zotya975 Elküldve Szeptember5, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2009 Annak a glikolnak a fagypontban van inkább szerepe, meg a vízpumpa tömszelencének a kenésében. Forrpont eleve magasabb, mert nyomott rendszer. Viszont nézd meg, rendben van-e a szint. :lol: Tényleg a szint is közrejátszhat, nekem akkor volt hamis a hőfokkijelzésem amikor elfelejtettem légteleníteni, és a jeladónál volt egy légbuborék, nem ért bele a hűtővízbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Szeptember5, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2009 Tényleg a szint is közrejátszhat, nekem akkor volt hamis a hőfokkijelzésem amikor elfelejtettem légteleníteni, és a jeladónál volt egy légbuborék, nem ért bele a hűtővízbe. megnézem leírást, szerencsére könnyű helyen van a termoszház (hengerfejnél bal oldalt), várok míg kihűl aztán megnézem termosz nélkül mi a helyzet. rendesen fel van töltve, legalábbis csíkon áll a víz, és azt írja ez légteleníti magát, vagy valami spec módszerrel kell netán légteleníteni? na, kiszedtem a termoszt, visszateszek mindent, feltöltöm, aztán egy helyben hagyom hogy melegedjen. tapasztalat: mérő szerint 110fokig (a piros kezdetéig) engedi melegedni, majd beindul a hűtőventilátor és 90ig lenyomja, majd újra. mondjuk elég gyorsan felmelegszik, érdekes. aztán beülök megyek egy kört, hegynek lefele alapjáraton gurul de mégis melegszik 105fokig (ez nem lehetséges szerintem, mert kapja a 20fokos levegőt a hűtőborda és kering is benne a víz termosz nélkül) aztán ucu neki hegynek fel, mire felér eléri a max állását a hőmérő, motorház felnyit, kiegyenlítőről a sapka leszed és csodák csodájára csak nagyon picit pisszen, semmi nyomás nem volt benne és a vízbe is bele tudtam nyúlni, nem volt 110fokos az biztos, max 80, és a motor se nézett úgy ki, hogy mindjárt kigyullad, a rajta lévő olaj se gőzölgött.. szóval a saját következtetésem hogy a hőmérő adta meg magát, vagy a vízpumpa nem végzi a dolgát rendesen (bár a hűtőborda is melegszik a motorral együtt). szerintetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
cserbinszky Elküldve Szeptember5, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2009 megnézem leírást, szerencsére könnyű helyen van a termoszház (hengerfejnél bal oldalt), várok míg kihűl aztán megnézem termosz nélkül mi a helyzet. rendesen fel van töltve, legalábbis csíkon áll a víz, és azt írja ez légteleníti magát, vagy valami spec módszerrel kell netán légteleníteni? na, kiszedtem a termoszt, visszateszek mindent, feltöltöm, aztán egy helyben hagyom hogy melegedjen. tapasztalat: mérő szerint 110fokig (a piros kezdetéig) engedi melegedni, majd beindul a hűtőventilátor és 90ig lenyomja, majd újra. mondjuk elég gyorsan felmelegszik, érdekes. aztán beülök megyek egy kört, hegynek lefele alapjáraton gurul de mégis melegszik 105fokig (ez nem lehetséges szerintem, mert kapja a 20fokos levegőt a hűtőborda és kering is benne a víz termosz nélkül) aztán ucu neki hegynek fel, mire felér eléri a max állását a hőmérő, motorház felnyit, kiegyenlítőről a sapka leszed és csodák csodájára csak nagyon picit pisszen, semmi nyomás nem volt benne és a vízbe is bele tudtam nyúlni, nem volt 110fokos az biztos, max 80, és a motor se nézett úgy ki, hogy mindjárt kigyullad, a rajta lévő olaj se gőzölgött.. szóval a saját következtetésem hogy a hőmérő adta meg magát, vagy a vízpumpa nem végzi a dolgát rendesen (bár a hűtőborda is melegszik a motorral együtt). szerintetek? Akkor inkánn a műszer részével lesz gond.De nem maga a műszerrel,hanem amivel méri a hőmérsékletet.A motorblokkba van betekerve 1 NTK ellenállás.Lehet az szívat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Szeptember5, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2009 Akkor inkánn a műszer részével lesz gond.De nem maga a műszerrel,hanem amivel méri a hőmérsékletet.A motorblokkba van betekerve 1 NTK ellenállás.Lehet az szívat. néztem unixtrade-en az a vízhőfok mérő 1500ft körül van vagyi ez , úgy néz ki mint egy gyújtógyertya és ahogy néztem a blokk jobb oldalánál van beletekerve. akkor azt az egészet cseréljem ki úgy ahogy van? jó sok mindent kell bontanom hozzá:lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Szeptember6, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2009 Hátha valakinek szüksége van egy viszonylag részletes szerelési útmutatóra: http://ingyenprogramok.irisdesign.hu/download.php?view.456 A minap találtam. Használati útmutató: ~200 oldal magyarul, jól jön, akinek külföldről behozott kocsija van Szerelési útmutató: ~310 oldal Link to comment Megosztás: More sharing options...
dudikov Elküldve Szeptember6, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2009 sziasztok! bocs ha már ki lett tárgyalva .... érdekelne hogy vectra b-be fordulatszám mérős órát hogyan lehet belerakni a régi "sima" óra helyére? egyszerűen csak kicserélem vagy más a csatikiosztás? esetleg gondolom valami jeladót is rá kell kötni? a válaszokat és az útbaigazítást nagyon megköszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Phoenyxxx Elküldve Szeptember6, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2009 :lol: Én úgy tudtam (hittem?) hogy B Vectrában mindben volt fordulatszámmérő.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Szeptember6, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2009 :lol: Én úgy tudtam (hittem?) hogy B Vectrában mindben volt fordulatszámmérő.... Ne lepődj meg semmin, az enyémből az elektromos ablak és tükör hiányzik, miközben két légzsák, szervókormány és ABS van :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dudikov Elküldve Szeptember6, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2009 ez 1.6 GL tehát a "fapados" kiadás, kormány légzsák, abs, szervokormány van. mindegy ugyis kiveszem majd akkor megnézem a gyári számát, de szivesen várom a tapasztalatokat, mert egy 2107 kockát cseréltem le a vectrára de még a ladában is volt fordszám mérő és most kicsit hiányzik, ha körülményes beépíteni akkor hagyom majd megszokom ami van, legfeljebb rakok bele ledeket hogy szebb legyen. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Phoenyxxx Elküldve Szeptember6, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2009 B Corsában nem túl bonyi, szerintem Vekinél se nagy cucc. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Szeptember6, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2009 ez 1.6 GL tehát a "fapados" kiadás, kormány légzsák, abs, szervokormány van. mindegy ugyis kiveszem majd akkor megnézem a gyári számát, de szivesen várom a tapasztalatokat, mert egy 2107 kockát cseréltem le a vectrára de még a ladában is volt fordszám mérő és most kicsit hiányzik, ha körülményes beépíteni akkor hagyom majd megszokom ami van, legfeljebb rakok bele ledeket hogy szebb legyen. :lol: hogy most pontosan hova is megy és milyen színű a szál, nem mondom meg hirtelen, de elvileg csak komplett egység cserebere, illetve ha nincs szál, akkor azt be kell húzni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 hogy most pontosan hova is megy és milyen színű a szál, nem mondom meg hirtelen, de elvileg csak komplett egység cserebere, illetve ha nincs szál, akkor azt be kell húzni. Nekem csak 120-as Skodáról van tapasztalatom :lol: Azon én kicseréltem komplettan a műszerfalat, ami 2 db sokérintkezős csatlakozóval kapcsolódott magához a kocsihoz. A fordulatszámmérőhöz menő szál persze nem volt kiépítve a kocsiban, azt hátra kellett vezetnem a gyújtótrafora. Feltételezem, hogy nálad sincs kiépítve a fordulatszámmérő és a jeladó közti vezeték, ezt neked kell pótolnod (mint ahogy nálam sincs az elektromos ablak kábelezés). Azt sajnos nemtudom, hogy ezt hova kell kötni, feltételezem nem a gyújtásra, hanem valahova a motor elektronikára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Ugyanakkor jó eséllyel benne van a szál mint ahogy pl sok autóban a tempomat is megy index kar csere után mert minden már ki van építve csak a 2 gomb hiányzik. Vagy pl az enyémben is ott a cd-tár kábele a kesztyűtartó alatt, az elektromos tetőablak kábelei a tetőkárpit alatt, az első oszlopok aljánál is vannak csatlakozók üresen pedig az enyémben már egész sok gyári extra benne van sőt szinte az összes bár lehet pont ezért van benne sok vak csatlakozó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Ugyanakkor jó eséllyel benne van a szál mint ahogy pl sok autóban a tempomat is megy index kar csere után mert minden már ki van építve csak a 2 gomb hiányzik. Vagy pl az enyémben is ott a cd-tár kábele a kesztyűtartó alatt, az elektromos tetőablak kábelei a tetőkárpit alatt, az első oszlopok aljánál is vannak csatlakozók üresen pedig az enyémben már egész sok gyári extra benne van sőt szinte az összes bár lehet pont ezért van benne sok vak csatlakozó. Egy fapados autó azért nem arról híres, hogy a különböző extrák kábelezése ki van benne építve :lol: De meg kell nézni. Én az ajtóimat vizsgáltam meg részletesebben. És abban a központi zár és a hangszórók kábelezésésn kívül semmi nincs kiépítve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vekitibi Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Üdv! Abban tud vki segíteni h ha meg van adva az eredeti gyári gumiméret, hogy mit jelent mellette a Váltóméret I és a Váltóméret II? Gyári 195/65R15 Váltóméret I :205/60R15H Váltóméret II : 205/50R16V Ezek a méretek még rámennek a kocsira?? 