Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2014. 05. 28. at 16:46, j_szilard írta:

Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni,hogy hamarosan egy 2003 1.4-es g astran kellene féktácsa+fékbetét cserét végrehajtani és ki mit javasolna?

Én a cromax oldalán nézelődtem,de elég sok féle van....jó lenne ha mind a kettő egy márka lenne,de nem feltétel ha van egy jó párosítás.

Évente 10e megyek tehát nem sokat, viszont gyerek is van ezért értelemszerűen nem a legolcsóbbra gondolok én!

Meg ugye vannak olyan márkák is hogy hiába új a betét vagy tárcsa egyszerűen nyikorog,na ilyet egyáltalán nem szeretnék :)

Ha esetleg vkinek van vmelyik márkáról jobb véleménye szívesen várom!

Előre is köszönöm!

Nekem bevált, bár akciósan vettem 2 éve most nem tudom milyen árban van

a Brembo max 09.7628.75B/LA tárcsa + Textar betét páros.

Nagyon jó fékezést biztosít, és egyáltalán nem csikorog, pedig már azóta van benne nekem is 25000km

Elküldve
  On 2014. 05. 26. at 6:52, outsider írta:

Ha valakinek kell az írjon nekem, mert van még 3 db rozsdamentes és lézerrel vágott " lezáró "!

Elküldve

Erre valaki? ????

  On 2014. 05. 25. at 13:57, CseGa írta:

Sziasztok.

Ha jól gondolom, elméletileg engem is utólért az "eldugult a klíma"... Kb 180km klímázás után vizes volt a vezető oldali és az anyós oldali gumiszőnyeg. A sofőr oldali nem is annyira, az anyós oldali sem volt olyan vészes... Viszont k... nagy eső volt végig... Létezik, hogy az eső folyt volna be? Mert pénteken is ugyanennyi klímáztam, kb 1/4 úton megálltunk fagyit venni, ott nem állítottam le a kocsit és volt alatta tócsa... Most akkor ez mi lehet szerintetek?

Köszönöm előre is a hozzászólásokat.

Elküldve

Legmélyebb tiszteletem az Uraknak!

Após Astráján tnap lett feltöltve a klíma, de mégsem működik, nem fúj hideget. A biztosítékok jók, akkor hol lehet a hiba? Mit nézzünk meg rajta?

Előre is köszönjük.

Uff

Elküldve

Tisztelt Uram! Szintén mélységes tisztelet de azért meg kell jegyezzem hogy van klimás topic. De azért röviden válaszolok itt. Több oka lehet hogy miért nem hűt. Ha van benne gáz akkor kompresszor hűtökör körül kell keresgéni. Meg kéne nézni hogy mikor a klíma be van kapcsolva akkor forog e a kompri külső tárcsája azaz húz e a kuplung. Tegyük fel hogy forog akkor kéne mérni egy nyomást hogy változik-e a gáz és a folyadék oldali nyomás. Ha nem változik akkor a kompri rossz felújítás csere a megoldás. Ha nem forog számtalan oka lehet. Ezt nézd meg utána irj mi a helyzet aztán még mondok pár ötletet . De kéne a klímád típusa motorkód és évjárat. Mert ha elektromos gondja van, akkor ezekből tudom hogy milyen irányba induljunk.

  On 2014. 05. 29. at 19:59, akos.pmc írta:

Legmélyebb tiszteletem az Uraknak!

Após Astráján tnap lett feltöltve a klíma, de mégsem működik, nem fúj hideget. A biztosítékok jók, akkor hol lehet a hiba? Mit nézzünk meg rajta?

Előre is köszönjük.

Uff

  • Like 1
Elküldve

Köszi. Azt hol találom pontosan az autó alatt? Akna nélkül hozzá lehet férni? Annak van valami speckó technikája? Vagy csak valami drótot toljak fel? ????

  On 2014. 05. 29. at 19:17, imy írta:

A kondenzvíz kivezető csövet takarítsd ki. ;)

Elküldve
  On 2014. 05. 30. at 3:20, CseGa írta:

Köszi. Azt hol találom pontosan az autó alatt? Akna nélkül hozzá lehet férni? Annak van valami speckó technikája? Vagy csak valami drótot toljak fel? ????

Drótot kellene felnyomni rajta. A tűzfal közepén alulról, kb középen. Ha valahogy alá tudsz mászni, akkor hozzáférhető.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!!!

Azután érdeklődnék, hogy mennyivel lenne jobb az autónak ha 95-ös benzin helyett 98-ast tankolnák bele és áttérnék erre az oktánszámú benzinre?! Azt mondták, hogy kevesebbet eszik Tőle az autó és dinamikusabb lesz ( Lukoil kút), vagy esetleg Ti véleményetek, ajánlásotok?

Valami hátrány keletkezhet ebből? Persze teli tankra gondolok..

Elküldve
  On 2014. 05. 30. at 7:24, Erik1986 írta:

Sziasztok!!!

Azután érdeklődnék, hogy mennyivel lenne jobb az autónak ha 95-ös benzin helyett 98-ast tankolnák bele és áttérnék erre az oktánszámú benzinre?! Azt mondták, hogy kevesebbet eszik Tőle az autó és dinamikusabb lesz ( Lukoil kút), vagy esetleg Ti véleményetek, ajánlásotok?

Valami hátrány keletkezhet ebből? Persze teli tankra gondolok..

Hali!

A dinamikával nem lesz gond, de nem fog kevesebbet fogyasztani, ahhoz a cumputeren állítani kell, mert 95-re van belőve. De nyugodtan tankolhatsz 98-t. Vagy próbáld ki az OMV MaxxMotion 95-t.

Elküldve
  On 2014. 05. 30. at 7:24, Erik1986 írta:

Sziasztok!!!

Azután érdeklődnék, hogy mennyivel lenne jobb az autónak ha 95-ös benzin helyett 98-ast tankolnák bele és áttérnék erre az oktánszámú benzinre?! Azt mondták, hogy kevesebbet eszik Tőle az autó és dinamikusabb lesz ( Lukoil kút), vagy esetleg Ti véleményetek, ajánlásotok?

Valami hátrány keletkezhet ebből? Persze teli tankra gondolok..

Szia!

Én jártam ~2 hónapig 98-as agip benyával és őszintén szólva semmi különbséget nem vettem észre. Talán dinamikusabb lett egy icipicivel, bár lehet, hogy csak bemeséli magának ilyenkor az ember, meg amúgy is szeretek dinamikusan vezetni :icon1:. Szerintem inkább tankolj bele valami prémium 95-öst.

Elküldve (edited)
  On 2014. 05. 30. at 7:24, Erik1986 írta:

Sziasztok!!!

Azután érdeklődnék, hogy mennyivel lenne jobb az autónak ha 95-ös benzin helyett 98-ast tankolnák bele és áttérnék erre az oktánszámú benzinre?! Azt mondták, hogy kevesebbet eszik Tőle az autó és dinamikusabb lesz ( Lukoil kút), vagy esetleg Ti véleményetek, ajánlásotok?

Valami hátrány keletkezhet ebből? Persze teli tankra gondolok..

Én az OMV MaxxxMotion 95-öst használom. Amennyivel drágább, azt behozza a fogyasztáson, tehát ugyanannyiba kerül, mint a sima 95. Cserében alig észrevehetően jobb, és mivel adalékolt, a szelepeknek, injektoroknak is jót tesz. A Lukoil és társait messze kerülöm.

Módosítva : beghyn
Elküldve

Sziasztok!

Megcsináltam rendesen a rajzot.

A korábbi szkennelt rajz volt, a tömítés be lett szkennelve és abból lett rajz csinálva.

Árnyékolás stb miatt nem volt egészen pontos.

Ez már az (a tömítés alapján).

Méretezett rajz:

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCZGZqMFZWUDdWN28/edit?usp=sharing

DXF, DWG (lézervágónak):

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCZlhTb28tVnk0Vmc/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCQS1pbm4yc2RwTG8/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCN0tTNzNGMURBeWM/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCMHBLVnJUeXFGMms/edit?usp=sharing

Prototípus sajnos még nincs. :(

A sz*r EGR visszafoghatja az autót?

Állítólag igen. Elég sz*rul megy az autó (még mindig).

Tegnap mentem céges autóval Fabia 1.2 TSI

Lóerőben kevesebb valamennyivel (63kW/86LE), de sokkal jobban ment/gyorsult. (jó persze ez turbós)

Hidegen főleg, de melegen se viszi túlzásba.

Alacsonyabb fordulatokon alig akar húzni, aztán meg hirtelen 2500 körül megjön az ereje (persze az sem tart sokáig).

Nem érzem rajta a 90LE-t.

Céges G Astránál nem volt ilyen hiányérzetem.

Ugyanúgy 1.4 16V (ráadásul sedan, nagyobb súly), 3 emberrel megpakolva, nem ment szarul. (a motorkódját nem tudom)

Sajna még EGR lezáróm csak készülget, de kíváncsi leszek mi lesz vakolás után.

Olajcsere, szűrőcserék (olaj, levegő, benzin) remélem szintén segíthetnek a dolgon.

Az olaj már elég régi 9000km, 1 éves lesz jövő hónapban. GM 10W40, már elég fekete :P

  • Like 2
Elküldve
  On 2014. 05. 30. at 8:44, beghyn írta:

Én az OMV MaxxxMotion 95-öst használom. Amennyivel drágább, azt behozza a fogyasztáson, tehát ugyanannyiba kerül, mint a sima 95. Cserében alig észrevehetően jobb, és mivel adalékolt, a szelepeknek, injektoroknak is jót tesz. A Lukoil és társait messze kerülöm.

Lukoil-t én is.

Karburátoros autóimba mindegy volt, jó volt az is, de mintha azok is gyengébben mentek volna tőle, a fogyasztás nőtt.

Eleinte ebbe is Lukoilt tankoltam, alig vártam, hogy kifogyjon belőle...

Sz*rul ment. Most OMV-t tankoltam, azzal jobb jár a motor (igaz volt azóta egy lájtos fagyizás is).

Injektor tisztító is ment bele, ha kifogy, én is kipróbálom a maxxmotion-t.

Elküldve
  On 2014. 05. 30. at 10:32, mantec írta:

T outsider!

"... 10W-40 ..."

Az említett olaj nem való a motorba.

Kedves mantec!

A könyv szerint való... :)

Egyébként még az előző tulaj tette bele, a 140E km-ből így kb 20E km-t (2 olajcsere) ment 10W40-el...

Jövő hónapban 5W40-et tervezek bele tölteni.

Castrol Magnatec C3 vagy Edge Titanium FST.

Mindekettő dexos2 ;)

Elküldve
  On 2014. 05. 29. at 20:39, _Robi_ írta:

Tisztelt Uram! Szintén mélységes tisztelet de azért meg kell jegyezzem hogy van klimás topic. De azért röviden válaszolok itt. Több oka lehet hogy miért nem hűt. Ha van benne gáz akkor kompresszor hűtökör körül kell keresgéni. Meg kéne nézni hogy mikor a klíma be van kapcsolva akkor forog e a kompri külső tárcsája azaz húz e a kuplung. Tegyük fel hogy forog akkor kéne mérni egy nyomást hogy változik-e a gáz és a folyadék oldali nyomás. Ha nem változik akkor a kompri rossz felújítás csere a megoldás. Ha nem forog számtalan oka lehet. Ezt nézd meg utána irj mi a helyzet aztán még mondok pár ötletet . De kéne a klímád típusa motorkód és évjárat. Mert ha elektromos gondja van, akkor ezekből tudom hogy milyen irányba induljunk.

Köszi! :) Ma délelőtt megnéztük, az enyémben a klíma kapcsolására a motor és a tűzfal közt kattanást lehet hallani (gondolom vmi relé) és utána indul a kompresszor. Az övén pedig semmi kattanás és a kompresszor se indul el. Hol van ez a kattanó akármi??? És mi az?

Amúgy 2003-as, Z14XE motorkódú az autója, a klíma típusát sajnos nem tudom.

Elküldve
  On 2014. 05. 30. at 11:42, mantec írta:

T outsider!

"... könyv szerint ..."

Milyen könyv? Álmos?

Természetesen a gyári kezelési utasításra gondoltam. (a szerzőknél tessék reklamálni)

A Haynes manualban is szerepel a 10W40 (az 5W40 és a 15W40 mellett).

Viszont joggal merülhet fel a kérdés, mi alapján nem való bele a 10W40-es olaj?

Erre kíváncsi lennék.

Elküldve

Néztem egy másik G Astrát, és a fűtésvezérlő panelen, a levegő irányát állító kapcsoló érdekesen forgott. Nálam nagyon pontosan beugrik adott piktogram alatti pozícióba, de ezen nagyon vacakul lehetett tekerni, előtte utána köztes pontokon is megállt a kapcsoló. Mennyire jellemző ez a hiba?

Elküldve
  On 2014. 05. 30. at 14:15, gedikart írta:

Néztem egy másik G Astrát, és a fűtésvezérlő panelen, a levegő irányát állító kapcsoló érdekesen forgott. Nálam nagyon pontosan beugrik adott piktogram alatti pozícióba, de ezen nagyon vacakul lehetett tekerni, előtte utána köztes pontokon is megállt a kapcsoló. Mennyire jellemző ez a hiba?

Miért, ez hiba? Nekem olyan mint amilyet írsz, de pl. az F-be is olyan volt. Lehet hogy más és más a két klímavezérlő ilyen téren is.

Elküldve
  On 2014. 05. 30. at 12:16, outsider írta:

Természetesen a gyári kezelési utasításra gondoltam. (a szerzőknél tessék reklamálni)

A Haynes manualban is szerepel a 10W40 (az 5W40 és a 15W40 mellett).

Viszont joggal merülhet fel a kérdés, mi alapján nem való bele a 10W40-es olaj?

Erre kíváncsi lennék.

15W40? Ne vicceljünk már! :omg:

Elküldve
  On 2014. 05. 30. at 12:16, outsider írta:

Természetesen a gyári kezelési utasításra gondoltam. (a szerzőknél tessék reklamálni)

A Haynes manualban is szerepel a 10W40 (az 5W40 és a 15W40 mellett).

Viszont joggal merülhet fel a kérdés, mi alapján nem való bele a 10W40-es olaj?

Erre kíváncsi lennék.

Dobd ki azt a manualt, kóklerekre ne hallgass!

Itt megmondják neked a tutit...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.