Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

9 órája, tgabika76 írta:

.:cool: (ugyanaz az FLR8LDCU+ kell a négyhengeres Z18XE-be, és  a háromhengeres Z10XE-be is)

Nos - én meg a 3 hengeres kocsikkal vagyok oda. Régebben az autók sorában egyedül a Wartburg volt 3 hengeres (még a "puposhátú" kivitel. Azt hiszem - 353-as.).

Amikor még az asszonnyal kocsikat nézegettünk - (utána vettük aztán az Astrát) - mutogattak Budán az egyik helyen Skodákat ... és persze 3 hengereset is. Egyszerűen el se akartam hinni, hogy olyan Skoda létezik. (nekem kétféle Skodám volt előtte, de azok mind 4 hengeresek voltak)
Időközben és szép lassacskán kiderült, hogy bizony a "kis Suzuki (a 800-as) is csupán 3 hengeres motorral van, no meg persze - valamelyik kis Opel kocsi - szintén.
Mert meglepetések azért vannak..

Link to comment
Megosztás:

5 órája, L.Fazakas írta:

Nos - én meg a 3 hengeres kocsikkal vagyok oda. Régebben az autók sorában egyedül a Wartburg volt 3 hengeres (még a "puposhátú" kivitel. Azt hiszem - 353-as.).

Amikor még az asszonnyal kocsikat nézegettünk - (utána vettük aztán az Astrát) - mutogattak Budán az egyik helyen Skodákat ... és persze 3 hengereset is. Egyszerűen el se akartam hinni, hogy olyan Skoda létezik. (nekem kétféle Skodám volt előtte, de azok mind 4 hengeresek voltak)
Időközben és szép lassacskán kiderült, hogy bizony a "kis Suzuki (a 800-as) is csupán 3 hengeres motorral van, no meg persze - valamelyik kis Opel kocsi - szintén.
Mert meglepetések azért vannak..

Érdekes hogy sok autógyár sokféleképpen látja a motorok hengerűrtartalmának méretét illetve ennek összefüggését azzal hogy hány hengeres legyen a motor... pár példa erre az elmúlt évtizedekből, mind autóba szerelt benzinmotorok: a legnagyobb háromhengeres manapság a Volvo XC40 Drive-e motorja ami 1.5literes, ugyanakkor a legkisebb négyhengeres a '86-os Subaru Rex 550cm3-es motorkája. Négy hengerből a legnagyobb Európában a Porsche 968 3 literes motorja volt, de az USA-ban az IH Scout terepjáró létezett 3200 köbcentivel is... A legkisebb autóba szerelt V6-os rekordját mindmáig a Mazda MX-3 tartja, ebben 1,8l-es V6-os motor volt.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Az autó: Astra Caravan 1.7 DT (y17dt)

Átkocsikáztam Fótról Pécelre. Menet közben semmi különös nem történt.

Megálltam az autóval. Kb. fél óra múlva indultam volna vissza, de az autó nem indult.

Az indítómotor dolgozik, de nem indul be. Fék+gáz és gyújtás ráadásával nem mutat hibakódot (folyamatosan villog a lámpa).

Egy helyi "szaki" szerint adagoló és (vagy) adagoló vezérlő hiba.

Az autót kénytelen voltam ott hagyni, ma hozta vissza a tréler.

A kérdésem az lenne, hogy az adagoló - adagoló vezérlő meghibásodása esetén előfordulhat-e az hogy nincs hibakódom?

Illetve, mi lehet még a gond?

Köszönöm.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek infója arról, hogy Z14XEP -nél miért van 2 kartergázcső? Van egy nagyobb átmérőjű, a fojtószelep elé bekötve illetve van egy egész kis átmérőjű, a szívósorra bekötve. A szelepfedélen 2 külön csonkjuk van.

Lehetséges ezeknek a közösítése és pl. a szívósorra csatlakozó cső megszüntetése? Már elég régóta akarnék egy kartergáz szűrőt/lecsapatót, de jó lenne ha elég lenne 1db belőle és nem kéne mindenkét csőhöz külön-külön egy komplett ilyen egység.

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

1 óra, nzozz írta:

Sziasztok!

Van valakinek infója arról, hogy Z14XEP -nél miért van 2 kartergázcső? Van egy nagyobb átmérőjű, a fojtószelep elé bekötve illetve van egy egész kis átmérőjű, a szívósorra bekötve. A szelepfedélen 2 külön csonkjuk van.

Lehetséges ezeknek a közösítése és pl. a szívósorra csatlakozó cső megszüntetése? Már elég régóta akarnék egy kartergáz szűrőt/lecsapatót, de jó lenne ha elég lenne 1db belőle és nem kéne mindenkét csőhöz külön-külön egy komplett ilyen egység.

 

Köszönöm

Általánosságban azért van a pillangószelep előtt és után is, hogy alapjáraton is tudjon távozni a nyomás a karterből. Ha csak a fojtószelep elé lenne bekötve zárt állásánál nem tudna hova menni. Én ledugóztam a vékonyabbik csövet közvetlenül a szelepfedélnél és a lecsapatóból vittem mind a kettőt . A vastag cső megy a szerkezetbe, és onnan megy kétfelé. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Sajnos a távirányítóm megadta magát.

Már új elemekkel sem működik. Mi lehet a gond?

Van egy sejtésem de gondoltam kérdezek is.

Ha esetleg nem javítható honnan lehet szerezni új távirányítót a kulcsba?

 

Előre is köszi!

 

Boldog nyuszit mindenkinek!

Bár én csak garázdálkodom ebben a topicban, úgy rémlik hogy forrasztási hibák szokták okozni a távírányító működés képtelenségét.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Sajnos a távirányítóm megadta magát.

Már új elemekkel sem működik. Mi lehet a gond?

Van egy sejtésem de gondoltam kérdezek is.

Ha esetleg nem javítható honnan lehet szerezni új távirányítót a kulcsba?

 

Előre is köszi!

 

Boldog nyuszit mindenkinek!

Szerezni még könnyű is. Amennyiben újat veszel azt tanítani kell, hogy működjön. De ott a használt is amit ugyanúgy tanítani kell. 

http://bolthely.hu/obddiag/lista/4f313d7074683_TAVIRANYITOK

https://cromax.hu/kulcs_taviranyito_opel_astra_g_zafira_a_36852

Vagy megjavíttatni a meglévőt http://www.duett.hu/kenyelmi-eszkozok/tavkapcsolo-javitas/ Ezt még inkább megérné, ezzel van a legkevesebb probléma. Én is ezt választanám mert nekem sem működik sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válszokat!

Szétszedtem a távirányítót, valsz. az a baja ami másoknál is.... az elemtartó fülei (ami a delejt továbbítja a nyáknak) törtek el. Elég szűkös a hely de megpróbálom visszaforrasztani.

Nem értem hogy a fenébe törnek ezek el hiszen terhelés nincs rajtuk... vagy a sok ki-be kapcsolástól fáradhat el az anyag?

Módosítva : vaszabi79
Link to comment
Megosztás:

4 órája, vaszabi79 írta:

"Sajnos a távirányítóm megadta magát.

Már új elemekkel sem működik. Mi lehet a gond?"

Volt már itt a fórumon ezzel kapcsolatban némi témázás". Feltehetően elemcsere közben letörött a forrasztás az elemtartó egység valamelyik lába és maga a nyomtatott áramkör között. Egy jó forrasztó-pákával csupán pillanatok műve az egész. Nekem is megvolt már mindez, de szerintem talán másnak is.
Egyszerűen nem is igazán értem -  a gyártó egy annyira terhelt pontot (mint pontosan az elemtartó) miért ennyire lazára és sz@rul old meg? Én utólag még egy SMD-s piros LED-et tettem bele, tehát azzal bármikor és kocsi nélkül egyből kiszúrom egy elemcsere után, ha netán NEM kap áramot. Nem gyullad fel a LED.
 A múltkoriban például - a kis nyomógombokat kellett kicserélnem, mert már annyira elfáradtak a régiek, hogy szinte átnyomtam a kulcstartón, oszt mégsem akarta "hozni a formáját".

Mellesleg - ha nem akarsz véle sokat bíbelődni és pl. a NYÁK-lemezt forrasztgatni, persze lehet venni vadiújat is, de az majdnem 20 ezer pénz!  (s azt még a kocsihoz szépen be kell tanítani)

(https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/ajtozar_kulcs_alkatreszei/kulcs_taviranyito_opel_astra_g_zafira_a_36852)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, vaszabi79 írta:

Köszönöm a válszokat!

Szétszedtem a távirányítót, valsz. az a baja ami másoknál is.... az elemtartó fülei (ami a delejt továbbítja a nyáknak) törtek el. Elég szűkös a hely de megpróbálom visszaforrasztani.

Nem értem hogy a fenébe törnek ezek el hiszen terhelés nincs rajtuk... vagy a sok ki-be kapcsolástól fáradhat el az anyag?

Már maga az elem cserélése eléggé komoly terhelés lehet neki. Aki pedig CSAK nekiesik .... annak nem kell csodálkoznia.
Ez kérem egy tipikusan HÍMESTOJÁS elektronika - (a Húsvéttől függetlenül) szinte egész évben ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.   Egy olyan problémám van az Opelommal ( 2004 es 1.6 g astra  ) . Nehezen indul reggelente indításkor sokáig kell indítani  mire elindul . Először gondoltam hogy az aksi a gond kicseréltem utána is csinálta következő a gyertyák azokat is kicseréltem ismét nehezen indul következő a üzemanyag szűrő csere eredmény ugyan az következő üzemanyag szivattyú csere ezután megörültem hogy talán sikerült megoldani a problémát mert indult ( egy darabig ) most megint elkezdte hogy nehezen indul sokáig kell pörgetni a motort mire elkapja hogy beinduljon . Kifogytam az ötletekből . Valaki tudna segíteni hogy mi lehet a hiba ? . Megköszönném Ádám.

Link to comment
Megosztás:

10 perce, ádám111 írta:

Sziasztok.   Egy olyan problémám van az Opelommal ( 2004 es 1.6 g astra  ) . Nehezen indul reggelente indításkor sokáig kell indítani  mire elindul . Először gondoltam hogy az aksi a gond kicseréltem utána is csinálta következő a gyertyák azokat is kicseréltem ismét nehezen indul következő a üzemanyag szűrő csere eredmény ugyan az következő üzemanyag szivattyú csere ezután megörültem hogy talán sikerült megoldani a problémát mert indult ( egy darabig ) most megint elkezdte hogy nehezen indul sokáig kell pörgetni a motort mire elkapja hogy beinduljon . Kifogytam az ötletekből . Valaki tudna segíteni hogy mi lehet a hiba ? . Megköszönném Ádám.

Szia, 

Megelőzte valamilyen diagnosztizálás ezt a sok alkatrészcserét vagy csak nekiugrottál és cserélgettél? Multiméteres ellenőrzés, üzemanyagnyomás mérés, élőadatok esetleg? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Maverick087 írta:

Sziasztok, 

Klímakompresszorom engedi az olajat, nem kicsit.... Felújítás lehetséges ezen alkatrésznél vagy komplett új csere? Kinek milyen tapasztalata van? 

Köszi mindenkinek

Valószinű tömszelence cserével lehet orvosolni a hibát,nálam ez volt a megoldás:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hétvégén felmerült egy kis gond az autóval!

Mentem városba, minimális gyorsítás, egyszer csak megtorpant, rántott egyet az autó (olyan mint mikor lefullad az ember), visszaesett alapjáratra, ott folyamatosan ingázott kicsit. A gázpedál behalt, hiába nyomtam semmi. Ezek a tünetek! Megáll, leállít, majd indítás után megy tovább, amíg újra elő nem jön a hiba!
1500-as hiba kód - Fojtószelep vezérlés hiba. Más hiba nincs, nem gépről olvastam, villogtattam.

Amúgy röff-pöcc indul, alapjárat is jó,hiba nélkül, üresbe, nagyobb gázadáskor se jön elő a probléma. 2/3-részt hosszútávon megyek vele.

Egy takarítás segít rajta? A gázpedálos dolog rendbe van? 

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, g.peter23 írta:

Sziasztok!

Hétvégén felmerült egy kis gond az autóval!

Mentem városba, minimális gyorsítás, egyszer csak megtorpant, rántott egyet az autó (olyan mint mikor lefullad az ember), visszaesett alapjáratra, ott folyamatosan ingázott kicsit. A gázpedál behalt, hiába nyomtam semmi. Ezek a tünetek! Megáll, leállít, majd indítás után megy tovább, amíg újra elő nem jön a hiba!
1500-as hiba kód - Fojtószelep vezérlés hiba. Más hiba nincs, nem gépről olvastam, villogtattam.

Amúgy röff-pöcc indul, alapjárat is jó,hiba nélkül, üresbe, nagyobb gázadáskor se jön elő a probléma. 2/3-részt hosszútávon megyek vele.

Egy takarítás segít rajta? A gázpedálos dolog rendbe van? 

Köszönöm!

Nem vagyok autószakértő, de ha a gázpedálra nem reagál olyankor, akkor szerintem hiába takarítod a fojtószelepet, hisz már azt sem mozgatja a pedál. De lehet hülyeséget mondok.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, g.peter23 írta:

Sziasztok!

Hétvégén felmerült egy kis gond az autóval!

Mentem városba, minimális gyorsítás, egyszer csak megtorpant, rántott egyet az autó (olyan mint mikor lefullad az ember), visszaesett alapjáratra, ott folyamatosan ingázott kicsit. A gázpedál behalt, hiába nyomtam semmi. Ezek a tünetek! Megáll, leállít, majd indítás után megy tovább, amíg újra elő nem jön a hiba!
1500-as hiba kód - Fojtószelep vezérlés hiba. Más hiba nincs, nem gépről olvastam, villogtattam.

Amúgy röff-pöcc indul, alapjárat is jó,hiba nélkül, üresbe, nagyobb gázadáskor se jön elő a probléma. 2/3-részt hosszútávon megyek vele.

Egy takarítás segít rajta? A gázpedálos dolog rendbe van? 

Köszönöm!

Ha lehúzod a fojtószelep csatlakozóját az 1 - 4 pinek közt 1,5 Ohm ellenállást kéne tudnod mérni. Ha az rendben van,  vedd le a fojtószelepet a helyéről, majd pattintsd le a fekete műanyag burkolatot rögzítő fém kapcsokat és nézd meg mi van alatta, milyen állapotban vannak a fogaskerekek. Elfordulhat, hogy a motoron lévő fém fogaskerék elkoptatta a műanyag fogaskereket és onnantól megbolondul az egész illetve egy idő után el se fog indulni az autó (megtörtént eset...). Ha a fogaskerekek rendben, ellenőrizheted még a műanyag burkolat belső oldalán lévő "ellenállás-sávok" illetve a különböző csatlakozók épségét. Ha ezek mind rendben vannak és nagyjából tiszta a szelep is, akkor valószínűleg máshol lesz a hiba.

 

7 órája, Cs. Zoltán írta:

Sziasztok! 

Ma egy lefulladást követően 0335-ös hibakódot tárolt a motor. Ezután kissé nehezebben is indult.

Ugorjak fejest egy főtengely-helyzet jeladó cserébe, vagy lehet más oka is a hibának? 

Valószínűleg az lesz a hiba. Amúgy mi a motorkódod?

