Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A csodaszereket, ragasztókat felejtsétek el. Erős és biztos rögzítés kell, nem valami tákolmány. 

Ha elfér, akkor fel kell fúrni a furatot egyel nagyobb menetre. Persze csak ha van annyi plusz anyag a furat környékén. Ha nem fér el akkor váltó csere.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, zotya975 said:

Aztán: van olyan hogy menetjavító betét. Röviden, felfúrják a lyukat betekerik-ragasztják a betétet ebbe csavarod be az eredeti csavart. 

Ezt a megoldást szokták perselyezésnek is nevezni.
Ezt akkor szokták használni, hogyha fontos, vagy elengedhetetlen, hogy az eredeti csavarorsót kell visszaszerelni. Például ha gyertya menet kiszakad a hengerfejből, akkor nem lehet felfúrni egyel nagyobbra, mert nincs egyel nagyobb orsómenetes gyertya, hanem az fix. Vagy akkor, ha az aszimmetrikus tőcsavar nem megoldható.
Viszont ezt csak akkor lehet megcsinálni, ha van hely. 5-8 mm-rel nagyobb átmérőre kell felfúrni az eredeti furatot.

Még egy megoldás lehet, amit fent írtam, az aszimmetrikus tőcsavar. Pl az alábbi Trabant hengerfej tőcsavarok:
http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=3627
http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=3628
Ezeket pont arra találták ki, amikor a hengerből kiszakad az M10-es menet.

Kérdés, hogy a furat felfúrásához, és a menet befúrásához van-e elegendő hely, a váltó beszerelt állapotában.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Adam1 írta:

A csodaszereket, ragasztókat felejtsétek el. Erős és biztos rögzítés kell, nem valami tákolmány. 

Ha elfér, akkor fel kell fúrni a furatot egyel nagyobb menetre. Persze csak ha van annyi plusz anyag a furat környékén. Ha nem fér el akkor váltó csere.

Nem tudom én nem használtam még fémragasztót , de a cégnél a lakatosok szoktak ha nincs más megoldás, sarkalatos pont hogy legyenek fémtiszták az alkatrészek. egy barátom hengerfej csavart ragasztott be így, működik, ebből gondoltam hogy jó megoldás lehet.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Adam1 írta:

Ezt a megoldást szokták perselyezésnek is nevezni.
Ezt akkor szokták használni, hogyha fontos, vagy elengedhetetlen, hogy az eredeti csavarorsót kell visszaszerelni. Például ha gyertya menet kiszakad a hengerfejből, akkor nem lehet felfúrni egyel nagyobbra, mert nincs egyel nagyobb orsómenetes gyertya, hanem az fix. Vagy akkor, ha az aszimmetrikus tőcsavar nem megoldható.
Viszont ezt csak akkor lehet megcsinálni, ha van hely. 5-8 mm-rel nagyobb átmérőre kell felfúrni az eredeti furatot.

Még egy megoldás lehet, amit fent írtam, az aszimmetrikus tőcsavar. Pl az alábbi Trabant hengerfej tőcsavarok:
http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=3627
http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=3628
Ezeket pont arra találták ki, amikor a hengerből kiszakad az M10-es menet.

Kérdés, hogy a furat felfúrásához, és a menet befúrásához van-e elegendő hely, a váltó beszerelt állapotában.

Köszi a tippeket, szerintem a perselyezes, betétezes lenne a tartós megoldás. Még lenne egy másik kérdésem is ami a féltengellyel kapcsolatos. Ha jobb kanyarban hallok darabos hangot, illetve jobbra kitekert kormánynál hirtelen kuplunggal indulok akkor kattogast hallok a féltengelynel. Melyik oldallal lesz a gond? Illetve lehetséges, hogy a belső féltengely csukló a gyanús, nem is a kerékoldali? 

Köszi. 

Link to comment
Megosztás:

15 hours ago, zotya975 said:

Nem tudom én nem használtam még fémragasztót , de a cégnél a lakatosok szoktak ha nincs más megoldás, sarkalatos pont hogy legyenek fémtiszták az alkatrészek. egy barátom hengerfej csavart ragasztott be így, működik, ebből gondoltam hogy jó megoldás lehet.

Attól függ milyen fémbe kell beleragasztani, mennyire szakadt ki a menet, van-e ép menetszakasz, és mekkora nyomatékkal kell lehúzni.

A hengerfej csavarok nem azok az esetek, amikor érdemes ragasztással próbálkozni. Még akkor sem, ha a haverodnál működik.

Én Trabant hengerbe (alumínium) próbáltam a tőcsavart beleragasztani, mikor kiszakadt belőle az M10-es menet. Természetesen teljesen esélytelen volt a mutatvány, 50 Nm-rel kell lehúzni, még a 20-at se érte el, kitépte belőle. Ekkor jött a 10/12-es tőcsavar, amit linkeltem. Azzal jó lett.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, kadett17dforever írta:

Köszi a tippeket, szerintem a perselyezes, betétezes lenne a tartós megoldás. Még lenne egy másik kérdésem is ami a féltengellyel kapcsolatos. Ha jobb kanyarban hallok darabos hangot, illetve jobbra kitekert kormánynál hirtelen kuplunggal indulok akkor kattogast hallok a féltengelynel. Melyik oldallal lesz a gond? Illetve lehetséges, hogy a belső féltengely csukló a gyanús, nem is a kerékoldali? 

