potyo Elküldve Február20, 2014 Megoszt Elküldve Február20, 2014 (edited) Sajnos a gáz-üzemagyag-elosztóval van a bibi, ami nem olcsó, még bontottan is 30e körül mozog. Elosztó alatt mit értesz pontosan? A gázinjektorokat? Mert bár nem lehetetlen, hogy meghibásodnak, de inkább jellemző az LPG rendszereknél, hogy nincsenek tisztességesen beállítva, és ha eddig a határon volt, hogy a benzines ECU még épp hajlandó volt annyit korrigálni, viszont most valami miatt átbillent a határon (mert pl. berakodott a szűrő vagy a reduktor), akkor már hibát jelez. Ez is olyan, hogy nem kell ész nélkül cserélni valamit, lehet, hogy csak be kellene állítani rendesen. Vagy csak ki kellene cserélni a szűrőket, kipucolni, esetleg felújítani a reduktort. Mikor voltak ezek utoljára elvégezve? Módosítva Február20, 2014 : potyo 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 Sziasztok, Lassan 10 éve olvasgatom az Opel fórumokat, lévén a G-m előtt egy C Omegám volt. Nem igazán szóltam hozzá semmihez, mivel itt "csak" tanulni lehet. Már a "hajón" is nagyon sok mindent megcsináltam, az itteni instrukciók alapján, de a G-n aztán végképp a fórumbeli "guruk" hozzászólása segített, hogy el ne adjam ;) Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az én vasam 3200 km-es korában LPG-s lett és onnantól, egészen addig, amíg 1,5 éves korában, 32e-rel meg nem vettem (már ha annyi volt benne valójában), szépen ketyegett az automata gáz-benzin váltás...eddig. A fórum elején elég sokat lehetett olvasni a 0300-as hibakódról, amit elég könnyen ki lehet olvasni, kicsi utánaolvasás után, értelmezni is lehet, de a hibát megtalálni... Gyűjtő hibakódról van szó, de ezt itt bizonyosan sokan nagyon jól tudják. Na de ez vegyes üzemeltetésű autónál, még kacifántosabb. Amikor először előjött, akkor a (nem gázos) szerelők azonnal kicserélték az összes gyertyát, ok. A hiba nem szűnt meg, így rábeszéltek a trafósor cserére...olcsóért vettem utángyártottat, mert nem volt éppen rá több, de az eredeti Bosch is bent figyel a csomagtartóban :D Nagy nehezen észrevettem, hogy a rángatás, illetve a check-lámpa villogás akkor jön csak elő, ha gáz-üzemben van az autó, ergo semmi köze nincs a benzines körhöz. 3 napig és 400 km-ig használtam a kocsit benzinnel és semmi hiba. Nem tudom, hogy a mai benzinárak mellett, ki használ benzines autót, de mivel nagyon sok G-t látok az utakon sárga, töltő-matricával, gondoltam megosztom a tapasztalatot. Sajnos a gáz-üzemagyag-elosztóval van a bibi, ami nem olcsó, még bontottan is 30e körül mozog. Maradok hűséges G használó, tisztelettel. ui.: uhuhu-t vissza a fórumba :D Az LPG-s topicba írhattad volna. ;) Ez a hibának két oka lehet: vagy valamelyik injektorod nem jó vagy pedig nem jól van beállítva, azaz kevés LPG-t kap. Én a 2-al próbálkoznék, vidd el, s állíttasd be... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
maczko Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 Szervusztok srácok! Megvan még ám Kisasszony, csak nemigen volt semmi említeni valóm. Most egy kérdésem lenne: a hátsó ajtó teleszkópját tartó pöcök hogyan van a karosszériához rögzítve? Ugyanis kilazult. Le kell fejtenem a C-oszlop burkolatát, hogy meghúzhassam? Sötétben tévelygek. --- Amúgy Kisasszony kiváló hangulatban van, immár 34500km futással, ami azért a nyolc éves korhoz nem olyan sok... Már hat éve van nálam, nagyon hűségesnek bizonyult. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 Szervusztok srácok! Megvan még ám Kisasszony, csak nemigen volt semmi említeni valóm. Most egy kérdésem lenne: a hátsó ajtó teleszkópját tartó pöcök hogyan van a karosszériához rögzítve? Ugyanis kilazult. Le kell fejtenem a C-oszlop burkolatát, hogy meghúzhassam? Sötétben tévelygek. --- Amúgy Kisasszony kiváló hangulatban van, immár 34500km futással, ami azért a nyolc éves korhoz nem olyan sok... Már hat éve van nálam, nagyon hűségesnek bizonyult. Nem kell lefejteni semmit. Villáskulcs, dugókulcs és meghúzod mint egy csavart. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 --- Amúgy Kisasszony kiváló hangulatban van, immár 34500km futással, ami azért a nyolc éves korhoz nem olyan sok... Már hat éve van nálam, nagyon hűségesnek bizonyult. Hát nem nagyon használod. ;) Az enyim 6 éves múlott nem régen, s elkerülte a 120e km-t is jócskán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gywer76 Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 (edited) Az LPG-s topicba írhattad volna. ;) Ez a hibának két oka lehet: vagy valamelyik injektorod nem jó vagy pedig nem jól van beállítva, azaz kevés LPG-t kap. Én a 2-al próbálkoznék, vidd el, s állíttasd be... Hello, Nagyon örülök, hogy Te is válaszoltál, rég' nem láttam, hogy írtál :) Ami miatt ide írtam a bejegyzésem, az inkább a fantasztikus 0300-as kód volt. Ma voltam "gázosnál" és megállapítást nyert, hogy az egyes injektor gyengélkedik, de annyira régi típusú (2006), hogy egyben van mind a 4 és együtt is kell cserélni :( Állítási lehetőséget mutatott az ember, de hogy ott semmi sem változott, amikor a százalékokat dobálta rá, a különböző befecskendezési időkhöz, az tuti. Így jártam... Módosítva Február21, 2014 : gywer76 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 Egyikkel sem lesz gond, mindegyik régóta jelen van az alkatrészpiacon, keresik ezen gyártók termékeit, ez nagyjából válasz a "milyenség"-re. Azonban én inkább a Meyle mellett tenném le a voksom.... Értem köszönöm. nem reg volt téma az üzemanyag. Én ma csak 3 litert tankoltam az OMVnel észrevehetően szebb a motor járása, pedig sima 95 nem premium. Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 Értem köszönöm. nem reg volt téma az üzemanyag. Én ma csak 3 litert tankoltam az OMVnel észrevehetően szebb a motor járása, pedig sima 95 nem premium. 3 litert? Ha a tankba csak 10 liter volt és összekeveredett a beletankolt 3 literrel és ennek ellenére egyből hallod, hogy sokkal szebb a motor járása akkor azonnal felterjesztem Viktornak, hogy az összes többi kutat azonnal zárja be!! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 Hello, Nagyon örülök, hogy Te is válaszoltál, rég' nem láttam, hogy írtál :) Ami miatt ide írtam a bejegyzésem, az inkább a fantasztikus 0300-as kód volt. Ma voltam "gázosnál" és megállapítást nyert, hogy az egyes injektor gyengélkedik, de annyira régi típusú (2006), hogy egyben van mind a 4 és együtt is kell cserélni :( Állítási lehetőséget mutatott az ember, de hogy ott semmi sem változott, amikor a százalékokat dobálta rá, a különböző befecskendezési időkhöz, az tuti. Így jártam... Azokat is lehet javítani valahogyan, ex munkatársamnak Skodájában is az van gyárilag. Neki már töbször javították, mert az a 4 az 1-ben problémás. Mondta ha megint problémája lesz kicseréli az összeset... Link to comment Megosztás: More sharing options...
