Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

9 órája, bepi81 írta:

Én mindig azt mondom, hogy az autóba a gyártó által előírt specifikációjú olajat kell tölteni, egészen addig, amíg a motor jó állapotú. Az olajcsere periódust, pedig, 10-15k km-nél hosszabbra nem szabadna hagyni, vagy 1 év, amelyik hamarabb bekövetkezik.

A te autód esetében, ha korábban több olajcserét is a 10W-40-nel csináltak, akkor ennél folyósabb (vékonyabb) olajat szerintem nem célszerű beletölteni.

Bár, nem írtad, hogy az 5W-30-ból mennyit evett 1000km alatt... Ha pár decit, akkor a km futás fényében lehet jobb döntés a rendszeres pótlása az elfogyott olajnak.

Sok összetevőn múlik az optimális választás...

Az enyémbe is többször rakott 10W-40 et az Opel márkaszerviz a könyve szerint.Olyan ügyes voltam,hogy vásárlás után néztem csak meg a szervizkönyvet.Inkább a kocsit néztem:) Lehet ha meglátom,meg sem veszem.Végül is nem faragtam rá eddig.Mentem vele azóta 50 ezer km-t.Mióta nálam van 4 éve 5W-40-et kap.Nem panaszkodik rá hogy nagyon folyós lenne:)10 ezer km-en 1.5 litert fogyaszt el belőle,de ahogy nézem egy része a váltó felőli szimeringnél távozik.

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsiságból megnéztem megint a könyvét.12800 km-nél raktak bele 10w-40-et aztán 1 év múlva 33500 km-nél. 58000 km-nél meg 5w-30-at ír a könyve.Bár az is gyanús hogy egyforma a tinta mind a 3 bejegyzésnél meg ugyanaz az aláírás.Na meg szép kerek számok a km-ek is.Bár lehet kerekítettek :) Nem tudom milyen megfontolásból raktak bele 10-est.Vácon történt mindez az Opel Tóthnál a bélyegző szerint.Utána nincs írva.Remélem rendes szervizbe hordta 3 év után a régi tulajdonosa.

Link to comment
Megosztás:

30 perce, Geopake írta:

....Vácon történt mindez az Opel Tóthnál a bélyegző szerint.Utána nincs írva.Remélem rendes szervizbe hordta 3 év után a régi tulajdonosa.

Hm... arról a kereskedésről/szervizröl nagyon megoszlottak a vélemények, mikor még működött...

Link to comment
Megosztás:

20 órája, bepi81 írta:

Én mindig azt mondom, hogy az autóba a gyártó által előírt specifikációjú olajat kell tölteni, egészen addig, amíg a motor jó állapotú. Az olajcsere periódust, pedig, 10-15k km-nél hosszabbra nem szabadna hagyni, vagy 1 év, amelyik hamarabb bekövetkezik.

A te autód esetében, ha korábban több olajcserét is a 10W-40-nel csináltak, akkor ennél folyósabb (vékonyabb) olajat szerintem nem célszerű beletölteni.

Bár, nem írtad, hogy az 5W-30-ból mennyit evett 1000km alatt... Ha pár decit, akkor a km futás fényében lehet jobb döntés a rendszeres pótlása az elfogyott olajnak.

Sok összetevőn múlik az optimális választás...

Rosszabb állapotú motorba miért kellene rosszabb olajat tölteni? Ezt a logikát nem értem.

Sokan kérdezik, amikor mondom hogy milyen olajat használok, hogy "hány km van az autóban".

És akkor ennek a függvényében jön a válasz hogy 100-150E km fölött már 10W40-et kéne...

Ha 200E km-nél sincs vele probléma kár változtatni.

Mellesleg az olajfogyás a motor jellemzője (adott esetben és mértékben még normális is), és nem az olajjal kell megszüntetni. (mantec után szabadon)

Link to comment
Megosztás:

29 perce, outsider írta:

Rosszabb állapotú motorba miért kellene rosszabb olajat tölteni? Ezt a logikát nem értem.

Sokan kérdezik, amikor mondom hogy milyen olajat használok, hogy "hány km van az autóban".

És akkor ennek a függvényében jön a válasz hogy 100-150E km fölött már 10W40-et kéne...

Ha 200E km-nél sincs vele probléma kár változtatni.

