Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

A héten sajnos eldurrant az olajgombám. Szerencsére nem dekorálta ki nagyon a motorteret, inkább csak csöpög, azt viszont rá mindenre ami alatta/mellette van. Ilyenkor lehet valameddig halogatni a motormosást? A héten nemigen lesz erre időm, az autó viszont kéne.

Köszönöm!

Brigéciol viszi az olajat, azzal kell előtte befújni hagyni egy 10 percet hatni és lemosni.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én nem öntenék semmiféle tömítő adalékot a hűtő rendszerbe.Hallottam már olyat,hogy több kárt csinált mint hasznot. De,ez az Én véleményem.

Viszont ha már hűtőrendszer,akkor Én is kérdeznék.

Céges OFF VW T4 tranyón ON elég sűrven kapcsol a hűtőventi,nem csak városi tötymörgésnél,hanem városon kivüli közlekedésnél is 80-100 tempónál is.

Bátyám még tavaly kiszedte a tágulási tartályt,és amennyire tudta a belsejét kipucolta,hát....elég "taknyos" anyag volt az oldalára lerakódva.

Gondolom a hűtő belsejében is le lehet rakódva a genya,és emiatt a menetszél nem bírja rendesen hűteni a vizet,ezért kapcsol a venti. Egyik feltételezés.

A másik pedig az, hogy a hőkapcsoló ment tönkre.

Kérdés ebből kifolyólag:

Házilag pucolt már ki valaki hűtőt,ha igen mivel és milyen módon?.Esetleg Veszprém környékén tud valaki olyan helyet,ahol a teljes rendszert ki tudják pucolni?

Ja,és a vizből nem fogy,ill. nem is olajos.

Előre is köszi a segítséget!

.

Szia!

A hűtő borda is tele szokott lenni bogarakkal, kosszal. Csak slaggal szabad kimosni!!!

Üdv.

Módosítva : Tomi 1.6
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv All!

Mai nap megjavítottam a szellőztető motort mert nekem is eltőrt.

Elsőkörben köszönet DarthVödör weblapkának és a rajta szereplő leírásért.

Azért lenne egy kis észrevételem:

Delphi alatt a Józsi bá féle módszer alapján készítettem és az a kép alapján raktam össze.

Kapcsrajzot is néztem de gondoltam hogy okés a dolog. A forrasztások után a próbaüzem alatt kicsit másképp történtek a dolgok: Nem az a kapcsoló állította meg a motort amelyiknek kellett volna, ellentétesen működött a dolog. Most vagy én néztem be vmit vagy Józsi bá rosszul rakta össze(vagy neki így tényleg ment). Annyiban kellett változtatnom, hogy a kapcsolókon a két drótot fel kellett cserélni.

Azóta okés a dolog. A tengellyel kellett még babrálnom: Én megfúrtama műanyagot és panentolóból ami megmaradt szál azt raktam bele kicsit meghevítve hogy a műanyag rátapadjon.

Másik: Rémlik, hogy sokan jelezték a vízfogyást, nekem 2 hó alatt fél deci kb. Olajat nem eszi, nem füstöl és nem látok vizet( gondolom olyak kicsi a folyás h el is párolog főleg ilyen melegben)

Próbáljak meg ilyen tömitő adalékot?

Köszi

Szia!

"Próbáljak meg ilyen tömitő adalékot?"

Nem!!!!!!!!!!!!

A bilincseknél nézzél körül...

Üdv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy Z14XE motorkódú G Astrán az akku alatti vízcső az melyik lehet,mert eléggé el van öregedve és repedezve ezért szeretném cseréltetni! webshopon elég sok fajta vízcső van és nem akarok szart vásárolni! Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy Z14XE motorkódú G Astrán az akku alatti vízcső az melyik lehet,mert eléggé el van öregedve és repedezve ezért szeretném cseréltetni! webshopon elég sok fajta vízcső van és nem akarok szart vásárolni! Előre is köszönöm a segítségeteket!

Ezek alapján próbáld meg beazonosítani, hátha azzal előrébb vagy.

http://ecat24.com/catalog/parts/1/8/264/4247/

http://ecat24.com/catalog/part/1/8/264/4247/26456/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv All!

Mai nap megjavítottam a szellőztető motort mert nekem is eltőrt.

Elsőkörben köszönet DarthVödör weblapkának és a rajta szereplő leírásért.

Azért lenne egy kis észrevételem:

Delphi alatt a Józsi bá féle módszer alapján készítettem és az a kép alapján raktam össze.

Kapcsrajzot is néztem de gondoltam hogy okés a dolog. A forrasztások után a próbaüzem alatt kicsit másképp történtek a dolgok: Nem az a kapcsoló állította meg a motort amelyiknek kellett volna, ellentétesen működött a dolog. Most vagy én néztem be vmit vagy Józsi bá rosszul rakta össze(vagy neki így tényleg ment). Annyiban kellett változtatnom, hogy a kapcsolókon a két drótot fel kellett cserélni.

Azóta okés a dolog. A tengellyel kellett még babrálnom: Én megfúrtama műanyagot és panentolóból ami megmaradt szál azt raktam bele kicsit meghevítve hogy a műanyag rátapadjon.

Másik: Rémlik, hogy sokan jelezték a vízfogyást, nekem 2 hó alatt fél deci kb. Olajat nem eszi, nem füstöl és nem látok vizet( gondolom olyak kicsi a folyás h el is párolog főleg ilyen melegben)

Próbáljak meg ilyen tömitő adalékot?

Köszi

Fél deci víz fogyást hogy veszel észre? :)

Az egy feles, a tartályban kb 0,5 mm szintkülönbséget jelenthet :)

Másrészről a tartályban se olyan egzaktul leolvasható a szint, leglábbis számomra.

Link to comment
Megosztás:

Fél deci víz fogyást hogy veszel észre? :)

Az egy feles, a tartályban kb 0,5 mm szintkülönbséget jelenthet :)

Másrészről a tartályban se olyan egzaktul leolvasható a szint, leglábbis számomra.

:) ez igaz.

Mondjuk én évente szoktam max 1-2dl-t utánatölteni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv a jelenlévőknek !

Az utóbbi hetekben a következő problémával szembesültem : a kormányt ha jobbra tekerem halkan kattog elől valami amíg egyenesbe nem kerül a kocsi . Mennyi ideje lehet a féltengelynek (ha egyáltalán ez a baj) ?

Érdemes-e mihamarabb ránézni , vagy lehet halogatni még egy ideig a szervizelést amíg nem fokozódik a kattogás?

:unsure:

Tájékoztatóként leírom a megoldást nálam.

A két függőleges stabilizátor pálca lett kicserélve fémre ,ugyanis a korábbi műanyag (4 hónapja lett beletéve) elgörbült . Ki lett még cserélve 1 pár gumi szilent a két st. pálca alját is összekötő rúdon. Személy szerint sokkal csendesebb , stabilabb lett a kocsi rossz úton is. (megszűnt a "ropogás" egyenes rossz úton)

:whistle: :whistle:

Módosítva : Obszidián
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2 hete vásároltam egy 1999-es G Astra kombit. Egyik pillanatról a másikra a tolatóvilágítás megszűnt működni mindkét lámpában. Minden egyéb, még a rendszámtábla megvilágítása is működik. Biztosítékok rendben. Mit érdemes még ilyenkor megnézni?

Köszi előre is!

üdv,

Takacsge

Link to comment
Megosztás:

2 hete vásároltam egy 1999-es G Astra kombit. Egyik pillanatról a másikra a tolatóvilágítás megszűnt működni mindkét lámpában. Minden egyéb, még a rendszámtábla megvilágítása is működik. Biztosítékok rendben. Mit érdemes még ilyenkor megnézni?

A kapcsolóját a váltón.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2 hete vásároltam egy 1999-es G Astra kombit. Egyik pillanatról a másikra a tolatóvilágítás megszűnt működni mindkét lámpában. Minden egyéb, még a rendszámtábla megvilágítása is működik. Biztosítékok rendben. Mit érdemes még ilyenkor megnézni?

Köszi előre is!

üdv,

Takacsge

A kapcsolóját a váltón.

Kicsit bővebben:
Ha befekszel a kocsi alá, akkor a váltón találsz egy kapcsolót, amiből indulnak vezetékek. Vagy elromlott a kapcsoló (-> csere), vagy elrágta vmi a vezetéket. (nekem pl. nyest... -> forrasztás)

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Fél deci víz fogyást hogy veszel észre? :)

Az egy feles, a tartályban kb 0,5 mm szintkülönbséget jelenthet :)

Másrészről a tartályban se olyan egzaktul leolvasható a szint, leglábbis számomra.

:) ez igaz.

Mondjuk én évente szoktam max 1-2dl-t utánatölteni.

kb 2 hónapja töltöttem a vizet a max jelig ami a horony környékén van(gondolom ott van összeforrasztva a tartály) . Most meg centivel alatta volt a víz és amiből kitöltöttem nem ment ki belőle egy deci.(tudom mennyi a feles vidéki lévén ;) ).

Nem az h zavar csak ne legyen az h egyszer csak NO víz és helo ecotec.

Link to comment
Megosztás:

kb 2 hónapja töltöttem a vizet a max jelig ami a horony környékén van(gondolom ott van összeforrasztva a tartály) . Most meg centivel alatta volt a víz és amiből kitöltöttem nem ment ki belőle egy deci.(tudom mennyi a feles vidéki lévén ;) ).

Nem az h zavar csak ne legyen az h egyszer csak NO víz és helo ecotec.

Ha a tartály összeforrasztása alatt van 1cm-el, akkor az nem fél dl.

Én úgy szoktam, hogy az összeforrasztással egy szintbe legyen, vagy felette 1-2mm-el. Nekem inkább a téli fűtési szezon után kell utána töltenem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám.

A Cromaxban vettem egy Delphi üzemanyag-szivattyút, és azzal van egy kis gond.

A motorkód, évjárat, stb alapján választották ki, a webshop is ezt dobta fel.

Korábban nézelődtem a Delphi katalógusban is, hogy milyen való ilyen kocsikba.

FE0435-12B1

Ezt a típust dobta fel.

http://www.autopartoo.com/oem/delphi/FE043512B1.html

(FE0531-12B1 Meg ezt is, de ez valami komplettebb egység, a másik tűnt belevalónak.)

Végül is, lényeg a lényeg, egy harmadik féle szivattyút kaptam. (FE0451-12B1)

Először az tűnt fel, hogy nincs benne a talpszűrő, ezt eddig mindenhol láttam.

Ezt jeleztem is az eladónak (leterelte), de maga a szivattyú egyébként hasonlónak tűnt, az nem volt gyanús.

Gondoltam na bumm kimaradt a csomagból, vagy árulják anélkül is.

Csak nem hagyott nyugodni a dolog, rákerestem, és mindenhol N*ssan alkatrészként jön fel :omg:

Egyébként a csomagolásán meg az van hogy N*ssan/Opel...

http://ecat24.com/catalog/part/1/8/303/4278/26582/

Itt a gyári alkatrész. Opel 815037 (Bosch 0580453465)

Ezt egyébként bizonyos oldalakon megtaláltam a gyárit, mint az általam megvásárolt FE0451-12B1 szivattyú alternatíváját.

De úgy szerepel, mint "indirect cross interchange part" :blink:

Most akkor vajon jó hozzá a kapott szivattyú vagy sem?

Holnapra beszéltem meg a szerelővel, hogy berakjuk (ő még erről nem tud).

A boltban nyilván kicserélik, ha nem megfelelő.

A kérdés nem is ez, hanem hogy álljunk neki beszerelni, vagy ne is próbálkozzunk, és vigyük inkább vissza.

Mit gondoltok?

Kicsit ellentmondásosak az információk...

Érdekes módon most már nem hozza fel a Delphit a kereső... :wacko:

https://cromax.hu/140000000-uzemanyagrendszer/140910000-uzemanyag-tartaly-cso-szuro/140910255-uzemanyagszivattyu-pumpa/143088-uzemanyag-szivattyu-opel-astra-g-corsa-b-omega-b-vectra-b

Bocs, ha hosszúra sikerült...

Link to comment
Megosztás:

Kicsit megnyugtatván magam.

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P10163&cMegnNr=7942

http://www.autopartoo.com/oem/bosch/0580453465.html

Az "ecat"-ban szereplő gyári Bosch (0580453465) már jobban hasonlít a Delphi-re...

Így jobban megnézve már tök olyan, mint a gyári Bosch:

Delphi 1 Delphi 2

Bosch 1 Bosch 2

Most már csak az kell, hogy az enyémben is ilyen legyen :)

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A hétvégén lehet rászánom magam és megnézném az olajpumpa ékszíjtárcsájának a rögzítő anyáját (típushiba a letekeredése), Ha laza és leszedem és visszarakom menetrögzítővel, de a tárcsát nem veszem le. Ettől még elugorhat a vezérlés szerintetek? Kellene rögzítenem a vezérműtengely tárcsánál?

Link to comment
Megosztás:

Hű az szuper lenne, köszönöm, természetesen tudok várni, ha eddig kibírtam ez bőven belefér, majd szólj és megbeszéljük a részleteket.

Tegnap megcsinálták a kocsit, így van akkor egy vízpumpám számodra.

Posta, vagy személyesen, majd szólj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám.

A Cromaxban vettem egy Delphi üzemanyag-szivattyút, és azzal van egy kis gond.

A motorkód, évjárat, stb alapján választották ki, a webshop is ezt dobta fel.

Korábban nézelődtem a Delphi katalógusban is, hogy milyen való ilyen kocsikba.

FE0435-12B1

Ezt a típust dobta fel.

http://www.autopartoo.com/oem/delphi/FE043512B1.html

(FE0531-12B1 Meg ezt is, de ez valami komplettebb egység, a másik tűnt belevalónak.)

Végül is, lényeg a lényeg, egy harmadik féle szivattyút kaptam. (FE0451-12B1)

Először az tűnt fel, hogy nincs benne a talpszűrő, ezt eddig mindenhol láttam.

Ezt jeleztem is az eladónak (leterelte), de maga a szivattyú egyébként hasonlónak tűnt, az nem volt gyanús.

Gondoltam na bumm kimaradt a csomagból, vagy árulják anélkül is.

Csak nem hagyott nyugodni a dolog, rákerestem, és mindenhol N*ssan alkatrészként jön fel :omg:

Egyébként a csomagolásán meg az van hogy N*ssan/Opel...

http://ecat24.com/catalog/part/1/8/303/4278/26582/

Itt a gyári alkatrész. Opel 815037 (Bosch 0580453465)

Ezt egyébként bizonyos oldalakon megtaláltam a gyárit, mint az általam megvásárolt FE0451-12B1 szivattyú alternatíváját.

De úgy szerepel, mint "indirect cross interchange part" :blink:

Most akkor vajon jó hozzá a kapott szivattyú vagy sem?

Holnapra beszéltem meg a szerelővel, hogy berakjuk (ő még erről nem tud).

A boltban nyilván kicserélik, ha nem megfelelő.

A kérdés nem is ez, hanem hogy álljunk neki beszerelni, vagy ne is próbálkozzunk, és vigyük inkább vissza.

Mit gondoltok?

Kicsit ellentmondásosak az információk...

Érdekes módon most már nem hozza fel a Delphit a kereső... :wacko:

https://cromax.hu/140000000-uzemanyagrendszer/140910000-uzemanyag-tartaly-cso-szuro/140910255-uzemanyagszivattyu-pumpa/143088-uzemanyag-szivattyu-opel-astra-g-corsa-b-omega-b-vectra-b

Bocs, ha hosszúra sikerült...

Na.

Tegnap beszereltük.

A végkövetkeztetés:

A Delphi FE0451-12B1 benzinpumpa geometriailag tök olyan mint a gyári Bosch 0580453465. (Mintha klónozták volna őket :D)

Az alján is tök olyan minden, a tetején is simán jó volt a gyári csatlakozó, csak kivenni a régit, bedugni az újat...

A talpszűrő is teljesen jól illeszkedett hozzá, igaz művészet volt rádugni, de ez nem a szivattyún múlott :)

Akinek tehát ilyen Bosch szivattyúja van, és cserére szorul, ilyen Delphit bátran vehet.

Annak ellenére is, hogy kb mindenhol (még a Delphi honlapon is) csak N*ssan típusokhoz írják...

Néhány külföldi oldalon találtam csak meg Opelhez is jó alkatrészként.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Van én nekem egy 2001-s Z16Xe Astrám. Van benne 328.500 Km. 2.500 km-el ezelőtt cseréltem benne olajat. Az óta megzabált 2 litert. Mindig is fogyott belőle, de ez egy kicsit most sok. A kocsi nem fűstől és tócsa sincs alatta. Mit lehetne vele kezdeni?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Talán valaki valami konkrétabbat tud?

Nem vagyok szaki, de ha eszi az olajat, akkor az kopásra utal szerintem.Ha nem fűstől akkor nem a dugattyúk környékén van a bibi.Gondolom én.Ha nem is folyik akkor meg nem is tömítés.Innentől kezdve szerintem bizti hogy szét kell szedni és megnézni hogy mi van.Szerintem egy ilyen problémát nem tudnak máshogy orvosolni csak úgy ha szétszedik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.