Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdvözletem mindenkinek. 3 darab kérdéssel fordulnék hozzátok. Egy 2001es 1.8as 16 szelepes Astra G-ről lenne szó. Az első kérdésem az lenne,hogy miért világít a motor diagnosztika? Géppel meglett nézve, lamdbaszondát dobja ki hibakódnak. Az autó hidegen indításkor kb 20-30 másodpercig 1300as fordulaton pörög aztán szépen lemegy 800 környékére. Ezután ha az autót meghúzatom, magasabb fordulaton használom, akkor a motordiagnosztika világítás kialszik és kb 10-20 kilométer megtétele után újra kivillan,és akárhányszor játszom el ezt ugyanez a probléma. Mi lenne a megoldás?

A másik kérdésem pedig az lenne,h mitől párásodik eszeveszettül az egész autó? Kormánymű cserén átesett az autó,és azóta kopog amikor egy-egy kátyúba bele megyek, de csak a jobb oldalával,illetve ha jobbra tekerem a kormányt? Mi lehet a baj?

A hibakódra tipp: tisztítsd ki a fojtószelepházat alaposan, nekem ugyanezek voltak a tünetek mint amit írtál, tisztítás után megjavult.

Párásodásra meg cserélj pollenszűrőt, vagy szüntesd meg a beázást ha van.

Link to comment
Megosztás:

Már bocsánat, de nettó hülyeség az összes astra párásodik sztereotípia. Csak akkor párásodik, ha a behalt külső-belső levegő csappanytú mozgató motort vagy meg nem csinálod, vagy mindig kinti állásba rögzíted (mint én). Onnantól kezdve Pá pá pára. Előtte én sem láttam ki, megcsináltam, azóta nyoma sincs párának.

Ezt én is meg tudom erősíteni. Nekem is eltört az a sz@r, fixen rögzítettem, illetve időben cserélem a pollenszűrőt. Szinte mindig ketten ülünk a kocsiban és a venti 1-es fokozatban majdnem mindig, mégsem párásodik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudja valaki hogy az első ajtón levő "R" vagy milyen betű hogyan van felrakva,ill.hogyan lehet leszedni vagy esetleg hol lehet ilyet kapni?Ajtócsere után a bal oldalról hiányzik nekem és szeretném ha egyforma lenne a két ajtó.

Köszönöm szépen.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem mindenkinek. 3 darab kérdéssel fordulnék hozzátok. Egy 2001es 1.8as 16 szelepes Astra G-ről lenne szó. Az első kérdésem az lenne,hogy miért világít a motor diagnosztika? Géppel meglett nézve, lamdbaszondát dobja ki hibakódnak. Az autó hidegen indításkor kb 20-30 másodpercig 1300as fordulaton pörög aztán szépen lemegy 800 környékére. Ezután ha az autót meghúzatom, magasabb fordulaton használom, akkor a motordiagnosztika világítás kialszik és kb 10-20 kilométer megtétele után újra kivillan,és akárhányszor játszom el ezt ugyanez a probléma. Mi lenne a megoldás?

A másik kérdésem pedig az lenne,h mitől párásodik eszeveszettül az egész autó? Kormánymű cserén átesett az autó,és azóta kopog amikor egy-egy kátyúba bele megyek, de csak a jobb oldalával,illetve ha jobbra tekerem a kormányt? Mi lehet a baj?

Pollenszűrű 2 hete lett cserélve. A levegőt nagyon szépen fújja. A hideget meleget is, minden fokozatban.

Link to comment
Megosztás:

Pollenszűrű 2 hete lett cserélve. A levegőt nagyon szépen fújja. A hideget meleget is, minden fokozatban.

Ettől még a külső-belső levegő állitó csappantyú el lehet törve. Esetleg beereszti valahol a vizet a verda, vagy a radiátor környékén szökik a víz. Valami oka biztosan van a párásodásnak. Anyós ülés mellett az alvázszámtakaró kis bizbaszt ha felszeded, nem vizes az alsó szivacs?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudja valaki hogy az első ajtón levő "R" vagy milyen betű hogyan van felrakva,ill.hogyan lehet leszedni vagy esetleg hol lehet ilyet kapni?Ajtócsere után a bal oldalról hiányzik nekem és szeretném ha egyforma lenne a két ajtó.

Köszönöm szépen.

Üdv!

Szia!

Cromax-ba lehet kapni 4xxxFt. A hátulja gyárilag ragasztós (asszem 3M-es), beméred a másik oldal alapján és felragasztod. Inkább kétszer mérj, mert visszaszedni nem egyszerű és utána a gyári ragasztórétegnek annyi. Igaz, szerintem egy karosszériás pár ezerért megoldja úgy is tökéletesen. Jobb lenne ha várnál amíg jobb idő lesz, én jéghideg fémre nem ragasztanám fel...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Adott egy 1.2 astra aminél a napokban előjött egy olyan probléma,hogy meleg motornál leáll alattam és utána elég nehezen indul.

Ez lámpánál alapjáraton fordul elő,menet közben még nem tapasztaltam!

Hibát is dob 0335! Ez főtengely jeladót jelent,ha jól néztem utánna.

Mennyire költséges ez a játék,és mennyire bonyolult ennek a cseréje?

Tapasztalatokat,válaszokat előre is köszönöm!

z12xe...

Nekem volt hasonló gondom 4-5 éve ugyanilyen motorral, de nem emlékszem a részletekre, akkoriban nem érdekeltek ennyire az autók. Viszont egyetlen lényeges különbség, hogy nem alapjáraton fordult elő. Ha jól emlékszem nekem is valami jeladót cseréltek benne és talán az Opelnél javították, megnézem majd a számlákat. Pár alkalommal a jelenség elég félelmetes volt, méghozzá amikor az autópályán jött elő. A kijárat előtt levettem a lábamat a gázról és csak gurulni szerettem volna. Na ekkor leesett a fordulat, felvillant a venti ikon, meg a motoré, de talán még az olajos is és leállt minden. Én meg gurultam százzal fék és kormányszervó nélkül a kijáratban, éles kanyarban. Viszont az újraindítás probléma nélkül ment, volt amikor a gurulás közben is sikerült. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen szóltam már hozzá, de azért figyelemmel követtem a fórumot. Most viszont van egy problémám,a visszapillantó tükörrel,a bal oldali a ludas. Az lenne, hogy ha bekapcsolom a tükör fűtést akkor a jobb oldali az elég hamar felmelegszik viszont a bal oldali az épp hogy csak alig érezhetően langyos majd nem hideg. Ha valaki találkozott már ilyennel vagy tudja mi lehet a hiba oka és megosztaná azt szívesen venném. Már néztem tükörlapot az utángyártott az 4 ezer körül van a gyári meg 26 ezer, feleslegesen nem akarok beruházni ha meglehet oldani más képp is, és még soha nem szedtem szét a tükröt nem is tudom hogy kell kivenni a tükör lapot nem szeretném eltörni.

Köszi

Szerintem kezd leválni a tükör a fűtőlapról.

A jobb felső sarkon kell benyomni a tükröt, ekkor a bal aljánál alá lehet nyúlni és óvatosan lepattintani a gömbökről. Szerencsés ezt fűtött helyen végezni, hogy a műanyag ne legyen rideg. Meg lehet próbálni visszaragasztani, de nem tudok olyan ragasztót ami meg fogja és vezeti a hőt. Én megpróbáltam, de egy hét múlva elhagytam a tükröt :-)

2000-ért már lehet kapni utángyártottat, ami mellesleg nekem is gyorsabban leolvasztja a tükröt.

Valaki írta, hogy az utángyártott lassabban mozog, ezt nem teljesen értem, mert a motort nem kell cserélni, csak a tükörlapot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen szóltam már hozzá, de azért figyelemmel követtem a fórumot. Most viszont van egy problémám,a visszapillantó tükörrel,a bal oldali a ludas. Az lenne, hogy ha bekapcsolom a tükör fűtést akkor a jobb oldali az elég hamar felmelegszik viszont a bal oldali az épp hogy csak alig érezhetően langyos majd nem hideg. Ha valaki találkozott már ilyennel vagy tudja mi lehet a hiba oka és megosztaná azt szívesen venném. Már néztem tükörlapot az utángyártott az 4 ezer körül van a gyári meg 26 ezer, feleslegesen nem akarok beruházni ha meglehet oldani más képp is, és még soha nem szedtem szét a tükröt nem is tudom hogy kell kivenni a tükör lapot nem szeretném eltörni.

Köszi

Szia! Nekem ugyanez volt a probléma csak opc tükörrel már egyáltalán nem fűtött! A király utca 11 alatt van egy tükrös ő cserélte ki a fóliát alatta azóta szinte égeti a kezem. Keresd meg biztos tud segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt hasonló gondom 4-5 éve ugyanilyen motorral, de nem emlékszem a részletekre, akkoriban nem érdekeltek ennyire az autók. Viszont egyetlen lényeges különbség, hogy nem alapjáraton fordult elő. Ha jól emlékszem nekem is valami jeladót cseréltek benne és talán az Opelnél javították, megnézem majd a számlákat. Pár alkalommal a jelenség elég félelmetes volt, méghozzá amikor az autópályán jött elő. A kijárat előtt levettem a lábamat a gázról és csak gurulni szerettem volna. Na ekkor leesett a fordulat, felvillant a venti ikon, meg a motoré, de talán

még az olajos is és leállt minden. Én meg gurultam százzal fék és kormányszervó nélkül a kijáratban, éles kanyarban. Viszont az újraindítás probléma nélkül ment, volt amikor a gurulás közben is sikerült. :)

Nekem is komplett leáll minden rajta,és hát pályán még veszélyesebb művelet.

Már éreztem menet közben is,hogy időnként beszaggat.

ha gurulok és kinyomom a kuplungot,akkor meleg motornál tuti,hogy leáll.Visszaesik a fordulat és annyi...

Ezután köszörülni kell jó néhány másodpercig,még be nem indul!

De nagyon úgy néz ki,hogy főtengely jeladó lesz a vége.

Az autó is ezt villogta,és a szerelő is megerősített OBD-vel.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem kezd leválni a tükör a fűtőlapról.

A jobb felső sarkon kell benyomni a tükröt, ekkor a bal aljánál alá lehet nyúlni és óvatosan lepattintani a gömbökről. Szerencsés ezt fűtött helyen végezni, hogy a műanyag ne legyen rideg. Meg lehet próbálni visszaragasztani, de nem tudok olyan ragasztót ami meg fogja és vezeti a hőt. Én megpróbáltam, de egy hét múlva elhagytam a tükröt :-)

2000-ért már lehet kapni utángyártottat, ami mellesleg nekem is gyorsabban leolvasztja a tükröt.

Valaki írta, hogy az utángyártott lassabban mozog, ezt nem teljesen értem, mert a motort nem kell cserélni, csak a tükörlapot.

Hogyan tudtad visszatenni az új tükör lapot? Nekem ugyanis az egyik gömb nem akar bepattanni (sajnos egy tükröt már így el is törtem). Próbáltam már úgy is, hogy levettem az egész tükröt és bevittem a lakásba. Úgy sem sikerült.

Link to comment
Megosztás:

Hogyan tudtad visszatenni az új tükör lapot? Nekem ugyanis az egyik gömb nem akar bepattanni (sajnos egy tükröt már így el is törtem). Próbáltam már úgy is, hogy levettem az egész tükröt és bevittem a lakásba. Úgy sem sikerült.

Én tavaly cseréltem tükörlapot, nekem elektromos, s nagyon egyszerűen bepattant. ;)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Cromax-ba lehet kapni 4xxxFt. A hátulja gyárilag ragasztós (asszem 3M-es), beméred a másik oldal alapján és felragasztod. Inkább kétszer mérj, mert visszaszedni nem egyszerű és utána a gyári ragasztórétegnek annyi. Igaz, szerintem egy karosszériás pár ezerért megoldja úgy is tökéletesen. Jobb lenne ha várnál amíg jobb idő lesz, én jéghideg fémre nem ragasztanám fel...

Köszönöm a válaszod!

Valóban ott lehet kapni és 4500.- pénz.Kicsit sokallom.Lehet ennyiért inkább leszedem a másikat is és lepolírozom a helyét vagy körülnézek a bontókban.Ráér a dolog majd ha jó idő lesz.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem kezd leválni a tükör a fűtőlapról.

A jobb felső sarkon kell benyomni a tükröt, ekkor a bal aljánál alá lehet nyúlni és óvatosan lepattintani a gömbökről. Szerencsés ezt fűtött helyen végezni, hogy a műanyag ne legyen rideg. Meg lehet próbálni visszaragasztani, de nem tudok olyan ragasztót ami meg fogja és vezeti a hőt. Én megpróbáltam, de egy hét múlva elhagytam a tükröt :-)

2000-ért már lehet kapni utángyártottat, ami mellesleg nekem is gyorsabban leolvasztja a tükröt.

Valaki írta, hogy az utángyártott lassabban mozog, ezt nem teljesen értem, mert a motort nem kell cserélni, csak a tükörlapot.

Köszi a válaszokat, megpróbálok rendelni egy utángyártottat és kicserélni a garázsban, majd meglátjuk hogy sikeres lesz-e.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérném a segítségeteket. Opel g astra z18xe 16v

Az lenne a baj P0170 es hiba van jelen amikor a gáz tartályba már fogytán van a gáz akkor ki gyullad a motor hiba jelző ha tele tankolom akkor megyek vele egy kicsit el alszik a lámpa szóval a hiba nem aktív de ugyanúgy ki lehet villogtatni ez miért van a légmennyiség mérőm jó a szerelő mondta a lambdaszondák jók de még is van valami :( most is épp aktív a hiba és a fogyasztáson is meg látszik :(

Már a napokba abszolult nem alszik ki a hiba jelző

Kérem segítsetek ! mit cseréljek, mit csináljak, mit vegyek

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod!

Valóban ott lehet kapni és 4500.- pénz.Kicsit sokallom.Lehet ennyiért inkább leszedem a másikat is és lepolírozom a helyét vagy körülnézek a bontókban.Ráér a dolog majd ha jó idő lesz.

Üdv!

Egy gyors regisztrációt követően (ingyenes) kapsz kedvezményt. ~4200Ft-ért már nem feltétlenül akarnék bontósokkal üzletelni. Legtöbbször palira akarják venni a delikvenst és Unix-os vagy Cromax-os kedvezményes új áron akarnak bontott cuccot eladni (van hogy drágábban)... Pláne ami jól fogyó (vagy ritka/keresett) alkatrész... Szerintem ennyit megérhet a gyári állapotra visszaállítás. Én személy szerint nem szedném le a másik oldalt... Egy laikusnak nem feltűnő, de egy Opel-esnek vagy egy leendő vevőnek esetlegesen ordító jel lehet erre-arra vonatkozóan. Ha majd el szeretnéd adni, akkor bizalmat ébreszthet egy ilyen apróság megléte a potenciális vevőben, mert arra tud következtetni, hogy nem lehetett kókányolás javítás ha ennyire minden részletre figyeltek... Amikor autót kerestem és a hirdetésben láttam hogy pl az autó hátuljáról hiányzik minden felirat (néha még a logó is), akkor már egyből voltak fenntartásaim az autóval kapcsolatban... Persze ez csak az én véleményem és hozzáállásom az ilyen kérdésekhez. (Anno amikor kellett cserélni koccanás miatt az F-en sárvédőt, nem mentem bele hogy a fényező ne operálja át a GL feliratot. Mennyiről hiányzik már de én a 20 éves autóra is pótoltattam...)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.