Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szivótorkot otthon ki tudom takaritani vagy el kell vigyem szerelőhöz?? Ma megjavitottuk a tempomat kérdést villamosságis haverral. Most már nyugodta neki merek vágni a nyárnak a kirándulásoknak ;). Szivó torok tisztitás mennyire necces művelet házilag??? Mik a buktatói mennyire spec szerszám igényes?? Mivel érdemes kitakaritani? Sima 95 ös benzin jó??

Felületes takarítás is segíthet, akkor nem kell levenni a torkot, csak féktisztítóval jól átfújni, és hagyni párologni elvileg 10-20 percet, de érdemes mondjuk jó időben 1 órát, nehogy lefújja a hengerfejet.

Ha ez nem segít, akkor folytószelepház le, és külön alapos pucolás szintén féktisztítóval.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A főtengelyszimering hétvégén orvoslva lesz!

Aztán jön a többi dolog. Fékek cseréje, fékolaj csere.

Ha meg jobb idő lesz, akkor a belső kárpit kiszedése és kitisztítása a fagyállótól.

Egyébként, mivel nem vagyok autószerelő, lehetséges, hogy a főtengelynél elszivárgó olaj az bejut a kuplungszerkezetbe?

Azért nem tesz jót a kuplungnak?

A generátort egy ismerős villanyász csinálja, a rokonom meg megszerzi ingyen a csapágyakat, így azt mondta, hogy 5 ezerből megvan a művelet.

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Valaki tapasztalta már azt a problémát, hogy az első biztonsági öveket úgy kell szinte centinként vissztuszakolni a helyére ;) ?Mit lehet ennek ártani a csere kivételével?Vagy esetleg nem kompat a hátsó övekkel?Azok úgy sem sokat vannak nyüstölve.Kezdem néha már kicsit olyan Zsukkosra venni a figurát, hogy kihúzva hagyom, aztán kiszálláskor bevágom az ülés mellé, hogy ne vágjam rá az ajtót. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Valaki tapasztalta már azt a problémát, hogy az első biztonsági öveket úgy kell szinte centinként vissztuszakolni a helyére ;) ?Mit lehet ennek ártani a csere kivételével?Vagy esetleg nem kompat a hátsó övekkel?Azok úgy sem sokat vannak nyüstölve.Kezdem néha már kicsit olyan Zsukkosra venni a figurát, hogy kihúzva hagyom, aztán kiszálláskor bevágom az ülés mellé, hogy ne vágjam rá az ajtót. :lol:

Nekem ezzel Kadettban volt sok bajom. Egyszerűen elkopik az öv belseje. Ha emlékeim nem csalnak van benne valami tengely vagy golyó, amely a visszahúzást gátolja meg. Az előbb, utóbb kikopik a menetből vagy csak szimplán kipattan és ilyenkor mindig rántani kell egy picit és egy picit visszamozdul az öv, pont mint ahogy leírtad. Sajnos nagyon ritkán javítható (csak akkor ha kipattant, ha kikopott, akkor nem).

Sajnos szerintem a hátsó övek nem kompatibilisek az elsőkkel.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ezzel Kadettban volt sok bajom. Egyszerűen elkopik az öv belseje. Ha emlékeim nem csalnak van benne valami tengely vagy golyó, amely a visszahúzást gátolja meg. Az előbb, utóbb kikopik a menetből vagy csak szimplán kipattan és ilyenkor mindig rántani kell egy picit és egy picit visszamozdul az öv, pont mint ahogy leírtad. Sajnos nagyon ritkán javítható (csak akkor ha kipattant, ha kikopott, akkor nem).

Sajnos szerintem a hátsó övek nem kompatibilisek az elsőkkel.

Nálam csak télen csinálja ahogy volt már róla szó itt valahol korábban.... Jön a jó idő és megjavul.....Nálam...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A generátort egy ismerős villanyász csinálja, a rokonom meg megszerzi ingyen a csapágyakat, így azt mondta, hogy 5 ezerből megvan a művelet.

Üdv

Gábor

Nekem novemberben volt gencsapágy cserém, munkadíjjal (4eFt) együtt megvolt 7500 pénzből.

Nálam csak télen csinálja ahogy volt már róla szó itt valahol korábban.... Jön a jó idő és megjavul.....Nálam...

Nálam is. Ahogy melegszik az idő felébred a kómából és visszakúszik rendesen. Szvsz el van gyengülve a rugója, vagy le van koszosodva a tengely.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Astra G Classic II típusú autóm. Feltünt hogy erősen párásodik az autó esti leállítás után. Gyanakodni kezdtem hogy vmi nem stimmel. Kárpitot felszedtem a vezető oldalon a pedálok alatt és elhűlve tapasztaltam hogy áll a víz az autó aljában egészen a hátsó ülésig.

Ezután szervíz, utána szakszervíz. Szakszervíz megállapítása az volt hogy az autó ép, sértetlen gyári állapotú (használtan vettem féltem hogy vmi összerakott) vízelvezető nyílás tiszta, tömítések éppek, ígyhát ülések ki, szőnyeg fel, így állt a szervíz fűtött garázsába 1 napig (szerintem kevés). Másnap összerakták és elhoztam (kb 2 hete). Most megint megnéztem még nedves volt, igaz nem annyira mint múltkor, gyanítom hogy a régi cucc még alatt van. Van vmi tipp hogy-hogy lehet hatásosan kiszárítani illetve mi lehet a gond. 2005-ös a gép 30.000 km sokáig szeretném használni, de nem bárkaként.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mint korábban írtam hogy a benzin szellőztető szelepre gyanakodtam,de nem az a ludas,egyszerüen le lehet tesztelni a müködését,két gumi cső lehuz,elktromos csati lebont és kész! Nagy levegővel be fújsz a bemenő csonkon és rá adsz 12v-ot amint behuz megyen ;) a levegő keresztül !

Probléma maradt így keresem tovább,a tisztításokon régen túl vagyunk!

Smith

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mint korábban írtam hogy a benzin szellőztető szelepre gyanakodtam,de nem az a ludas,egyszerüen le lehet tesztelni a müködését,két gumi cső lehuz,elktromos csati lebont és kész! Nagy levegővel be fújsz a bemenő csonkon és rá adsz 12v-ot amint behuz megyen ;) a levegő keresztül !

Probléma maradt így keresem tovább,a tisztításokon régen túl vagyunk!

Smith

Nekem is csinál ilyet hidegen, de én nem gondoltam, hogy ez rendellenes. Egész pontosan hideg indításnál 2-3 pecig olyan 1200 körüli fordulaton tartja. Ha ilyenkor rögtön indulok, akkor rend szerint kb 1km-ig váltásnál nem ejt a fordulaton. Szóval nem szoktam rögtön indulni, várok kb 2 percet, addigra szépen kezd visszaállni 1000 körülre, aztán pici gázfröccs és máris normális az alapjárat és a váltások közti fordulat is átlag 500-at ejt.

Szerintem ha ez egyáltalán gond, akkor összetett a hiba, úgy értem lambda, légtömeg mérő, motorhőfok jeladó, stb együttel nem tökéletes de annyira nem hibás működése okozhatja, hogy a tech még nem vesz hibakódot.

Megjegyzem szvsz ez nem hiba, szerintem normális, hogy hidegen kicsit rádúsít a cuccra ezzel megemelve az alapjáratot. Nekem az előző is így dolgozott.

+ a fogyasztásommal semi gond. csak városban is kijövök télen 8-9 körül odafigyelve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Astra G Classic II típusú autóm. Feltünt hogy erősen párásodik az autó esti leállítás után. Gyanakodni kezdtem hogy vmi nem stimmel. Kárpitot felszedtem a vezető oldalon a pedálok alatt és elhűlve tapasztaltam hogy áll a víz az autó aljában egészen a hátsó ülésig.

Ezután szervíz, utána szakszervíz. Szakszervíz megállapítása az volt hogy az autó ép, sértetlen gyári állapotú (használtan vettem féltem hogy vmi összerakott) vízelvezető nyílás tiszta, tömítések éppek, ígyhát ülések ki, szőnyeg fel, így állt a szervíz fűtött garázsába 1 napig (szerintem kevés). Másnap összerakták és elhoztam (kb 2 hete). Most megint megnéztem még nedves volt, igaz nem annyira mint múltkor, gyanítom hogy a régi cucc még alatt van. Van vmi tipp hogy-hogy lehet hatásosan kiszárítani illetve mi lehet a gond. 2005-ös a gép 30.000 km sokáig szeretném használni, de nem bárkaként.

Hatásos szárítás:

Szétszeded és fűtött garázsban rendesen kiszárítod.

Aztán figyeled, hogy visszajön-e

Vagy:

Klímával (gondolom van benne) + fűtésmax, nagy ventillátorral jársz, és a lábad felé fújatod a levegőt. Ne aggódj hűteni nem fog, 7c fok külső hőmérséklet (lehet, hogy több ezt nem tudom) alatt be sem indul a hűtőkör, csak a páramentesítés. És nézed, hogy változik-e a helyzet.

Egyébként érdekes, hogy mitől állt benne a viz ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg szerettem volna nézni a rádió gyári számát, de nem igazán sikerült kivennem, tudtok rá valami trükköt? olyan mintha hátulról lenne agy csavarral rögzítve, vagy nemtudom, de az istenért se akart kijönni.

Köszi előre is a segítséget.

nincs benne csavar, csak olyan a fiók kialakítás, hogy ha betolod akkor bepattan. elvileg van egy hely ahol egy speckó (de egyszerű) kis szerszámmal be lehet nyúlni és kiakasztani. Ha van valaki a közeledben aki autóhifivel foglalkozik akkor 1 perc alatt kiszedi neked.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Olyan problémám adódott, hogy van egy kettős üzemű Astra G-m. Őszig semmi gond nem volt vele azon kívül, hogy gázüzemben is fogyott a bezin (azaz egy huzamban mentem vele 500km-t és 5-6L benzin is fogyott ezalatt). Annyira nem volt vészes, viszont ősz óta használhatatlan lett az autó.

Auchannál megtankoltam a benzintankot (más autóval is tankoltam már ott, de nem volt vele probléma), majd rá pár hétre 8-10s volt az indítózás, rálépek és fullad, valamint hidegen egyszerűen beragadok egy kereszteződésbe, annyira erőtlen. Opel márkaszervíz... Ők már csak betólni tudják a parkolóból, mert nekik már el se indul. Benzint leengedik(45L-t!), injektorokat átmossák, majd OMV-nél megtankolják. Tisztítóadalék is bele. Hiba leírása: a benzin megette a tankban lévő benzincsöveket és az a trutyi jutott be a rendszerbe. (Nem benzinálló a benzincső???) Eredmény: 4-5s az indítózás és azóta gázzal sincs ereje. (Előtte amint üzemi volt a reduktor hőfoka és átkapcsolt gázra, szinte kilőtt ugyanolyan gázpedál állás mellett.) Az autó annyira erőtlen lett, hogy 3-asban egy sima emelkedőn nem bírt felmenni (pl. átlag vasúti áthidaló híd). Indítás után kb. 5s-ig jól jár, majd lefullad. ezt 3-4x megteszi ismét (akár 3000-re emelt fordulat mellett is visszaesik 500-ig), mire tartja az alapjáratot. Másik Opel márkaszervíz. Gyertyacsere. Semmi változás. Vissza 1 hét múlva. Az új gyertyákat kicserélte 1 pólusúra (természetesen nem kaptam vissza az 1 hetet használt 5e Ft-ért vásárolt 2 pólusú gyári (GM) gyertyáimat), kicserélte a gyújtótrafó panelt, illetve még egy futóműalkatrészt, mert zörgött (ez utóbbira nem kérte senki, de nem bántam). Eredmény: indítás után lefullad, de csak 50%-ban. 3x továbbra is szándékában áll leállni az első 1 percben, utána meg ha elindulnék, hörög és attól akar lefulladni, valamint durrog tőle a kipuffogó. Shell tankolás... Pöccre indul, de a lefulladás, erőtlenség megmarad. 20 fokos garázsból indulva is ugyanez a leállás és fulladozás, durrogás megvan. Benzin üzemben nem mernék belekezdeni egy előzésbe, gázzal már igen, de ha az egy évvel ezelőtti megvásárlási állapothoz (esetünkben legyen 100%) nézem (10 éves autó), akkor gázzal olyan 80%-os a teljesítménye, benzinnel 40-60%-os, hidegen 20%-os.

Fél éves az olajcsere, de azt is eszi (3dl/hó/800km, havonta 1L víz is elfogy, de a márkaszervíz szerint nem hengerfejes és az olaj meg a gáz kenéshiánya miatt fogy).

2 márkaszervíz se tudta használhatóvá tenni az autót, így harmadikhoz már nem viszem újabb 50-60e Ft-ért. Nem használnám benzinnel, nem érdekelne hogy azzal megy-e, de sajnos indításhoz kénytelen vagyok, amíg nem üzemmeleg a víz (legalább 50 fokos), hogy fűtse a reduktort a lefagyás ellen.

Amennyiben az injektor hibás, amiért van gázzal is teljesítménycsökkenés? A szakszervíz szerint nem csöpög egyik se, tehát nem lehet köze hozzá.

Az EGR szelep le lett dugózva, mivel gázüzemben nem érzékeli rendesen a kipuffogógázokat (mivel nincs is annyi), ezért túl sok elhasznált levegőt engedett vissza, így meg attól fulladt a motor. A szakszervíz kivette a ledugózást, én visszatettem. Így simább a járása mindkét üzemben, igaz ezáltal kis motorfék után mindig feljön a szervíz ikon, de már megszoktam.

A kérdésem az lenne, hogy a márkaszervízeket messziről elkerülve hogyan tudnám a pénzkidobás helyett végre használhatóvá tenni az autómat?

Mi okozhatja a hibát, amit a szervíz se tudott megoldani, illetve rájönni 4 nap és 170km alatt se? (Mert ennyivel több volt az órában, amikor kihoztam.)

Elektronika nem lett tuningolva, buherálva, minden gyári, egyik hétről a másikra jött elő a hiba és most az időjárás javulásával se múlik el.

A válaszokat, ötleteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

...

A válaszokat, ötleteket előre is köszönöm!

Sajna sok ötletem nincs, de az eleve érdekes, hogy gázzal erősebb az autó, mint benzinnel, mivel pont fordítva kellene legyen.... ezek szerint már eleve sz@r valami a benzines rendszerben. Ha az injektor, meg a gyújtás alkatrészei rendben vannak, akkor csak a számítógép marad.... Az ECU-t biztos nem programozták át a gáz beszerelésekor? Ha nem, akkor lehet, hogy valamelyik érzékelő szivat....

A durrogó kipufogó gyújtás/keverékképzés hiba, az tuti, mert elégetlen üzemanyag jut ki.... hosszú távon a katalizátort is tönkreteheti, ha még eddig tönkre nem tette.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Olyan problémám adódott, hogy van egy kettős üzemű Astra G-m. Őszig semmi gond nem volt vele azon kívül, hogy gázüzemben is fogyott a bezin (azaz egy huzamban mentem vele 500km-t és 5-6L benzin is fogyott ezalatt). Annyira nem volt vészes, viszont ősz óta használhatatlan lett az autó.

Auchannál megtankoltam a benzintankot (más autóval is tankoltam már ott, de nem volt vele probléma), majd rá pár hétre 8-10s volt az indítózás, rálépek és fullad, valamint hidegen egyszerűen beragadok egy kereszteződésbe, annyira erőtlen. Opel márkaszervíz... Ők már csak betólni tudják a parkolóból, mert nekik már el se indul. Benzint leengedik(45L-t!), injektorokat átmossák, majd OMV-nél megtankolják. Tisztítóadalék is bele. Hiba leírása: a benzin megette a tankban lévő benzincsöveket és az a trutyi jutott be a rendszerbe. (Nem benzinálló a benzincső???) Eredmény: 4-5s az indítózás és azóta gázzal sincs ereje. (Előtte amint üzemi volt a reduktor hőfoka és átkapcsolt gázra, szinte kilőtt ugyanolyan gázpedál állás mellett.) Az autó annyira erőtlen lett, hogy 3-asban egy sima emelkedőn nem bírt felmenni (pl. átlag vasúti áthidaló híd). Indítás után kb. 5s-ig jól jár, majd lefullad. ezt 3-4x megteszi ismét (akár 3000-re emelt fordulat mellett is visszaesik 500-ig), mire tartja az alapjáratot. Másik Opel márkaszervíz. Gyertyacsere. Semmi változás. Vissza 1 hét múlva. Az új gyertyákat kicserélte 1 pólusúra (természetesen nem kaptam vissza az 1 hetet használt 5e Ft-ért vásárolt 2 pólusú gyári (GM) gyertyáimat), kicserélte a gyújtótrafó panelt, illetve még egy futóműalkatrészt, mert zörgött (ez utóbbira nem kérte senki, de nem bántam). Eredmény: indítás után lefullad, de csak 50%-ban. 3x továbbra is szándékában áll leállni az első 1 percben, utána meg ha elindulnék, hörög és attól akar lefulladni, valamint durrog tőle a kipuffogó. Shell tankolás... Pöccre indul, de a lefulladás, erőtlenség megmarad. 20 fokos garázsból indulva is ugyanez a leállás és fulladozás, durrogás megvan. Benzin üzemben nem mernék belekezdeni egy előzésbe, gázzal már igen, de ha az egy évvel ezelőtti megvásárlási állapothoz (esetünkben legyen 100%) nézem (10 éves autó), akkor gázzal olyan 80%-os a teljesítménye, benzinnel 40-60%-os, hidegen 20%-os.

Fél éves az olajcsere, de azt is eszi (3dl/hó/800km, havonta 1L víz is elfogy, de a márkaszervíz szerint nem hengerfejes és az olaj meg a gáz kenéshiánya miatt fogy).

2 márkaszervíz se tudta használhatóvá tenni az autót, így harmadikhoz már nem viszem újabb 50-60e Ft-ért. Nem használnám benzinnel, nem érdekelne hogy azzal megy-e, de sajnos indításhoz kénytelen vagyok, amíg nem üzemmeleg a víz (legalább 50 fokos), hogy fűtse a reduktort a lefagyás ellen.

Amennyiben az injektor hibás, amiért van gázzal is teljesítménycsökkenés? A szakszervíz szerint nem csöpög egyik se, tehát nem lehet köze hozzá.

Az EGR szelep le lett dugózva, mivel gázüzemben nem érzékeli rendesen a kipuffogógázokat (mivel nincs is annyi), ezért túl sok elhasznált levegőt engedett vissza, így meg attól fulladt a motor. A szakszervíz kivette a ledugózást, én visszatettem. Így simább a járása mindkét üzemben, igaz ezáltal kis motorfék után mindig feljön a szervíz ikon, de már megszoktam.

A kérdésem az lenne, hogy a márkaszervízeket messziről elkerülve hogyan tudnám a pénzkidobás helyett végre használhatóvá tenni az autómat?

Mi okozhatja a hibát, amit a szervíz se tudott megoldani, illetve rájönni 4 nap és 170km alatt se? (Mert ennyivel több volt az órában, amikor kihoztam.)

Elektronika nem lett tuningolva, buherálva, minden gyári, egyik hétről a másikra jött elő a hiba és most az időjárás javulásával se múlik el.

A válaszokat, ötleteket előre is köszönöm!

Érdekes jelenlés ami nálad van. Szerintem az injektorokkal vagy azok vezérlésével lehet a gond. Elképzelhető, hogy az ECU-n olyan beállítást adtak meg ami a gázhoz "húzzza" az autót. Mondjuk laikusként abból tudok, csak kiindulni, hogy OFF Lada ON autónkon volt gázüzem. Abban mondjuk nincs ECU ;) de tökéletesre sohasem lehetett beállítani. Ha benzinre állítottam akkor gázal szarul ment, ha gázhoz állítottam benzinnel nem ment. Meg kellett vele találni az arany középutat, ami abban nyilvánult meg, hogy pl. gázüzemben az alapjárat mindig esett, ezt az ember megtanulta kompenzálni azzal, hogy 2 lábbal 3 pedált nyomott, vagy benzin üzemnél fordítva.

Ettől függetlenül az üzemanyag ellátás is gond lehet, csak öteletelek de megfelelő nyomású a benzincsőben a benya? Vagy a benzinszürő lett már cserélve?

Faternál volt ilyen gond, hogy olyan retkes volt a benyaszürő, hogy nem ment tőle a kocsi, mert nem tudott annyit nyomni a benzinpumpa amennyi kellett volna. Vagy nem megfelelő a szikra.... gyújtáskábelek, jeladók stb. én ezekre tippelek.

Az pedig való igaz, hogy a gáznak nem olyan a kenése mint a benzinnek. De szerintem akkor sem szabadna ennie az olajat.....

Ha pedig 1x-re eszi a gázt is meg a benzint, akkor óvatosan közlekedj, a mi Off LADA ON miután eladtuk egy embernek ilyen jelenséget produkált és felrobbant a motorja.... ne kérdezd hogyan de felrobbant.

A vízfogyás pedig szerintem a reduktorba keresendő....lehet hogy a membrán van elfáradva kicsit nem, és átenged egy kis vizet.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes jelenlés ami nálad van. Szerintem az injektorokkal vagy azok vezérlésével lehet a gond. Elképzelhető, hogy az ECU-n olyan beállítást adtak meg ami a gázhoz "húzzza" az autót. Mondjuk laikusként abból tudok, csak kiindulni, hogy OFF Lada ON autónkon volt gázüzem. Abban mondjuk nincs ECU :) de tökéletesre sohasem lehetett beállítani. Ha benzinre állítottam akkor gázal szarul ment, ha gázhoz állítottam benzinnel nem ment. Meg kellett vele találni az arany középutat, ami abban nyilvánult meg, hogy pl. gázüzemben az alapjárat mindig esett, ezt az ember megtanulta kompenzálni azzal, hogy 2 lábbal 3 pedált nyomott, vagy benzin üzemnél fordítva.

Ettől függetlenül az üzemanyag ellátás is gond lehet, csak öteletelek de megfelelő nyomású a benzincsőben a benya? Vagy a benzinszürő lett már cserélve?

Faternál volt ilyen gond, hogy olyan retkes volt a benyaszürő, hogy nem ment tőle a kocsi, mert nem tudott annyit nyomni a benzinpumpa amennyi kellett volna. Vagy nem megfelelő a szikra.... gyújtáskábelek, jeladók stb. én ezekre tippelek.

Az pedig való igaz, hogy a gáznak nem olyan a kenése mint a benzinnek. De szerintem akkor sem szabadna ennie az olajat.....

Ha pedig 1x-re eszi a gázt is meg a benzint, akkor óvatosan közlekedj, a mi Off LADA ON miután eladtuk egy embernek ilyen jelenséget produkált és felrobbant a motorja.... ne kérdezd hogyan de felrobbant.

A vízfogyás pedig szerintem a reduktorba keresendő....lehet hogy a membrán van elfáradva kicsit nem, és átenged egy kis vizet.

1. Az injektor vezérlő vezérli a gáz injektorait is, igaz egy külön elektronikán keresztül.

2. Amikor a tankot kipucolták a csőcsere miatt, akkor szűrőket is cseréltek.

3. Állítólag a gyári érték alatt van 0,3 BAR-al a nyomás, de ez alapjáratnál mindegy, hiszen csak max fordulaton kell max benzint pumpálnia és 5000 fordulaton is kap eleget. (Mellesleg nem Lada, tehát nem AC, hanem tankba épített elektromos szivattyú fordulatszám-független üzemeléssel.)

4. Gyújtáskábel nincs az autóban. A gyertyák közvetlenül a trafóra csatlakoznak, ami egy szép nagy fekete doboz a gyertyák felett (említettem, hogy cserélve is lett, de semmi eredmény). Jeladók... a gáz a benzinelektronikából lopja a jeladók jeleit, tehát akkor gázzal is rossznak kell lennie, ha benzinnel nem megy, de nem ez a helyzet.

5. Az autóban 2 befecskendezés-vezérlő van (gyári a benzinhez és beépített a gázhoz (ami a gáyritól veszi át a jeleket és átszámítja a gázhoz), hiszen az is injektoros, de ott a nyitási idő és minden egyéb más és más értéken fut, pl. a gázinjektor a légcsövekbe fecskendez a hengertől 5-10cm-re)

6. Ha 2 üzemanyagot kap egyszerre, de ugyanannyi levegőt, mint amennyi 1-hez szükséges, akkor inkább befullad, mint felrobban.

7. A reduktor egy zárt tér. A vizet teljes mértékben elválasztja a gáztól, hiszen csak maga a "reduktorház" fűtésére kell a víz és a Ladának a 20-30cm-es reduktorához képest ez mindössze egy ökölnyi szelepekkel együtt.

8. Az ECU-hoz hozzá se nyúltak a gázosok, vittem már oda az autót, ahol az előző tulaj beszereltette a gázt, de annyira nem értenek az autóhoz, csak a gázhoz, hogy tuti nem állítottak el rajta semmit. A becsöpögés miatt vittem oda, erre 15e Ft-ért tettek volna egy relét a benzintank elé, hogy amikor gázzal megy, azt megszakítja. Gázüzem estében is az a helyzet, hogy ha nincs benzinnyomás, a motor leáll (mivel a benzines rész vezérli a gázosat is és az hibát észlelve állít). Meg aztán ezt mi otthon már eljátszottuk, de fórumokon utánaolvastunk és a benzin hűti az injektort, tehát ha le is tudtuk volna kapcsolni az üzemanyagot róla, akkor meg rövid időn belül besült volna. Szóval a gázos szakemberek is ennyit értenek hozzá.

Úgyhogy sajnos ezen ötletek közül 1 se hoz megoldást.

Sajna sok ötletem nincs, de az eleve érdekes, hogy gázzal erősebb az autó, mint benzinnel, mivel pont fordítva kellene legyen.... ezek szerint már eleve sz@r valami a benzines rendszerben. Ha az injektor, meg a gyújtás alkatrészei rendben vannak, akkor csak a számítógép marad.... Az ECU-t biztos nem programozták át a gáz beszerelésekor? Ha nem, akkor lehet, hogy valamelyik érzékelő szivat....

A durrogó kipufogó gyújtás/keverékképzés hiba, az tuti, mert elégetlen üzemanyag jut ki.... hosszú távon a katalizátort is tönkreteheti, ha még eddig tönkre nem tette.

Nekem a Samara is erősebb volt gázzal. Sőt mindenki állítja, hogy nem lehet benzinnel autót indítani. 3 évig használtam CSAK gázzal az autót, benzinnel el se indult volna már a végén. Amikor eladtam, át kellett pucolni a teljes porlasztót, mert vizes volt meg stb. Egyszerűen csak rá kellett jönni hogy lehet elindítani gázzal és utána 1 csepp benzin se kellett tovább az autóba. Sajna ebben a kocsiban ez már automatikus... a hőgombát leszedve 5 perc helyett 20s után át lehet kapcsolni, de az indításhoz kell a benzin (ahhoz a 20s-hez, illetve amíg melegszik, mert ugye ezen nem működik a szivató, míg a vákuumoson volt az is).

A gáz oktánszáma 100 felett van, tehát jobb kell legyen, mint a benzin és mindkét autóval ha emelkedőre mentem, ez látszott is. Benzinnel lassult folyamatos pedálnyomás mellett, gázzal alig valamit.

Ami meg a durrogást illeti, illetve a leállást...

Ha ezt a 3-4 leállást hirtelen rátaposással "átlököm", akkor a hörgő motor mellett jó nagy füst is lesz (igaz most még nem durrog), de ha ezt minél hamarabb lejátszom vele, annál hamarabb tudok elindulni.

A családban még van 2 Opel, náluk van szivató is... azaz hidegen emelt fordulat. Nálam ez valahogy kimarad és indítás után egyből 800-ra megy vissza. Lehet hogy ez is hiányzik, de ezt hol lehetne állítani?

Link to comment
Megosztás:

Szvsz várjunk meg egy szervizes hozzászólást, mert találgatni azt lehet, de azzal nem lessz előrébb a cartárs. Mondjuk az már alapból hipergáz, ha gázüzemben benzint is kap, főleg ennyit, esélyes hogy eleve ez nyírt ki egészen sokmindent, szóval szvsz ide laikusként kevesek leszünk.

Mondom, várj meg egy szaki véleményt!!!

Link to comment
Megosztás:

(Mellesleg nem Lada, tehát nem AC, hanem tankba épített elektromos szivattyú fordulatszám-független üzemeléssel.)

Igaz, de közel sem fordulatszám független, ez hótziher.

A családban még van 2 Opel, náluk van szivató is... azaz hidegen emelt fordulat. Nálam ez valahogy kimarad és indítás után egyből 800-ra megy vissza. Lehet hogy ez is hiányzik, de ezt hol lehetne állítani?

A tiédben a jeladók (lambda, motorhőfok, légtömegmérő, stb) együttes jeleiből az ECU kalkulálja a keverékképzés milyenségét hideg ill meleg üzemhez, tehát hideg indításnál alapból egy kb 1200-1500-as alapjárati fordulatnak kellene lennie, és szépen lassa, (1-3 perc) visszaállnia az üzemi kb 800-as alapjáratra.

Link to comment
Megosztás:

Bár lehet te is erre gondoltál "szivató" alatt ;)

Mind1, ha neked nem így dolgozik, akkor az említett jeladók valamelyikénél vagy mindegyikénél van hiba, és tovább megyek, nem biztos, hogy a hiba akkora az egyes részekben, hogy a tech2 tudjon kódot fogni, ergó jónak látja őket, de az összeadódott együttes hiba produkálhatja a jelenséget, amiben az a szép, hogy rend szerint ráhibázva lehet csak kideríteni.

Link to comment
Megosztás:

2004 1.4 G astrám van 44000km-el. 2 hónapja főleg hidegen rángatni kezdett, lefulladt, "sárga" lámpa villogott, folyamatosan égett szinte napi szinten. A hibakódot letárolta, gyújtás hibát jelzett. ( 1-es 4-es hengerre). A trafósort kicseréltettem, 1 hétig nem jeletkezett a hiba, majd megint ugyanez, ugyanazokra a hengerekre. Garanciában cserélték a trafósort, ezzel 3 hétig semmi probléma nem volt, majd megint ugyanaz. (most csak az 1-es hengerre). Elég tanácstalan vagyok, meg a szerelő is... Tudna valaki tanácsot adni?

Természetesen gyertyát is cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

2004 1.4 G astrám van 44000km-el. 2 hónapja főleg hidegen rángatni kezdett, lefulladt, "sárga" lámpa villogott, folyamatosan égett szinte napi szinten. A hibakódot letárolta, gyújtás hibát jelzett. ( 1-es 4-es hengerre). A trafósort kicseréltettem, 1 hétig nem jeletkezett a hiba, majd megint ugyanez, ugyanazokra a hengerekre. Garanciában cserélték a trafósort, ezzel 3 hétig semmi probléma nem volt, majd megint ugyanaz. (most csak az 1-es hengerre). Elég tanácstalan vagyok, meg a szerelő is... Tudna valaki tanácsot adni?

Természetesen gyertyát is cseréltem.

Gyújtókábelek? be kéne mérni őket, ha még nem voltak, valamint a generátort is, nincs e túltöltés vagy valami. Nekem ez úgy tűnik, mintha valami tönkrevágná a trafósort, tehát a hiba oka nem a traf. lesz.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Auchannál megtankoltam a benzintankot (más autóval is tankoltam már ott, de nem volt vele probléma), majd rá pár hétre 8-10s volt az indítózás, rálépek és fullad, valamint hidegen egyszerűen beragadok egy kereszteződésbe, annyira erőtlen.

A kérdésem az lenne, hogy a márkaszervízeket messziről elkerülve hogyan tudnám a pénzkidobás helyett végre használhatóvá tenni az autómat?

Mi okozhatja a hibát, amit a szervíz se tudott megoldani, illetve rájönni 4 nap és 170km alatt se? (Mert ennyivel több volt az órában, amikor kihoztam.)

Cimbora !

Kérdéseim:

1. Mióta van benne a gáz a verdában?

2. Az üzemanyag szivattyút nem próbáltad meg kicserélni ? Ha a csöveket szétmarta az a valami, akkor miért pont a pumpát ne bántotta volna? Amúgy minden tized bár nyomásvesztés igen érződik a motorokon...

3. Miután teljesen elgyengült a taliga, csodálkozom, hogy nem nézték meg diagnosztikával a motor belvilágát ! Vagy igen?

Sajnos a gázüzem a hagyományos benzinmotorokat egy idő után " hazavágja ", ezért is érdeklődtem az 1-es pontban.

Amúgy a gyárilag gázüzemű Opel motorokon - Z16YNG( Combo, Zafira ) Z16XNT ( Zafira ) - a hengerfejben a szelepvezetők, a szelepek módosítva lettek, pont a megváltozott igénybevétel miatt.

Ezért, miután tovább csapolnád a pénztárcádat, kéne egy motordiagnosztikát - kompresszió mérést végeztetni.

Ha ott minden rendben lenne, akkor érdemes tovább okoskodni, mert ha elégtek a szelepeid v. beálltak a gyűrűk, akkor már meg is találtad, miért vérszegény a bringa...

Mindenesetre a magas olajfogyasztás is erre felé vinne engem. :lol:

Majd tájékoztass minket a fejleményekről, mert távgyógyításban nincs nagy tapasztalatunk, mi csak az észt tudjuk osztani ! ;)

Link to comment
Megosztás:

Cimbora !

Kérdéseim:

1. Mióta van benne a gáz a verdában?

2. Az üzemanyag szivattyút nem próbáltad meg kicserélni ? Ha a csöveket szétmarta az a valami, akkor miért pont a pumpát ne bántotta volna? Amúgy minden tized bár nyomásvesztés igen érződik a motorokon...

