Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ha javíthatatlannak bizonyul, nekem van egy eladó. Garantáltan jó!

http://racing-bazar.hu/alkatresz/onindito_generator/opel_indito_motor_onindito_astra_f_g_

Szia!

Szerintem simán javítható a cucc,mert gyakorlatilag "kibelezik" teljesen és

csapágyastól,fogaskerekestől csere...

Az már más kérdés,hogy ez mennyire éri meg!?

Ámde:

amint kiértek vele egy hozzáértő sráchoz,a verda gondolt egyet és azóta is

kifogástalanul indít!!!

naezhogyaf..ombalehetséges???

Mindegy.

Nagyon köszönöm Neked a felajánlást,természetesen továbbítom Fecó barátomnak!!!

Amennyiben mégiscsak csere lesz a dologból,a Tiéd a befutó -ha még meg lesz!

Üdv Néked!

Link to comment
Megosztás:

Hát, nem a tudom... Nálam mindig is visszaejtette indítózáskor a mutatót az üzemanyagjelző. Ráadásul a középső kijelző megvilágításának fényereje nem csak indítózáskor halványul valamennyit, elég csak a kormányt tekerni (ilyenkor még a rendes világítás -lámpák- is halványodnak pl parkoláskor jól látni). Volt már téma a fórumon, mások szerint ez a jelenség náluk is megvan, tehát ezek szerint normális...

Nálunk 2 van a családban 98-as 2007-es, havernak 2001-ese ezek nem csinálják a visszaejtést. Persze ezek szerint lehet hogy van olyan kiadás ami csinálja. A kormány tekerésre azért halványul el mert megnő az áramfelvétele a szervó szivattyúnak. Ha az egész felirat halványodik akkor tuti merül (tapasztalat).

Link to comment
Megosztás:

scream24!

Honnan rendelted?Elég jól néz ki.

Innét: http://valtoszoknya.hu/

vnonoo

Nagyon köszönöm Neked a felajánlást

Ugyan nincs mit.

Janó32

Nálam mindig is visszaejtette indítózáskor a mutatót az üzemanyagjelző.

Régebben volt róla szó, akkor figyelgettem, de nekem nem ejti vissza. Sőt a belső vílágítás fénye sem változik, bár lehet, hogy azért mert ledes.

A tompított fényereje nekem is csökken, ha a kormányt tekergetem parkolásnál. Na meg a fejegység mindig elhallgat, ha beröffentem a verdát (gondolom bekötik magukat a zenészek), bár ez mindig ilyen télen , nyáron, régi és új aksival is.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Régebben volt róla szó, akkor figyelgettem, de nekem nem ejti vissza. Sőt a belső vílágítás fénye sem változik, bár lehet, hogy azért mert ledes.

A tompított fényereje nekem is csökken, ha a kormányt tekergetem parkolásnál. Na meg a fejegység mindig elhallgat, ha beröffentem a verdát (gondolom bekötik magukat a zenészek), bár ez mindig ilyen télen , nyáron, régi és új aksival is.

Nekem a belső világítás is mindig azt játszotta (ha izzó ha led-es, jelenleg utóbbi, 6db SMD led), hogy indítás alatt halványul egy kicsit, majd amikor beröffen és tölt a generátor, akkor felerősödik... De úgy emlékszem, ez másnál is így van.

Ezzel az üzemanyagszint jelzős kérdéssel kapcsolatban akkor teljesen elbizonytalanodtam...

Link to comment
Megosztás:

Nem lóg bele valami a szélkerékbe? Legutóbb mikor szétbombáztam, valami cafrang belelógott és az darált. Kapd szét, nem egy ördöglakat, csak a hely kicsi.

Szét húztam. Hááááááttttt. 1 vedér tengeri ki kelt volna benne. 1-2 összedarált falevél is lézengett benne. Adtam neki egy kis WD40-et, meg jól kifújkáltam. Most nagyon csendben van.

Ha már barkács szombat akkor megbűvöltem a külső tükröket is, mert nagyon darabosan mozogtak szegények. Kaptak zsírt a kis gömböcskék. Meg kipateroltam mindkét motorból a pók családot. Most már szép simán fordulnak a tükrök.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A jobb és bal oldali első ajtó határolók közt van-e különbség szerkezetileg vagy a beszerelés szempontjából?

Természetesen a bal első szart be ami úgy mutatkozik, hogy ez az ívelt alaku lapos vas csak lifeg de nem tart.

Most szereztem egy jobbost (alján nagy R betü) kérdés felhasználhatom-e vagy akkor van egy ilyenem bónuszban.

Választ előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A jobb és bal oldali első ajtó határolók közt van-e különbség szerkezetileg vagy a beszerelés szempontjából?

Természetesen a bal első szart be ami úgy mutatkozik, hogy ez az ívelt alaku lapos vas csak lifeg de nem tart.

Most szereztem egy jobbost (alján nagy R betü) kérdés felhasználhatom-e vagy akkor van egy ilyenem bónuszban.

Választ előre is köszi.

Már nekem is törött el benne a rugó. Semmi különbség nincs csak hogy melyik irányba hajlik. Ha fordítasz rajta 180 fokot akkor be tudod rakni balosnak.

Link to comment
Megosztás:

Hát, nem a tudom... Nálam mindig is visszaejtette indítózáskor a mutatót az üzemanyagjelző. Ráadásul a középső kijelző megvilágításának fényereje nem csak indítózáskor halványul valamennyit, elég csak a kormányt tekerni (ilyenkor még a rendes világítás -lámpák- is halványodnak pl parkoláskor jól látni). Volt már téma a fórumon, mások szerint ez a jelenség náluk is megvan, tehát ezek szerint normális...

Akkor ebből is két oldal van. Nekem úgy rémlik leesik, de sose volt indítási problémám, még minuszban csillaggarázsban se. Kormány tekerésnél lévő halványulást is csak akkor figyeltem meg amikor itt korábban kérdezték, hogy normális-e. Igaz lehet h már ráfér egy akksi csere de még rendesen indul az autó, nem volt nyekkenés.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ebből is két oldal van. Nekem úgy rémlik leesik, de sose volt indítási problémám, még minuszban csillaggarázsban se. Kormány tekerésnél lévő halványulást is csak akkor figyeltem meg amikor itt korábban kérdezték, hogy normális-e. Igaz lehet h már ráfér egy akksi csere de még rendesen indul az autó, nem volt nyekkenés.

Eddig nekem sem volt indítási problémám (kopp-kopp) pedig sajnos csillaggarázs van és nem tudom mennyi idős az akksi (ezzel vettük az autót, de nem a gyári természetesen). Nekem leejti emlékeim szerint. Nem hagyott nyugodni a dolog, tegnap éjjel megnéztem a youtube-on az Astra indítási videókat. Nagyjából 20-22 videó van amin az egész indítás fel van véve úgy, hogy látszik a műszercsoport végig. Ezeket vettem alapul. 20 videóból 8-nál visszaesik, a többinél nem (el is mentettem a linkeket). Ebben a 20 videóban volt szinte minden (2.2 cdti, 1.7 cdti, 1.7dti, 2.0 dti, 1.6 16v Z16XE, 1.4 16v, 1.4 Twinport, 1.8 Z18XE stb) az 1.2-es motort kivéve. Jellemzően a dízelek nem ejtették vissza többségében az indítás pillanatában a mutatót. A benzinesek többsége igen, majd azonnal visszaálltak. (Mindegy mennyi üzemanyag volt bennük...) Ezek tükrében pláne nem világos hogy akkor most mi is a helyzet...

Én sem találtam, meg nem is mondták.

https://www.myopelservice.com/HU/Resources/OSKO.aspx

Az oldalon található adatok nem minden szervizműveletet tartalmaznak. Én írtam nekik emailt, leírtam miket kellene cserélni, visszaküldték az árajánlatot amiben benne vannak a költségek részletesen lebontva (és a végösszeg is annyi volt lényegében). Visszaírtam hogy rendben, adtak egy időpontot és ennyi a történet. Tehát a lényeg az, hogy a Szerviz4+ program nem minden elemét írták ki az oldalra.

Link to comment
Megosztás:

Eddig nekem sem volt indítási problémám (kopp-kopp) pedig sajnos csillaggarázs van és nem tudom mennyi idős az akksi (ezzel vettük az autót, de nem a gyári természetesen). Nekem leejti emlékeim szerint. Nem hagyott nyugodni a dolog, tegnap éjjel megnéztem a youtube-on az Astra indítási videókat. Nagyjából 20-22 videó van amin az egész indítás fel van véve úgy, hogy látszik a műszercsoport végig. Ezeket vettem alapul. 20 videóból 8-nál visszaesik, a többinél nem (el is mentettem a linkeket). Ebben a 20 videóban volt szinte minden (2.2 cdti, 1.7 cdti, 1.7dti, 2.0 dti, 1.6 16v Z16XE, 1.4 16v, 1.4 Twinport, 1.8 Z18XE stb) az 1.2-es motort kivéve. Jellemzően a dízelek nem ejtették vissza többségében az indítás pillanatában a mutatót. A benzinesek többsége igen, majd azonnal visszaálltak. (Mindegy mennyi üzemanyag volt bennük...) Ezek tükrében pláne nem világos hogy akkor most mi is a helyzet...

Nekem új korában a gyári akksival is leesett minden mutató. Kb 2 hónapja vettem új akksit, és azzal is. Ezen nincs mit csodálkozni, ez így van. AZ önindító úgy megterheli az akksit, hogy a kapocsfeszültség leesik, és a műszerek leállnak egy kis időre.

Link to comment
Megosztás:

Nekem új korában a gyári akksival is leesett minden mutató. Kb 2 hónapja vettem új akksit, és azzal is. Ezen nincs mit csodálkozni, ez így van. AZ önindító úgy megterheli az akksit, hogy a kapocsfeszültség leesik, és a műszerek leállnak egy kis időre.

Nálam az akksi 5. évében kezdtek el leesni a mutatók, sőt az indítózás idejére a rádió is leállt egy pillanatra, ha épp hallgattam.

Akksicsere óta nem ugrálnak a mutatók és a rádió sem áll le.

Kíváncsi lennék, hogy mi lehet a különbség az autók között...

Link to comment
Megosztás:

Nálam az akksi 5. évében kezdtek el leesni a mutatók, sőt az indítózás idejére a rádió is leállt egy pillanatra, ha épp hallgattam.

Akksicsere óta nem ugrálnak a mutatók és a rádió sem áll le.

Kíváncsi lennék, hogy mi lehet a különbség az autók között...

Lehet h az a P betű. :D

Link to comment
Megosztás:

Nálam az akksi 5. évében kezdtek el leesni a mutatók, sőt az indítózás idejére a rádió is leállt egy pillanatra, ha épp hallgattam.

Akksicsere óta nem ugrálnak a mutatók és a rádió sem áll le.

Kíváncsi lennék, hogy mi lehet a különbség az autók között...

A Tied még a régi (2000/Z14XE), enyim az újabb (2007/Z14XEP) kocsi. Valószínű a benne lévő elektronika más. Sőt a műszerfal tuti más, és valószínű az az egyik oka.

Link to comment
Megosztás:

Lehet h az a P betű. :D

A Tied még a régi (2000/Z14XE), enyim az újabb (2007/Z14XEP) kocsi. Valószínű a benne lévő elektronika más. Sőt a műszerfal tuti más, és valószínű az az egyik oka.

Az én Z16XE-m visszaejti... Én nagyon meglepődnék ha valóban ekkora elektronikai különbségek lennének (nem feltételezem, hogy a Classic-ok esetében akkora beszállítóváltozások valósultak meg, ill. ha történik is gyártásáthelyezés egy-egy beszállítónál/beszállítótól, akkor is a régi konstrukciót szokás gyártani a régi technológiával és régi alapanyagokkal. A Classic szériáknak pont ez a lényege, hogy a bevált ellátórendszert/gyártástámogató rendszert maximálisan kiaknázzák és ezáltal a legnagyobb profitot tudják kivenni a rendszerből. Bocs, nagyon dolgozni kezdtem...). Inkább tudok gondolni egy relére/relé családra ami különbség lehet. Lehet, hogy egyik gyártósorra egyik típusú relé került egy adott időben, egy másik gyártósorra egy másik. Lehet hogy máskor húz be a tekercs a relében, másként vezérli le a jeladást (valamiért egy pillanatra elenged az egyik de a másik tip. zárt marad)...

Link to comment
Megosztás:

A 0300 és 0303 hibakódok lehetnek rossz minőségű benzin miatt? Sajnos fizu előtt nem volt lehetőségem tele tankolni, így kapott 1500-ért egy kis tartalékot a gép egy olcsó kúton, ezután viszont naponta elő jött a hiba. A végére már azt is eljátszotta, hogy gázadásra megtorpant és a motorhiba jelző lámpa villogott. Azóta máshol teletankoltam, és eltűnt a hiba!

Link to comment
Megosztás:

Az én Z16XE-m visszaejti...

Mennyit agyaltok ezen, pedig egyszerű: az akku teljesítményétől (pontosabban indítóáramától) függ. Nekem a régi akkuval visszaesett, a mostanival nem. Amúgy a youtube videókból is e derül ki: jellemzően a dízeleknél nem estek le nullára a mutatók indítózás közben, éppen azoknál amikben általában nagyobb akksi van. Motorméret és évjárat irreleváns a kérdésben.

Link to comment
Megosztás:

Mennyit agyaltok ezen, pedig egyszerű: az akku teljesítményétől (pontosabban indítóáramától) függ. Nekem a régi akkuval visszaesett, a mostanival nem. Amúgy a youtube videókból is e derül ki: jellemzően a dízeleknél nem estek le nullára a mutatók indítózás közben, éppen azoknál amikben általában nagyobb akksi van. Motorméret és évjárat irreleváns a kérdésben.

Hááát, biztosan ennyire egyszerű/logikus?! :icon1: Volt akinél az új autó új akksival is visszaejtette, és azóta is megvan ezen jelenség nála... (Talán már azóta nem is a gyári akksi van a gépében...)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem kedves fórum lakó astra tulajdonosok!

Szeretném a segítségeteket kérni. Iparian csóró mivoltom ellenére sikerült belefutnom egy 99-es 1.4 xe kombiba. Szerkezetileg rendben van az autó és szépen jár, de nagyon sokat fogyaszt. Az EGR már le van deszkázva és az üzemanyag rendszer is ki van tisztítva. Viszont még mindíg kormos a gyertya és nem megfelelően gyorsul (fullad-hörög). Továbbá, amikor bemelegszik, megjelenik a hiba üzenet. Gyújtás levesz után eltűnik, de egy idő múlva visszajön. Van egy nagyon kedves ismerősöm, aki hibakód olvasóval megnézte, de semmit nem írt. Mivel nincs pénzem, kérlek titeket, ha tudtok tippeket adni, annak nagyon örülnék, mert nem tudom márka szervízbe vinni. Bocsánat ha hosszú és nehéz eset voltam. Előre is köszönöm a segítséget! Paja

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnek segitseget kerni! Egyik ismerosomnek van problemaja a G

astrajaval. 1.7 dti 75 LE isuzu motor. 50-80km/h

sebesseg kozt fura hangja van a motornak vagy

legalabbis afelol, meg rezonal a kasztni. 4esben

es 5osben is. olajcsere legszuro csere is most volt.

Talan futomuvel van valami.

Mit gondoltok, mi lehet a gond?

Valamint vezerlest milyen idokozonkent kell cserelni ennel a tipusnal?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. Ma arra lettem figyelmes, hogy balra teljesen kitekert kormánnyal indulva 2 fémes kattanást halottam előlről. utána megcsináltam máégegyszer ezt ismét. 1 km múlva már nem tudtam előhozni et a hangot. Jobbra kanyarnál nem és balra is csak ha fullra ki van tekerve. HA nem teljesen van kitekerve és gázt adok nem morog kattog semmi hangja. Mi lehet? Zsírozni kéne a féltengelyt? Gumiharang pár hete még ép volt teljesen.

Módosítva : Dj Menyus
Link to comment
Megosztás:

sziasztok. Ma arra lettem figyelmes, hogy balra teljesen kitekert kormánnyal indulva 2 fémes kattanást halottam előlről. utána megcsináltam máégegyszer ezt ismét. 1 km múlva már nem tudtam előhozni et a hangot. Jobbra kanyarnál nem és balra is csak ha fullra ki van tekerve. HA nem teljesen van kitekerve és gázt adok nem morog kattog semmi hangja. Mi lehet? Zsírozni kéne a féltengelyt? Gumiharang pár hete még ép volt teljesen.

szerintem külső féltengely csukló.

annak ilyen ropogós hangja van.

idővel egyre jobban, majd megszűnik a kerék hajtása.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.