Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

10 órája, Garos írta:

A 171-es hibakód az mit jelent? Azt tárolta az f Astrám.?

A középkijelzőnek saját hibakódjai vannak amik nem függnek össze a motorvezérlővel,  és a motor tényleges működésével. A 171-es hibakód: Outside temp sensor failure: high signal =Külső hőérzékelő hiba: magas jel  Ugye a kijelzőn látható a külső hőmérséklet, ennek a problémáját jelzi csak ez a kód. 

Ha megszeretnéd nézni van-e tárolt hibakódja a motorvezérlőnek: https://www.opelforum.hu/topic/1823-hibakód-leolvasás/ A leírásból már sajna hiányzik a kép:

http://438Diag_csati.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

55 perce, Garos írta:

Akkor a képen látható módon össze kötöm és mutatja a kijelzőn a hiba kódokat? Azt esetleg meg tudod nekem mondani hogy ha felkapcsolom a világítást miért sötètedik el a kilyelző?

Gyujtást kell adni és számolni a motorvezérlő ikonnak a felvillanásait a leírásban szereplő módon. Nézd meg nincs-e letekerve a világítás kapcsoló alatti potméter. 

Link to comment
Megosztás:

És a 100 feletieket pl.: 175 1villanàs.....7villanàs.....5 villanás? Így fogja mutatni. Esetleg még abban tudnál segíteni hogy a hátsó ajtó karpitott hogyan tudom le szedni és az ablak tekerőt.es meg esetleg egy videót vagy képeket tudnál nekem küldeni hogy azt a sebesség jeladó-t hogy kell ki varázsolni?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Garos írta:

És a 100 feletieket pl.: 175 1villanàs.....7villanàs.....5 villanás? Így fogja mutatni. Esetleg még abban tudnál segíteni hogy a hátsó ajtó karpitott hogyan tudom le szedni és az ablak tekerőt.es meg esetleg egy videót vagy képeket tudnál nekem küldeni hogy azt a sebesség jeladó-t hogy kell ki varázsolni?

Igen pont úgy villogja ki ahogy írod. A hátsó kárpitnál az ajtó alsó élén vannak csavarok és a kapaszkodó alatt ha jól rémlik ( mindegyik jól látszik) a tekerőt Omega gyűrű fogja amit egy drótkampóval lehet kihúzni és utána lejön a tekerő. Ezután a kárpitot el kell húzni az ajtótól, már csak műanyag patentok fogják. 

http://962P9080030.jpg

A műszeregység majd az útjeladó kiszedéséhez, használhatod ezt a leírást: https://www.opelforum.hu/topic/1797-műszeregység-csere-bere/, de ha neked rendesen kiírta a sebességet a középkijelző, akkor valószinűleg jól működik, így kár kibontani. 

Link to comment
Megosztás:

Valaki tudna nekem abban segíteni hogy a jobb hátsó ajtót központi zár miért nem nyitja ki, kàbeleknek semmi baja Szerintem le fagy a motor mert ha az utastér be melegszik tökéletesen működik de ha hideg van akkor nem nyílik ebben tudna segíteni valaki.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Garos írta:

Valaki tudna nekem abban segíteni hogy a jobb hátsó ajtót központi zár miért nem nyitja ki, kàbeleknek semmi baja Szerintem le fagy a motor mert ha az utastér be melegszik tökéletesen működik de ha hideg van akkor nem nyílik ebben tudna segíteni valaki.

Simán lehet, nekem is csinálta a Calibránál. A legtöbb amit tehetsz hogy amikor egyszer sikerül kinyitni, akkor leveszed az ajtókárpitot és megjáratod/megkened a zár működtető rudazatokat egy kis fújható zsírspray-vel vagy legrosszabb esetben WD-40-el.

Link to comment
Megosztás:

Fordulatszám jeladónak van hiba kódja? Csak azért hogy biztosan azért csinálja e azt az opelom hogy ha a be nyomom a kuplungot akkor le áll  menetközben rá inditok akkor megy tovább. 1.6 GL C16Nz motorkóddal rendelkezik.

Módosítva : Garos
Link to comment
Megosztás:

15 órája, Garos írta:

Fordulatszám jeladónak van hiba kódja? Csak azért hogy biztosan azért csinálja e azt az opelom hogy ha a be nyomom a kuplungot akkor le áll  menetközben rá inditok akkor megy tovább. 1.6 GL C16Nz motorkóddal rendelkezik.

Nincs, a motorvezérlőtől kapja a jelet, akkor is ha nem fordulatszám mérős óra van a kocsiban, ( csak ugye akkor nincs bekötve a szál) és úgy is rendesen működik.  Forgásjel alapján számol, ami vagy a vezérmű tengelyt, vagy a főtengelyt figyeli, nem tudom ennél a motornál melyiket. Úgy rémlik az elsőt. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
10 órája, IstvanQ írta:

Üdvözlet Uraim!

Jó öreg  VECTRA B, X20XEW motorral szerelt autómban nem találom, hol van az ECU elrejtve, és hol találom a kopogás-szenzort?

Tudna valaki segiteni?

Hálásan köszönöm:

István

Az ECU-t passzolom,  a kopogás szenzor általában a blokk közepén van a motor hátulján. Két fagydugó között kissé azok alatt. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

17 órája, IstvanQ írta:

Üdvözlet Uraim!

Jó öreg  VECTRA B, X20XEW motorral szerelt autómban nem találom, hol van az ECU elrejtve

A motorvezérlő a szélvédő előtti burkolat alatt van az anyósoldalon, a motortér felől hozzáférhető. Itt egy videó a pontos elhelyezkedéséról, ez ugyan 1.6-osé, de az X20XEV-nek is itt van, csak nem két kis csatlakozó megy rá, hanem egy nagy.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 01. 19. at 8:41, zotya975 írta:

Nincs, a motorvezérlőtől kapja a jelet, akkor is ha nem fordulatszám mérős óra van a kocsiban, ( csak ugye akkor nincs bekötve a szál) és úgy is rendesen működik.  Forgásjel alapján számol, ami vagy a vezérmű tengelyt, vagy a főtengelyt figyeli, nem tudom ennél a motornál melyiket. Úgy rémlik az elsőt. 

Sziasztok a óra csoport hátuljába honnan lehet venni azt a T alakú jeladót.? Opel f Astra-ba.?

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Garos írta:

Sziasztok a óra csoport hátuljába honnan lehet venni azt a T alakú jeladót.? Opel f Astra-ba.?

Szerintem boltban sehonnan, óraegységgel együtt tudsz venni bontóban. Nem valószínű hogy kiszerelik és külön adják el, mert akkor nélküle nem tudja eladni az órát. 

Link to comment
Megosztás:

5 perce, zotya975 írta:

Szerintem boltban sehonnan, óraegységgel együtt tudsz venni bontóban. Nem valószínű hogy kiszerelik és külön adják el, mert akkor nélküle nem tudja eladni az órát. 

...Illetve lehet venni külön is újonnan (a cikkszáma GM 90296122), de sztem drágább mint bontóban egy használt óracsoport amiben eleve benne van

utjelado.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

...Illetve lehet venni külön is újonnan (a cikkszáma GM 90296122), de sztem drágább mint bontóban egy használt óracsoport amiben eleve benne van

 

Nem gondoltam volna hogy lehet kapni újonnan. De valóban olcsóbb egy bontott óracsoport mert a sima fordulatszám mérő nélküli már 3-5 ezerért van ezt meg 45 Euróért árulják. Érdemes azért csere-vásárlás előtt lekötni a kilométer óra bowdent, ( le kell tekerni a váltóról) ami az órát és egyben a jeladót hajtja. Ha ugyanazok a tünetek maradnak akkor esélyes hogy valóban a jeladó a hibás. Érdekes különben hogy mennyire más hiba jön elő ilyenkor mert általában bowden szakadáskor váltáskor-motorféknél előfordul a lefulladás, de nekem csak a hibalámpát dobta be, egyéb tünetem nem volt. 

