Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A Z14XE-nek éppen 4000-nél van a nyomatékmaximuma, utána hanyatló ágba kerül, szóval sztem inkább a kis szünet utáni váratlan feltámadás/megtáltosodás a csoda.

Szerintem nem kéne torpannia, én ilyet egyik autómnál sem tapasztaltam, csak a max. teljesítményhez tartozó fordulatszám fölött. Az meg jóval feljebb van, 6000-körül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy nagyon kedves barátomnak szeretnék segíteni,akinek tegnap óta nem indul a z14xe astra g-je.

Annyit már tudunk,hogy a Delco márkájú önindítója adta meg magát,ami nem túl jó hír,

tekintve hogy mennyibe fáj egy új (nem Delco!!!) önindító... :o

Esetleg nem tudnátok egy olcsó,ámde garantáltan jó cuccot a számára?

...vagy egy jó tippet,hogy honnan szerezhetne egyet?

Három gyermekes apuka,a pénz nem veti fel,az autó viszont szinte létszükséglet a számukra!

Minden segítő szándékú megnyilvánulást előre is nagyon köszönök!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy nagyon kedves barátomnak szeretnék segíteni,akinek tegnap óta nem indul a z14xe astra g-je.

Annyit már tudunk,hogy a Delco márkájú önindítója adta meg magát,ami nem túl jó hír,

tekintve hogy mennyibe fáj egy új (nem Delco!!!) önindító... :o

Esetleg nem tudnátok egy olcsó,ámde garantáltan jó cuccot a számára?

...vagy egy jó tippet,hogy honnan szerezhetne egyet?

Három gyermekes apuka,a pénz nem veti fel,az autó viszont szinte létszükséglet a számukra!

Minden segítő szándékú megnyilvánulást előre is nagyon köszönök!!!

Mit jelent hogy megadta magát? Nem javítható?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem kéne torpannia, én ilyet egyik autómnál sem tapasztaltam, csak a max. teljesítményhez tartozó fordulatszám fölött. Az meg jóval feljebb van, 6000-körül.

Ezzel egyetértek. Igaz nekem Z12XE van, de ha 2ben hagyom teljes gázon kipörögni, 3500tól meglódul mint állat( a maga módján :) és egészen 6500ig nem is érzem, hogy megszakadna a húzás. 6500nál meg ugye letilt. Bár ilyet csak 1-2x csináltam, de 5-5500ig vígan húz ugyan olyan erővel.

Link to comment
Megosztás:

Mit jelent hogy megadta magát? Nem javítható?

Hát asszem a tekercselése égett le,mert zárlatos lett...

Amúgy milyen szakihoz kellene elvinni??? -autóvillamosságis emberhez talán?

...és vajon az kevesebbe fájna,mint ha venne egy használt,de jó Bosch vagy Hella márkájút?

(ha egyáltalán ezek beszerelhetőek egy Delco helyére...)

Link to comment
Megosztás:

Hát asszem a tekercselése égett le,mert zárlatos lett...

Amúgy milyen szakihoz kellene elvinni??? -autóvillamosságis emberhez talán?

...és vajon az kevesebbe fájna,mint ha venne egy használt,de jó Bosch vagy Hella márkájút?

(ha egyáltalán ezek beszerelhetőek egy Delco helyére...)

Persze, autóvillamosságihoz. Azt, hogy mennyibe kerülne a javítása, csak ő tudja megmondani, egy utat szerintem megér. Mert úgy látom, biztos diagnózis nincs, csak találgatsz.

Link to comment
Megosztás:

Persze, autóvillamosságihoz. Azt, hogy mennyibe kerülne a javítása, csak ő tudja megmondani, egy utat szerintem megér. Mert úgy látom, biztos diagnózis nincs, csak találgatsz.

Na igen: a biztos diagnózishoz le kellene szerelni a cuccot a helyéről,amihez a tulajnak sem helye,sem hozzáértése

nem adott...

...nekem pedig időm nincsen a napokban,mivel havonta csak egy gyenge hetet vagyok itthon,a többit külföldön.

