Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

3 órája, L.Fazakas írta:

Ilyen szellőző a gyakorlatban csaknem minden autónál van, tehát nem mondható az, hogy csak "opeles" kiváltság.
Valójában eme szellőző mögött van egy gumilap, ami által inkább egyirányú "légszelepi" minőségében működik, azaz
- a kocsiból kifele mindent, befele meg - semmit se enged.
Csupán arra való, hogy a becsapott kocsiajtó esetében a belső térben nagy hirtelen megjelenő lég-túlnyomást hamar elvezesse.

Ha tényleg jók az ajtótömítések, s hirtelen bevágnánk az ajtót, lehet hogy valamelyik üveg röppenne ki a keletkező túlnyomás okán. Ezt vezetné le maga a szelep.
(Én már láttam Skodában, Suzukiban, Audiban és VW-ben is.)

Arra is, meg arra hogy a fűtőventi által befújt levegő valahol tudjon távozni. 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, Maverick087 írta:

Tudnál a MAP szenzorhoz referencia értéket esetleg? Ugyan nincs hibakódom de figyeltem OP-COMMAL a működését és a következő volt: 

775 fordulat: map szenzor nyomás: 0,30 bar; feszültség: 1,03 V
1800 fordulat: map szenzor nyomás: 0,24 bar; feszültség: 0,74 V

Hirtelen gázadásra sokkal jobban kilengnek az értékek, ha lassan nyomom a pedált akkor alig változnak. Ez rendellenes egyébként? 
 

Milyen MAP szenzorod van pontosan? Nekem Y20DTH-ban ilyen Bosch:

images?q=tbn:ANd9GcRD8XZyQCumL3sIq02wJ_i

Alapjáraton 1bar - 1.6V, padlógázon menet közben 2,2bar - 3,3V

Álló helyzetben, üresben nyomkodva a gázt minimálisan változik csak, hiszen nem épül fel turbónyomás.

Elég furcsák nálad az értékek, mert 1 bar alatt vákuumot jelent. Menet közben padlózva meddig megy fel?

Érdemes féktisztítóval óvatosan, távolról fujkodva lepucolni róla az olajos-kormos trutyit, segíteni szokott rajta.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 04. at 12:42, tgabika76 írta:

Mivel ugyanazt a motort kapcsolod mindkét esetben, de más állásba tolva a kapcsolót, én erősen a bajuszkapcsolóra gyanakodnék... beégtek az érintkezői, csere megoldja.

Kaptam egy másik kapcsolót de azzal is ugyan ez a hiba. Következő lépésben a relét fogom megnézni. 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Krajcso írta:

Milyen MAP szenzorod van pontosan? Nekem Y20DTH-ban ilyen Bosch:

images?q=tbn:ANd9GcRD8XZyQCumL3sIq02wJ_i

Alapjáraton 1bar - 1.6V, padlógázon menet közben 2,2bar - 3,3V

Álló helyzetben, üresben nyomkodva a gázt minimálisan változik csak, hiszen nem épül fel turbónyomás.

Elég furcsák nálad az értékek, mert 1 bar alatt vákuumot jelent. Menet közben padlózva meddig megy fel?

Érdemes féktisztítóval óvatosan, távolról fujkodva lepucolni róla az olajos-kormos trutyit, segíteni szokott rajta.

Ilyen típus: 

Gyári száma: 09132687

IMG_20170729_135751.jpg

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrégiben egy g Astra Caravant évj 2004 (z16yng, T98) tulajdonosa lettem . A következő hibával vásároltam a kocsit, sajnos egyértelmű megoldást sehol se olvastam. Ehhez szeretném segítségeteket kérni,hátha valaki találkozott már ilyen hibával és orvosolták . A kocsi erőtlen nem húz, a fogyasztása cca 6l/100km (nem tudom számít) . Motorvezérlő lámpa(kocsi kulccsal) folyamatosan világit .  A tulaj szerint amit cseréltek már a hiba miatt: elektromos gázpedál,fojtószelep. Az EGR le van vakolva.  Viszont mikor volt ez a nagy hideg pár hete, reggel indítottam és a lámpa nem világított  kb 30km mentem és a kocsi tökéletesen működött amíg újra nem indítottam. Az OP-COM ezt találta . Tárolt hibakódok: 

P1122-(2) Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage High-Jelen van

P1122-(2) Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage Low-jelen van

P1550-(A) Limp Home -Electronic Throttle Control Limited Performance-Jelen van

P1550-(A) Limp Home -Electronic Throttle Control Power Management-Jelen van 

P1550-(A) Limp Home -Electronic Throttle Control Forced Idle-Jelen van

P1550-(A) Limp Home -Electronic Throttle Control Forced Engine Shutdown-Jelen van 

Részletes hibakód leírás:

P1122 Jelen van 

(2)Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage High 

(2) Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage Low

Előre is köszönöm a segítséget !

Üdv

Link to comment
Megosztás:

32 perce, zotya975 írta:

A Map szenzor a szívócsőben uralkodó depressziót méri, tehát akkor normális az 1Bar alatti érték nem? Vagy itt máshol mér? 

Most látom, hogy Maverick az Y17DT-s postra válaszolt, és azóta X16XEL-ről beszélgetünk :)

Zotyának igaza van, mivel itt nincs turbó, vákuumot mérünk.

Átküldte egy barátom X16SZR motoron amit rögzített Op-Commal, neki alapjáraton 0,35Bar a MAP érték. ( F Astrában de ez most mindegy)

A féktisztítós pucolás csak turbós motorra érvényes, ahol a kartergázzal érkező olaj rárakódik az érzékelőre.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Krajcso írta:

Most látom, hogy Maverick az Y17DT-s postra válaszolt, és azóta X16XEL-ről beszélgetünk :)

Zotyának igaza van, mivel itt nincs turbó, vákuumot mérünk.

Átküldte egy barátom X16SZR motoron amit rögzített Op-Commal, neki alapjáraton 0,35Bar a MAP érték. ( F Astrában de ez most mindegy)

A féktisztítós pucolás csak turbós motorra érvényes, ahol a kartergázzal érkező olaj rárakódik az érzékelőre.

Az érzékelőre nem tud rárakódni ott ahol nem közvetlenül a szívócsövön van, hanem egy gumicsővel van összekötve a szenzor, de maga a bekötés ott is tud szennyeződni, szóval a takarítás hozhat akár javulást. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Krajcso írta:

Most látom, hogy Maverick az Y17DT-s postra válaszolt, és azóta X16XEL-ről beszélgetünk :)

Zotyának igaza van, mivel itt nincs turbó, vákuumot mérünk.

Átküldte egy barátom X16SZR motoron amit rögzített Op-Commal, neki alapjáraton 0,35Bar a MAP érték. ( F Astrában de ez most mindegy)

A féktisztítós pucolás csak turbós motorra érvényes, ahol a kartergázzal érkező olaj rárakódik az érzékelőre.

Ezeket tudom, csak arra lettem volna kíváncsi hogy hogyan kell változnia a feszültségnek és a nyomásnak a terhelés függvényében. Linkeltem a videót amiben 2000-ig emeltem a fordulatot, de nem véltem felfedezni benne semmi következeteset. Kérdezem azért mert az alapjáratom lefele ingadozik.... Fojtószelepház és "kellékei" rendben vannak.... 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék Tőletek tanácsot kérni fék ügyben, ugyanis már egy ideje foglalkoztat csak nem jártam még utána, hogy hiába a 4 új féktárcsa, a 4 új betét és az új olaj, a féket erőteljesebb lassításnál taposnom kell, hogy meg tudjak állni. Nem azt mondom, hogy nem fog a fék, de például a H Astrankban vagy az Insigniában sokkal "érzékenyebb", alig kell a pedálra lépni, hogy az dolgozni kezdjen. Korábbi témában találtam, hogy miként lehet ellenőrizni a fő munkahengert (felpumpál, nyomva tart, indít), ezt ma megcsináltam és indítás után a pedál szépen süllyed lefelé, tehát elvileg rendben van. Légyszi ha van valami ötlet, ne tartsátok magatokban :). Köszönöm. G.

Link to comment
Megosztás:

45 perce, huggybear írta:

Sziasztok!

Szeretnék Tőletek tanácsot kérni fék ügyben, ugyanis már egy ideje foglalkoztat csak nem jártam még utána, hogy hiába a 4 új féktárcsa, a 4 új betét és az új olaj, a féket erőteljesebb lassításnál taposnom kell, hogy meg tudjak állni. Nem azt mondom, hogy nem fog a fék, de például a H Astrankban vagy az Insigniában sokkal "érzékenyebb", alig kell a pedálra lépni, hogy az dolgozni kezdjen. Korábbi témában találtam, hogy miként lehet ellenőrizni a fő munkahengert (felpumpál, nyomva tart, indít), ezt ma megcsináltam és indítás után a pedál szépen süllyed lefelé, tehát elvileg rendben van. Légyszi ha van valami ötlet, ne tartsátok magatokban :). Köszönöm. G.

Ez ennyit tud, mármint az Astra. Elég ha egy Suzuki-ba átülsz (pl szüleim SX4-e) és ha akkora erővel lépsz a fékpedálra mint az Astra-ban, akkor minden repked az utastérben. Azért egy 90-es évek közepén fejlesztett modellt/fékrendszert ne akarj egy 2008-ban év autója Insignia fékéhez hasonlítani, de még a H Astra is egy generációval frissebb fejlesztés. ...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Maverick087 írta:

Ezeket tudom, csak arra lettem volna kíváncsi hogy hogyan kell változnia a feszültségnek és a nyomásnak a terhelés függvényében. Linkeltem a videót amiben 2000-ig emeltem a fordulatot, de nem véltem felfedezni benne semmi következeteset. Kérdezem azért mert az alapjáratom lefele ingadozik.... Fojtószelepház és "kellékei" rendben vannak.... 

A videó alapján jól működik a szenzorod, hirtelen gázadásra nő, hirtelen fordulatszám esésre pedig csökken a vákuum értéked a 0.3hoz képest. Lassú fordulatszám változásnál pedig alig változik csak. Kellene méretned valakivel ugyanilyen motort Op-Commal, hogy a többi értéket is össze tudd hasonlítani.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, huggybear írta:

Sziasztok!

Szeretnék Tőletek tanácsot kérni fék ügyben, ugyanis már egy ideje foglalkoztat csak nem jártam még utána, hogy hiába a 4 új féktárcsa, a 4 új betét és az új olaj, a féket erőteljesebb lassításnál taposnom kell, hogy meg tudjak állni. Nem azt mondom, hogy nem fog a fék, de például a H Astrankban vagy az Insigniában sokkal "érzékenyebb", alig kell a pedálra lépni, hogy az dolgozni kezdjen. Korábbi témában találtam, hogy miként lehet ellenőrizni a fő munkahengert (felpumpál, nyomva tart, indít), ezt ma megcsináltam és indítás után a pedál szépen süllyed lefelé, tehát elvileg rendben van. Légyszi ha van valami ötlet, ne tartsátok magatokban :). Köszönöm. G.

FÉKSZERVÓT NEM NÉZTED? Lehetséges hiba, hogy átszakadt a membrán, és nem segít rá a fékre ...

Link to comment
Megosztás:

 

16 perce, L.Fazakas írta:

FÉKSZERVÓT NEM NÉZTED? Lehetséges hiba, hogy átszakadt a membrán, és nem segít rá a fékre ...

Hogyan tudom ellenőrizni? Azt értem és el is fogadom, hogy ennyit tud, de 2004-ben volt egy új G Astra a háznál, az érzetre "normális" volt, illetve létezik, hogy egy 2001 Renault Thalia féke jobb, mint egy Opelé? G.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, huggybear írta:

Sziasztok!

Szeretnék Tőletek tanácsot kérni fék ügyben, ugyanis már egy ideje foglalkoztat csak nem jártam még utána, hogy hiába a 4 új féktárcsa, a 4 új betét és az új olaj, a féket erőteljesebb lassításnál taposnom kell, hogy meg tudjak állni. Nem azt mondom, hogy nem fog a fék, de például a H Astrankban vagy az Insigniában sokkal "érzékenyebb", alig kell a pedálra lépni, hogy az dolgozni kezdjen. Korábbi témában találtam, hogy miként lehet ellenőrizni a fő munkahengert (felpumpál, nyomva tart, indít), ezt ma megcsináltam és indítás után a pedál szépen süllyed lefelé, tehát elvileg rendben van. Légyszi ha van valami ötlet, ne tartsátok magatokban :). Köszönöm. G.

Próbáld ki forgalommentes úton, alacsony sebességnél (száraz úton, árok ne legyen a közelben...stb)  hogy bal lábal fékezel. Ha úgy sokkal jobbnak találod a féket akkor nincs baja. Legyél bekötve, mert esélyes hogy megfejeled a szélvédőt, szóval csak óvatosan lépj rá. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Próbáld ki forgalommentes úton, alacsony sebességnél (száraz úton, árok ne legyen a közelben...stb)  hogy bal lábal fékezel. Ha úgy sokkal jobbnak találod a féket akkor nincs baja. Legyél bekötve, mert esélyes hogy megfejeled a szélvédőt, szóval csak óvatosan lépj rá. 

Rendben, ezt megpróbálom, ha az időjárás engedi, aztán jelentkezem. Köszönöm a tippet. G.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, huggybear írta:

Rendben, ezt megpróbálom, ha az időjárás engedi, aztán jelentkezem. Köszönöm a tippet. G.

Le kellene ellenőrizni vakuummerovel a vakuumpumpa mukodeset, lehet kezd kikopni. Nekem is Y20DTH az Astra es jobban fog a fek mint a C Corsaban. Mindkettoben keves km-es Brembo van. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Krajcso írta:

Le kellene ellenőrizni vakuummerovel a vakuumpumpa mukodeset, lehet kezd kikopni. Nekem is Y20DTH az Astra es jobban fog a fek mint a C Corsaban. Mindkettoben keves km-es Brembo van. 

Sziasztok!

Sajnos nincs ilyen berendezésem, de megpróbálok majd keríteni valakit aki meg tudja nézni. A ma reggel bosszúságom viszont, bár nem új keletű a dolog, hogy a jobb hátsó fékem beragadt és most úgy mentem kb. 1 km-t, mikor megálltam már szaga volt és füstölt is (sajnos korábban volt, hogy 7 km-t mentem így). Mi okozhatja ezt? Korábban is tapasztaltam, hogy behúzott kézifékkel reggelre ez történt, de azt betudtam a fagynak. Most viszont még közel sem fagyott az éjjel... Vacak minőség lenne a tárcsa és a betét (TRW van bent) vagy a kézifékkötél lehet a ludas? Az utóbbit gyanítom, mert ha tré a minőség, akkor mindkettőnek be kellene állnia... Vagy még az jutott eszembe, hogy ez az oldal volt az, ahol az egyik fékbetét teljesen elkopott a másik pedig csak félig. Esetleg ez okozná? Köszi a segítséget. G.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, huggybear írta:

Sziasztok!

Sajnos nincs ilyen berendezésem, de megpróbálok majd keríteni valakit aki meg tudja nézni. A ma reggel bosszúságom viszont, bár nem új keletű a dolog, hogy a jobb hátsó fékem beragadt és most úgy mentem kb. 1 km-t, mikor megálltam már szaga volt és füstölt is (sajnos korábban volt, hogy 7 km-t mentem így). Mi okozhatja ezt? Korábban is tapasztaltam, hogy behúzott kézifékkel reggelre ez történt, de azt betudtam a fagynak. Most viszont még közel sem fagyott az éjjel... Vacak minőség lenne a tárcsa és a betét (TRW van bent) vagy a kézifékkötél lehet a ludas? Az utóbbit gyanítom, mert ha tré a minőség, akkor mindkettőnek be kellene állnia... Vagy még az jutott eszembe, hogy ez az oldal volt az, ahol az egyik fékbetét teljesen elkopott a másik pedig csak félig. Esetleg ez okozná? Köszi a segítséget. G.

Nem oldja meg a problémád, de okvetlenül fontos kéziféket használnod parkoláskor? Nem lenne elég sebességben hagyni az autót? Konkrétan a féked nem ismerem, de rugók szokták visszanyomni a fékbetétet az eredeti helyére, valami szorulhat, ami lehet akár kötél akár a nyereg csúszkája. 

Link to comment
Megosztás:

45 perce, zotya975 írta:

Nem oldja meg a problémád, de okvetlenül fontos kéziféket használnod parkoláskor? Nem lenne elég sebességben hagyni az autót? Konkrétan a féked nem ismerem, de rugók szokták visszanyomni a fékbetétet az eredeti helyére, valami szorulhat, ami lehet akár kötél akár a nyereg csúszkája. 


Azért szeretném csak használni, mert a hátulja egy kis dombocskán áll és tehermentesíteni szeretném a váltót, de igazából így is bírja. Úszónyerges fékem van, így nézett ki a csere után: 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=15220171104_122525.jpg

Ilyen volt a jobb hátsó két betéte:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=31620170816_150906_f.jpg

Elképzelhető, hogy cserélnem kell újra, mert esetleg megégett a tárcsa vagy a betét? Honnan tudom ezt megállapítani? Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

31 perce, huggybear írta:


Azért szeretném csak használni, mert a hátulja egy kis dombocskán áll és tehermentesíteni szeretném a váltót, de igazából így is bírja. Úszónyerges fékem van, így nézett ki a csere után: 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=15220171104_122525.jpg

Ilyen volt a jobb hátsó két betéte:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=31620170816_150906_f.jpg

Elképzelhető, hogy cserélnem kell újra, mert esetleg megégett a tárcsa vagy a betét? Honnan tudom ezt megállapítani? Köszi. G.

A kezifekkotel feknyereg feloli vegen van egy kis gumiharmonika, ez kireped, bemegy a viz es oxidalja a bowdent amitol az megdagad es szorul. Behuzni be tudod a feket, de vissza mar nem tudja huzni a rugo, ha kiengeded. Csavarhuzoval kellett kifeszitenem, mert par nap allas utan mindig beszorult. En sajnos 200kmt mentem autopalyan felig beszorult bal kezifekkel, el is szinezodott a fektarcsa es nagyon budos volt. Betetet kellett cserélni, de a tarcsa azota is ugyanaz benne es ket muszakin mar atment.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

36 perce, huggybear írta:


Azért szeretném csak használni, mert a hátulja egy kis dombocskán áll és tehermentesíteni szeretném a váltót, de igazából így is bírja. Úszónyerges fékem van, így nézett ki a csere után: 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=15220171104_122525.jpg

Ilyen volt a jobb hátsó két betéte:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=31620170816_150906_f.jpg

Elképzelhető, hogy cserélnem kell újra, mert esetleg megégett a tárcsa vagy a betét? Honnan tudom ezt megállapítani? Köszi. G.

Akkor szokott megégni, ha túl nagy terhelést kap, például nagy sebességről satufékezel többször is , vagy hosszú lejtőn huzamosan használod. De ez függ a minőségtől is, az olcsóbbak szoktak megégni könnyebben. Normál használatkor meg leginkább egyik sem. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.