Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Van én nekem egy 2001-s Z16Xe Astrám. Van benne 328.500 Km. 2.500 km-el ezelőtt cseréltem benne olajat. Az óta megzabált 2 litert. Mindig is fogyott belőle, de ez egy kicsit most sok. A kocsi nem fűstől és tócsa sincs alatta. Mit lehetne vele kezdeni?

Lehet a szivárgás a dugattyúgyűrűknél is. Sok gáz megy le az olajtérbe, akkor a karterszellőztetéssel onnan sok olajpára távozik, az olajleválasztó nem győzi leválasztani, szívócsövön keresztül bekerül az égéstérbe, és képes nyomtalanul eltűnni egy liter olaj ezer kilométeren. Akkor füstöl egy benzinmotor jellemzően, ha a szelepszárszimmeringeknél ereszti az olajat, mert akkor az olaj a forró kipufogógázzal találkozik kipufogáskor, és akkor ég olyan szürkésen. De ha a hengerben ég el az olajpára, akkor ott lehet elég magas hőmérséklet ahhoz, hogy az olaj látható nyom nélkül égjen el. Nekem is ez volt, eltűnt 1l ezer kilométeren, de semmi füst nem látszott. Dugattyúgyűrű csere és ha már szét van szedve, akkor szelepszárszimmering csere, és eltűnt az olajfogyás. Mondjuk nálam egy hűtőkör nem légtelenítés miatti túlmelegedés volt a probléma okozója, nem természetes kopás.

Nem történt ilyen túlmelegedés véletlenül? Olajcsere előtt nem ette? Olaj feketedik, vagy normális a szine? Ritkán szokott a természetes kopástól egyik napról a másikra sokat ugrani az olajfogyás. Ha pontosan az olajcsere időpontjához tudod kötni, akkor talán ismét lecserélném az olajat, lehet, hogy hamis olaj került bele, bár szerintem akármilyen olaj, akkor sem szabadna ennyire ennie

Módosítva : potyo
Link to comment
Megosztás:

Mit értesz azalatt hogy az olajnak normális-e a színe?Nekem amikor leengedem, akkor sötét barnás inkább már fekete felé megy a színe.Az akkor baj?

Nekem a régi olaj (8E km-el) amikor még vettem a kocsit, még világosabb barna volt, inkább a sárgához közelebb, mint a sötétbarnához.

Egy fagyizás után viszont jóval sötétebb lett, már a feketéhez, sötétbarnához közeli. Akkor evett is belőle egy kicsit...

A mostaniban 1E km van, még sárga :)

Link to comment
Megosztás:

Mit értesz azalatt hogy az olajnak normális-e a színe?Nekem amikor leengedem, akkor sötét barnás inkább már fekete felé megy a színe.Az akkor baj?

Nem baj, ha ez nem 1000km után történik, hanem a csereciklus végére lesz ilyen. Ha a dugattyúgyűrűknél ereszt, akkor az olaj is gyorsan feketedik, mert az égésmaradéka ott marad, és olyan fekete, kormos lesz, mint egy dízel olaja. Aki mondjuk nem szokta nézegetni az olaj színét szintellenőrzéskor, annak mondjuk nem okvetlenül jelent sokat a színe...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még itt. Nemrég vásároltam egy 2003-as z20let cabriót. Egy rendesebb gázadásnál felvillant a hiba visszajelző.

Kivillogtattam, ez itt látható: https://www.youtube.com/watch?v=8DcaMb2f9-I&feature=youtu.be

Jól látom, hogy ez a 1106-os kód? Ha igen, azt sajnos nem találtam meg a listában. Esetleg valakinek ötlete?

Előre is köszi

Üdv:

Szilveszter

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még itt. Nemrég vásároltam egy 2003-as z20let cabriót. Egy rendesebb gázadásnál felvillant a hiba visszajelző.

Kivillogtattam, ez itt látható:

Jól látom, hogy ez a 1106-os kód? Ha igen, azt sajnos nem találtam meg a listában. Esetleg valakinek ötlete?

Előre is köszi

Üdv:

Szilveszter

Nekem is úgy tűnik az a kód amit írtál.

https://docs.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCQ2ozRDZoclZqVVk/edit?usp=docslist_api

Ebben a listában az 'angol' fül alatt megtalálod a P1106 hibát, értelemszerűen angolul.

Valami MAP szenzor hiba.

P1106 Dual Alternator Lower Fault/ Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Intermittent High Voltage

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt és nem tudok témát indítani, de van egy G astra (z14xep) problémám, amire egyszerűen nem találok megoldást.

Tavaly nyáron utólag került beépítésre a klíma a kocsiba, és mivel ez nyár végén történt, nem volt igazán mód kipróbálni.

Sajnos úgy tűnik, mintha nem lenne megfelelő azóta a motor hűtése. Az már télen és tavasszal is feltünt, hogy 8-10 C kinti hőmérséklet mellet is elég gyakran bekapcsol a ventilátor, viszont amióta melegebb van és használjuk a klímát is megy mint a veszett, gyakran az autó leállítása után is zúg 1-2 percig. És előfordult, hogy ki kellett kapcsolni a klímát és be a fűtést, mert elérte a hőmérséklet mutató a százat. Azt értem, hogy nehezíti a hűtést, hogy a klímahűtő a vízhűtő elé került, de nem gondolom, hogy ez természetes lenne.

A klíma beszereléskor bontott alkatrészeket szereztem, de klímahűtőt újat vettem (Nissen) és a vízhűtő (no name)is új (mert abból a klímás nagyobb mint a klíma nélküli volt). A klíma egyébként jól teszi a dolgát.

A termosztátot a múlt héten kicseréltük, talán mintha 1 fokkal jobb lenne (bár kipróbáltam hogy forrásban lévő vízben a régi is szépen nyit). A ventilátor előtét ellenállása jó, a víz érezhetően kering. Állóhelyzetben persze :evilgrin: nem melegszik fel annyira, hogy ne bírna el vele a ventillátor, ezért a szervízben sem igazán tudnak vele mit kezdeni a találgatás és alkatrészek cserélgetése találomra pedig elég költséges dolog. Ha van valami használható ötletetek azt örömmel venném, mert egyébként szeretem az autót és mivel szinte új korától nálam van különösen értékes számomra. Előre is köszi.

Sziasztok

Sajnos a 2014 június 26 - 21:56 -i

hozzászólásomra senki nem reagált, ezért most leegyszerűsítve ismét megpróbálom, mielőtt a szervízre kell hagyatkoznom. Kérdezem a z14xep -s márkatársakat, hogy természetes jelenség, 10 C külső hőmérséklet fölött, hogy 4-5 km megtétele után a motor leállításakor középső fokozaton megy a ventillátor?

20-25 C felett, ha klímázok is, akkor a motor leállítása után még percekig megy a hűtés. Lehet, hogy a vízhűtő kapacitása elégtelen?

Sziasztok!

Ma este végre elkészült az autó,hosszas próbálgatás után úgy tűnik a gyanúm beigazolódott nem a vízpumpa volt a gond, hanem a vízhűtő. Egyszerűen nem megfelelő a kapcitása, az "unix" utángyártott vízhűtő több szerelőnek is feladta a leckét, mindent végig kellett próbálni, mire kiderült, hogy az új alkatrész egyszerűen nem alkalmas arra amire gyártották vagy gyárilag hibás. (de ezek után elmondhatom, hogy amennyibe végül került abból 2 db gyárit is vehettem volna <_<

Wakondnak ezúton is köszönöm a felajánlást

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XEP, 6 ev, 120e km. Hidegen 1-esben indulasnal elofrodul, hogy rangat a kuplung. Kicsit csusztatva, nagyobb gazzal "elfedheto" a dolog.

Kuplung szett csere lesz a vege?

Koszi,

Zoli

Ez mindegyiknél ilyen, csak fura, hogy nálad ez nem jelentkezett korábban. Nekem szinte új kora óta ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Ez mindegyiknél ilyen, csak fura, hogy nálad ez nem jelentkezett korábban. Nekem szinte új kora óta ilyen.

Olyan 100e (es te'l) kornyeken jelentkezett eloszor. Rokon Megane-ja csinal hasonlot, csak ott a kocsi kb. szet akar szakadni, annyira rangat egyesben.

Akkor ez normalis lenne? Mondjuk eleg zavaro, egy uj kuplung-szett megoldhatja?

Koszi,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Nálam ez csak akkor fordul elő, ha indítás után rögtön indulok.Ha beindítom a kocsit és valami miatt még pöcsölök egy ideig, akkor nem csinálja, de ha indítás és indulás, akkor igen.

Csak megerősítteni tudom a jelenséget. Enyémbe 90ekm van és ugyan ugy indulásnál rángat(nem eszeveszettül, csak ha alacsony fordulaton akarok indulni). Inkább hidegebb, télies időben vehető észre. De Sportosabb indulással(nem kerékcsikorgatva) indulva fedhető. Pár váltás és km után el is tűnik a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XEP, 6 ev, 120e km. Hidegen 1-esben indulasnal elofrodul, hogy rangat a kuplung. Kicsit csusztatva, nagyobb gazzal "elfedheto" a dolog.

Kuplung szett csere lesz a vege?

Koszi,

Zoli

Az enyém is pont ugyan ilyen. A bátyámé még nem csinálja (~45k km, 2007-8).

Link to comment
Megosztás:

Lehet a szivárgás a dugattyúgyűrűknél is. Sok gáz megy le az olajtérbe, akkor a karterszellőztetéssel onnan sok olajpára távozik, az olajleválasztó nem győzi leválasztani, szívócsövön keresztül bekerül az égéstérbe, és képes nyomtalanul eltűnni egy liter olaj ezer kilométeren. Akkor füstöl egy benzinmotor jellemzően, ha a szelepszárszimmeringeknél ereszti az olajat, mert akkor az olaj a forró kipufogógázzal találkozik kipufogáskor, és akkor ég olyan szürkésen. De ha a hengerben ég el az olajpára, akkor ott lehet elég magas hőmérséklet ahhoz, hogy az olaj látható nyom nélkül égjen el. Nekem is ez volt, eltűnt 1l ezer kilométeren, de semmi füst nem látszott. Dugattyúgyűrű csere és ha már szét van szedve, akkor szelepszárszimmering csere, és eltűnt az olajfogyás. Mondjuk nálam egy hűtőkör nem légtelenítés miatti túlmelegedés volt a probléma okozója, nem természetes kopás.

Nem történt ilyen túlmelegedés véletlenül? Olajcsere előtt nem ette? Olaj feketedik, vagy normális a szine? Ritkán szokott a természetes kopástól egyik napról a másikra sokat ugrani az olajfogyás. Ha pontosan az olajcsere időpontjához tudod kötni, akkor talán ismét lecserélném az olajat, lehet, hogy hamis olaj került bele, bár szerintem akármilyen olaj, akkor sem szabadna ennyire ennie

Volt eddig is olajfogyás, de nem ennyire drasztikus. Túlmelegedés nem volt.

Mennyibe fáj egy ilyen gyűrűcserés művelet?

Link to comment
Megosztás:

Volt eddig is olajfogyás, de nem ennyire drasztikus. Túlmelegedés nem volt.

Mennyibe fáj egy ilyen gyűrűcserés művelet?

Múlt novemberben volt 170 környéke (167? nem találom a munkalapot, pedig eltettem vhová, akkor pontosan tudnám) márkaszervizben, 1-es és 4-es dugattyú lehúzógyűrűje odavolt, cserélték a szelepszár szimeringeket, HF tömítést (meg még valamit de nem emlékszem pontosan), belső motortisztítás... Olajfogyás és füst megszűnt (azóta legalábbis nem kellett után tölteni kb ua a szint még most is). Annyit hozzátennék, hogy 1000km után egy teljes olajcserét is kalkulálj. Az új gyűrűk miatt állítólag jobb a biztonság kedvéért, abból is válhat le eleinte a kelleténél több fémszemcse...

Link to comment
Megosztás:

Szia

gyürü gyári: 68000ft

szelepszár szimering:7000ft

gyürü utángyártott: kb32000ft

tömitéskészlet:25000ft kb

új olaj,szürő:kb 10000ft

+munkadij

kb ennyi

Azok jó drága gyűrűk. Kovacsauto-nál 16000Ft körül van egy Kolbenschmidt garnitúra. Meg tömítéskészletet is lehet ott nézni, egy felső tömítéskészlet, amiben benne vannak a szelepszár szimeringek is, 20000Ft. Ehhez még néz az ember egy olajteknő tömítést 2000-ért, hogy ne a legolcsóbbat vegye, meg esetleg egy szíjtárcsa felőli főtengely szimeringet, és akkor nagyjából ennyiből megvan az anyag. Persze jön még az olaj és olajszűrő, és a munkadíj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek elképzelhető, hogy Z18XE motorban nincs EGR szelep?

Nincs vele gond, csak most volt olajcsere és keresgéltük, de mintha ebbe nem lenne, legalábbis én nem találtam.

Nekem is z18xe 2001-es G Astra.. hála az istennek.. de nincs benne! :) :) :)

Link to comment
Megosztás:

Ez jól hangzik, legalább egy hibalehetőséggel kevesebb :D

Viszont éppen emiatt nem Euro4-es mint a többi Z-s motor, hanem csak Euro3/D4 környezetvédelmi kategóriába fért bele... Ez mindaddig nem gond, amíg nem jutunk el oda hogy már a kék matricás autók is ki lesznek tiltva szmogriadó esetén, viszont ha ez eljön, akkor előállhat egy olyan fura helyzet hogy egy Z18XE-nél esetlegesen öregebb autó vígan közlekedhet, ez meg nem...

Link to comment
Megosztás:

Viszont éppen emiatt nem Euro4-es mint a többi Z-s motor, hanem csak Euro3/D4 környezetvédelmi kategóriába fért bele... Ez mindaddig nem gond, amíg nem jutunk el oda hogy már a kék matricás autók is ki lesznek tiltva szmogriadó esetén, viszont ha ez eljön, akkor előállhat egy olyan fura helyzet hogy egy Z18XE-nél esetlegesen öregebb autó vígan közlekedhet, ez meg nem...

Ebben van igazság, de nem hiszem, hogy ezt itt Pécsen mostanába be akarnák vezetni, persze a lehetőség ott van.

Link to comment
Megosztás:

Viszont éppen emiatt nem Euro4-es mint a többi Z-s motor, hanem csak Euro3/D4 környezetvédelmi kategóriába fért bele... Ez mindaddig nem gond, amíg nem jutunk el oda hogy már a kék matricás autók is ki lesznek tiltva szmogriadó esetén, viszont ha ez eljön, akkor előállhat egy olyan fura helyzet hogy egy Z18XE-nél esetlegesen öregebb autó vígan közlekedhet, ez meg nem...

Nekem Z16XE motor van a kocsiban EGR nélkül és zöld matrica van a rendszámon.Azt nem tudom euro hanyas de a forgalmiba 09-es kód van bejegyezve.

Link to comment
Megosztás:

Viszont éppen emiatt nem Euro4-es mint a többi Z-s motor, hanem csak Euro3/D4 környezetvédelmi kategóriába fért bele... Ez mindaddig nem gond, amíg nem jutunk el oda hogy már a kék matricás autók is ki lesznek tiltva szmogriadó esetén, viszont ha ez eljön, akkor előállhat egy olyan fura helyzet hogy egy Z18XE-nél esetlegesen öregebb autó vígan közlekedhet, ez meg nem...

Akkor miért nem Y18XE lett a jelölése? Én is eddig azzal voltam, hogy ami Z, az Euro4, de akkor úgynézem, ezt is sikerült elkúrnia az Opelnek, pedig ők voltak talán az egyetlen gyártó, aminek a motorkódjából még valamit ki is lehetett deríteni dekóder nélkül...

Link to comment
Megosztás:

Akkor miért nem Y18XE lett a jelölése? Én is eddig azzal voltam, hogy ami Z, az Euro4, de akkor úgynézem, ezt is sikerült elkúrnia az Opelnek, pedig ők voltak talán az egyetlen gyártó, aminek a motorkódjából még valamit ki is lehetett deríteni dekóder nélkül...

Mert az Y az diesel, szerintem. De a dizelesek majd megerősítik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.