z14xe Elküldve Május8, 2014 Megoszt Elküldve Május8, 2014 Én ismerem ezt a termékcsaládot (és az STP-t is, és a tovább néhány piacon lévő csodaszert). Azonban inkább érdemes lenne utána olvasni, hogy a mai modern kenőanyagok mennyire is kényes egyensúlyúak/összetételűek. Ha beletöltesz valamit, akkor az egy tulajdonságát javíthatja (pl tisztító hatás), de az valami másnak a kárára fog megtörténni. Megtippelni sem lehet, hogy milyen kémiai folyamat játszódik le... Keress rá a neten erre a kérdéskörre, sok-sok cikk foglakozik ezen témakörre... (Ha valami annyira elkoszolódott, hogy a "sima" olajcsere nem hozza rendbe -esetleg ölbitőzéssel együtt, de inkább érdemesebb egy olcsóbb olajjal átjáratni és úgy bele az új, akkor azt már bontani kell. Tapasztalatból tudom...) Én sem hiszek benne azért javasoltam mert nem tudja megcsinálni és hát elég drága mulatság!Én magamnak csináltam Vezérműszíj 2 vezető görgő plusz egy feszítő meg egy vízpumpa egy szelepfedél tömítés és 2 db vezérműtengely szimering 33200ft 40-50% kedvezménnyel.Én 5w30 ha ojan koszos önthettek bele bármit.1-2-henger tökéiben volt olaj sár érdekes módon a többi makulátlan volt Szóval valószínű ezek között volt a probléma.Most jó kopp-kopp.Egy tisztítást megér ina tőke van bennük gyárilag legolcsóbban 2500ft tudtam volna darabját! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Május9, 2014 Megoszt Elküldve Május9, 2014 Mai napi szerelés alatt volt egy közjáték is. Mikor mentem volna a futóért, se kép se hang indításnál. Bedöglött a 6 éves Exide 65Ah-ás akksim. (ezzel vettem) Már 1 éve nem világított az ellenőrző led, és indításnál többször 10V-ra vagy alá esett a fesz. De mindig pöccre indult. Szomszéddal bebikáztuk. Autós bolt már zárva volt, így maradt a tesco. Ott meg nem találtam olyat, amiért pénzt adtam volna. Szerencsére ott beindult már magától az autó, így hazagurultam. Telefonon pedig rendeltem egy 56Ah-ás Exide-t megint. Remélem jó lesz. 2év garit adnak rá. Holnap megyek érte. Szerintetek lehetett gond, hogy a kelleténél nagyobb akksi volt az autóban? Vannak 1.4-esek, amiben 45Ah-ak vannak... Most, hogy bikázni kellett, figyeltem a töltést. Maximum 13.2V-ig ment el. Korábban mindig 14.0-14.3 között mozgott. És az autó is elég rángatva, torpangatva ment. Lehet a töltés alacsony szintje és a torpangatás akksi zárlat/hiba miatt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morgó Medve Elküldve Május9, 2014 Megoszt Elküldve Május9, 2014 Most nézegettem én is ezt a tisztítót ami kiszedi az olajsarat.Merjem én ezt beletenni? Én ismerem ezt a termékcsaládot (és az STP-t is, és a tovább néhány piacon lévő csodaszert). Azonban inkább érdemes lenne utána olvasni, hogy a mai modern kenőanyagok mennyire is kényes egyensúlyúak/összetételűek. Ha beletöltesz valamit, akkor az egy tulajdonságát javíthatja (pl tisztító hatás), de az valami másnak a kárára fog megtörténni. Megtippelni sem lehet, hogy milyen kémiai folyamat játszódik le... Keress rá a neten erre a kérdéskörre, sok-sok cikk foglakozik ezen témakörre... (Ha valami annyira elkoszolódott, hogy a "sima" olajcsere nem hozza rendbe -esetleg ölbitőzéssel együtt, de inkább érdemesebb egy olcsóbb olajjal átjáratni és úgy bele az új, akkor azt már bontani kell. Tapasztalatból tudom...) Én sem hiszek benne azért javasoltam mert nem tudja megcsinálni és hát elég drága mulatság!Én magamnak csináltam Vezérműszíj 2 vezető görgő plusz egy feszítő meg egy vízpumpa egy szelepfedél tömítés és 2 db vezérműtengely szimering 33200ft 40-50% kedvezménnyel.Én 5w30 ha ojan koszos önthettek bele bármit.1-2-henger tökéiben volt olaj sár érdekes módon a többi makulátlan volt Szóval valószínű ezek között volt a probléma.Most jó kopp-kopp.Egy tisztítást megér ina tőke van bennük gyárilag legolcsóbban 2500ft tudtam volna darabját! Egy szónak is száz a vége, a mai modern kenőanyagokhoz nem szabad adalékokat öntögetni. Ott van pl a csoda Prolong/Gnolorp, ill. a molekuláris szinten (?) dolgozó motor regenerálók, ezek is frankó dolgok. Lehet hogy ideig-óráig elfedik a problémát, csakhogy jó eséllyel többet árt mint használ (visszafordíthatatlan folyamatokat indít el, pl lerakodások). Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Május9, 2014 Megoszt Elküldve Május9, 2014 Mai napi szerelés alatt volt egy közjáték is. Mikor mentem volna a futóért, se kép se hang indításnál. Bedöglött a 6 éves Exide 65Ah-ás akksim. (ezzel vettem) Már 1 éve nem világított az ellenőrző led, és indításnál többször 10V-ra vagy alá esett a fesz. De mindig pöccre indult. Szomszéddal bebikáztuk. Autós bolt már zárva volt, így maradt a tesco. Ott meg nem találtam olyat, amiért pénzt adtam volna. Szerencsére ott beindult már magától az autó, így hazagurultam. Telefonon pedig rendeltem egy 56Ah-ás Exide-t megint. Remélem jó lesz. 2év garit adnak rá. Holnap megyek érte. Szerintetek lehetett gond, hogy a kelleténél nagyobb akksi volt az autóban? Vannak 1.4-esek, amiben 45Ah-ak vannak... Most, hogy bikázni kellett, figyeltem a töltést. Maximum 13.2V-ig ment el. Korábban mindig 14.0-14.3 között mozgott. És az autó is elég rángatva, torpangatva ment. Lehet a töltés alacsony szintje és a torpangatás akksi zárlat/hiba miatt? Nagyobb akku nem probléma, inkább csak felesleges, mert nem fogja annyival tovább bírni, amivel drágább. De kárt nem csinál. Viszont a töltésre figyelj oda, mert ha nem megy fel 14V fölé kicsivel, akkor az új akkut is ki fogod nyírni néhány hónap alatt, meg lehet, hogy a régit is ez nyírta ki, hogy nem volt megfelelő a töltés. Sőt akár még jó is lehet a régi, csak le van merülve, bár tekintettel a korára már lehet tényleg elérte az élettartama végét. Indítás után közvetlenül lehet egy kis torpanás, egyenetlen járás az alacsony feszültség miatt, de ennek néhány perc után el kell múlnia Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Május9, 2014 Megoszt Elküldve Május9, 2014 Nagyobb akku nem probléma, inkább csak felesleges, mert nem fogja annyival tovább bírni, amivel drágább. De kárt nem csinál. Viszont a töltésre figyelj oda, mert ha nem megy fel 14V fölé kicsivel, akkor az új akkut is ki fogod nyírni néhány hónap alatt, meg lehet, hogy a régit is ez nyírta ki, hogy nem volt megfelelő a töltés. Sőt akár még jó is lehet a régi, csak le van merülve, bár tekintettel a korára már lehet tényleg elérte az élettartama végét. Indítás után közvetlenül lehet egy kis torpanás, egyenetlen járás az alacsony feszültség miatt, de ennek néhány perc után el kell múlnia Koszi! Obd-n mindig nezem a toltest. Csak a nemindulas utan nem megfelelo a toltesem. Korabban mindig jo volt. Mentem 50km-t az autoval, de a torpanasok vegig megvoltak. Kivancsi leszek holnap az uj akksira. Azt tudja valaki hogy tobb oras akksi levetel utan kell-e valamire figyelni? Pl alapjarat betanulas, gazpedal pozicio stb vagy indulhatok egybol nyugodtan? Koszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május9, 2014 Megoszt Elküldve Május9, 2014 Koszi! Obd-n mindig nezem a toltest. Csak a nemindulas utan nem megfelelo a toltesem. Korabban mindig jo volt. Mentem 50km-t az autoval, de a torpanasok vegig megvoltak. Kivancsi leszek holnap az uj akksira. Azt tudja valaki hogy tobb oras akksi levetel utan kell-e valamire figyelni? Pl alapjarat betanulas, gazpedal pozicio stb vagy indulhatok egybol nyugodtan? Koszi! A rádió kód esetleg, illetve az ablakokat kell betanítani (leengeded végállásig de nyomd tovább, majd húzd fel, de nyomd tovább). Más semmi, azaz működésre nem hat ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Május9, 2014 Megoszt Elküldve Május9, 2014 Koszi! Obd-n mindig nezem a toltest. Csak a nemindulas utan nem megfelelo a toltesem. Korabban mindig jo volt. Mentem 50km-t az autoval, de a torpanasok vegig megvoltak. Kivancsi leszek holnap az uj akksira. Azt tudja valaki hogy tobb oras akksi levetel utan kell-e valamire figyelni? Pl alapjarat betanulas, gazpedal pozicio stb vagy indulhatok egybol nyugodtan? Koszi! Lehet, hogy a befecskendezési korrekciókat újra fogja tanulni, meg az alapjáratot is, de ez úgyis menet közben történik, úgyhogy emiatt nincs mitől félni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