195/65 R15 a gyári méret,és a váltóméret azt jelenti,hogy nagyobb vagy szélesebb gumit is tehetsz rá de ha a megadott méreteket használod nem fog megváltozni a gumi külső átmérője(nem fog csalni a km óra) remélem érthetően írtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Phoenyxxx Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 195/65 R15 a gyári méret,és a váltóméret azt jelenti,hogy nagyobb vagy szélesebb gumit is tehetsz rá de ha a megadott méreteket használod nem fog megváltozni a gumi külső átmérője(nem fog csalni a km óra) remélem érthetően írtam. Ez azért érdekes mert itt fönt azt írja hogy a 205/50 16 is váltóméret, na most nekem az van fönt és +7et csal az órám... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Bizonyos sebességtartomány(ok)ban mindenképpen csal gyárilag fölfelé a Km óra, mindegy milyen kerék van fent nem? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacee Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 sajna nálam is ez a helyzet ... nincs pl a hátsó ajtóban szál az elektromos ablaknak. Ez a tempomat dolog is ilyennek tűnik ugyanis beraktam a kart és nem lettem tempomatos :lol: avagy elfelejtettem rádugni valami csatit :lol: Amugy hogy működne a tempomat? A BC irna ki valamit vagy mi? Szintán kérdés még nekem ez az ablak felhuzás a kulcsal de még probálok utánna olvasni mert mintha lett volna szó róla hogy hogyan lehet aktiválni vagy mi... ha bedugom a zárba akkor működik a felhuzás csak jo lenne ez a távirányitos móka is nagyon :lol: Egy fapados autó azért nem arról híres, hogy a különböző extrák kábelezése ki van benne építve :lol: De meg kell nézni. Én az ajtóimat vizsgáltam meg részletesebben. És abban a központi zár és a hangszórók kábelezésésn kívül semmi nincs kiépítve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Phoenyxxx Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Bizonyos sebességtartomány(ok)ban mindenképpen csal gyárilag fölfelé a Km óra, mindegy milyen kerék van fent nem? :lol: De nekem standard +7 mindenhol. GPS szerint (is). :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 De nekem standard +7 mindenhol. GPS szerint (is). :lol: A GPS is csal +7 -et? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Phoenyxxx Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Mecsbox-szal ne legyen nagy a szád :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Na emberek, nem tudom mitől de most megjavult a víz hőmérséklet kijelzés a kocsiban, legalábbis azt írja ami elvárható, autóúton 110-es tempónál 80at (termosz még ki van véve) és 95fölé pár napja nem ment. lehet valami szennyeződés volt a jeladón vagy levegős volt, nem tudni, de remélem jó marad.. :lol: és amúgy észrevettem, hogy amióta a motorhiba világít és tilt 4500-nál meg minden azóta nem eszi az olajat, legalábbis 2e km alatt semmit nem evett pedig régebben ennyinél már bőven fél litert is kért. amúgy megcsináltatattam múltkor a vezérmű kábelt, de a motorhiba még mindig világít (aki nem emlékszik azt villogtatták ki belőle, hogy a fordulatszám jeladónál lesz gubanc) akkor most cseréljem ki a jeladót is magát? vagy azért világít mert észreveszi az elektronika hogy forrasztva van hozzá az új kábel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Mecsbox-szal ne legyen nagy a szád :lol: Ez van, szeretek játszani (is) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 De nekem standard +7 mindenhol. GPS szerint (is). :lol: Nekem viszont alig +1 km/h-t csal csak a kilométer órám. Két különböző GPS-hez képest is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 ... Szintán kérdés még nekem ez az ablak felhuzás a kulcsal de még probálok utánna olvasni mert mintha lett volna szó róla hogy hogyan lehet aktiválni vagy mi... ha bedugom a zárba akkor működik a felhuzás csak jo lenne ez a távirányitos móka is nagyon :lol: Be kell építeni egy kis időzítőt - akit hallottam mindenki ezt csinálta - ami letesteli a felhúzó barna/fekete szálat 20-25 másodpercre. Ha érdekel én is beépítettem már, működik, a http://www.opelvectraklub.hu/ oldalon részletesen kitárgyalták már a témát. Van rajz is kétféle is, beépítési leírás isi: http://x109.dataglobe.eu/vectraforum/index.php?topic=45.0 Olvass vissza a topicban Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts