Geopake Elküldve Május1, 2016 Megoszt Elküldve Május1, 2016 9 órája, bepi81 írta: Én mindig azt mondom, hogy az autóba a gyártó által előírt specifikációjú olajat kell tölteni, egészen addig, amíg a motor jó állapotú. Az olajcsere periódust, pedig, 10-15k km-nél hosszabbra nem szabadna hagyni, vagy 1 év, amelyik hamarabb bekövetkezik. A te autód esetében, ha korábban több olajcserét is a 10W-40-nel csináltak, akkor ennél folyósabb (vékonyabb) olajat szerintem nem célszerű beletölteni. Bár, nem írtad, hogy az 5W-30-ból mennyit evett 1000km alatt... Ha pár decit, akkor a km futás fényében lehet jobb döntés a rendszeres pótlása az elfogyott olajnak. Sok összetevőn múlik az optimális választás... Az enyémbe is többször rakott 10W-40 et az Opel márkaszerviz a könyve szerint.Olyan ügyes voltam,hogy vásárlás után néztem csak meg a szervizkönyvet.Inkább a kocsit néztem:) Lehet ha meglátom,meg sem veszem.Végül is nem faragtam rá eddig.Mentem vele azóta 50 ezer km-t.Mióta nálam van 4 éve 5W-40-et kap.Nem panaszkodik rá hogy nagyon folyós lenne:)10 ezer km-en 1.5 litert fogyaszt el belőle,de ahogy nézem egy része a váltó felőli szimeringnél távozik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május1, 2016 Megoszt Elküldve Május1, 2016 Kíváncsiságból megnéztem megint a könyvét.12800 km-nél raktak bele 10w-40-et aztán 1 év múlva 33500 km-nél. 58000 km-nél meg 5w-30-at ír a könyve.Bár az is gyanús hogy egyforma a tinta mind a 3 bejegyzésnél meg ugyanaz az aláírás.Na meg szép kerek számok a km-ek is.Bár lehet kerekítettek Nem tudom milyen megfontolásból raktak bele 10-est.Vácon történt mindez az Opel Tóthnál a bélyegző szerint.Utána nincs írva.Remélem rendes szervizbe hordta 3 év után a régi tulajdonosa. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kishenceg Elküldve Május1, 2016 Megoszt Elküldve Május1, 2016 30 perce, Geopake írta: ....Vácon történt mindez az Opel Tóthnál a bélyegző szerint.Utána nincs írva.Remélem rendes szervizbe hordta 3 év után a régi tulajdonosa. Hm... arról a kereskedésről/szervizröl nagyon megoszlottak a vélemények, mikor még működött... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május1, 2016 Megoszt Elküldve Május1, 2016 3 perce, Kishenceg írta: Hm... arról a kereskedésről/szervizröl nagyon megoszlottak a vélemények, mikor még működött... Váci volt az előző tulaj.Találhatott volna másik szervizt is Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Május2, 2016 Megoszt Elküldve Május2, 2016 20 órája, bepi81 írta: Én mindig azt mondom, hogy az autóba a gyártó által előírt specifikációjú olajat kell tölteni, egészen addig, amíg a motor jó állapotú. Az olajcsere periódust, pedig, 10-15k km-nél hosszabbra nem szabadna hagyni, vagy 1 év, amelyik hamarabb bekövetkezik. A te autód esetében, ha korábban több olajcserét is a 10W-40-nel csináltak, akkor ennél folyósabb (vékonyabb) olajat szerintem nem célszerű beletölteni. Bár, nem írtad, hogy az 5W-30-ból mennyit evett 1000km alatt... Ha pár decit, akkor a km futás fényében lehet jobb döntés a rendszeres pótlása az elfogyott olajnak. Sok összetevőn múlik az optimális választás... Rosszabb állapotú motorba miért kellene rosszabb olajat tölteni? Ezt a logikát nem értem. Sokan kérdezik, amikor mondom hogy milyen olajat használok, hogy "hány km van az autóban". És akkor ennek a függvényében jön a válasz hogy 100-150E km fölött már 10W40-et kéne... Ha 200E km-nél sincs vele probléma kár változtatni. Mellesleg az olajfogyás a motor jellemzője (adott esetben és mértékben még normális is), és nem az olajjal kell megszüntetni. (mantec után szabadon) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bepi81 Elküldve Május2, 2016 Megoszt Elküldve Május2, 2016 (edited) 29 perce, outsider írta: Rosszabb állapotú motorba miért kellene rosszabb olajat tölteni? Ezt a logikát nem értem. Sokan kérdezik, amikor mondom hogy milyen olajat használok, hogy "hány km van az autóban". És akkor ennek a függvényében jön a válasz hogy 100-150E km fölött már 10W40-et kéne... Ha 200E km-nél sincs vele probléma kár változtatni. Mellesleg az olajfogyás a motor jellemzője (adott esetben és mértékben még normális is), és nem az olajjal kell megszüntetni. (mantec után szabadon) Teljesen egyetértek a kiemelttel. ;-) Mi, az OFF Toyota fórumon is mindig a gyártó által előírt specifikációjú olajat javasoljuk alapvetően, ami jellemző bármelyik már gyártótól származó autóra is. Amikor egy újdonsült tulaj jelenik meg, hogy neki 5W-30 helyett 10W-40-nel szervizelték az autóját 8 éven keresztül és ezt az olajtípust is fogyasztja - mérhető módon, ami kb 2-3000km/1L-t jelent - a motor, akkor 2 lehetősége van: 1. Vagy ráborít 100-150k Ft-ot a motor felújítására (gyűrűszett, szelepszárszimering, hengerfej felújítás, tömítéscsere) és az előírt viszkozitású olajjal használja tovább, vagy 2. marad ennél (10W-40) viszkozitásnál és pótolgatja, gyűjtögeti a pénzt a generálra. Vagy eladja az autót... Szerintem ebben az esetben nem alternatíva visszaállni csak úgy a gyári specifikációra, hiszen, a motor már kopottabb, kokszos lehet belül és felesleges környezetterhelést jelentene a vékonyabb olajból adódó jelentősebb mennyiségű motorolaj igény. Az azért nem járja, hogy 1000km-en 1-2 liter motorolajat kell pótolgatni. Az a motor, amelyik ennyi olajat fogyaszt, erősen ajánlott a motorfelújításra. Ha csak egy emisszió mérésen venne részt, a CO és HC értékei magasan a megengedett szintek felett lenne, műszakit sem kaphatna. A gyártók sunyik ebben a tekintetben, mert amit az Opel megad 0,6L/1000km (Toyota 1L/1000km) az NEM azt jelenti műszaki szemmel nézve, hogy addig a motor JÓ, hanem azt, hogy a gyártó bebiztosítja saját magát az esetleges, ilyen jellegű garanciális javítások anyagi vonzata ellen. Levédi magát, magyarul. (Hozzá kell tegyem, az OFF Toyo azért korrekten járt el, mert 7év/180 000km futásig az olajfogyasztásban érintett blokkokat ingyen és bérmentve cserélte ún. fűzött blokkra annak, aki ezt kérte.) Szóval, igen, a rosszabb állapotú motorba nem érdemes drága olajat tölteni, mert pocséklás. Ez nem azt jelenti, hogy Tesco-s noname olajat kellene venni, NEM, megfelelő gyártótól célszerű vásárolni. Attól, hogy a gyári ajánlás 5W-30, nyugodtan lehet használni egy 5W-40-est is, ettől nem mehet tönkre egy motor. Ha mégis, az nem az olaj hibája lesz. Alapvetően azt mondom, törekedni kell megszüntetni a hiba okát és csak eztán használni a megfelelő olajtípust. Ez az én saját véleményem, nem akarok téríteni, meg hasonlók... Módosítva Május2, 2016 : bepi81 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Május2, 2016 Megoszt Elküldve Május2, 2016 10 perce, bepi81 írta: Teljesen egyetértek a kiemelttel. ;-) Mi, az OFF Toyota fórumon is mindig a gyártó által előírt specifikációjú olajat javasoljuk alapvetően, ami jellemző bármelyik már gyártótól származó