Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Vectra-nála hátsó kerékcsapágyakat se tessék elfelejteni tipushibaként!

Én ezt nem nevezném típushibának, hiszen ha nem /50-t használsz hanem normál /60 v. 65 ami a gyári méret, akkor nem fog eltsesződni.A hátsó lengőkarszilentek annál inkább, de azt is rá lehet írni a jó magyar utak számlájára.

A klíma is inkább eseti.Sztem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!A következő problémám van:Vectra B 2 2000' 1,6 X16XEL Hidegen eléggé katonásan veszi a fokozatokat a váltó főleg 1-böl 2.-ba váltáskor szinte érzem a váltókaron ahogy a fogaskerekek kapcsolódnak.Melegen már simábban veszi a sebességet .Váltóolajcsere segithet rajta,vagy ez már kopásból eredő probléma lehet?

Link to comment
Megosztás:

Én ezt nem nevezném típushibának, hiszen ha nem /50-t használsz hanem normál /60 v. 65 ami a gyári méret, akkor nem fog eltsesződni.A hátsó lengőkarszilentek annál inkább, de azt is rá lehet írni a jó magyar utak számlájára.

A klíma is inkább eseti.Sztem.

Lehet h a klíma nem szereti az itteni klímát, csak azért gondoltam mert nem én vagyok az első itt akitől halottam4

Link to comment
Megosztás:

Hello. Kis segítség kellene. 1998-as 2.0dti vectra kombim van, azt csinálja hogy kb 1400-1600-as fordulatszám között hullámzik a fordulat,ilyenkor csörög kicsit a motor, 1600 fölött már húz rendesen. A másik probléma hogy menet közben valamikor kigyullad a check engin lámpa leesik a fordulatszámmérő mutatója és az autó beáll egy szervíz módba. valamikor le is áll. ha én leállítom és várok vele utána hibátlanul működik. Ha van valami ötletetek,vagy valaki találkozott már ilyesmivel, az írjon már legyenszíves. Előre is köszönöm. üdv.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is X20XEV van a vectrámban de nálam eddig ilyen probléma nem jött elő...

Annyi probléma volt vele, hogy az egész motortér olajos volt de még az akku teteje is és minden szó szerint mert az előző szelepfedél tömítés cserét khm... vacakul csinálták meg és ott eresztett.

-Szelepfedél tömítés kompletten

-Olaj (Castrol Magnatec 10W40)

-Olajszűrő

-Benzinszűrő

-Vezérműszíj (Gates)

-Feszítő görgők (mind a három, SKF talán...)

-Vízpumpa

-Vezérműtengelyeknél szimeringek

-Légszűrő betét

-Pollenszűrő betét

Asszem ennyi volt röviden cserélve kezdésnek, azóta is megy gond nélkül (kopp kopp kopp) :D Igaz még csak 8e kilométerhez közeledem az autóval bár ezt november eleje óta sikerült összehozni :lol:

Most télen a vegyes átlagfogyasztásom is 8 liter alatt van :lol: Jól húz, jól is megy (220-at megfutja végre GPS szerint is).

(96. 10. havi autó egyébként és 2003 év végén helyezték forgalomba Magyarországon, kint költhetett rá a gazdája elnézve a sok irmscher cuccot és nem matricákat rakott rá hanem futóművet alá, lehet ez is fel volt már egyszer újítva bár 2003-ban még csak 7 éves volt az autó akkor még nem kellett, határon belül pedig nem hiszem, hogy bárki is megcsinálta volna bár végig jó tulaja lehetett mert nem ment el a giccs irányába és aki látta tudja, hogy lelakva sincs egyáltalán, bővebben az aláírásomban szereplő linken találsz róla még adatokat :lol: )

Szia

Nekem is egy X20XEV-s motorral szerelt vectrám van.Bár mostanában előjött valami furcsa kopogó hang a motorból.Esetleg nem tudod,hogy milyen irányba lehetne gondolkodni?Elmet az alapjárat.Ha tudnál esetleg ebben segiteni,azt megköszönném.(Sokan a hidrotőkét mondják,van aki a csapágyakat és van aki az újra gyűrűzést).

