Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia!

Haverom ugyanezzel a problémával kínlódott. A megoldás: Bosch Car szervizekbe, vagy lehet, hogy máshol is van, 15EFt-ért rákötik a motorodat egy koromtalanító gépre, a benzin helyett egy tisztító folyadékot kap a motor és utánna hibátlanul működik. A gyökérok: az EGR szelep elkormolódott, néha megragad, és a 4. hengerbe nyomja be a kipufogó gázt, ami városi araszolgatásnál a szívószelep elkormolódásához és időnkénti leragadásához vezet és emiatt lesz gyújtáskimaradásod. Az EGR-t pucold ki, vagy vegyél újat, és vakold le, vagy szoftveresen tiltasd le a működését, utánna vidd el egy ilyen tisztításra, akár két flakon tisztítószerrel is megjáratni. Szeleptisztító adalék itt már nem segít, csak a későbbiekben megelőzésképpen lehet használni, meg azért havonta érdemes üzemmeleg motornál "üveghangon" megjáratni a motort.

Szia!

Köszönöm a segítséget, holnap szervíz, és utána jelentkezem!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni. Egy 1.6 16V astra g cabrio nak EGYENLŐ ütemű kattogás hallatszik a kesztyűtartó felől. A zaj 25 km/h felett kezdődik, ez gyorsításnál és üresben, dombról lefele gurulva is ugyanúgy előjön, ezért a rezonanciát kizártam. Ez fordítva is igaz, ha lassítok 25 nél abbahagyja. Már a külső-belső levegő motort is kiiktattam ami a kesztyűtartó mögött található, de nem hagyta abba. Télen erősebb a kattogás, és indítás után nem azonnal hanem egy jó 4-5 perc múlva kezdi el, gondolom amíg bemelegszik a motor. Nagyon zavaró. Ha esetleg van bárkinek valami javaslata vagy ötlete azt megköszönném. :icon1:
CS

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Haverom ugyanezzel a problémával kínlódott. A megoldás: Bosch Car szervizekbe, vagy lehet, hogy máshol is van, 15EFt-ért rákötik a motorodat egy koromtalanító gépre, a benzin helyett egy tisztító folyadékot kap a motor és utánna hibátlanul működik. A gyökérok: az EGR szelep elkormolódott, néha megragad, és a 4. hengerbe nyomja be a kipufogó gázt, ami városi araszolgatásnál a szívószelep elkormolódásához és időnkénti leragadásához vezet és emiatt lesz gyújtáskimaradásod. Az EGR-t pucold ki, vagy vegyél újat, és vakold le, vagy szoftveresen tiltasd le a működését, utánna vidd el egy ilyen tisztításra, akár két flakon tisztítószerrel is megjáratni. Szeleptisztító adalék itt már nem segít, csak a későbbiekben megelőzésképpen lehet használni, meg azért havonta érdemes üzemmeleg motornál "üveghangon" megjáratni a motort.

De akkor 1405 hibakód is lenne nem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni. Egy 1.6 16V astra g cabrio nak EGYENLŐ ütemű kattogás hallatszik a kesztyűtartó felől. A zaj 25 km/h felett kezdődik, ez gyorsításnál és üresben, dombról lefele gurulva is ugyanúgy előjön, ezért a rezonanciát kizártam. Ez fordítva is igaz, ha lassítok 25 nél abbahagyja. Már a külső-belső levegő motort is kiiktattam ami a kesztyűtartó mögött található, de nem hagyta abba. Télen erősebb a kattogás, és indítás után nem azonnal hanem egy jó 4-5 perc múlva kezdi el, gondolom amíg bemelegszik a motor. Nagyon zavaró. Ha esetleg van bárkinek valami javaslata vagy ötlete azt megköszönném. :icon1:

CS

Nyisd ki a géptetőt és ott is fülelj a jelzett irányba (a tűzfal menetirány szerinti jobb oldalán a torony környékén). Ha ott jobban hallod akkor az a tankszellőztető szelep lesz, és annak így kell működnie, akkor van baj ha nem kattog.

Link to comment
Megosztás:

Nyisd ki a géptetőt és ott is fülelj a jelzett irányba (a tűzfal menetirány szerinti jobb oldalán a torony környékén). Ha ott jobban hallod akkor az a tankszellőztető szelep lesz, és annak így kell működnie, akkor van baj ha nem kattog.

Az a baj, hogy csak menetközben 25 felett kezdi el, így kívülről meghallgatni nem tudom.

2 éve vettem most már egy éve csinálja, azelött egy évig semmi zaj nem volt. Viszon ha hosszabb útra megyek (kb50km) akkor abba hagyja.

Azért megnézem ezt a szelepet.

Köszi :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy csak menetközben 25 felett kezdi el, így kívülről meghallgatni nem tudom.

2 éve vettem most már egy éve csinálja, azelött egy évig semmi zaj nem volt. Viszon ha hosszabb útra megyek (kb50km) akkor abba hagyja.

Azért megnézem ezt a szelepet.

Köszi :icon1:

Húzd le a drótot a szelepről. Ha megszűnik a kattogás, akkor ez volt az. Lehet, hogy kigyullad a check engine lámpa, nemtudom, ez a hiba bekapcsolja-e, ha nem érzékeli a szelepet. De el fog aludni, ha visszadugod a drótot, maximum lesz egy tárolt P0440 és 0459 közötti hibakódod, de lehet, hogy idővel ki is törli, nem kell megijedni tőle.

Módosítva : potyo
Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Vezérlés cseréje esedékes az autómon X14XE motoros. Hozzám került egy gyári eredeti vízpumpa amiben valós 36e km van. Viszont már 6 vagy 7 éve volt kiszerelve az autóból és egy dobozban rejtőzött a garázsban. Nem lóg egyáltalán, nem ezért lett anno kicserélve. Szerintetek érdemes ezt berakatnom most vagy inkább vegyek újat. Ami baromira nem olcsó mostanság.. :( Egy éveben kb 10e km-t megyek az autóval, tehát a kétéves csere idején sem lesz meg benne a 60e km.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Vezérlés cseréje esedékes az autómon X14XE motoros. Hozzám került egy gyári eredeti vízpumpa amiben valós 36e km van. Viszont már 6 vagy 7 éve volt kiszerelve az autóból és egy dobozban rejtőzött a garázsban. Nem lóg egyáltalán, nem ezért lett anno kicserélve. Szerintetek érdemes ezt berakatnom most vagy inkább vegyek újat. Ami baromira nem olcsó mostanság.. :( Egy éveben kb 10e km-t megyek az autóval, tehát a kétéves csere idején sem lesz meg benne a 60e km.

Nézd, én biztosan nem raknám bele pedig én is "árérzékeny" ember vagyok. Inkább kell venni egyet ami ár-érték arányban rendben van (nem muszáj a "gyári"). Feltételezem, hogy ha beszereltetnéd,. akkor a köv vezérlés cseréig nem szeretnél hozzányúlni. Ez ha jól emlékszem estedben 4év vagy 60k km. Ha közben mégis cserélni kell, már bukta is amit megfogtál rajta most. Az igazi baj akkor van, ha minden előjel nélkül megragad és megakasztja a vezérlésed (és átugrik). Tehát rossz esetben egy közel 100 ezer Forintos mutatványt vállalsz egy vízpumpa árával szemben (~10 ezer Ft). Biztosan megéri?

https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30690000-vizpumpa/30690201-vizpumpa/143726-vizpumpa-opel

Link to comment
Megosztás:

Nézd, én biztosan nem raknám bele pedig én is "árérzékeny" ember vagyok. Inkább kell venni egyet ami ár-érték arányban rendben van (nem muszáj a "gyári"). Feltételezem, hogy ha beszereltetnéd,. akkor a köv vezérlés cseréig nem szeretnél hozzányúlni. Ez ha jól emlékszem estedben 4év vagy 60k km. Ha közben mégis cserélni kell, már bukta is amit megfogtál rajta most. Az igazi baj akkor van, ha minden előjel nélkül megragad és megakasztja a vezérlésed (és átugrik). Tehát rossz esetben egy közel 100 ezer Forintos mutatványt vállalsz egy vízpumpa árával szemben (~10 ezer Ft). Biztosan megéri?

https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30690000-vizpumpa/30690201-vizpumpa/143726-vizpumpa-opel

Osztom a kolléga véleményét. Én nem játszanék bontottal. Valószínűleg nem lesz baj, de ha mégis, akkor tágra kell nyitni a pénztárcát.

Link to comment
Megosztás:

SEGITSÉGET szeretnék kérni! Fényszóró állítás..... Hogy tudom eszközölni? Igazából olyan problémám van, hogy a reflektorom egy nagy csomóba háromszögbe világít előre. kanyargós úton nem vetít sem jobbra sem balra, így hogy mi lép fel nem is látni.... Ez ilyen??? Vagy tudom állitani hogy ne összeverjen.....refi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nomost ez mondjuk 20 30 méterre már egy épp hogy 2 sávos út szélességben van. Mármint az alja, felfelé pedig háromszög alakba szűkül, azaz a két lámpa fénye egy pontba vetül.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Ki lehet cserelni ithon a hatso rugot? Alamasztam es eszrevettem, hogy eltort az eggyik

Igen!

Az astra G szervizelés topicban le is írtuk a mikéntjét páran.

Tessék:

http://www.opelforum.hu/topic/672-astra-g-szervizeles/?p=957714

Párban cseréld! De egyszerre az egyik oldalt oldjad csak!!!

Módosítva : Tenky89
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 napja nalam is elojott ez a kattogas utemre, elotte soha nem volt. En a levegokeringetesre tippeltem tegnap, mar csak azert is, mert azota nalam a szellozokon omlik be a levego... Amugy en inkabb magasabb temponal tapasztalom ezt a kattogast, bar ez csak 2 nap megfigyelese.

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni. Egy 1.6 16V astra g cabrio nak EGYENLŐ ütemű kattogás hallatszik a kesztyűtartó felől. A zaj 25 km/h felett kezdődik, ez gyorsításnál és üresben, dombról lefele gurulva is ugyanúgy előjön, ezért a rezonanciát kizártam. Ez fordítva is igaz, ha lassítok 25 nél abbahagyja. Már a külső-belső levegő motort is kiiktattam ami a kesztyűtartó mögött található, de nem hagyta abba. Télen erősebb a kattogás, és indítás után nem azonnal hanem egy jó 4-5 perc múlva kezdi el, gondolom amíg bemelegszik a motor. Nagyon zavaró. Ha esetleg van bárkinek valami javaslata vagy ötlete azt megköszönném. :icon1:
CS

Módosítva : Dannert
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fékbetétet cseréltem elöl, és most szörcsög a fékpedál benyomásakor, olyan, mint amikor lengéscsillapítót nyomja össze az ember.

A fékcsövet nem bontottam meg, semmi extra nem történt a szerelés közben, visszanyomtam a dugattyút, és ennyi.

Fogni jól fog, de mint ha kicsit rugany lenne, nem tudom, eldönteni, meg azt sem, hogy előtte volt e ilyen hangja!?

A fékhengernél van valahol légtelenítéshez csavar?

Link to comment
Megosztás:

Igen!

Az astra G szervizelés topicban le is írtuk a mikéntjét páran.

Tessék:

http://www.opelforum.hu/topic/672-astra-g-szervizeles/?p=957714

Párban cseréld! De egyszerre az egyik oldalt oldjad csak!!!

Láttam extrában nálad a jobb oldali ködfényzárót. Tudsz tobni egy rövid leírást a beépítésről? Mit honnan merre? köszönöm

Sziasztok!

Fékbetétet cseréltem elöl, és most szörcsög a fékpedál benyomásakor, olyan, mint amikor lengéscsillapítót nyomja össze az ember.

A fékcsövet nem bontottam meg, semmi extra nem történt a szerelés közben, visszanyomtam a dugattyút, és ennyi.

Fogni jól fog, de mint ha kicsit rugany lenne, nem tudom, eldönteni, meg azt sem, hogy előtte volt e ilyen hangja!?

A fékhengernél van valahol légtelenítéshez csavar?

Ha nem bontottad meg akkor nem kell légteleníteni. Csak betétet cseréltél, tárcsát nem? Mert vagy azzal együtt cseréled vagy leszabályoztatod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segítség kellene a következő problémában, mert elakadtam. Van egy 2004-es évjáratú Opel Astra G-m, 1.4 16v motorral. A motorkód Z14XE. Egy ideje kivillant a sárga színű kulcsos-autós lámpa a műszerfalon. először csak időnként, majd állandó lett. Amíg a lámpa világít, addig a motor teljesítménye kisebb, hirtelen gázadásra olyan lustán gyorsulgat, ha lassan nyomom neki, akkor csak-csak utoléri magát. Amikor csak időnként villant be a lámpa, akkor csak amíg világított, addig volt csökkent a teljesítmény. Amióta állandóan világít, azóta azt figyeltem meg, hogy ha a motor hideg és a a levegő hőmérséklete 0 fok körüli, akkor amíg a motor el nem éri az üzemi hőfokot, addig nem világít,normálisan gyorsul az autó. Aztán ha felmelegszik a víz, meleg a motor, akkor kivillan, autó lusta lesz. Ezt leszámítva pöccre indul, nem köhög, nem rángat, alapjárat ok, olajat nem zabál. Volt egy kis hibakód kiolvasás, azt mondta a srác, hogy a motorvezérlő egységben van egy pot. méter, az adta meg magát, ezért takarékon üzemel az autó, egyfajta vész üzemmód.... De ő fix 40.000 ft-ért egy kicsit belepiszkál okos kis programjával és minden a lesz, de szervízben kicserélnék az egész motorvezérlő egységet, ami ugye nem 2 fillér. Mondjuk hogy így van. De mielőtt bármit is lépnék, egy kicsit tájékozódnék a témában, hátha valamelyikőtök már járt hasonló cipőben vagy esetleg befut egy tapasztalt, korrekt szakember vagy valaki ismer valakit, aki ismeri azt, aki ismeri a problémát és a megoldást. :-)))) Szóval előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segítség kellene a következő problémában, mert elakadtam. Van egy 2004-es évjáratú Opel Astra G-m, 1.4 16v motorral. A motorkód Z14XE. Egy ideje kivillant a sárga színű kulcsos-autós lámpa a műszerfalon. először csak időnként, majd állandó lett. Amíg a lámpa világít, addig a motor teljesítménye kisebb, hirtelen gázadásra olyan lustán gyorsulgat, ha lassan nyomom neki, akkor csak-csak utoléri magát. Amikor csak időnként villant be a lámpa, akkor csak amíg világított, addig volt csökkent a teljesítmény. Amióta állandóan világít, azóta azt figyeltem meg, hogy ha a motor hideg és a a levegő hőmérséklete 0 fok körüli, akkor amíg a motor el nem éri az üzemi hőfokot, addig nem világít,normálisan gyorsul az autó. Aztán ha felmelegszik a víz, meleg a motor, akkor kivillan, autó lusta lesz. Ezt leszámítva pöccre indul, nem köhög, nem rángat, alapjárat ok, olajat nem zabál. Volt egy kis hibakód kiolvasás, azt mondta a srác, hogy a motorvezérlő egységben van egy pot. méter, az adta meg magát, ezért takarékon üzemel az autó, egyfajta vész üzemmód.... De ő fix 40.000 ft-ért egy kicsit belepiszkál okos kis programjával és minden ######a lesz, de szervízben kicserélnék az egész motorvezérlő egységet, ami ugye nem 2 fillér. Mondjuk hogy így van. De mielőtt bármit is lépnék, egy kicsit tájékozódnék a témában, hátha valamelyikőtök már járt hasonló cipőben vagy esetleg befut egy tapasztalt, korrekt szakember vagy valaki ismer valakit, aki ismeri azt, aki ismeri a problémát és a megoldást. :-)))) Szóval előre is köszi a segítséget!

De milyen hibakódod van? Villogtasd ki. (fórumon le van írva, hogy kell)

De ha tényleg ECU, akkor wessz...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segítség kellene a következő problémában, mert elakadtam. Van egy 2004-es évjáratú Opel Astra G-m, 1.4 16v motorral. A motorkód Z14XE. Egy ideje kivillant a sárga színű kulcsos-autós lámpa a műszerfalon. először csak időnként, majd állandó lett. Amíg a lámpa világít, addig a motor teljesítménye kisebb, hirtelen gázadásra olyan lustán gyorsulgat, ha lassan nyomom neki, akkor csak-csak utoléri magát. Amikor csak időnként villant be a lámpa, akkor csak amíg világított, addig volt csökkent a teljesítmény. Amióta állandóan világít, azóta azt figyeltem meg, hogy ha a motor hideg és a a levegő hőmérséklete 0 fok körüli, akkor amíg a motor el nem éri az üzemi hőfokot, addig nem világít,normálisan gyorsul az autó. Aztán ha felmelegszik a víz, meleg a motor, akkor kivillan, autó lusta lesz. Ezt leszámítva pöccre indul, nem köhög, nem rángat, alapjárat ok, olajat nem zabál. Volt egy kis hibakód kiolvasás, azt mondta a srác, hogy a motorvezérlő egységben van egy pot. méter, az adta meg magát, ezért takarékon üzemel az autó, egyfajta vész üzemmód.... De ő fix 40.000 ft-ért egy kicsit belepiszkál okos kis programjával és minden ######a lesz, de szervízben kicserélnék az egész motorvezérlő egységet, ami ugye nem 2 fillér. Mondjuk hogy így van. De mielőtt bármit is lépnék, egy kicsit tájékozódnék a témában, hátha valamelyikőtök már járt hasonló cipőben vagy esetleg befut egy tapasztalt, korrekt szakember vagy valaki ismer valakit, aki ismeri azt, aki ismeri a problémát és a megoldást. :-)))) Szóval előre is köszi a segítséget!

Anélkül a bizonyos hibakód nélkül nehéz lesz.

Link to comment
Megosztás:

Anélkül a bizonyos hibakód nélkül nehéz lesz.

Ma még kivillogtatom, szerintem este. Ja, ugye ebben AGR szelep nincs, gyárilag zárva, mert hála istennek a 2004-es évjárat Z14XE motorjai közül a Németo.-ban gyártottakba nem szereltek. A helyét lezárták nagyon szépen... Pedig az első tippem az lett volna. Jó is lett volna...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.