Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hello.olyan problémám lenne astra g 2000évj. 1.6 16v. x16xel motorkód.Hidegen gázadásra rángat füstöl,kb.300méter magtétele után három henger megy.szivattyú cserélve,befecskendezők ultrahangal kitisztítva,nyomásszabályzó cserélve,lamdaszonda cserélve,egr tisztítva.hibakód nincs.

valaki tud segítsen.köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyák mikor voltak cserélve? Gyújtótrafó próbára egy másik ilyenből? Mindig csinálja, vagy csak néha? Milyen a jellemző használat, alacsony fordulaton felváltasz, városi rövidtávok, vagy néha meg van hajtva autópályán legalább 40-50 kilóméteres távon 130 feletti sebességgel?

Link to comment
Megosztás:

Elsőkörben hibakódot kéne villogtatni :icon1:

Ezt hogy érted?

Tegnap kitakarítotam az EGR-t ma a fojtószelepházat,de most is gyenge,rángat,a visszajelző világít.Azt nem értem ha 50 környékén megyek vele akkor nem folyamatosan világít hanem villog.Ez jelenthet valamit?

Vagy mit tudnék még csinálni?

Link to comment
Megosztás:

Ezt hogy érted?

Tegnap kitakarítotam az EGR-t ma a fojtószelepházat,de most is gyenge,rángat,a visszajelző világít.Azt nem értem ha 50 környékén megyek vele akkor nem folyamatosan világít hanem villog.Ez jelenthet valamit?

Vagy mit tudnék még csinálni?

A villogás tudtommal azt jelenti, hogy ha így használod, akkor károsodhat valami, többek között a katalizátor. Használati útmutatót elő kellene venni, abban benne van, hogy melyik jelzőlámpa mit jelent.

Kivillogtatni meg így tudod: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Elektromos-g-zped-l-eset-n:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha jól számoltam ez a hibakód jött ki:0300

Megnéztem a leírást,ezt írja:különböző hengerek felismert gyujtáskimaradás.

De ez mi lehet?Mert ez elég tág fogalomkör.

Ha hidegen csinálja, melegen meg jól megy, akkor lehet a hőmérsékletjeladó hibás. Nézni kellene diagnosztikán, hogy reális-e, amit a hőmérő mutat. Ezenkívül lehet rossz benzinnyomás, EGR szelep hibás működés első körben, mert ezek közösek minden henger számára. Gyertyák mikor voltak cserélve? Gyújtótrafó és injektor első körben nem gyanús pont amiatt, hogy azok inkább egyesével hibásodnak meg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha hidegen csinálja, melegen meg jól megy, akkor lehet a hőmérsékletjeladó hibás. Nézni kellene diagnosztikán, hogy reális-e, amit a hőmérő mutat. Ezenkívül lehet rossz benzinnyomás, EGR szelep hibás működés első körben, mert ezek közösek minden henger számára. Gyertyák mikor voltak cserélve? Gyújtótrafó és injektor első körben nem gyanús pont amiatt, hogy azok inkább egyesével hibásodnak meg.

Igazából folyamatosan csinálja nem igazán érezhető hideg és meleg motor között.Az EGR- tegnap takarítottam ki de nem volt annyira kormos.A gyertyák 95ezernél lettek cserélve most van benne 99.Ebből kb 2500km-t pályán ment tehát elméletileg ki van égetve.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyák mikor voltak cserélve? Gyújtótrafó próbára egy másik ilyenből? Mindig csinálja, vagy csak néha? Milyen a jellemző használat, alacsony fordulaton felváltasz, városi rövidtávok, vagy néha meg van hajtva autópályán legalább 40-50 kilóméteres távon 130 feletti sebességgel?

Csak hidegen csinálja.gyertyák újak,gyújtótrafó is volt cserélve.de melegen sem olyan jó.Haverom 1.2-es korzája jobban megy.Meg kompresszió is rendben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Ma kicseréltem bal első motortartót mert már nagyon gázos volt. Azóta viszont ilyen morgós hangja lett az autónak. Lehetséges az, hogy az új erős gumi átad némi rezonanciát a kasznira?

Meg közben a féltengely csuklókat is megzsíroztam a külsőkben volt zsír rendesen a belsőkön ki volt már verődve a harang falára középen majdnem száraz volt azokat jól feltöltöttem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Ma kicseréltem bal első motortartót mert már nagyon gázos volt. Azóta viszont ilyen morgós hangja lett az autónak. Lehetséges az, hogy az új erős gumi átad némi rezonanciát a kasznira?

