Zolika77 Elküldve Április8, 2018 Megoszt Elküldve Április8, 2018 Ezek mar megtortentek,kapott masik termosztatot is de ugyan az.. A szerelok mindenkeppen le akarjak venni a hengerfejet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április8, 2018 Megoszt Elküldve Április8, 2018 15 perce, Zolika77 írta: Ezek mar megtortentek,kapott masik termosztatot is de ugyan az.. A szerelok mindenkeppen le akarjak venni a hengerfejet... A "hengerfejesség" egy gyüjtőfogalom, az a hiba, amikor a hengerfej tömítés, maga az alu öntvény, vagy akár a blokk sérülése, átégése stb következtében az olaj-víz-égéstért járatai összeszakadnak, egymásba vagy akár kifelé. Ha olaj-vízjárat szakad össze akkor a hűtőfolyadék olajos, az olajba víz kerül, a szintje nő, habos trutyi látható a nívópálca kihúzásakor. Ha olaj-égéstér közlekedik egymással, akkor a kipufogó kéken füstöl ugye a motor elégeti az olajat a környezetvédelmi vizsgán az autó nem megy át . ( nyilván a mennyiségtől függ), ez utóbbi lehet kopott olajlehúzó gyűrűtől, vagy szelepszár szimeringtől is. Ha az égéstér felé nyílik meg a vízjárat, akkor a kipufogó fehéren füstől a víz fogy, esetleg bugyog amikor a motor jár és beledolgozik , durva esetben az adott henger állás közben megtelik vízzel, ( és nem is működik indításkor)amit a motor indításkor visszanyom a kiegyenlítőbe, extrém esetben a motor vízütést kap, hajtókar is görbülhet. Meg persze vannak a kombinációk. A vízből az égésterméket ki lehet mutatni egy tesztel, nem volt még hozzá szerencsém, de esetleg meg lehetne játszani motorbontás előtt: http://www.gyors-segitseg.com/contents/hu/d16_hengerfej_tesztelese.html Lehet hogy nincs a közeledben, vagy olyan pénzt kérnek érte ami túl sok, de egy telefont megér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Április8, 2018 Megoszt Elküldve Április8, 2018 1 óra, Zolika77 írta: Ezek mar megtortentek,kapott masik termosztatot is de ugyan az.. A szerelok mindenkeppen le akarjak venni a hengerfejet... Zotyanak igaza van, ha hengerfejes lenne, tavozna a viz valahol es nem allna vissza a szint leallitas utan. Valahol dugulas lehet a rendszerben, lehuleskor lelevegosodik a visszatero ag, amit aztan a pumpa feltolt vizzel inditaskor, a tartalybol leszivott vizzel. Nagy bontas elott erdemes kiprobalni egy uj kiegyenlitotartaly sapkat, van rajta egy szelep ami szeret 10 ev utan bizonytalanna valni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
huggybear Elküldve Április8, 2018 Megoszt Elküldve Április8, 2018 On 2018. 04. 03. at 20:27, huggybear írta: Sziasztok! Nem tudom mióta van a jelenség, de a napokban tűnt fel, hogy ha pl. állok a lámpánál, üres, fék nyomva, majd kuplung és váltó egyesbe, akkor egy fura hangot ad az autó, mintha valami a helyére menne, vagy kicsit "koccanna" mikor a helyére megy, nem tudom pontosan leírni, de hátha tudjátok, értitek miről szeretnék beszélni :). Tud valaki segíteni? Köszi. G. Sziasztok! Nem mintha türelmetlen lennék és a választásokat sem szeretném megzavarni :), de esetleg van valakinek ötlete? Köszi. G. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április8, 2018 Megoszt Elküldve Április8, 2018 8 órája, Zolika77 írta: "Ezek mar megtortentek,kapott masik termosztatot is de ugyan az.." AHA! Bár én nem vagyok KIMONDOTTAN Opel motor szerelő. de még a skodás időszakomból jól emlékszem arra - a termosztáton volt egy kisméretű - un. átömlő/légtelenítő - furat, amit a termosztát házában a megfelelő helyre (általában a legfelső pontjára) kellett állítani, hogy aztán utána a hűtőrendszer valójában jól működjön.HANGSÚLYOZOM - én nem értek túlzottan az OPEL motorokhoz, és sohasem láttam OPEL termosztátot! - Se a termosztát házát. Ám az