Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

11 órája, gyuros írta:

Köszönöm a választ.
Igen nekem is ez volt az elméletem annak a visszacsapószelepnek a működéséről..  Előzőekben lemaradt, hogy nincs hibakód az abs részen..
A vákumdob ha lukas akkor abszolút nem lenne jó, nem? Vagy csak olyan pici luk lenne rajta ami időnkénti problémát produkál?
De annak az ellenőrzéséhez ki kell szerelnem és szétbontanom h ellenőrizhessem a benne lévő membránt... Egyébként levegő szivárgás hangot sem hallani..  Marad a bontás..
Köszönöm a segítséget :)

Van amikor csak úgy veszed észre hogy lyukas a membrán hogy álló motornál nem tartja meg a vákumot. Normál esetben 3-4 fékpedál lenyomásig van fékrásegítés aztán már kemény a pedál, nem húzza be a vákum. Ha kicsi a lyuk akkor menet közben amikor állandóan szív a motor nem is lehet észrevenni, aztán ha nagyobb a lyuk akkor már ilyenkor is feltűnő a rásegítés hiánya. Tudomásom szerint roncsolás nélkül nem lehet bontani a vákumdobot. Egyszer hoztam haza egy diesel astrát Bécsből rásegítés nélkül, ott ugye külön vákumszivattyú van, na az rémálom volt. Két lábbal fék taposás meg kézifékkel rásegítés. A vontatás is ezért necces.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, zotya975 írta:

Van amikor csak úgy veszed észre hogy lyukas a membrán hogy álló motornál nem tartja meg a vákumot. Normál esetben 3-4 fékpedál lenyomásig van fékrásegítés aztán már kemény a pedál, nem húzza be a vákum. Ha kicsi a lyuk akkor menet közben amikor állandóan szív a motor nem is lehet észrevenni, aztán ha nagyobb a lyuk akkor már ilyenkor is feltűnő a rásegítés hiánya. Tudomásom szerint roncsolás nélkül nem lehet bontani a vákumdobot. Egyszer hoztam haza egy diesel astrát Bécsből rásegítés nélkül, ott ugye külön vákumszivattyú van, na az rémálom volt. Két lábbal fék taposás meg kézifékkel rásegítés. A vontatás is ezért necces.

Köszönöm a választ :)
Az nem lehetett egyszerű, na meg nem is volt veszélytelen..
Megoldódott a problémám ma rábukkantam a valódi hibára :) Szerencsére nincs baja a devandernek elég nagy meló lett volna kiszedni is :)  és a visszacsapószelep is jó :)
A probléma a szívóházzal van ahol csatlakozik a fék vákumcsöve kitört egy darab... Visszaragasztottam szóval addig kibírja amíg a motorfelújítás meg nem lesz és visszakerül a helyére a saját szívóházával együtt :) A fék ismét remekül működik :)

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=96620200210_104427.jpg

Link to comment
Megosztás:

7 perce, gyuros írta:

Köszönöm a választ :)
Az nem lehetett egyszerű, na meg nem is volt veszélytelen..
Megoldódott a problémám ma rábukkantam a valódi hibára :) Szerencsére nincs baja a devandernek elég nagy meló lett volna kiszedni is :)  és a visszacsapószelep is jó :)
A probléma a szívóházzal van ahol csatlakozik a fék vákumcsöve kitört egy darab... Visszaragasztottam szóval addig kibírja amíg a motorfelújítás meg nem lesz és visszakerül a helyére a saját szívóházával együtt :) A fék ismét remekül működik :)

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=96620200210_104427.jpg

Hát elég egy ekkora kis rés hogy a vákum gyengüljön.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok azt miért csinálja az opel 1.6i C16Nz hogy ki villan a kis motor icon ugrik egyet az autó és nem megy le áll és utána még nem indul csak akkor ha a traforol le veszem a kábelt rá inditok szikrazik vissza megy a kábel és ha mise történt volna el indul és megyek tovább hiba kódot nem jelez csak a 12-es.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Garos írta:

Sziasztok azt miért csinálja az opel 1.6i C16Nz hogy ki villan a kis motor icon ugrik egyet az autó és nem megy le áll és utána még nem indul csak akkor ha a traforol le veszem a kábelt rá inditok szikrazik vissza megy a kábel és ha mise történt volna el indul és megyek tovább hiba kódot nem jelez csak a 12-es.

Vedd le a fojtószelepházról a nagy műanyag fedelet, úgy rálátsz az injektorra. Ha indítózás közben látod hogy beporlasztja a benzint ( amikor nem indul) akkor az üzemanyag ellátást kábé ki is zárhatjuk. ( ha sikertelen indítózás után a kipufogó erősen benzinszagú akkor ugyanez van) . Marad tehát a gyujtószikra hiánya. Ha a trafó főkábel birizgálás után javul meg az autó akkor esélyes hogy ezzel a kábellal vagy a csatlakozásával van gond. Nézz bele a kábelbe a két végén tisztán fémes-e a csatlakozó vagy esetleg be van zöldülve vagy más szennyeződést látsz-e rajta. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Garos írta:

Meg nézem de ma úgy állt le hogy ki villant a kis motor icon elaludt de nincs tárolt hiba. Én meg a lambaszondara gondolok vagy a benzin szivattyúra ezek csinálnak olyat hogy néha működik néha nem?

Igazából amikor leáll a motor egyből kigyullad a motorhiba lámpa, szóval ez nem jelenti autómatikusan hogy van tárolva hibakód. Amit írtam ha megnézed azzal kiszűröd a benzinszivattyút. A lambda szondának van hibakódja, azt látnád. 

Link to comment
Megosztás:

Meg néztem a kábelt hát kicsit szenyeződött volt vettem bele újat de a hiba ugyan úgy meg maradt sikertelen inditasnal érezni a banzin illatát már nem tudom mi lehet a Baja egyik hibát meg oldom akkor jönn a másik esetleg ötlet hogy mi okozhatja még ezt a hibát?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
On 2020. 02. 17. at 9:34, Garos írta:

Meg néztem a kábelt hát kicsit szenyeződött volt vettem bele újat de a hiba ugyan úgy meg maradt sikertelen inditasnal érezni a banzin illatát már nem tudom mi lehet a Baja egyik hibát meg oldom akkor jönn a másik esetleg ötlet hogy mi okozhatja még ezt a hibát?

Gyútásrendszert kompletten át kéne nézni, ott valami nem kerek (kábelek, csatlakozók, gyertyák etc.)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok. B vectra 2001 és 2.0 DTI ydth mozórkód. Kérdésem a következő. KB 1 hónapja egy erős fékezés után kivillant a check engie lámpa majd elmúlt. Azóta minden fékezés után kivillan majd egy pár perc múlva elmúlik. Ha 2-be jobban kihúzatom eltűnik. Valaki járt már így? Tudna valaki segíteni? Köszönöm. 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...
On 2016. 05. 14. at 13:04, DögVectra írta:

Köszönöm a választ, a vezetékeket átnézem. Igen, a kuplung benyomása gyakorlatilag együtt jár a gázelvétellel, és csak melegen csinálja. Egyébként előjele, ha sebességben gázelvételre elkezd dadogni a motor.

Ma átnéztem a kábeleket, bár szétmállik a műanyagborítás, és a stekkerek szanaszét vannak, de amúgy minden ok. Porlasztk is jónak tűntek.

Mintha az üzemagyagellátással lenne probléma

Szia! Épp most küzdök én is ezzel a problémával.... Mi volt a baja az autónak? 

 

Link to comment
Megosztás:

16 perce, kingblue írta:

Hali.5 évvel ezelőtti kommentre reagáltál.Nem biztos hogy kapsz rá választ.Egyébként mi a gond az autóval?

Helló! Igen tudom hogy régi sztorira reagáltam..... Meleg motornál elmegy az alapjárat teljesen nullára. Mindig leáll amikor kinyomom a kuplungot  Hidegen nem csinálja vagyis hogy nem mindig tehát rapszódikus. Hibának feldobta az EGR szelepet aztán azt kitakarítottuk a fojtószelep házat is a map szenzort is ennyit tettünk egyelőre

Link to comment
Megosztás:

34 perce, Joci 79 írta:

Helló! Igen tudom hogy régi sztorira reagáltam..... Meleg motornál elmegy az alapjárat teljesen nullára. Mindig leáll amikor kinyomom a kuplungot  Hidegen nem csinálja vagyis hogy nem mindig tehát rapszódikus. Hibának feldobta az EGR szelepet aztán azt kitakarítottuk a fojtószelep házat is a map szenzort is ennyit tettünk egyelőre

Milyen motor? Dízel benzines stb.Motor kód esetleg.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.