Szerintem lehet. Hallottam rossz minőségű utángyártott bakokról, amik túl kemények. A gyártmányát sajnos nem tudom.

Illetve még azt lenne érdemes megnézni, hogy a kipufogó nem ér-e bele a kaszniba valahol, a cserét követően.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem lehet. Hallottam rossz minőségű utángyártott bakokról, amik túl kemények. A gyártmányát sajnos nem tudom.

Illetve még azt lenne érdemes megnézni, hogy a kipufogó nem ér-e bele a kaszniba valahol, a cserét követően.

Hát ez nem nem túl drága, de nem is túl olcsó darab. Az előzőhöz képest áll vele a váltó mint a cövek, dehát a régi még gyári volt, 10 év alatt megszolgált már. A kipuffot átnézem majd bár nem hiszem, hogy beleérne akár hol is, de kitudja. amennyire észrevettem azon a bakon nem túl nagy terhelés van éppen hogy csak alá tettem az emelőt tehermentesítés céljából és simán kijöttem a csavarok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valakinek ötlete a következő problémára!

- Megyek kb 2 km-et az autóval és ahogy kiérek a városból gyorsítok 90-100 km/h-ig elkezd rázni az autó kigyullad a motorcsekk lámpa,olyan mintha 3 henger menne! :(

Leállítom a motort, várok 10mp-et újraindítom az autót, és mintha sosem lett volna hiba!

Elvittem szerelőhöz ahol a hibakód kiolvasásakor 4-es henger gyújtáskimaradást ír, majd különböző hengereknél gyújtáskimaradás!!!!!

Volt már minden, gyújtósoron minden cserélve, olaj lecserélve, motor kimosva, egy elektromos szaki azt mondta,hogy nem motorvezérlő hiba,most pedig a hidrotőkét akarják velem cseréltetni.

Valakinek esetleg ötlete?

Előre is köszönöm.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Z14XEP esetén mennyi kell, hogy legyen az üzemmeleg vízhőfok? Mert nekem szinte soha nem éri el a 90 fokot, 80-90 között van a mutató. Modnuk most nincs túl meleg, de nem kellene a mutatónak 5 perc után függőlegesen állnia, 90 fokon? Lehet, hogy a termosztátom a rossz?

Kb. mennyi idő alatt kell városi közlekedésben, mostani hőmérsékletek mellett, hogy felmelegedjen és hány fokra?

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP esetén mennyi kell, hogy legyen az üzemmeleg vízhőfok? Mert nekem szinte soha nem éri el a 90 fokot, 80-90 között van a mutató. Modnuk most nincs túl meleg, de nem kellene a mutatónak 5 perc után függőlegesen állnia, 90 fokon? Lehet, hogy a termosztátom a rossz?

Kb. mennyi idő alatt kell városi közlekedésben, mostani hőmérsékletek mellett, hogy felmelegedjen és hány fokra?

Köszönet!

Szia. Nekem Z12XE van. A 3 hónap alatt amióta nálunk van talán egyszer volt 90en a mutató. A kinti hőmérséklettől függően 82-87 között mutat. Volt hogy 4 személlyel 130as tempóval haladtam akkor se ment feljebb. Termosztátom biztos jó, mert melegszik a msik vízcső is. egyik autó"bu*i" barátom mondta, hogy ez direkt így van megcsinálva, hogy kevesebbet mutat a valósnál, mert egy átlag ember abban van hogy a víz 100 fokon forr. HA meglátja a 92-t nyáron akár a 100at egyből rosszul lenne, pedig ugye a hűtő rendszer nyomás alatt van így magasabb a forrás pont.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valakinek ötlete a következő problémára!

- Megyek kb 2 km-et az autóval és ahogy kiérek a városból gyorsítok 90-100 km/h-ig elkezd rázni az autó kigyullad a motorcsekk lámpa,olyan mintha 3 henger menne! :(

Leállítom a motort, várok 10mp-et újraindítom az autót, és mintha sosem lett volna hiba!

Elvittem szerelőhöz ahol a hibakód kiolvasásakor 4-es henger gyújtáskimaradást ír, majd különböző hengereknél gyújtáskimaradás!!!!!

Volt már minden, gyújtósoron minden cserélve, olaj lecserélve, motor kimosva, egy elektromos szaki azt mondta,hogy nem motorvezérlő hiba,most pedig a hidrotőkét akarják velem cseréltetni.

Valakinek esetleg ötlete?

Előre is köszönöm.

Szia. Gyertyák voltak cserélve? Én személy szerint elég valószínűtlennek tartom ha nem csattognak a hidrotőkék akkor cserélni kelljen őket.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.