simán lehetséges, hogy a furat ezeken is mindegyiknél megvan! Egy új termosztát behelyezésekor viszont egyáltalán NEM MINDEGY, hogy merrefelé áll majd az a furat! Ha véletlenül rossz felé (mert kezdő a szerelő (oszt beteszi csak úgy, mert befér)- akkor persze lehet a motor - simán levegős. Nem nagyon, csak kicsit - de éppenséggel bőven elégnek arra, hogy a továbbiakban ilyesmiket napi szinten megcsináljon! Valójában és ráadásul - de valójában csakis a "vicc kedvéért" - az Opél gyártói választékában (és köbcenti függően) többféle nyitási hőmérsékletű termosztát létezik! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április8, 2018 Megoszt Elküldve Április8, 2018 1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta: AHA! Bár én nem vagyok KIMONDOTTAN Opel motor szerelő. de még a skodás időszakomból jól emlékszem arra - a termosztáton volt egy kisméretű - un. átömlő/légtelenítő - furat, amit a termosztát házában a megfelelő helyre (általában a legfelső pontjára) kellett állítani, hogy aztán utána a hűtőrendszer valójában jól működjön.HANGSÚLYOZOM - én nem értek túlzottan az OPEL motorokhoz, és sohasem láttam OPEL termosztátot! - Se a termosztát házát. Ám az simán lehetséges, hogy a furat ezeken is mindegyiknél megvan! Egy új termosztát behelyezésekor viszont egyáltalán NEM MINDEGY, hogy merrefelé áll majd az a furat! Ha véletlenül rossz felé (mert kezdő a szerelő (oszt beteszi csak úgy, mert befér)- akkor persze lehet a motor - simán levegős. Nem nagyon, csak kicsit - de éppenséggel bőven elégnek arra, hogy a továbbiakban ilyesmiket napi szinten megcsináljon! Valójában és ráadásul - de valójában csakis a "vicc kedvéért" - az Opél gyártói választékában (és köbcenti függően) többféle nyitási hőmérsékletű termosztát létezik! Nem mindíg furat van, akad olyan is ahol a záródó peremnél van egy V alakú bevágás, kiképezése a záródó felületeknek. Ezt is felfelé kell forgatni beszereléskor, szerepe ugyanaz mint a furatnak a kis vízkör légtelenítése. Amúgy a termosztát általában nem adott autómárkához van gyártva, jobbára univerzális, a méretnek és a nyitási hőfoknak kell passzolnia. Nyilván vannak kivételek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstRob Elküldve Április8, 2018 Megoszt Elküldve Április8, 2018 (edited) Üdvözlet! Opel G astra kombi 1.6 8v Egy vákuumcső letört a motor felső jobb oldali részénél nem tudom azonosítani .észrevétel , ha a letört résznél betömöm a rést akkor lejjebb megy az alapjárat . A motorszám X16SZR. Csinálok képet , hogy pontosan hol tört le! Módosítva Április9, 2018 : AstRob Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április8, 2018 Megoszt Elküldve Április8, 2018 14 perce, AstRob írta: Üdvözlet! Opel G astra kombi 1.6 8v Egy vákuumcső letört a motor felső jobb oldali részénél nem tudom azonosítani .észrevétel , ha a letört résznél betömöm a rést akkor lejjebb megy az alapjárat . A műanyag szelepfedélről tört le vagy máshonnan? Motorkód? Z16SE vagy X16SZR? Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április9, 2018 Megoszt Elküldve Április9, 2018 (edited) 22 órája, zotya975 írta: Nem mindíg furat van, akad olyan is ahol a záródó peremnél van egy V alakú bevágás, kiképezése a záródó felületeknek. Ezt is felfelé kell forgatni beszereléskor, szerepe ugyanaz mint a furatnak a kis vízkör légtelenítése. Amúgy a termosztát általában nem adott autómárkához van gyártva, jobbára univerzális, a méretnek és a nyitási hőfoknak kell passzolnia. Nyilván vannak kivételek. Teljesen mindegy, valójában ki és milyen a termosztát gyártója! (valóban csak a méret és nyitási hűmérséklet a lényeges! No meg - ez a kis lik) A kis légtelenítő nyílásnak - légyen az akár kőr-alakú lyuk, vagy akár a V alakú rés - MINDIG felfelé kell állnia! Aki amatőr módon cseréli (lehet az persze akár egy kezdő autószerelő is), az elkövetheti azt a hibát, hogy "csak" egy kicsit nem figyel oda. A motor pedig egyből észreveszi - és rögtön "lereagálja". Például - a már fentebb említett módon ... Módosítva Április9, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zolika77 Elküldve Április9, 2018 Megoszt Elküldve Április9, 2018 Koszonom a rengeteg hozza szolast,sapka csere mar megtortent,azzal kezdtem de maradt a hiba. Kapott uj termosztatot wahler markajut 92C fokos. Dolgozik is szepen a rendszert atmostam eleg jol,levettem a csoveket azokat is atneztem/atmostam. Kovetkezett a futo radiator,ott is kering szepen a viz. Tudtommal a legtelenitest magatol csinalja,megpedig ha nincs rajta a kupak. Ertelem szeruen felontom vizzel es ahogy melegszik szepen csokken a szint. Termosztat kinyit,vizszint csokken,majd miutan kihult ujra felont es ennyi. Hallottam most egy uj technikat,megpedig a viz tesztet,valaki be is linkelte azt ki probalom. Aztan ha azzal sem jutok semmire akkor leveszem a hengerfejet aztan kiderul... Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április9, 2018 Megoszt Elküldve Április9, 2018 9 órája, Zolika77 írta: Koszonom a rengeteg hozza szolast,sapka csere mar megtortent,azzal kezdtem de maradt a hiba. Kapott uj termosztatot wahler markajut 92C fokos. Dolgozik is szepen a rendszert atmostam eleg jol,levettem a csoveket azokat is atneztem/atmostam. Kovetkezett a futo radiator,ott is kering szepen a viz. Tudtommal a legtelenitest magatol csinalja,megpedig ha nincs rajta a kupak. Ertelem szeruen felontom vizzel es ahogy melegszik szepen csokken a szint. Termosztat kinyit,vizszint csokken,majd miutan kihult ujra felont es ennyi. Hallottam most egy uj technikat,megpedig a viz tesztet,valaki be is linkelte azt ki probalom. Aztan ha azzal sem jutok semmire akkor leveszem a hengerfejet aztan kiderul... Most - ha én jól tudom - a motor és a fűtőradiátor teljes (és tökéletes) légtelenítéséhez az egész kocsi elejét egy kissé FEL KELL EMELNI, hogy minden esetben a légtelenítő csonkok legyenek a legmagyasabb ponton! Lehet persze akár utcán is csinálni, de akkor pl. fel kell állni - orral egy járdára ... Én már meg nem mondom, az Opeleknél a légtelenítős cucc hogyan néz ki? A Skodáknál tudom, hogy kis réz átfolyó csapocska volt. Lehet persze - azóta tán újítottak mindenen, és manapság már csak valami ki-be hajtható hernyócsavaros megoldása van. Olcsóbb, mint egy "agyon-esztergált" speciális rézcsapocska ... Vagy eleve valami olcsó műanyagból csinálják, mint pl. a benzintartályt és az összes benzinvezetéket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Április9, 2018 Megoszt Elküldve Április9, 2018 Ennyi keverést a cikkszámok körül... Ma voltam vezérlést cseréltetni, és a vízpumpát (Graf) én vittem. A gyártó és a Cromax oldalán is a PA541 szerepelt (GM 9192797-nek felel meg), aztán kiderült, hogy a motorszámhoz tényleg ez való, de az alvázszámra keresve a gyári katalógusban GM 93182038 kellett volna, ami pedig a PA541A-nak felel meg. http://files.metelligroup.it/documenti/PA541.pdf Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszabi79 Elküldve Április9, 2018 Megoszt Elküldve Április9, 2018 Sziasztok! Sajnos kiderült, hogy a központi zár távirányítóm meghalt, valahol zárlatos, mert az új elemmel működik ugyan de negyed óra alatt kisüti. Tud valaki egy szakit ajánlani aki foglalkozik ilyen dologgal vagy ruházzak be egy új elektronikára. Ha vásárlásra kerül sor, mindegy milyen elektronikát választok ( mert ugye van számtalan fajta Bosh, Delphi, st.), bármelyik jó lesz hozzá? Válaszokat előre is köszi! Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Április10, 2018 Megoszt Elküldve Április10, 2018 5 órája, vaszabi79 írta: Sziasztok! Sajnos kiderült, hogy a központi zár távirányítóm meghalt, valahol zárlatos, mert az új elemmel működik ugyan de negyed óra alatt kisüti. Tud valaki egy szakit ajánlani aki foglalkozik ilyen dologgal vagy ruházzak be egy új elektronikára. Ha vásárlásra kerül sor, mindegy milyen elektronikát választok ( mert ugye van számtalan fajta Bosh, Delphi, st.), bármelyik jó lesz hozzá? Válaszokat előre is köszi! Üdv! A kulcs házára rá van írva, nálam pl Bosch RK 203 433,92 Mhz, de ugyanezt itt is megtaláltam: http://ecat24.com/opel/catalog/vinsearch VIN (alvázszámra keresve) ezt kaptam az alkatrész listában: FOR 433 MHZ FREQUENCY Cromaxnál a gyári riasztó nélküli kulcs ára 15,5 ezer Ft. Link to comment Megosztás: More sharing options...
timoboy Elküldve Április10, 2018 Megoszt Elküldve Április10, 2018 Sziasztok! Nincs esetleg valakinek egy képes leírása a generátor levételéről, illetve felrakásról? Gondolom nem lehet annyira bonyolult, bár még nem csináltam ilyet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
OAG78 Elküldve Április11, 2018 Megoszt Elküldve Április11, 2018 Sziasztok, 2004-es, Z14XE motorkódú G Astrám kapcsán merült fel egy érdekes jelenség, nem tudom, hogy ez hiba-e, de mindenesetre kissé zavaró: Nagyobb gázadásra (nem padló, de egy tisztességes "odalépés", ami még szerintem a "kulturált" vezetés határán belül van) azt várnám, hogy az autó rögtön elkezd gyorsulni a gázadás mértékének megfelelően (a 90 lóhoz mérten, persze, nem rakétakilövésre számítok). Ezzel szemben az történik, hogy 1-3 másodpercig (mikor mennyi, minél nagyobb a gázadás, annál tovább) mintha gondolkodna a gép, hogy most mi van, mit kell tennie, és csak utána kezd el rendesen húzni. Bármilyen sebességfokozatban. Mire utal ez a jelenség? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április11, 2018 Megoszt Elküldve Április11, 2018 5 órája, OAG78 írta: Sziasztok, 2004-es, Z14XE motorkódú G Astrám kapcsán merült fel egy érdekes jelenség, nem tudom, hogy ez hiba-e, de mindenesetre kissé zavaró: Nagyobb gázadásra (nem padló, de egy tisztességes "odalépés", ami még szerintem a "kulturált" vezetés határán belül van) azt várnám, hogy az autó rögtön elkezd gyorsulni a gázadás mértékének megfelelően (a 90 lóhoz mérten, persze, nem rakétakilövésre számítok). Ezzel szemben az történik, hogy 1-3 másodpercig (mikor mennyi, minél nagyobb a gázadás, annál tovább) mintha gondolkodna a gép, hogy most mi van, mit kell tennie, és csak utána kezd el rendesen húzni. Bármilyen sebességfokozatban. Mire utal ez a jelenség? Lepadlózni csak akkor érdemes egy autót ha a motor a nyomaték maxhoz tartozó fordulatszám körül pörög. Ha alatta van, hiába tolod bele az üzemanyagot, nem tud felpörögni, és azonnal gyorsulni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyolc8 Elküldve Április11, 2018 Megoszt Elküldve Április11, 2018 7 órája, OAG78 írta: Sziasztok, 2004-es, Z14XE motorkódú G Astrám kapcsán merült fel egy érdekes jelenség, nem tudom, hogy ez hiba-e, de mindenesetre kissé zavaró: Nagyobb gázadásra (nem padló, de egy tisztességes "odalépés", ami még szerintem a "kulturált" vezetés határán belül van) azt várnám, hogy az autó rögtön elkezd gyorsulni a gázadás mértékének megfelelően (a 90 lóhoz mérten, persze, nem rakétakilövésre számítok). Ezzel szemben az történik, hogy 1-3 másodpercig (mikor mennyi, minél nagyobb a gázadás, annál tovább) mintha gondolkodna a gép, hogy most mi van, mit kell tennie, és csak utána kezd el rendesen húzni. Bármilyen sebességfokozatban. Mire utal ez a jelenség? Valahol már olvastam, talán nepitelet.hu-n de nem biztos, lehet külföldi fórum volt, hogy a G Astra-k gyárilag ilyenek, hogy az ECU így, kicsit késve reagál. Nem tudsz mit tenni, talán létezik valamiféle chip tuning hozzá hogy gyorsabban reagáljon. Bár ez a dolog egyébként szerintem motor típus függő lehet ha van, mert az enyémen (Z16XEP) például ilyet nem tapasztalok hogy később reagál a hirtelen gázra (talán mert ez újabb motor?). De mindenesetre az tuti hogy nem vagy egyedül a dologgal, máshol is olvastam már ezt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Április11, 2018 Megoszt Elküldve Április11, 2018 (edited) 1 órával ezelőtt, nyolc8 írta: Valahol már olvastam, talán nepitelet.hu-n de nem biztos, lehet külföldi fórum volt, hogy a G Astra-k gyárilag ilyenek, hogy az ECU így, kicsit késve reagál. Nem tudsz mit tenni, talán létezik valamiféle chip tuning hozzá hogy gyorsabban reagáljon. Bár ez a dolog egyébként szerintem motor típus függő lehet ha van, mert az enyémen (Z16XEP) például ilyet nem tapasztalok hogy később reagál a hirtelen gázra (talán mert ez újabb motor?). De mindenesetre az tuti hogy nem vagy egyedül a dologgal, máshol is olvastam már ezt. Elektromos gázpedál. A vezető csak az igényét jelzi a pedál pozíciójával. Azt majd a ECU határozza meg, hogy mennyire nyitja ki a pillangószelepet. Környezetvédelmi oka van, hiába van meg az igény, a pillangószelep csak szépen fokozatos nyit, ahogy emelkedik a fordulatszám. Módosítva Április11, 2018 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április11, 2018 Megoszt Elküldve Április11, 2018 On 2018. 04. 10. at 6:58, gedikart írta: A kulcs házára rá van írva, nálam pl Bosch RK 203 433,92 Mhz, de ugyanezt itt is megtaláltam: http://ecat24.com/opel/catalog/vinsearch VIN (alvázszámra keresve) ezt kaptam az alkatrész listában: FOR 433 MHZ FREQUENCY Cromaxnál a gyári riasztó nélküli kulcs ára 15,5 ezer Ft. Az csak a kulcs elektronikus része! És a zárba illő gyárilag adott kulcsot nem kell eldobni! Az elektronika gyártója meg tök mindegy, mivel azt az autóhoz majd úgyis hozzá kellene "okosítani"! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április11, 2018 Megoszt Elküldve Április11, 2018 1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta: Az csak a kulcs elektronikus része! És a zárba illő gyárilag adott kulcsot nem kell eldobni!Az elektronika gyártója meg tök mindegy, mivel azt az autóhoz majd úgyis hozzá kellene "okosítani"! Ez azért nem teljesen így van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április12, 2018 Megoszt Elküldve Április12, 2018 9 órája, gezoli írta: Ez azért nem teljesen így van! És miért nem így van? Az elektronika már magában egy dolog. A fém kulcs meg - a másik dolog. Persze a kulcsok kinézete Opelenként tipusonként változhat, így az elektronika is az szerint lehet nem azonos. Ha azonban egy autótipusban elmélkedünk - akkor mi a nem igaz? Talán az egyikbe 3V-os gombelem kell, a másikba meg 4,5V-os lapos? Na neeee! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április12, 2018 Megoszt Elküldve Április12, 2018 51 perce, L.Fazakas írta: És miért nem így van? Az elektronika már magában egy dolog. A fém kulcs meg - a másik dolog. Persze a kulcsok kinézete Opelenként tipusonként változhat, így az elektronika is az szerint lehet nem azonos. Ha azonban egy autótipusban elmélkedünk - akkor mi a nem igaz? Talán az egyikbe 3V-os gombelem kell, a másikba meg 4,5V-os lapos? Na neeee! Úgy látom ismét okosabbnak gondolod magad mint valójában vagy (talán a sokéves Skodás tapasztalat teszi). Arra nem gondolsz, hogy esetleg már találkoztam ezzel a helyzettel és ezért írtam amit írtam? Miért van az, hogy megcáfolod a hozzászólásokat úgy, hogy valós információ, sőt tapasztalat nincs is a birtokodban? Csak halkan megjegyzem, hogy legalább 2 féle kulcselektronika létezik G Astrához, amelyek működési frekvenciában különböznek egymástól. Akkor még nem is vettem figyelembe, hogy az újabbakból kihagyták a LED-et. Szóval deeee! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április12, 2018 Megoszt Elküldve Április12, 2018 11 órája, gezoli írta: Úgy látom ismét okosabbnak gondolod magad mint valójában vagy (talán a sokéves Skodás tapasztalat teszi). Arra nem gondolsz, hogy esetleg már találkoztam ezzel a helyzettel és ezért írtam amit írtam? Miért van az, hogy megcáfolod a hozzászólásokat úgy, hogy valós információ, sőt tapasztalat nincs is a birtokodban? Csak halkan megjegyzem, hogy legalább 2 féle kulcselektronika létezik G Astrához, amelyek működési frekvenciában különböznek egymástól. Akkor még nem is vettem figyelembe, hogy az újabbakból kihagyták a LED-et. Szóval deeee! Én sosem képzeltem magam nagyon-okosnak, és képzeld el - de volt Suzukim is! Csak hát én valaha tanultam autószerelést az iskolában, aztán nálam a gyakorlói autószerelés általában a Skodáimon volt. De bizony még a Suzuki sem maradt ki belőle, és néha bizony alaposan benne volt áldásos tevékenységemben. Aztán - van némi-nemű elektronikai képzettségem, így persze elmondhatom hozzá - csináltam én már ezt-azt - pl. rádiófrekvenciás távirányítós riasztót - a kocsiba. Nyílt terepen kb. 10-15 méterre még jól működött! És csináltam olyan tranzisztoros feszültségszabályzót a generátorhoz (akkor még nem volt beleépítve egy IC gyanánt, hanem különálló egység volt), amiben a hőmérséklet figyelése (már csak a töltőáram/töltőfeszültség okán) a gyakorlatban téli-nyári üzemre volt képes - egy diódasorral, viszont automatikusan lekapcsolta a töltést - az önindítózás idejére. Már eleve nagy hülyeség, hogy pl. miközben indítózok, elég rendesen veszem ki hozzá az amperokat az akksiból, oszt máris ráterhelek töltéssel a rendszerre, hisz megindul vele a generátoros elektronika (és véle a Joule-Lenz törvény) ... Télen talán előnyös a dolog az akksi szempontjából - arra a jó néhány másodpercre. Mellesleg - nem nagy kunszt, de új korában nekem sem volt a távszabályzómban LED, de megvolt benne a helye. Hát aztán én - utólag tettem bele SMD LED-et, és SMD ellenállást. A működési frekvenciát sajna nem ismerem (mert sohase mértem) de azt tudom, hogy minden kocsinál "kicsit más". Ha azonos lenne, gombnyomásra a fél utcát ki lehetne nyitni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Április13, 2018 Megoszt Elküldve Április13, 2018 Sziasztok ! Egy hosszú ideje Kb 2 éve fennálló hibával fordulok hozzátok. A tárcsafékes hátsó fékemnél eszi a betéteket. Két garnitúra (Textár majd Ate) ment a levesbe eddig, plussz egy akkoriban cserélt tárcsa (Textar). Menet közben hallom, hogy nyikorog a fék hátúl. Hol az egyik hol a másik oldalon. Melegszik is nem kicsit a súrlódástól. Azonban nem veszem észre hogy fogná az autót. Szépen gurul. Többször szétszedve már, mindíg észre vettem, hogy a féknyeregben lévő rugólemez mely fogja a betétek fülét, elrakódik ferodollal és szinte berohad. Próbálkoztam már a fülek köszörülésével is hogy könnyebben járjanak ,de csak ideig óráig volt jó. Főleg a melegebb idők beköszöntével jelentkezik a hiba és főleg lakott területen kívűl. Van hogy kilóméterken át ciripel majd egyszercsak abba hagyja és vissza is hűl. Találkozott valaki ilyen jelenséggel? Szerintetek a féknyereg a ludas? Ki kellene zárnom mivel nem olcsó a két nyereg cseréje az új tárcsa betét készletet pedig nem akarom hogy megint rámenjen erre a hibára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts