tgabika76 Elküldve Május3, 2014 Megoszt Elküldve Május3, 2014 Janó32 sehol nem írta hogy direkt megy bárki szembe az ajánlásokkal, hanem hogy a felhasználók x%-a nem nézi mi is az amit vesz és beleönt. Elnézve sok embert a nagy áruházak olajos polcainál, hát szerintem jó ha arra ráhibáznak hogy milyen viszkozitás kell nekik (nemhogy milyen előírás van érvényben az autóra). Ha valaki mondaná hogy az biztosan nem jó -elvileg- bele, akkor persze nem tenné bele, de nem olvas/kérdez/néz utána (főleg nem ilyen mélységig mint mi). Ezzel a magatartással nem direkt megy szembe az előírásokkal, pusztán tájékozatlanságból nyúl mellé. Vajon mennyi ilyen autós van???(Nem olyan régen volt alkalmam "elnézegetni" egy csinos, ruházata alapján jól szituált hölgyet tanácstalanul ténferegni az Auchan autós részlegén. Nézegette az olajakat. Levett egyet, olvasgatta, visszatette. Nagy szórással válogatott /15w Hunoil-tól a 5w-s Total-ig/. Megkérdeztem hogy milyen autóba lenne, mondta hogy 2006-os Tdi Golfba. Szerelője mondta, hogy x ezer km-ként töltsön utána fél flakonnal. Kérdeztem hogy milyen márkájú és milyen olaj van az autóban. Válasz: "nagy, sötétszürke flakonos". Nem tudtam segíteni.) Gondolom ő is mélyen elmerült abban, hogy milyen az ha mindenféle olajat töltögetünk utána és az mivel járhat. Nem úgy tűnt, mint aki már elmerült a VW olaj jóváhagyások erdejében. Mégis jönnek-mennek az autók, közel sem kell mindből kidobni a motorokat. Gondolom ez betudható annak, hogy azért egy bizonyos szint felett a gyártók olajai jó minőségűek és teljesítenek egy alapot ami már elég lehet. (Így ha a hölgy mindig megveszi az azonos viszkozitású de jó nevű olajat és beleteszi, azzal nem nyírja ki a motort, pedig közel sem biztos hogy rendelkezik pl a Valvoline 5w-s azzal a minősítéssel mint mondjuk a Castrol 5w-je, csak mindegyik alapszinten egy jó olaj.) Nem tudom elképzelni hogy az autógyár minden egyes motorcsalád kifejlesztésénél leül minden olajgyártó szakijával... Persze érdemesebb a megfelelő olajat keresni, csak éppenséggel azon túl is van élet a fent leírtak alapján. A kiemelt részhez:Pont erről van szó. Szerintem az autósok legnagyobb hányada beadja a szerelőjéhez hogy olajcsere, és ennyi. Fogalmam sincs arról hogy mit tesznek bele... Magnatec C3?Így van.Az emberek nagy többsége a különféle ételek csomagolására írt E-számokat sem nézi vásárláskor, pedig annak sokkal súlyosabb következményei lehetnek (adott esetben a saját egészségük), mint hogy az ajánlásnak megfelelő olajat töltenek-e az autójukba, vagy sem. Pláne hogy erre nézve még kutatásokat is végeztek hogy mondjuk az E407 bizonyítottan fekélyt okoz, míg a "helytelen" motorolajra nézve sehol nem publikálnak ilyesmit... tudomásul kell venni hogy általában véve meglehetősen anyagias társadalommá váltunk, emelett meg a legtöbben a mának élnek, szóval csak az számít hogy most olcsó legyen, hogy ez esetleg később drágább lesz, az keveseket érdekel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május3, 2014 Megoszt Elküldve Május3, 2014 Sziasztok! Anyósomnak van egy H astrája Z14XEP-s motorral.Világít neki a kulcsos autó a műszerfalon.Kivillogtattam és a 1120-as kódot adta.Utánanéztem itt,és a gázpedál funkció rendelenességet írják.Van ahol ECU cserét javasolnak,van ahol gázpedál cserét,meg kábelköteg cserét.Van valami "olcsóbb" tippetek amit érdemes megnézni rajta,mielőtt milliókat elkérnek a szervízben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
peacetrang Elküldve Május3, 2014 Megoszt Elküldve Május3, 2014 És az milyen? Mert nem hallottam még róla. :S. De nemsokára csere és ezzel csak 8ezret fogok menni. http://www.szani-oil2000.hu/files/mobilsuper3000x1.pdf Nálam ez került bele legutóbb (Z14XEP, 2006, 92e km-nél), szép csendesen jár vele a motor, olajfogyás sincs, eddig semmi panaszom rá, szóval ha nem ragaszkodsz a dexos2 minősítéshez és az olcsóbb kategóriájú olajhoz, akkor nyugodtan ajánlom. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Május3, 2014 Megoszt Elküldve Május3, 2014 http://www.szani-oil2000.hu/files/mobilsuper3000x1.pdf Nálam ez került bele legutóbb (Z14XEP, 2006, 92e km-nél), szép csendesen jár vele a motor, olajfogyás sincs, eddig semmi panaszom rá, szóval ha nem ragaszkodsz a dexos2 minősítéshez és az olcsóbb kategóriájú olajhoz, akkor nyugodtan ajánlom. Fogyás nekem sincs. 81500nál cseréltem. Most van 88200. Hang hogy milyen azt nem tudom, nem hangos, néha van kattogás de sztem ez mindenkinél van. Motor jár, lerakódás nincs, igaz szoktam fagyizni (járok vele pályán 2x230km de csak 3500 pörgetem havonta legalább 1x). Csak szervíz miatt vagyok vele szembe bizalmatlan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 T peacetrang! Az említett motorolaj semmilyen GM benzines (Otto) olajkövetelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) benzines (Otto) motorba nem való. Az ExxonMobil - a GM (Opel) aktuális olajkövetelményét (GM dexos2) teljesítő - motorolajai: Mobil 1 ESP 0W-40, Mobil Super 3000 XE 5W-30. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Sziasztok! Meg tudná valaki hozzáértő mondani hogy lehet-e hatlap fejű motorolaj leeresztő csavart kapni illetve alkalmazni a torx csavar helyett,vagy csak az utóbbi a jó a Z14 XEP-be? Köszi Szia! Igen, lehet kapni hatlapfejű olajleeresztőt. Nem tudom hol laksz, Pesten a Hungárián a Zuglói vasútállomás magasságában az opeles boltban láttam. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
bami Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Szia! Igen, lehet kapni hatlapfejű olajleeresztőt. Nem tudom hol laksz, Pesten a Hungárián a Zuglói vasútállomás magasságában az opeles boltban láttam. Üdv Ok köszi! Tudom hogy van hatlapfejű csavar is,de én azt hallottam ill. amit a NET-en találtam hogy az Astra F és diesel Astra G -be való.A kérdésem változatlanul az hogy Z14 XEP-be lehet e tenni ilyet,illetve valakinek van-e ilyen a hasonló autójában?A torx kivételével többször volt bajom mert megforgott benne a kulcs.Ezért érdekelne. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Ok köszi! Tudom hogy van hatlapfejű csavar is,de én azt hallottam ill. amit a NET-en találtam hogy az Astra F és diesel Astra G -be való.A kérdésem változatlanul az hogy Z14 XEP-be lehet e tenni ilyet,illetve valakinek van-e ilyen a hasonló autójában?A torx kivételével többször volt bajom mert megforgott benne a kulcs.Ezért érdekelne. Köszönöm! Megforgott benne? Akkor nem jó a kulcsod, vagy agyonhúzod! De a torx az teljesen jó, nem hiába használják... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Megforgott benne? Akkor nem jó a kulcsod, vagy agyonhúzod! De a torx az teljesen jó, nem hiába használják... Igen, a Torx-nak elvileg pont az a lényege hogy nagyobb nyomatékot lehet vele átvinni (=jobban meg lehet húzni) mint a hagyományos hatlapfejű kulccsal, szóval ha így is elfordul benne a kulcs akkor egyrészt tényleg túl van húzva, másrészt meg akkor a hatlapfejűvel is így jártál volna. Egyébként a probléma nem ismeretlen, nekem is hidegvágóval kellett kiszednem az olajleeresztő csavart az autómból, mert a Torx kulccsal meg se mozdult... :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bami Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Megforgott benne? Akkor nem jó a kulcsod, vagy agyonhúzod! De a torx az teljesen jó, nem hiába használják Köszönöm a gyors választ! A helyzet a következő:Azt én is tudom hogy a torxot nemhiába használják.Viszont azt is tudom hogy idáig 2x nem jött ki csak hidegvágóval,Ezt untam meg.Egyszer a szerviz,egyszer pedig