3. Miután teljesen elgyengült a taliga, csodálkozom, hogy nem nézték meg diagnosztikával a motor belvilágát ! Vagy igen?

Sajnos a gázüzem a hagyományos benzinmotorokat egy idő után " hazavágja ", ezért is érdeklődtem az 1-es pontban.

Amúgy a gyárilag gázüzemű Opel motorokon - Z16YNG( Combo, Zafira ) Z16XNT ( Zafira ) - a hengerfejben a szelepvezetők, a szelepek módosítva lettek, pont a megváltozott igénybevétel miatt.

Ezért, miután tovább csapolnád a pénztárcádat, kéne egy motordiagnosztikát - kompresszió mérést végeztetni.

Ha ott minden rendben lenne, akkor érdemes tovább okoskodni, mert ha elégtek a szelepeid v. beálltak a gyűrűk, akkor már meg is találtad, miért vérszegény a bringa...

Mindenesetre a magas olajfogyasztás is erre felé vinne engem. ;)

Majd tájékoztass minket a fejleményekről, mert távgyógyításban nincs nagy tapasztalatunk, mi csak az észt tudjuk osztani ! :lol:

A gáz 3 éve van benne. Diagnoszika is volt, de semmire nem jutottak. Egy kisöreg javította, ő azért csak találkozott már 1-2 dologgal, de ő se jött rá. A szakik azért tudni szokták. Már a gyertyacserénél is nekilátott cserélgetni 1-2 dolgot, pedig tudta hogy csak a gyertyáért mentünk és nem másért, de idegesítette, hogy nem jön rá... ezért is vittem később is hozzá.

Benzinnyomás... csak egy példát tudok erre mondani. Ha te tudod, hogy 100km-t 10L benzinnel tudsz megtenni, akkor indulás előtt pont 10L-t tankolsz vagy számítasz arra, hogy esetleg nem lesz elég és túltervezed a tankolást? A villanyhálózat is 230V, de mutass 1 olyan napot este, amikor megvan ez az érték a falban! 170V-ig mennek a 230V-ra tervezett berendezések. Akkor nehogy már egy benzinpumpát ne tervezzenek túl, hiszen hidegben/melegben is más a sűrűsége az üzemanyagnak, meg ha tövig nyomom, akkor azért jócskán 2x annyit kell szállítania, mint amennyi a nálam problémás alapjárathoz kell. Vagy a keréknyomás... 1BAR alatt is még tudsz vele közlekedni, pedig 1,7 vagy több az átlag (autó és abroncsfüggő). Vagy a minimum olajszint... ismerik az embereket, hogy minden határt szeretnek átlépni, így a minimum meg maximum határokat is kitágítják. Ezzel számolnak a gyártók.

A szivattyúra meg mondtak egy 35-ös árat. Annyit nem költök arra, ami működik. Tegyük fel kicserélem és ez se használt, akkor már majdnem 150-et költöttem rá feleslegesen. Már most 100 fölött tartok. Ezért vagyok itt, hogy ne kelljen többet költenem.

Úgy tudom kompressziómérés is volt. Meg meleg motornál már elmegy, az alapjárat hidegen a gond.

Link to comment
Megosztás:

Hatásos szárítás:

Szétszeded és fűtött garázsban rendesen kiszárítod.

Aztán figyeled, hogy visszajön-e

Vagy:

Klímával (gondolom van benne) + fűtésmax, nagy ventillátorral jársz, és a lábad felé fújatod a levegőt. Ne aggódj hűteni nem fog, 7c fok külső hőmérséklet (lehet, hogy több ezt nem tudom) alatt be sem indul a hűtőkör, csak a páramentesítés. És nézed, hogy változik-e a helyzet.

Egyébként érdekes, hogy mitől állt benne a viz ;)

4°C alatt, de nem a külső hőmérsékletet figyeli.

Érdemes körbenézni a fűtőradiátort és környékét. Vagy már javították és azóta áll ott a víz, vagy most kéne. Pl.: a csőcsatlakozók tömítőgyűrűje. Hűtővíz nem fogy?

Link to comment
Megosztás:

Én azért csak megcsináltatnék egy motor diagnosztikát...veszteség méréssel és kompresszióval...ezek elég sokat alárulnak, ha ezekkel tényleg nincs gond, akkor tovább....biztos olvastam, de mennyi is van a motorban? Azt viszont tényleg nem értem, hogy hogy lehet, hogy a benzint is eszi(ennyi hogy egy mondatban ;)), miközben gáz üzemben van...így nem csoda ha erősebbnek érzed, nemcsak a gázt eszi, hanem megspékeli benzinnel is...ha csak gázzal menne, nem éreznéd erősebbnek....lehet a benzinből, ha megy agáz, ha nem akkor is ennyit fogyaszt?

Gondolom sok mindent végig jártál már emiatt, de mindent azért ne vess el amit itt írnak neked, mert akkor előbb-utóbb vki úgy gondolja, hogy te olyan okos vagy, hogy nincs is szükséged a segítségre...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.