Viszont a megközelítőleges diagnózist egy Opel szervíz vezető szerelője adta,aki szerint ezeknél ez gyakorlatilag típushiba...

Mármint a Delco márkájúakkal szerelt példányoknál!!!

Köszönöm azért a hozzászólásodat és természetesen utána járok,hogy mibe fájhat egy ilyen rendbe rakás,aztán meglátjuk,

mi lesz végül.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem kéne torpannia, én ilyet egyik autómnál sem tapasztaltam, csak a max. teljesítményhez tartozó fordulatszám fölött. Az meg jóval feljebb van, 6000-körül.

Na igen, ezért írtam, hogy valahogy fura ez a pillanatnyi erőelfogyás 4500-5000 tartományban. Ha eltelik az 1-2 másodperc, utána megint megy szépen 6000-6500-ig. Arra gondoltam, hogy esetleg a fojtószelep szorulhat abban az állásban, mikor több levegőt kér azon a fordulaton. Más ötletem nagyon nincs, de ilyen hidegben ezért az apró hibáért nem dönteném szét, majd tavasszal nekiesek a takarításának. Esetleg légtömegmérő nem szólhat ebbe bele?

Módosítva : beghyn
Link to comment
Megosztás:

Nekünk a vekin ugyanez van, indításkor felvillan az abs lámpa, majd pár másodperc múlva kialszik. Akku kb 1 éves, töltés jó, mégis ezt csinálja. Régebben csinálta ezt, majd egyszer abbamaradt, nem villant vissza, mostanában meg megint elkezdte, ráadásul szinte minden indításkor ez van. Viszont működik, így nem foglalkozok vele.

Szintént zenész, vagyis ABS. Működik, kialszik, de nekem sztem vásárlás óta (kb másfél éve van nálam), Nem figyeltem h hideg melegben milyen. Tankjelző meg le is fog esni indítózásál, ez normális, nem akku hiba sztem, mivel nagy áramot vesz fel az indítómotor és a gyújtás. Ezért van az is, hogy a rádió meg a lámpák is lekapcsolnak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom mire vélni azt a problémát, hogy ha a kipörgésgátlóm, abs-em müködik akkor egy "fémhangot" hallani

Én is hallok ABS-nél. SZtem teljesen okés ez a hang. Meg érzem h rugdos is a pedál.

Más kocsiknál is hallottam ezt a fémes hangot.

Link to comment
Megosztás:

Ma végre kicseréltem az ablakmosószivattyút... Kétszer is ;) úgy raktam be hogy az előző volt mégis fordítva működött. Amikor előre akartam vizet akkor hátrament és fordítva. Ezért újra szétszedtem és megcseréltem a csöveket. Csak másodjára már nem figyeltem hogy folyik ki a víz :) lett egy kis tócsa. mondjuk a csövek nem mutatnak valami fixen, remélem nem esik szét menetközbe. majd igyekszem kevés vizet a tartályban tartani :)

jöhet a kiegyenlítő tartály csere. konkrétan barna benne a víz. azt is egyszer cserélni??? és csere után kell valamit pumpálni vagy mi? vagy csak csere aztán vízzel feltölteni és kész?

Link to comment
Megosztás:

Ma végre kicseréltem az ablakmosószivattyút... Kétszer is ;) úgy raktam be hogy az előző volt mégis fordítva működött. Amikor előre akartam vizet akkor hátrament és fordítva. Ezért újra szétszedtem és megcseréltem a csöveket. Csak másodjára már nem figyeltem hogy folyik ki a víz :) lett egy kis tócsa. mondjuk a csövek nem mutatnak valami fixen, remélem nem esik szét menetközbe. majd igyekszem kevés vizet a tartályban tartani :)

jöhet a kiegyenlítő tartály csere. konkrétan barna benne a víz. azt is egyszer cserélni??? és csere után kell valamit pumpálni vagy mi? vagy csak csere aztán vízzel feltölteni és kész?

Egyszerű cserélni.

De most a rendszerben barna a víz, vagy csak a tartály készült el, és "barnult be", amit nem nagyon értek. Mert, ha le volt tömítőzve a rendszer, akkor bizony, hiába cserélsz tartályt, idővel újra barna lesz. A hűtőtömítőt eltávolítani, kimosni szinte lehetetlen a csövekből, blokkból és újra felüti a fejét a kiegyenlítő tartályban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy nagyon kedves barátomnak szeretnék segíteni,akinek tegnap óta nem indul a z14xe astra g-je.

Annyit már tudunk,hogy a Delco márkájú önindítója adta meg magát,ami nem túl jó hír,

tekintve hogy mennyibe fáj egy új (nem Delco!!!) önindító... :o

Esetleg nem tudnátok egy olcsó,ámde garantáltan jó cuccot a számára?

...vagy egy jó tippet,hogy honnan szerezhetne egyet?

Három gyermekes apuka,a pénz nem veti fel,az autó viszont szinte létszükséglet a számukra!

Minden segítő szándékú megnyilvánulást előre is nagyon köszönök!!!

Ha javíthatatlannak bizonyul, nekem van egy eladó. Garantáltan jó!

http://racing-bazar.hu/alkatresz/onindito_generator/opel_indito_motor_onindito_astra_f_g_

Link to comment
Megosztás:

Generátor (hosszbordás szíj) levétele csak annyiból áll, hogy villáskulccsal ráfogok a feszítőgőrő csavarra és hátrafelé/balra nyomom? Ilyenkor nem lazul le a csavar? Vagy visszafelé csak meg kell tépni?

Illetőleg generátor szíjtárcsa anya mennyire van meghúzva? (hogy hátul ne feszüljön neki a generátor háznak/a tengely képes legyen elfordulni). Vagy önzárós anyával illik?

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Generátor (hosszbordás szíj) levétele csak annyiból áll, hogy villáskulccsal ráfogok a feszítőgőrő csavarra és hátrafelé/balra nyomom? Ilyenkor nem lazul le a csavar? Vagy visszafelé csak meg kell tépni?

Illetőleg generátor szíjtárcsa anya mennyire van meghúzva? (hogy hátul ne feszüljön neki a generátor háznak/a tengely képes legyen elfordulni). Vagy önzárós anyával illik?

A hogy csináld azt írja, hogy a feszítő görgőn a csavart az óramutató járásával ellentétesen mintha forgatnád, és akkor le lehet venni a szíjat. Elvileg nem

lazulhat az meg.

Amúgy neked mázlid van, mert nekem a Z14XEP-n az egyik motortartót ki kell vennem. Jut eszembe Z14XEP-n valaki cserélt már hosszbordás szíjat? Mert én a motortartó baki kivételétől félek, hogy azt hogyan kellene. Igaz 150e km van 10 év van megadva, úgyhogy még van így 30e km-em. :)

Link to comment
Megosztás:

Mert én a motortartó baki kivételétől félek, hogy azt hogyan kellene. Igaz 150e km van 10 év van megadva, úgyhogy még van így 30e km-em. :)

Pedig nem nagy meló. Krokodillal megtámasztod a motort, motortartó bak le, régi szíj le új fel, motortartó visszatesz, krokodil ki oszt csókolom. Nagyon hibázni sem lehet.

Tegnap megjött az új váltószoknya, egy hangyányival jobban néz ki. Már csak az insignia spricniket kell beleszorni, mert a gyári az borzalom.

Előtte: http://www.ultraimg.com/images/izwSo.jpg

utána:http://www.ultraimg.com/images/IArP.jpg

Link to comment
Megosztás:

Pedig nem nagy meló. Krokodillal megtámasztod a motort, motortartó bak le, régi szíj le új fel, motortartó visszatesz, krokodil ki oszt csókolom. Nagyon hibázni sem lehet.

Tegnap megjött az új váltószoknya, egy hangyányival jobban néz ki. Már csak az insignia spricniket kell beleszorni, mert a gyári az borzalom.

Előtte: http://www.ultraimg.com/images/izwSo.jpg

utána:http://www.ultraimg.com/images/IArP.jpg

Akkor majd beruházok egy krokodilba, de lehet az nélkül is meg lehet oldani, elég gondolom alábakolni valamivel. :) Meg lesz a szerelés árán. Szíjjal együtt 12e-et kérnek a cseréért.

Link to comment
Megosztás:

Akkor majd beruházok egy krokodilba, de lehet az nélkül is meg lehet oldani, elég gondolom alábakolni valamivel. :) Meg lesz a szerelés árán. Szíjjal együtt 12e-et kérnek a cseréért.

Szia!

Nem okoskodni szeretnék, csak halkan megjegyezném, hogy novemberben a Szerviz4+ keretén belül (ha jól tudom most is érvényes) 7990Ft volt a szakszervizben a csere Conti szíjjal...

Link to comment
Megosztás:

Szintént zenész, vagyis ABS. Működik, kialszik, de nekem sztem vásárlás óta (kb másfél éve van nálam), Nem figyeltem h hideg melegben milyen. Tankjelző meg le is fog esni indítózásál, ez normális, nem akku hiba sztem, mivel nagy áramot vesz fel az indítómotor és a gyújtás. Ezért van az is, hogy a rádió meg a lámpák is lekapcsolnak.

Na, mostmár nincs olyan hideg és a kocsi is meg lett hajtva hosszabb távon(előtte csak városban ment egy pár napig), elmúlt a jelenség. Tankjelző sem esik vissza.

Szerintem nem normális a tankjelző leesése, mivel sose szokott ilyet csinálni, csak a múltkori hidegben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

98-as G Astram van X16XEL-es motor kóddal és F_48-as alvázszámmal. A gondom az hogy kilyukadt a szervócső (gumicső része) ami a szivattyú aljáról megy a kormányműre. Utánna érdeklődtem a javításának de nem nagyon ajánlják mert hogy utána remeghet a kormány. Állítólag van benne valamilyen kalibrált furat és ez miatt lehet. A gumicső két részből van kb a felénél van egy roppantó olyan mint amilyennel a két végére a fémcsövet roppantották rá. Lehetséges hogy ebben van az a furat? Illetve valaki cserélt-e,javított-e ilyen csövet? Mert az eredeti horror árban van. Milyen megoldást lehet rá találni?

Link to comment
Megosztás:

Na, mostmár nincs olyan hideg és a kocsi is meg lett hajtva hosszabb távon(előtte csak városban ment egy pár napig), elmúlt a jelenség. Tankjelző sem esik vissza.

Szerintem nem normális a tankjelző leesése, mivel sose szokott ilyet csinálni, csak a múltkori hidegben.

Biztos hogy nem normális a tankjelző leesése. Ezek amiket írtál kezdődő akkumulátor gond lehet, főleg akkor ha naponta használod az autót hosszabb időre és kevés indítással. Ha csak néha napján van használva az autó akkor természetes is lehet az akksi megmerülése.

Az akku gyengeséget a középen lévő rádió,dátum kijelző elhalványulásán is észre lehet venni indításkor.

Módosítva : pellő
Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy nem normális a tankjelző leesése. Ezek amiket írtál kezdődő akkumulátor gond lehet, főleg akkor ha naponta használod az autót hosszabb időre és kevés indítással. Ha csak néha napján van használva az autó akkor természetes is lehet az akksi megmerülése.

Az akku gyengeséget a középen lévő rádió,dátum kijelző elhalványulásán is észre lehet venni indításkor.

Hát, nem a tudom... Nálam mindig is visszaejtette indítózáskor a mutatót az üzemanyagjelző. Ráadásul a középső kijelző megvilágításának fényereje nem csak indítózáskor halványul valamennyit, elég csak a kormányt tekerni (ilyenkor még a rendes világítás -lámpák- is halványodnak pl parkoláskor jól látni). Volt már téma a fórumon, mások szerint ez a jelenség náluk is megvan, tehát ezek szerint normális...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.