Mellesleg az olajfogyás a motor jellemzője (adott esetben és mértékben még normális is), és nem az olajjal kell megszüntetni. (mantec után szabadon)

Teljesen egyetértek a kiemelttel. ;-)
Mi, az OFF Toyota fórumon is mindig a gyártó által előírt specifikációjú olajat javasoljuk alapvetően, ami jellemző bármelyik már gyártótól származó autóra is.

Amikor egy újdonsült tulaj jelenik meg, hogy neki 5W-30 helyett 10W-40-nel szervizelték az autóját 8 éven keresztül és ezt az olajtípust is fogyasztja - mérhető módon, ami kb 2-3000km/1L-t jelent - a motor, akkor 2 lehetősége van:

1. Vagy ráborít 100-150k Ft-ot a motor felújítására (gyűrűszett, szelepszárszimering, hengerfej felújítás, tömítéscsere) és az előírt viszkozitású olajjal használja tovább, vagy

2. marad ennél (10W-40) viszkozitásnál és pótolgatja, gyűjtögeti a pénzt a generálra. Vagy eladja az autót...

Szerintem ebben az esetben nem alternatíva visszaállni csak úgy a gyári specifikációra, hiszen, a motor már kopottabb, kokszos lehet belül és felesleges környezetterhelést jelentene a vékonyabb olajból adódó jelentősebb mennyiségű motorolaj igény. Az azért nem járja, hogy 1000km-en 1-2 liter motorolajat kell pótolgatni. Az a motor, amelyik ennyi olajat fogyaszt, erősen ajánlott a motorfelújításra. Ha csak egy emisszió mérésen venne részt, a CO és HC értékei magasan a megengedett szintek felett lenne, műszakit sem kaphatna.

A gyártók sunyik ebben a tekintetben, mert amit az Opel megad 0,6L/1000km (Toyota 1L/1000km) az NEM azt jelenti műszaki szemmel nézve, hogy addig a motor JÓ, hanem azt, hogy a gyártó bebiztosítja saját magát az esetleges, ilyen jellegű garanciális javítások anyagi vonzata ellen. Levédi magát, magyarul.

(Hozzá kell tegyem, az OFF Toyo azért korrekten járt el, mert 7év/180 000km futásig az olajfogyasztásban érintett blokkokat ingyen és bérmentve cserélte ún. fűzött blokkra annak, aki ezt kérte.)

Szóval, igen, a rosszabb állapotú motorba nem érdemes drága olajat tölteni, mert pocséklás. Ez nem azt jelenti, hogy Tesco-s noname olajat kellene venni, NEM, megfelelő gyártótól célszerű vásárolni. Attól, hogy a gyári ajánlás 5W-30, nyugodtan lehet használni egy 5W-40-est is, ettől nem mehet tönkre egy motor. Ha mégis, az nem az olaj hibája lesz. Alapvetően azt mondom, törekedni kell megszüntetni a hiba okát és csak eztán használni a megfelelő olajtípust. Ez az én saját véleményem, nem akarok téríteni, meg hasonlók...

Módosítva : bepi81
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

10 perce, bepi81 írta:

Teljesen egyetértek a kiemelttel. ;-)
Mi, az OFF Toyota fórumon is mindig a gyártó által előírt specifikációjú olajat javasoljuk alapvetően, ami jellemző bármelyik már gyártótól származó autóra is.

Amikor egy újdonsült tulaj jelenik meg, hogy neki 5W-30 helyett 10W-40-nel szervizelték az autóját 8 éven keresztül és ezt az olajtípust is fogyasztja - mérhető módon, ami kb 2-3000km/1L-t jelent - a motor, akkor 2 lehetősége van:

1. Vagy ráborít 100-150k Ft-ot a motor felújítására (gyűrűszett, szelepszárszimering, hengerfej felújítás, tömítéscsere) és az előírt viszkozitású olajjal használja tovább, vagy

2. marad ennél (10W-40) viszkozitásnál és pótolgatja, gyűjtögeti a pénzt a generálra. Vagy eladja az autót...

Szerintem ebben az esetben nem alternatíva visszaállni csak úgy a gyári specifikációra, hiszen, a motor már kopottabb, kokszos lehet belül és felesleges környezetterhelést jelentene a vékonyabb olajból adódó jelentősebb mennyiségű motorolaj igény. Az azért nem járja, hogy 1000km-en 1-2 liter motorolajat kell pótolgatni. Az a motor, amelyik ennyi olajat fogyaszt, erősen ajánlott a motorfelújításra. Ha csak egy emisszió mérésen venne részt, a CO és HC értékei magasan a megengedett szintek felett lenne, műszakit sem kaphatna.

A gyártók sunyik ebben a tekintetben, mert amit az Opel megad 0,6L/1000km (Toyota 1L/1000km) az NEM azt jelenti műszaki szemmel nézve, hogy addig a motor JÓ, hanem azt, hogy a gyártó bebiztosítja saját magát az esetleges, ilyen jellegű garanciális javítások anyagi vonzata ellen. Levédi magát, magyarul.

(Hozzá kell tegyem, az OFF Toyo azért korrekten járt el, mert 7év/180 000km futásig az olajfogyasztásban érintett blokkokat ingyen és bérmentve cserélte ún. fűzött blokkra annak, aki ezt kérte.)

Szóval, igen, a rosszabb állapotú motorba nem érdemes jó minőségű, drága olajat tölteni, mert pocséklás. Ez nem azt jelenti, hogy Tesco-s noname olajat kellene venni, NEM, megfelelő gyártótól célszerű vásárolni. Attól, hogy a gyári ajánlás 5W-30, nyugodtan lehet használni egy 5W-40-est is, ettől nem mehet tönkre egy motor. Ha mégis, az nem az olaj hibája lesz. Alapvetően azt mondom, törekedni kell megszüntetni a hiba okát és csak eztán használni a megfelelő olajtípust. Ez az én saját véleményem, nem akarok téríteni, meg hasonlók...

"mérhető módon, ami kb 2-3000km/1L-t jelent "

Ez Oplenél még gyári adat :D

"Attól, hogy a gyári ajánlás 5W-30, nyugodtan lehet használni egy 5W-40-est is"

Persze, nem is erre mondtam. Nekem eszi a 40-est, ha nem tenné, lehet váltanék 30-asra...

Nekem a  gyári érték körüli az olajfogyasztásom, de számolgattam és az én használati szokásaim mellett 7 év alatt térülne meg a motorgenerál...

Nem füstöl, szóval töltögetem, de ahogy nézem 10E km-enként érdemes takarítani a fojtószelepet is, igazából az sem tétel :)

Az én autóm egyébként a szervízkönyv szerint (már ha lehet hinni neki, a tinta olcsó...) 5W40-et kapott olyan 70e km-ig, a sokadik tulaj is még 120e km-nél 5W40-et rakott bele.

Utána váltott át 10W40-re...

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎04‎.‎18‎. at 11:57, Jit írta:

Sziasztok!

Megpróbáltam átbogarászni a témákat, de szerencsére nagyon aktívak vagytok így elég soká tartani átnézni, hogy valaki érdeklődött e ilyen témában.
Teljes műszaki analfabéta vagyok!
2005 G Astra 1.4 twinport boldog tulaja vagyok :P Soha bajom nem volt vele, most viszont a jobb első kerék környékén folyik el (gondolom én) a hűtőfolyadékom.
Nem nagy a folyás, és ha van ilyen nem is folyamatos ahogy tapasztaltam...a klímával hozom én kapcsolatba a dolgot.
Ahogy ez a gond jelentkezett észrevettem, hogy ha gyújtást adok egy furcsa hang kezdődik (egyszer mélyebb egyszer magasabb de folyamatos) és nem is marad abba folyamatos ha jár a motor ha nem.A műszerfalból jön a hang.A fűtés,hűtés amúgy megy, a klíma működik....
Van valami tipp?
Megy a szervizbe mindenképpen csak munkámhoz használom az autót és nem tudom mennyire nagyon kéne sietnem vele.
Lesz e ebből a kellemetlen hibából esetleg nagyobb gondom ha pár hetet várok még vele.
Köszi

A morgó hanggal én is találkoztam. 2 ideiglenes megoldást találtam

1: hangerőt feltekertem (nem az igazi)

2: lehúztam róla a csatit (így nincs belső keríngetésem)

http://videa.hu/tagok/1749375 itt a videó róla.

Link to comment
Megosztás:

18 perce, outsider írta:

Az én autóm egyébként a szervízkönyv szerint (már ha lehet hinni neki, a tinta olcsó...) 5W40-et kapott olyan 70e km-ig, a sokadik tulaj is még 120e km-nél 5W40-et rakott bele.

Utána váltott át 10W40-re...

Na, ez a nem logikus lépés... még ha egy 5W-40-re váltott volna... az legalább egy normális minőségű hidrokrakkolt olaj, de a 10W-40 egy egyszerű, résszintetikus fajta (adalékolási okok miatt ebből nem lehet HC olajat gyártani, leszámítva a versenyolajokat)

Az olaj hideg oldali viszkozitását rosszabb irányba változtatni teljesen felesleges, hiszen, az (tehát a hideg oldali) szinte kizárólag csak a hidegindításnál számít, akkor, viszont az a cél, hogy az olaj minél hamarabb eljusson a kenést igénylő helyekre. Az 5W-ről 10W-re váltással az indításkori kockázatokat növeli az ember.

Szóval, 5W-ről én inkább 0W-re váltanék, 10W-re semmiképpen sem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, a multkor csereltem a jobb első csapagyat 4 honapja kb. Létezhet,hogy ha a kereket megrangatom kicsit kotyog hogy a csapagy a hiba. Hangja nincsen menetkozben. Vagy gyarilag ennyi a hézag? Starline csapagy . Ezeken a csapagyakon mar nemlehet semmilyen hezagot allitani ahogy neztem.

Módosítva : magellaner
Link to comment
Megosztás:

7 órája, magellaner írta:

Sziasztok, a multkor csereltem a jobb első csapagyat 4 honapja kb. Létezhet,hogy ha a kereket megrangatom kicsit kotyog hogy a csapagy a hiba. Hangja nincsen menetkozben. Vagy gyarilag ennyi a hézag? Starline csapagy . Ezeken a csapagyakon mar nemlehet semmilyen hezagot allitani ahogy neztem.

A csapágyat a következő képen tudod leellenőrizni.

-Megemeled az autót annyira, hogy a kerék a levegőben legyen.

-Megfogod a kereket 12 ill. 6 óránál és megrángatod (megmozgatod) finoman.

-Ha kottyanást érzel akkor kérsz valakitől egy kis segítséget. Megkéred, hogy lépjen rá a fékpedálra.

-Újra megmozgatod a kereket és ha a kottyanás megszűnt akkor kerékcsapágy a ludas, ha nem akkor valamelyik futómű alkatrész annál a keréknél.

Ha csapágyas akkor általában annak hangja van. Én ellenőrizném még a csapágy rögzítő csavarjait is, hogy meg van e húzva rendesen (nyomatékra).

Ezeken nem lehet hézagot állítani.

 

Módosítva : gezoli
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Talán már címeremmé válik a hidrotőke probléma, ezügyben kérdeznék:

Korábban említette valaki, ismerőse kapcsán, a Bg hidrotőke tisztító termékeit. Van valaki, tud valaki valakit, akinek használt valamilyen hasonló termék hidrotőke csattogás ellenében?

Hát, ilyen egy sokismeretlenes kérdés...

 

Link to comment
Megosztás:

40 perce, Cs. Zoltán írta:

Sziasztok!

Talán már címeremmé válik a hidrotőke probléma, ezügyben kérdeznék:

Korábban említette valaki, ismerőse kapcsán, a Bg hidrotőke tisztító termékeit. Van valaki, tud valaki valakit, akinek használt valamilyen hasonló termék hidrotőke csattogás ellenében?

Hát, ilyen egy sokismeretlenes kérdés...

 

Kollégám autójának (2003-as Z12XE Astra G) szerelője esküszik rá (főállásban Volvo-kat "szakszervizel"). A BG EPR és a másik aminek nem jut eszembe a neve. Azt mondta neki, hogy nagyon sok esetben működik/működött, ők is akarnak a köv olajcserekor egy próbát csinálni az Astra-n, ő a munkahelyéről tudja beszerezni, a két flakon (2x325ml) állítólag 10-12-be lesz... 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Cs. Zoltán írta:

Sziasztok!

Talán már címeremmé válik a hidrotőke probléma, ezügyben kérdeznék:

Korábban említette valaki, ismerőse kapcsán, a Bg hidrotőke tisztító termékeit. Van valaki, tud valaki valakit, akinek használt valamilyen hasonló termék hidrotőke csattogás ellenében?

Hát, ilyen egy sokismeretlenes kérdés...

 

 

33 perce, Janó32 írta:

Kollégám autójának (2003-as Z12XE Astra G) szerelője esküszik rá (főállásban Volvo-kat "szakszervizel"). A BG EPR és a másik aminek nem jut eszembe a neve. Azt mondta neki, hogy nagyon sok esetben működik/működött, ők is akarnak a köv olajcserekor egy próbát csinálni az Astra-n, ő a munkahelyéről tudja beszerezni, a két flakon (2x325ml) állítólag 10-12-be lesz... 

Most nem azért de ha jól tudom a 16 szelepesnél elég egyszerű kiszedni a tőkéket kitakarítani, és ekkor csak szelepfedél tömítést, és egy flakon féktisztítót kell venni. Nem egyszerűbb ez mind drága löttyöket öntögetni az olajba hátha segít? Mintha a a Gyikben lenne róla leírás.....http://www.opelforum.hu/topic/1751-hidrotőkék/#comment-871353

Módosítva : zotya975
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

28 perce, Cs. Zoltán írta:

Köszönöm.

Kollégádnak melegen is csattognak a tőkék?

Nem egy olcsó anyag, ha csak az lesz ennyibe.

Több tényezős a szituáció: neki melegen van hangja (valaminek), szerinte hidrotőke ellenben én nem vagyok biztos benne de szerintem az inkább a lánc hangja (normál hangja, nem tűnik rendellenesnek, neki ez az első láncos autója, nekem sosem volt láncos). Az én autóm hangjával nem tudjuk összevetni (mivel szíjas), de a másik kolléga Z14XEP-hez képest nem zajos a Z12XE sem hidegen-sem melegen. Tehát vagy a hidrotőke van oda a Z12XE-n (vagy a lánc?), vagy a Z14XEP-n a lánc (vagy más). :huh: Jó sokat segítettem, igaz?  :)

11 perce, zotya975 írta:

 

Most nem azért de ha jól tudom a 16 szelepesnél elég egyszerű kiszedni a tőkéket kitakarítani, és ekkor csak szelepfedél tömítést, és egy flakon féktisztítót kell venni. Nem egyszerűbb ez mind drága löttyöket öntögetni az olajba hátha segít? Mintha a a Gyikben lenne róla leírás.....http://www.opelforum.hu/topic/1751-hidrotőkék/#comment-871353

Nem öntöd a friss olajba, a leeresztendőbe kell és azzal járatni... (Ha jól rémlik...) Az utólagos olajadalékolást én ellenzem, ezt szerintem a kollégám sem támogatná. Tömítés + munkadíj + fékfolyadék sem hinném hogy olcsóbb mint 10k (ha nem Te magad csinálod, a szervizbe ezt ki kell fizetni). 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 perc, Janó32 írta:

Több tényezős a szituáció: neki melegen van hangja (valaminek), szerinte hidrotőke ellenben én nem vagyok biztos benne de szerintem az inkább a lánc hangja (normál hangja, nem tűnik rendellenesnek, neki ez az első láncos autója, nekem sosem volt láncos). Az én autóm hangjával nem tudjuk összevetni (mivel szíjas), de a másik kolléga Z14XEP-hez képest nem zajos a Z12XE sem hidegen-sem melegen. Tehát vagy a hidrotőke van oda a Z12XE-n (vagy a lánc?), vagy a Z14XEP-n a lánc (vagy más). :huh: Jó sokat segítettem, igaz?  :)

Nem öntöd a friss olajba, a leeresztendőbe kell és azzal járatni... (Ha jól rémlik...) Az utólagos olajadalékolást én ellenzem, ezt szerintem a kollégám sem támogatná. Tömítés + munkadíj + fékfolyadék sem hinném hogy olcsóbb mint 10k (ha nem Te magad csinálod, a szervizbe ezt ki kell fizetni). 

Az lehet, de a csattogó tőkéknek oka van, mondjuk eldugult olajjárat miatt kicsi ott az olajnyomás. Ha leveszed a szelepfedelet akkor észreveszed a kopott , berágódott bütyköt, ha tisztító folyadékot öntesz bele ( és akár el is halkul tőle)akkor nem.

Link to comment
Megosztás:

Láncos motornál úgy tudom a teljes vezérlést le kell szedni a cseréhez vagy tisztításhoz.

Ez költséges munkadíjban is.

Janó, akkor ha jól értem, motoröblítéssel egybekötött tisztításra készül a munkatársad.

Ezen már én is túl vagyok, nem segített, tartósan nem (Kb.3000km-ig).

Benne hagyható adalékra gondoltam de akkor a BG-s kombináció nem ilyen...

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Mi akarja megadni magát? :(

Csak hidegen ilyen, illetve pár száz méter után abbamarad, vagy magasabb fordulatszám esetén.

Beindításnál magasabb ugye a fordulat, (hideg indítás), majd kis idő múltán valamennyit csökken a fordulat. Ekkor hallani igazán a zajt. Minél alacsonyabba  fordulat, annál inkább hallani.

Mintha a legfelső szíjtárcsából jönne a hang. Vagy a szíj adná ki ezt a hangot? vagy valami más? A klímát is Be/Ki kapcsoltam, de nem változik tőle a hang.

Pont most tennénk bele két nap alatt megint úgy 250 Km-t. Nem lenne jó, ha mozgásképtelenné válna. :(

Videó:

 

Módosítva : KMilán
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 03. at 12:54, zotya975 írta:

Az lehet, de a csattogó tőkéknek oka van, mondjuk eldugult olajjárat miatt kicsi ott az olajnyomás. Ha leveszed a szelepfedelet akkor észreveszed a kopott , berágódott bütyköt, ha tisztító folyadékot öntesz bele ( és akár el is halkul tőle)akkor nem.

Persze, totálisan igazad van, csak amiről Te beszélsz az már konkrétan egy komplett szervizelés/szervizművelet, nem pedig egy esetleges tisztítás (orvosolás?) folyamata, nem egy költségvonzatú történetek. Ha valami esetleg tisztítással x összegből kitolható/visszafordítható/megoldható sok évre, akkor nem feltétlen látom jogosultnak a 3x-es ráfordítást. Ez kb olyan szerintem, mint hogy minek fordítjuk félre az EGR-t, hiszen ha megszorul akkor könnyedén cserélhető. 

23 órája, Cs. Zoltán írta:

Láncos motornál úgy tudom a teljes vezérlést le kell szedni a cseréhez vagy tisztításhoz.

Ez költséges munkadíjban is.

Janó, akkor ha jól értem, motoröblítéssel egybekötött tisztításra készül a munkatársad.

Ezen már én is túl vagyok, nem segített, tartósan nem (Kb.3000km-ig).

Benne hagyható adalékra gondoltam de akkor a BG-s kombináció nem ilyen...

Ez a BG cucc azért 2x325ml (mint kiderült), mert az első megy bele leeresztés előtt (járatni/autózni kell vele 10 percig), a másik flakon a friss olajba megy bele. Nálam emiatt vérzik el a történet, én nem merném a friss full szintetikus olaj összetételét megbontani más adalékkal (ha nem muszáj).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 03. at 4:54 AM, gezoli said:

A csapágyat a következő képen tudod leellenőrizni.

-Megemeled az autót annyira, hogy a kerék a levegőben legyen.

-Megfogod a kereket 12 ill. 6 óránál és megrángatod (megmozgatod) finoman.

-Ha kottyanást érzel akkor kérsz valakitől egy kis segítséget. Megkéred, hogy lépjen rá a fékpedálra.

-Újra megmozgatod a kereket és ha a kottyanás megszűnt akkor kerékcsapágy a ludas, ha nem akkor valamelyik futómű alkatrész annál a keréknél.

Ha csapágyas akkor általában annak hangja van. Én ellenőrizném még a csapágy rögzítő csavarjait is, hogy meg van e húzva rendesen (nyomatékra).

Ezeken nem lehet hézagot állítani.

 

Köszi az infot megrángattam a kereket es ugynezki tenyleg a csapagy kotyog de minimalisan csak. Kiszedtem de kezben nem erezni hogy laza. Egyenlore marad benne mert nincs morgo hangja. Starline-t nem veszek tobbet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Nemrég lettek fékbetétek cserélve az autón (G astra) és pár napja hosszútávon azt veszem észre hogy felpuhul a fék és jóval kisebb a fékhatás, megfogtam elől mind a két felni forró, valaki szerint a kerékcsapágyak szorulnak, de mindkettő meleg. Egyszerre beadhatja mindkét oldal az unalmast, vagy a féknél mi lehet a probléma a melegtől puhul fel? A fék befog és attól melegszik? Tanácstalan vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.