Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ha beletört a csavar a hengerfejbe,akkor elöbb vagy utobb úgy is le kell szedni a hengerfejet nem?Sajnos az a tapasztalatom hogy lehet most nem fúj ki ott a kipufogó,de kifog.....

Nekem szerencsém van az 1.8al látszik rajta hogy új leömlő van rajta.Erre szerintem e legjobb megoldás a 4 leömlő.Ártani nem fog neki,és nem lesz rá gond többet.....

Elküldve
.Erre szerintem e legjobb megoldás a 4 leömlő.Ártani nem fog neki,és nem lesz rá gond többet.....

Ne óccsáá'! :unsure:

Amúgy én is inkább arrafelé hajlok, de a hengerfejdologgal is tisztában vagyok.Sajnos azt a csavart kihalászni...... :wacko:

Viszont akkor a secunderlevegő dolgot v.hogy át kell hidalni.........

Elküldve
Mé? nem gyári 4-2-1 kinézetű a rendszered? Vagy milyenre gondolsz?

Első blikkre olyan, mnit ami az 1.6 16V-n volt...........De amúgy olyasmi......Tehát 4-2-1 ez is.........

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám,hogy indításkor néha kattog az önindítóm és csak az után indít.A mágnes kapcsolót és a szénkeféket kicseréltettem és azóta is csinálja.Vectra B 1.6 Aki már találkozott hasonló jelenséggel és megtudta oldani a problémát,légyszi írjon!Előre is köszönöm!

Elküldve
Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám,hogy indításkor néha kattog az önindítóm és csak az után indít.A mágnes kapcsolót és a szénkeféket kicseréltettem és azóta is csinálja.Vectra B 1.6 Aki már találkozott hasonló jelenséggel és megtudta oldani a problémát,légyszi írjon!Előre is köszönöm!

Én találkoztam már ilyennel :wacko:

A sógoromék Astráján. Csak kattogott, és egy idő után indított. De ott az akku járta a végét.... kicserélték az akksit és megjavult az önindító. :unsure:

Elküldve

Sziasztok

Remélem ti tudtok majd segíteni. A Vectrámban nem működik az ablakmosó. Egyáltalán nem szívja fel az ablakmosó folyadékot.

A motortérben kb hol találom ezt a szivattyút?? Lehet az hogy ez csak elkoszolódott és csak ezért nem működik, vagy álltalában ezek egyből cserések???

Elküldve
Sziasztok

Remélem ti tudtok majd segíteni. A Vectrámban nem működik az ablakmosó. Egyáltalán nem szívja fel az ablakmosó folyadékot.

A motortérben kb hol találom ezt a szivattyút?? Lehet az hogy ez csak elkoszolódott és csak ezért nem működik, vagy álltalában ezek egyből cserések???

A betöltőnyílás alatt jó méllyen lehet bontani, lehet alulról is érdemes megnézni nem-e egyszerűbb.

Ki kell lámpázni. leveszed a csatikat beteszel egy izzót és ha világít elhajítod a szivettyút és veszel egy másikat.

Ha nem világít mikor spriccelésre kapcsolsz akkor keresed a kábel-biztosító hibát...

Ha normális ablakmosó van benne, pl nekem würth téli mindíg csak ez és semmi más, akkor nehezen tömődik el.

Elküldve

Sziasztok!

Az autóm típusa: Vectra B 2.0 16V CDX, aut. váltó

Pár hete folyamatosan ég a motor diagnosztikai lámpa, 4500 fölé nem megy a fordulat.

Több helyen olvastam, hogy a főtengely(vezérműtengely?) jeladót kell kicserélni.

A kérdésem, hogy ez mennyire bonyolult művelet, házilag megoldható-e.

Előre is köszönöm,

KCS

Elküldve

légszűrőház ki, kitámasztó motorbak ki, hosszbordásszíj le, vezérlés burkolata le, gyertyatakró le. azt hiszem a főtengely szíjtárcsát(hosszbordás) is le kell venni, hogy a burkolat lejöjjön. Ezek után már csak 1 csavar tartja a vezérműtengely jeladót.

Nem olyan egyszerű, mint ahogy azt leírtam. Nem tudom, mennyire vagy műszaki, de egyedül nem biztos, hogy jó nekiesni. :unsure:

főtengely jeladóhoz meg egy nőgyógyászi kéz kell, meg jó szerszám, és alulról lehet jobban megközelíteni. talán...

Elküldve
légszűrőház ki, kitámasztó motorbak ki, hosszbordásszíj le, vezérlés burkolata le, gyertyatakró le. azt hiszem a főtengely szíjtárcsát(hosszbordás) is le kell venni, hogy a burkolat lejöjjön. Ezek után már csak 1 csavar tartja a vezérműtengely jeladót.

Nem olyan egyszerű, mint ahogy azt leírtam. Nem tudom, mennyire vagy műszaki, de egyedül nem biztos, hogy jó nekiesni. :unsure:

főtengely jeladóhoz meg egy nőgyógyászi kéz kell, meg jó szerszám, és alulról lehet jobban megközelíteni. talán...

Köszönöm az "útmutatást"....:-)

Akkor már csak egy hozzáértő bp.-i szakember kellene....

Elküldve
Sziasztok!

Az autóm típusa: Vectra B 2.0 16V CDX, aut. váltó

Pár hete folyamatosan ég a motor diagnosztikai lámpa, 4500 fölé nem megy a fordulat.

Több helyen olvastam, hogy a főtengely(vezérműtengely?) jeladót kell kicserélni.

A kérdésem, hogy ez mennyire bonyolult művelet, házilag megoldható-e.

Előre is köszönöm,

KCS

Először is ki kéne olvasni a hibakódot, mielőtt kicserélsz egy jó alkatrészt feleslegesen :unsure:

Elküldve

mondjuk tök igazatok van a kiolvasást illetően, én csak a jeladók cseréjét "felvázoltam".

amúgy a jelenségek, amiket ír, valamint a fordulat leszabályzása elég gyanús a fent nevezett alkatrészekre.

Elküldve
ez nem megbontás, csak le. :unsure:

pár burkolat mindössze.

De ettől még a hibakód kiolvasás fontos lenne, ez egyértelmű.

Köszönöm a segítséget, a kódot majd kiolvasatom.

Lenne egy másik "apróság": melegedett a motor a hütővíz hőmérsékletével együtt, leállítás után bugyogott a kiegyenlítőtartály,

stb. -> hengerfejtömítés csere. Megtörtént, minden ok, de pár nap óta, igaz ugyan, hogy jóval kisebb mértékben, de újra gyanús jeleket

tapasztaltam, pld.: 92 helyett kb. 94-95 körüli a hőmérséklet, leállítás után alig hallhatóan, de "kuruttyol" a hűtővíz.

Van valakinek ötlete?

Üdv,

KCS

Elküldve

HF meg lett síkolva? Nekem a tömítés átégésekor alap volt, hogy nem csak tömítést cserélek, hanem fel is újjíttatom a hengerfejet, hogy még véletlen se kelljen 2x szétszedni.

Elküldve
HF meg lett síkolva? Nekem a tömítés átégésekor alap volt, hogy nem csak tömítést cserélek, hanem fel is újjíttatom a hengerfejet, hogy még véletlen se kelljen 2x szétszedni.

Igen, ezt megcsináltattam...

Most pedig, olyan, mintha jól működne...

Elküldve
hengerfej lett nyomáspróbázva? vizedből nem fogyogat?

Sziasztok,

újra itt vagyok a problémámmal: a hétvégén vezettem kb. 600 km-t, a tapasztalt jelenségek:

- nagyon sokáig 90-91 fokot mutat a műszer, lassítás v. piros lámpa után felmegy 94-re, és utána akármennyivel megyek, nem csökken

- motor leállítás után bugyborékol a víz a kiegyenlítő-tartályban, de nem fogy, nem zavaros, a motorolaj szintén változatlan színű, stb.

Idegesítő jelenség, mert nem így működött és a szerelőm sem tudja, hogy mi okozhatja.

Van valakinek ötlete, vagy Budapest ill. környékén egy tuti hozzáértő szerelője?

Üdv,

KCS

Elküldve

azt szeretném kérdezni a kecskeméti b vectrásoktól, hogy a kuplung, illetve hátsó szimmering cseréhez hogy fértek hozzá a szerelőitek?

csak széthúzták a mocit+váltót, vagy bölcső le, és úgy?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.