Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

ma eltudtuk indítani a kocsit, behúzattuk, kb 20-30 méter múlva már ment is.

Egy 20 km-es melegítő járatás után töltés oké 14.00 V

Valószínűleg a lemerült aksi miatt nem indult tegnap reggel, és a sok indítózás miatt megszívta magát, utána meg azért nem.

Most csak az aksira kell figyelnem hogy megdöglik e, vagy leszívja valami.

Köszi mindenkinek aki hozzászólt és segített!

Link to comment
Megosztás:

Neeeeem! :pinch: :omg:

Ha visszaolvasnál akkor megtalálnád amit már 1000x írtunk a fagyizásról!!

A lényege, hogy a sok városi használattól, vagyis inkább az alacsony fordulatszám miatt, a szelepek elkokszosodnak. Ez vezet a szelep szorulásához és a nálad is fönnálló hibakódhoz!

Megoldás: Magas fordulatszámon 4000rpm fölött menni 20-25km-t (4.-ben autópályán).

Ez a fagyizás elnevezés pedig onnan jött, hogy a pesti szakik így mentek le Fehérvárra elnyalni egy fagyit.

Ezt a régi fórumlakók még olvashatták!

Apropó! Most néztem, hogy az idén lesz 10 éves a regisztrációm az oldalon!

Nem kaphatnék ajándékba egy korlátlan hozzászólási lehetőséget?! :hiya:

Sziasztok!

Ugyan ezzel a problémával küzdök én is. A szerelő tanácsára most cseréltek a kocsin gyújtó trafót,(arany árban adták), de nem oldotta meg a problémát. Nincs erre valami tartósabb, véglegesebb javítási mód, csak a kiégetés?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ugyan ezzel a problémával küzdök én is. A szerelő tanácsára most cseréltek a kocsin gyújtó trafót,(arany árban adták), de nem oldotta meg a problémát. Nincs erre valami tartósabb, véglegesebb javítási mód, csak a kiégetés?

Tényleg gyújtótrafót cseréltek szelepleragadásra? Akkor megvan, hogy honnan tartják el magukat a szervizek. Igen, csak a kiégetés segít. Ezek a rohadt Otto motorok már csak ilyenek, hogy üzemi hőmérsékleten és fordulaton szeretnek működni. Tartósan.

Módosítva : beghyn
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ugyan ezzel a problémával küzdök én is. A szerelő tanácsára most cseréltek a kocsin gyújtó trafót,(arany árban adták), de nem oldotta meg a problémát. Nincs erre valami tartósabb, véglegesebb javítási mód, csak a kiégetés?

Gondolom ő is trafóhibának értelmezi az égéskimaradás nevű hibakódot...

Kicsit pörgesd jobban, néha hajtsd meg, akkor nem jelentkezik a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom ő is trafóhibának értelmezi az égéskimaradás nevű hibakódot...

Kicsit pörgesd jobban, néha hajtsd meg, akkor nem jelentkezik a probléma.

Köszönöm a választ, de azt nem értem, hogy ha jelentkezik a hiba a kokszosodás miatt (egy henger leáll), leállítom a motort és ha újra elindítom már nem csinál semmit. Megy mind a négy henger rendesen és többnyire aznap már nem is jelentkezik újra a hiba. Attól, hogy leállítom a motort a kokszosodás még nem szűnik meg, akkor meg mitől nem jelentkezik újra a hibakód?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ, de azt nem értem, hogy ha jelentkezik a hiba a kokszosodás miatt (egy henger leáll), leállítom a motort és ha újra elindítom már nem csinál semmit. Megy mind a négy henger rendesen és többnyire aznap már nem is jelentkezik újra a hiba. Attól, hogy leállítom a motort a kokszosodás még nem szűnik meg, akkor meg mitől nem jelentkezik újra a hibakód?

Mert a szelepszorulás ilyen alattomos. Egyszer szorul, egyszer nem.

Link to comment
Megosztás:

Én sem szoktam pergetni a motort.10km-re dolgozom addig be sem melegszik rendesen.Néha megyek anyósékhoz az 80 km,de nem megyek pályán mióta megszüntették a 3 napos pályamatricát.3000-nél szoktam elváltani ha már bemelegedett,hidegen 2000-2500-nál.Még nem szorult be a szelep.Mondjuk spurit szoktam használni,bár nem tudom csinál-e valamit.Placebo hatásnak jó:)

Link to comment
Megosztás:

De miért nem pörgetitek tovább?

Nem fog belepusztulni az a motor, a Z16XE nyomatékmaximuma pl. 3600-nál van... ki se használod ha 3000-nél elváltasz...

Szvsz akkor használnád a leghatékonyabban, ha úgy vezetnél hogy váltás után a nyomatékmaximum környékére essen vissza a fordulatszám, azaz bőven jó lenne 3800-4000 körül váltani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jól mondja Gabika!

Ezek 16 szelepes motorok, nem 3000 alatti fordulatra lettek tervezve :/

Amióta Asszonykám is úgy használja az X20XEV-jét ahogy kell azóta sokkal dinamikusabb az autó, mivel képes öntisztulni a motor és ez nem utolsó sorban a fogyasztásra is jótékony hatással van!

Link to comment
Megosztás:

üdv

van egy kis elektronikai problémám... a csomagtérvilágítás halványan ugyan de világít menet közben míg le nem állítom a gépjárművet és le nem zárom az ajtókat. a csomagtér fizikai nyitására a lámpa megfelelő fényerősséggel üzemel. Ez az elmúlt 1-2 napban (-tól) tapasztalható.

És talán összefüggés lehet egy korábbi problémával amikor is nem működött a lámpa majd egy itteni szaki tanácsára vastagabb rögzítősavar (mint földelés) került beszerelésre a működtető nyomógomb helyére mely elmarta a korábban kialakult rozsdát.

nem tudom mi lehet a baj...

valaki esetleg?

köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek.

Az elmúlt 2 napban iszonyatos zakatolásba kezdett a fűtő venti a sasban. Minden fokozaton zakatol(kivéve 0 állásban). Ha kiszedem a ventit, abban csúszó csapágyak vannak? Gondoltam kipucolom és megkenem. Hátha elhallgat. Vagy menthetetlen lett?

Előre is köszönöm. További szép estét.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek.

Az elmúlt 2 napban iszonyatos zakatolásba kezdett a fűtő venti a sasban. Minden fokozaton zakatol(kivéve 0 állásban). Ha kiszedem a ventit, abban csúszó csapágyak vannak? Gondoltam kipucolom és megkenem. Hátha elhallgat. Vagy menthetetlen lett?

Előre is köszönöm. További szép estét.

Nem lóg bele valami a szélkerékbe? Legutóbb mikor szétbombáztam, valami cafrang belelógott és az darált. Kapd szét, nem egy ördöglakat, csak a hely kicsi.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

De miért nem pörgetitek tovább?

Nem fog belepusztulni az a motor, a Z16XE nyomatékmaximuma pl. 3600-nál van... ki se használod ha 3000-nél elváltasz...

Szvsz akkor használnád a leghatékonyabban, ha úgy vezetnél hogy váltás után a nyomatékmaximum környékére essen vissza a fordulatszám, azaz bőven jó lenne 3800-4000 körül váltani.

Megszoktam a C20NE-t azt nem kellett pörgetni.Néha megküldöm ezt is,de nem sűrűn.Munkába menet biztos nem fogom hidegen szétpörgetni.Anyósékhoz a 3-as úton megyek,ott néha megelőzök egy pár kocsit,akkor kihúzatom.

Link to comment
Megosztás:

Melegen valóban pörgetni kell (kellene*) ezen motorokat. De hidegen az Ecotec szelepszár szimering sajátosságai miatt kerülni kell a magas fordulatot. Ez persze sok alkatrészre igaz (hidegen nem pörgetjük a kímélés végett), de nagyon alacsonyan elváltva hidegen szintén gyilkolás, túl nagy terhelés kapnak bizonyos szerkezeti elemek. Hidegen, állítólag az a legjobb, ha 2200-2500 környékén van az elváltás és 1800 alá nincs engedve, inkább hagyni kell alacsonyabb fokozatban...

*Én pl legtöbbet városban használom (sajnos), szerintem már kettesben 3600-3800 környékén átlépném a megengedett sebességhatárt és még akkor hol a többi fokozat... :icon1: Így a "kihúzatás" csak bizonyos esetekben kivitelezhető...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már egy ideje nem jártam itt a fórumon, mert egy "kis" változás áll be a családba. :D Lenne is két kérdésem.

1. Mivel semmilyen tapasztalatom nincs a biztonsági gyerekülésekel kapcsolatban, néhány tanácsot várnék, mire kell figyelni vásárlásnál. Azt láttam, hogy valamiféle kategóriák vannak, de nem igazán értettem, mert amiket megnéztem, volt rajtuk 0-9kg és 9-16 kg cimke is.

2. Mióta beállt ez a hideg idő, indításnál(inkább csak az első hidegindításnál) kigyullad az ABS visszajelzője, majd egy kis idő után elalszik. Gyújtásráadásnál, az önteszt után kialszik, csak indítózásnál gyullad ki. Egyébként működik, kipróbáltam. Menet közben fel sem villan, tehát csak indításnál lehet valami. Ehhez hozzátartozik még, hogy a kézifék előszeretettel beragad ebben az időben, ezt olajcserével egybekötve fogom javíttatni egy hónap múlva. Bár ennek lehet semmi köze hozzá. Természetesen nem járok beragadt fékkel, nem szoktam behúzni, ha mégis muszáj, akkor utána meghintáztatom előre-hátra, az segíteni szokott. Gondoltam még az akksira is, mert hidegindításnál az üzemanyagmutató lemegy, és csak beindulás után megy vissza. Lehet leesik a fesz. Minden más normálisan működik. Az akkura majd rámérek valamelyik nap, most nem tudok.

Előre is köszönök minden segítő hozzászólást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már egy ideje nem jártam itt a fórumon, mert egy "kis" változás áll be a családba. :D Lenne is két kérdésem.

1. Mivel semmilyen tapasztalatom nincs a biztonsági gyerekülésekel kapcsolatban, néhány tanácsot várnék, mire kell figyelni vásárlásnál. Azt láttam, hogy valamiféle kategóriák vannak, de nem igazán értettem, mert amiket megnéztem, volt rajtuk 0-9kg és 9-16 kg cimke is.

2. Mióta beállt ez a hideg idő, indításnál(inkább csak az első hidegindításnál) kigyullad az ABS visszajelzője, majd egy kis idő után elalszik. Gyújtásráadásnál, az önteszt után kialszik, csak indítózásnál gyullad ki. Egyébként működik, kipróbáltam. Menet közben fel sem villan, tehát csak indításnál lehet valami. Ehhez hozzátartozik még, hogy a kézifék előszeretettel beragad ebben az időben, ezt olajcserével egybekötve fogom javíttatni egy hónap múlva. Bár ennek lehet semmi köze hozzá. Természetesen nem járok beragadt fékkel, nem szoktam behúzni, ha mégis muszáj, akkor utána meghintáztatom előre-hátra, az segíteni szokott. Gondoltam még az akksira is, mert hidegindításnál az üzemanyagmutató lemegy, és csak beindulás után megy vissza. Lehet leesik a fesz. Minden más normálisan működik. Az akkura majd rámérek valamelyik nap, most nem tudok.

Előre is köszönök minden segítő hozzászólást.

Szia,

én is akksira gondolnék, ha önteszt OK, és menet közben sem villan fel, s működik az ABS.

Mennyi idős az akksi? Mert 4-6 éves kora között már erősen az akksira terelődne a gyanú.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már egy ideje nem jártam itt a fórumon, mert egy "kis" változás áll be a családba. :D Lenne is két kérdésem.

1. Mivel semmilyen tapasztalatom nincs a biztonsági gyerekülésekel kapcsolatban, néhány tanácsot várnék, mire kell figyelni vásárlásnál. Azt láttam, hogy valamiféle kategóriák vannak, de nem igazán értettem, mert amiket megnéztem, volt rajtuk 0-9kg és 9-16 kg cimke is.

Előre is köszönök minden segítő hozzászólást.

Szia,

A gyereküléses kérdésedre:

Célszerű a következő dolgokra figyelni:

Amíg nagyon törpe a gyerkőc valószínűleg hordozóban utazik (ez vagy a babakocsihoz tartozó vagy különálló).

Ha már cseperedik, akkor lehet dilemmázni a 9-36kg (ez a kategória lényegében kiszolgálja a gyereket) vagy 9-15kg stb. stb...

Ami viszont fontos lehet:

- dönthetőség (ha hosszabb távon utaztok, akkor döntve kényelmesebb aludnia) ezzel viszont a stabilitásból feladsz (vagy nagyon drága modellt veszel);

- oldalvédelem, remélhetőleg már nem gyártanak enélkül gyerekülést;

- a gyerekülés saját biztonsági öve, vagy un. pajzsa: ha biztonsági öve van, akkor mindenképp legyen egyszerűen becsatolható (pl. ne 5 külön csateleme legyen, hanem csak 3: 1-1 a jobb/bal váll és csípőhevederen és 1 a lábközötti hevederen). Ha pajzsosban gondolkodsz, előtte próbáljátok ki, hogy a gyerek megül-e benne. A pajzsosoknak van a legnagyobb védelme, cserébe meglehetősen kevés mozgásteret biztosít.

- a gyerekülés rögzítésa a járműben: ISOFIX / biztonsági öv. Ha az autó saját biztonsági övét használja, akkor érdemes olyat keresni aminek van egy egy spanifer szerű racsnis feszítője és ezzel lehet a gyerekülés berakását követően a biztonsági övet rendesen megfeszíteni.

Nem egyszerű és nem olcsó. Érdemes lehet még börzéken és használt modellekben gondolkodni, néha rá lehet futni egy-egy prémium kategóriás nyugati darabra nem horror áron.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekünk a vekin ugyanez van, indításkor felvillan az abs lámpa, majd pár másodperc múlva kialszik. Akku kb 1 éves, töltés jó, mégis ezt csinálja. Régebben csinálta ezt, majd egyszer abbamaradt, nem villant vissza, mostanában meg megint elkezdte, ráadásul szinte minden indításkor ez van. Viszont működik, így nem foglalkozok vele.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

A gyereküléses kérdésedre:

Célszerű a következő dolgokra figyelni:

Amíg nagyon törpe a gyerkőc valószínűleg hordozóban utazik (ez vagy a babakocsihoz tartozó vagy különálló).

Ha már cseperedik, akkor lehet dilemmázni a 9-36kg (ez a kategória lényegében kiszolgálja a gyereket) vagy 9-15kg stb. stb...

Ami viszont fontos lehet:

- dönthetőség (ha hosszabb távon utaztok, akkor döntve kényelmesebb aludnia) ezzel viszont a stabilitásból feladsz (vagy nagyon drága modellt veszel);

- oldalvédelem, remélhetőleg már nem gyártanak enélkül gyerekülést;

- a gyerekülés saját biztonsági öve, vagy un. pajzsa: ha biztonsági öve van, akkor mindenképp legyen egyszerűen becsatolható (pl. ne 5 külön csateleme legyen, hanem csak 3: 1-1 a jobb/bal váll és csípőhevederen és 1 a lábközötti hevederen). Ha pajzsosban gondolkodsz, előtte próbáljátok ki, hogy a gyerek megül-e benne. A pajzsosoknak van a legnagyobb védelme, cserébe meglehetősen kevés mozgásteret biztosít.

