Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Első körben ha benzines az autód alapjárati motor, és fojtószelep tisztítás.

Alapjárati motor leszerel, féktisztítóval megnyomat többször, de ne közelről mert átszakadhat a membrán, ja és hagyd hogy kifolyon belőle a szmötyi, és hagyd megszáradni kb 15 perc.

Nyugodtan el lehet áztatni, semmi baja nem lesz tőle.Én féktisztiítóval ill. nitrohígítóval csináltam, óvatiban a belsejét lehet mókolni csavarhúzóval.Ha nem lesz jó, akkor lehet keresni hozzá bontottat, v. pedig újat.Utóbbit célszerű gyáriban venni, mert bár drága, legalább jó.

Viszont lehet még egy okosság, a motortéri kábelköteget alaposan át kell nézni, mert, főleg ami az alapjárati csatiját illeti, ugyanis előszeretettel szeret eltörni a szigetelése közvetlenül az apaljáratira menő csati tövénél, és olyankor nincs alapjárat.

A vekinél (X20XEV) szívtam én is ilyennel.........aztán a végén meguntam, és eladtam.

Link to comment
Megosztás:

Nyugodtan el lehet áztatni, semmi baja nem lesz tőle.Én féktisztiítóval ill. nitrohígítóval csináltam, óvatiban a belsejét lehet mókolni csavarhúzóval.Ha nem lesz jó, akkor lehet keresni hozzá bontottat, v. pedig újat.Utóbbit célszerű gyáriban venni, mert bár drága, legalább jó.

Viszont lehet még egy okosság, a motortéri kábelköteget alaposan át kell nézni, mert, főleg ami az alapjárati csatiját illeti, ugyanis előszeretettel szeret eltörni a szigetelése közvetlenül az apaljáratira menő csati tövénél, és olyankor nincs alapjárat.

A vekinél (X20XEV) szívtam én is ilyennel.........aztán a végén meguntam, és eladtam.

nem igazán értek az autókhoz de nekem ez a fojtószelep tisztítás meg alapjárati nem tűnik... nem igaz hogy egy pillanat alatt leáll ettől a motor, mitha valaki leoltaná a villanyt. ez valami elektronyos probléma lesz sztem, annak ellenére hogy ez a szerelő akihez vittem nem talált hibát. elviszem egy másikhoz, állítólag az a legprofibb itt a környéken. meglátjuk mit tud vele kezdeni. lehet hogy kapásbol tudni fogja mi a gond. remélem.

Link to comment
Megosztás:

Na megvannak az alkatrészek:

Vezműszíj: Gyári Opel ( Igaz, hogy Gates de legalább számlával tudom igazolni ha idő előtt elszakad és a dugók szétverik a szelepeket. Az Opel ad rá 2 év gar-t plusz ott az eredeti jelzés a számlán, és akkor megúszható a 200000 e forintos szerelés kb 0 Ft ból ) 20% Kövesdán kedvesség ( mindenkinek !!! ) 6899 Ft csak 1 ezressel drágább mint a Meteoros

Igaz, hogy már picit régi hozzászólás, de gondoltam inkább most szólok, ne a legrosszabbkor lyukadjon ki a lufid- :D

A garancia a szíjra vonatkozik, nem a motorra. Ha elszakad, ingyen kapsz egy másik ilyen szíjat. Az, hogy közben kuka lett a motor, nekimentél egy fának, stb. már nem lesz megtérítve.

Link to comment
Megosztás:

Igaz, hogy már picit régi hozzászólás, de gondoltam inkább most szólok, ne a legrosszabbkor lyukadjon ki a lufid- :D

A garancia a szíjra vonatkozik, nem a motorra. Ha elszakad, ingyen kapsz egy másik ilyen szíjat. Az, hogy közben kuka lett a motor, nekimentél egy fának, stb. már nem lesz megtérítve.

Akkor rá lesz lépve a farkukra! ;) a másik meg az hogy az eredetit azért vettem meg, mert anagykerekbe szétszórva létezik 1 olyan szállítmány Gates szíj, ami Csájnába készült: Ezek előszeretettel szeretnek szakadni. Ez eredetivel legalább( lekopogom ) 60000 km-ig nincs gond. De ahogy az 1 dolcsison is írva vagyon: In God we trust

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mivel jönnek a hűvösebb idők, érdeklődnék, hogy fagyállót hogyan cserélhetek - jelenleg 0°C-os a hűtővizem - igaz, hogy csak utántölteni lehet, van valami házi módszer a leengedéshez? Sajna akna fölé itthon nem tudok állni, olyan megoldás kellene ami felülröl végezhető.

Az alsó hűtőcső levétele a hűtőröl eredményes lehet?

A lényeg, hogy lehetőleg a teljes mennyiséget le szeretném cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Ugyan nem ismerem a Vectra B-t, de erős a gyanúm hogy itt sem a hűtő legalsó pontján van az alsó vízcső becsatlakozási pontja, és ha így van akkor a teljes mennyiséget csak úgy fogod tudni lecserélni, ha kiveszed a hűtőt. Mindazonáltal a módszer amit leírtál a téliesítésre abszolút megfelelő, csak épp nem cserélődik le a teljes hűtőközegmennyiség, de a megfelelő fagyállóságot azért így is be lehet állítani.

Link to comment
Megosztás:

Ugyan nem ismerem a Vectra B-t, de erős a gyanúm hogy itt sem a hűtő legalsó pontján van az alsó vízcső becsatlakozási pontja, és ha így van akkor a teljes mennyiséget csak úgy fogod tudni lecserélni, ha kiveszed a hűtőt. Mindazonáltal a módszer amit leírtál a téliesítésre abszolút megfelelő, csak épp nem cserélődik le a teljes hűtőközegmennyiség, de a megfelelő fagyállóságot azért így is be lehet állítani.

Köszönöm a válaszokat, jövő héten nekiállok és majd beszámolok róla

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

Z18XE: ABS lámpám néha égve marad (relé-hiba a TECH szerint; ebben külön nem cserélhető). Reggeli első indulásnál mindig OK, de később melegen újraindításkor azonban néha fennmarad, olyan is volt, hogy menet közben kigyulladt, de ez nem jellemző. Feszültségre gyanakszom, bár az akku/generátor nem valószínű (hiszen reggel előszörre mindig jó). Olvastam itt hil1-től egy tippet még 2005-ből, hogy a motorhoz vezető kanóc kontaktja lehet beteg, ez megnézném, ha valaki megsúgná pontosan mit kell keresni (kép, ilyesmi).

(más lámpa nem hülyéskedik, illetve nem ezért hülyéskedett, a hülye Vectra B "Check Oil Level"-je bejelzett már féltávnál, a német vectra-forum szerint ez "ein bekanntes und "normales" Problem beim Vecci" :D )

g

Link to comment
Megosztás:

Na akkor, megvolt a fagyálló feltöltésem.

Tapasztalatok, nem lehet a teljes mennyiséget leengedni, nekem kb 4,5 litert sikerült. A hűtő alsó vastag tömlőjét vettem le, hát nem kis kinlódásal. Hűtőventi levesz, akku félrerak (mert nem kockáztattam, hogy jó-e a rádiókódom, nem vettem ki). Visszarakáskor az eredeti bilincset cseréltem AWAB-ra, ezt később könnyebb oldani mint a régit.

Piros színű fagyállóval feltöltöttem, majd néhány napi járkálás után mérés, az eredmény 32 fokos lett.

Link to comment
Megosztás:

én a fékpedál mellett jöttem be vagy a kuplungnál? már nem emlékszem, de a gumin egy pici vágás és bent a kábel.

és ott hol?

felkapom a szőnyeget és alatta?

ilyen kábelt hol kapok hozzá, aminek egyik vége akkura harapós másik sima, és nem ilyen böhöm nagy vastag? unixban pl?

Link to comment
Megosztás:

Le kell utazni Kecskemétre a mazda szalonba, és ott kinyitják az abs dobozát, megforrasztják amit kell, majd visszazárják, és lőn boldogság.

Ha még ott van a szaki. Ebben egy kedves kecskeméti kolléga segítségét kérném, erősítsen meg, ha így van.

Köszi, lehet, hogy ez lesz a nyerő. Csak szeretném körüljárni, mert itt már hil1 írta, meg a németeknél is olvastam ilyet, hogy vett nem kevés pízért a zember bontott (vagy új) modult, és nem is az volt a baj, hanem valami kontakt, tök hasonló sporadikus abs-lámpa jelenségnél. Az meg már milyen bosszantó, hogy kifizetsz 50 meg százezreket és nem javul meg, aztán egy fújás wd40 megoldja... Persze gondolom a kecskeméti szaki ezt is kideríti...

Közben meg az derült ki, hogy a Check Oil Level nem féltávnál jelez, hanem az is hazudik, feljebbtöltve is ugyanúgy sír a szája, szóval lehet, hogy inkább feszültségszint probléma van, és attól hülyélkedik a rencer. Első körben megyek uhuhuékhoz, és aztán okosodunk.

Link to comment
Megosztás:

nem tom, volt ott valami átvezető kb 5cm átmérőjű gumi és azon pici vágást ejtettem asszem a devander alatt volt...

mi az a devander?:D

bocsi, tényleg hülye vagyok ;)

azért utána néztem, a fékrásegítő kerek fekete izé az?

Ja, és egy bika kábel vastagság befér ott?

a motortér felől sajna nem látok semmit, mert annyi xar van ott, hogy nemigaz.. múltkor beejtettem egy csavart, és sehogy se tudtam rábírni hogy kiessen alul...

Link to comment
Megosztás:

az a fékrásegítő igen ;)

az alatt van valami de éne nagyon látszik inkább csak érezni. Én bentről kidugtam egy csavarhúzót jó erőszakosan és ott jött ki :D

megvan, bár kicsit bontogatnom kellett hozzá, hogy megtaláljam. be is húztam mindent, szépen eldugtam a kábeleket, szóval pöpec lett:D

most már bent van a logitech z5300-as hangfal, szóval happy :P

Link to comment
Megosztás:

Segítség kellene. Vectra B 1.6 16v benzines

5 napig nem nyúltam a kocsihoz és ma este pár kilométer megtétele után felment a vízhőfok majdnem 100 fokra. hűtőventi bekapcsolt rendesen. (semmi hirtelen elfolyás vagy ilyesmi)

Ablak párás volt mikor beültem a kocsiba (mikor megvettem a kocsit is kicsit fura volt a párás ablak) és mielőtt elment a víz, a hőfok sosem ment feljebb 80 foknál, igaz meleg sem volt a kocsiban bármennyire is szerettem volna. Langyosat fújt csak. Valaki aki volt már hasonló cipőben tudna segíteni??

Erös a gyanum hogy a radiátor lesz a felelös de bizom benne hogy nem az, viszont akkor menetközben is párásnak kellene lennie a kocsi ablakának, nem???

Köszönöm. Jani

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.