én húztam meg előtte.Nem húztam túl, szerintem a csavar is elég puha anyagból volt,most látom lehet vagy 5 félét kapni torxban.A kulcsom vadi új T40 Jonnesway,semmi baja.Azt is tudom hogy a régi Kadettemben 20 évig 1 hatlapfejű csavar volt pedig minden évben az is ki lett szedve.Egyébként lám másnak is berohadt már és nem volt kiszedhető torx kulccsal.Azért szerintem egy 13-as dugókulcs nehezebben forog meg mint egy torx.Már csak egy dolgot nem tudok--amit eredetileg kérdeztem: hogy lehet e hatlapfejűt betenni helyette ill.létezik-e ilyen belevaló? Üdv: Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 (edited) Tegnap 5 személlyel mentem ami nálam nagyon ritka(hátu 3fő kb.200kg,csomag semmi)és minden kisebb útegyenetlenségnél hallottam,hogy valami súrlódik Ma megnéztem a baloldalon a műanyag sárvédőbetét elvan repedve az ívtől befelé,tehát beleért,ezt hallottam A felni méretei 7J 16 ET38,gumi 195/55 R16 sedan kaszni Szerintem ezekkel a méretekkel még nem kéne beleérnie,lehet gyengék a rugók?vagy a telók? :smartass: Módosítva Május4, 2014 : csicsó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dannert Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Vagy töröttek a hátsó rugók... Tegnap 5 személlyel mentem ami nálam nagyon ritka(hátu 3fő kb.200kg,csomag semmi)és minden kisebb útegyenetlenségnél hallottam,hogy valami súrlódik Ma megnéztem a baloldalon a műanyag sárvédőbetét elvan repedve az ívtől befelé,tehát beleért,ezt hallottam A felni méretei 7J 16 ET38,gumi 195/55 R16 sedan kaszni Szerintem ezekkel a méretekkel még nem kéne beleérnie,lehet gyengék a rugók?vagy a telók? :smartass: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 (edited) Köszönöm a gyors választ! A helyzet a következő:Azt én is tudom hogy a torxot nemhiába használják.Viszont azt is tudom hogy idáig 2x nem jött ki csak hidegvágóval,Ezt untam meg.Egyszer a szerviz,egyszer pedig én húztam meg előtte.Nem húztam túl, szerintem a csavar is elég puha anyagból volt,most látom lehet vagy 5 félét kapni torxban.A kulcsom vadi új T40 Jonnesway,semmi baja.Azt is tudom hogy a régi Kadettemben 20 évig 1 hatlapfejű csavar volt pedig minden évben az is ki lett szedve.Egyébként lám másnak is berohadt már és nem volt kiszedhető torx kulccsal.Azért szerintem egy 13-as dugókulcs nehezebben forog meg mint egy torx.Már csak egy dolgot nem tudok--amit eredetileg kérdeztem: hogy lehet e hatlapfejűt betenni helyette ill.létezik-e ilyen belevaló? Üdv: szia. nekem hatlapfejü az oil leeresztó csavarom az y17dt-mbe már ezzel vettem 2007-ben. ja g astrárol van szo. Módosítva Május4, 2014 : astra Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Köszönöm a gyors választ! A helyzet a következő:Azt én is tudom hogy a torxot nemhiába használják.Viszont azt is tudom hogy idáig 2x nem jött ki csak hidegvágóval,Ezt untam meg.Egyszer a szerviz,egyszer pedig én húztam meg előtte.Nem húztam túl, szerintem a csavar is elég puha anyagból volt,most látom lehet vagy 5 félét kapni torxban.A kulcsom vadi új T40 Jonnesway,semmi baja.Azt is tudom hogy a régi Kadettemben 20 évig 1 hatlapfejű csavar volt pedig minden évben az is ki lett szedve.Egyébként lám másnak is berohadt már és nem volt kiszedhető torx kulccsal.Azért szerintem egy 13-as dugókulcs nehezebben forog meg mint egy torx.Már csak egy dolgot nem tudok--amit eredetileg kérdeztem: hogy lehet e hatlapfejűt betenni helyette ill.létezik-e ilyen belevaló? Üdv: Meg kell nézni, hogy a menet ugyanaz-e, de van opelbe. De bemész egy boltba, s megmondod (vagy megmutatod) neked milyen meneted van. https://cromax.hu/index.php?page=shop.kategoria&option=com_virtuemart&Itemid=26&category_id=111530519&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel Link to comment Megosztás: More sharing options...
peacetrang Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 T peacetrang! Az említett motorolaj semmilyen GM benzines (Otto) olajkövetelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) benzines (Otto) motorba nem való. Az ExxonMobil - a GM (Opel) aktuális olajkövetelményét (GM dexos2) teljesítő - motorolajai: Mobil 1 ESP 0W-40, Mobil Super 3000 XE 5W-30. T mantec! Ügyesen fogalmaztál, így első olvasásra könnyű azt hinni, hogy azonnal ki kell dobni az olajat a motorból, mert ha egy métert is megteszek vele megöli. Ha az adott személy nem ragaszkodik GM dexos2 teljesítő motorolajhoz, azonban nem akarja a sok "szaki" által "univerzális" olajként használt 10w40-et beleönteni (pl. Castrol Magnatec 10w40) az autójába, nyugodtan merem ajánlani ezt az olajat. Azt hiszem az olaj témában soha nem lesz egyetértés, ki-ki döntse el maga, hogy mit tart megfelelőnek (márkaszervizben ~másfél évvel a vásárlás után 10w40et öntöttek bele...). u.i.: ajánlom az olaj dobozán lévő ACEA és API szabványok tanulmányozását is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 T peacetrang! "... azonnal ki kell dobni ..." Pedig, igen. "... adott személy ..." Az olajkövetelményt a gyártó írja elő. ".... merem ajánlani ..." Te igen, a gépjármú gyártója meg nem. "... soha nem lesz egyetértés...." Nincs jelentősége, a gépjárműbe öntött olajjal ellentétben. "... ACEA és API ..." Köszönöm, megvolt már. A GM (Opel) kb 14 évvel ezelőtt meghaladta az ágazati szabványokkal (API, ACEA) megadott olajkövetelményt. Az előírtnál gyengébb minőségű motorolaj növeli a szervizköltséget, csökkenti a gépjármű élettartamát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
peacetrang Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 T peacetrang! "... azonnal ki kell dobni ..." Pedig, igen. "... adott személy ..." Az olajkövetelményt a gyártó írja elő. ".... merem ajánlani ..." Te igen, a gépjármú gyártója meg nem. "... soha nem lesz egyetértés...." Nincs jelentősége, a gépjárműbe öntött olajjal ellentétben. "... ACEA és API ..." Köszönöm, megvolt már. A GM (Opel) kb 14 évvel ezelőtt meghaladta az ágazati szabványokkal (API, ACEA) megadott olajkövetelményt. Az előírtnál gyengébb minőségű motorolaj növeli a szervizköltséget, csökkenti a gépjármű élettartamát. T mantec! Elég sok embernek segítesz azzal, hogy -helyesen- a gyár által előírt alkatrészek vásárlása felé tereled őket. Esetleg elárulhatnád, hogy hány év(tized)es szakmai tapasztalattal a hátad mögött vagy ennyire magabiztos az olaj témában, vagy -akár- saját kutatási eredményeid igazolják, hogy bizonyítottan belátható időn belül tönkreteszi az olyan olaj a motort, amely ugyan prémium minőségű, de nem rendelkezik gyártói jóváhagyással? Ha igen, máris lecserélem az olajat, mert még jó pár évig használni szeretném az autót. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 A válaszok engem is nagyon érdekelnének.... 15 ekm-ént megy bele a GM olaj, de lehet, hogy félidőben kap egy vérfrissítés "Fuchs dexos2" - vel. Mert megérdemlem :D . Én is kezdek rettegni, mert most nem dexos2....(sosem volt benne még, 8 éves) Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 Vagy töröttek a hátsó rugók... megnéztem ,nem törött egyik rugó sem,telók még gyári GM de lenyomkodva jóknak tűnnek A műanyag betétek mind a 2 elrepedt ahogy beleért a gumi,kivettem őket addig mig az alufelni van fennt Van valakinek műanyagbetét ET37-38-as felnivel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
bjd Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 Halihó! Astra G 1.4 kombi, 2003-as kocsim van. Katalizátora hibás, cserélni kellene. Nincs valakinek félretéve egy ilyen, hibátlan katalizátor olcsón? Ha véletlenül volna, ide írjatok: blatnicz kukac freemail pont hu Nagyon köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 megnéztem ,nem törött egyik rugó sem,telók még gyári GM de lenyomkodva jóknak tűnnek A műanyag betétek mind a 2 elrepedt ahogy beleért a gumi,kivettem őket addig mig az alufelni van fennt Van valakinek műanyagbetét ET37-38-as felnivel? Nekem ET38, de 15"-os. Nekem nem ér bele! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 A válaszok engem is nagyon érdekelnének.... 15 ekm-ént megy bele a GM olaj, de lehet, hogy félidőben kap egy vérfrissítés "Fuchs dexos2" - vel. Mert megérdemlem :D . Én is kezdek rettegni, mert most nem dexos2....(sosem volt benne még, 8 éves) Tudomásom szerint a dexos2 2009-óta él. Előtte feltehetően bajos lehetett beszerezni ezen szabályozásnak megfelelő kenőanyagot... Mégis mennyi korosabb (akár 1998-as) G rohangál még az utakon... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 Tudomásom szerint a dexos2 2009-óta él. Előtte feltehetően bajos lehetett beszerezni ezen szabályozásnak megfelelő kenőanyagot... Mégis mennyi korosabb (akár 1998-as) G rohangál még az utakon... Az említett garázsszomszéd autója (és az enyém is) 2009 előtti valóban, de a most 2014 van, azaz 5 éve nem megfelelő olajjal járunk? Akkor is szépen szól a szomszédé.... :D , és semmi baja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 Halihó! Astra G 1.4 kombi, 2003-as kocsim van. Katalizátora hibás, cserélni kellene. Nincs valakinek félretéve egy ilyen, hibátlan katalizátor olcsón? Ha véletlenül volna, ide írjatok: blatnicz kukac freemail pont hu Nagyon köszönöm! Ha jól sejtem, Z14XE-d van, amiben a katalizátor egyben van a leömlővel. Hát, nem akarlak elkeseríteni, de lehet, hogy nem lesz egyszerű menet ilyet találni. A bontósok is tucatszám tudnák eladni, nemigen melegszik meg náluk egy normális darab. 50-60 ezer körül mentek régebben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morgó Medve Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 (edited) Halihó! Astra G 1.4 kombi, 2003-as kocsim van. Katalizátora hibás, cserélni kellene. Nincs valakinek félretéve egy ilyen, hibátlan katalizátor olcsón? Ha véletlenül volna, ide írjatok: blatnicz kukac freemail pont hu Nagyon köszönöm! Tekintettel arra, hogy nem egy 10-20-30ezer Ft-os mutatványról van szó, így biztosan a katalizátorral van a baj? Mi a hibakép? Mennyit futott? Egyértelműen sikerült megállapítani a hibát és a hiba okát? Húzós mutatvány lenne kicserélni ha nem az a baj... Módosítva Május5, 2014 : Morgó Medve Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts