Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Bár már a Vectra több mint öt éve nálam van.Szinte családtag.Mindig tudom hova kell nyúlni ha valamit észreveszek rajta.Olyan mint az asszony :) Tudom a képességét a korlátait és tudom mikor mit kell csinálni vele,és így (remélem)nem érhet nagy meglepetés.Bár ezzel gondolom nem vagyok egyedül.

:)

Remélem én is kiismerem előbb-utóbb a gépet. Még csak 4000 km-t mentünk <_<

Link to comment
Megosztás:

Én nem vitatkozni akartam veled,pusztán csak a véleményemet írtam le.Szerintem azért sok embert érdekel az,(köztük engem is)hogy milyen olajat illetve más alkatrészt tesz bele a nem ritkán 8-10 éves,mondjuk Vectrájába.Azt azért ne felejtsük el,hogy amikor mondjuk a Vectra megjelent (1995) régen nem voltak még olyan minőségű olajak mint most.Amit akkor a gyár megadott hozzá,azt szerintem elég sok mostani 7-8 zer ft-os olaj bőven tudja.De tudnék olyan példát mondani mikor a hazai gyártású Suzukikba először Castrolt töltöttek gyárilag és az volt a jó bele,aztán egy pár éve már Shell-t.Na ez marketing,vagyis ez viszont pénzről szól.Viszont azt nem hiszem hogy ha a Shell nem lenne jó bele,akkor is azt töltenék.

Én sem vitatkozni akartam csak egy fontos dologra akartam felhívni a fórumozók figyelmét.

De hogy objektív tudjak lenni találtam egy nagyon jó leírást, amit meg is osztanék.

A teljesítményszint megmutatja a kenőolaj teljesítőképességét, más szóval a motorolaj minőségét. Ez a tulajdonság elsősorban az adalékoktól függ. Az olaj használhatatlanná válását az adalék elfogyása, kimerülése is okozza (innen a fáradt-olaj elnevezés). Szabványos minősítés alapján teljesítményszint osztályokba (API, vagy ISO) sorolják a kenőanyagokat. A motorolaj teljesítményét az európai ACEA (régen CCMC), a japán JASO vagy az amerikai API szabvány szerint szokták megadni. Az amerikai rendszerben a benzines motorok olajait "S" betűvel jelölik, az európaiban "A"-val. Minél hátrább áll az "S"-t követő betű az ábécében, illetve minél nagyobb az "A" után álló szám, annál magasabb teljesítményszintű az adott olaj. Tehát ha az olaj flakonján azt látjuk, hogy "API SJ" akkor a benne lévő olaj nagyobb teljesítményű (jobb minőségű) mint az, amelyiknek "API SH" a jelölése.

Egy adott olaj minőségét tehát a teljesítményszintje határozza meg.

Milyen olajat?

Általánosságban tehát az mondható, hogy ha nem tudjuk, hogy mit ír elő az adott motor gyártója, először válasszuk ki a megfelelő viszkozitást. Ezt az határozza meg, hogy milyen klimatikus viszonyok között szeretnénk a gépet használni. Magyarországon erre a 10W-40-es olaj bőven elegendő. Ezután válasszuk a pénztárcánknak is megfelelő legmagasabb teljesítményszintet.

Ha ismerjük a gyári javaslatot, akkor attól csak "felfelé" tehát a szélesebb hőmérséklettartomány és magasabb teljesítményszint irányába térjünk el.

Akármilyen spéci olajjal is járunk, a csereperiódusokat tartsuk be! A jobb minőségű olaj kenőképessége nem tart tovább, csak nagyobb terhelést képes elviselni.

Szinte mindegyik nagy olajcég kínál szerényebb képességű, olcsóbb olajokat és nagyteljesítményű, drága olajokat. A márka másodlagos, elsőként a specifikációra figyeljünk!

Link to comment
Megosztás:

Ezzel amit írtál egyetértek ez így van.Viszont azzal nem értek egyet hogy mindig be kell tartani a gyár által előírt csereperiódust.Az Opelnél ugye van most a 30 ezres csereperiódus.No ezt én biztos nem tartanám be.Szerintem nincs olyan olaj ami 30 ezret kibírna.Egyszer tavaly bent voltam az ismerősömnél az Opel szervízbe.Csak beszélgetni mentem be nem volt semmi a kocsimmal.Ott volt egy motor szétszedve az asztalon,kérdeztem tőle hogy mibe való és rámutatott egy C Vectrára.Benzines és pont 1.8-as volt,darabokra szedve.90000 kilométer,végig vezetett szervízkönyv amit ők szervizeltek állandóan,tehát hiteles volt.Na a motor úgy nézett ki mint egy 10 éves autóé csupa fekete égett olaj volt mindenhova rárakódva.Kérdeztem mi baja,és mondta hogy eszi az olajat,és dugattyút gyűrűt stb kell cserélni.Na akkor mondta hogy ennyit a 30 ezer kilométeres olajcseréről.Azt is mondta,hogy ez csak a szervíznek jó,mert a 100 ezret azt általában kibírja a kocsi(tisztelet a kivételnek) és utána lehet vinni szervízbe persze garanciális időn túl.Azt hiszem a B Vectrára is a gépkönyv 15 ezret ad olajcserére.Én még ezt sem várom meg.Nekem egyszer volt benne 11 ezer mikor lecseréltem,de általában max 10 nél lecserélem.Azt is úgy hogy általában évente kétszer cserélem,és a másodikat próbálom úgy kihozni,hogy az télre essen.Csillag garázsom van és szerintem nem mindegy,hogy egy friss olajjal indulsz a télnek vagy egy használttal.Azt ugye tudjuk meg a te általad linkelt adatokban is benne volt hogy indítás utáni percek a kritikusak,és akkor kopik a motor a legjobban.Most olyan 6500 van az olajamban,és a 10 ezret kb októberre érem el.De ha nem,akkor is cserélem.

Én sem vitatkozni akartam csak egy fontos dologra akartam felhívni a fórumozók figyelmét.

De hogy objektív tudjak lenni találtam egy nagyon jó leírást, amit meg is osztanék.

A teljesítményszint megmutatja a kenőolaj teljesítőképességét, más szóval a motorolaj minőségét. Ez a tulajdonság elsősorban az adalékoktól függ. Az olaj használhatatlanná válását az adalék elfogyása, kimerülése is okozza (innen a fáradt-olaj elnevezés). Szabványos minősítés alapján teljesítményszint osztályokba (API, vagy ISO) sorolják a kenőanyagokat. A motorolaj teljesítményét az európai ACEA (régen CCMC), a japán JASO vagy az amerikai API szabvány szerint szokták megadni. Az amerikai rendszerben a benzines motorok olajait "S" betűvel jelölik, az európaiban "A"-val. Minél hátrább áll az "S"-t követő betű az ábécében, illetve minél nagyobb az "A" után álló szám, annál magasabb teljesítményszintű az adott olaj. Tehát ha az olaj flakonján azt látjuk, hogy "API SJ" akkor a benne lévő olaj nagyobb teljesítményű (jobb minőségű) mint az, amelyiknek "API SH" a jelölése.

Egy adott olaj minőségét tehát a teljesítményszintje határozza meg.

Milyen olajat?

Általánosságban tehát az mondható, hogy ha nem tudjuk, hogy mit ír elő az adott motor gyártója, először válasszuk ki a megfelelő viszkozitást. Ezt az határozza meg, hogy milyen klimatikus viszonyok között szeretnénk a gépet használni. Magyarországon erre a 10W-40-es olaj bőven elegendő. Ezután válasszuk a pénztárcánknak is megfelelő legmagasabb teljesítményszintet.

Ha ismerjük a gyári javaslatot, akkor attól csak "felfelé" tehát a szélesebb hőmérséklettartomány és magasabb teljesítményszint irányába térjünk el.

Akármilyen spéci olajjal is járunk, a csereperiódusokat tartsuk be! A jobb minőségű olaj kenőképessége nem tart tovább, csak nagyobb terhelést képes elviselni.

Szinte mindegyik nagy olajcég kínál szerényebb képességű, olcsóbb olajokat és nagyteljesítményű, drága olajokat. A márka másodlagos, elsőként a specifikációra figyeljünk!

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy egyszerű kérdés ha nem számít a márka olyan mértékben mint gondoltam:

GM Opel 10W40 5L olajat érdemes önteni az autóba? 4560 ft szóval az ára nagyon baráti, a cél: kibírja a nyarat mert tél előtt cserélni szeretném valami jobbra ami tovább is maradna benne.

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy egyszerű kérdés ha nem számít a márka olyan mértékben mint gondoltam:

GM Opel 10W40 5L olajat érdemes önteni az autóba? 4560 ft szóval az ára nagyon baráti, a cél: kibírja a nyarat mert tél előtt cserélni szeretném valami jobbra ami tovább is maradna benne.

Kibírni kibírja,csak 2xannyit fog tőle kopni a motor...<_<Én inkább kipótolnám 2500-el és vennék bele pl:castrol magnatech-et...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!

Tegnap voltunk Pécsen a kis családdal és út közben egyszer csak fogta magát a motor vezérlő elektronikás visszajelző, és pimaszul kigyulladt (mármint nem úgy, hanem világított {a szerk.}). A menettulajdonságok, teljesítmény nem változott, meg nem is az olajnyomásos lámpáról volt szó, így gondoltam, Lesz@rom! Égett is Pécsig, majd a következő indításnál kussolt. Nem is volt vele gond utána egészen a hazaútig, amikor is egy 50 - 60 km folyamatos autózás után megint úgy érezte, hogy márpedig ő most világít. Na Baján leállít, majd a dolog végeztével indít és nem világít. Vagy megjavult, vagy kiégett <_< .

Szerintetek ezt miért csinálja? Tényleg gáz van és vmi miatt tartalék vezérlésre kapcsol, vagy egyszerűen be van építve egy pánikkeltő - b.szogató funkció, ami most aktiválódott? :)

Előre is köszi: z

Szia!

Nekem is csinált ilyet, annyi különbséggel, hogy egy idő után nem aludt el. A pánikkeltés tökéletesen működött, így elvittem szerelőhöz kiolvastatni a hibát, meg hogy ügyezzen már vele valamit. Vezértengely-szenzor volt a hiba, viszont mindössze annyit kellett csinálni, hogy a csatlakozóját oxidációmentesítette és kontakt spray-vel befújta. Azóta kussol. Egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Haggyd má az az Opel olajat.Mondom öntsd a kapagépedbe és abba a nyarat biztos kihúzza.Amúgy szerintem a Bárdiba se 13 e ft a Castrol olaj.

Akkor egy egyszerű kérdés ha nem számít a márka olyan mértékben mint gondoltam:

GM Opel 10W40 5L olajat érdemes önteni az autóba? 4560 ft szóval az ára nagyon baráti, a cél: kibírja a nyarat mert tél előtt cserélni szeretném valami jobbra ami tovább is maradna benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Zsomat, kössz a tanácsot remélem hasznos lesz. Bár azóta időm se volt, + hosszabb úton sem voltam, úgyhogy a probléma egyenlőre a " Nem sürgős, nem fontos, lesz@rom" mappában van. :)

Az olajakhoz annyi: Baján van egy olaj nagyker, itt kb. 8000 lett volna a 4 l magnatec, de mondtam a kóbásznak, hogy az olajshop.hu-n 7000 párszáz ugyanez, így egyeztünk meg 7500-ban.

Kellyvel annyiban nem értek egyet, hogy a GM olajat még a kapálógépbe sem önteném. <_< :)

Link to comment
Megosztás:

:) :) :lol:

Sziasztok!

Zsomat, kössz a tanácsot remélem hasznos lesz. Bár azóta időm se volt, + hosszabb úton sem voltam, úgyhogy a probléma egyenlőre a " Nem sürgős, nem fontos, lesz@rom" mappában van. :lol:

Az olajakhoz annyi: Baján van egy olaj nagyker, itt kb. 8000 lett volna a 4 l magnatec, de mondtam a kóbásznak, hogy az olajshop.hu-n 7000 párszáz ugyanez, így egyeztünk meg 7500-ban.

Kellyvel annyiban nem értek egyet, hogy a GM olajat még a kapálógépbe sem önteném. <_< :lol:

Link to comment
Megosztás:

B vectrához tuti 10W40 kell? Metabond oldala szerint Top 5W40 lenne a jó hozzá vagy C3 LSX 5W30-as olaj. Ez sem olcsó ám...

Eddig mit öntöttél bele? Mi a mocikódod?

X20XEV? akkor 10w40. Olajgyártók oldalának ilyentéren nem hiszünk, amit a motor gyártója előír, az a mérvadó.

És az adott kor szinvonalának megfelelően.

Hiába kapsz most 5w30-ast, meg öntesz bele, azt a 10w40-re tervezett mocid nem fogja megköszönni.

<_<

Link to comment
Megosztás:

Eddig mit öntöttél bele? Mi a mocikódod?

X20XEV? akkor 10w40. Olajgyártók oldalának ilyentéren nem hiszünk, amit a motor gyártója előír, az a mérvadó.

És az adott kor szinvonalának megfelelően.

Hiába kapsz most 5w30-ast, meg öntesz bele, azt a 10w40-re tervezett mocid nem fogja megköszönni.

:lol:

Na így valahogy. A 25 éves Hondámba se veszem meg a legújabb fullszintetikus olajat, mert kb '85-ben azt sem tudták, hogy egyszer lesz ilyen. A gyártó többnyire a legoptimálisabb adatokat adja meg. Bár a 30000-es olajcsere periódus nem hiszem, hogy ide tartozik. :)

Lehet, hogy nyomdahiba... :lol: <_< :)

Link to comment
Megosztás:

Keresgéljél egy kicsit vissza, talán Mackósajtnak vagy Warwolf-nak volt beépítve és írt a tapasztalatairól is...

na közben megtaláltam ezt: klikk ide

Köszi István!

Tökre hasznos dolgokhoz lehet eljutni a topicból.

Zsomat!

Az érzés ismerős és kölcsönös. Ki kéne cserélni a vezérlést, + ami az augusztusi műszaki előtt kiderül, pl fék, lengéscsillapító, stb. Ha sokáig nem írok: éhen haltam! :hiya:

Meg lenne még egy kérdésem:

Cserélt már vki üzemanyagcsöveket, olyan gumisat, ami a tank teteje és a beöntő műanyagcsöve között van szinte teljesen hozzáférhetetlen helyen. Gyanítom, hogy le kell venni a tankot, de előtte nyilván a kipufogót. Az a szájbarakott könyv meg említést sem tesz az üa tankról. Valszeg nem fért bele a 300 oldalba. :P :( :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi István!

Tökre hasznos dolgokhoz lehet eljutni a topicból.

Zsomat!

Az érzés ismerős és kölcsönös. Ki kéne cserélni a vezérlést, + ami az augusztusi műszaki előtt kiderül, pl fék, lengéscsillapító, stb. Ha sokáig nem írok: éhen haltam! :hiya:

Meg lenne még egy kérdésem:

Cserélt már vki üzemanyagcsöveket, olyan gumisat, ami a tank teteje és a beöntő műanyagcsöve között van szinte teljesen hozzáférhetetlen helyen. Gyanítom, hogy le kell venni a tankot, de előtte nyilván a kipufogót. Az a szájbarakott könyv meg említést sem tesz az üa tankról. Valszeg nem fért bele a 300 oldalba. :P :( :)

Azonos a csónak, amiben evezünk. Szintén augusztusban jár le a forgalmi és a zöldkártya, futóműben is kotyog valami, plusz most keresek klíma ventit, mert az is beállt. Na az se két fillér.

Tényleg, lehet az ilyen ventiket javítani? Nagyon be van állva, kézzel is alig lehet forgatni. Újonnan elég horror ára van, amit eddig bontva találtam, az alig-alig jobb, mint a jelenlegi, és annak is van ára rendesen.

Az üzemanyagcsövekről sajna nekem sincs infóm, pedig a távoli etanolosítás előtt azért lehet, hogy ki kéne cserélni, mert az összes eléggé össze van repedezve, akár marja az etanol, akár nem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.