Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia Dávid !

Lehet, hogy már elkéstem a válasszal, de nekem ugyanez volt a probléma.

Astra G Caravan, 1,6 Twinport, 2006, Z16XEP.

Világít a check, de a motor megy normálisan, erő is van benne...

de........ha állandó fordulaton volt, (2000-3000 közt ) akkor a checklámpa villogni kezdett, és lekapcsolt egy hengert!!

Menet közben, pl- országút 90 km/h-nál üresbe, autó leállít.....

2-3 sec után beindít, és megy tovább, mintha semmi baj nem lenne.

Viszont, ha tartósan 3000 fölött volt a fordulat, mert "szúrtam" neki, vagy autópálya-tempónál, akkor semmi hiba !!

Én dolgoztam Opel szalonba 3 évig, és kollégáimmal megoldottuk a problémát.

Nálam is P0300, égéskimaradás, de mint már valaki írta is itt, ez nem azonos a gyújtáskimaradással !!

Vagyis nincs megfelelő robbanás a hengerben, pedig van gyújtás!

Cseréltem gyújtáshidat is, (persze csak kölcsönbe, tökéletesen müködő autóból, de azzal sem volt jobb, ugyanazt produkálta.)

Aztán a megoldás végül a motor megbontása lett !!!!

Hengerfej le, és a hiba ott volt!!

Mind a 16 szelepvezető meg volt kopva!

ez csere, persze szelepszár szimmeringgel együtt.

szelephézag beállítás, merthogy nem tőkés.

És persze vez. tengelyszimm. is csere

Viszont mivel ezek után a szelepek tömítenek normálisan, megnő kicsit a kompresszió, ezért meg is gyűrűztem, és persze a hajtókarcsapágy sem maradt csere nélkül.

Motor összerak, és utána nem is gyulladt ki a lámpa.

Sajna ennek a Z16XEP-nek ez problémája, mármint a szelepvezető, és emiatt többeknek is kellett motort javítani.

És mivel mechanikus probléma, ezért a tech 2 nem tudja mutatni a hibát!! Csak gyújtáskimaradást ír!

Azóta nincs ilyen gondom!!

Remélem segítettem ezzel a hozzászólással neked, és még néhány embernek, de tudom, most nem örültök amit írtam, mert ez neme kevés pénz, de a hiba nagy valószínűséggel így fog megszűnni!!!

Ha esetleg bárkinek lenne kérdése, írjon, hátha tudok segíteni!

Ez lényegében kimeríti a teljes motorgenerál fogalmát... Munkadíjjal együtt egy "közepes" műhelyben is alaphangon 200-250ezer forint egy ilyen mutatvány. Továbbá eléggé két esélyes (jó lett/nem lett jó) a kimenetele. Ha ennyire belenyúlnak valamibe, ott nagyon könnyű benézni valamit és utána is csak gondok lesznek a kocsival. Anno nekem lehúzógyűrű és szelepszárszimering cserén volt a kocsim (1,2l olaj/1000km). (Ilyenkor sok egyéb járulékos cseréje szükséges. Az is sokba kerül.) Ez szakszervizben valahol 160 környékébe volt, de az én esetemben fele annyi alkatrészt nem cseréltek mint a fent leírtak.

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Szia Dávid !

Lehet, hogy már elkéstem a válasszal, de nekem ugyanez volt a probléma.

Astra G Caravan, 1,6 Twinport, 2006, Z16XEP.

Világít a check, de a motor megy normálisan, erő is van benne...

de........ha állandó fordulaton volt, (2000-3000 közt ) akkor a checklámpa villogni kezdett, és lekapcsolt egy hengert!!

Menet közben, pl- országút 90 km/h-nál üresbe, autó leállít.....

2-3 sec után beindít, és megy tovább, mintha semmi baj nem lenne.

Viszont, ha tartósan 3000 fölött volt a fordulat, mert "szúrtam" neki, vagy autópálya-tempónál, akkor semmi hiba !!

Én dolgoztam Opel szalonba 3 évig, és kollégáimmal megoldottuk a problémát.

Nálam is P0300, égéskimaradás, de mint már valaki írta is itt, ez nem azonos a gyújtáskimaradással !!

Vagyis nincs megfelelő robbanás a hengerben, pedig van gyújtás!

Cseréltem gyújtáshidat is, (persze csak kölcsönbe, tökéletesen müködő autóból, de azzal sem volt jobb, ugyanazt produkálta.)

Aztán a megoldás végül a motor megbontása lett !!!!

Hengerfej le, és a hiba ott volt!!

Mind a 16 szelepvezető meg volt kopva!

ez csere, persze szelepszár szimmeringgel együtt.

szelephézag beállítás, merthogy nem tőkés.

