Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Mindenképpen érdemes, én is ezt csináltam, hogy az eredeti kulcsot tudjam továbbra is használni - ne kelljen két kulcs, ajtó és gyújtás.

Ha kint van a zárbetét, úgy tudod tovább szétszedni, hogy a betétnek kiveszed a közepét, ehhez az első képen látható felső kis pöcköt be kell nyomni (belül rugós) és elfordítani olyan állásba mint a második képen látod.

100_7453.jpg 100_7454.jpg

Így ki lehet húzni a rugós pöcköt, majd az egész betétet és hozzáférsz a lamellákhoz.

100_7451.jpg

Az összes lamellát ki kell venni (a régiből és az újból is) letisztítani, majd a megfelelő sorrendben visszatenni, közben a kulcsot próbálgatni, betolt helyzetben minden lamellának síkban kell lennie a zártest külsejével.

Így használhatod továbbra is a régi kulcsodat az új betétben. Ha nem sikerül minden lamellát a helyére illeszteni, akkor a kiállót egy kicsit meg lehet reszelni.

Sok sikert!

Módosítva : kocka
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! kisebb nagyobb problémával kerestem meg az oldalt. az a probléma vettem egy 1.6 16v ecotec motors b vectrát aminek az a jelensége 4 gyertya csere után egy gyujtó trafó és 4 kabel csere után is hogy random szerüen elkezd kakodva járni az autó mint ha csak 3 henger menne DE van úgy hogy teljesen ki simul a járása.... néztünk rajta vakumcsöveket csatlakozokat le fel hugaltuk semmi.... d mondjuk 80-120km/h sebeségg közöt meg semmi baja nincs csak alapjárat környékén esetleg 2000es fordulatig. mi lehet szerintettek a baja? találkozott már valaki ilyen hibával? ha igen mi a te endő... teljesen tanácstalanok vagyunk.... PLZ HELP !!

Vásárlás után megvolt a kötelező szervíz? (légszűrő, üzemanyagszűrő)

Akkor sebesség vagy fordulatfüggő?

Gyertya és kábel gyári? Régi gyertyák egyformák voltak?

Hibakód van?

Ha a gyújtás rész biztosan rendben van, akkor következőnek egy üzemanyagnyomás mérés. Rendetlenkedhet még valamelyik jeladó vagy annak a vezetéke, de erre általában dob hibakódot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új hengerzár bent van.Jól is működik csak akadt egy kis probléma.Mikor raktam be akkor a tulodalt az elektronika meg leugrott és ki belőle minden.Elvileg jól összeraktam csak a hiba az hogy ráadom a gyújtást és utána amikor továbbfordítom a kulcsot gyújtás kialszik és így nem lehet beindítani a kocsit hiába teker az önindító.Új elektronika kell?

Köszi a válaszokat.

Roli

Módosítva : rolikacsavectra
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új hengerzár bent van.Jól is működik csak akadt egy kis probléma.Mikor raktam be akkor a tulodalt az elektronika meg leugrott és ki belőle minden.Elvileg jól összeraktam csak a hiba az hogy ráadom a gyújtást és utána amikor továbbfordítom a kulcsot gyújtás kialszik és így nem lehet beindítani a kocsit hiába teker az önindító.Új elektronika kell?

Köszi a válaszokat.

Roli

Van két lehetőséged: Vagy megjavítod a jelenlegi gyújtáskapcsolót (ezek szerint nem sikerült az összerakás maradéktalanul), vagy szerzel be egy másik működőképeset.

Bocs, ha kicsit nyers voltam és lényegre törő, de ez a helyzet. Ne várd, hogy interneten keresztül megjavítsuk neked...

Link to comment
Megosztás:

Szia Adam!

Nem azt várom!

Csak mint jelenséget nem értem.Két kis réz pöcök ami kapcsolatot teremt amikor elfordítjuk a kulcsot, azok zuhantak ki.Minden a helyén van, és ami fura egyből van gyújtás nincs köztes szakasz, még továbbfordítva a kulcsot megszűnik a gyújtás, majd önindítózás.De ugye ezen a ponton nem indul a kocsi mivel valamiért nem létesít kapcsolatot a réz pöcök a gyújtási és az önindítózási fázisban.Olyan az egész mintha eltolódott volna a sorrend.

Megjavítanám ha tudnám az okot, ezért kérdezek.Maga az összerakását se lehet eltéveszteni, mivel mindennek megvan a helye és mégis ez a hiba.

Üdvözlettel Roli

Módosítva : rolikacsavectra
Link to comment
Megosztás:

Szia Adam!

Nem azt várom!

Csak mint jelenséget nem értem.Két kis réz pöcök ami kapcsolatot teremt amikor elfordítjuk a kulcsot, azok zuhantak ki.Minden a helyén van, és ami fura egyből van gyújtás nincs köztes szakasz, még továbbfordítva a kulcsot megszűnik a gyújtás, majd önindítózás.De ugye ezen a ponton nem indul a kocsi mivel valamiért nem létesít kapcsolatot a réz pöcök a gyújtási és az önindítózási fázisban.Olyan az egész mintha eltolódott volna a sorrend.

Megjavítanám ha tudnám az okot, ezért kérdezek.Maga az összerakását se lehet eltéveszteni, mivel mindennek megvan a helye és mégis ez a hiba.

Üdvözlettel Roli

Valamit elrontottál az összerakásnál, ennél többet nem tudunk segíteni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Műanyag az ékszíjtárcsa? Ezt jól kitalálták...

Csak mert ha vasból lenne, mint az enyém. akkor azt sose kéne cserélni :)

Nem műanyag, külseje ugye fém, de belül a széles része, ahol a vékony repedések vannak, az gumi szerintem a csillapítás végett. Na ezen repedések miatt gondolom én, hogy cserére szorul. Vagy ez minden ilyen korú motornál így néz ki és csak nekem tűnik rossznak?
Link to comment
Megosztás:

Nem műanyag, külseje ugye fém, de belül a széles része, ahol a vékony repedések vannak, az gumi szerintem a csillapítás végett. Na ezen repedések miatt gondolom én, hogy cserére szorul. Vagy ez minden ilyen korú motornál így néz ki és csak nekem tűnik rossznak?

Ja, így már értem. Két ismerősömnek is van Peugeot Partner-je. Annál is hasonló megoldás van, az egyik ismimnél kétszer szakadt szét az ékszíjtárcsa, egyik alkalommal szétcseszte a vezérlést is. A másik ismim még időben cserélte. Pedig azt mondják, nincs rá megadva csere periódus.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok érdeklődnék hogy mi lehet a gond eddig szépen kivilágította hogy hány km van a kocsiba és menet közben eltűnt a világításom de a kmóra és a vissza jelző fények mint pl.:aksi,abs,olaj ezek megvannak csak a középső hiányzik lehet ott külön égé ami kiégett vagy mi lehet a hiba 1996-os B1-es Vectra köszönöm a válaszokat előrre is.

Link to comment
Megosztás:

Nyugodj megy. Véleményem szerint csak egy izzó ment ki. Nézz majd rá indulás előtt és utánna látni fogod hogya kijelzőn változnak az értékek. (Ment bele km-er)

Napfényben éppen észre vehető gyujtás ráadásakor a karakterek. Csak nincs háttér világitása ezért nem látod. Minden alsó sorban lévő jelzésnek külön izzója van.

Módosítva : gabi90
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Persze. Befújó rácsokat ki veszed közepröl és vezető oldalrol. Majd ki húzod a világitás kapcsolód. Utánna már csak egy masszív csillag csavar húzó és alkar kell hozzá. (Akkus géppel jobban jársz azt be tudod neki fesziteni) Ha ki jóttek a látható csavarok elvileg mind 2 műanyag elem ki jön a helyéröl. A müszer egységedet. Oldalrol fogja 2 csavar és kormány mögött.

Kormány és műszer egység közötti műanyag elemeket alulrol 3 csavar fogja és kormány elforditásával 1-1 lessz.

Ha le jött a műanyag elem. Meg fogod látni a műszer egységet tartó 2 csavar ( alsó 2őt)

Ha ki jött minden csavarod elvileg ki tudod mozgatni. A kijelződ csatlakozója lessz talán még útba.