Link to comment
Megosztás:

Szia

Nekem is egy X20XEV-s motorral szerelt vectrám van.Bár mostanában előjött valami furcsa kopogó hang a motorból.Esetleg nem tudod,hogy milyen irányba lehetne gondolkodni?Elmet az alapjárat.Ha tudnál esetleg ebben segiteni,azt megköszönném.(Sokan a hidrotőkét mondják,van aki a csapágyakat és van aki az újra gyűrűzést).

Helló!!Nekem 1 2.5v6-osom van.Mikor megvettem 1 hétre rá hazafelé átégett benne 1 dugó...nem szerette a 230-at tartósan...:)Kidobtam belőle a blokkot.Vettem 1 bontottat.Kaptak új gyűrűsort a benne lévő dugók,a főtengely teljes csapágysort.Az 1ik hengernek volt 1 kis válla,de az előtte lévő blokkhoz képest bőven jobban néz ki.Összes szelepszárszimering cserélve lett gyárira(700 pezó volt darabja),szelepek becsiszolva.Hidrotőkék kipucololva.3000 km megtétele után előjött nekem is vmi klattyogás belőle.De a ha sokat megyek vele teljesen elhalkul.Szerelő mondta,h.vmelyik hidrotőke nem 100as benne a hátsó hengersornál.Csak azt nemolyan egyszerű megállapítani,h.melyik.Annyit tudott mondani rá,h.hidegen szétszed és amelyiket könnyen belehet nyomni az a szar,de ez se 100% hogy bejön.Én ezt a klattyogást a kopott henger számlájára írom.Addig nemvolt hallható még hozzá nem kopott a gyűrű.Előtte F astrám volt,ugyanez a jelenség.Cseréltem benne hidrotőkéket,himbákat,semmi változás.Utána megfordult az 1ik hajtókarcsapágy.Főtengely köszörülés,gyűrűzés...2-3ezer km után klattyogás ismét előjött.Én 1 tanúságot vontam le az egészből,ha kopott a motor hiába csapágyozod meg,meg gyűrűzöd akkor sose lesz csendes..Megkell fúratni az a tuti,csak jól sikerüljön.Csak sokan nemszeretnek fúrkálni,mert akkor kell bele új dugó is..Ha már szétszedi az ember a motort nemérdemes spórolni rajta,mert csak utána szívja a fogát,h.1 csomó pénzt kiadott és nem tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Helló!!Nekem 1 2.5v6-osom van.Mikor megvettem 1 hétre rá hazafelé átégett benne 1 dugó...nem szerette a 230-at tartósan...:)Kidobtam belőle a blokkot.Vettem 1 bontottat.Kaptak új gyűrűsort a benne lévő dugók,a főtengely teljes csapágysort.Az 1ik hengernek volt 1 kis válla,de az előtte lévő blokkhoz képest bőven jobban néz ki.Összes szelepszárszimering cserélve lett gyárira(700 pezó volt darabja),szelepek becsiszolva.Hidrotőkék kipucololva.3000 km megtétele után előjött nekem is vmi klattyogás belőle.De a ha sokat megyek vele teljesen elhalkul.Szerelő mondta,h.vmelyik hidrotőke nem 100as benne a hátsó hengersornál.Csak azt nemolyan egyszerű megállapítani,h.melyik.Annyit tudott mondani rá,h.hidegen szétszed és amelyiket könnyen belehet nyomni az a szar,de ez se 100% hogy bejön.Én ezt a klattyogást a kopott henger számlájára írom.Addig nemvolt hallható még hozzá nem kopott a gyűrű.Előtte F astrám volt,ugyanez a jelenség.Cseréltem benne hidrotőkéket,himbákat,semmi változás.Utána megfordult az 1ik hajtókarcsapágy.Főtengely köszörülés,gyűrűzés...2-3ezer km után klattyogás ismét előjött.Én 1 tanúságot vontam le az egészből,ha kopott a motor hiába csapágyozod meg,meg gyűrűzöd akkor sose lesz csendes..Megkell fúratni az a tuti,csak jól sikerüljön.Csak sokan nemszeretnek fúrkálni,mert akkor kell bele új dugó is..Ha már szétszedi az ember a motort nemérdemes spórolni rajta,mert csak utána szívja a fogát,h.1 csomó pénzt kiadott és nem tökéletes.

Hali

Most már biztos,hogy a hajtókar csapágyam csattog.Hivott a szerelőm.Remélem nem lesz olyan drága a javitása.

Link to comment
Megosztás:

Hello People!

Kéne egy kis segítség! Vettem a Vectrába egy fedélzeti computer -t de angol! Az nem baj csak az, hogy mérföldben mér meg gallonban! Hogy tudom átállítani km-re! Vagy Opel szervíz? És az mennyi? Előre is köszi a segítséget :D

TECH2, nem feltétlenül márkaszervíz, de célszerű ha hozzáértő az egyed.Sztem min. 3500ft....

Link to comment
Megosztás:

Kezelési könyvbe egyébként az van írva, hogy nyomni kell a napi km számláló gombját, és úgy ráadni a gyujtást és elvileg visszaáll km/l mértékegységre az angolszászról. Bár gyakorlatba nem sikerült ezt kiviteleznem, de ha nem működik, miért írták bele a kezelési útmutatóba...???!

Link to comment
Megosztás:

Kezelési könyvbe egyébként az van írva, hogy nyomni kell a napi km számláló gombját, és úgy ráadni a gyujtást és elvileg visszaáll km/l mértékegységre az angolszászról. Bár gyakorlatba nem sikerült ezt kiviteleznem, de ha nem működik, miért írták bele a kezelési útmutatóba...???!

Amiről Te beszélsz az a kilóméter órában lévő számláló, igaz, hogy benne van a kezelésibe de van egy kis megjegyzés alatta "Azoknál a modelleknél ahol a sebességmérő mérföldekben (mile) mér"

Ezzel sajna a fedélzetit nem tudom átállítani! Pedig mennyivel egyszerűbb lenne :D

Link to comment
Megosztás:

Valaki segítsen nekem abban hogy hogyan lehet kivenni a szervóolaj készlettartályát X18XE-n? Valamelyik barom szerelő, úgy húzta meg a belemenő csövön lévő csőbilincset, hogy a feje, most a fogasszíjtárcsa irányába néz, és úgy néz ki szarul, mert ott folyik el a szervóolajam(hála a jóistennek hogy úgy néz ki csak ott)! Így gumiembernek kéne lennem, hoy egyáltalán meglazítsam és átforgassam felülről érdekes (helyhiány), alulról inkább mókás odajutni mert ott vannak a szervó és klímacsövek. HELP!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Múlt hétvégén Eger felé sajnos megadta magát a B Vectrám ('96-os).

Elment az olajnyomás és ez egyes hengerbe beletört a dugattyú.

Úgy néz ki motorcsere lesz belőle mert a szaki szerint a blokk az menthetetlen...

Néztem totálkáros kocsikat, hátha sikerül valami jó állapott szerezni... de abból az árból inkább veszek egy "alig használtat" külföldön.

Angliában kb. 5-700 Fontért dobják az ember után a Vauxhallokat, benzinnel, komppal, autópálya matricával megúsznám kb. 300 ezerből és volna egy donor autóm amiből átpakolhatnék pár dolgot a motorral együtt.

Amiben kérném a segítségeteket, tudna valaki valami infót a papírozásáról? (Angliából ki, Mo.-ra be)

Esetleg alternatív javaslatok? A motor X20XEV (volt).

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.