Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia !

Köszönöm a választ, le tudnád írni, hogy mit jelent a "fagyiztasd meg"? :)

:D

Helyi szleng.

Annyit jelent hogy hosszabb távon (minimum 40-50km) és magasabb fordulaton (legalább 4000, ha dízel autóról van szó akkor 3000) hajtsd meg az autót hogy kiégjen belőle a kosz és a lerakódás. Ha jól látom a profilodból akkor szegedi vagy, tehát mondjuk menj rá az M5-re és menj el Kiskunfélegyházáig egy fagyira (innen a szleng, bár a tél miatt most nem annyira állja meg a helyét) az említett módon, majd vissza. Sok esetben ennyi elég.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

:D

Helyi szleng.

Annyit jelent hogy hosszabb távon (minimum 40-50km) és magasabb fordulaton (legalább 4000, ha dízel autóról van szó akkor 3000) hajtsd meg az autót hogy kiégjen belőle a kosz és a lerakódás. Ha jól látom a profilodból akkor szegedi vagy, tehát mondjuk menj rá az M5-re és menj el Kiskunfélegyházáig egy fagyira (innen a szleng, bár a tél miatt most nem annyira állja meg a helyét) az említett módon, majd vissza. Sok esetben ennyi elég.

Köszönöm!

Lehet, hogy tényleg ez lesz a baj, mert szinte csak városban használjuk az autót, a munkahelyemre 5 km város és 3 km országút vezet, de ott sem megyek 100km/h-nál többel, mert forgalmas út, és sok a trafi! :P

Esetleg valami adalékot ne öntsek hozzá a jobb "kiégetés végett"? :)

Többet járok ide és majd a szlengeket is megtanulom majd! :))

Egyébként a motor ki volt mosva és 3 hónapig jó is volt, hibamentesen ment az autó!!!!

Üzemanyagot milyet érdemes tankolni, bár ahány ember annyi vélemény?( ez is befolyásolhatja az égés minőségét, nem?)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Lehet, hogy tényleg ez lesz a baj, mert szinte csak városban használjuk az autót, a munkahelyemre 5 km város és 3 km országút vezet, de ott sem megyek 100km/h-nál többel, mert forgalmas út, és sok a trafi! :P

Esetleg valami adalékot ne öntsek hozzá a jobb "kiégetés végett"? :)

Többet járok ide és majd a szlengeket is megtanulom majd! :))

Egyébként a motor ki volt mosva és 3 hónapig jó is volt, hibamentesen ment az autó!!!!

Üzemanyagot milyet érdemes tankolni, bár ahány ember annyi vélemény?( ez is befolyásolhatja az égés minőségét, nem?)

HA van lehetőséged, OMV kúton tankolj. Több forrásból is hallottam ugy az egyik legjobb, mivel nemzetközi cég, nem engedheti meg hogy akármilyen moslékot adjon, mert annak híre menne. Én Mol-on szoktam tankolni, motorba és autóba is eddig nem volt gondom vele. JA és persze sima 95-öst semmi csili vili neo meg mittudomén mi. Adalékot én semmit se tennék hozzá, csak az említett magasabb fordulaton való haladás

Link to comment
Megosztás:

Az OMV Super 95 is jó, de a MaxxMotion 95 még jobb - saját tapasztalat -, sokkal dinamikusabb tőle a verda és csak 10 Ft-al kerül többe... legalább is nálunk: Róbert Károly 64-66. Gyertek és növeljétek a százalékomat :-D

+1 DJ Menyus mellett. --> OMV (Super 95 ez az alap)

Amikor tehetem (~95%) ott tankolok 2. MOL.

OMV-vel mellesleg a fogyasztás is kevesebb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

SHELL. A pontok miatt meg a cégesekhez shell kártya van(félreértések végett az enyém benyás, céges diesel szal nem érik meg mellé tankloni :D ), és az Egér úton (Budaörs után) egész olcsó 3tól 6tig. Raktam bele fele arányba power nitrot, pályán vettem észre mintha jobban menne tőle. Haver (nem astra tulajos) csak nitrot tankol bele és kevesebbet eszik meg olcsóbban jön ki ez miatt mintha norma 95öt tenne bele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

...de ott sem megyek 100km/h-nál többel, mert forgalmas út, és sok a trafi...

Nem a sebesség a lényeg, hanem a fordulatszám. A 100km/h bőven jó, amennyiben negyedikben mész, nem ötödikben.

Épp ma próbálgattam a téli használatú Z10XE-t, még a kis háromhengeres is bírja ha csak 80-nál kapcsolom a negyediket, sőt, mintha még fickósabb is lett volna tőle!

Link to comment
Megosztás:

Elmentem fagyizni én is,bár nincs "dugulás" a kocsiban.Írtátok,hogy 40-50km-t kell menni magasabb fordulaton.Na de ha mondjuk én 5-ösben megyek 170-nel akkor az a 40-50 km hamar lemegy.Ha 3.ban megyek 100-zal akkor sokkal tovább tart:)Mondjuk annyit nem mentem,csak az M0-son a Megyeri hídtól a 31-es lehajtóig,de elég hamar hazaértem.Én is általában OMV-nél tankolok,de ma Shell esett útba.Spurit szoktam használni,hátha ér valamit.

Módosítva : Geopake
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudtok abban segíteni, hogy hol fújhat ki a kipufogó ha a hátsó és a középső dob új? Gyorsításkor -de nem mindig- olyan hangja van mint egy zsigulinak.x14xe motorról van szó.

Előre is köszönöm!

Meg kellene nézni, hogy hol. ;)

Valószínű velemlyik toldásnál. De biztos, hogy jók a dobok?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudtok abban segíteni, hogy hol fújhat ki a kipufogó ha a hátsó és a középső dob új? Gyorsításkor -de nem mindig- olyan hangja van mint egy zsigulinak.x14xe motorról van szó.

Előre is köszönöm!

Kell egy akna, valaki meg fogja be hátul a csövet. Alá kell menni, és hallgatózni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem a sebesség a lényeg, hanem a fordulatszám. A 100km/h bőven jó, amennyiben negyedikben mész, nem ötödikben.

Épp ma próbálgattam a téli használatú Z10XE-t, még a kis háromhengeres is bírja ha csak 80-nál kapcsolom a negyediket, sőt, mintha még fickósabb is lett volna tőle!

Én Z12XE-n szoktam észre venni ha sokat megyek városban utána kint megyek egy 110es tempót kint csak 20 km, de utána érzem, hogy városban sokkal jobban ugrik. Mellesleg mikor megvettem az autót 3 hónapja a vezérmű tengely bütykeinek peremén lerakódás volt ahol nem érintkezik a himbával. Most fém tiszta az egész vez tengely. Pedig nem gyilkolom hidegen 10-20s-ig hagyom járni csak utána indulok utána is csak ésszel, melegen se hajtom agyon, de a tempós vezetés úgy néz ki elég neki, hogy kitisztuljon. Eddig egyszer mentem vele huzamosabban 4E fordulaton(130al) de ott is csak néhány kilóméteren át, mert hát csak főútvonal volt :)

Visszatérve a benzinkutas kérdéshez, a shell is jó. annak idején nagyfater wagonjába tankoltam shellen és láthatóan kevesebbet evett. pedig a 993ccm-es motor a wagonR+ kasznival alattam elég iszákos volt :)

A spurit én nem javaslom, úgy tudom a BOSCH befecskendezők belében vannak műanyag részek (a DENSOba fém(suzuki swift I)amit ezek a löttyök károsítanak. Egyik tanárom mesélte, hogy neki az autón ilyen miatt behalt a befecskendező.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne:x12xe motornál mennyi az üzemanyagnyomás?

3 bar vagy 3,8 bar?

Mérésnél a műszer 2,8 bar értéket mutatott.Úgy érzem,hogy az autó lusta,nehezen gyorsul,néha az alapjárat meginog,melegszik a motor.Szegény lenne a keverék?Nem nyom eleget az ac?

Előzni nem is merek vele országúton (igaz,nem is nagyon lenne mit ezzel a motorral :) ).

Mit gondoltok?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a sok hasznos választ, de azt hallottam, hogy a 100-as oktánszámú benzinekben sok az etanol, ami tönkreteszi(szétégeti) a tömítéseket, úgyhogy azt hiszem maradok a sima 95-nél! :)

A kiégetés folyamatban van, 3-4 ezres fordulatig pörgetem 3-as 4-es fokozatban, ma nem is rosszalkodott! :P

Írom a fejleményeket!

Link to comment
Megosztás:

Én Z12XE-n szoktam észre venni ha sokat megyek városban utána kint megyek egy 110es tempót kint csak 20 km, de utána érzem, hogy városban sokkal jobban ugrik. Mellesleg mikor megvettem az autót 3 hónapja a vezérmű tengely bütykeinek peremén lerakódás volt ahol nem érintkezik a himbával. Most fém tiszta az egész vez tengely. Pedig nem gyilkolom hidegen 10-20s-ig hagyom járni csak utána indulok utána is csak ésszel, melegen se hajtom agyon, de a tempós vezetés úgy néz ki elég neki, hogy kitisztuljon. Eddig egyszer mentem vele huzamosabban 4E fordulaton(130al) de ott is csak néhány kilóméteren át, mert hát csak főútvonal volt :)

Visszatérve a benzinkutas kérdéshez, a shell is jó. annak idején nagyfater wagonjába tankoltam shellen és láthatóan kevesebbet evett. pedig a 993ccm-es motor a wagonR+ kasznival alattam elég iszákos volt :)

A spurit én nem javaslom, úgy tudom a BOSCH befecskendezők belében vannak műanyag részek (a DENSOba fém(suzuki swift I)amit ezek a löttyök károsítanak. Egyik tanárom mesélte, hogy neki az autón ilyen miatt behalt a befecskendező.

A tanárod meg is vizsgáltatta azt a befecskendezőt,vagy csak úgy kitalálta hogy mitől halt meg?A Vectrámba évekig használtam spurit,de abban bizony nem halt meg semmi.A spuri is műanyag flakonban van.Itt sok fórumtárs maga keveri a löttyöket mindenféle higítókból,akkor az is megenné a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

A tanárod meg is vizsgáltatta azt a befecskendezőt,vagy csak úgy kitalálta hogy mitől halt meg?A Vectrámba évekig használtam spurit,de abban bizony nem halt meg semmi.A spuri is műanyag flakonban van.Itt sok fórumtárs maga keveri a löttyöket mindenféle higítókból,akkor az is megenné a kocsit.

A szerelő aki beszerelte, cserélte neki az injektort kérdezte hogy hazsnált-e valami adalékot. Nemtudom valóban van-e köze hozzá, én nem használok semmi ilyet, egyszer kismotorhoz adtak égésgyorsítót, semmit nem vettem észre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autó: Opel Astra G Twinport 2006-os

motorkód: Z14XEP

Az autó rángatott, trafócsere után jött az EGR szelep, amely megtisztítás után kb. 3/4 évet szépen elment, majd jött újabb tisztítás, kb. 1/2 évig megint jó volt az autó, most újból rángat. Levakítottuk, de sajnos nem jött be a dolog, mert a rángatás most megint előjött.

Véleménytek szerint vegyek új EGR szelepet, vagy használtat, esetleg tisztítsam meg megint, és imádkozzak, hogy bírja valameddig?

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

A szerelő aki beszerelte, cserélte neki az injektort kérdezte hogy hazsnált-e valami adalékot. Nemtudom valóban van-e köze hozzá, én nem használok semmi ilyet, egyszer kismotorhoz adtak égésgyorsítót, semmit nem vettem észre.

Szerintem inkább felesben tankolta az etanolt és az ette meg a cuccokat.Azt jobban elhiszem minthogy a spuri bármit bántana.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok úgy néz ki megvan a motorprobléma oka.Hétvégén rá lett rakva számítógépre és a trafót írta hibának.Akkor elméletileg ha kicserélem a trafót akkor olyan lesz mint volt.De azt néztem hogy a H astra trafója ugyanaz mint ami enyémben van.De gondolom az nem számít.Vagy igen?

Motorkód:z16xep

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok úgy néz ki megvan a motorprobléma oka.Hétvégén rá lett rakva számítógépre és a trafót írta hibának.Akkor elméletileg ha kicserélem a trafót akkor olyan lesz mint volt.De azt néztem hogy a H astra trafója ugyanaz mint ami enyémben van.De gondolom az nem számít.Vagy igen?

Motorkód:z16xep

Mi volt a pontos hibakód? Csak nem égéskimaradás, amit gyújtáskimaradásnak szokás értelmezni és trafót cserélni miatta?

Ha arra gondolsz, hogy van egy ilyen kéznél próbára, akkor igen, kicserélheted a kettőt. H Astraban is volt Z16XEP, tehát ha ugyanolyan motorról szednéd le, akkor nyugodtan próbálhatod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autó: Opel Astra G Twinport 2006-os

motorkód: Z14XEP

Az autó rángatott, trafócsere után jött az EGR szelep, amely megtisztítás után kb. 3/4 évet szépen elment, majd jött újabb tisztítás, kb. 1/2 évig megint jó volt az autó, most újból rángat. Levakítottuk, de sajnos nem jött be a dolog, mert a rángatás most megint előjött.

Véleménytek szerint vegyek új EGR szelepet, vagy használtat, esetleg tisztítsam meg megint, és imádkozzak, hogy bírja valameddig?

Köszönöm a válaszokat!

Lemezzel lett lezárva?Ha igen és mégis rángat akkor nem EGR hiba :huh:

Link to comment
Megosztás:

Mi volt a pontos hibakód? Csak nem égéskimaradás, amit gyújtáskimaradásnak szokás értelmezni és trafót cserélni miatta?

Ha arra gondolsz, hogy van egy ilyen kéznél próbára, akkor igen, kicserélheted a kettőt. H Astraban is volt Z16XEP, tehát ha ugyanolyan motorról szednéd le, akkor nyugodtan próbálhatod.

De igen az a hiba,amikor kiolvasták géppel akkor nem láttam hogy mi a hibakód, csak azt mondta a i hogy azt cseréljem ki.De én megszámoltam az impulzusokat,és ez a hibakód:P0300 Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés

Miért lehet hogy nem is az a baj?Mert ezen én is gondolkodtam hogy lehet veszek egy másik trafót és az autó ugyanolyan szar lesz,ezért próbálkozom bontóban mert ott csak akkor veszem meg miután kipróbáltam.

Link to comment
Megosztás:

Az ecu az agr mechanikus joságat vizsgálja, és ha nem tud rendesen nyitni-zárni, hibát dob, dadogast okoz, függetlenül attól, le van-e zárva, vagy félre van-e fordítva. Úgyhogy tökéletesén letisztitott szelepet érdemes csak lezárni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.