maczko Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 Köszi. Meghúztam, jó lett, újabb probléma merült fel. Valami hang jön hátulról, olyan, mintha egy műanyag vödörben egy Kinder-tojásos Hupikék törpike vackolódnak az autó mozgásának hatására. Egészen kis mozgásra is hallatszik, viszont ha én kívülről megráncigálom az autót, nem bírom felfedezni. Mi a fene lehet ez??? Azt hittem a légrugó kalimpál, de már meghúztam. Meg fogok hülyülni. :sick: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gywer76 Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 Köszi. Meghúztam, jó lett, újabb probléma merült fel. Valami hang jön hátulról, olyan, mintha egy műanyag vödörben egy Kinder-tojásos Hupikék törpike vackolódnak az autó mozgásának hatására. Egészen kis mozgásra is hallatszik, viszont ha én kívülről megráncigálom az autót, nem bírom felfedezni. Mi a fene lehet ez??? Azt hittem a légrugó kalimpál, de már meghúztam. Meg fogok hülyülni. :sick: No hát ezen nagyot derültem, köszi :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 Köszi. Meghúztam, jó lett, újabb probléma merült fel. Valami hang jön hátulról, olyan, mintha egy műanyag vödörben egy Kinder-tojásos Hupikék törpike vackolódnak az autó mozgásának hatására. Egészen kis mozgásra is hallatszik, viszont ha én kívülről megráncigálom az autót, nem bírom felfedezni. Mi a fene lehet ez??? Azt hittem a légrugó kalimpál, de már meghúztam. Meg fogok hülyülni. :sick: Valami vacak valahol rezeg, és a műanyaggal összeér? Nekem az LPG tartály mellett a kerékkulcs rezgett valamelyik nap, azt is tapogattam egy ideig, mire rájöttem. Mindig ruhába csavarva tartom a kulcsot (egyszerű csőkulcs+rúd, mert a rendes kerékkulcs eltört), de múltkor ismerőssel szereltünk, ő meg csak úgy betette, és most kezdett el kopogni. Én is nyomkodtam egy darabig mindent összevissza, hogy mikor változik a hang, merre lehet a forrás... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 3 litert? Ha a tankba csak 10 liter volt és összekeveredett a beletankolt 3 literrel és ennek ellenére egyből hallod, hogy sokkal szebb a motor járása akkor azonnal felterjesztem Viktornak, hogy az összes többi kutat azonnal zárja be!! :) Hehe. Csak hogy nem volt a tankban 10 liter :) 10 literrel még városban egy hétig eljárok, kint körül 150km-t :) A 3 liter meg sacc volt 1500ért tankoltam épp annyi volt nálam, de már világított a szegénység jelző :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Köszi. Meghúztam, jó lett, újabb probléma merült fel. Valami hang jön hátulról, olyan, mintha egy műanyag vödörben egy Kinder-tojásos Hupikék törpike vackolódnak az autó mozgásának hatására. Egészen kis mozgásra is hallatszik, viszont ha én kívülről megráncigálom az autót, nem bírom felfedezni. Mi a fene lehet ez??? Azt hittem a légrugó kalimpál, de már meghúztam. Meg fogok hülyülni. :sick: No hát ezen nagyot derültem, köszi :D Rájuk kell küldeni Hókuszpókot,aztán mindjárt elmenekülnek az autóból. :) :) Bocsánat! Nem hagyhattam ki. :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bami Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Sziasztok! Aki már szedte ki a világításkapcsoló egységet, az árulja már el hogy melyik oldalon kell megfeszíteni hogy sérülésmentesen kijöjjön a helyéről? köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Sziasztok! 2005-ös 1,4 twinport G caravan-nál mitől van az, hogy alapjáraton járatva, néha meg-meg mozdul az autó alattam? Nem előre, vagy hátra, hanem olyan, mintha valaki oldalról picit meglökné. A fordulatszám ilyenkor nem esik le, tehát nem a motor felöl jön, a rángás. Hang nem változik. Mi lehet ez? 92.000km van benne, olajon kívül más még nem lett cserélve benne. Köszi előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ycsy Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Sziasztok! Olyan gondom volt az 1.4 es 98 as g astràmal ,hogy alapjàraton dadogott a motor! Ekkor elmentem és a shel en tankoltam bele 100 as benzint ez utàn a hiba megszünt !! Mikor kifogyott akkor megint ment bele az omv én 95 de akkor ugyan az a hiba jött elő ! Azóta 100 ast tankolok a shel en ! A fogyasztàs is rengeteget javult meg az autó is sokkal jobban megy ! És persze nincs a hiba jelenség ! Ebből lehet valami problémàm hosszutàvon ,hogy ezt tankolom? Agr le van vakolva!! Meg akkoriban voltak minuszok ! Most nemtudom,hogy mi baja van? Érzékeny lehet a szarabb benzinre ha hideg van? Mert 1 éve tavaszal vettem és végig 95 ment bele akkor jó volt!!!! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
ycsy Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Jah és persze mindenek elött kicseréltem a gyertyàkat meg benzinszűrőt! De nem segìtett! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szergely Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 (edited) Sziasztok! Aki már szedte ki a világításkapcsoló egységet, az árulja már el hogy melyik oldalon kell megfeszíteni hogy sérülésmentesen kijöjjön a helyéről? köszönöm Nem kell azt feszegetni. A tekerentyű alján van egy kis nyílás. Oda ésszel betolsz el kis csavarhúzót és lehúzod a tekerentyűt. Ezután láthatóvá válik két kis ablakocska oldalt. Itt a füleket kiakasztod és ki tudod húzni az egészet kézzel. Kihúzásnál óvatosan, mert a rögzítő füleknél rugó van. Nekem az egyik megszökött. Így kénytelen voltam egy golyóstoll rugója ott munkára fogni. Módosítva Február22, 2014 : Szergely Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Sziasztok! Olyan gondom volt az 1.4 es 98 as g astràmal ,hogy alapjàraton dadogott a motor! Ekkor elmentem és a shel en tankoltam bele 100 as benzint ez utàn a hiba megszünt !! Mikor kifogyott akkor megint ment bele az omv én 95 de akkor ugyan az a hiba jött elő ! Azóta 100 ast tankolok a shel en ! A fogyasztàs is rengeteget javult meg az autó is sokkal jobban megy ! És persze nincs a hiba jelenség ! Ebből lehet valami problémàm hosszutàvon ,hogy ezt tankolom? Agr le van vakolva!! Meg akkoriban voltak minuszok ! Most nemtudom,hogy mi baja van? Érzékeny lehet a szarabb benzinre ha hideg van? Mert 1 éve tavaszal vettem és végig 95 ment bele akkor jó volt!!!! Vidd el fagyizni. Én fele-fele arányba tankolnék. Shelles 95-shell? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Habsteve Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Egr szelep lezarva, jelenség megmaradt. Fojtoszelep? Debrecen nem tudtok esetleg Astra G-re szakosodott szerelőt? @Habsteve: Tipikusan megszorult Egr szelep csinálja azt, amit leírtal. Valószínűleg komolyabb beaztatas, takarítás kellene neki. De "legjobb" lezárni ezt a szelepet. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 (edited) Sziasztok. Csak egy gyors kérdés: Terheletlen futóművel vagyis alváznál megemelve, kerekek lógnak a levegőben, a toronyszilentnek fixen kéne tartania a gólyalábat fent? Csak mert nálam kb 4-5 mm kotyogása van... Amikor ráengedem kerékre akkor meg a az az ütközőtányér ami föntről van elválik az alváztól. Gondolom a szilent már kezdi érezni a 10 évet? Műszakin vajon belekötnek? mert hétfőn viszem. Egyébként minden mást rendben találtam, szilentek mindenhol jók, rugók is, lengéscsillapító is teszi a dolgát. Most már csak egyedül ez a tronyszilent aggaszt. menet közben semmi hangja nincs. Jaaaaa. Ez a néha ropog, néha nem féltengely csukló nem lehet a torony miatt? Hogy egyszer rosszul áll be a torony és akkor már kattog máskor meg nem? Módosítva Február22, 2014 : Dj Menyus Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Egr szelep lezarva, jelenség megmaradt. Fojtoszelep? Debrecen nem tudtok esetleg Astra G-re szakosodott szerelőt? A lezárás előtt tesztelted, hogy tökéletesen működik-e (nyit-zár) a szelep? Mert ha meg-megszorul, hiába van lezárva, belezavarhat a motorvezérlésbe. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Habsteve Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Én csak elvittem a szerelőhöz, ő iktatta ki. A lezárás előtt tesztelted, hogy tökéletesen működik-e (nyit-zár) a szelep? Mert ha meg-megszorul, hiába van lezárva, belezavarhat a motorvezérlésbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuri26 Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Sziasztok! 2003 diesel 80le kombim van, picit nehezen indul, indításnál 400-500-nál megáll a fordulatszámmérő, és utána beáll 800 körülre. De sokszor 400-500 fordulat után nem megy 800-re hanem leáll, második indításnál 400-500-után beáll 800-rögtön. Az tuti hogy nem normális. 4-5 sebességnél 1200-1700 fordulat környékén enyhén rángat, nagyon minimálisan érezni de én érzem. Hol tudják megmondani mi a problémám, valami tuti helyet szeretnék, ahol értenek is hozzá. Budapesten lakom. Köszönöm. Gyuri Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts