Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A 4 ajtó zárja párhuzamosan van kötve.

Ha csak a jobb első nem megy, akkor csak annak van baja.

https://sites.google.com/site/opelrepair/koezpontizar

Igaz hogy ez a bal hátsó, de csak a kialakítása más, a kapcsolása ua.

https://sites.google.com/site/opelccled/hatso-eablak

A csatlakozó bekötése...

Nem a zárral van gond hanem az h akkor ment tönkre a kp zár vezérlője mikor az összes ajtó zárva volt. Jobb első ajtót nen tudom kinyitni mert reteszelés alatt maradt és ilyenkor a nyitó pöcköt ugye hiába huzogatjuk. És a kárpitot nem tudom leszedni sem mert müszerfal is utban van ilyenkor. Ezért gondoltam hogy áramot kötök a kp zár tyukbelére hátha ugy kinyílik csak nem tudom melyikre kell

Link to comment
Megosztás:

Nos, az első és legfontosabb hogy magánszemélytől vagy kereskedőtől vetted-e. Ha előbbi akkor kicsit vacakabb az út, ha kereskedő, akkor a fogyasztói szerződés miatt minden rejtett hibáért felel, neki kell bizonyítani a dolgokat. Tehát minden esetben a hibáról azonnal tájékoztatni kellett volna az eladó felet. A magánszemélynél nehézkesebb és kisebb a mozgástér, kereskedésnél már nem, de ez persze nagyban függ a hozzáállásuktól.

Az autót vidd el egy teljes számítógépes motordiagnosztikára (ha Fejér megyei vagy, akkor tudok egy kiváló helyet, nem húznak le és értik amit csinálnak, mellesleg Opel hívő a műhely tulajdonosa). Akkor már esélyes hogy kiderüljön, hogy az erőtlenkedés a vészüzem miatt áll-e fent. Ha ez áll fent és Te úgy próbálod normál módban használni, akkor forralhatod a hűtőközeget simán. A tartós araszolós-dugós városi használat mellett normális hogy melegszik a motor, de a felforrás már nem, pláne mert a ventilátornak hűtenie kellene ilyen esetben. A hengerfejes téma szintén kideríthető műhelyben 10 perces vizsgálattal, de ez már sajnos komoly hiba (de elképzelhető), nem szabad halogatni a javítást ha az mert beláthatatlan a következmény (további károk).

Remélem kiderül hogy valami kisebb a gondod és nem hengerfej felújítás kell a gépnek...

A hidrótőke kopogása normális jelenség bizonyos km futás felett, egy jobb olaj kicsit tud segíteni, de megszüntetni sajnos nem.

Milyen motorral szerelt az autód?

Köszönöm válaszokat, az első dolgom mindenképp a diagnosztika lesz. Sajnos a Fejér megyei szerelő nem játszik, mert Németországban vagyok, a kocsit is itt vettem. Ezért kérdezek tőletek, nem akarom, hogy még egyszer lehúzzanak... ;)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm válaszokat, az első dolgom mindenképp a diagnosztika lesz. Sajnos a Fejér megyei szerelő nem játszik, mert Németországban vagyok, a kocsit is itt vettem. Ezért kérdezek tőletek, nem akarom, hogy még egyszer lehúzzanak... ;)

Miért nem viszed vissza? Ott állítólag jobban lehet érvényesíteni a vásárlói jogokat...

Link to comment
Megosztás:

Ingadozó alapjárat generátor terhelés kapcsán írtam levelet injektor.hu -nak. Arra tippelnek, hogy kopott a motor, és ezért nem képes a vezérlő ellátni alapjáraton a feladatát. Melyik mérés lenne a jobb szerintetek, kompresszió vagy veszteségmérés? (6 - 6 ezer ft mindegyik)

Link to comment
Megosztás:

Ingadozó alapjárat generátor terhelés kapcsán írtam levelet injektor.hu -nak. Arra tippelnek, hogy kopott a motor, és ezért nem képes a vezérlő ellátni alapjáraton a feladatát. Melyik mérés lenne a jobb szerintetek, kompresszió vagy veszteségmérés? (6 - 6 ezer ft mindegyik)

Hát, szóval, nekem ez a válasz amit kaptál valahogy nem kerek, sőt inkább nem írom le amit gondolok róla. A generátort ki lehet mérni, az ECU-t átnézni, ezekből látszódnak ha valahol kehe van. Egy motor kopottsága és a generátor tevékenysége illetve az alapjárat közt nem hinném hogy ekkora összefüggés lenne. Persze én még más bonyolultsági szintű autókon szocializálódtam, ahogy haladunk előre a forradalmi újításokkal amik lényegében egyenlőek a folyamatos bonyolításokkal, én egyre gyakrabban teszem fel a kérdést hogy "ezt minek meg miért kellett így". Szerintem nagyon sok autóstársam teszi fel a kezét miután megvette a csodavasat (pláne ha valami elkezd rakoncátlankodni, és az orvoslása kér néhány jó szakit meg pár talicska pénzt), hogy ő bizony nem ilyen lovat akart...

Bocs, elkalandoztam: a lényeg, hogy a kompresszió mérés és a veszteség mérés együtt mutat valamit (még együtt is félrevezethető lehet, engem már vitt be az erdőbe többször is, pl megragadt lehúzógyűrűvel vagy kopott szelepszár szimeringgel).

Az igazi az lenne ha nem a klasszikus mérőórás variánst végeztetnéd el (az tud leginkább félre informálni még egy jó szerelőt is), hanem motordiagnosztikára vinnéd. Egy ilyen technikára szakosodott műhelyben 15-18-20 körül csinálnak teljes programot (tudom, nem olcsó), az hengerenként diagramokat nyomtatva kielemez szinte mindent. Ott egyben van minden mérés. Az tud a legközelebb vinni a valósághoz....

Link to comment
Megosztás:

Tudja esetleg valaki, hogy mit jelent az hogy én a fórumon "Figyelmeztetés státusz"-ban vagyok? :blink:

Na kivele, bátran, ki dobott fel, kinek lépetem a tyúkszemére? Ki a tégla??? :D

De komolyan, mi ez?

Sziasztok!

Sok PÜ-t és emailt kapok azzal kapcsolatban, hogy a fórum frissítést követően a fórumra bejelentkezés követően megjelenik a fórumozok nick neve alatt egy "Figyelmeztetés státusz" felírat.

Szeretném kijelenteni ettől még nem kapott figyelmeztetést senki. A fórum frissítés után mindenki a saját neve alatt bejelentkezés után látja ezt a szöveget. Itt tudja ellenőrizni milyen figyelmeztetéseket kapott (lehet semmit), hogy pl meddig van kitiltva, letiltva, stb. Ezt mindenki csak magánál látja. Ez nem látszik senkinek, nem jelenik meg, csak az adminoknak és moderátoroknak. Ha maga a felhasználó sincs bejelentkezve , akkor Ő sem látja a nevénél.

A moderátorok, adminoknak pedig minden név alatt látszik.

Szóval emiatt nem kell semmi rosszra gondolni.

Üdv, forumadmin

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát, szóval, nekem ez a válasz amit kaptál valahogy nem kerek, sőt inkább nem írom le amit gondolok róla. A generátort ki lehet mérni, az ECU-t átnézni, ezekből látszódnak ha valahol kehe van. Egy motor kopottsága és a generátor tevékenysége illetve az alapjárat közt nem hinném hogy ekkora összefüggés lenne.

Aprólékosan leírtam nekik hogy mi lett cserélve (generátor, akku, fojtószelep) egy próba erejéig, és semmi sem változott. Lekötésre került az IAT és a MAF szenzor is, stb. Erre jött a válasz, hogy mivel nem "intelligens" a generátor - a pillanatnyi terheltségét nem közli a motorirányítással - késve tudja az alapjárat szabályozással lekövetni. A késés oka lehet a kis fordulaton már nincs meg a korábbi nyomatéka a számítotthoz képest.

Link to comment
Megosztás:

Aprólékosan leírtam nekik hogy mi lett cserélve (generátor, akku, fojtószelep) egy próba erejéig, és semmi sem változott. Lekötésre került az IAT és a MAF szenzor is, stb. Erre jött a válasz, hogy mivel nem "intelligens" a generátor - a pillanatnyi terheltségét nem közli a motorirányítással - késve tudja az alapjárat szabályozással lekövetni. A késés oka lehet a kis fordulaton már nincs meg a korábbi nyomatéka a számítotthoz képest.

Hát ennyire nem vagyok hozzáértője az autóelektronikai kérdéseknek, de nem hinném hogy az Opel alkalmazná az "intelligens generátor" technológiáját, legalább is az F-ben biztosan nem de szerintem a G-ben sem (megkockáztatom, a H-ban sem). Nem hallottam még senkitől, hogy az Opel ECU-k kommunikálnának a generátorral és így beleszólna a motorvezérlés a fordulatszám szabályzásba.

Már csak azért sem hinném, mert ugyebár a GM nem írja elő kötelezően hogy az autóiba csak ezüst-kalcium akkumulátor használható, márpedig ha jól értelmezem a rendszer lényegét, akkor ez az egyik szükséges alappillére ennek a technológiának. Tehát ha az Opel ezt nem használja/kéri, akkor feltételezhetően ilyen rendszer nincs az Opelekben, emiatt furcsállom az injektor.hu válaszát. Nem hallottam még -bár ez nem jelent semmit- Opel-es körökben "Smart Chip" hibáról (sőt, az Opel hibakód táblázatában sincs emlékeim szerint), így én kétkedő vagyok. Holnap viszont megkérdezem az egyik mérnökünket, Ő autóelektronikával foglakozik 2X éve a mi kis országunk egyik legnagyobb autóelektronikai termékeket gyártó cégénél. Meglátjuk hogy ő mit mond...

Link to comment
Megosztás:

Aprólékosan leírtam nekik hogy mi lett cserélve (generátor, akku, fojtószelep) egy próba erejéig, és semmi sem változott. Lekötésre került az IAT és a MAF szenzor is, stb. Erre jött a válasz, hogy mivel nem "intelligens" a generátor - a pillanatnyi terheltségét nem közli a motorirányítással - késve tudja az alapjárat szabályozással lekövetni. A késés oka lehet a kis fordulaton már nincs meg a korábbi nyomatéka a számítotthoz képest.

Nekem logikusnak tűnik. Lehet, hogy a motorvezérlés reagál időben a fordulatesésre, csak a vártnál gyengébb motor miatt nincs meg a hatása, ezért többször kell beavatkoznia mint normál esetben, ami viszont idő, addigra leesik a fordulat. Lehet benne valami szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem logikusnak tűnik. Lehet, hogy a motorvezérlés reagál időben a fordulatesésre, csak a vártnál gyengébb motor miatt nincs meg a hatása, ezért többször kell beavatkoznia mint normál esetben, ami viszont idő, addigra leesik a fordulat. Lehet benne valami szerintem.

Én sem a folyamat logikusságát firtatom, hanem azt, hogy vajon a GM használja-e ezen technológiát? Mert az injektor.hu oldalon sok-sok oldalon keresztül taglalja a lényeget, de csak a Ford-ot emeli ki ezen rendszerrel kapcsolatban... Persze attól még lehet Opelben is, csak akkor mindenki aki nem ezüst-kalcium akkumulátort használ, az gyilkolja a rendszerét.

Link to comment
Megosztás:

Én sem a folyamat logikusságát firtatom, hanem azt, hogy vajon a GM használja-e ezen technológiát? Mert az injektor.hu oldalon sok-sok oldalon keresztül taglalja a lényeget, de csak a Ford-ot emeli ki ezen rendszerrel kapcsolatban... Persze attól még lehet Opelben is, csak akkor mindenki aki nem ezüst-kalcium akkumulátort használ, az gyilkolja a rendszerét.

Hiszen pont ez a lényeg, hogy az Opelben nincs ilyen, vagyis a motorvezérlő nem értesül arról előre a generátortól, hogy "na most jól bele fogok kapaszkodni a főtengelybe", hanem már csak azt látja, hogy "hoppá, esik a fordulat". Erre ad egy kis gázt, hogy ezt ellensúlyozza, de ha a motor már le van gyengülve, akkor lehet hogy az a mennyiség ami a szoftverben meg van határozva kevés, ezért tovább esik a fordulat. Persze ezt is érzékeli a vezérlés, és tovább növeli az adagot, de eközben telik az idő, ezért áll be nagyon lassan az alapjárat ilyenkor. Persze ez csak egy elmélet a részemről, én sem vagyok profi ebben, de elképzelhetőnek tartom hogy nem írtak hülyeségeket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A fékdobom felkeményedett, a szerelő próbálta csiszorálni, de nem lett jobb.

Meg lehet házilag csinálni?

Ha nem, és cserélni kell, plusz újraszabályozni, akkor van olyan márka amelyik jobb?

Esetleg speciális fékpofa, amelyik az amugy gyengécske fékerőn javítana?

Link to comment
Megosztás:

Na és akkor LED téma!

KÉSZEN vagyok! ....

Köszönöm magamnak :D

Visszatért a tulajdonomba az OPEL és én is visszatértem, van mit javítgatnom a kicsikén, és persze az izzókra is hagyok egy napot :P

üdv nektek újra itt, aki anno ismert....

igazság szerint má nem emlékszem milyen izzókat vettem, t5 vagy t3... meg anno gyakran ki is égtek, de hát a gyári izzókkal meg semmit se láttam pl az olvasólámpával, na azok is ki vannak égve, oda se tudom mi kell, szedhetem szét megint....

műszerfal világít de gyári, csomagtartóvilágítás valamiért nem működik (izzó jó, régebben is nyomogatni kellett az ajtón lévő hosszúkáa gombot, hogy működjön, valakinek van ötlete miért nem megy?), a beltéri hátsó üléses izzók jó 5 éve jók :) ahogy a kesztyűtartó világítás is. rendszámtáblavili egyik nem jó, de ott ki kell cserénem a törött izzótartót is, azt 2500 körül láttam, az reális?

https://cromax.hu/-/146115-rendszamtabla-vilagitas-opel-teglalap-alaku

a középkonzolon az óra izzói is gyárik, de azokat is havonta cseréltem anno...

de első körben albaktörlő kell, letör(ék?)...

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_23_mi9eju3xoe.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_23_00fpbesupx.jpg

azt se tudom hogy fogom cserélni mert hiába csavartam le 13as kulccsal az anyát, a kar nem mozdult...

nézegettem a neten és 10e Ft körüli összegeket látok, ennél ügye kaphatok olcsóbban is?

aztán át kell nézetnem az egész kocsit motorikusan hogy biztonságos-e, ha igen, és nem kell sokat rákölteni h működjön akkor marad nálam ;)

az extrákat meg később, pl hogy legyen pótkulcs és egy kulcs nyissa ajtót és indítsa kocsit is (nem ugy mint most h ez két kulcs, és pót nincs is :) )

szivargyújtó se jó, kidobja a cuccost, nem marad bent. Áramot ad azt lecsekkoltam telefontöltővel, csak cigizni nem bírtam :)

igaság szerint jó lenne egy opel alkatrészes hely, de innen onnan kell ezeket is összeszednem, már ha találokvegyáltalán valamit...

szóval lesz velem gondotok ;) de nyugi csak megfontoltan írok

VM

szerk: anno itt kaptam, láttam egy karbantartói excel doksit, pl fogasztásszámítós képletekkel is ellátva, azt szabadna kérnem?

köszönöm előre is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A fékdobom felkeményedett, a szerelő próbálta csiszorálni, de nem lett jobb.

Meg lehet házilag csinálni?

Ha nem, és cserélni kell, plusz újraszabályozni, akkor van olyan márka amelyik jobb?

Esetleg speciális fékpofa, amelyik az amugy gyengécske fékerőn javítana?

Nekem is ezért kellett most kicserélni a betéteket.Ez mitől van, hogy felkeményedik a fék?

Azóta nem merek kéziféket használni mikor megállok, mert arra gondoltam, hogy attól van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Saját tapasztalat, hogy a kézifékkötél rohadása és szorulása miatt nem enged vissza. Ezért besül a fék.

Mivel nekem cserés volt a kötél a dob a betét, ezért inkább ment föl a tárcsa...

Nekem is ezért kellett most kicserélni a betéteket.Ez mitől van, hogy felkeményedik a fék?

Azóta nem merek kéziféket használni mikor megállok, mert arra gondoltam, hogy attól van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni generátor csapágy cseréjét illetően. Ahogy néztem a generátort alulról tudom kivenni. Kell valamire különösen figyelni, van valami buktatója?

1999-es X14XE 180 ezer km-el.

Ki lehet venni felülről is,csak nehezebb."Nem fér el az ember keze"

A szíjtárcsát én levegős ütve csavarkulcsal vettem le és raktam vissza.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ezért kellett most kicserélni a betéteket.Ez mitől van, hogy felkeményedik a fék?

Azóta nem merek kéziféket használni mikor megállok, mert arra gondoltam, hogy attól van.

Ahogy Stofl is írja, valószínű, hogy a szoruló kézfékbovden miatt nem engednek vissza teljesen a pofák, és egy idő után üvegesre ég a felületük.

Az sem jó, ha az ember soha nem használja a kéziféket, mert önmagában ettől is berohadhat, aztán ha egyszer mégis kell használni, kész a baj: behúzod és egyáltalán nem enged vissza, teljesen meg is foghatja az autót.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Saját tapasztalat, hogy a kézifékkötél rohadása és szorulása miatt nem enged vissza. Ezért besül a fék.

Mivel nekem cserés volt a kötél a dob a betét, ezért inkább ment föl a tárcsa...

Gondolom a tárcsa van vagy 70.000Ft. mindennel együtt.

Egyébként ezt a bowdent nem lehet karbantartani valahogy hogy ne rohadjon be?

Link to comment
Megosztás:

A legegyszerűbb, ha a központi-zár csatlakozóját lehúzod, a Fekete/Piros és a Fekete/Sárga vezetékekre adsz 12V-ot.

Egyik irányban nyit, a fordított polaritással zár.

Hallani fogod a többi zárat is, ha csak ennyi a baj.

Ha a zár romlott el, akkor a jobb-első nem fog működni. Nem nyitja ki.

Kárpit le, nem egyszerű, de le lehet venni. Fólia le. Kézzel megmozgatva, talán átugrik a reteszelésen, és kinyílik az ajtó.

Az a 2 csak a tankot és a csomagtartó ajtaját nyitja zárja.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Saját tapasztalat, hogy a kézifékkötél rohadása és szorulása miatt nem enged vissza. Ezért besül a fék.

Mivel nekem cserés volt a kötél a dob a betét, ezért inkább ment föl a tárcsa...

Ez a probléma a tárcsaféknél is előfordul, saját tapasztalat. Az a lényeg, hogy használni kell a kéziféket, de észre kell venni, ha fog egy kicsit. Induláskor mindig egy picit meggurulok, majd kinyomom a kuplungot, és figyelem hogy nem fogja-e a fék az autót. Ha igen, a kézifékkart többször behúzom, majd hirtelen kiengedem, ez segíteni szokott. Persze csak ha kezdeti stádiumban van a szorulás. Esős, latyakos időben nem tartom behúzva hosszabb ideig, illetve télen szintén nem. De olyankor is meg kell mozgatni gyakran.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.