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.
Fékkel kapcsolatos problémám van. 
A jelenség a következő. Időnként határozott a fékem kis fékpedál lenyomásnál is (amilyen volt is mindíg) de van amikor meg keményebben kell nyomnom és akkor sem elég hatásos. 
Ez az állapot így nem biztonságos. 
Tárcsák betétek teljesen újak (brembo). Féknyergek teljesen felújítottak, fékolaj is új. Ezeket kizártam a hibalehetőségekből.
Marad a főfékhenger (lehet a belső tömítések nem az igaziak már), abs egység esetleg  panel rész forrasztásai lazák, fékrásegítő bár én azt is kizárnám.
És van még egy kis alkatrész aminek nem tudom a nevét és a pontos szerepét. Csináltam róla képet. Esetleg ennek a nevét is elárulhatná aki tudja :) (már keresgéltem a neten alkatrészek közt de sikertelenül)

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=48520200209_113140.jpg      <----- a karikázott alkatrész.

Pontosan melyik irányból engedi a levegőt illetve a fékrásegítő honnan kapja a levegőt (a rajta lévő nyíl a szívóház felé mutat). Egyébként jobban húzatva az autót utána jobb a fék is, olyan mintha jobb levegő ellátottsága lenne a fékrásegítő rendszernek. Olyan mintha a fotón lévő bekarikázott alkatrész hibájából nem adna kellő levegő vákumot a féknek ...

Ha esetleg valakinek lenne ötlete annak örülnék :)
Köszi
 

Link to comment
Megosztás:

12 perce, gyuros írta:

Üdv mindenkinek.
Fékkel kapcsolatos problémám van. 
A jelenség a következő. Időnként határozott a fékem kis fékpedál lenyomásnál is (amilyen volt is mindíg) de van amikor meg keményebben kell nyomnom és akkor sem elég hatásos. 
Ez az állapot így nem biztonságos. 
Tárcsák betétek teljesen újak (brembo). Féknyergek teljesen felújítottak, fékolaj is új. Ezeket kizártam a hibalehetőségekből.
Marad a főfékhenger (lehet a belső tömítések nem az igaziak már), abs egység esetleg  panel rész forrasztásai lazák, fékrásegítő bár én azt is kizárnám.
És van még egy kis alkatrész aminek nem tudom a nevét és a pontos szerepét. Csináltam róla képet. Esetleg ennek a nevét is elárulhatná aki tudja :) (már keresgéltem a neten alkatrészek közt de sikertelenül)

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=48520200209_113140.jpg      <----- a karikázott alkatrész.

Pontosan melyik irányból engedi a levegőt illetve a fékrásegítő honnan kapja a levegőt (a rajta lévő nyíl a szívóház felé mutat). Egyébként jobban húzatva az autót utána jobb a fék is, olyan mintha jobb levegő ellátottsága lenne a fékrásegítő rendszernek. Olyan mintha a fotón lévő bekarikázott alkatrész hibájából nem adna kellő levegő vákumot a féknek ...

Ha esetleg valakinek lenne ötlete annak örülnék :)
Köszi
 

Ez egy visszacsapószelep ami a szívósorról a devanderre (vákuumdobra) vezető levegőcsövön van. Nem szokott elromlani, anno én is megvettem a Claibrához, aztán nem is ez volt a baj... A tünetek alapján a fékrásegítő lesz a rossz, abban szokott a membrán átszakadni.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, tgabika76 írta:

Ez egy visszacsapószelep ami a szívósorról a devanderre (vákuumdobra) vezető levegőcsövön van. Nem szokott elromlani, anno én is megvettem a Claibrához, aztán nem is ez volt a baj... A tünetek alapján a fékrásegítő lesz a rossz, abban szokott a membrán átszakadni.

Köszönöm a választ.
Igen nekem is ez volt az elméletem annak a visszacsapószelepnek a működéséről..  Előzőekben lemaradt, hogy nincs hibakód az abs részen..
A vákumdob ha lukas akkor abszolút nem lenne jó, nem? Vagy csak olyan pici luk lenne rajta ami időnkénti problémát produkál?
De annak az ellenőrzéséhez ki kell szerelnem és szétbontanom h ellenőrizhessem a benne lévő membránt... Egyébként levegő szivárgás hangot sem hallani..  Marad a bontás..
Köszönöm a segítséget :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.