Módosítva : nzozz
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom mióta van a jelenség, de a napokban tűnt fel, hogy ha pl. állok a lámpánál, üres, fék nyomva, majd kuplung és váltó egyesbe, akkor egy fura hangot ad az autó, mintha valami a helyére menne, vagy kicsit "koccanna" mikor a helyére megy, nem tudom pontosan leírni, de hátha tudjátok, értitek miről szeretnék beszélni :). Tud valaki segíteni? Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, nzozz írta:

Ha lehúzod a fojtószelep csatlakozóját az 1 - 4 pinek közt 1,5 Ohm ellenállást kéne tudnod mérni. Ha az rendben van,  vedd le a fojtószelepet a helyéről, majd pattintsd le a fekete műanyag burkolatot rögzítő fém kapcsokat és nézd meg mi van alatta, milyen állapotban vannak a fogaskerekek. Elfordulhat, hogy a motoron lévő fém fogaskerék elkoptatta a műanyag fogaskereket és onnantól megbolondul az egész illetve egy idő után el se fog indulni az autó (megtörtént eset...). Ha a fogaskerekek rendben, ellenőrizheted még a műanyag burkolat belső oldalán lévő "ellenállás-sávok" illetve a különböző csatlakozók épségét. Ha ezek mind rendben vannak és nagyjából tiszta a szelep is, akkor valószínűleg máshol lesz a hiba.

Ha jól értem, az 1. és 4. pinre dugjam rá a multimétert? Vagy zongorázzam végig a variációkat?
Maga a mérés csak abból áll, hogy rádugom az adott pinre a multiméter ceruzáját?

Köszi

Így néz ki felülről, jobban nem szedtem még szét, nem volt időm rá! Nemtudom mennyire számít ez koszosnak, illetve a csőben levő fehér takonynak ott kell e lennie?!

29995059_2055365597825272_484056387_o.jp 30073775_2055365811158584_123665760_o.jp IMG_20180403_130738.jpg

Módosítva : g.peter23
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Cs. Zoltán írta:

Köszi! Z14xep. Milyen márkát érdemes bevállalni?

Lehúzott csatlakozónál 800-1200 Ohm -ot kéne mérni a szenzoron illetve összecsatlakoztatva, önindítózás közben legalább 1V AC feszültséget, úgy, hogy az injektorok le vannak húzva, hogy a motor ne induljon be (bár szerintem a gyújtótrafó kábelét is lehúzhatod, az könnyen hozzáférhető és kb ugyanaz az eredmény).

Hát az jó kérdés, hogy milyet érdemes venni. A normálisabbakkal szerintem nagyon nem fogsz mellé (pl. Swag, Hella, Febi, Bosch), azok 8-14 ezer Ft közt vannak. Figyelj rá, hogy ne vezérműtengely jeladót vegyél, néha össze vannak keverve (és az ugye "szimpatikusabb" is, mert sokkal olcsóbb :D ).

Amúgy fura, most elkezdtem azért utánaolvasni ennek a hibakódnak, hátha más hiba is szóba jöhet és egy másik fórumban írta valaki, hogy gyertya és trafócsere után P0335 -ös hibakódot kapott (és nem indult az autó), majd eszembe jutott, hogy anno nekem is gyertyacsere után döglött meg a főtengely jeladó (nekem lehetett utána használni az autót, bár gyengébb volt a szokottnál, a hibakódra már nem emlékszem, de volt valami, gondolom ugyanez P0335). Lehet csak véletlen, de fura...

 

22 perce, g.peter23 írta:

Ha jól értem, az 1. és 4. pinre dugjam rá a multimétert? Vagy zongorázzam végig a variációkat?
Maga a mérés csak abból áll, hogy rádugom az adott pinre a multiméter ceruzáját?

Köszi

Igen, az 1 -es és 4 -es pinek közt mérj ellenállást. Ha lehúzod a csatlakozót látni fogod majd a számozást. Ebből kiderülhet, hogy rendben van-e az elektromos motor tekercselése. Bár mivel azt mondtad csak ritkán jelentkezik a hiba, nem valószínű, hogy ez a forrása, mert egy "leégett" motor egyáltalán nem fog működni, kisebb menetzárlatokat meg ilyen méréssel nem lehet kideríteni. De egész őszintén nem is tudom milyen felépítésű motor van ebben a szerkezetben.

Szerk.: többet már nem szerkesztem át ezt a hsz. -t, az tuti. :D Az a mustár szerű takony az általában a téli időszakban rövid távokon használt autók "ajándéka". Elméletileg a kellően fel nem melegedett motorban lecsapódó pára hatására jön létre. Időnként le ki kell tisztítani a csőből. De lehet éppen valamilyen hiba miatt az olajrendszerbe kerülő hűtővíz miatt is, ami már igen problémás, de azért ennyire ne szaladjunk előre.

 

17 perce, Cs. Zoltán írta:

Az imént kerültem vele a városban. Indításra egyből röffent, de az AC-t nem hallottam zúgni. Pár mp-ig a villáskulcsos piktogram folyamatosan világított, majd eltünt.

Menet közben semmi rendellenes, motor szépen jár, furdulatot is szépen ejti vissza, nem fullad.

Leparkolás után kis idővel indítom, AC felzúg, villáskulcs kialszik, egyből indul, jó minden. Hibakódot azonban még kivillogja, feltételezem, hogy bár nem folyamatos a hiba, de még rögzített információként tárolva van.

Elképzelhető, hogy a lefulladás következtében alakult ki egy ilyen átmeneti elmezavar?

Nem mondom, hogy lehetetlen, én is tapasztaltam már olyan hibákat, amik tényleg maguktól eltűntek és nem is derült ki az oka. De azért a legtöbb esetben van valami felderíthető kiváltó ok, amit meg is lehet szüntetni. :D

Módosítva : nzozz
Link to comment
Megosztás:

Az imént kerültem vele a városban. Indításra egyből röffent, de az AC-t nem hallottam zúgni. Pár mp-ig a villáskulcsos piktogram folyamatosan világított, majd eltünt.

Menet közben semmi rendellenes, motor szépen jár, furdulatot is szépen ejti vissza, nem fullad.

Leparkolás után kis idővel indítom, AC felzúg, villáskulcs kialszik, egyből indul, jó minden. Hibakódot azonban még kivillogja, feltételezem, hogy bár nem folyamatos a hiba, de még rögzített információként tárolva van.

Elképzelhető, hogy a lefulladás következtében alakult ki egy ilyen átmeneti elmezavar?

Link to comment
Megosztás:

5 perce, nzozz írta:

Lehúzott csatlakozónál 800-1200 Ohm -ot kéne mérni a szenzoron illetve összecsatlakoztatva, önindítózás közben legalább 1V AC feszültséget, úgy, hogy az injektorok le vannak húzva, hogy a motor ne induljon be (bár szerintem a gyújtótrafó kábelét is lehúzhatod, az könnyen hozzáférhető és kb ugyanaz az eredmény).

Hát az jó kérdés, hogy milyet érdemes venni. A normálisabbakkal szerintem nagyon nem fogsz mellé (pl. Swag, Hella, Febi, Bosch), azok 8-14 ezer Ft közt vannak. Figyelj rá, hogy ne vezérműtengely jeladót vegyél, néha össze vannak keverve (és az ugye "szimpatikusabb" is, mert sokkal olcsóbb :D ).

Amúgy fura, most elkezdtem azért utánaolvasni ennek a hibakódnak, hátha más hiba is szóba jöhet és egy másik fórumban írta valaki, hogy gyertya és trafócsere után P0335 -ös hibakódot kapott (és nem indult az autó), majd eszembe jutott, hogy anno nekem is gyertyacsere után döglött meg a főtengely jeladó (nekem lehetett utána használni az autót, bár gyengébb volt a szokottnál, a hibakódra már nem emlékszem, de volt valami, gondolom ugyanez P0335). Lehet csak véletlen, de fura...

Ezeket jó, hogy leírtad! 

Délután, időszűkében gyorsan rákerestem, milyen árfekvésben lehet ez a jeladó, elkámpicsorodtam, amikor egy 28000-es tétellel szembesültem. A gyári 72000 ft-os láttán kezdtem jobban lenni... De, akkor rossz helyen nézhettem, a 10k körüli összeg már jobban hangzik.

Az ilyen kimérésekhez nem értek, sajnos, de egy villamosságis akkor tud ebben nyomozni nekem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.