Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

6 órája, gedikart írta:

Üdv.
Kipufogó rezgéscsillapítót kell cserélni az autón. Mellékeltem képeket a jelenlegiről (számomra még gyárinak tűnik). Az új alkatrészt be lehet építeni hegesztés nélkül, beékelve a két cső közé (ahol szélesedik a perem)? Az első csövön látok alul egy minimális hegesztést, de a hátsó részen nem igazán. Fotók:

http://kepkezelo.com/images/t7k5lxg9bj0d1qc88iry.jpg
http://kepkezelo.com/images/2kbq7p168fs64nn48jd8.jpg
http://kepkezelo.com/images/cft8mtm53w6vmlssy5se.jpg
http://kepkezelo.com/images/dybx76ovqiqp0lfxd9hh.jpg

 

Ezt még nem cserélném,küldj egy email cimet adok infot hogy csináltam

Link to comment
Megosztás:

6 órája, tgabika76 írta:

Semmi. Csodák nincsenek, a sok rövid táv és a hideg nagyon meg tudja dobni a fogyasztást. Nekem a Z18XE még nyáron is 9 liter felett eszik ha csak városban használom (amúgy 7,8, szóval ez majd' másfél liter pluszban, pedig még hideg sincs), és anno a C12NZ-vel (igen, 1.2-es!) is meg tudtam etetni 12 litert(!) 100-on pusztán attól hogy napi 2x3km-t mentem vele télen... Én nem aggódnék a helyedben, csak ha tavasszal, rendes körülmények között használva sem csökken vissza a fogyasztás normális szintre. 

Köszi a visszajelzést. Az megvan, hogy rövidtáv, tél, megnövekedett fogyasztás, de 3 tél óta van már nálam az autó, ugyan ilyen használatban és soha nem volt 7 liter feletti fogyasztásom, ezért lepődtem meg ennyire. Jövő hét végén megyek egy 800 km-es hosszabb távot, ott letesztelem majd. Gondolom ha valami nem oké, akkor az hosszú távon is jelentkezik majd. G.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, BpeterB írta:

Köszi,

azt látom, hogy Torx, de a csavar fejmérete lenne a kérdés, nem az átmérő és a hossz...

Köszi!

Ha ki birod szedni, soha többé ne tedd vissza! Jó oda a sima európai szabvány hatlapfejes M6-os csavar.
Én például néhány éve a légkondi pollenszűrőjénél kűzdöttem ki nagynehezen az 5,5-es kulcsméretű csavarokat - a szűrőház fedeléből, azóta nálam simán keresztfejes fémcsavarok vannak helyette. Azokat onnan bármikor ki lehet szedni, no meg aztán - 5,5-ös csőkulcsom (és crowa fejem vagy csillagkulcsom) pedig soha sem volt és nincsen! Meg sok hely se a szerelgetéshez!
Valójában a bordásszíj feszítő szerkezet csapágyazott kiskerekét rögzítő csavar helyére is sima imbuszfejes csavart tettem.
Egyrészt - sohasem látszik, másrészt - legalább bármikor szét lehet szedni.
Azokat a hülye "Opel szabványú és hülye-fejű" csavarokat pedig jó ideje hanyagolom.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, astra 1 írta:

co val hegeszteni kell (45x200  átm 65mm )  vastagabb cső nem fér el .

Köszi, megfontolom az új első kipufogó vételt,  mert 15 ezerért lehet kapni már újat. A felxi rész csak 3 ezer Ft, viszont hegesztetni kell (szintén költség), viszont összességében időigényesebb művelet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek mitől lehet, hogy kb 140-től elkezdi valami rázni a kasztnit és a kormányt is és a rázkódás mértéke a sebesség növelésével arányosan nő. 160-ig próbáltam, de ott már érezhetően vibrál az egész kasztni. Amit kizárnék azok a kerekek, mivel most a téli szett van fent, de ez a jelenség tavaly nyáron is megvolt a nyári gumikkal. (téli - nyári külön felnin van)

Ami érdekes, hogy úgy 130-ig ebből semmit nem lehet érezni és mivel ritkán megy az autó pályán, eddig nem is foglalkoztam vele, csak azért zavar, nehogy valami nagyobb gond legyen belőle. Amire gondolni tudok, az a féltengely, méghozzá a belső csukló, hogy már  van egy kis kopása és ez okozhat ilyet egy bizonyos fordulat (sebesség) felett. Valaki találkozott már ilyennel vagy tudtok valami típus hibáról ami összefügghet ezzel a hibajelenséggel?

Van még egy "hiba", meleg motornál alapjárat ingadozik, olyan 750-1000-es fordulat között. Erről már több helyen olvastam, hogy a fojtószelepházat kell megtisztítani? Az autó többnyire városban megy, lehet, hogy az állandó alacsony fordulat és  a sok hideg indítás miatt elkoszosodott? (Z18XE - 236e km) Ez a tisztítás mekkora meló, mennyire kell szétszedni? Ettől függetlenül az autó tökéletesen indul, a fogyasztásán nem vettem észre változást és még mindig nem kell rátölteni olajat két csere között. (12000km -max jelöléstől a feléig megy le, ami kb 0,5L)

Link to comment
Megosztás:

13 órája, norbee80 írta:

Sziasztok!

Szerintetek mitől lehet, hogy kb 140-től elkezdi valami rázni a kasztnit és a kormányt is és a rázkódás mértéke a sebesség növelésével arányosan nő. 160-ig próbáltam, de ott már érezhetően vibrál az egész kasztni. Amit kizárnék azok a kerekek, mivel most a téli szett van fent, de ez a jelenség tavaly nyáron is megvolt a nyári gumikkal. (téli - nyári külön felnin van)

Ami érdekes, hogy úgy 130-ig ebből semmit nem lehet érezni és mivel ritkán megy az autó pályán, eddig nem is foglalkoztam vele, csak azért zavar, nehogy valami nagyobb gond legyen belőle. Amire gondolni tudok, az a féltengely, méghozzá a belső csukló, hogy már  van egy kis kopása és ez okozhat ilyet egy bizonyos fordulat (sebesség) felett. Valaki találkozott már ilyennel vagy tudtok valami típus hibáról ami összefügghet ezzel a hibajelenséggel?

Van még egy "hiba", meleg motornál alapjárat ingadozik, olyan 750-1000-es fordulat között. Erről már több helyen olvastam, hogy a fojtószelepházat kell megtisztítani? Az autó többnyire városban megy, lehet, hogy az állandó alacsony fordulat és  a sok hideg indítás miatt elkoszosodott? (Z18XE - 236e km) Ez a tisztítás mekkora meló, mennyire kell szétszedni? Ettől függetlenül az autó tökéletesen indul, a fogyasztásán nem vettem észre változást és még mindig nem kell rátölteni olajat két csere között. (12000km -max jelöléstől a feléig megy le, ami kb 0,5L)

Próbáld meg első körben centíroztatni a kerekeket.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 09. at 21:05, norbee80 írta:

Sziasztok!

Szerintetek mitől lehet, hogy kb 140-től elkezdi valami rázni a kasztnit és a kormányt is és a rázkódás mértéke a sebesség növelésével arányosan nő. 160-ig próbáltam, de ott már érezhetően vibrál az egész kasztni. Amit kizárnék azok a kerekek, mivel most a téli szett van fent, de ez a jelenség tavaly nyáron is megvolt a nyári gumikkal. (téli - nyári külön felnin van)

Ami érdekes, hogy úgy 130-ig ebből semmit nem lehet érezni és mivel ritkán megy az autó pályán, eddig nem is foglalkoztam vele, csak azért zavar, nehogy valami nagyobb gond legyen belőle. Amire gondolni tudok, az a féltengely, méghozzá a belső csukló, hogy már  van egy kis kopása és ez okozhat ilyet egy bizonyos fordulat (sebesség) felett. Valaki találkozott már ilyennel vagy tudtok valami típus hibáról ami összefügghet ezzel a hibajelenséggel?

 

A hibát okozhatja nem megfelelő dísztárcsa és/vagy nem megfelelő guminyomás is. Ha van lehetőség akkor szedd le a dísztárcsát(ha van) és állítsd be a gyári guminyomást és úgy próbáld ki a nagyobb sebességet.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 10. at 14:08, joco320d írta:

Minden g astraban van ilyen ventillátor vezérlő?

Nem. 2001-ig biztosan van, és a Twinportokban (2004-től) biztosan nincs, de nem tudom pontosan hol volt a váltás. Amelyikben nincs, ott azt hiszem 2db relével oldották meg a ventillátorok vezérlését.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Fulmen írta:

A hibát okozhatja nem megfelelő dísztárcsa és/vagy nem megfelelő guminyomás is. Ha van lehetőség akkor szedd le a dísztárcsát(ha van) és állítsd be a gyári guminyomást és úgy próbáld ki a nagyobb sebességet.

Megnézem, de ahogy írtam a hiba leírásában, a nyári felni/gumival is csinálta. A nyárigumi alufelnin van és az is felrakás előtt, tavasszal volt centríroztatva és a most fent lévő téli pedig szezon előtt volt szerelve. Egyik szettnél sem látszott, hogy bármelyik felni ütne és még súlyból is keveset kellett rátenni.

Épp ezért írtam, hogy a kerekeket majdnem, hogy ki is zárnám mint hiba forrás, de sajnos sok ötletem nincs, hogy mi más okozhat ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Van egy 2003-as Opelem, amiben sajnos már másodszorra jött elő a csappantyús probléma (akkor eltört, most még csak megrepedt). Korábbi hozzászólásokban találtam egy linket, ahol a problémára található megoldás, de sajnos az oldal már nem elérhető ( https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes). Valakinek megvannak ezek a leírások, vagy valami új megoldás a problémára?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 01. at 19:08, huggybear írta:

Köszi a visszajelzést. Az megvan, hogy rövidtáv, tél, megnövekedett fogyasztás, de 3 tél óta van már nálam az autó, ugyan ilyen használatban és soha nem volt 7 liter feletti fogyasztásom, ezért lepődtem meg ennyire. Jövő hét végén megyek egy 800 km-es hosszabb távot, ott letesztelem majd. Gondolom ha valami nem oké, akkor az hosszú távon is jelentkezik majd. G.

Sziasztok!

Istennek hála nincs baj a verdával, 5 liter körül evett hosszú távon, így hát tényleg a hideg meg a kevés használat eredményezte. Még mindig nem értem ezelőtti teleken miért nem volt ilyen, de lényeg, hogy minden ok. G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha a toronyszilent feletti műanyag már nem a kasztnin fekszik hanem felette van 1-2 centivel az nem jó igaz? Ideje szilentet/csapágyat cserélnem? Árban nem mindegy hogy komplett csapágyszett vagy csak a szilent lesz cserélve, ezért kérdem. :)

Módosítva : BoMa
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, hogy esetleg valaki találkozott-e már hasonló hibával, hol lehet a hiba forrása, és hogyan volna orvosolható.
https://www.youtube.com/watch?v=NcyLy4CwnQ8&t=
A videó a jelenlegi hibákat járja körül (itt-ott néhány hibával), az autó múltjáról, mely a hiba feltárásával kapcsolatban hasznos lehet, a videó leírásában meséltem.
A hiba átmeneti "maszek" orvoslása magam is tudom, hogy elég hajmeresztő, de sajnos épp nehéz anyagi körölmények között vagyok, a közlekedéshez muszáj volt az autó, ezért is kerestem gyors "maszek" áthidalást. (Némi személyes: nem régiekben külföldre költöztem, sajnos az eredeti terveim borultak és a munkavállasás zötyökösebb úton sikerült. Ezen átmeneti időszakban tartalékaim feléltem, és a helyi szakszervísz 1700 eurós becslése sem győzött meg, hogy az amúgy sem értékes autót helyben javíttassam. Házi szerszámok igen csak korlátozottak, és ennyire futotta, hogy kb még 3 hónap életet tudtam az autóba lehelni, és most akadt el a "tudomány")
Köszönöm, ha valaki időt szán rá, hogy megnézze, és esetleg valami hasznos tanácsot tudna adni, hogyan lehetne újra lábra állítani a járgányt. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 17. at 15:06, BoMa írta:

Sziasztok!

Ha a toronyszilent feletti műanyag már nem a kasztnin fekszik hanem felette van 1-2 centivel az nem jó igaz? Ideje szilentet/csapágyat cserélnem? Árban nem mindegy hogy komplett csapágyszett vagy csak a szilent lesz cserélve, ezért kérdem. :)

Ez nem így megy. Mindig lesz ott valamekkora hézag különben a torony nem tudna dőlni, forogni. Sokan, sok mindent mondanak ezzel kapcsolatban, de egy biztos a toronycsapágyad elhasználtságát nem az általad megfigyelt rés mértéke határozza meg. Előfordulhat az is hogyha kicserélnék neked az egész tornyot, gátlóval rugóval, toronycsapággyal együtt, mindent összeraknak precízen akkora rés lesz ott hogy befér az ujjad, mert ilyet is láttam már az autó pedig tökéletes. 
Ha ropogó hangot hallasz kormánytekerés közben, nah akkor több mint valószínű, toronycsapágy gondod van. 

  • Like 1
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 17. at 17:18, xelex írta:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, hogy esetleg valaki találkozott-e már hasonló hibával, hol lehet a hiba forrása, és hogyan volna orvosolható.
https://www.youtube.com/watch?v=NcyLy4CwnQ8&t=
A videó a jelenlegi hibákat járja körül (itt-ott néhány hibával), az autó múltjáról, mely a hiba feltárásával kapcsolatban hasznos lehet, a videó leírásában meséltem.
A hiba átmeneti "maszek" orvoslása magam is tudom, hogy elég hajmeresztő, de sajnos épp nehéz anyagi körölmények között vagyok, a közlekedéshez muszáj volt az autó, ezért is kerestem gyors "maszek" áthidalást. (Némi személyes: nem régiekben külföldre költöztem, sajnos az eredeti terveim borultak és a munkavállasás zötyökösebb úton sikerült. Ezen átmeneti időszakban tartalékaim feléltem, és a helyi szakszervísz 1700 eurós becslése sem győzött meg, hogy az amúgy sem értékes autót helyben javíttassam. Házi szerszámok igen csak korlátozottak, és ennyire futotta, hogy kb még 3 hónap életet tudtam az autóba lehelni, és most akadt el a "tudomány")
Köszönöm, ha valaki időt szán rá, hogy megnézze, és esetleg valami hasznos tanácsot tudna adni, hogyan lehetne újra lábra állítani a járgányt. 

Van itt baj nem kevés, nem fogjátok tudni egyedül kihámozni. Ahogy látom a töltéssel megint probléma lesz mert villant az akku visszajelzője. Az elektromos rendszer rendben van egyébként? Testpontokat kéne ellenőrizni és szakadás mérést kellene csinálni a vezetékeken, valamint töltést annak ellenére, hogy cseréltek generátort. 

Bár nem írtad de a motorkódod Z16SE? Ha igen akkor a vezérlőd a problémásak közé tartozik, keresd az alábbi címet tanácsért. 

Sajnos nem tudok többet segíteni. JAH, hibatárolót ki kell olvastatni valahogyan, találjatok rá módot, fontos támpont lehet a kódolvasás. 

 

download.php?file=20190218v00pflo71.jpeg

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 17. at 17:18, xelex írta:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, hogy esetleg valaki találkozott-e már hasonló hibával, hol lehet a hiba forrása, és hogyan volna orvosolható.
https://www.youtube.com/watch?v=NcyLy4CwnQ8&t=
A videó a jelenlegi hibákat járja körül (itt-ott néhány hibával), az autó múltjáról, mely a hiba feltárásával kapcsolatban hasznos lehet, a videó leírásában meséltem.
A hiba átmeneti "maszek" orvoslása magam is tudom, hogy elég hajmeresztő, de sajnos épp nehéz anyagi körölmények között vagyok, a közlekedéshez muszáj volt az autó, ezért is kerestem gyors "maszek" áthidalást. (Némi személyes: nem régiekben külföldre költöztem, sajnos az eredeti terveim borultak és a munkavállasás zötyökösebb úton sikerült. Ezen átmeneti időszakban tartalékaim feléltem, és a helyi szakszervísz 1700 eurós becslése sem győzött meg, hogy az amúgy sem értékes autót helyben javíttassam. Házi szerszámok igen csak korlátozottak, és ennyire futotta, hogy kb még 3 hónap életet tudtam az autóba lehelni, és most akadt el a "tudomány")
Köszönöm, ha valaki időt szán rá, hogy megnézze, és esetleg valami hasznos tanácsot tudna adni, hogyan lehetne újra lábra állítani a járgányt. 

Nekem csak az opel gyári alkalmazásával sikerült hibakódot olvasnom okostelefonnal. Lehet nem is a kiolvasó kütyüvel van  baj. Egy próbát  megér.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 11. at 17:27, tgabika76 írta:

Nem. 2001-ig biztosan van, és a Twinportokban (2004-től) biztosan nincs, de nem tudom pontosan hol volt a váltás. Amelyikben nincs, ott azt hiszem 2db relével oldották meg a ventillátorok vezérlését.

Hááát - nálam például az Astra G-ben 2 darab huzal-ellenállásos, így ezáltal gyakorlatilag feszültség-ejtéses megoldás van. 
Hogy a XXI. század modern elektronikáját miért nem alkalmazzák (valójában az ellenállásos feszültség-ejtés - az manapság teljes kőkorszak), mert helyette valami tirisztoros, avagy netán MOS-FET tranzisztoros elektronikai kapcsolás - az inkább ide illett volna. Ez a jelenlegi annyira egyszerű és valójában "eccerűen trabantos" módszer, ami jelenleg van - az tragikus.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 16. at 18:39, goofy1984 írta:

Hello!

Van egy 2003-as Opelem, amiben sajnos már másodszorra jött elő a csappantyús probléma (akkor eltört, most még csak megrepedt). Korábbi hozzászólásokban találtam egy linket, ahol a problémára található megoldás, de sajnos az oldal már nem elérhető ( https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes). Valakinek megvannak ezek a leírások, vagy valami új megoldás a problémára?

Előre is köszi!

Nos - a megoldást magát - lehet, hogy valójában én találtam ki (és otthon mindenféle elektromos paraméterében én mértem be) - így aztán nálam évek óta (illetve - a törött zsalu cseréje óta - kb. 3 vagy 4 éve) egészen jól működik.

A lényeg ... ki kell szerelni a ventilátor oldalára szerelt kisméretű zsalu-vezérlő elektromos szervomotort, majd azt önmagában simán szétszedni. Benne az egyik árambevezető fémfóliát át kell vágni, majd a helyén áthidalni egy 330 ohm/0,5W- os ellenállással.
Aztán persze utána újra összerakni - s ennyi!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mostanában 3ból kétszer nem gyullad ki az olaj nyomás lámpa a műszerfalon mikor ráadom a gyújtást. Van mikor motor indításnál felvillan egy pillanatra. Van mikor szépen világít gyújtás ráadáskor. Olaj van benne. Van hogy beülök, gyújtás, indítás, megyek vele, leállítom, és ezalatt egy pillanatra sem jött be az olaj nyomás lámpa. Úgy érzem gyújtás ráadáskor kéne világítania mindig míg nem jár a motor.

 

Mi lehet az oka ennek?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.