Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Király (bár nem méretezett a rajz)! Mikortól gyártod szériában/mikortól rendelhető??? :D

Hellosztok!

Légyszíves segítsetek, hátramenet kapcsolásnál recseg a váltó!

A többi fokozatnál nem, csak néha 1-2 be nehezebben jár a váltókar.

A szerelő nem meri 100%ra a kuplungra fogni....

most szerintetek kuplungszett vagy váltóhibás?

A kocsi a 4. éve lesz nálam, azóta nem volt cserélve a kuplung,, elő életét nem ismerem..

válaszokat előre is köszi

Jó lenne hallani azt a recsegést. Ha épp úgy áll meg vagy picit is mozog az autó, akkor recseg az szerintem mindenkinek (még az F is ezt csinálta, mégse lett belőle semmi gond soha). Próbálj meg kétszer kuplugolni vagy ha tudod akkor kicsit megmozdítani a kocsit (pl ha lejt a parkoló, egy picit megmozgatni). Ha így nem csinálja, akkor nincs gond.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Király (bár nem méretezett a rajz)! Mikortól gyártod szériában/mikortól rendelhető??? :D

Nincs méretezve, méretarányos.

Így is kivágja a lézer, méretek nélkül :)

A héten szerintem meglesz, itt a cégnél ki tudom vágatni.

600Ft-omba került eddig, annyi volt a tömítés :P

Folyt köv.

Link to comment
Megosztás:

Hello!!

Ezt a hibakódot dobta ki a program, P0135 - elvileg a lambda szonda érzékelő fűtő áramkör hibás működése... Ez azt jelenti, hogy ki kell cseréltetnem a lambda szondát vagy ennek van külön érzékelő része és csak azt? Köszi válaszotokat előre is!

Amúgy elvileg ezért magasabb a CO- értéke a megengedettnél, de elvileg találtam olyan szerelőt, aki elviszi vizsgára és így is átmegy, azért köszi segítségeteket :D

Link to comment
Megosztás:

Szép estét! A hétvégén nekiláttam felkutatni mi lehet az oka a beázásnak. Bal oldali kerék leszed, majd a műanyag borítás is eltávolításra került. Majd jött a meglepi. A műanyag borítás alatt van vmi szivacsos betét, melyen van egy kis bevágás amin keresztül vmi cső megy az utastérbe. A meglepi az volt, hogy hihetetlen mennyiségű sár volt a borítás és a szivacsos betét között. Egészen a csőig felgyülve. Amiből arra következtetek, hogy a sár miatt a víz igen lassan folyt le és volt ideje a gumicső tömítésénél az utastérbe szivárogni. Legközelebb kiszárítom a kárpitot, és figyelek. Remélem ezzel a problémát megoldottam.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Siasztok!

Egy 98'-as 2.0 DTL G Astrám van. Olyan probléma merült fel hirtelen, hogy tegnap reggel még úgy ment mint az álom, de este amikor indultam vele már csak vánszorgott nem is hasonlítva régi önmagára. Ahogy kihúzattam kb. 3000 környékén kigyulladt a mtorellenőrző lámpa a kis villám jellel a közepén, és akkor még elveszt egy kicsit az amúgy sem túl nagy erejéből.

3 éve van meg és amikor vettem akkor is kigyullad és ezek voltak a tünetek, akkor kiderült hogy a vákuumszivattyú volt rossz. Kicseréltem és hibátlan is volt eddig. Levettem most is,hogy nem-e megint az, de hibátlan.

Valaki járt már így, vagy tudja esetleg mi leheet az orvosság?

Előre is köszönöm!

Módosítva : rolcsy
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

"A "Zafirám van, de egy kutya!
Az első fék (tárcsás) elkezdett egy hónapja kb. csörgő hangot adni. Eddig lehet csak azért nem hallottam, mert nem húztam le az ablakokat. A lényeg, hogy ha belemegyek egy kátyúba, egyenetlenségbe, csörög a futómű szép magas hangon.
Valamit elhagytam? Valami lóg?
Mi a baj? Van valakinek valami hasonló tapasztalata?
Előre is köszi a segítséget!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

"A "Zafirám van, de egy kutya!

Az első fék (tárcsás) elkezdett egy hónapja kb. csörgő hangot adni. Eddig lehet csak azért nem hallottam, mert nem húztam le az ablakokat. A lényeg, hogy ha belemegyek egy kátyúba, egyenetlenségbe, csörög a futómű szép magas hangon.

Valamit elhagytam? Valami lóg?

Mi a baj? Van valakinek valami hasonló tapasztalata?

Előre is köszi a segítséget!!!!

Ha már "kutya": a kutyacsont rendben? (Stabpálca?) Toronycsapágy/toronyszilent ill. lengéscsillapító mérés. ezek közt lesz a ludas jó eséllyel.

Ugyanez van nekem is a G Astrámnál!már nézegettem én is mindent! nekem ilyen lemezes csörgős hang...kátyúban hallanni nagyon...

Neked is ua mint fentebb írtam a Zafira esetében, azonban pl. nálam volt valami szilent amit csak be kellet fújni, talán a futómű bölcső szilentje (?) lehetett az.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van nekem egy olyan bajom, már ha ez baj e egyáltalán, hogy a fűtésrendszerem az Delphi típusú, a meghajtó motor meg Behr-hez való. Ráadásul a direktben hajtja a lezáró lapátot. Vagy a Delphi-nek így kell működnie? DarthVödör fórumtárs leírásából nem ez jön le nekem, legalábbis a képek alapján. Elmondaná nekem valaki hogyan kell ezen a végállás kapcsolókat megcsinálni, vagy az aktuális motorhoz való leírást használjam? Igaz nem vagyok villanyos ember, nem értem egyelőre a dolgokat, de valahogyan meg kellene oldani. Debrecen vagy környékén van esetleg valaki, aki már megcsinálta és megcsinálná nekem? A segítséget előre is köszönöm!

861597159DSC_0212_www.kepfeltoltes.hu_.j

79422630DSC_0215_www.kepfeltoltes.hu_.jp

Link to comment
Megosztás:

Helló!1.2 Astrámon hátsó dobot kellene cserélni,de nekem csak a gyárias formájú felel meg!Az a hurkatöltő alakú hulladék már nem!A neten a boltokban csak illusztrációk vannak,tehát nem tudni melyik milyen alakú!esetleg van vki aki ebben tud segiteni?

gyári dob 25.000/db

Módosítva : astra 1
Link to comment
Megosztás:

Ha már "kutya": a kutyacsont rendben? (Stabpálca?) Toronycsapágy/toronyszilent ill. lengéscsillapító mérés. ezek közt lesz a ludas jó eséllyel.

Neked is ua mint fentebb írtam a Zafira esetében, azonban pl. nálam volt valami szilent amit csak be kellet fújni, talán a futómű bölcső szilentje (?) lehetett az.

Az összes fent említett alkatrész tökéletesen rendben van, tuti, hogy fék adja a hangot. Egyébként a hajlított rugó, ami a nyergen van, annak mi a szerepe???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van nekem egy olyan bajom, már ha ez baj e egyáltalán, hogy a fűtésrendszerem az Delphi típusú, a meghajtó motor meg Behr-hez való. Ráadásul a direktben hajtja a lezáró lapátot. Vagy a Delphi-nek így kell működnie? DarthVödör fórumtárs leírásából nem ez jön le nekem, legalábbis a képek alapján. Elmondaná nekem valaki hogyan kell ezen a végállás kapcsolókat megcsinálni, vagy az aktuális motorhoz való leírást használjam? Igaz nem vagyok villanyos ember, nem értem egyelőre a dolgokat, de valahogyan meg kellene oldani. Debrecen vagy környékén van esetleg valaki, aki már megcsinálta és megcsinálná nekem? A segítséget előre is köszönöm!

Tételezzük fel beszerzem az olcsó alkatrészeket a határolóhoz, és össze is tudom állítani. Akkor hogyan állapítom meg a két végállást, hogy hova kell felragasztani? Újra tételezzük fel, hogy kilegózom a helyét a két végállás kapcsolónak és felragasztom a helyére. Még ekkor is akad egy problémám, hogy hogyan tudom letesztelni berakás előtt, hogy működik e a szerkezet? Mert a motor csokijában két kis tüske árválkodik.

Mint fentebb írtam nem értek ezekhez a villanyos dolgokhoz és jól jönne egy kis segítség.

Módosítva : Probert
Link to comment
Megosztás:

Ha másként csinálod nem fog működni.

Nem akarok itt oktatást tartani, de (ez) a kapcsolás nem működik!

Tételezzük fel hogy valamelyik végállásban van a motor: a + és - csatlakozóra adott feszültség hatására elindul a motor (tételezzük fel, hogy jó irányba) elhagyja a végálláskapcsolót, és megáll! Ne ezért kell a dióda...

A BEHR típus hajtókar végén egy gömb található. Ez pattintós. A hajtókar alatt elfér a végálláskapcsoló.

A két végállást a hajtókar tövében találod meg. A ház úgy van kialakítva. A hajtókar csak bizonyos szögben tud elfordulni.

Talán ezért nem törnek a BEHR levegőrendszer tolórúdjai...

Rájöttem, köszönöm! Azzal a kapcsolással, amit az ismi adott, azzal csak akkor ment, amikor a kapcsolót nyomva tartottam.

A képeid alapján csináltam meg, mert a áramköri rajzot nem értettem meg. Viszont most már működik, csak a két végállást nem tudom hogyan odamérni, mert a kis motort kézzel nem lehet mozgatni.

Nekem mint fentebb írtam, valami oknál fogva kombinált. A szerkezet Delphi a motor meg a képed alapján Behr típusú és nincs semmilyen tolórúd.

Módosítva : Probert
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni,hogy hamarosan egy 2003 1.4-es g astran kellene féktácsa+fékbetét cserét végrehajtani és ki mit javasolna?

Én a cromax oldalán nézelődtem,de elég sok féle van....jó lenne ha mind a kettő egy márka lenne,de nem feltétel ha van egy jó párosítás.

Évente 10e megyek tehát nem sokat, viszont gyerek is van ezért értelemszerűen nem a legolcsóbbra gondolok én!

Meg ugye vannak olyan márkák is hogy hiába új a betét vagy tárcsa egyszerűen nyikorog,na ilyet egyáltalán nem szeretnék :)

Ha esetleg vkinek van vmelyik márkáról jobb véleménye szívesen várom!

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni,hogy hamarosan egy 2003 1.4-es g astran kellene féktácsa+fékbetét cserét végrehajtani és ki mit javasolna?

Én a cromax oldalán nézelődtem,de elég sok féle van....jó lenne ha mind a kettő egy márka lenne,de nem feltétel ha van egy jó párosítás.

Évente 10e megyek tehát nem sokat, viszont gyerek is van ezért értelemszerűen nem a legolcsóbbra gondolok én!

Meg ugye vannak olyan márkák is hogy hiába új a betét vagy tárcsa egyszerűen nyikorog,na ilyet egyáltalán nem szeretnék :)

Ha esetleg vkinek van vmelyik márkáról jobb véleménye szívesen várom!

Előre is köszönöm!

Alsó kategóriás Brembo tárcsát SOHA!

Ami nekem bevált: Zimmermann Coated-Z tárcsa Bosch betéttel!

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni,hogy hamarosan egy 2003 1.4-es g astran kellene féktácsa+fékbetét cserét végrehajtani és ki mit javasolna?

Én a cromax oldalán nézelődtem,de elég sok féle van....jó lenne ha mind a kettő egy márka lenne,de nem feltétel ha van egy jó párosítás.

Évente 10e megyek tehát nem sokat, viszont gyerek is van ezért értelemszerűen nem a legolcsóbbra gondolok én!

Meg ugye vannak olyan márkák is hogy hiába új a betét vagy tárcsa egyszerűen nyikorog,na ilyet egyáltalán nem szeretnék :)

Ha esetleg vkinek van vmelyik márkáról jobb véleménye szívesen várom!

Előre is köszönöm!

Üdv.

én Bosch-t vettem tárcsa+betét.(fél éve) alap,hogy a kettőt egyszerre cserélem,

még akkor is, ha a tárcsa még elbírna egy szett betétet.

borzasztóan csikorog új kora óta!

fékhatás rendben van, de valami iszonyat hangosan csikorog.

amit még néztem akkor: az a gyári, vagy Textar.

kár, hogy nem azok közül vettem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni,hogy hamarosan egy 2003 1.4-es g astran kellene féktácsa+fékbetét cserét végrehajtani és ki mit javasolna?

Én a cromax oldalán nézelődtem,de elég sok féle van....jó lenne ha mind a kettő egy márka lenne,de nem feltétel ha van egy jó párosítás.

Évente 10e megyek tehát nem sokat, viszont gyerek is van ezért értelemszerűen nem a legolcsóbbra gondolok én!

Meg ugye vannak olyan márkák is hogy hiába új a betét vagy tárcsa egyszerűen nyikorog,na ilyet egyáltalán nem szeretnék :)

Ha esetleg vkinek van vmelyik márkáról jobb véleménye szívesen várom!

Előre is köszönöm!

2 éve cseréltem tárcsát + betétet gyárira, azóta sem csikorog...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.