Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

2 órája, Amfiton írta:

Sziasztok!

3 héttel ezelőtt kigyulladt a check engine lámpám(x16xel a motorkódom),hibakód: P0170.Gyertyák cserélve voltak,trafó sor is.A hiba továbbra is fennáll.Tudnátok segíteni?Válaszotokat előre is köszönöm!!!

Üdv...ha jól tudom ez a hibakód a tüzelőanyag korrekciót jelenti a túl szegény keveréket. Ezt a lambda szonda tudja mérni, lehet maga a szonda is hibás, vagy valóban túl szegény a keverék, mondjuk alacsony benzinyomás, hibás kétvezetékes jeladó például. Hogyan lett kiolvasva a hibakód? 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, nzozz írta:

Sziasztok!

A nehezen kapcsolható sebességfokozatoknak van valami jellemező oka (azon kívül, hogy bármi IS lehet)?

Az 1. -be néha nem lehet kapcsolni, meg kell mozgatni oda-vissza (ez tudom, hogy nem annyira ritka), a 2.-3.-4. fokozatok kapcsolhatók, de elég nehézkesen, darabosan, de van, hogy simán, finoman kapcsolhatók azok is, az 5. rendben van, az mindig simán megy. Eddig a hátramenet is jó volt, de tegnap a többedik próbálkozásra tudtam 1. -be visszarakni tolatás után, mert egyszerűen ahogy visszahúztam, majd előretoltam a váltókart, mindig hátramenetbe ment vissza, pedig a "biztosítópöcök" érzésre a helyén volt, nem volt beragadva. Ezt először és eddig utoljára csinálta. Recsegés nem szokott lenni, legfeljebb nagyon ritkán, saját hibámból. Az utastérben váltókar 2db műanyag "gömbfeje" (a váltókar alján, ami rögzíti illetve a közepe körül, ahol a váltórudazat kapcsolódik hozzá) lett eddig megzsírozva szilikonzsírral, a váltó többi része eddig nem volt piszkálva.

 

Köszönöm!

Nézzétek meg a váltó rudazatot a motortérben. Csuklók, stiftek vannak benne. Kaphat, törhet stb. Hibás alkatrész cseréje után lehet újra pozicionálni a rudazatot. Persze ha bovdenes, akkor még több gond lehet. Lehet még hogy a kuplung nem emel ki eléggé. Ezután lehet a váltó hibája talán. Végig kell menni ezeken.

Link to comment
Megosztás:

Üdv . Lenne egy olyan gondom OMEGA B 1997 X20XEV 2.0 16V 136 LE  : 

Vezérmű jeladó cserélve  
Főtengely jeladó cserélve 
Légtömeg mérő cserélve
Gyertyák Cserélve Gyújtó trafó és kábelek cserélve . 
Alapjárati motor kipucolva , EGR még az előző tulaj kiiktatta !

Olaj néha van a gyertya házban ! (szelepfedél tömítésre gyanakszom)

Hidegen elejti az alapjáratot 500-ra , néha le is áll .... menet közben gondol egyet megtorpan , dadog gázadásnál de rögtön utána semmi baja nincs (itt kivillan a motorhiba de kódot nem ad ki az obd !!).

Ötletem nincs mi lehet a baja még .... Lehetséges üzemanyag szűrő vagy injektor eltömődés?

 

Módosítva : ProXlmuS
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Viszonylag több kérdésem lenne egyszerre:

1. Váltóolajat szeretnék cserélni, Z14XE motorhoz elvileg F13-as váltó tartozik. A Cromax a G-s Astrához nem kínálja fel a váltóaljának tömítését, csak ha F-es Astrát választok és úgy F13-as váltót.

Jó lesz akkor ez az én váltómhoz?
 
2. A klímát hosszú téli pihenője után bekapcsolva két hangot produkál: egy szürcsögő hang, ami a fordulatszám emelésével halkul és egy másikat ami, egy ilyen szakaszos tik-tak hang.

2 a: ez mennyire normális, hogy ilyen hangot ad ki? hidegnek hideg volt a levegő amit fújt, csak elég zavaró volt már ez a zaj.

2b: ezt okozhatja az, hogy a klímakompresszorra, a termosztátról hűtővíz csöpögött? a fojtószelepház-termosztát vízcső bilincse volt meglazulva, onnan szivárgott lassacskán a hűtővíz a kompresszorra.

2c: ezt okozhatja a hosszbordásszíj elfáradása? így néz ki nekem:
 
 

a szíj cserét mennyire biztonságos otthon elvégezni? honnan lehet tudni, hogy elég-e a szíjat, vagy a feszítőgörgőt is cserélni kell-e?
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Vardar írta:

 

A váltóolajat nem szokás cserélni. Talán szűréssel még mindig jobban járnál (ha belekerül kosz), mint egy bizonytalan minőségű olajjal. Ha mégis vennél olajat, szerintem ne GM-et. Úgy tudom ég és föld a különbség a gyárilag belerakott és utólagosan GM-ként árult olaj között (motorolajnál biztosan, valószínűleg ebben is). Én kinéznék a gyárival paramétereiben megegyező, minőségi olajat. A 7zap.com-on ki lehet keresni a tömítés cikkszámát (ha F13-as váltód van, akkor itt a 21, 24, 39-es valószínűleg, attól függően melyik az a tömítés). A második cikkszámra keress rá a cromax keresőjében (előbb megadva az autótípust). Ez most már nem segít, de a klímát rövid időkre be szokás kapcsolni télen is a bajok megelőzése érdekében.

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

17 perce, Vardar írta:

Sziasztok!

Viszonylag több kérdésem lenne egyszerre:

1. Váltóolajat szeretnék cserélni, Z14XE motorhoz elvileg F13-as váltó tartozik. A Cromax a G-s Astrához nem kínálja fel a váltóaljának tömítését, csak ha F-es Astrát választok és úgy F13-as váltót.

Jó lesz akkor ez az én váltómhoz?
 
2. A klímát hosszú téli pihenője után bekapcsolva két hangot produkál: egy szürcsögő hang, ami a fordulatszám emelésével halkul és egy másikat ami, egy ilyen szakaszos tik-tak hang.

2 a: ez mennyire normális, hogy ilyen hangot ad ki? hidegnek hideg volt a levegő amit fújt, csak elég zavaró volt már ez a zaj.

2b: ezt okozhatja az, hogy a klímakompresszorra, a termosztátról hűtővíz csöpögött? a fojtószelepház-termosztát vízcső bilincse volt meglazulva, onnan szivárgott lassacskán a hűtővíz a kompresszorra.

2c: ezt okozhatja a hosszbordásszíj elfáradása? így néz ki nekem:
 
 

a szíj cserét mennyire biztonságos otthon elvégezni? honnan lehet tudni, hogy elég-e a szíjat, vagy a feszítőgörgőt is cserélni kell-e?

1: 90345226 a gyári száma a szükséges tömítésnek, tehát az jó lesz amit linkeltél.

Az váltó olajcsere szükségességéhez én csak annyit tennék hozzá, hogy egy olyan szerkezetről van szó, amiben számos fogaskerék több ezeres fordulatszám mellett visz át teljesítményt, nyomatékot (nyilván nem egyszerre az összes), szintén számos csapágy és egyéb fém alkatrészek súrlódik benne, hűl-melegszik, főleg télen pára csapódik le benne. És ezek ellenére több 100 000 km után se kelljen olajat cserélni? Mert szerintem az egy tisztán teoretikus kijelentés, hogy a tribológiai paraméterei nem változnak az olajnak. De még ha így is lenne - de kizártnak tartom - hova lesz belőle a kopadék? 

2: Klímához nem értek, de egy tömítettség ellenőrzés, gáz+olaj töltés talán nem árthat.

3: A hosszbordás szíj csereperiódusa 60 000 km ha jól emlékszem (most nem találtam hozzá alátámasztó információt), de ránézésre szerintem már cserés az a szíj. Jellemzően feszítővel együtt szokás cserélni.

Mit értesz biztonságos szíjcsere alatt? Max a feszítő tud balesetet okozni, de előfeszített rugókat értelemszerűen ésszel kell kezelni. Az új feszítő valamennyire össze van nyomva, beszerelés után egy kis biztosítószeget kihúzva lehet "élesíteni".

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nzozz írta:

Az váltó olajcsere szükségességéhez én csak annyit tennék hozzá, hogy egy olyan szerkezetről van szó, amiben számos fogaskerék több ezeres fordulatszám mellett visz át teljesítményt, nyomatékot (nyilván nem egyszerre az összes), szintén számos csapágy és egyéb fém alkatrészek súrlódik benne, hűl-melegszik, főleg télen pára csapódik le benne. És ezek ellenére több 100 000 km után se kelljen olajat cserélni? Mert szerintem az egy tisztán teoretikus kijelentés, hogy a tribológiai paraméterei nem változnak az olajnak. De még ha így is lenne - de kizártnak tartom - hova lesz belőle a kopadék?

Rosszul írtam. Csereperiódusa nincs. Hosszú ideig gondolkodtam a cserén. Több megkérdezett "szakemberből" a legtöbb azt mondta, hogy nem érdemes lecserélni. A váltó állítólag 500 ezret kibírhat hozzányúlás nélkül (ésszerű használattal). Egyvalaki mondta, hogy azért cserélné le a váltóolajat, mert leengedésnél belemehet kosz (az én tömítésem csereérettségének kapcsán) és úgy nem rakná vissza. Ez (a most tárgyalt eset) egy jó ok lehet a cserére, de "csak úgy" én biztosan nem engedném le az olajat. Leeresztő csavar sincs. Ha megbontod az alját, akkor muszáj lesz a (hibátlan) tömítést kicserélni. Mi a garancia, hogy minden kopadékot el tudsz belőle távolítani? A fémdarabkákat a benne lévő két mágnes gyűjti, de nem tudom hogyan férhető hozzá. Az olaj egyik feladata a kopás megakadályozása, egy másik a szennyeződés lebegtetése. Ha a váltások tökéletesek (és a váltó kifogástalanul működik), akkor elvileg jelentéktelen a kopás. A csapágyak nem zsírzást igényelnek és zártak (legalábbis a váltóolajtól elzártak)?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

20 perce, freddy_ írta:

Rosszul írtam. Csereperiódusa nincs. Hosszú ideig gondolkodtam a cserén. Több megkérdezett "szakemberből" a legtöbb azt mondta, hogy nem érdemes lecserélni. A váltó állítólag 500 ezret kibírhat hozzányúlás nélkül (ésszerű használattal). Egyvalaki mondta, hogy azért cserélné le a váltóolajat, mert leengedésnél belemehet kosz (az én tömítésem csereérettségének kapcsán) és úgy nem rakná vissza. Ez (a most tárgyalt eset) egy jó ok lehet a cserére, de "csak úgy" én biztosan nem engedném le az olajat. Leeresztő csavar sincs. Ha megbontod az alját, akkor muszáj lesz a (hibátlan) tömítést kicserélni. Mi a garancia, hogy minden kopadékot el tudsz belőle távolítani? A fémdarabkákat a benne lévő két mágnes gyűjti, de nem tudom hogyan férhető hozzá. Az olaj egyik feladata a kopás megakadályozása, egy másik a szennyeződés lebegtetése. Ha a váltások tökéletesek (és a váltó kifogástalanul működik), akkor elvileg jelentéktelen a kopás. A csapágyak nem zsírzást igényelnek és zártak (legalábbis a váltóolajtól elzártak)?

Valóban nincs ennél az autónál előírt csereperiódus, ennek megfelelően leeresztője sincs, ahogy írtad is. De ha az egész alsó lemezt - ami a váltó legalsó pontja - leveszi az ember, még jobb is, mintha csak egy furaton keresztül lenne leengedve az olaj. :D Soha nem lehet minden kopadékot eltávolítani, az 100%, de ha egy kevés benne is marad, még mindig jobb, mintha az összes benne maradna. Ha pedig már érezhető, problémát okozó kopások vannak, az már baj, ott az olajcsere már nem segít, a megelőzésben viszont lehet, hogy tudott volna segíteni. Illetve azok a csapágyak, amire én gondoltam, azok olajkenésűek, a váltóházon belül vannak. 

De nem akarok fölösleges vitát generálni, csak leírtam a véleményem. 

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Opelműhelyen illetve itt a fórumon is páran elvégezték a váltóolaj cserét és könnyebb váltásról számoltak be. Remélem a váltó is meghálálja a gondoskodást és amíg nálam van a kocsi, nem leheli ki a lelkét :) Akik eddig írtak, ők mind a gyári váltóolajat ajánlották, hogy csak azt szabad belerakni, most elgondolkodtattál erősen.

Egyszerűség alatt azt értem, hogy ha nem jól csinálom, mit tudok elb*szni? Mivel műszaki/gyakorlati tudásom és a rendelkezésre álló szerszámkészlet is korlátos, ezért csak olyan szerelésekbe szoktam otthon belekezdeni, amit tudom, hogy végre is tudok hajtani valamint ha ne adj' Isten elrontom, akkor se lesz vége a kocsinak, tehát a relatív kockázat alacsony. Az olajcsere, szűrők cseréje, féktárcsa/betét cseréje ilyen, de a hosszbordásszíj már nehezebb diónak tűnik, bár találtam rá videós segédletet. Ezért kérdeztem, hogy van-e aki csinálta otthon, mire kell odafigyelni, hogy ne legyen baj. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 05. 11. at 22:12, nzozz írta:

3: A hosszbordás szíj csereperiódusa 60 000 km ha jól emlékszem (most nem találtam hozzá alátámasztó információt), de ránézésre szerintem már cserés az a szíj. Jellemzően feszítővel együtt szokás cserélni.

Nekem tavaly cserélték ki a hosszbordás szíjat, így vele a feszítőt is, de utólag aztán rájöttem - bőven elég lett volna a feszítőn csak a görgőt cserélni (miután azt külön is lehet kapni) viszont úgy árában jóval olcsóbbra jön ki.
Igaz, annak a kisgörgőnek a tengelycsavarja kissé "bele van dolgozva" magába a cuccba, hogy házilag ne lehessen könnyedén cserélni, ámde nálam ez nem volt akadály. Hátulról kissé belefúrtam, majd az anyag "kigyengítése" után a furatából simán kihajtottam. Jelenleg imbuszfejes mezei M10-es csavar van benne (az eredetije torx fejes volt). De szerintem mindez egy ilyen jellegű tengely-csavarnál tökre mindegy.

Persze így most van egy "felújított" szíjfeszítőm - mintegy tartalékba ...

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 05. 11. at 23:18, freddy_ írta:

Rosszul írtam. Csereperiódusa nincs. Hosszú ideig gondolkodtam a cserén. Több megkérdezett "szakemberből" a legtöbb azt mondta, hogy nem érdemes lecserélni. A váltó állítólag 500 ezret kibírhat hozzányúlás nélkül (ésszerű használattal).

Én cseréltettem olajat a váltóműben - (nem törődve azzal, valójában mikor kellett volna, és mennyi lehet a csereidő-periódusa, stb.), de utólag a szerelő is azt mondta rá, már éppen ideje volt.

" Az olaj egyik feladata a kopás megakadályozása, egy másik a szennyeződés lebegtetése"
- a harmadik pedig a fogaskerekek és tartozékainak (szinkronkerekek, csapágyak, stb.) némi-nemű hő-elvezetése.
(Már amennyire azon a kis helyen mindez valamennyire működik).

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 05. 14. at 6:31, L.Fazakas írta:

Nekem tavaly cserélték ki a hosszbordás szíjat, így vele a feszítőt is, de utólag aztán rájöttem - bőven elég lett volna a feszítőn csak a görgőt cserélni (miután azt külön is lehet kapni) viszont úgy árában jóval olcsóbbra jön ki.
Igaz, annak a kisgörgőnek a tengelycsavarja kissé "bele van dolgozva" magába a cuccba, hogy házilag ne lehessen könnyedén cserélni, ámde nálam ez nem volt akadály. Hátulról kissé belefúrtam, majd az anyag "kigyengítése" után a furatából simán kihajtottam. Jelenleg imbuszfejes mezei M10-es csavar van benne (az eredetije torx fejes volt). De szerintem mindez egy ilyen jellegű tengely-csavarnál tökre mindegy.

Persze így most van egy "felújított" szíjfeszítőm - mintegy tartalékba ...

Azt, hogy tudom megállapítani, hogy a feszítő rugója ért-e el, tehát az egész feszítő cserére szorul vagy elég csak a görgőt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Egy hete kb keményen oda kellett verni a kocsinak, ami a csövön kifért :dry:

Azóta ez hibakód van:

- fojtoszelep vezérlés alsó pozíció nincs betanulva

Leszedtem, kipucoltam, (bár kb 2 éve volt). Nem volt nagyon kormos, fogaskerekek épek, mechanika működik. Hézag kb 1mm.

 

Visszaraktam, nem jó.

Alapjarati fordulat max 800 de lefullad, ha pumpálom a gázt 1500 max. 

Hiba megmaradt, plusz 1 hiba

-Fojtoszelep vezérlés. 

 

Ez kuka, vagy van valami varázslat rá? 

(gondolom az nem baj, ha kézzel pörgettem a fogaskerekeket) 

Köszi! 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Új vezérlést kapott a motor viszont azóta kopog mintha hidrotőke lenne de nem az, előtte gyönyörű hangja volt.

Egy másik dolog: a jelölések rendben vannak ( főtengely és vezérműtengely két kerék ) de a szíjtárcsa és a burkolat között van 2 fognyi eltolódás. Ez lehetséges? 

Köszönöm a válaszokat, segítséget! (X14XE)

Módosítva : Bors77
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Motorral kapcsolatos problémám van, rángat indulásnál elég durván, keresgettem mi lehet az EGR AGR szelep hibájára gondoltam a leírások alapján, azt tanácsolták falazzam el. amit meg is tettem de javulást nem tapasztaltam, igaz sokat nem mentem vele azóta.

A pontos tünet: ha el akarok indulni a kocsival kis gáz kuplung fel a fordulatszám le akar esni fulladásig, hiába tatom meg a kuplungot persze ilyenkor adok neki több kakaót, de igy is játszadozni kel folyamatosan a kuplunggal hogy ne fulladjon le, közben a fordulat ingadozik mintha nem lenne benne kompresszió, de erő van mert szépen húz ha már végre elindul.

Viszont ha dinamikusabban indulok vagyis nagyobb gázzal, elkezd égtelenül rángatni a motor rázza a kocsit is mintha ugrálna a motortérben. általában így szoktam vele indulni ilyenkor a kuplungot minimálisan benyomva elindul annyira hogy már ne keljen a kuplung. Mit mondjak városba lámpák között elég idegesítő játszadozni vele. Néztem az olajat szerintem nem vizesedik és a hűtő víz se olajosodik, bár amit lengettem belőle az olajos volt, amit beleöntöttem abban még nem jelent meg, pedig azóta mentem vele eleget. Az előző tulaj elég trehány volt kinézem belőle hogy csak beleöntött valamit. A motor hidegen indításnál fűstől egy ideig aztán normalizálódik, de pl ha két napig be se indítom, akkor elég nehezen kb 5 másodpercig köszörül mire elkapja és beindul.  Erre szeretnék valami megoldást, köszönöm előre is a válaszokat.

Módosítva : birotom
Link to comment
Megosztás:

22 órája, g.peter23 írta:

Sziasztok! 

Egy hete kb keményen oda kellett verni a kocsinak, ami a csövön kifért :dry:

Azóta ez hibakód van:

- fojtoszelep vezérlés alsó pozíció nincs betanulva

Leszedtem, kipucoltam, (bár kb 2 éve volt). Nem volt nagyon kormos, fogaskerekek épek, mechanika működik. Hézag kb 1mm.

 

Visszaraktam, nem jó.

Alapjarati fordulat max 800 de lefullad, ha pumpálom a gázt 1500 max. 

Hiba megmaradt, plusz 1 hiba

-Fojtoszelep vezérlés. 

 

Ez kuka, vagy van valami varázslat rá? 

(gondolom az nem baj, ha kézzel pörgettem a fogaskerekeket) 

Köszi! 

Nem irtál motorkódot, de mivel van ilyen hibakódod, feltételezem hogy elektromos gázos autód van, azaz a fojtószelepet villanymotor mozgatja, nem gázbowden.

A lényeg az hogy van pár motorkód (Z10XE, Z12XE, Z18XE, Z18XEL és Z20LET-nél biztosan, a többit nem tudom) ahol ha a motorvezérlőről lehúztad a csatit, vagy akár csak az akku negatív pólusa levételre került, akkor újra kell tanítani a fojtószelepnek a határértékeket. Ezt Op-Com-mal lehet megtenni, és vannak feltételei: álló, üzemmeleg motor (legalább 85°C-os vízhőmérséklet), nincs tárolt hibakód (ha van akkor törölni kell előbb), akkufeszültség magasabb mint 11V és gázpedál alaphelyzetben. Ha ezek a feltételek állnak, akkor az Op-Com menüjében a motor kiválasztása után Special function - Reset learned values - Start menüpontokra kattintással a fojtószelep véghelyzetei újra taníthatóak. Nem tuti hogy ez megoldja a problémát, de én megpróbálkoznék vele, veszteni nem veszítesz semmit.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, birotom írta:

Sziasztok.

Motorral kapcsolatos problémám van, rángat indulásnál elég durván, keresgettem mi lehet az EGR AGR szelep hibájára gondoltam a leírások alapján, azt tanácsolták falazzam el. amit meg is tettem de javulást nem tapasztaltam, igaz sokat nem mentem vele azóta.

A pontos tünet: ha el akarok indulni a kocsival kis gáz kuplung fel a fordulatszám le akar esni fulladásig, hiába tatom meg a kuplungot persze ilyenkor adok neki több kakaót, de igy is játszadozni kel folyamatosan a kuplunggal hogy ne fulladjon le, közben a fordulat ingadozik mintha nem lenne benne kompresszió, de erő van mert szépen húz ha már végre elindul.

Viszont ha dinamikusabban indulok vagyis nagyobb gázzal, elkezd égtelenül rángatni a motor rázza a kocsit is mintha ugrálna a motortérben. általában így szoktam vele indulni ilyenkor a kuplungot minimálisan benyomva elindul annyira hogy már ne keljen a kuplung. Mit mondjak városba lámpák között elég idegesítő játszadozni vele. Néztem az olajat szerintem nem vizesedik és a hűtő víz se olajosodik, bár amit lengettem belőle az olajos volt, amit beleöntöttem abban még nem jelent meg, pedig azóta mentem vele eleget. Az előző tulaj elég trehány volt kinézem belőle hogy csak beleöntött valamit. A motor hidegen indításnál fűstől egy ideig aztán normalizálódik, de pl ha két napig be se indítom, akkor elég nehezen kb 5 másodpercig köszörül mire elkapja és beindul.  Erre szeretnék valami megoldást, köszönöm előre is a válaszokat.

Gyújtógyertya mikor volt cserélve? Trafósor gyári még? Üzemanyagszűrő állapota? Első körben ezekre tippelnék, aztán jönnek az izgalmasabb dolgok... 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Janó32 írta:

Gyújtógyertya mikor volt cserélve? Trafósor gyári még? Üzemanyagszűrő állapota? Első körben ezekre tippelnék, aztán jönnek az izgalmasabb dolgok... 

Na ez egy jó kérdés, én még nem cseréltem egyiket se utána nézek.

A trafósort hogy tudom megállapítani hogy gyári e?

Módosítva : birotom
Link to comment
Megosztás:

2 órája, birotom írta:

Na ez egy jó kérdés, én még nem cseréltem egyiket se utána nézek.

A trafósort hogy tudom megállapítani hogy gyári e?

Kattints egy képet róla elsőkörben. Delphi volt a gyári beszállító ezeknél, legalábbis nekem az volt és ugyanezt a márkát is vettem bele anno. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Maverick087 írta:

Kattints egy képet róla elsőkörben. Delphi volt a gyári beszállító ezeknél, legalábbis nekem az volt és ugyanezt a márkát is vettem bele anno. 

A gyertyacsere után határozott javulás van, még mindig rángat de most sokkal enyhébb és max 1 másodpercig ez azért már óriási különbség. Ami benne volt NGK de legalább 2 pólusú, amit ajánlott az autóvillamossági GM.

A trafósor úgy látom gyári

64820190520_165812.jpg

Módosítva : birotom
Link to comment
Megosztás:

19 órája, birotom írta:

A gyertyacsere után határozott javulás van, még mindig rángat de most sokkal enyhébb és max 1 másodpercig ez azért már óriási különbség. Ami benne volt NGK de legalább 2 pólusú, amit ajánlott az autóvillamossági GM.

A trafósor úgy látom gyári

64820190520_165812.jpg

Ez gyári! Gyertyából gyárit válassz, nem kell mással szórakozni. Az enyémnek FLR8LDCU típus kell, két elektródás, jelenleg a Champion gyártja. 

A trafósor pipáit is megnézheted hogy sérültek-e.

Még valami: Nagyon durva az az olajsár amit látok neked ott a trafónál, egy takarítást megérne meg valószínű egy szelepfedél tömítést is.

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Maverick087 írta:

Ez gyári! Gyertyából gyárit válassz, nem kell mással szórakozni. Az enyémnek FLR8LDCU típus kell, két elektródás, jelenleg a Champion gyártja. 

A trafósor pipáit is megnézheted hogy sérültek-e.

Még valami: Nagyon durva az az olajsár amit látok neked ott a trafónál, egy takarítást megérne meg valószínű egy szelepfedél tömítést is.

Trafósort elég csak akkor cserélni, ha van tünet/fizikai sérülést látni vagy van neki valami élettartama (pl lambda szondánál 160.000 km)?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

Egy ideje sárga lámpát dobál az autóm P0100 hibakód, vagyis légtömegmérő hiba. Akkor világít, ha hosszabb ideig gyorsítok. Ilyenkor az autó is gyengébb lesz. Idővel elalszik a hibalámpa, és az autó ereje is visszajön.

Megnéztem az élő adatokat ScanMyOpel-el, és azt láttam, hogy alapjáraton 2,5V  körül mozog a légtömegmérő, és gázadásra megemelkedik,  gázelvétel után visszaáll, ahogy ennek lennie kell. Viszon 2000rpm fordulat fölött már nem nő a Volt érték, hanem beáll 4,98V-ra. Ha több másodpercig gyorsítok 2000fordulat felett, akkor jön a sárga lámpa, gyenge autó ahogy az elején írtam. 

Meg tudná valaki mondani, hogy milyen értékeket kellene látnom ilyenkor? Neten találtam pár dolgot, de elég különböző véleményeket találtam. Legtöbb helyen azt, hogy alapjáraton 1-1,5-nek kellene lennie az értéknek,  illetve, hogy gyorsításkor a fordulatszám egész tartományában szépen emelkednie kellene a számnak, de nálam nem ez történik. 

Y17DT Astra G 2001

 

Köszönöm a válaszokat és tanácsokat,

Módosítva : kisMikola
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.