Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Sziasztok.

Van egy kis problémám a vectrámmal, önműködővé vált a befújó ventilátor.Kellene egy biztosítéktábla rajz vagy leírás, szeretném kivenni a betétet hogy ne működjön(csak azért mert egyelőre nem tudok vele foglalkozni, és zavar h minden indításnál már maxon pörög).

2001-es évjárat 1.8i(125ps).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olyan problémám jelentkezezz, hogy megyek az autóval (x20xev vectra B) és elkezd rángatni közben a fordulatszámmérő össze-vissza ugrál és nagyon durrog a motor. Leáll vagy leállítom, újraindítom és megint minden rendben egy darabig aztán megint minden kezdődik előröl. Van hogy többször egymás után van mikor sokáig nem (20-30km).

A kérdésem az mi lehet a gond? Hol kezdjem el keresni a probléma forrását? Remélem tud valaki segíteni. Köszi előre is mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok segítségeteket kérném! X20DTH motorról van szó, elment a turbónyomás vákumszivattyút cseréltem mert fele annyit szívott mint kellett volna már cseréltem mágnesszelepeket is mind a 3-at... de igy sincsen semmi változás turbócsövek rendben meg a turbó is mert ha wastegate szelep kis menetesszárját elhúzom kézzel akkor van nyomás tehát a turbó vagy egr szabalyzassal lehet gond szerintem de nemr tudok rájönni hogy hol.. valakinek valami tapasztalat vagy esetleg tipp???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,hazajövet felé azzal a problémával találkoztam hogy az 1-est nem akarja venni,minden más sebességet rendesen bevesz,de az 1-est nem akarja valamiért,valaki esetleg tudja hogy mi lehet a probléma?

Továbbá valamilyen okból kifolyóan nincs olyan húzás az autóban mint eddig volt,gyertyánál nagyon olajos,pedig új gyertyát is vettem bele.

(elnézést ha rossz helyre írtam,és azt is ha már másnak megválaszolta valaki de sehol sem találtam rá a választ.)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Vettem egy 1999 -es évjáratú Opel Vectra B caravant 8 szelepes 1.6 - os motor még nem az ECO bújik meg benne. Ki kellett cserélnem az aksimat a hétvégén. Majd ma du. miután mindent kikapcsoltam levettem a gyújtást kulcsot kivettem és még így is sípolt. Nem hiábavalóan mert a jobb első világítás égve maradt. Valaki tapasztalt már ilyesmit és ha igen akkor mi a megoldás?

Előre is köszi.

Jani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2.0i 16v vectra b autóm hirtelen gyorsításkor rángat és meg is torpan egy pillanatra minden sebességben, de a hiba nem mindíg jön elő. Jobbára meleg motornál vettem észre. Esetleg gyújtás hiba lehet? Válaszotokat előre is köszönöm!

Módosítva : Potyi888
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Egy olyan probléma megoldásában szeretném a segítségeteket kérni. Mit jelent pontosan a P1632-es hibakód? Azt tudom, hogy az adagolóhoz van köze. De amikor rákeresek adagolóra kidob kb 5 féle hibakódot is. Ha valaki tudja, hogy pontosan mit jelen ez a fajta akkor megköszönném a segítséget. Előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egy komoly kérdés.

Igaz nem túl műszaki de annál idegesítőbb problémám van.

Műszerfal tetejét mivel kezeljem? Mostani áldott napsütéses időben mindig tükröződik a szélvédőre a fény. ( a napsütés )

Fújtam le szilikonos ápolóval, úgynevezett mattító hatású ápolóval de de valahogy egyiksem érte el a várt hatást.

Valami praktika van e erre a problémára?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egy komoly kérdés.

Igaz nem túl műszaki de annál idegesítőbb problémám van.

Műszerfal tetejét mivel kezeljem? Mostani áldott napsütéses időben mindig tükröződik a szélvédőre a fény. ( a napsütés )

Fújtam le szilikonos ápolóval, úgynevezett mattító hatású ápolóval de de valahogy egyiksem érte el a várt hatást.

Valami praktika van e erre a problémára?

Nem kellett volna hozzányúlni, szilokonozni. Attól fénylik

Link to comment
Megosztás:

96-os 1.7 td vectrám van. Úgy tűnik hogy a fékrásegítőm membránja elszakadhatott nagy valószínűséggel. Városkám bontójában áll egy benzines B vectra. Megegyezhet vajon a benne lévő fékrásegítő az enyémmel?

Hibajelenségemet azért még idebiggyesztem, hátha mond valaki valami okosat. Menet közben ha fékezek akkor semmi gond, a fék teszi a dolgát. De ha másodszor is fékeznem kell, és a két fékezés között csak pár másodperc telik el, akkor elég komolyan felkeményedik a fékpedál, és ha izomból nyomom a 94 kilómmal akkor sem nagyon tudom elérni azt a fékhatást mint normál fékezéskor. De ha a második fékezés nem közvetlenül az első után van akkor megint jól működik a fékem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Lenne egy kis gond a vassal: pár napja nem nagyon akar menni a gép, mintha szűrő lenne eltömődve. Megy, húz, de nem az igazi, hibakód nincs. Gázolajszűrőt már kicseréltem, 3napig jó volt, utána megint elkezdte.

Találtam egy ilyen képet:

http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-7--7-15-1-reservoir-x17td-lu8-x20dtl-ld3-x20dth-ld1-y20dth-lbs-ld1-lp4-y22dtr-l50-lre-engines/

Ebben hol van maga a szűrő, ami eltömődhet? Nem nagyon akar javulni a vas és csak vasárnap lesz időm szétszedni...

Link to comment
Megosztás:

Jaa, kútból pisztollyal kannázva. :)

De nem, azért gondoltam a tankban lévő szűrőre (úgy tudom, ott is van), mert csak 15 éves a gép, az a szűrő csak összeszedett az évek során szutykot a tankból. Tegnap este kicsit jobban toltam neki, ma reggelig megjavult, momentán megint jó. Eddig.

Link to comment
Megosztás:

Jaa, kútból pisztollyal kannázva. :)

De nem, azért gondoltam a tankban lévő szűrőre (úgy tudom, ott is van), mert csak 15 éves a gép, az a szűrő csak összeszedett az évek során szutykot a tankból. Tegnap este kicsit jobban toltam neki, ma reggelig megjavult, momentán megint jó. Eddig.

Szerintem akkor nem gázolaj ellátási probléma van.

Az eredeti kérdésedre visszatérve, bontsd meg azt a részt, a hátsó ülés alatt, és meglátod, hogy van-e ott valami szűrő.

Én még nem szedtem szét.

Link to comment
Megosztás:

Heh, leszedtem a tetejét, kiemeltem, de belül 2 üa.cső megy belűl a magára a szűrőházra, attól nem tudtam teljesen kiemelni, a szűrőház tetejét meg nem tudtam kipattintani, féltem, hogy eltörnek a csövek, így ment viszza a helyére. AGR-t, szívócső-nyomás érzékelőt megtakarítottam, alig voltak dzsuvásak. Viszont hiányzott hűtővíz a kiegyenlítő tartályból, töltöttem utána, aztán láttam, hogy a klíma alsó csövére csöpög a víz valahonnan. Hiába keresem, talán az olajhűtőnél folyhat, nem láttam rendesen. Holnap vihetem műhelybe... :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Vectra 2.0Di '97 az alábbi jelenséget tapasztalom kb. fél éve: hidegen minden ok, 1., 2.,...sebességfokozat. 10 perc után autó leállít, majd indít. 1-es sebesség fokozat, 2000 ford fölött visító hang. 2-es sebesség fokozat 2000 ford fölött visító hang, 3-as 4-es minden ok, normál hang. Ha ezután "pihentetés nélkül" megállok és 1., 2. fokozatban pörgetem, normál hangja van a motorházban mindennek. A jelenség langyosodó motornál kezdődik és akkor jelentkezik, ha pihent a motor - le volt állítva vagy alapjáraton járt pl. egy hosszabb piros lámpánál.

A hang hasonló egy szárazon futó zörgős csapágy magas fordulati hangjához. Motor hideg állapotában nem jelentkezik, "huzathatom" 1,2-be.

Jelentkezik: ha ment a motor és pihent 1-be és 2-be gyorsításnál, de csak egyszer, ha "kivisította magát" és nem pihent a motor nincs visító hang. 3,4 sebességfokozatban egyáltalán nem hallható.

Én úgy gondolom, mintha a turbó bekapcsolásánál kezdene "visítani". Ha túráztatom 2-be rövid időn belül elcsendesül és normál hanggal gyorsul.

Olajcsere volt, nem befolyásolta a viselkedést.

Mit gondoltok? :)

Ötleteitek előre is köszi!

R.

Link to comment
Megosztás:

Heh, leszedtem a tetejét, kiemeltem, de belül 2 üa.cső megy belűl a magára a szűrőházra, attól nem tudtam teljesen kiemelni, a szűrőház tetejét meg nem tudtam kipattintani, féltem, hogy eltörnek a csövek, így ment viszza a helyére. AGR-t, szívócső-nyomás érzékelőt megtakarítottam, alig voltak dzsuvásak. Viszont hiányzott hűtővíz a kiegyenlítő tartályból, töltöttem utána, aztán láttam, hogy a klíma alsó csövére csöpög a víz valahonnan. Hiába keresem, talán az olajhűtőnél folyhat, nem láttam rendesen. Holnap vihetem műhelybe... :(

Hétfő reggel hazamentem és elég nagy adag vizet láttam a kocsi alatt. Na megvan miért hiányzott a hűtővíz:

http://www.kephost.com/image/FWR5

A vízcsöveket összefogó műanyag elem kidörzsölte az olajhűtő jobb alsó sarkát. Bontóból szereztem másikat, de csak kompletten volt a szűrőházzal, a csere kb. 2óra volt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.