Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

3 órája, zotya975 írta:

Hidegen kell nyomás alá helyezni, és akkor nem párolog el ami kijött. Szerzel-veszel egy kupakot ( de lehet hogy valami műanyag kupak passzol is oda) kiberheled belőle a túlnyomás szelepet, teszel a helyére egy autós szelepet, és egy kicsit felfújod, nem nagyon, és vársz. Tehetsz mellé nyomásmérőt is, pölö lábpumáról. A kupakban lévő szelep 1-2 tized bár túlnyomásnál már nyit , de ha beledolgozik a henger a vízkörbe azt már nem tudja elengedni, ezért durrannak el ilyenkor a vízcsövek. Normál esetben melegen kemények a vízcsövek, de nem összenyomhatatlanok. Nekem az új hűtő sarka ereszt egy kicsit, de ha nem töltöm szintre a kiegyenlítőt ( 2 centivel alatta van) az pont elég hogy ne szivárogjon, több hely tágulni, kisebb nyomás, de a víz még nem forr fel, 5-6 éve így van. 

Biztos meg lehet csinálni házilag is ezt a nyomáspróbát, de én nem merek/akarok magamtól kísérletezni vele.

A környéken pedig, eddig egyetlen szervízt sem találtam, aki ezt meg tudná csinálni.

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

10 perce, zolikaDB írta:

Udv kollegak!

Nyekereg az oninditom ujra... Mar 3x fel volt ujitva...

Ket kerdesem lenne:

1, lehetseges, h inditasnal a rossz onindito nagy aramot vesz fel? Ugyanis nyekereg 3-4 napja es mar masodjara allt vissza az ora inditas utan. (Akksi 62Ah-s, 5 eves Exide) 

2, ha uj oninditot akarok venni, mi az ajanlott minimal marka? Nem akarok gyarit, mar max 1-2 evig lesz meg az auto.

Koszonom!

Hát az önindító áramfelvételét max csak lakatfogóval lehet mérni mert több 100Amperról beszélünk. Ráadásul hiába kapsz majd egy számot azt nem tudod senkivel összehasonlítani, mert sok tényező befolyásolja ezt. Motor kopottsága, olaj, hőmérséklet és egyebek. 

1 perc, Cs. Zoltán írta:

Biztos meg lehet csinálni házilag is ezt a nyomáspróbát, de én nem merek/akarok magamtól kísérletezni vele.

A környéken pedig, eddig egyetlen szervízt sem találtam, aki ezt meg tudná csinálni.

Jó, de melegen a szivárgást nem nagyon tudod megtalálni ha csak enyhe, ahogy írták is szinte azonnal elpárolog a motortérből. 

Link to comment
Megosztás:

Udv, remélem jó helyen kérdezek. G astra 1.6 benzin 8 szelep 2001 es .

Motorhutes lámpa kigyullad kb. 92 foknál majd azonnal bekapcsol a ventillator és visszaáll a hőfok uzemire. A jelzés csak újra indítás után tűnik el. Volt termosztat csere, hutofolyadek szenzor csere. Semmi.

Ötlet vki?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A váltóm megoldódott fáintos. 

Most viszont van olyan,3 év alatt a 3. kormányművet cserélem az autóba ebből kettő bontott volt egy pedig gyárilag felújitott. A jobb oldalon folyamatosan kiveri valami folyik.

most lett kész 3 napja szuper volt. megemeltem az autót lecseréltem a téli gumikat,leengedtem indulnék, nagy kattanás nehezebb lett tekerni a kormányt és ez is elkezdett folyni. Álló helyben kicsit mozgatva a kormányt  kattog is.Mi tépheti szét állandóan? Teljesen új  az egész első futómű. 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, zolikaDB írta:

Onindito sztori delutani fejezet.
Racsatlakoztam OBD-re Torque progival, nyugalmi fesz 11.5V.
Inditozok, 9-6-5V, kinlodas, de beindult... Ennyire szetgyilkolna a rossz onindito az akkut? 35km-t mentem ma vele, es most probabol beinditottam.

Hát már az a 11.5V nyugalmi feszültség se túl biztató... annak az akkunak nagyjából annyi sztem.

Link to comment
Megosztás:

On 05/06/2017 at 22:11, Geopake írta:

Ja hát úgy nehezebb.Nekem ezüst,mint minden harmadik :)

http://racingbazar.hu/alkatresz/bontott/opel_astra_g_kek_bontasa

Nem akartam ilyen színnel autót venni, pláne, hogy az előző autónk is ilyen színű volt. Mindezt viszont felül írta az, hogy az elérhető Astra kínálatból ez volt a legjobb állapotú. Közben ma leszerveztem a lakatolást és festést. Kb. százezerbe fog megállni a pénteki figyelmetlenségem. Köszönöm a linket. Azonban szombaton már beszereztem a tört alkatrészek pótlását.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 05. 07. at 8:32, zotya975 írta:

Nekem is csak a Tecumseh motoros fűnyíróhoz kell feles kulcs.

Hidegen kell nyomás alá helyezni, és akkor nem párolog el ami kijött. Szerzel-veszel egy kupakot ( de lehet hogy valami műanyag kupak passzol is oda) kiberheled belőle a túlnyomás szelepet, teszel a helyére egy autós szelepet, és egy kicsit felfújod, nem nagyon, és vársz. Tehetsz mellé nyomásmérőt is, pölö lábpumáról. A kupakban lévő szelep 1-2 tized bár túlnyomásnál már nyit , de ha beledolgozik a henger a vízkörbe azt már nem tudja elengedni, ezért durrannak el ilyenkor a vízcsövek. Normál esetben melegen kemények a vízcsövek, de nem összenyomhatatlanok. Nekem az új hűtő sarka ereszt egy kicsit, de ha nem töltöm szintre a kiegyenlítőt ( 2 centivel alatta van) az pont elég hogy ne szivárogjon, több hely tágulni, kisebb nyomás, de a víz még nem forr fel, 5-6 éve így van. 

csak erre vigyázz mert ha nagy nyomást /2-3bár/ szétnyomja az oldalán a hütöt megnyilikaz aluminium és ereszteni fog a hütö és csere. én is jártam igy .

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Bombero írta:

Nem akartam ilyen színnel autót venni, pláne, hogy az előző autónk is ilyen színű volt. Mindezt viszont felül írta az, hogy az elérhető Astra kínálatból ez volt a legjobb állapotú. Közben ma leszerveztem a lakatolást és festést. Kb. százezerbe fog megállni a pénteki figyelmetlenségem. Köszönöm a linket. Azonban szombaton már beszereztem a tört alkatrészek pótlását.

Pedig szép ez a kék szín.Nekem csak az a bkv busz sötétkék nem tetszik.Én úgy voltam vele,hogy világos színű legyen.Sötétet nem akartam.A Vectrám bordó volt.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Ildikoka írta:

Olyan kèrdesem lenne van egy Opel Astra 1,7 isuzu autom nagy a valoszinüsège hogy adagolo problèmàja van,elèg ha az elektronika rèszèt cserèlem?vagy kompletten kell???

Dízel topikban találsz rá megoldást. Nem elég csak az elektronikát javíttatni. Cserélni kell az adagolón is egy szelepet!

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 05. 08. at 11:53, bcsabi írta:

A jobb oldalon folyamatosan kiveri valami folyik.

Nekem még fogasléces skodás korszakomból esett az meg, hogy a jobboldali kerék és a teljes jobbos futómű az folyton "kotyogott". De az nem véletlen.

A kormány többnyire a baloldalon van, és így kissé hosszabb maga a kivezető segédkar is - a joob oldali kerékhez. A magyarországi utak széle pedig - eléggé érdekes módon, de általában silány! Ott kátyúsabb, ott néha hiányos, stb. Amikor a kormányműben átterveztem, majd danamidból megcsináltattam az új kivezető-perselyt, többé ilyesmi nem fordult elő. Gyárilag volt kissé elméretezve. Így aztán persze gyakran kiverte a szilentet, a csapszegperselyt, a csapszeg és futóművi csapágyakat - és persze a jobbos kormány-gömbfejet.

Kormányművi átalakításom után ilyen gondom többé nem volt. És csupán 0,8-1 centi hosszon múlott minden!

Persze az csak Skoda volt, ez meg már Opel. Ámde a hiba - az lehet hasonló ...

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

2004-es G Astra ~160 ezer kilométerrel (legalábbis az óra szerint), Z14XE motorkóddal.

Hátramenet kapcsolásakor gyakran recseg a váltó (és nem is lehet betolni a kart, mert egy ponton megakad).

Az 1-es fokozat néha nehezen megy be, de az még nem is annyira zavaró. A többi fokozattal nincs semmi probléma.

Olvastam a témában, hogy Opel váltóknál ez előfordul, és hogy ilyenkor kuplungoljak kétszer / kuplung kinyomása után várjak néhány másodpercet / tegyem előbb 1-esbe, és utána R-be stb., de ezek a "trükkök" nem működnek nálam. Maximum az tud segíteni ilyenkor, ha kicsit előregurulok 1-esben, és utána teszem a hátramenetet. De ezt ugye hely hiányában nem mindig tudom megtenni, meg amúgy is kényelmetlen, és nem így kellene ennek működnie.

Aki járt már így (gondolom, vannak páran), hogyan oldották meg? A rudazaton lehet állítani vagy valamit felújítani? Ha igen, hogyan? Mit célszerű megnézni/megpróbálni?

Bármilyen tapasztalat érdekel a témában. Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

50 perce, OAG78 írta:

Sziasztok,

2004-es G Astra ~160 ezer kilométerrel (legalábbis az óra szerint), Z14XE motorkóddal.

Hátramenet kapcsolásakor gyakran recseg a váltó (és nem is lehet betolni a kart, mert egy ponton megakad).

Az 1-es fokozat néha nehezen megy be, de az még nem is annyira zavaró. A többi fokozattal nincs semmi probléma.

Olvastam a témában, hogy Opel váltóknál ez előfordul, és hogy ilyenkor kuplungoljak kétszer / kuplung kinyomása után várjak néhány másodpercet / tegyem előbb 1-esbe, és utána R-be stb., de ezek a "trükkök" nem működnek nálam. Maximum az tud segíteni ilyenkor, ha kicsit előregurulok 1-esben, és utána teszem a hátramenetet. De ezt ugye hely hiányában nem mindig tudom megtenni, meg amúgy is kényelmetlen, és nem így kellene ennek működnie.

Aki járt már így (gondolom, vannak páran), hogyan oldották meg? A rudazaton lehet állítani vagy valamit felújítani? Ha igen, hogyan? Mit célszerű megnézni/megpróbálni?

Bármilyen tapasztalat érdekel a témában. Előre is köszönöm!

1. Mielőtt rükvercbe teszed, lökd fel 3.-ba, utána hátramenet.

2. Mostanában figyeltem fel rá, hogy megálláskor van egy pont, egy pillanat, amikor jól el lehet kapni a rükvercet. De ehhez elég ügyesnek kell lenni.

Gyakorolj. :)

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

10 órája, OAG78 írta:

Sziasztok,

2004-es G Astra ~160 ezer kilométerrel (legalábbis az óra szerint), Z14XE motorkóddal.

Hátramenet kapcsolásakor gyakran recseg a váltó (és nem is lehet betolni a kart, mert egy ponton megakad).

Az 1-es fokozat néha nehezen megy be, de az még nem is annyira zavaró. A többi fokozattal nincs semmi probléma.

Olvastam a témában, hogy Opel váltóknál ez előfordul, és hogy ilyenkor kuplungoljak kétszer / kuplung kinyomása után várjak néhány másodpercet / tegyem előbb 1-esbe, és utána R-be stb., de ezek a "trükkök" nem működnek nálam. Maximum az tud segíteni ilyenkor, ha kicsit előregurulok 1-esben, és utána teszem a hátramenetet. De ezt ugye hely hiányában nem mindig tudom megtenni, meg amúgy is kényelmetlen, és nem így kellene ennek működnie.

Aki járt már így (gondolom, vannak páran), hogyan oldották meg? A rudazaton lehet állítani vagy valamit felújítani? Ha igen, hogyan? Mit célszerű megnézni/megpróbálni?

Bármilyen tapasztalat érdekel a témában. Előre is köszönöm!

 

9 órája, Cs. Zoltán írta:

1. Mielőtt rükvercbe teszed, lökd fel 3.-ba, utána hátramenet.

2. Mostanában figyeltem fel rá, hogy megálláskor van egy pont, egy pillanat, amikor jól el lehet kapni a rükvercet. De ehhez elég ügyesnek kell lenni.

Gyakorolj. :)

Tudomásom szerint a rükinél egyenes fogaskerekek vannak, ( ezért sivító a hangja mint a tolós váltós ladáké) ezért fordul itt elő hogy akad a váltás ( opeles könyv alapból irja a dupla kuplungot. ) de recsegnie nem szabadna. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

 

Tudomásom szerint a rükinél egyenes fogaskerekek vannak, ( ezért sivító a hangja mint a tolós váltós ladáké) ezért fordul itt elő hogy akad a váltás ( opeles könyv alapból irja a dupla kuplungot. ) de recsegnie nem szabadna. 

A C Corsámban és az ex F Astrámban is hasonló F13-as váltó van, mint a kérdező autójában (hogy mechanikus, vagy hidraulikus a kuplung az a probléma szempontjából mindegy). Mind a kettőnél pontosan ugyanez a hiba áll(t) fenn, az F Astrán volt váltóolaj cserélve, utána valamivel jobb lett, nem reccsent akkorát. Mivel nem olyan nagy műtét, egy próbát megér, főleg ha még a gyári olaj van benne (esetleg már el is szivárgott belőle valamennyi). 

Módosítva : Krajcso
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!olyan problémám lenne,hogy az olajhütönél folyik a motorolaj,2002-es astra 1.7dti y17dt isuzu motoros ,cseréltük az olajhütö tömitögyürüket ,de ugyan ugy folyik.Ha van valakinek ötlete, kérem segitsetek.elöre is köszönöm a segitségeteket

Módosítva : simi6811
Link to comment
Megosztás:

19 órája, OAG78 írta:

Sziasztok,

2004-es G Astra ~160 ezer kilométerrel (legalábbis az óra szerint), Z14XE motorkóddal.

Hátramenet kapcsolásakor gyakran recseg a váltó (és nem is lehet betolni a kart, mert egy ponton megakad).

Az 1-es fokozat néha nehezen megy be, de az még nem is annyira zavaró. A többi fokozattal nincs semmi probléma.

Olvastam a témában, hogy Opel váltóknál ez előfordul, és hogy ilyenkor kuplungoljak kétszer / kuplung kinyomása után várjak néhány másodpercet / tegyem előbb 1-esbe, és utána R-be stb., de ezek a "trükkök" nem működnek nálam. Maximum az tud segíteni ilyenkor, ha kicsit előregurulok 1-esben, és utána teszem a hátramenetet. De ezt ugye hely hiányában nem mindig tudom megtenni, meg amúgy is kényelmetlen, és nem így kellene ennek működnie.

Aki járt már így (gondolom, vannak páran), hogyan oldották meg? A rudazaton lehet állítani vagy valamit felújítani? Ha igen, hogyan? Mit célszerű megnézni/megpróbálni?

Bármilyen tapasztalat érdekel a témában. Előre is köszönöm!

A hátramenet kapcsolásnál benyomott kuplunggal várni kell egy kicsit, mint azt a piros astra könyv is írja, azt hiszem 3 másodpercet, azért, hogy a behajtótengely is meg tudjon állni. Csak utána lehet recsegés nélkül kapcsolni a fokozatot.

A kihajtótengely áll, kis fordító kerék is áll, akkor a behajtótengelynek is állnia kell, csak így megy.

Az akadás meg azért van, mert a kapcsolásnál pont fog a foggal találkozik, picit előre vagy hátra és kész már lehet is kapcsolni. Egyébként pont az az összefüggés, ha sokat recsegtetik a hátramenetet, a fogak oldaláról pont a bevezető kúp kopik le és annál többször fog fog a foggal ütközni.

Módosítva : HaPetya
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 perc, L.Fazakas írta:

és ami a legfontosabb dolog - az autónak általában állnia kell! Az nem igazán szokott menni, hogy még gurul kissé, mert akkor - persze hogy recseg a váltó.

Ez nem törvényszerű, mert van műszakilag igényesebb váltó, ahol a hátramenet is szinkronizált.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Krajcso írta:

A C Corsámban és az ex F Astrámban is hasonló F13-as váltó van, mint a kérdező autójában (hogy mechanikus, vagy hidraulikus a kuplung az a probléma szempontjából mindegy). Mind a kettőnél pontosan ugyanez a hiba áll(t) fenn, az F Astrán volt váltóolaj cserélve, utána valamivel jobb lett, nem reccsent akkorát. Mivel nem olyan nagy műtét, egy próbát megér, főleg ha még a gyári olaj van benne (esetleg már el is szivárgott belőle valamennyi). 

Nekem bevált a duplakuplung, ha elsőre nem kapcsol, de meg kell különböztetni a "gyári" akadást és azt amikor már hiba van, pölö az olaj, vagy rudazat kopás. Csak ez ugye innen nem megy. 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, HaPetya írta:

Ez nem törvényszerű, mert van műszakilag igényesebb váltó, ahol a hátramenet is szinkronizált.

Pont az opelekben, mi? Az autók nagy többségében se az 1-es fokozatot, se a hátramenetet nem igazán általánosan szokás! Népautókba nem építenek be flancos dolgokat.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, L.Fazakas írta:

Pont az opelekben, mi? Az autók nagy többségében se az 1-es fokozatot, se a hátramenetet nem igazán általánosan szokás! Népautókba nem építenek be flancos dolgokat.

Nem is nagyon van értelme, ritka az a közlekedési szituáció, amikor gurulás közben kell egyest kapcsolni. Ha már mozgásban van az autó még a 60 ló is megindítja a tonnás bódét kettesben. Ennek ellenére rengetegen jöttek-jönnek azzal a "problémával" hogy gurulás közben erőltetni kell az egyest.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.