- a gyerekülés rögzítésa a járműben: ISOFIX / biztonsági öv. Ha az autó saját biztonsági övét használja, akkor érdemes olyat keresni aminek van egy egy spanifer szerű racsnis feszítője és ezzel lehet a gyerekülés berakását követően a biztonsági övet rendesen megfeszíteni.

Nem egyszerű és nem olcsó. Érdemes lehet még börzéken és használt modellekben gondolkodni, néha rá lehet futni egy-egy prémium kategóriás nyugati darabra nem horror áron.

használtat csak ismerőstől,nem tudhatod,hogy karambolban részt vett-e az ülés :huh:

a gyerekem biztonsága megér ennyit,én legalábbis így gondolkodtam mikor újat vettem

Előtte megnéztem az ülés teszteket és elolvastam sok használói véleményt

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem-nem...

Fagyizás az itteni szlengben a motor kiégetését jelenti. Azaz, hosszabb utat (>50km) magasabb fordulaton (kb. 4000) megtenni, hadd tisztuljanak ki a szelepfészkek, meg a lerakódások a motorból. Enyhébb esetekben ez tudja orvosolni a gyújtáshibás panaszokat.

Úgy általában pedig a 16 szelepes benzines ecotec-eket ajánlatos mindig – ésszerű határok között – forgatni, terhelni, hogy megelőzhetőek legyenek az ilyen bajok.

A kulcsszó: "ésszerű határok között". :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már egy ideje nem jártam itt a fórumon, mert egy "kis" változás áll be a családba. :D Lenne is két kérdésem.

1. Mivel semmilyen tapasztalatom nincs a biztonsági gyerekülésekel kapcsolatban, néhány tanácsot várnék, mire kell figyelni vásárlásnál. Azt láttam, hogy valamiféle kategóriák vannak, de nem igazán értettem, mert amiket megnéztem, volt rajtuk 0-9kg és 9-16 kg cimke is.

2. Mióta beállt ez a hideg idő, indításnál(inkább csak az első hidegindításnál) kigyullad az ABS visszajelzője, majd egy kis idő után elalszik. Gyújtásráadásnál, az önteszt után kialszik, csak indítózásnál gyullad ki. Egyébként működik, kipróbáltam. Menet közben fel sem villan, tehát csak indításnál lehet valami. Ehhez hozzátartozik még, hogy a kézifék előszeretettel beragad ebben az időben, ezt olajcserével egybekötve fogom javíttatni egy hónap múlva. Bár ennek lehet semmi köze hozzá. Természetesen nem járok beragadt fékkel, nem szoktam behúzni, ha mégis muszáj, akkor utána meghintáztatom előre-hátra, az segíteni szokott. Gondoltam még az akksira is, mert hidegindításnál az üzemanyagmutató lemegy, és csak beindulás után megy vissza. Lehet leesik a fesz. Minden más normálisan működik. Az akkura majd rámérek valamelyik nap, most nem tudok.

Előre is köszönök minden segítő hozzászólást.

Hello!

2. Indításkor 10V alá esik a feszültség, akkor világit az ABS jelecske ha jól emlékszem "itt olvastam". Még kb. 2év és csere lesz. Saját tapasztalat.

Üdv X

Módosítva : xenof
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Ma ismét előjött az indítási hibám, hogy csak teker de nem indul. Amint hozzáérek a gázpedálhoz beindul és mintha mi sem történt volna. Hibakódot sose tárol, egy ilyen nem indulás után utána pöccre indul mint az esetek 99,9%-ában. Z12XE AGR nincs.

Fojtószelep takarítás kéne neki?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom az okát, lehet, hogy jó így. Szépen húz négyezres fordulatig. Majd ez az intenzitás 4500 után alábbhagy. Mintha egy lakógyűlést hívna össze az ecu, hogy mi legyen, majd miután döntés születik, húz tovább. Ez normális? Nem mintha napi szinten kergetném ilyen magasságokba, de néha kell a fagyi. Egr vakolva.

Módosítva : beghyn
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.