Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

[szerintetek be lehet rakni a kis kijelzö helyére a nagyot? Megéri egyáltalán? :)

Fizikailag természetesen bele lehet rakni, de szenzorok, érzékelők egész sora hiányzik ahhoz, hogy úgy működjön, mint a gyárilag nagy kijelzővel felszerelt példányokban. Magyarul nem érdemes vele foglalkozni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali mindenkinek!

Nekem olyan gondom van, hogy a benzines motoromnak kicsit diesel hangja van! Szerintetek mitől lehet? Alámásztunk és alul meg olyan hangja van mintha két kalapácsot vernének össze! Érdekes mert a vezérlés felől hallom a hangot, de a vezérlés áprilisban lett teljesen kicserélve! Nem értem! Remélem nem a motort kell miatta megbontani, mert az így karácsony előtt, :lol: hát na! Valaki találkozott már ilyen problémával? Szerelő még nem látta, de nemsokára oda is beugrok vele! Menni megy mint a meszes, nincs torpanás se, és a hangot is csak akkor hallom ha kiszálok az autóból ajtót kaput nyitni meg ha le van húzva az ablak és szűk utcában megyek! Csak azért idegesít nehogy egyszer beálljon valami azt.......! :huh:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

ma kiderült a gumisnál hogy a bal első fékpofám beleér a lemezfelnibe. eddig jó volt csak ki lett görgőztetve a felni és most már beleér. a felni gyári opel, et 39 14col 4X100 MB tehát ez az eredeti. a fékpofával lehet valami baj, ahogy nézegettem mindkettő gyári GM csak az egyiken 971 (jobb) a másikon 972 (bal) szám van, gondolom nagyobb ezért ér bele. a jobb oldalt kb 5-6mm hely van a fékpofa és a felni között a bal oldalt meg 0.5mm!!! a kérdésem hogy a fékpofát lehet állítani vagy nem? vagy szerezzek egy olyat mint a jobb oldali? mennyibe kerülhet ez? boltban? bontóban, kéz alól...

minden reakciót szivesen fogadok!! köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

ma kiderült a gumisnál hogy a bal első fékpofám beleér a lemezfelnibe. eddig jó volt csak ki lett görgőztetve a felni és most már beleér. a felni gyári opel, et 39 14col 4X100 MB tehát ez az eredeti. a fékpofával lehet valami baj, ahogy nézegettem mindkettő gyári GM csak az egyiken 971 (jobb) a másikon 972 (bal) szám van, gondolom nagyobb ezért ér bele. a jobb oldalt kb 5-6mm hely van a fékpofa és a felni között a bal oldalt meg 0.5mm!!! a kérdésem hogy a fékpofát lehet állítani vagy nem? vagy szerezzek egy olyat mint a jobb oldali? mennyibe kerülhet ez? boltban? bontóban, kéz alól...

minden reakciót szivesen fogadok!! köszi

Ott a felnivel lesz a gond. A csonkállvány öntöttvas, az nem görbül sehova, max eltörik, és elég masszív is, a féknyereg is öntött vas, 12-es csavarok fogják össze, csak a lemezfelni lehet a ludas. Próbáld ki hogy a 2 oldalon felcseréled a felniket.

A számok azért különböznek mert jobb és bal.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

ma kiderült a gumisnál hogy a bal első fékpofám beleér a lemezfelnibe. eddig jó volt csak ki lett görgőztetve a felni és most már beleér. a felni gyári opel, et 39 14col 4X100 MB tehát ez az eredeti.

Mindegyik felnid egyforma?Mert ugye 5.5X14 4X100 ET39 a méret ami gond nélkül felrakható az autódra.

Vagy elszabták a görgőzést, úgy nemkicsit.Jobb 5letem nincs.Ill. esetleg a nyerget tartó konzol a helyén van-e?

Link to comment
Megosztás:

Hátsóban nincs csak az elsőben. Megállapítani? Jó kérdés... max a betét vastagságából de ránézésre hátul nem tudom mennyire látszik.

Akkor ezek szerint az hogy jelzi a computer hogy Break Pad akkor az az első betétekre vonatkozik! ááááá ezt nem hiszem el! Ez akkor sok pénz lesz! :huh:

Mert a hátsót azt ránézésre is megmondtam, hogy az xar, de ez most csalódás, hogy az elsőt is cserélni kell! Meg az ékszíj meg a futómű, meg a csattogás! Na de sebaj legalább jó lesz! :lol: Mondjuk így is jó!

Link to comment
Megosztás:

Break Pad? A tiéd be van tanítva inglisre? :huh: Az enyém csak az anyanyelvén azaz dajcsul tud és úgy írja, hogy Bremsbelag :lol: Prágában is írt nekem: Bremslicht... az a féklámpa és tényleg kiégett egy.... meg szólt itthon is, hogy Kühlmittel Stand azaz hűtővíz... kevesebbet öntöttem bele termosztátos szórakozásom után mint kellett volna... meg néha szól, hogy Washwasser stand az meg az ablakmosó szintje... :lol: Elbeszélgetünk :D

Link to comment
Megosztás:

Break Pad? A tiéd be van tanítva inglisre? :lol: Az enyém csak az anyanyelvén azaz dajcsul tud és úgy írja, hogy Bremsbelag :lol: Prágában is írt nekem: Bremslicht... az a féklámpa és tényleg kiégett egy.... meg szólt itthon is, hogy Kühlmittel Stand azaz hűtővíz... kevesebbet öntöttem bele termosztátos szórakozásom után mint kellett volna... meg néha szól, hogy Washwasser stand az meg az ablakmosó szintje... :D Elbeszélgetünk ;)

Én is beszélgetek vele néha kiírja, hogy coolant level, kevés a hütőviz! Igen tud angolul, mert az eredetim az pixel hibás volt és angliából hoztak egyet olcsón, ráadásul nekem mostmár bele megy a sárga meg a szürke csatis is! :huh: Ennek mondjuk hosszú története van, de röviden angliából 13 k-ért hoztak egy szürkecsatisat és 2k-ért egy srác asszem a vateráról megcsinálta nekem a kábelt hozzá, és még így is olcsóbban jöttem ki, mintha megvettem volna itthon a sárga csatisat ami meg állítólag nagyon ritka! Az angol az jó, de azért már matekból se vagyok olyan rossz mint az iskolában, mert mérföld/gallonban mér! :angry:

De ez nem nagyon zavaró! Már kapásból megy az átváltás! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Ott a felnivel lesz a gond. A csonkállvány öntöttvas, az nem görbül sehova, max eltörik, és elég masszív is, a féknyereg is öntött vas, 12-es csavarok fogják össze, csak a lemezfelni lehet a ludas. Próbáld ki hogy a 2 oldalon felcseréled a felniket.

A számok azért különböznek mert jobb és bal.

mindegyik felnit rápróbáltuk és nem jó, két darabra VZ22 két darabra VZ31 van ráírva egyébként minden adat megegyezik, és a csavar az a történetben hogy ezek valamelyike volt rajta az biztos!!! lehet hogy a festékréteg ami rákerült avégett nem fér oda de az nem normális hogy a féknyereg meg a felni között 1mm hely legyen nem? meg tudja valaki mondani mekkora táv a normális? ilyen kicsi helyre berakodik a hó sár stb... ekkorát még nyáron is hőtágulhat bőven és akkor simán összeér, ..... kicsit balra is húz az autó, meg is vettem hozzá valami axiál összekötőt vagy mit de még nem nyúltunk hozzá a szerelő komámmal megnéztük alulról, megrángattuk a kerekeket és azt mondta csak ezt kell cserélni.. ezek fényében várom az újabb ötleteket tapasztalatokat

Link to comment
Megosztás:

Nekem az elsők szakadtak voltak, és mivel mindig ellenőrzöm az állapotukat, jobbnak láttam rövidre zárni a dolgot, a szétszakadt kábeleket pedig uninstaláltam.

Na majd megnézem a kábeleket, de csak nem szakadtak! Azért az jó dolog, mert ha már van benne akkor működjön! Legalábbis én így vagyok vele!

Link to comment
Megosztás:

Na majd megnézem a kábeleket, de csak nem szakadtak! Azért az jó dolog, mert ha már van benne akkor működjön! Legalábbis én így vagyok vele!

Én is így voltam vele amíg egyszer ki nem írta... elmentem szerelőhöz és ő is azt látta amit én: majdnem új betétek...vacak volt az érzékelő, jó ha jelez de csak ha jogos :huh:

Link to comment
Megosztás:

Mindegyik felnid egyforma?Mert ugye 5.5X14 4X100 ET39 a méret ami gond nélkül felrakható az autódra.

Vagy elszabták a görgőzést, úgy nemkicsit.Jobb 5letem nincs.Ill. esetleg a nyerget tartó konzol a helyén van-e?

azt nem tudom helyén van e majd meglesem holnap világosban. a felnik egyformák. esetleg megnézem még a nyergeket is mik vannak ráírva mert az epc szerint kétféle létezik 1740039 meg 1740055 cikkszámú nyereg létezik egyazon motorkódhoz x16xel csak az egyik c-s , lehet az enyémre rosszat raktak nemtom márcsak erre tudok gondolni vagy arra amit irtál hogy nincs a helyén.

Link to comment
Megosztás:

Én 15-ért vettem azt hiszem annó.Nem kellett volna olyan messziről hozatnod :lol: Ja és sárga csatis!Nem néztem utána,de azt hiszem,hogy a visszajelzős betét előre jóval drágább mint a nem visszajelzős.Szerintem felesleges beletenni visszajelzőset.Úgy is tudod hogy mikor tettél bele újat,meg ha cserélgeted a téli-nyári garnitúrát,akkor kb fél évente leveszed a kereket,és látod.Annyit kell csinálni,hogy a visszajelző csatiját rövidrezárod egy darab dróttal,hogy menetközben ne égjen a check lámpa,meg ne írja ki a kopott betétet.Ez a mérföld dolog nekem is zavaró volt az elején,de én is megszoktam.Viszont itt valaki azt mondta,hogy át bírják programozni km/l-re,de nekem opelben azt mondták,hogy nem.

Én is beszélgetek vele néha kiírja, hogy coolant level, kevés a hütőviz! Igen tud angolul, mert az eredetim az pixel hibás volt és angliából hoztak egyet olcsón, ráadásul nekem mostmár bele megy a sárga meg a szürke csatis is! :huh: Ennek mondjuk hosszú története van, de röviden angliából 13 k-ért hoztak egy szürkecsatisat és 2k-ért egy srác asszem a vateráról megcsinálta nekem a kábelt hozzá, és még így is olcsóbban jöttem ki, mintha megvettem volna itthon a sárga csatisat ami meg állítólag nagyon ritka! Az angol az jó, de azért már matekból se vagyok olyan rossz mint az iskolában, mert mérföld/gallonban mér! :lol:

De ez nem nagyon zavaró! Már kapásból megy az átváltás! :D

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a féknyerges problémád,ilyet még nem is halottam! :huh:

De szerintem a féknyerget nem nagyon tudod máshogy feltenni a helyére,arról nem is beszélve,hogy ha mondjuk ferdén lenne fent,akkor elképzelni sem akarom,hogy mi lenne egy emberes fékezésnél mondjuk 130-nál.Magát a tárcsát ugye egy csavarral teszed a helyére,és utána a többi cuccot.De azt még egy laikus sem tudná máshogy feltenni szerintem mert minden hely adott és nem tudod "arrébb" tenni.De kíváncsian várom,hogy mi a gond vele.

azt nem tudom helyén van e majd meglesem holnap világosban. a felnik egyformák. esetleg megnézem még a nyergeket is mik vannak ráírva mert az epc szerint kétféle létezik 1740039 meg 1740055 cikkszámú nyereg létezik egyazon motorkódhoz x16xel csak az egyik c-s , lehet az enyémre rosszat raktak nemtom márcsak erre tudok gondolni vagy arra amit irtál hogy nincs a helyén.
Link to comment
Megosztás:

Én 15-ért vettem azt hiszem annó.Nem kellett volna olyan messziről hozatnod :huh: Ja és sárga csatis!Nem néztem utána,de azt hiszem,hogy a visszajelzős betét előre jóval drágább mint a nem visszajelzős.Szerintem felesleges beletenni visszajelzőset.Úgy is tudod hogy mikor tettél bele újat,meg ha cserélgeted a téli-nyári garnitúrát,akkor kb fél évente leveszed a kereket,és látod.Annyit kell csinálni,hogy a visszajelző csatiját rövidrezárod egy darab dróttal,hogy menetközben ne égjen a check lámpa,meg ne írja ki a kopott betétet.Ez a mérföld dolog nekem is zavaró volt az elején,de én is megszoktam.Viszont itt valaki azt mondta,hogy át bírják programozni km/l-re,de nekem opelben azt mondták,hogy nem.

Szóval akkor azt mondjátok, nem éri meg a visszajelzőset megvenni! Akkor utána nézek, de ahogy néztem az első fékbetétet nem is kell cserélni mert elég vastag

a hátsó tünt nekem vékonynak azért gondoltam hogy az jelez vissza, de ha abban meg nincs akkor az érzékelő lesz a rossz

Nem egy nagy gond mert csak meg kell egyszer nyomni a gombot és el is tünik. Azt meg már megszoktam. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én már nem egyszer cseréltem de soha nem tettem visszajelzőset.Mondjuk cserélsz vagy háromszor elsőt,mire egyszer kell a hátsót.De nekem olyan volt hogy hiába nyomtam meg a gombot,attól még a jobb alsó sarokban ott maradt a check ikon!

Szóval akkor azt mondjátok, nem éri meg a visszajelzőset megvenni! Akkor utána nézek, de ahogy néztem az első fékbetétet nem is kell cserélni mert elég vastag

a hátsó tünt nekem vékonynak azért gondoltam hogy az jelez vissza, de ha abban meg nincs akkor az érzékelő lesz a rossz

Nem egy nagy gond mert csak meg kell egyszer nyomni a gombot és el is tünik. Azt meg már megszoktam. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a féknyerges problémád,ilyet még nem is halottam! :huh:

De szerintem a féknyerget nem nagyon tudod máshogy feltenni a helyére,arról nem is beszélve,hogy ha mondjuk ferdén lenne fent,akkor elképzelni sem akarom,hogy mi lenne egy emberes fékezésnél mondjuk 130-nál.Magát a tárcsát ugye egy csavarral teszed a helyére,és utána a többi cuccot.De azt még egy laikus sem tudná máshogy feltenni szerintem mert minden hely adott és nem tudod "arrébb" tenni.De kíváncsian várom,hogy mi a gond vele.

hát most már én is kiváncsi vagyok mert most néztem meg a felniket és mindegyik az epc progiban irt 5.1/2JX14 es MB viszont itt is jelölve van hogy csak bizonyos alvázszámig -W7999999 ig jó. akkor meg csak a féknél lehet valami gebassz de most már így nem is nagyon merek vele menni nehogy valami szarul legyen benne. azt nem értem én sem hogy kb két hónapja meg miért volt jó? mert akkor ezek voltak rajta.... mindegy valamit kell kezdeni vele mert a felnik frissen vannak festve gumizva most nem tudom kivel lehetne cserélni télen 14"os téli gumi garnitúrát 15"ra..... szerintem esélytelen

Link to comment
Megosztás:

találtam egy ilyet lehet nálam is ez a baj két különböző féknyereg létezik

Opel Vectra Féknyereg

Féknyereg kivitel féknyereg

Átmérő [mm] 57

Kiegészítő cikk/kiegészítő info Tartó nélkül

Fékrendszer ATE

Beépítési oldal Első tengely bal

Gyártási évig 2002.04

Vázszámtól X1000001

--------------------------

Opel Vectra Féknyereg

cserealkatrész

Átmérő [mm] 52

Kiegészítő cikk/kiegészítő info Tartó nélkül

Fékrendszer ATE

Féknyereg kivitel féknyereg

Beépítési oldal Első tengely bal

Vázszámig W7999999

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.