Köszi. 

A féltengely hibát ( sebességfüggő folyamatos kattogást) kitekert kormánynál egyértelműen onnan hallani amelyik hibás, de emlékeim szerint amerre fordulok az az oldal kattog. A belső csukló nem szokott kattogni, mert nem fordul akkora szögben mint a külső, ha az megkopik akkor fel-le kottyani szokott a féltengely. ( de ez lehet difitől is)Amikor kerék-kormány remegés van és semmit nem lehet találni ami okozná ( felni-gumi-féktárcsa stb) akkor lehet a belső csuklóra gyanakodni. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
2 órája, Gebuar írta:

Sziasztok van egy 2001- es dízel B Vectrám, tegnap reggel próbáltam elindítani de csak kattanást hallani, aztán úgy 10 indításra beindult legalább haza tudtam jönni vele. Mi lehet a baja?

Úgy általánosságban ha indítózási kísérletkor nem teker az önindító csak kattanás hallatszik ( vagy semmi) akkor: ha közben halványodnak a visszajelzők, gyenge akku, vagy kábel-kontakthiba. Ha nem halványodnak önindító vagy gyújtáskapcsoló gond. De pontosan akkor lehet megmondani ha a hiba éppen fennáll. Így utólag nincs ember aki pontosan megmondja tippelgetni meg nem sok értelme van. 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv Mindenkinek!

Nekem van egy 97-es Bvectrám,olyat produkál,hogy indításnál ha nyomom a féket akkor a motorhibajelző világít.Ha nem nyomom,akkor nem.

valamint ha leállítom és nem nyomom a féket,van hogy nem áll le a motor egészen addig amig meg rá nem lépek a fékre.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
2 órája, Dani B2 írta:

Sziasztok. Van egy Vectra b2 kombim 2.0 dti. Most a hetekben a nagy melegbe jött a probléma hogy 100fokig felmegy a vízhőfok. Klima 20fokon. Mi lehet a gond??? Köszi a válaszokat!

Szerintem a 100 fok körüli melegben klímával még normális lehet, de célszerű a ventilátorok, hűtő folyadék ellenőrzése. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olyan problémám lenne, hogy most vettem egy 1998 Vectra B 2.0 DTI autót, de nem működik a távirányító! Az előző tulaj azt mondta egy elemcsere szükséges csak, kicseréltem az elemet de nem tudom újra programozni sehol nem találtam hozzá leírást! Egyik autószerelő mondta, hogy csináljam úgy hogy berakom a kulcsot gyújtásra rakom és megnyomom a gombot és máris működnie kellene. de semmi :/ Válaszokat előre is köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

X20DTL

Édesapám, elvileg hagyta kifogyni a kocsiból az üzemanyagot! !Elvileg! Ebben a megegyeztünk, nem piszkáltuk, utána töltöttünk, majdcsak 20 litert! El kezdtük indítózni de semmi. Egyet nem röffent. Utána még egy kis üzemanyag, aztán jött a húzás, hátha kidolgozza a levegőt! Gondoltuk mi! 10-20 km-t húztuk de semmi. Le lazítottuk a csavart az adagolónál, ott az üzemanyag, de viszont semmit nem csinál. Se húzásra, se indítózásra. 
Mielőtt jobban bele folynánk, tudtuk valami tanácsot adni? Értem én hogy gép stb... Még nem volt szerelőnél a kocsi, hátha ti tudtuk valami okosat, vagy járt már valaki így! Előre is köszönöm! 
Tisztelettel: Tóbiás Dávid

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Szia  öreg-Vectrasok! :)

Vectra-B, X20XEV motoros 20 eves jo oreg Vectramban "Vezermutengely helyzet-jelado funkcio rendellenesseg" hiba jelent meg. :(

Kerdesem , hogy lehet (kell) a vezermu hajtas muanyag burkolatat leszedni, hogy a jeladot ki tudjam cserelni egy ujra? (Vagy inkabb a szervizt javasoljatok?)

Koszonettel:

Istvan

Megoldottam, kicsereltem a jeladot, a muanyag burkolatot sikeresen eltortem... :( 

Megkoszonnem, ha valaki segitene abban, hogy hol tudok egy ilyent venni :( 

Módosítva : IstvanQ
nem aktualis az eredeti kerdes
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
1 órával ezelőtt, nevesincsen1975 írta:

Sziasztok!Valaki tudna segíteni,hogy hol van a hűtőventillátor kapcsoló helye,1996-os 1.7TD Vectra B,X17DT motorkódú kocsiban?

 

A hűtőventi hőgombája a vízkörben van többnyire a vízhőtő oldalában, és ezek után még relézve van . Tehát a hőgomba a relét kapcsolja ami meg a ventit. Melyiket keresed? 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, nevesincsen1975 írta:
  4 órája, nevesincsen1975 írta:

Sziasztok!Valaki tudna segíteni,hogy hol van a hűtőventillátor kapcsoló helye,1996-os 1.7TD Vectra B,X17DT motorkódú kocsiban?

 

A hűtőventi hőgombája a vízkörben van többnyire a vízhőtő oldalában, és ezek után még relézve van . Tehát a hőgomba a relét kapcsolja ami meg a ventit. Melyiket keresed? 

Igazából a hőgombát!

Keress a vízhűtő oldalán egy jeladót, amihez kábelkorbács vezet. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.