Magad felé billentve jobbra húzva ki kellene jönnie. Persze akadhatnak apróságok. Ennyi jutott eszembe. Tényleg nem egy vészes dolog. Óvatosan körül tekintően nem lessz baj. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy esett, hogy a kipufogóm leesett! :) Na jó, csak majdnem: körülbelül az ülés alatt van egy cirak 30 centis rész, ahol vastagabb a cső (rezonátor?), na ott megadta magát az (utólagos) hegesztés. Volt egy kellemes hangja. Mivel a többi rész sem rózsás ezen a szakaszon, lecserélném, de nem tudom, milyen kipufogót érdemes venni, milyen darabokban lehet venni, no és persze mennyiért. A gyári szettel megkínáltak Szegeden a szalonban, kettőötven bruttó :) Szóval kellene jó megoldás, lehetőleg újonnan, megbízható gyártótól. Tudtok valamit ajánlani? Fékbetétből gyárit szeretnék, azok mennyiért mennek mostanában?

Még valami: találtam bontott kipufogót nem túl drágán, viszonylag jó állapotban, de négyajtóson volt. Motorkód stimmel. Szerintetek jó az ötajtósra is?

Módosítva : Timer
Link to comment
Megosztás:

Ha a dobok jók, akkor a rossz csődarabot, vagy a flexi csövet cseréltesd ki kipuffogó szerelővel. Nem kell ezért egyből új rendszerért rohanni kettőötvenért.

Köszi a tanácsot! Alternatívaként ma beszereztem egy bontott teljes szettet (mínusz katalizátor) bruttó 13 ezer forintért négyajtósról, remélem, nem nyúltam mellé, látszólag stimmel a méret!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vectra B1 x18xe a napokban hátsóféktárcsa és betét cserén esett át és azóta csattan egyet fékezéskor.Számomra az benne az érdekes,hogy csak egyet csattan és csak akkor ha menetirányt váltok-előre v. hátra-,a következő fékezéskor semmi csatt.mihez nyúljak ha megint felbakolom a vasat?

A másik pedig az lenne,hogy a szekunder levegő befújóba bele hallatszik a kipuff.Amint az Egr-l lehúzom a vákumcsövet megszűnik.Átszakadhatott valami membrán vagy mi okozhatja?

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vectra B1 x18xe a napokban hátsóféktárcsa és betét cserén esett át és azóta csattan egyet fékezéskor.Számomra az benne az érdekes,hogy csak egyet csattan és csak akkor ha menetirányt váltok-előre v. hátra-,a következő fékezéskor semmi csatt.mihez nyúljak ha megint felbakolom a vasat?

A másik pedig az lenne,hogy a szekunder levegő befújóba bele hallatszik a kipuff.Amint az Egr-l lehúzom a vákumcsövet megszűnik.Átszakadhatott valami membrán vagy mi okozhatja?

Köszönöm.

Szerintem rosszul rögzítetted a féktárcsákat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem rosszul rögzítetted a féktárcsákat.

Köszönöm.

A tárcsákat a kis csavarral fogattam először,majd a kerékcsavarok következtek,a betétek szépen a helyükre mentek nem szorulnak,mocorognak és nem is "üt" a tárcsa fékezéskor sem.Ezért is furcsállom a dolgot .....úgy látom ebből autóreszelés lesz csak kell valaki aki nyomja majd a féket meg egy kis jó idő mert oda fagyok :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vectra B1 x18xe a napokban hátsóféktárcsa és betét cserén esett át és azóta csattan egyet fékezéskor.Számomra az benne az érdekes,hogy csak egyet csattan és csak akkor ha menetirányt váltok-előre v. hátra-,a következő fékezéskor semmi csatt.mihez nyúljak ha megint felbakolom a vasat?

A másik pedig az lenne,hogy a szekunder levegő befújóba bele hallatszik a kipuff.Amint az Egr-l lehúzom a vákumcsövet megszűnik.Átszakadhatott valami membrán vagy mi okozhatja?

Köszönöm.

Szerintem járasd meg a munkahengereket, valószínűleg szorul kicsit, mintha tesómnak is ez lett volna anno, a csattanás az tuti és mintha így kezeltük volna a problémát. De megkérdem tőle, hátha emlékszik rá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.