És persze vez. tengelyszimm. is csere

Viszont mivel ezek után a szelepek tömítenek normálisan, megnő kicsit a kompresszió, ezért meg is gyűrűztem, és persze a hajtókarcsapágy sem maradt csere nélkül.

Motor összerak, és utána nem is gyulladt ki a lámpa.

Sajna ennek a Z16XEP-nek ez problémája, mármint a szelepvezető, és emiatt többeknek is kellett motort javítani.

És mivel mechanikus probléma, ezért a tech 2 nem tudja mutatni a hibát!! Csak gyújtáskimaradást ír!

Azóta nincs ilyen gondom!!

Remélem segítettem ezzel a hozzászólással neked, és még néhány embernek, de tudom, most nem örültök amit írtam, mert ez neme kevés pénz, de a hiba nagy valószínűséggel így fog megszűnni!!!

Ha esetleg bárkinek lenne kérdése, írjon, hátha tudok segíteni!

Szia!

Ez mennyi km-nél volt?

Üdv. Tomi

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek ,azt szeretném megkérdezni hogy mennyire gyakori nálatók a kormány összekötő cseréje mert nálam a szerelő szinte minden két évente cseréli és ez már rohadt idegesítő pedig l2 év alatt nem megyek vele 10 ezer km-t!A másik meg hogy a kipufogó dob cseréje milyen gyakori mennyire tudd át menni műszaki vizsgán hogyha kicsit rizsdás az még elmegy vagy sem mert a szerelőm most azt is cserélni akarja!Igaz az már pár éve volt hőálló festékkel lefestve?

Ha csak a hővédő lemez rohadt, azért nem kell cserélni.

Műszaki előtt ennyit kell tenni:

https://plus.google.com/photos/106631535768501005420/albums/5933519844779982273?banner=pwa

Egyébként a gyári kipufogó biztosan kibír 10 évet, vagy 150 ezret. És ekkor még jöhet a festés. Így gondolom újabb 5 évet elmegy.

Ekkor meg már megérdemelhet egy új gyárit gondolom, ha az ember nem akarja eladni.

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

szia... szeretnék érdelödni hogy valaki tud e segiteni ...g astra 1.6 16 v nem müködik az irány jezö,az ablaktörlö,szakaszos része ,a hatso ablak fütés akesztyütarto világitas... a bisztik jok mindem más möködik ha tud valaki valami meg oldást meg köszönöm ,vagy ha valakinek volt már ijen jellegü broblémája....ellreis kösi janko 48

Link to comment
Megosztás:

Ha csak a hővédő lemez rohadt, azért nem kell cserélni.

Műszaki előtt ennyit kell tenni:

https://plus.google.com/photos/106631535768501005420/albums/5933519844779982273?banner=pwa

Egyébként a gyári kipufogó biztosan kibír 10 évet, vagy 150 ezret. És ekkor még jöhet a festés. Így gondolom újabb 5 évet elmegy.

Ekkor meg már megérdemelhet egy új gyárit gondolom, ha az ember nem akarja eladni.

Szép lett az eredmény! Mennyire tartós? Azt tudom hogy a spray amit használtál 95%-os horgany és 600 fokig hőálló (savaknak/lúgoknak és korróziónak ellenáll), de kíváncsi lennék hogy a gyakorlatban mit tud/mit tapasztaltál.

Egyébként mekkora szívás? A rögzítő csavarok (egyéb szerelvény) össze volt sülve/rohadva rendesen (villáskulccsal/dugókulccsal simán szét tudtad szedni)? Kellett cserélni valamit (csillapító gumi, csavar vagy alátét stb.)? A felületet miként készítetted elő? Hány réteget kellett ráfújni ehhez az eredményhez/egy spray elég? Jó kérdések mi? :icon1:

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók!

2008-as évjáratú Opel Astra G autónál történt, a kocsi leállítását követő második napon a garázsszomszéd jelezte, hogy a jobb első elektromos vezérlésű ablak teljesen lent van. Egyszer már volt ilyen hónapokkal ezelőtt, akkor félig volt lent az ablak.

Nem kizárt, hogy tévedésből elfelejtettük felhúzni az ablakot, ezzel is számolunk, de előfordulhat, hogy magától lemegy az ablak úgy, hogy nincs rajta a gyújtás, be van kapcsolva a riasztó és állásában magától lemegy az ablak? Lehet ilyen elektromos baki, vagy tényleg inkább figyelmetlenség lehetett?

Köszönöm, ha tudtok segíteni.

njoeker

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók!

2008-as évjáratú Opel Astra G autónál történt, a kocsi leállítását követő második napon a garázsszomszéd jelezte, hogy a jobb első elektromos vezérlésű ablak teljesen lent van. Egyszer már volt ilyen hónapokkal ezelőtt, akkor félig volt lent az ablak.

Nem kizárt, hogy tévedésből elfelejtettük felhúzni az ablakot, ezzel is számolunk, de előfordulhat, hogy magától lemegy az ablak úgy, hogy nincs rajta a gyújtás, be van kapcsolva a riasztó és állásában magától lemegy az ablak? Lehet ilyen elektromos baki, vagy tényleg inkább figyelmetlenség lehetett?

Köszönöm, ha tudtok segíteni.

njoeker

Szerintem csak figyelmetlenség! De ha meg akarod magad nyugtatni akkor meg kell csinálnod a komfort elektromos ablak vezérlést.

Ennek az a lényege, hogy ha zárod a központizárat akkor fölhúzza az ablakokat.

https://sites.google.com/site/astragextra/komfort-eablak

Link to comment
Megosztás:

Szép lett az eredmény! Mennyire tartós? Azt tudom hogy a spray amit használtál 95%-os horgany és 600 fokig hőálló (savaknak/lúgoknak és korróziónak ellenáll), de kíváncsi lennék hogy a gyakorlatban mit tud/mit tapasztaltál.

Egyébként mekkora szívás? A rögzítő csavarok (egyéb szerelvény) össze volt sülve/rohadva rendesen (villáskulccsal/dugókulccsal simán szét tudtad szedni)? Kellett cserélni valamit (csillapító gumi, csavar vagy alátét stb.)? A felületet miként készítetted elő? Hány réteget kellett ráfújni ehhez az eredményhez/egy spray elég? Jó kérdések mi? :icon1:

Köszi! Igyekeztünk! Novemberben csináltuk, azóta kb. 3e km-t mentem vele, és ebben benne volt a tél is. Annyi történt, hogy a fényességéből vesztett, de tökéletes állapotban rajta maradt, még csak foltos sem lett. Ahol nem tudtuk maradéktalanul eltávolítani a hővédő lemezt, azon átrozsdáll. De ez csak 1-2 cm-es hely. Ahol a savállóra lett fújva, az szuper.

A dob leszedése egyáltalán nem volt probléma. Még a gyári van rajta, WD40-el megáztattam a csavarokat leszedés elött. Simán szétjött minden. Csak két csavar, utána kiakasztani a gumi tartókból.

Nem cseréltem semmit, összerakáskor az illesztésnél bekentük kipufogó tömítő pasztával vékonyan.

A hővédő lemez levágása után homok-fúvóztuk, ezután egyből fújtam rá a festéket. A lemez levágása volt kb 30 perc. Homokfúvás 10 perc. Festés kb 1 óra, mert vártam a rétegeket száradni.

Kipufogó leszedése 15 perc.

Kb 4 réteg ment rá, és kb a flakon 2/3-as fogyott el.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia... szeretnék érdelödni hogy valaki tud e segiteni ...g astra 1.6 16 v nem müködik az irány jezö,az ablaktörlö,szakaszos része ,a hatso ablak fütés akesztyütarto világitas... a bisztik jok mindem más möködik ha tud valaki valami meg oldást meg köszönöm ,vagy ha valakinek volt már ijen jellegü broblémája....ellreis kösi janko 48

Szia!

Én úgy tudom hogy ezek egy részét relék is vezérlik, mondjuk nem a kesztyűtartó világítást, de a hátsó ablakfűtést, ablaktörlőt, irányjelzőt. A reléket nézted működnek? Minden ok velük? Ott vannak az utastérben a bizti tábla felső részén.

http://www.opelforum.hu/topic/1890-biztositek-tabla/

http://opelforum.hu/images/GYIK/astra_g/elektromos/Relays.jpg

Relays.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én úgy tudom hogy ezek egy részét relék is vezérlik, mondjuk nem a kesztyűtartó világítást, de a hátsó ablakfűtést, ablaktörlőt, irányjelzőt. A reléket nézted működnek? Minden ok velük? Ott vannak az utastérben a bizti tábla felső részén.

http://www.opelforum.hu/topic/1890-biztositek-tabla/

http://opelforum.hu/images/GYIK/astra_g/elektromos/Relays.jpg

Relays.jpg

köszi meg nézem de szemere nem igazán látni a hibát ha ki veszem hogy tudom ellen örni a hibát?????????

Link to comment
Megosztás:

Multiméterrel szerintem kitudod mérni. De hogy hogy melyik lábon mikor mit kell, hogy mit kapcsol azt nem tudom neked megmondani. Talán jön majd valaki és megmondja.

szia.. érdeklödnék még afelöll hogy sajna a kuplungom is megattamagát ki fotjt az olaj, és nagyom puha a pedál magyarul nem tudom sebeségbe rakni.ugy hogy áll az udvaron nézegettem bele alkat rész de nagyon hozos árban van a hidrocsapágy... kérdésem nem e tutsz valami olcsob meg oldást..g astra 1.6 16 v benzines 1998 as nagyon szeretem ugy biztos öszerakatom csak nem mindegy menyiért ha tutsz valamit kérlek segits mert nem állok most ugy anyagilag hogy 69000 ezerért vegyek csapágyat ¸¸¸¸pulsz szerkezet munkadij kb 12000 eret montak ...ha van valami trök vagy megoldás érdekelne...elöre is köszi

Link to comment
Megosztás:

szia.. érdeklödnék még afelöll hogy sajna a kuplungom is megattamagát ki fotjt az olaj, és nagyom puha a pedál magyarul nem tudom sebeségbe rakni.ugy hogy áll az udvaron nézegettem bele alkat rész de nagyon hozos árban van a hidrocsapágy... kérdésem nem e tutsz valami olcsob meg oldást..g astra 1.6 16 v benzines 1998 as nagyon szeretem ugy biztos öszerakatom csak nem mindegy menyiért ha tutsz valamit kérlek segits mert nem állok most ugy anyagilag hogy 69000 ezerért vegyek csapágyat ¸¸¸¸pulsz szerkezet munkadij kb 12000 eret montak ...ha van valami trök vagy megoldás érdekelne...elöre is köszi

Keress bontottat. Itt van 15-ért: http://www.bondauto.hu/5679333/Astra-G-kuplung-kinyomo-csapagy/345/reszlet/

Ezt csak így hirtelen gyorsban találtam, biztos van még.

Link to comment
Megosztás:

köszi meg nézem de szemere nem igazán látni a hibát ha ki veszem hogy tudom ellen örni a hibát?????????

ha folyamatosan zörög,nem jó.

ha nem kattan amikor áramot kap, nem jó.

bár ezek csak saját tapasztalatok, és egyáltalán nem értek az elektronikákhoz.

csak már volt ilyen hibája a kia-nak:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kb.1 hónapja vettem új EGR szelepet,előtte vakolva volt,de a sárga pilács kinn volt ami zavart

Beszereltem ,lemez alá, sárga lámpa eltűnt,hurrá! :icon1:

Aztán ma sárga pilács kigyújt :huh: Kivillogtattam 1405!EGR! <_<

Kiszereltem,megjárattam,sárga nincs,de csak alapjáraton járt,meg egy kicsit pörgettem

Szerintetek???

Link to comment
Megosztás:

Kb.1 hónapja vettem új EGR szelepet,előtte vakolva volt,de a sárga pilács kinn volt ami zavart

Beszereltem ,lemez alá, sárga lámpa eltűnt,hurrá! :icon1:

Aztán ma sárga pilács kigyújt :huh: Kivillogtattam 1405!EGR! <_<

Kiszereltem,megjárattam,sárga nincs,de csak alapjáraton járt,meg egy kicsit pörgettem

Szerintetek???

Lehet, hogy egyszerűbb lett volna leprogramozni a fenébe. Na meg olcsóbb is. Nekem ugyan még nem dobott semmi hibát, de lesz egy kis szabadidőm leprogiztatom a vérbe és egy lehetséges gonddal kevesebb.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy egyszerűbb lett volna leprogramozni a fenébe. Na meg olcsóbb is. Nekem ugyan még nem dobott semmi hibát, de lesz egy kis szabadidőm leprogiztatom a vérbe és egy lehetséges gonddal kevesebb.

Üdv..

Én g astràmmal is egr gond van..le van vakolva de amugy rossz!! És vìlàgìt is a làmpa!!

Leprogramoztatni hol tudom? Itt Győr-Moson-Sopron megyèben?

Link to comment
Megosztás:

Üdv..

Én g astràmmal is egr gond van..le van vakolva de amugy rossz!! És vìlàgìt is a làmpa!!

Leprogramoztatni hol tudom? Itt Győr-Moson-Sopron megyèben?

Nem mindeggyiket lehet leprogramozni attól függ milyen hűtő modulos az autó.Ha a kerék járatban van egy ilyen henger alakú egység azokat nem lehet!

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy egyszerűbb lett volna leprogramozni a fenébe. Na meg olcsóbb is. Nekem ugyan még nem dobott semmi hibát, de lesz egy kis szabadidőm leprogiztatom a vérbe és egy lehetséges gonddal kevesebb.

10K-ért hozzájutottam az újhoz csak azért vettem meg,nem hiszem,hogy csak ennyit bírt volna...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.