autóra is. Amikor egy újdonsült tulaj jelenik meg, hogy neki 5W-30 helyett 10W-40-nel szervizelték az autóját 8 éven keresztül és ezt az olajtípust is fogyasztja - mérhető módon, ami kb 2-3000km/1L-t jelent - a motor, akkor 2 lehetősége van: 1. Vagy ráborít 100-150k Ft-ot a motor felújítására (gyűrűszett, szelepszárszimering, hengerfej felújítás, tömítéscsere) és az előírt viszkozitású olajjal használja tovább, vagy 2. marad ennél (10W-40) viszkozitásnál és pótolgatja, gyűjtögeti a pénzt a generálra. Vagy eladja az autót... Szerintem ebben az esetben nem alternatíva visszaállni csak úgy a gyári specifikációra, hiszen, a motor már kopottabb, kokszos lehet belül és felesleges környezetterhelést jelentene a vékonyabb olajból adódó jelentősebb mennyiségű motorolaj igény. Az azért nem járja, hogy 1000km-en 1-2 liter motorolajat kell pótolgatni. Az a motor, amelyik ennyi olajat fogyaszt, erősen ajánlott a motorfelújításra. Ha csak egy emisszió mérésen venne részt, a CO és HC értékei magasan a megengedett szintek felett lenne, műszakit sem kaphatna. A gyártók sunyik ebben a tekintetben, mert amit az Opel megad 0,6L/1000km (Toyota 1L/1000km) az NEM azt jelenti műszaki szemmel nézve, hogy addig a motor JÓ, hanem azt, hogy a gyártó bebiztosítja saját magát az esetleges, ilyen jellegű garanciális javítások anyagi vonzata ellen. Levédi magát, magyarul. (Hozzá kell tegyem, az OFF Toyo azért korrekten járt el, mert 7év/180 000km futásig az olajfogyasztásban érintett blokkokat ingyen és bérmentve cserélte ún. fűzött blokkra annak, aki ezt kérte.) Szóval, igen, a rosszabb állapotú motorba nem érdemes jó minőségű, drága olajat tölteni, mert pocséklás. Ez nem azt jelenti, hogy Tesco-s noname olajat kellene venni, NEM, megfelelő gyártótól célszerű vásárolni. Attól, hogy a gyári ajánlás 5W-30, nyugodtan lehet használni egy 5W-40-est is, ettől nem mehet tönkre egy motor. Ha mégis, az nem az olaj hibája lesz. Alapvetően azt mondom, törekedni kell megszüntetni a hiba okát és csak eztán használni a megfelelő olajtípust. Ez az én saját véleményem, nem akarok téríteni, meg hasonlók... "mérhető módon, ami kb 2-3000km/1L-t jelent " Ez Oplenél még gyári adat :D "Attól, hogy a gyári ajánlás 5W-30, nyugodtan lehet használni egy 5W-40-est is" Persze, nem is erre mondtam. Nekem eszi a 40-est, ha nem tenné, lehet váltanék 30-asra... Nekem a gyári érték körüli az olajfogyasztásom, de számolgattam és az én használati szokásaim mellett 7 év alatt térülne meg a motorgenerál... Nem füstöl, szóval töltögetem, de ahogy nézem 10E km-enként érdemes takarítani a fojtószelepet is, igazából az sem tétel Az én autóm egyébként a szervízkönyv szerint (már ha lehet hinni neki, a tinta olcsó...) 5W40-et kapott olyan 70e km-ig, a sokadik tulaj is még 120e km-nél 5W40-et rakott bele. Utána váltott át 10W40-re... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bmájki Elküldve Május2, 2016 Megoszt Elküldve Május2, 2016 On 2016.04.18. at 11:57, Jit írta: Sziasztok! Megpróbáltam átbogarászni a témákat, de szerencsére nagyon aktívak vagytok így elég soká tartani átnézni, hogy valaki érdeklődött e ilyen témában. Teljes műszaki analfabéta vagyok! 2005 G Astra 1.4 twinport boldog tulaja vagyok :P Soha bajom nem volt vele, most viszont a jobb első kerék környékén folyik el (gondolom én) a hűtőfolyadékom. Nem nagy a folyás, és ha van ilyen nem is folyamatos ahogy tapasztaltam...a klímával hozom én kapcsolatba a dolgot. Ahogy ez a gond jelentkezett észrevettem, hogy ha gyújtást adok egy furcsa hang kezdődik (egyszer mélyebb egyszer magasabb de folyamatos) és nem is marad abba folyamatos ha jár a motor ha nem.A műszerfalból jön a hang.A fűtés,hűtés amúgy megy, a klíma működik.... Van valami tipp? Megy a szervizbe mindenképpen csak munkámhoz használom az autót és nem tudom mennyire nagyon kéne sietnem vele. Lesz e ebből a kellemetlen hibából esetleg nagyobb gondom ha pár hetet várok még vele. Köszi A morgó hanggal én is találkoztam. 2 ideiglenes megoldást találtam 1: hangerőt feltekertem (nem az igazi) 2: lehúztam róla a csatit (így nincs belső keríngetésem) http://videa.hu/tagok/1749375 itt a videó róla. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bepi81 Elküldve Május2, 2016 Megoszt Elküldve Május2, 2016 18 perce, outsider írta: Az én autóm egyébként a szervízkönyv szerint (már ha lehet hinni neki, a tinta olcsó...) 5W40-et kapott olyan 70e km-ig, a sokadik tulaj is még 120e km-nél 5W40-et rakott bele. Utána váltott át 10W40-re... Na, ez a nem logikus lépés... még ha egy 5W-40-re váltott volna... az legalább egy normális minőségű hidrokrakkolt olaj, de a 10W-40 egy egyszerű, résszintetikus fajta (adalékolási okok miatt ebből nem lehet HC olajat gyártani, leszámítva a versenyolajokat) Az olaj hideg oldali viszkozitását rosszabb irányba változtatni teljesen felesleges, hiszen, az (tehát a hideg oldali) szinte kizárólag csak a hidegindításnál számít, akkor, viszont az a cél, hogy az olaj minél hamarabb eljusson a kenést igénylő helyekre. Az 5W-ről 10W-re váltással az indításkori kockázatokat növeli az ember. Szóval, 5W-ről én inkább 0W-re váltanék, 10W-re semmiképpen sem. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Május2, 2016 Megoszt Elküldve Május2, 2016 (edited) Első motortató bakot, meg kipufogó flexibilis csövet cserélnék...ha valaki már megtette, ossza meg legyen kedves velem...milyen márkájút, vagy milyen ne...ilyesmi... Módosítva Május2, 2016 : rozsav Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Május2, 2016 Megoszt Elküldve Május2, 2016 10 perce, rozsav írta: Első motortató bakot, meg kipufogó flexibilis csövet cserélnék...ha valaki már megtette, ossza meg legyen kedves velem...milyen márkájút, vagy milyen ne...ilyesmi... ment a privát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
magellaner Elküldve Május2, 2016 Megoszt Elküldve Május2, 2016 (edited) Sziasztok, a multkor csereltem a jobb első csapagyat 4 honapja kb. Létezhet,hogy ha a kereket megrangatom kicsit kotyog hogy a csapagy a hiba. Hangja nincsen menetkozben. Vagy gyarilag ennyi a hézag? Starline csapagy . Ezeken a csapagyakon mar nemlehet semmilyen hezagot allitani ahogy neztem. Módosítva Május2, 2016 : magellaner Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Május3, 2016 Megoszt Elküldve Május3, 2016 (edited) 7 órája, magellaner írta: Sziasztok, a multkor csereltem a jobb első csapagyat 4 honapja kb. Létezhet,hogy ha a kereket megrangatom kicsit kotyog hogy a csapagy a hiba. Hangja nincsen menetkozben. Vagy gyarilag ennyi a hézag? Starline csapagy . Ezeken a csapagyakon mar nemlehet semmilyen hezagot allitani ahogy neztem. A csapágyat a következő képen tudod leellenőrizni. -Megemeled az autót annyira, hogy a kerék a levegőben legyen. -Megfogod a kereket 12 ill. 6 óránál és megrángatod (megmozgatod) finoman. -Ha kottyanást érzel akkor kérsz valakitől egy kis segítséget. Megkéred, hogy lépjen rá a fékpedálra. -Újra megmozgatod a kereket és ha a kottyanás megszűnt akkor kerékcsapágy a ludas, ha nem akkor valamelyik futómű alkatrész annál a keréknél. Ha csapágyas akkor általában annak hangja van. Én ellenőrizném még a csapágy rögzítő csavarjait is, hogy meg van e húzva rendesen (nyomatékra). Ezeken nem lehet hézagot állítani. Módosítva Május3, 2016 : gezoli 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Május3, 2016 Megoszt Elküldve Május3, 2016 Sziasztok! Talán már címeremmé válik a hidrotőke probléma, ezügyben kérdeznék: Korábban említette valaki, ismerőse kapcsán, a Bg hidrotőke tisztító termékeit. Van valaki, tud valaki valakit, akinek használt valamilyen hasonló termék hidrotőke csattogás ellenében? Hát, ilyen egy sokismeretlenes kérdés... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Május3, 2016 Megoszt Elküldve Május3, 2016 40 perce, Cs. Zoltán írta: Sziasztok! Talán már címeremmé válik a hidrotőke probléma, ezügyben kérdeznék: Korábban említette valaki, ismerőse kapcsán, a Bg hidrotőke tisztító termékeit. Van valaki, tud valaki valakit, akinek használt valamilyen hasonló termék hidrotőke csattogás ellenében? Hát, ilyen egy sokismeretlenes kérdés... Kollégám autójának (2003-as Z12XE Astra G) szerelője esküszik rá (főállásban Volvo-kat "szakszervizel"). A BG EPR és a másik aminek nem jut eszembe a neve. Azt mondta neki, hogy nagyon sok esetben működik/működött, ők is akarnak a köv olajcserekor egy próbát csinálni az Astra-n, ő a munkahelyéről tudja beszerezni, a két flakon (2x325ml) állítólag 10-12-be lesz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Május3, 2016 Megoszt Elküldve Május3, 2016 Köszönöm. Kollégádnak melegen is csattognak a tőkék? Nem egy olcsó anyag, ha csak az lesz ennyibe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május3, 2016 Megoszt Elküldve Május3, 2016 (edited) 1 órával ezelőtt, Cs. Zoltán írta: Sziasztok! Talán már címeremmé válik a hidrotőke probléma, ezügyben kérdeznék: Korábban említette valaki, ismerőse kapcsán, a Bg hidrotőke tisztító termékeit. Van valaki, tud valaki valakit, akinek használt valamilyen hasonló termék hidrotőke csattogás ellenében? Hát, ilyen egy sokismeretlenes kérdés... 33 perce, Janó32 írta: Kollégám autójának (2003-as Z12XE Astra G) szerelője esküszik rá (főállásban Volvo-kat "szakszervizel"). A BG EPR és a másik aminek nem jut eszembe a neve. Azt mondta neki, hogy nagyon sok esetben működik/működött, ők is akarnak a köv olajcserekor egy próbát csinálni az Astra-n, ő a munkahelyéről tudja beszerezni, a két flakon (2x325ml) állítólag 10-12-be lesz... Most nem azért de ha jól tudom a 16 szelepesnél elég egyszerű kiszedni a tőkéket kitakarítani, és ekkor csak szelepfedél tömítést, és egy flakon féktisztítót kell venni. Nem egyszerűbb ez mind drága löttyöket öntögetni az olajba hátha segít? Mintha a a Gyikben lenne róla leírás.....http://www.opelforum.hu/topic/1751-hidrotőkék/#comment-871353 Módosítva Május3, 2016 : zotya975 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Május3, 2016 Megoszt Elküldve Május3, 2016 28 perce, Cs. Zoltán írta: Köszönöm. Kollégádnak melegen is csattognak a tőkék? Nem egy olcsó anyag, ha csak az lesz ennyibe. Több tényezős a szituáció: neki melegen van hangja (valaminek), szerinte hidrotőke ellenben én nem vagyok biztos benne de szerintem az inkább a lánc hangja (normál hangja, nem tűnik rendellenesnek, neki ez az első láncos autója, nekem sosem volt láncos). Az én autóm hangjával nem tudjuk összevetni (mivel szíjas), de a másik kolléga Z14XEP-hez képest nem zajos a Z12XE sem hidegen-sem melegen. Tehát vagy a hidrotőke van oda a Z12XE-n (vagy a lánc?), vagy a Z14XEP-n a lánc (vagy más). Jó sokat segítettem, igaz? 11 perce, zotya975 írta: Most nem azért de ha jól tudom a 16 szelepesnél elég egyszerű kiszedni a tőkéket kitakarítani, és ekkor csak szelepfedél tömítést, és egy flakon féktisztítót kell venni. Nem egyszerűbb ez mind drága löttyöket öntögetni az olajba hátha segít? Mintha a a Gyikben lenne róla leírás.....http://www.opelforum.hu/topic/1751-hidrotőkék/#comment-871353 Nem öntöd a friss olajba, a leeresztendőbe kell és azzal járatni... (Ha jól rémlik...) Az utólagos olajadalékolást én ellenzem, ezt szerintem a kollégám sem támogatná. Tömítés + munkadíj + fékfolyadék sem hinném hogy olcsóbb mint 10k (ha nem Te magad csinálod, a szervizbe ezt ki kell fizetni). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május3, 2016 Megoszt Elküldve Május3, 2016 1 perc, Janó32 írta: Több tényezős a szituáció: neki melegen van hangja (valaminek), szerinte hidrotőke ellenben én nem vagyok biztos benne de szerintem az inkább a lánc hangja (normál hangja, nem tűnik rendellenesnek, neki ez az első láncos autója, nekem sosem volt láncos). Az én autóm hangjával nem tudjuk összevetni (mivel szíjas), de a másik kolléga Z14XEP-hez képest nem zajos a Z12XE sem hidegen-sem melegen. Tehát vagy a hidrotőke van oda a Z12XE-n (vagy a lánc?), vagy a Z14XEP-n a lánc (vagy más). Jó sokat segítettem, igaz? Nem öntöd a friss olajba, a leeresztendőbe kell és azzal járatni... (Ha jól rémlik...) Az utólagos olajadalékolást én ellenzem, ezt szerintem a kollégám sem támogatná. Tömítés + munkadíj + fékfolyadék sem hinném hogy olcsóbb mint 10k (ha nem Te magad csinálod, a szervizbe ezt ki kell fizetni). Az lehet, de a csattogó tőkéknek oka van, mondjuk eldugult olajjárat miatt kicsi ott az olajnyomás. Ha leveszed a szelepfedelet akkor észreveszed a kopott , berágódott bütyköt, ha tisztító folyadékot öntesz bele ( és akár el is halkul tőle)akkor nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Május3, 2016 Megoszt Elküldve Május3, 2016 (edited) Láncos motornál úgy tudom a teljes vezérlést le kell szedni a cseréhez vagy tisztításhoz. Ez költséges munkadíjban is. Janó, akkor ha jól értem, motoröblítéssel egybekötött tisztításra készül a munkatársad. Ezen már én is túl vagyok, nem segített, tartósan nem (Kb.3000km-ig). Benne hagyható adalékra gondoltam de akkor a BG-s kombináció nem ilyen... Módosítva Május3, 2016 : Cs. Zoltán Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Május3, 2016 Megoszt Elküldve Május3, 2016 (edited) Üdvözlet! Mi akarja megadni magát? Csak hidegen ilyen, illetve pár száz méter után abbamarad, vagy magasabb fordulatszám esetén. Beindításnál magasabb ugye a fordulat, (hideg indítás), majd kis idő múltán valamennyit csökken a fordulat. Ekkor hallani igazán a zajt. Minél alacsonyabba fordulat, annál inkább hallani. Mintha a legfelső szíjtárcsából jönne a hang. Vagy a szíj adná ki ezt a hangot? vagy valami más? A klímát is Be/Ki kapcsoltam, de nem változik tőle a hang. Pont most tennénk bele két nap alatt megint úgy 250 Km-t. Nem lenne jó, ha mozgásképtelenné válna. Videó: Módosítva Május3, 2016 : KMilán Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Május3, 2016 Megoszt Elküldve Május3, 2016 Szép hangja van. Sztem is valamelyik tárcsa vagy csapágy. Nekem ILYEN indításkor, de nem mindig. Ez a videó is amint látszik 1 éve készült. most 116e van benne és lényegében ugyan ilyen a hangja. Vagy halkabb Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Május4, 2016 Megoszt Elküldve Május4, 2016 On 2016. 05. 03. at 12:54, zotya975 írta: Az lehet, de a csattogó tőkéknek oka van, mondjuk eldugult olajjárat miatt kicsi ott az olajnyomás. Ha leveszed a szelepfedelet akkor észreveszed a kopott , berágódott bütyköt, ha tisztító folyadékot öntesz bele ( és akár el is halkul tőle)akkor nem. Persze, totálisan igazad van, csak amiről Te beszélsz az már konkrétan egy komplett szervizelés/szervizművelet, nem pedig egy esetleges tisztítás (orvosolás?) folyamata, nem egy költségvonzatú történetek. Ha valami esetleg tisztítással x összegből kitolható/visszafordítható/megoldható sok évre, akkor nem feltétlen látom jogosultnak a 3x-es ráfordítást. Ez kb olyan szerintem, mint hogy minek fordítjuk félre az EGR-t, hiszen ha megszorul akkor könnyedén cserélhető. 23 órája, Cs. Zoltán írta: Láncos motornál úgy tudom a teljes vezérlést le kell szedni a cseréhez vagy tisztításhoz. Ez költséges munkadíjban is. Janó, akkor ha jól értem, motoröblítéssel egybekötött tisztításra készül a munkatársad. Ezen már én is túl vagyok, nem segített, tartósan nem (Kb.3000km-ig). Benne hagyható adalékra gondoltam de akkor a BG-s kombináció nem ilyen... Ez a BG cucc azért 2x325ml (mint kiderült), mert az első megy bele leeresztés előtt (járatni/autózni kell vele 10 percig), a másik flakon a friss olajba megy bele. Nálam emiatt vérzik el a történet, én nem merném a friss full szintetikus olaj összetételét megbontani más adalékkal (ha nem muszáj). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
magellaner Elküldve Május4, 2016 Megoszt Elküldve Május4, 2016 On 2016. 05. 03. at 4:54 AM, gezoli said: A csapágyat a következő képen tudod leellenőrizni. -Megemeled az autót annyira, hogy a kerék a levegőben legyen. -Megfogod a kereket 12 ill. 6 óránál és megrángatod (megmozgatod) finoman. -Ha kottyanást érzel akkor kérsz valakitől egy kis segítséget. Megkéred, hogy lépjen rá a fékpedálra. -Újra megmozgatod a kereket és ha a kottyanás megszűnt akkor kerékcsapágy a ludas, ha nem akkor valamelyik futómű alkatrész annál a keréknél. Ha csapágyas akkor általában annak hangja van. Én ellenőrizném még a csapágy rögzítő csavarjait is, hogy meg van e húzva rendesen (nyomatékra). Ezeken nem lehet hézagot állítani. Köszi az infot megrángattam a kereket es ugynezki tenyleg a csapagy kotyog de minimalisan csak. Kiszedtem de kezben nem erezni hogy laza. Egyenlore marad benne mert nincs morgo hangja. Starline-t nem veszek tobbet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petya17 Elküldve Május4, 2016 Megoszt Elküldve Május4, 2016 Üdv. Nemrég lettek fékbetétek cserélve az autón (G astra) és pár napja hosszútávon azt veszem észre hogy felpuhul a fék és jóval kisebb a fékhatás, megfogtam elől mind a két felni forró, valaki szerint a kerékcsapágyak szorulnak, de mindkettő meleg. Egyszerre beadhatja mindkét oldal az unalmast, vagy a féknél mi lehet a probléma a melegtől puhul fel? A fék befog és attól melegszik? Tanácstalan vagyok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts