Big Elküldve Április12, 2014 Megoszt Elküldve Április12, 2014 Üdv. Mindenkinek! Segítségre lenne szükségem.Adott egy 98-as X14XE motorkódú Astra, melynek a mai napon egyik hengere nem dolgozott tovább. Mivel a tünetek ismrősek voltak a korábbi időből, gondoltam gyújtótrafó de egy másikat feltéve a tünetek maradtak.Gépre kötve semmilyen hibaüzenetet nem mutat. Gyertyák kétpólosúak a harmadik henger kivételével szerintem szépen kiégve. A harmadik henger gyertyája taknyos, lucskos. Kaptam olyan tippet, hogy a szelepfészek kokszosodása miatti tökéletlen zárás következtében kialakukló kompresszióhiány is okozhatja a hibát.Várom a tippeket, ötleteket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Április12, 2014 Megoszt Elküldve Április12, 2014 Üdv. Mindenkinek! Segítségre lenne szükségem.Adott egy 98-as X14XE motorkódú Astra, melynek a mai napon egyik hengere nem dolgozott tovább. Mivel a tünetek ismrősek voltak a korábbi időből, gondoltam gyújtótrafó de egy másikat feltéve a tünetek maradtak.Gépre kötve semmilyen hibaüzenetet nem mutat. Gyertyák kétpólosúak a harmadik henger kivételével szerintem szépen kiégve. A harmadik henger gyertyája taknyos, lucskos. Kaptam olyan tippet, hogy a szelepfészek kokszosodása miatti tökéletlen zárás következtében kialakuló kompresszióhiány is okozhatja a hibát.Várom a tippeket, ötleteket. Akkor kompressziót kell mérni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zolika77 Elküldve Április12, 2014 Megoszt Elküldve Április12, 2014 Pont ez az ha rossz a termosztát csak nagyon nehezen melegszik,el sem éri az üzemi hőfokot,mivel indítás után egyből keringeti a hidegvizet az egész rendszerben a hűtőn keresztűl tapintással ellenőrizni kell a felső vizcsövet mikor kezd meleg Sajnos halott a termosztát,már 10perc járás után meleg a felső cső..De az alsó még hideg... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április12, 2014 Megoszt Elküldve Április12, 2014 Ventillátor nem megy, alapból van hangja. A ventillátor legkisebb fokozatánál kicsit halkabb zaj... nem mechanikus zaj, inkább elktromos eredetűnek tűnik Amit Scream írt azt a motort hol találom? Ne aggódj semmi rendelleneset nem hallasz, ez ilyen. F után mikor beültem a G be én is furcsállottam a hangot, ha pedig a gyújtást rajta hagyod 15-20 mp-ig és nem indítasz akkor elhallgat, ez valami elektronika, talán az AC pumpa míg feltölti a rendszert?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dieseles Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 Sziasztok!!! S.O.S segítségre lenne szükségem!! G astra,2000évj,1.7 dti olyan próblémám van,hogy nehezen indul be,először 1-2 henger mocorog,utána beindúl a többi is! Érdekes jelenség, mert ha már beindúlt,megy rendesen,ereje megvan,mi lehet a baj! persze,elektromos adagolóról van szó! Hibakód,meg nincs!!! hol keressük a próblémát???? Légyszi ha tudtok,segítsetek!!!! Előre is köszönöm!!! Üdv: Attila Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 Ne aggódj semmi rendelleneset nem hallasz, ez ilyen. F után mikor beültem a G be én is furcsállottam a hangot, ha pedig a gyújtást rajta hagyod 15-20 mp-ig és nem indítasz akkor elhallgat, ez valami elektronika, talán az AC pumpa míg feltölti a rendszert?? Én is F után ültem át G-be, de semmi ilyesmit nem hallok. Az F-be hallottam az Ac pumpát kb 1-2mp-ig, bár ott is nagyon kellett fülelni. De itt ilyet nem hallok. S 15-20 mp dolgozna az AC pumpa, az hihetetlennek tűnik, még akkor is, ha valahol szökik a benzin. Szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virgo Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 (edited) Sziasztok! Az első szélvédőmnél alul, mind két oldalon elvált a gumi az üvegtől...gyárilag ragasztva van, vagy csak vissza kellene nyomkodnom a helyére? :confused: Módosítva Április13, 2014 : Virgo Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 Én is F után ültem át G-be, de semmi ilyesmit nem hallok. Az F-be hallottam az Ac pumpát kb 1-2mp-ig, bár ott is nagyon kellett fülelni. De itt ilyet nem hallok. S 15-20 mp dolgozna az AC pumpa, az hihetetlennek tűnik, még akkor is, ha valahol szökik a benzin. Szerintem. Akkor lehet hogy nem az AC de valami elektromos zúgás ahogy a kolléga is említette feljebb. Nem tudom mi lehet, szerelőm azt mondta ez normális hang, minden G ilyen. Olyan mint amikor nyitva van az ajtó bent a kulcs és sípol a multi, persze ez attól vagy 100x halkabb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 (edited) T Virgo! "... ragasztva ..." Nem. Elrohadt a műanyagba ágyazott fém. Cserélni kell. Első szélvédő alsó díszléc 9 GM alkatrész szám: #90579531 Opel katalógus szám: 1 63 862 Cromax,, csergo.hu, mullerauto.hu., opelcentrum.hu. Módosítva Április13, 2014 : mantec 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virgo Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 T Virgo! "... ragasztva ..." Nem. Elrohadt a műanyagba ágyazott fém. Cserélni kell. Első szélvédő alsó díszléc 9 GM alkatrész szám: #90579531 Opel katalógus szám: 1 63 862 Cromax,, csergo.hu, mullerauto.hu., opelcentrum.hu. T mantec! Köszönöm a segítséget! ...menyire bonyorult cserélni itthon,ill a csergő féle árat nem tudod véletlenül? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 T mantec! Köszönöm a segítséget! ...menyire bonyorult cserélni itthon,ill a csergő féle árat nem tudod véletlenül? :) Kb 2 perc. Leveszed, majd ezt visszanyomod. Semmi extra..... Nekem is olyan, hogy elvált. Ki kellene cserélnem, de félek, hogy az után gyártott is ˇ~2 évet bír ki. A gyári nekem gari lejárta után kezdett el púposodni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virgo Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 Kb 2 perc. Leveszed, majd ezt visszanyomod. Semmi extra..... Nekem is olyan, hogy elvált. Ki kellene cserélnem, de félek, hogy az után gyártott is ˇ~2 évet bír ki. A gyári nekem gari lejárta után kezdett el púposodni. Köszi!:)....ha nem cseréljük beázhat?..szerintem nem...elvégre díszléc!?... Link to comment Megosztás: More sharing options...
spityeg Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 Hali! Megoldódott a probléba. Úgy volt ahogy Scream írta, a csappantyú van eltörve és a motor állandóan járt, az zúgott. Asszem külső állásban van, lehúztam róla a tápot, asszem így is marad egy ideig...Köszönöm a segítséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZoliVaio Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 Sziasztok! Adott egy 2003-as G Astra, aminek mostanság rakoncátlankodik a gyújtáskapcsolója. A neten körbenéztem, ez alapján egyáltalán nem egyedi az esetem, vagyis néhanapján alig lehet kioldani a kormányzárat. Mivel én eléggé kuka vagyok ehhez, az egyik, általam favorizált márkaszervizben pedig 250 ezer forintért akarták a komplett kulcsparkot- még a csomagtartóét is!- kicserélni, ezért hozzátok fordulnék. Tudtok ajánlani esetleg egy jó szerelőt Budapesten, aki nem túl nagy összegért javítja ezt a hibát? Köszi szépen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 Köszi!:)....ha nem cseréljük beázhat?..szerintem nem...elvégre díszléc!?... Nem ázik be. Én cseréltem pont 1-2 hónapja. Automega cuccost vettem. A gyári drága, de a pilkington is 10 pénz....amúgy a gyárit is a pilkington csinálja. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morgó Medve Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 (edited) Sziasztok! Adott egy 2003-as G Astra, aminek mostanság rakoncátlankodik a gyújtáskapcsolója. A neten körbenéztem, ez alapján egyáltalán nem egyedi az esetem, vagyis néhanapján alig lehet kioldani a kormányzárat. Mivel én eléggé kuka vagyok ehhez, az egyik, általam favorizált márkaszervizben pedig 250 ezer forintért akarták a komplett kulcsparkot- még a csomagtartóét is!- kicserélni, ezért hozzátok fordulnék. Tudtok ajánlani esetleg egy jó szerelőt Budapesten, aki nem túl nagy összegért javítja ezt a hibát? Köszi szépen! Szét kell szedni és kitisztítani, jó eséllyel elég annyi. De lehet hogy a baj még ennél is kisebb, fújj bele zárolajozót és mozgasd át (befúj, kulcs bedug és átmozgat, kulcs kihúz és mocsok letöröl a kulcsszárról <= néhányszor ismételni). Módosítva Április13, 2014 : Morgó Medve Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 Köszi! :)....ha nem cseréljük beázhat?..szerintem nem...elvégre díszléc!?... Nem ázik be, csak esztétikai problémát okoz, hogy eláll. Nem ázik be. Én cseréltem pont 1-2 hónapja. Automega cuccost vettem. A gyári drága, de a pilkington is 10 pénz....amúgy a gyárit is a pilkington csinálja. Akkor pilkingtont nem érdemes venni, mert nem sokat ér. Kicsit alaposabban is megcsinálhatták volna ezt a részét! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április13, 2014 Megoszt Elküldve Április13, 2014 Sziasztok! Adott egy 2003-as G Astra, aminek mostanság rakoncátlankodik a gyújtáskapcsolója. A neten körbenéztem, ez alapján egyáltalán nem egyedi az esetem, vagyis néhanapján alig lehet kioldani a kormányzárat. Mivel én eléggé kuka vagyok ehhez, az egyik, általam favorizált márkaszervizben pedig 250 ezer forintért akarták a komplett kulcsparkot- még a csomagtartóét is!- kicserélni, ezért hozzátok fordulnék. Tudtok ajánlani esetleg egy jó szerelőt Budapesten, aki nem túl nagy összegért javítja ezt a hibát? Köszi szépen! Szia! Egy kulcsos kell aki megigazítja a házat a kopott kulcshoz. Pár ezer Ft-ért meg is csinálják. Ne várd meg míg teljesen megakad, mert akkor vagy nem tudsz elindulni, vagy már jártak úgy is hogy a kocsit nem lehetett leállítani. Én is így jártam tavaly télen, nem tudtam a kormányzárat kivenni. Kiszerelés meg gyorsan megvan: Link to comment Megosztás: More sharing options...
z14xe Elküldve Április14, 2014 Megoszt Elküldve Április14, 2014 Szia! Egy kulcsos kell aki megigazítja a házat a kopott kulcshoz. Pár ezer Ft-ért meg is csinálják. Ne várd meg míg teljesen megakad, mert akkor vagy nem tudsz elindulni, vagy már jártak úgy is hogy a kocsit nem lehetett leállítani. Én is így jártam tavaly télen, nem tudtam a kormányzárat kivenni. Kiszerelés meg gyorsan megvan: Vagy veszel egy kulcs szárat és rámásoltatod a kulcsod és pár tizedet ráhagy az is jó!Lehet hogy csak a kulcsod kopottabb! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április14, 2014 Megoszt Elküldve Április14, 2014 Szét kell szedni és kitisztítani, jó eséllyel elég annyi. De lehet hogy a baj még ennél is kisebb, fújj bele zárolajozót és mozgasd át (befúj, kulcs bedug és átmozgat, kulcs kihúz és mocsok letöröl a kulcsszárról <= néhányszor ismételni). Ezzel a befújással, tisztítással csak óvatosan mert többet árthat mint használ. Ha ugyanis a gyári zsírt kimosod a tisztítás közben akkor utána tuti nem fogod kivenni a kormányzárból. A legjobb és tartósabb megoldás ha hozzá igazítják a zárat a kulcshoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Április14, 2014 Megoszt Elküldve Április14, 2014 Ezzel a befújással, tisztítással csak óvatosan mert többet árthat mint használ. Ha ugyanis a gyári zsírt kimosod a tisztítás közben akkor utána tuti nem fogod kivenni a kormányzárból. A legjobb és tartósabb megoldás ha hozzá igazítják a zárat a kulcshoz. Hát, pont az a baj, hogy ezen zárakban (x év után pláne) már nincs semmi kenés/felületi védelem (nincs mit kimosni, ezért is kopnak rendellenesen és ragadnak meg, tele vannak apró fémforgáccsal, grafit színű mocskot lehet kimosni belőle). Pont ezért érdemes kimondottan zárolajozóval befújni, ugyanis az oldószer elpárolgása után a felületen filmréteg képződik. Ez védi a kopástól némileg, ill. a bevonat miatt könnyebben jár a szerkezet. Nézd csak meg ezeket a videókat (nem nyúlt hozzá a kulcshoz vagy a zár mechanikájához, de a WD40-et nem ajánlom): Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Április14, 2014 Megoszt Elküldve Április14, 2014 T Janó32! "... grafit színű ..." A zárakban a grafit por a kenőanyag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pezse777 Elküldve Április14, 2014 Megoszt Elküldve Április14, 2014 Sziasztok! Nekem is éppen ugyanez a problémám, és én is éppen kérdezni akartam. Nekem Z16XEP a motor, és elsősorban alacsony fordulaton, lakott területen egyszer csak gondol egyet (általában motorféküzemben ezt már megfigyeltem) és elkezd villogni a motor lámpa.... Innentől kezdve nagyon böfögve jár, és az erő is elhagyja....... Ha leállítom, kiveszem a kulcsot és mondjuk egy perc múlva újraindítom tökéletesen jár. Aztán lehet hogy aznap már nem, de az is lehet, hogy 1 km -en belül újra csinálja..... gyertyák, trafóhíd frissen cserélve, AGR szelep ultrahanggal nemrég lett tisztítva. Szervíz bambán néz, nem egyik, mindegyik.....Most legutóbb injektorcserét javasoltak próbaként, darabját 48 ezerért...... Autópályán, lakott területen kívül soha nem csinálja. Kiolvasott hibakód szerint égéskimaradás a szép sorjában minden hengerben..... HA kettőnkön kívül még valakinek volt ilyen hiba a kocsijával, kérem ossza meg velünk a hiba megoldásának titkát, mert a szervizek igen drága tapogatózásától már kezd kirázni a hideg. Köszönettel: Dávid Link to comment Megosztás: More sharing options...
pezse777 Elküldve Április14, 2014 Megoszt Elküldve Április14, 2014 Szia Dávid ! Lehet, hogy már elkéstem a válasszal, de nekem ugyanez volt a probléma. Astra G Caravan, 1,6 Twinport, 2006, Z16XEP. Világít a check, de a motor megy normálisan, erő is van benne... de........ha állandó fordulaton volt, (2000-3000 közt ) akkor a checklámpa villogni kezdett, és lekapcsolt egy hengert!! Menet közben, pl- országút 90 km/h-nál üresbe, autó leállít..... 2-3 sec után beindít, és megy tovább, mintha semmi baj nem lenne. Viszont, ha tartósan 3000 fölött volt a fordulat, mert "szúrtam" neki, vagy autópálya-tempónál, akkor semmi hiba !! Én dolgoztam Opel szalonba 3 évig, és kollégáimmal megoldottuk a problémát. Nálam is P0300, égéskimaradás, de mint már valaki írta is itt, ez nem azonos a gyújtáskimaradással !! Vagyis nincs megfelelő robbanás a hengerben, pedig van gyújtás! Cseréltem gyújtáshidat is, (persze csak kölcsönbe, tökéletesen müködő autóból, de azzal sem volt jobb, ugyanazt produkálta.) Aztán a megoldás végül a motor megbontása lett !!!! Hengerfej le, és a hiba ott volt!! Mind a 16 szelepvezető meg volt kopva! ez csere, persze szelepszár szimmeringgel együtt. szelephézag beállítás, merthogy nem tőkés. És persze vez. tengelyszimm. is csere Viszont mivel ezek után a szelepek tömítenek normálisan, megnő kicsit a kompresszió, ezért meg is gyűrűztem, és persze a hajtókarcsapágy sem maradt csere nélkül. Motor összerak, és utána nem is gyulladt ki a lámpa. Sajna ennek a Z16XEP-nek ez problémája, mármint a szelepvezető, és emiatt többeknek is kellett motort javítani. És mivel mechanikus probléma, ezért a tech 2 nem tudja mutatni a hibát!! Csak gyújtáskimaradást ír! Azóta nincs ilyen gondom!! Remélem segítettem ezzel a hozzászólással neked, és még néhány embernek, de tudom, most nem örültök amit írtam, mert ez neme kevés pénz, de a hiba nagy valószínűséggel így fog megszűnni!!! Ha esetleg bárkinek lenne kérdése, írjon, hátha tudok segíteni! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Livi Elküldve Április15, 2014 Megoszt Elküldve Április15, 2014 Üdv mindenkinek ,azt szeretném megkérdezni hogy mennyire gyakori nálatók a kormány összekötő cseréje mert nálam a szerelő szinte minden két évente cseréli és ez már rohadt idegesítő pedig l2 év alatt nem megyek vele 10 ezer km-t!A másik meg hogy a kipufogó dob cseréje milyen gyakori mennyire tudd át menni műszaki vizsgán hogyha kicsit rizsdás az még elmegy vagy sem mert a szerelőm most azt is cserélni akarja!Igaz az már pár éve volt hőálló festékkel lefestve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts