Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hogy lehet az anyósülés elötti légzsákot kikapcsolni, mert gyerekülést (babahordozót) szeretnék oda rakni!

A kézikönyv azt írja hogy nem lehet az utaslégzsákot kikapcsolni, azokban az autókban ahol két első légzsák van, nem szabad gyerekülést tenni az anyósülésre.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ezzel a szettel hogy alakul a fogyasztás? Igy is igaz a benzin+20%, vagy kevesebb? Milyen márka?

Üdv:

Alex

Igazából nem tom de kevesebből kijön mint benzinnel.Eleve benzinel indul és egy darabig azzal is megy mivel fordulat esésre hajlandó csak váltani de azt is csak akkor mikor 40 fokos vízhőmérsékletet eléri addig a komputer nem engedi átváltani.60 literes tank van benne és olyan 40 litert használok ki belöle mivel már villog a piros lámpa teljesen meg nem fogyasztottam ki még.Amikor csak gázzal megyek olyan 8 liter körül eszik vegyesbe városba 9 liter gázból.A hengerenkénti befecskendezésű gáz jobb kevesebbet fogyaszt a kocsi jobban megy de sokkal drágább kb duplája.Ja a gáz az holland márka és siemens koumpter van hozzá.Azért így is lehet érezni az erőbéli külömbséget de ha azt veszem a gáz 135 Ft a benzin meg 260 akkor mindenki maga dönti el.Teszem hozzá mikor menni is akarok vele benyára átvált oszt had szóljon a gázt főleg városba használom országúton meg benya. Remélem segítettem.

Üdv Roli

Rakok fel képet vectra.jpg

Link to comment
Megosztás:

Meg tudja nekem valaki mondani, hogy hol találom a tank szellőztetőt? Nem találom sehol, és még leírás sincs róla a szervízkönyvben-vagyis én nem találtam- :lol: !! Seth Jók lettek a ledek! Mennyit használtál fel a kilóméter órára? És hogy raktad be őket?

Tank szellőztető: passz <_<

Ledek: egyszerű volt, helyzetjelző foglalatú ledből került be 3 darab a gyári izzók helyére, 1000ft/db-os azaz igazán nagy fényerejű változatok.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek,

problémám egy 2001-es Opel Vectra B 2,2 DTI-vel kapcsolatos. Röviden: teljesen beszámíthatatlan időközönként, rapszódikusan leáll menetközben, éppen úgy, mintha elfogyna az üzemanyag, és nem hajlandó újraindulni. Az önindító forgat, de a motor nem durran be, csak ha vontatom az autót, vagy valaki indítózik s a másik franciapumpával pumpálja neki az üzemanyagot.

Érdekessége, hogy soha nem hosszú kilométerek megtétele után adja be az unalmast, hanem indítás után pár percre, kilométerre. Tehát folyamatosan járó motorral, ha átesett az első pár kritikus kilométeren, addig lehet menni vele, míg ki nem fogy az üzemanyag a tartályból.

Volt már cserélve magasnyomású pumpa, teljes üzemanyagvezeték-rendszer, s az az egység, amelyikbe a slusszkulcsot bedugod.

Szerintetek?

Köszönöm mindenkinek a válaszát!

Szép napot

Dihor

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Engem is érdekelne a kék ledes megoldás.Olyan izzókat tettél bele mint amilyen a helyzetjelzőbe megy?Én pont ma akartam megcsinálni a boardcomputert kékre,de nagyon halvány lett.Én 5mm-es nagyfényű ledet tettem a gyári izzó helyére.Kék lett,de nagyon halvány......

Tank szellőztető: passz <_<

Ledek: egyszerű volt, helyzetjelző foglalatú ledből került be 3 darab a gyári izzók helyére, 1000ft/db-os azaz igazán nagy fényerejű változatok.

Link to comment
Megosztás:

Az Opel nagy kijelzője helyére jó a Vauxhall nagy kijelzője.Nekem is arra van cserélve.Egy csatis.

Bontott nagy kijelző 10-15e forint, nézd meg a hátulján a csatlakozót mert több fajta is van és nem kompatibilisek sajnos (opel nagy vs vauxhall nagy kijelző). Rádió+rds: ha nem gyári lesz benne a rádió akkor talán csak a kenwood ad bizonyos fejekhez adaptert amivel megy a gyári kijelző is ha jól tudom mindenesetre az nem egyszerű.

Ködlámpa: pár napja takarítottam ki én is amikor beraktam abba is a xenon szettet. lökös levétele nélkül szerintem nem megy mert ugyan két casvart ki lehet szedni ami az alján van de a harmadikhoz nem lehet hozzáférni :lol:

Lökös leszerelése: 3 csavar fogja a hűtőrácsot azt le kell venni, utána két csavarral lesz a lökös a fényszórókhoz fogatva azt is ki kell szedni majd az autót meg kell emelni, hogy le tudd venni a dob"lemez"t ami egyébként műanyag vagy ha ügyes vagy és úgy meg lehet csinálni akkor csak a torx/trox csavart kell kivenni a kerékjáratból amivel a lököshöz van fogatva a doblemez és benyomni addig, hogy még oldalanként 1-1 szintén torx csavart ki tudj venni ami a lökös széleit fogja fel a sínre. szemből középről nézve alá kell nézni az autónak mert a lökös alja a koptató mögött bolhákkal az autó aljához is fel van fogatva. Ha ez mind megvan akkor már jó eséllyel le lehet venni a lököst. Én a ködlámpákat levettem róla majd magasnyomású mosót legerősebbre állítva mostam át az egészet kívül-belül és látványos lett a változás mert eddig apám azt hitte nincs is ködlámpa rajta csak műanyag "vakdugó" annyira sárga volt már most pedig szép átlátszó persze a külső része nem olyan mint az újnak mégis csak kapott már köveket és egyéb kártékony dolgokat de működését tekintve hibátlan és szép is lett azért.

Ui.: tegnap még a váltószoknyán is ügyeskedtem annyit, hogy a kopott része nem is látszik de azért nem rövid annyira, hogy ne lehessen váltani vele.

Minden LED, izzó világít ami csak van az autóban <_< kép1 kép2

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek,

problémám egy 2001-es Opel Vectra B 2,2 DTI-vel kapcsolatos. Röviden: teljesen beszámíthatatlan időközönként, rapszódikusan leáll menetközben, éppen úgy, mintha elfogyna az üzemanyag, és nem hajlandó újraindulni. Az önindító forgat, de a motor nem durran be, csak ha vontatom az autót, vagy valaki indítózik s a másik franciapumpával pumpálja neki az üzemanyagot.

Érdekessége, hogy soha nem hosszú kilométerek megtétele után adja be az unalmast, hanem indítás után pár percre, kilométerre. Tehát folyamatosan járó motorral, ha átesett az első pár kritikus kilométeren, addig lehet menni vele, míg ki nem fogy az üzemanyag a tartályból.

Volt már cserélve magasnyomású pumpa, teljes üzemanyagvezeték-rendszer, s az az egység, amelyikbe a slusszkulcsot bedugod.

Szerintetek?

Köszönöm mindenkinek a válaszát!

Szép napot

Dihor

Olyankor áll le mikor mész vele vagy mikor visszaesik a fordulat pl váltásnál?Mert ha igen akkor lehet a baj az alapjárat állító motorral egy próbálkozást megér.

Az alapjárat állító motor leszeded és szétszed, féktisztító vagy wd40 el jól beáztat és átmos kartergázcsőt leszeded, kipucol ( a szelepfedélen lévő csonkját is) pillangószelep és környéke szintén féktisztító vagy wd40 spray-vel megpucol.

Egyik ismerősömnek ez segített meg ahogy halottam már ez sokaknál volt gond.

Üdv Roli

Link to comment
Megosztás:

Olyankor áll le mikor mész vele vagy mikor visszaesik a fordulat pl váltásnál?Mert ha igen akkor lehet a baj az alapjárat állító motorral egy próbálkozást megér.

Az alapjárat állító motor leszeded és szétszed, féktisztító vagy wd40 el jól beáztat és átmos kartergázcsőt leszeded, kipucol ( a szelepfedélen lévő csonkját is) pillangószelep és környéke szintén féktisztító vagy wd40 spray-vel megpucol.

Egyik ismerősömnek ez segített meg ahogy halottam már ez sokaknál volt gond.

Üdv Roli

Nem hiszem hogy valami köze lenne a váltásnak a dologhoz. Menet közben, láb a gázon, és egyszer csak elkezd rángatni, akadozni, épp úgy mikor fogy el az üzemanyag.

Link to comment
Megosztás:

Olyankor áll le mikor mész vele vagy mikor visszaesik a fordulat pl váltásnál?Mert ha igen akkor lehet a baj az alapjárat állító motorral egy próbálkozást megér.

Az alapjárat állító motor leszeded és szétszed, féktisztító vagy wd40 el jól beáztat és átmos kartergázcsőt leszeded, kipucol ( a szelepfedélen lévő csonkját is) pillangószelep és környéke szintén féktisztító vagy wd40 spray-vel megpucol.

Egyik ismerősömnek ez segített meg ahogy halottam már ez sokaknál volt gond.

Üdv Roli

S hogy leáll, az egy dolog, de nem indul, csak vontatva, vagy kézzel felpumpálva, mialatt valaki indítózik.

Link to comment
Megosztás:

Az Opel nagy kijelzője helyére jó a Vauxhall nagy kijelzője.Nekem is arra van cserélve.Egy csatis.

vauxhall b vectrából kivett nagy kijelző csatija nem egyezik az én nagy kijelzős opelemmel, nem vagyok hülye nem véletlenül írtam, hogy ez a két konkrét darab nem egyezik... van több csatlakozó is jobb odafigyelni, nekem maga a csati sem volt jó nem beszélve arról, hogy a vauxhallos több lábas is szóval itt maga a kijelző jó volt cserére de kompletten nem lehetett megoldani. Nem elképzelhetetlen, hogy van olyan amelyikből jó, én is úgy tudtam, meg is vettem a vauxhallból aztán meg tessék még szét kellett szedni de legalább működik hibátlanul.

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Engem is érdekelne a kék ledes megoldás.Olyan izzókat tettél bele mint amilyen a helyzetjelzőbe megy?Én pont ma akartam megcsinálni a boardcomputert kékre,de nagyon halvány lett.Én 5mm-es nagyfényű ledet tettem a gyári izzó helyére.Kék lett,de nagyon halvány......

Fedélzeti: oda valami szórt fényű kellene de "rizsszem izzó" méretben olyan nincs sajnos, valahogy el kell fordítani a ledet vagy szórni a fényét, én is próbáltam és 4 ponton ahol a led volt ott túl világos volt a többi pedig sötét...

Műszerfal: igen, helyzetjelző méretű ledek vannak benne, csak 1W-ossal szabad próbálkozni amennyiben csak a gyári izzók helyére akarod berakni.(nekem coras)

Link to comment
Megosztás:

A sony lejtátszód a multikormányról vezérled és a kijelzőn is megy az rds?

Ledsort lehet a vectrák burájába rakni egyáltalán jól áll e neki?

Üdv Roli

Multikormány: még nem de tervbe van véve az is, az megoldható egy kábel segítségével bár az is elég lenne ha valaki kimérné, hogy mi van abban a 17-19e forintos kábelben amit lehet venni hozzá készen mert tuti meg lehet csinálni házilag is töredék áron.

Ha a kijelző alatt a fedélzetire gondolsz: nem és nem is fog mivel csak néhány fejhez létezik olyan adapter ami kezelni képes a gyári fedélzeti kijelzőjét és eddig én csak kenwoodhoz láttam jó drágán.

Ledsor: ha olyan audi utánzatra gondolsz akkor passz... elméletben egyébként tuti belefér a fényszóróba csak ahhoz szét kell szedni majd újra összeragasztani. Jól áll-e? Szerintem nem bár nekem az Angel Eye lámpa is csak bmw-ben tetszik igazán ezért vettem gyári B2-es új fényszórókat az enyémbe + kapott 3 xenon szettet a világítás + egy erős szórt fehér fényű ledet a helyzetjelző.

Link to comment
Megosztás:

Elmegy egynek.... egyébként most voltam fényszóró beállításon <_< Egyrászt, hogy én lássak másrészt, hogy más is lásson az úton :lol: Kellett állítani rajta nem is keveset... mióta be lettek rakva a B2-es fényszórók nem voltak beállítva, én állítottam, hogy inkább a földet világítsa de ne vakítson most már remélem jó lesz :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Nekem 2.5-ös Vauxhall-ból van benne a computer,és semmi baja.Nem pixelhibás,bár az zavar,hogy gallonban mér,bár legalább lehet látni,nem úgy mint a másikat.Neked is gallonba mér,vagy át állítattad?

vauxhall b vectrából kivett nagy kijelző csatija nem egyezik az én nagy kijelzős opelemmel, nem vagyok hülye nem véletlenül írtam, hogy ez a két konkrét darab nem egyezik... van több csatlakozó is jobb odafigyelni, nekem maga a csati sem volt jó nem beszélve arról, hogy a vauxhallos több lábas is szóval itt maga a kijelző jó volt cserére de kompletten nem lehetett megoldani. Nem elképzelhetetlen, hogy van olyan amelyikből jó, én is úgy tudtam, meg is vettem a vauxhallból aztán meg tessék még szét kellett szedni de legalább működik hibátlanul.
Link to comment
Megosztás:

Mennyiért vetted bele a B2-es lámpákat?

A műszerfalba miért csak 1w-os izzót lehet betenni?Nincs nagyobb szines vagy van valami más akadálya?

Elmegy egynek.... egyébként most voltam fényszóró beállításon <_< Egyrászt, hogy én lássak másrészt, hogy más is lásson az úton :lol: Kellett állítani rajta nem is keveset... mióta be lettek rakva a B2-es fényszórók nem voltak beállítva, én állítottam, hogy inkább a földet világítsa de ne vakítson most már remélem jó lesz :lol:
Link to comment
Megosztás:

Na most beszéltem egy manusszal akinek mondtam hogy szinesíteni szeretném a computert,és azt mondta,hogy vannak olyan ledek,amik nagy fényerejűek és 180o-ban szórja a fényt.Kíváncsi leszek rá,megpróbálom,hogy azzal hogy világít.Ha valaki ebben gondolkodik,akkor sima leddel meg se próbálja,mert nem lesz szép fénye + egy fél nap megy pocsékba.

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Nekem 2.5-ös Vauxhall-ból van benne a computer,és semmi baja.Nem pixelhibás,bár az zavar,hogy gallonban mér,bár legalább lehet látni,nem úgy mint a másikat.Neked is gallonba mér,vagy át állítattad?

Nekem gyárilag is liter/km volt és a vauxhallos kijelzőből csak magát az lcd panelt raktam be, maga az elektronika maradt a sajátja mivel a másiknak a hátulján a csati más volt mint az enyémnek, kb 4 lábbal több volt azon de a lényeg, hogy jó nekem is <_<

Link to comment
Megosztás:

Mennyiért vetted bele a B2-es lámpákat?

A műszerfalba miért csak 1w-os izzót lehet betenni?Nincs nagyobb szines vagy van valami más akadálya?

Unixtrade.hu-n nézz szét, ott vannak árak <_< Egyébként 12-14e között mozog egy ilyen fényszóró persze a magasságállító motor nélkül.

Nem mondtam, hogy csaj 1W-os mehet bele, a limit inkább azért az 1W mert jelenleg ennél erősebb ledeket nem is árulnak autóba. Ez sem a sima led már hanem SMD LED ha mond ez neked valamit, a nagy fényerejű nagy ledeknél ez sokkal erősebb és az SMD-k szórják a fényt mintha csak izzó lenne azért jók. Sokan szétszedik a műszerfalat és telerakják 100 leddel ami szép meg minden de órákba telik és az is drága ezzel szemben én a gyári 3 helyzetjelző méretű izzó helyére raktam be SMD ledet és a képen látni, hogy 100%-osan megfelel a célnak, szép fehér még a mutató is jól néz ki igaz ez így 3x 1000 ft-os led de bármikor cserélhető forrasztás, ellenállás és egyéb munkák nélkül. A fényszórókapcsolóba pl beforrasztottam a nagy fényerejű ledet mert oda csak úgy ment be de az is tökéletes. + Majdnem olyan a helyzetjelzőmben is a led mint ami a műszerfalban van csak a helyzetjelzőben lévő 3 kis SMD ledből áll a műszerfalban ami van pedig 1 nagy SMD led (fényszóróba nem ment bele a nagy smd ledes...).

Computer: szintén 1000 forint környékén vannak a nagy fényerejű hagyományos ledekből a szórt fényűek, ezek nem domború véggel hanem homorúval rendelkeznek és jobbak mint amik egy pontban világítanak de ez sem tökéletes a computerbe oda kellene valami az lcd panel és a ledek közé ami megtöri a fényt de nem árnyékol sokat... Sima ledet betenni nem nagy meló az lcd mögé, van rizsszem izzó méretű led is direkt műszerfalhoz de az is olyan, hogy 4 pontban nagyon világos körülötte sötét marad az lcd :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ilyesmire gondolsz?

http://www.vatera.hu/5mm_es_25_000mcd_szor..._146161955.html

Unixtrade.hu-n nézz szét, ott vannak árak <_< Egyébként 12-14e között mozog egy ilyen fényszóró persze a magasságállító motor nélkül.

Nem mondtam, hogy csaj 1W-os mehet bele, a limit inkább azért az 1W mert jelenleg ennél erősebb ledeket nem is árulnak autóba. Ez sem a sima led már hanem SMD LED ha mond ez neked valamit, a nagy fényerejű nagy ledeknél ez sokkal erősebb és az SMD-k szórják a fényt mintha csak izzó lenne azért jók. Sokan szétszedik a műszerfalat és telerakják 100 leddel ami szép meg minden de órákba telik és az is drága ezzel szemben én a gyári 3 helyzetjelző méretű izzó helyére raktam be SMD ledet és a képen látni, hogy 100%-osan megfelel a célnak, szép fehér még a mutató is jól néz ki igaz ez így 3x 1000 ft-os led de bármikor cserélhető forrasztás, ellenállás és egyéb munkák nélkül. A fényszórókapcsolóba pl beforrasztottam a nagy fényerejű ledet mert oda csak úgy ment be de az is tökéletes. + Majdnem olyan a helyzetjelzőmben is a led mint ami a műszerfalban van csak a helyzetjelzőben lévő 3 kis SMD ledből áll a műszerfalban ami van pedig 1 nagy SMD led (fényszóróba nem ment bele a nagy smd ledes...).

Computer: szintén 1000 forint környékén vannak a nagy fényerejű hagyományos ledekből a szórt fényűek, ezek nem domború véggel hanem homorúval rendelkeznek és jobbak mint amik egy pontban világítanak de ez sem tökéletes a computerbe oda kellene valami az lcd panel és a ledek közé ami megtöri a fényt de nem árnyékol sokat... Sima ledet betenni nem nagy meló az lcd mögé, van rizsszem izzó méretű led is direkt műszerfalhoz de az is olyan, hogy 4 pontban nagyon világos körülötte sötét marad az lcd :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.