FRobi75 Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 Mai napi szerelés alatt volt egy közjáték is. Mikor mentem volna a futóért, se kép se hang indításnál. Bedöglött a 6 éves Exide 65Ah-ás akksim. (ezzel vettem) Már 1 éve nem világított az ellenőrző led, és indításnál többször 10V-ra vagy alá esett a fesz. De mindig pöccre indult. Szomszéddal bebikáztuk. Autós bolt már zárva volt, így maradt a tesco. Ott meg nem találtam olyat, amiért pénzt adtam volna. Szerencsére ott beindult már magától az autó, így hazagurultam. Telefonon pedig rendeltem egy 56Ah-ás Exide-t megint. Remélem jó lesz. 2év garit adnak rá. Holnap megyek érte. Szerintetek lehetett gond, hogy a kelleténél nagyobb akksi volt az autóban? Vannak 1.4-esek, amiben 45Ah-ak vannak... Most, hogy bikázni kellett, figyeltem a töltést. Maximum 13.2V-ig ment el. Korábban mindig 14.0-14.3 között mozgott. És az autó is elég rángatva, torpangatva ment. Lehet a töltés alacsony szintje és a torpangatás akksi zárlat/hiba miatt? Szia Stofl! Nekem 44Ah akksi van benne(z14xe). Ha kellesz cserélnem, nagyobbat teszek bele az biztos! :) Nemrég volt nekem is problémám a töltéssel. 13.6 voltot mutatott a műszer. Egyik fórumon olvastam, hogy saru cserével megoldódott a töltési gond. Megnéztem a sarukat. A (+) saru melegedett, így a műszert nem a sarura tettem, hanem a vezetéket megszúrtam a saru előtt egy fél centivel. Ott már 14.2 mutatott a műszer. Én nem cseréltem sarut, csak egy préseléssel oldottuk meg a hibát. (Villanyszerelő ism.) Azóta jó! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 T Frobi75! "... préssel ..." Az akkumulátor csatlakozó és a saru között kialakuló szigetelő réteg évenkénti mechanikai eltávolítása is megoldja a problémát. Eltávolítani csiszoló papírral lehet. Lassítani a réteg kialakulását réz tartalmú zsír, vagy réz spray alkalmazásával lehet. Ez az évi karbantartás része kellene legyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FRobi75 Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 T Frobi75! "... préssel ..." Az akkumulátor csatlakozó és a saru között kialakuló szigetelő réteg évenkénti mechanikai eltávolítása is megoldja a problémát. Eltávolítani csiszoló papírral lehet. Lassítani a réteg kialakulását réz tartalmú zsír, vagy réz spray alkalmazásával lehet. Ez az évi karbantartás része kellene legyen. T mantec! Igen préssel, mert a kábel, az akkumlátor saruba be van préselve. (nem csavaros) Az akksi pólus és a saru között a kapcsolat tiszta, ott nem volt gond! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 T FRobi75! "... ott nem volt gond ..." Ok. Megértettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 Mantec02??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 A postán elmennek már a fenébe.....! gezoli halált megvető bátorsággal megkereste nekem a fék légtelenítő csavar gumit, és feladta levélben. A levelet megkaptam, és szétszakadva, látszik hogy mattak benne... a tartalma=0. De ez már nem az első eset, a sima levelek minimum 20%-a elveszik. Már jártam úgy hogy újságot küldtem, és egy adag A4-es lap ért célba.... :) Szóval no comment!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 A postán elmennek már a fenébe.....! gezoli halált megvető bátorsággal megkereste nekem a fék légtelenítő csavar gumit, és feladta levélben. A levelet megkaptam, és szétszakadva, látszik hogy mattak benne... a tartalma=0. De ez már nem az első eset, a sima levelek minimum 20%-a elveszik. Már jártam úgy hogy újságot küldtem, és egy adag A4-es lap ért célba.... :) Szóval no comment!!! Biztos óriási szüksége volt rá valamelyiknek -.- Hogy a trombita álljon a seggébe! Link to comment Megosztás: More sharing options...
bami Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 Kedves DarthVödör! Ha erre jársz küldtem egy privát üzit egy elektromos kérdéssel. Előre is thx. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 Biztos óriási szüksége volt rá valamelyiknek -.- Hogy a trombita álljon a seggébe! Elmentem, felvették a jegyzőkönyvet, de mondták, hogy valószínű ennyi is volt, mert így jártam. Itt jegyzem meg, ezzel a levéllel együtt jött egy küldemény, amit kínából küldtek, egy 6cm-es PC ventilátor volt és 0,99$ volt a posta és a ventillátor.... Ez a küldemény pedig 115Ft, és nem ért célba, mert kivették belőle. Ha ajánlott lett volna az +265Ft. Ez valahogy irreálisan sok, és pocsék szolgáltatás. Vagy csak én látom így az MPL-t? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Wir Leben Autos Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 Szerintetek mitől lehet az hogy hátulról olyan érdekes csikorgó hangot hallok ugyan azt még nem tudom pontosan,hogy jobb vagy bal oldalon ,de ha jobbra megyek kicsit erősebb lesz ha balra elhalkul......Nem mindíg produkálja és a legviccesebb az egészbe mikor picit is behúzom a kéziféket azonnal el hallgat..... Egyébként 4 tárcsafékes Abs-es az autó ha segítség. Gyanakodtam a betétekre vagy a kerékcsapágyra,de vaktában nem akarok szerelőhöz menni.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 Szerintetek mitől lehet az hogy hátulról olyan érdekes csikorgó hangot hallok ugyan azt még nem tudom pontosan,hogy jobb vagy bal oldalon ,de ha jobbra megyek kicsit erősebb lesz ha balra elhalkul......Nem mindíg produkálja és a legviccesebb az egészbe mikor picit is behúzom a kéziféket azonnal el hallgat..... Egyébként 4 tárcsafékes Abs-es az autó ha segítség. Gyanakodtam a betétekre vagy a kerékcsapágyra,de vaktában nem akarok szerelőhöz menni.... A csapágyra nem jellemző a csikorgás, inkább a fékre, hosszabb állás után nálam is tapasztalható hasonló jelenség, de csak rövid ideig tart. Link to comment Megosztás: More sharing options...
djmike Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 Üdv mindenkinek! Van nekem egy 2000es évjáratú 1.6os 16 szelepes benzines combi g astrám és volt egy kis koccom és a bal hátsó ajtóm, a bal hátsó és jobb hátsó negyed t.k-s lett illetve a hátsó futóművem is. A neten találtam egy ugyanilyen autót 2002es 1.7d g astrát szinte hibátlan kaszni és az lenne a kérdésem, hogy a futóműve megegyezik az enyémmel, mert neten nem találtam műszaki leirást hozzá, nekem 4 csavaraos dobfékes, a dizelé is, akkor ez alkatrész szempontjából ugyanolyan mind a kettő, mert akkor meg is vételezném. Segítséget előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május10, 2014 Megoszt Elküldve Május10, 2014 Igen, ugyanaz. Az összes G Astra egyféle hátsó futóművel készült (még a 200 lovas Turbo Coupé is), csak a rugók, kerékagy és fékek (tárcsa vagy dob) volt ami változott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
smartinho16 Elküldve Május11, 2014 Megoszt Elküldve Május11, 2014 Tiszteletem! Van egy 1998-as G Astrám, X16XEL motorral, ami rettenetes. Rángat az autó. EGR szelepet cseréltem benne, gyári új GM gyertyákat raktam bele (belevalót). Computeres vizsgálat azt mutatta ki, hogy EGR és beszívott levegő hőmérséklet érzékelő hiba. Kérdésem a következő! Melyik alkatrészeket kell benne kicserélnem, és darabonként melyik a megfelelő márka, amelyiket ajánlanátok, hogy elmúljon véglegesen a rángatás? A benzinszűrőben 13ezer kilométer van. Mindig kúton tankolok, sosem kannából. Az olajfogyasztása 10ezer km-en 1 liter +- 1 dl. Segítsetek kérlek! Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Május11, 2014 Megoszt Elküldve Május11, 2014 Tiszteletem! Van egy 1998-as G Astrám, X16XEL motorral, ami rettenetes. Rángat az autó. EGR szelepet cseréltem benne, gyári új GM gyertyákat raktam bele (belevalót). Computeres vizsgálat azt mutatta ki, hogy EGR és beszívott levegő hőmérséklet érzékelő hiba. Kérdésem a következő! Melyik alkatrészeket kell benne kicserélnem, és darabonként melyik a megfelelő márka, amelyiket ajánlanátok, hogy elmúljon véglegesen a rángatás? A benzinszűrőben 13ezer kilométer van. Mindig kúton tankolok, sosem kannából. Az olajfogyasztása 10ezer km-en 1 liter +- 1 dl. Segítsetek kérlek! Köszönöm! A beszívott levegő hőérzékelő még lehet hibás. http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/1998/1_6/BENZIN/elektromos-rendszer/elektromos-alkatreszek/erzekelo-jelado/beszivott-levego-homerseklet-erzekelo/Az EGR szelep csere után nézettél hibakódot? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Május11, 2014 Megoszt Elküldve Május11, 2014 Elmentem, felvették a jegyzőkönyvet, de mondták, hogy valószínű ennyi is volt, mert így jártam. Itt jegyzem meg, ezzel a levéllel együtt jött egy küldemény, amit kínából küldtek, egy 6cm-es PC ventilátor volt és 0,99$ volt a posta és a ventillátor.... Ez a küldemény pedig 115Ft, és nem ért célba, mert kivették belőle. Ha ajánlott lett volna az +265Ft. Ez valahogy irreálisan sok, és pocsék szolgáltatás. Vagy csak én látom így az MPL-t? :D Teljesen egyetértek. A minap voltam az egyik postán feladni egy ajánlott levelet. Egy srác volt előttem, pár dísz bélyeget vett csupán és az én ajánlott levelem, melyhez minden ki volt töltve csupán kicsivel több, mint 20 percbe telt. Az ablak mögött volt egy "hölgy" ( cirka 130 kiló alig mozgó zsírkupac) s szóvá tettem, hogy ha a verseny szférában kellene dolgoznia kb. 1 óra múlva mehetne is haza ezzel a hozzáállással, munkatempóval. Erre az okos magyar válasz: nem muszáj levelet feladni. Szerencséjük van , hogy nem privatizálták a szélhámosok ezt a kocerájt a 90-es években.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május11, 2014 Megoszt Elküldve Május11, 2014 Szerencséjük van , hogy nem privatizálták a szélhámosok ezt a kocerájt a 90-es években....Jövőre jön a postanyitás, állítólag a Deutsche Post már jelezte hogy belépne a magyar piacra... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május11, 2014 Megoszt Elküldve Május11, 2014 Teljesen egyetértek. A minap voltam az egyik postán feladni egy ajánlott levelet. Egy srác volt előttem, pár dísz bélyeget vett csupán és az én ajánlott levelem, melyhez minden ki volt töltve csupán kicsivel több, mint 20 percbe telt. Az ablak mögött volt egy "hölgy" ( cirka 130 kiló alig mozgó zsírkupac) s szóvá tettem, hogy ha a verseny szférában kellene dolgoznia kb. 1 óra múlva mehetne is haza ezzel a hozzáállással, munkatempóval. Erre az okos magyar válasz: nem muszáj levelet feladni. Szerencséjük van , hogy nem privatizálták a szélhámosok ezt a kocerájt a 90-es években.... Az asszony egy párszor kiverte már a dilit a postán.Mikor nem ajánlott küldeményként kért valamit,akkor soha nem kapta meg.Az volt a postán a válasz,hogy az alapszolgáltatás a postás jóindulatán múlik.Tehát nem biztos,hogy megkapod,ha nem ajánlva kéred.Ott üvöltözött velük vagy negyed órát.Mit ad isten mire hazaértünk a postaládába volt a csomag.A kutyának rendelt Nutradil volt a tét.Néha én is szóvá tettem,hogy nem nagyon iparkodnak.Na arra meg az volt a válasz,hogy 70 ezerért nem fog hajtani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts