Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszi szépen válaszodat! Az a helyzet hogy a sportkatalizátorral meg a gyári dobbal két éve átment a műszakin, most meg nem tudom miért lett 2 év után magasabb a CO értéke ennyivel, most 0,3 felett nem megy át, azt mondták vizsgaállomáson.

Meg lett nézve a katalizátor, az is jó, nincsenek a kerámiák összetöredezve, semmi jel nem mutat arra, hogy rossz lenne, lambda szondát széthúztuk és úgy indítottuk el a kocsit, akkor megjelent a hiba vagyis az a sárga valami :) , nem tudom mi a pontos neve, mikor visszadugtuk akkor meg eltünt, így meglehet vizsgálni a lamda szonda működését, vagy még máshogy kellene? Esetleg valami más ötletetek, hogy mégis mi lehetne a probléma? Egr? vagy ?

köszi válaszotokat előre is!

Ha lehúzod, akkor persze hogy hibát dob az ECU.

Oszcilloszkóppal meg lehet vizsgálni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Olyan kérdésem lenne felétek, hogy ma voltam előműszakin a kocsival ( G astra 1.4 benzin, 2000-es évjárat, 150.000 kmel) és a CO értékre magasabb érték jött ki mint amivel átmenn a műszakin és nem tudom hogy mi lehet a gondja, sportdob van rajta, elvileg az ottani ember azt mondta, hogy az nem befolyásolja az értéket, bár javasolta hogy rakjam vissza a régi dobot, mivel nincs rajta E jelzés és így nem megy át a műszakin :(

Azt mondta, hogy vagy a katalizátor ( az 2 éve lett cserélve sportkatalizátorra, akkor átment a műszakin vele, vagy a lambaszonda nem jó, esetleg eszi az olajat, ami végett lehet vagy a gyertyák, de az olajat nem eszi, csak szokásosan ennyi idősen. ) Szóval nem tudom mi lehet a gondja, de vissza lesz rakva a gyári kipufogódob és azzal majd rá lesz mérve a CO-ra és reméljük jó lesz.

Amúgy még annyit mondott, hogy 195/55 R 16 os gumi van rajta, ezzel sem biztos, hogy megfelel a műszakin, meg a sportpedálokat is vegyem ki, illetve a helyzetjelző ledes meg a rendszámtábla világítás is, azokat is vissza kellene cserélni gyárira.... Nem tudom ki mennyire jártas ilyen téren, szerintetek ez így működik manapság a vizsgaállomásokon, vagy mik a tapasztalataitok?

köszönöm előre is a válaszotokat.

Nem valami jó helyre vitted vizsgára.Szólj nekik,hogy dugják már be azt a szondát egy másik kocsiba.Állítólag a spuri is csökkenti a CO-t.Nekem a Vectrám sűrűn kapott,majdnem ózont fújt ki:)

Link to comment
Megosztás:

Mostanában hidegen ugrándozik az alapjárat.

1500-1800 körül motoszkál, és 2500-3000 környékére is felugrik, melegen már beáll rendesen.

Másrészről a szerelőm is mondta, hogy mintha motorfékhatás nem nagyon lenne.

Én is észrevettem, hogy alig észrevehető a motorfék hatás.

Tegnap beleöntöttem az injektor tisztítót, és tankoltam rá egy fél tankot az OMV-nél.

Ma jöttem vele dolgozni (32 km), kicsit meghajtottam a körülményekhez képest (főút, pár km autópálya rész), fagyizásnak még nem nevezném :P

Ahol tudtam jöttem vele 4000 fölötti fordulaton, végig négyesben volt nagyrészt azért 3300-3500 körül.

Volt olyan, hogy ha 80 körül levettem a lábam a gázpedálról, volt egy kis rángatás.

Később már ez elmúlt, és négyesben 80 körül 3000-es fordulat környékén már éreztem motorfék hatást.

De egyébként városban nem nagyon érzem. A motorfék hatás egyébként fordulatfüggő lenne?

Még mindig valami levegő problémára gondolok.

EGR még nincs levakolva...

Ugye szelepház ki volt takarítva, alapjárati motor vacakolásra tudok még gondolni...

http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/00808%5C00808747.unk

Ez lenne az alapjárati motor?

Itt alapjárati állító szelep néven fut.

Hasonló mint az EGR (konstrukcióját tekintve).

Le tud ez is ko(k)szolódni?

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen válaszodat! Az a helyzet hogy a sportkatalizátorral meg a gyári dobbal két éve átment a műszakin, most meg nem tudom miért lett 2 év után magasabb a CO értéke ennyivel, most 0,3 felett nem megy át, azt mondták vizsgaállomáson.

Meg lett nézve a katalizátor, az is jó, nincsenek a kerámiák összetöredezve, semmi jel nem mutat arra, hogy rossz lenne, lambda szondát széthúztuk és úgy indítottuk el a kocsit, akkor megjelent a hiba vagyis az a sárga valami :) , nem tudom mi a pontos neve, mikor visszadugtuk akkor meg eltünt, így meglehet vizsgálni a lamda szonda működését, vagy még máshogy kellene? Esetleg valami más ötletetek, hogy mégis mi lehetne a probléma? Egr? vagy ?

köszi válaszotokat előre is!

Szerintem is jobban jársz, ha máshova viszed.

Ha van valami szerelő ismerősöd, vidd el neki, hogy vizsgáztassa le.

Nekik jobb az ismeretségük a vizsgaállomásokon, akár bármi előzetes mókolás nélkül le tudják (szerintem) vizsgáztatni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, lehet hogy nem jó helyre írok, de hátha tudtok segíteni! Tegnap egy f@sza kis kátyúnál kiesett a bal oldali visszapillantó tükörlapom és persze ripityára is tört! Megrendeltem a tükörlapot hozzá, csak az a kérdésem hogy hogyan tudom kiszedni a régit és az újat a helyére tenni? Elektromos, fűthető visszapillantóról van szó! Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Ha már választani lehet a felsoroltakból, akkor én a Sachs-ra (gázos) szavazok... :D

(Ha nem vagy valami nagy kanyarvadász élményautózós típus, akkor igazából egyik felsorolttal sem lenne gond. De ha mindenképpen sorrendet szeretnél hallani/látni, akkor az jó ahogy Te is felsoroltad/rangsoroltad...)

Vettem egy sachs gázost ,vasárnap pakoljuk be ,hát kiv vagyok milyen lesz.

Köszi a tippet.

Üdv

Csaby

Link to comment
Megosztás:

Mostanában hidegen ugrándozik az alapjárat.

1500-1800 körül motoszkál, és 2500-3000 környékére is felugrik, melegen már beáll rendesen.

Másrészről a szerelőm is mondta, hogy mintha motorfékhatás nem nagyon lenne.

Én is észrevettem, hogy alig észrevehető a motorfék hatás.

Tegnap beleöntöttem az injektor tisztítót, és tankoltam rá egy fél tankot az OMV-nél.

Ma jöttem vele dolgozni (32 km), kicsit meghajtottam a körülményekhez képest (főút, pár km autópálya rész), fagyizásnak még nem nevezném :P

Ahol tudtam jöttem vele 4000 fölötti fordulaton, végig négyesben volt nagyrészt azért 3300-3500 körül.

Volt olyan, hogy ha 80 körül levettem a lábam a gázpedálról, volt egy kis rángatás.

Később már ez elmúlt, és négyesben 80 körül 3000-es fordulat környékén már éreztem motorfék hatást.

De egyébként városban nem nagyon érzem. A motorfék hatás egyébként fordulatfüggő lenne?

Még mindig valami levegő problémára gondolok.

EGR még nincs levakolva...

Ugye szelepház ki volt takarítva, alapjárati motor vacakolásra tudok még gondolni...

http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/00808%5C00808747.unk

Ez lenne az alapjárati motor?

Itt alapjárati állító szelep néven fut.

Hasonló mint az EGR (konstrukcióját tekintve).

Le tud ez is ko(k)szolódni?

Akkor itt az ideje :D

Link to comment
Megosztás:

Még nem találtam zárólemezt itt a környéken :P

Számlámon sincs pénz most hogy Ebay-ezzek :P

De tervben van... ;)

Remélem eljön az idő, amikor már örülni is tudok az "új" autómnak :blink: <_<

Lassan itt lenne már az ideje hogy egy hozzáértő fórumtárs nekiálljon gyártani zárólemezeket, még a kereslet is meglenne rá.

Link to comment
Megosztás:

http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/00808%5C00808747.unk

Ez lenne az alapjárati motor?

Itt alapjárati állító szelep néven fut.

Hasonló mint az EGR (konstrukcióját tekintve).

Le tud ez is ko(k)szolódni?

Elektronyos gázpedál esetén (z14xe motor) nincs külön ilyen alkatrész. A fojtószelepház pedig integrálva van.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Váltóval kapcsolatban szeretnék infót kérni. Ahol bemegy a rudazat a váltóba, onnan nekem elég rendesen szivárog a válófolyadék. Konkrétan teljesen olajos minden. A kérdésem az lenne, hogy milyen módon van megoldva a tömítés (szimeringel?), hogyan javítható a probléma? Váltókód: F13C394

Köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Két hete egy letörött faág letörte a jobb első visszapillantómat. Vettem egy nagyon jó állapotú bontottat. Viszont mivel a tükörlap az eredetiben szebb volt, át akartam cserélni. Szerencsésen kipattintottam mindkettőből a tükörlapot, viszont a visszarakásnál, a három taró bizbasz közül az a kettő, ami mozgatja a tükörlapot, teljesen belenyomódott a tükör mozgató motorba. Akkor mivel kb fél órám volt az egész műveletre, csak simán bepattintottam a középső tartóba. Mennyire macerás kivadászni a motorból a kis tartó pöcköket? Vagy egyszerűbb ha átcserélem a motort? És hogyan lehet felrakni úgy a tükörlapot, hogy ne nyomjam be a pöcköket?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

péntek este, gyújtást ráadva kerregő, "súrlódó" hang jött a műszerfal mögül. Klímát bekapcsolva a levegő "hullámzóan" jött. Jól sejtem, hogy elért engem is a Delphi-átok, motort kell cserélni/javítani?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

péntek este, gyújtást ráadva kerregő, "súrlódó" hang jött a műszerfal mögül. Klímát bekapcsolva a levegő "hullámzóan" jött. Jól sejtem, hogy elért engem is a Delphi-átok, motort kell cserélni/javítani?

Lehetséges, hogy a belső levegő keringető adta be magát. De mindkét típusnál ez a gyenge láncszem. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ez a két hibakód jön azóta, hogy kicseréltem a gyújtóhidat az opel márkaszerviz diagnosztikája utáni javaslatukra.

P0443=T.a.-kipárolgásgátlás-regenerálószelep funkció-

P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség

Túl sokat fogyasztott, gyorsításnál berángatott a motor, és kormosak voltak a gyertyák.

Az érdekesség az, hogy a gyújtóhíd csere előtt nem volt hibakód, most viszont néha menetközben is kigyullad a lámpa!

Mit jelentenek ezek a hibák?

A kipárolgásgátló szelep az EGR szelep lenne, vagy a tanksapka, vagy van valahol még a motornál egy szelep, ami egy szenes szűrőből engedi vissza a regenerálódás során a gőzt?

Mihez nyúljak első körben?

Módosítva : wasquez
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ha jól gondolom, elméletileg engem is utólért az "eldugult a klíma"... Kb 180km klímázás után vizes volt a vezető oldali és az anyós oldali gumiszőnyeg. A sofőr oldali nem is annyira, az anyós oldali sem volt olyan vészes... Viszont k... nagy eső volt végig... Létezik, hogy az eső folyt volna be? Mert pénteken is ugyanennyi klímáztam, kb 1/4 úton megálltunk fagyit venni, ott nem állítottam le a kocsit és volt alatta tócsa... Most akkor ez mi lehet szerintetek?

Köszönöm előre is a hozzászólásokat.

Link to comment
Megosztás:

Lassan itt lenne már az ideje hogy egy hozzáértő fórumtárs nekiálljon gyártani zárólemezeket, még a kereslet is meglenne rá.

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCZDVEX1hPdExuM1k/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCVEcyQThtU0hvYzA/edit?usp=sharing

EGR tömítés és zárólemez rajz, lézervágható formátumban. (Z14XE)

Az előnézeti kép csalóka, de letöltve jó. :P

Így néznek ki:

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCTE10cXhWblV6eVE/edit?usp=sharing

Módosítva : outsider
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hellosztok!

Légyszíves segítsetek, hátramenet kapcsolásnál recseg a váltó!

A többi fokozatnál nem, csak néha 1-2 be nehezebben jár a váltókar.

A szerelő nem meri 100%ra a kuplungra fogni....

most szerintetek kuplungszett vagy váltóhibás?

A kocsi a 4. éve lesz nálam, azóta nem volt cserélve a kuplung,, elő életét nem ismerem..

válaszokat előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok!

Légyszíves segítsetek, hátramenet kapcsolásnál recseg a váltó!

A többi fokozatnál nem, csak néha 1-2 be nehezebben jár a váltókar.

A szerelő nem meri 100%ra a kuplungra fogni....

most szerintetek kuplungszett vagy váltóhibás?

A kocsi a 4. éve lesz nálam, azóta nem volt cserélve a kuplung,, elő életét nem ismerem..

válaszokat előre is köszi

A 4 év alatt sohasem recsegett?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.