Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szerintem bármelyik autószerelő, aki foglalkozik váltójavítással (is), az meg tudja csinálni. A kérdés inkább, hogy hol szerzed be hozzá az alkatrészeket? Lehet érdemes venni egy bontott váltót, összerakni a kettőből, ami neked kell, és ami megmarad váltó, azt meg eladni. Ha szerencséd van, akkor ugyanannyiért el tudod adni, mint amiért vetted, és akkor a munkadíjból megúszható az egész dolog.

Mindjárt telefonálgatok párat,hátha összetudnám hozni ezt a dolgot. Lestem ezt a táblázatot amit kaptam ás akkor nekem ugyebár a F17WR-es váltó lenne a jó...De a motorkód az X17DTL ez dizel nem?Lehet,hogy rosszul tippelek...Mi lenne akkor ha cakk-pakk átteném erre?Megoldható,vagy ahhoz még mást is kellene cserélnem?

Link to comment
Megosztás:

Hát ez nagyon tetszik... Ilyen nekem is kell!????

Mennyire vált be? Azt írja az adatlapja, hogy 2-3 havonta nézni kell a nyomást... Ehhez le kell venni a kereket? Milyen nyomáson használod?

Köszi a választ!

Szia!

Nekem bevált!

Kerékcserekor (tavasszal, ősszel) szoktam ellenőríztetni.

A tekercs rugó spirálja között kiáll a szelep, azon keresztül tölthető.

1 Bar-on használom.

Üdv. Tomi

Link to comment
Megosztás:

Ez jól hangzik, viszont lenne pár kérdésem.

1, Üresen nem pattog el ezzel a légrugóval az útról? Stabilitása az autónak hogyan változik?

2, Árat tudnál mondani, hogy egy rugóhoz tudjam hasonlítani?

3, Milyen sűrűn kell ellenőrizni benne a nyomást?

4, Mióta használod, itt arra lennék kíváncsi, hogy mennyit bírhat ki egy ilyen?

( láttam 1 év gari van rá, de remélhetőleg nem rá pár hónapra adja meg magát :)

Előre is köszönöm

Üdv,

Norbi

Szia!

1. Keményebb a rugózása, de én kifejezetten szeretem... Magasabban van a hátulja.

2. Már nem tudom. Hívd fel! :-)

3. Én félévente ellenőríztetem. Igaz gázzal van töltve :-)

4. Kb. 5 éve használom. Figyelni kell hogy mindig legyen benne nyomás! (talán a min. 0,8 Bar)

Üdv. Tomi

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

1. Keményebb a rugózása, de én kifejezetten szeretem... Magasabban van a hátulja.

2. Már nem tudom. Hívd fel! :-)

3. Én félévente ellenőríztetem. Igaz gázzal van töltve :-)

4. Kb. 5 éve használom. Figyelni kell hogy mindig legyen benne nyomás! (talán a min. 0,8 Bar)

Üdv. Tomi

Ez csak kombihoz jó? Mert nekem ferdehátú van, viszont legtöbbször meg van nyikkantva. Hol van a boltjuk? Sajnos nem jó a honlap...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

1. Keményebb a rugózása, de én kifejezetten szeretem... Magasabban van a hátulja.

2. Már nem tudom. Hívd fel! :-)

3. Én félévente ellenőríztetem. Igaz gázzal van töltve :-)

4. Kb. 5 éve használom. Figyelni kell hogy mindig legyen benne nyomás! (talán a min. 0,8 Bar)

Üdv. Tomi

Szia Tomi!

Mennyibe fáj most ez a légrugó?

Még anno 2007-ben 15 000-ért vettem az F Astrámba.

Ebbe is kéne tennem,főleg,hogy műanyag dobbetét van hátul is,és éppen a múltkor néztem,hogy ha 5-en beülnénk,elég közel lenne a gumi külső pereme a műanyaghoz,sőt,lehet kanyarban bele is érne.

Meg hát vonóhorog is van,igaz nagyon keveset utánfutózok,de ha mégis úgy alakul nem tenne jót a dobnak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 2008-as 1,4-es Astrám van, a probléma, hogy néha felvillan az ABS lámpa, teljesen változó, hogy mikor, van amikor napokig semmi, van olyan is hogy felvillan és utána elalszik, de az is előfordul , hogy világít és úgy marad...Néha a km óra sem megy , de ez alig fordul elő, ezért a bal első csapágy környékére gyanakszom, a kerékagytól a doblemezig menő kábelt leszedtem, átnéztem de nem találtam rajta sérülést, a csatlakozókon sem látok rendellenességet, valakinek van ötlete, tapasztalata, hogy merre menjek tovább? Lehet-e multiméterrel valamit mérni a csapágyon ami mérvadó, vagy esetleg a kábelen? Járt már valaki így?
Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Azt írtad nincs semmi én azért raktam be, hogy van.

BP. Dugonics Utca 5.

Mobil: 06 30 65 54 660

Egy telefon és meg tudod, hogy léteznek e még.

Bocsánat, úgy értettem, hogy a honlappal van gond. De köszönöm az infókat Módosítva : CseGa
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 2008-as 1,4-es Astrám van, a probléma, hogy néha felvillan az ABS lámpa, teljesen változó, hogy mikor, van amikor napokig semmi, van olyan is hogy felvillan és utána elalszik, de az is előfordul , hogy világít és úgy marad...Néha a km óra sem megy , de ez alig fordul elő, ezért a bal első csapágy környékére gyanakszom, a kerékagytól a doblemezig menő kábelt leszedtem, átnéztem de nem találtam rajta sérülést, a csatlakozókon sem látok rendellenességet, valakinek van ötlete, tapasztalata, hogy merre menjek tovább? Lehet-e multiméterrel valamit mérni a csapágyon ami mérvadó, vagy esetleg a kábelen? Járt már valaki így?

Köszönöm a válaszokat!

Szia!

A vezetéket nézd meg multiméterrel ha nincs szakadás akkor jo a csatikat kontakt tisztítóval fujkáld meg nézd meg nincsen e korrodálva a csatilábai ha igen kapargasd meg én ezeket tettem az enyémel valameddig jo volt utánna nem volt más választásom cserélném kellet a csapágyat sajna azt a dolgokat nem lehet benne javitani :/

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A vezetéket nézd meg multiméterrel ha nincs szakadás akkor jo a csatikat kontakt tisztítóval fujkáld meg nézd meg nincsen e korrodálva a csatilábai ha igen kapargasd meg én ezeket tettem az enyémel valameddig jo volt utánna nem volt más választásom cserélném kellet a csapágyat sajna azt a dolgokat nem lehet benne javitani :/

Szia, most nincs multiméterem, de ha szakadás lenne benne akkor nem világítana folyton a visszajelző? Arra gondolok , hogy úgy nézem meg multival hogy közben tekergetem, mozgatom... Még talán annak örülnék a legjobban ha csapágy lenne mert akkor megvan a hiba forrása, de ha valahol valami elektromos hiba akkor abba beleőszülhetek...A csapágyban a jeladóhiba csinálhat ilyet, hogy hol világít a hibajelző, és hol nem? Arra gondolok, hogy az nem csak tönkremegy és onnantól se kép se hang?

Link to comment
Megosztás:

Szia, most nincs multiméterem, de ha szakadás lenne benne akkor nem világítana folyton a visszajelző? Arra gondolok , hogy úgy nézem meg multival hogy közben tekergetem, mozgatom... Még talán annak örülnék a legjobban ha csapágy lenne mert akkor megvan a hiba forrása, de ha valahol valami elektromos hiba akkor abba beleőszülhetek...A csapágyban a jeladóhiba csinálhat ilyet, hogy hol világít a hibajelző, és hol nem? Arra gondolok, hogy az nem csak tönkremegy és onnantól se kép se hang?

Szerezz egy Multimétert ha más nem 2000 Ft ert kapsz mar akár a tescoba is

Az a vezeték én úgy tudom hogy a dobba is van csatlakozása meg a csapágynál is azt a szakaszt kellene meg mérni szakadás mérővel ugy ahogy te is mondod tekergeted mozgatod szokott olyan lenni hogy hol érintkezik hol nem egyszer csak el szakad a szál végleg de ezek nem nagyon fordúlnak elő csak ritkán de még sincs kizárva csak éri az idő sár víz latyak ha ezt végig játszottad és noncs szakadás akk a csapágy a bűnös nálam ez volt

Link to comment
Megosztás:

Szia, most nincs multiméterem, de ha szakadás lenne benne akkor nem világítana folyton a visszajelző? Arra gondolok , hogy úgy nézem meg multival hogy közben tekergetem, mozgatom... Még talán annak örülnék a legjobban ha csapágy lenne mert akkor megvan a hiba forrása, de ha valahol valami elektromos hiba akkor abba beleőszülhetek...A csapágyban a jeladóhiba csinálhat ilyet, hogy hol világít a hibajelző, és hol nem? Arra gondolok, hogy az nem csak tönkremegy és onnantól se kép se hang?

Kerékcsapágy csere lesz az! Egyben van az ABS jeladóval. Először csak néha világít a lámpa, majd végleg megadja magát. Ezért szórakozik a kilométer óra is!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!! Van egy 98 g astràm amibe nincs abs !!Mennyire lenne nagy munka rakni bele?A kàbelek ott vannak a sàrvédőben meg a csatik is a keréknél...De a km óra jeladó a vàltóban!!Gyàri motorkód : x14xe de az előző tulaj vmiért kicseréltette !! És most z14 xe van benne!!Előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!! Van egy 98 g astràm amibe nincs abs !!Mennyire lenne nagy munka rakni bele?A kàbelek ott vannak a sàrvédőben meg a csatik is a keréknél...De a km óra jeladó a vàltóban!!Gyàri motorkód : x14xe de az előző tulaj vmiért kicseréltette !! És most z14 xe van benne!!Előre is köszönöm!!

Nagyon nagy munka, és kiadás, szerintem még autót cserélni is egyszerűbb. Olyant kell venni, amibe van minden, ABS, klíma, meg ami kell. Jobban jársz.

Link to comment
Megosztás:

Felvillant a motor ikon visszajelzője a műszerfalon. Stabilan világít, ez mit jelenthet?

Csak hétfőn látogatom meg a szervizt, addig használhatom az autót? Semmi rendellenes működést nem észlelek, ugyanúgy jár, gyorsul...

Ha stabilan világít, azt jelenti, hogy folyamatosan jelen van a hiba.

Hibakód ismerete nélkül én nem mennék vele semennyit.

Link to comment
Megosztás:

Ha stabilan világít, azt jelenti, hogy folyamatosan jelen van a hiba.

Hibakód ismerete nélkül én nem mennék vele semennyit.

Ha világít: olyan hiba, amivel nem jó tovább menni, mert károsodhat a kocsi

Ha csak villog, akkor a legközelebbi szervizig el lehet menni, mert csak időnként van jelen

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha világít: olyan hiba, amivel nem jó tovább menni, mert károsodhat a kocsi

Ha csak villog, akkor a legközelebbi szervizig el lehet menni, mert csak időnként van jelen

Köszi, lehet, hogy más típussal keverem, az is zavaró, hogy van, ahol a villogás erősebb figyelmeztetés, és ez logikusabbnak is tűnik a számomra.

Olyan már előfordult nálam, hogy világított, megálltam, újra indítottam, és azóta se jött elő a jelzés.

Akkor volt 3xx hibakódom, ami azóta se jelentkezett.

A lényeg: több infó nélkül biztosan nem járnék vele, ha világít.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tavaly én is így jártam, felvillant a lámpa (folyamatosan égett), meg is ijedtem, mert 100 km-re voltam az otthonomtól. Egy lámpánál leállítottam a motort, újraindíttam, és nem jelentkezett többször. Most ez a fajta "restart" nem segít, ég. :inquisitive:

Sajnos erre a 2 napra kéne nekem a kocsi... le is megyek megnézni, világít-e...

Köszi, lehet, hogy más típussal keverem, az is zavaró, hogy van, ahol a villogás erősebb figyelmeztetés, és ez logikusabbnak is tűnik a számomra.

Olyan már előfordult nálam, hogy világított, megálltam, újra indítottam, és azóta se jött elő a jelzés.

Akkor volt 3xx hibakódom, ami azóta se jelentkezett.

A lényeg: több infó nélkül biztosan nem járnék vele, ha világít.

Link to comment
Megosztás:

Ha világít: olyan hiba, amivel nem jó tovább menni, mert károsodhat a kocsi

Ha csak villog, akkor a legközelebbi szervizig el lehet menni, mert csak időnként van jelen

Nem pont fordítva? Ha világít, azt jelenti, hogy hiba van, de nem fog maradandó károsodást szenvedni semmi sem, ha tovább mész vele, csak többet fogyaszthat, és a károsanyag kibocsájtás emelkedik. Nyilván ne padlózva gyorsíts, meg forgasd leszabályzásig, de ésszel használva szükség esetén el lehet vele járni így is. Ha villog, azt jelenti, hogy valami károsodhat is.

Módosítva : potyo
Link to comment
Megosztás:

Nem pont fordítva? Ha világít, azt jelenti, hogy hiba van, de nem fog maradandó károsodást szenvedni semmi sem, ha tovább mész vele, csak többet fogyaszthat, és a károsanyag kibocsájtás emelkedik. Nyilván ne padlózva gyorsíts, meg forgasd leszabályzásig, de ésszel használva szükség esetén el lehet vele járni így is. Ha villog, azt jelenti, hogy valami károsodhat is.

Most már nem tudom, meg kellene nézni a nagy könyvet. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.