Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Helló Urak!

Adott egy z14xe motorkódú astra, amely menetközben egyszercsak gyenge lett, nem pörgött ki a motor.Motor leállit, újra indít , utána semmi gond. Ezeket a hibakódokat tárolta el 1122 valamint 1550

Utána kerestem, az egyik a gázpedál helyzet érzékelö, a másik meg folytószelepház. Ezeket mi okozhatja?

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Pontosan merre van az a két csavar, a hűtő felé, vagy kívül?

Teljesen le kell szedni a lökhárítót, vagy csak elég részben meglazítani?

A lámpa alján van, kicsit az autó széle felé, és a kocsi oldala irányából férsz hozzá dugókulccsal. Következésképpen le kell szedni hozzá a lökhárítót.

Link to comment
Megosztás:

Nálam sokkal jobban "vedlett", mégis megkapta a műszakit.

Értem köszi. Tényleg nem fúj ki meg nem lyukas. Akkor műszaki előtt fújok rá egy kis szürkét, hogy ne lehessen a barnát látni és kész. bár ha tapasztalat szerelő úgy is szalad hátra, de a rugók újak nincs eltörve, ugyhogy szaladhat :)

Link to comment
Megosztás:

Astra G lámpáját szeretném lefóliázni, mert megette a nap, és le kellene csizsolni, meg felpolírozni, a fóliázás előtt.

A kérdés az, hogy a két felső csavaron kívül még mit kell kiszedni, hogy ki tudjam venni?

A lökhárítót is le kellene vennem? A helyén nem tudom megcsinálni.

Csináltam már párat, de még egyszer sem kellett leszedni. Neked mi az oka a levételnek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kipufogóval kapcsolatban kérnék segítséget. A katalizátornál lévő flexibiliscsövem van szétesve, és azt kell cserélnem. Kérdésem az lenne hogy mekkora kell hozzá (átmérő, hossz, réteg) és a rögzítése mivel történik (bilincs, hegesztés)? Illetve milyen néven kérjem az eladótól? Kipufogó rendszer rajzot találok vhol? Választotokat előre is köszönöm.

Szia. Elmondod az autód típusát motorját, évjáratát esetleg a kaszni fajtáját és 1000%-ra kell tudjanak oda valót adni. Hogy hogy van rögzítve ha agyon ütnének se mondanám meg, pedig épp ma bujkáltam a kocsi alatt, de én mintha hegesztésre emlékeznék.

NA kicsit utána néztem. Komplkettbe van a középbdobba menő csővel egészen a katalizátor aljától

http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/00062/00062033.unk

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Értem köszi. Tényleg nem fúj ki meg nem lyukas. Akkor műszaki előtt fújok rá egy kis szürkét, hogy ne lehessen a barnát látni és kész. bár ha tapasztalat szerelő úgy is szalad hátra, de a rugók újak nincs eltörve, ugyhogy szaladhat :)

Én levettem a hátsó dobot és "egyszerűen" leszedtem a hámló réteget.

Alatta rozsdamentes a dob. (már két műszakit túlélt amit a szerviz cserélni akart)

Link to comment
Megosztás:

Én levettem a hátsó dobot és "egyszerűen" leszedtem a hámló réteget.

Alatta rozsdamentes a dob. (már két műszakit túlélt amit a szerviz cserélni akart)

Igen ezen én is gondolkoztam már, csak nem szirszar bilimezez, gondoltam elsőnek hááá lötöröm. Persze :) de lehet az lesz egyik hétvégén meló után lekapom és flexxel leszabom a külsejét aztán megmeszelem egy kis szürkével az egészet és mehet.

Link to comment
Megosztás:

Csináltam már párat, de még egyszer sem kellett leszedni. Neked mi az oka a levételnek?

Mármint a lámpa kiszedésnek mi az oka?

Ha nem szedem ki, akkor szerintem nem tudom úgy rárakni a fóliát, hogy rendesen az alsó és főleg a felső széléig elérjen a fólia.

Felül van rajta egy gumi szegély is, azt is le kellene vennem, hogy odaférjek a szélekhez.

Astra G-t is csináltál máár? Meg lehet oldani a helyén is?

Csiszolás és polírozás is kényelmesebb lenne kivett lámpával.

Vagy a lökhárítót kérdezted, hogy minek kell levenni?

Link to comment
Megosztás:

Mármint a lámpa kiszedésnek mi az oka?

Ha nem szedem ki, akkor szerintem nem tudom úgy rárakni a fóliát, hogy rendesen az alsó és főleg a felső széléig elérjen a fólia.

Felül van rajta egy gumi szegély is, azt is le kellene vennem, hogy odaférjek a szélekhez.

Astra G-t is csináltál máár? Meg lehet oldani a helyén is?

Csiszolás és polírozás is kényelmesebb lenne kivett lámpával.

Vagy a lökhárítót kérdezted, hogy minek kell levenni?

Igen G-s lámpát is csináltam, van olyan jó tulajdonságuk, hogy mattulnak. :)

A lököst le kell venni, ha ki akarod szerelni a lámpát, ezt nem úszod meg.

Szerintem meg pont a helyén könnyebb felcsiszolni, polírozni nem kell a rögzitésével pöcsölni, hogy ne mozogjon ide oda stb. Nem tudom, hogy foliáztál e már lámpát, de azt húzni vonni kell, nyújtani melegiteni ect,ect, szerintem a helyén ez is könnyebb. És akkor nem kell molesztáni a lököst, ami amugy sem a leg frappánsabban van rögzítve.

Persze ez csak akkor igaz, ha a megfelelő szerszámok a birtokodban vannak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kipufogóval kapcsolatban kérnék segítséget. A katalizátornál lévő flexibiliscsövem van szétesve, és azt kell cserélnem. Kérdésem az lenne hogy mekkora kell hozzá (átmérő, hossz, réteg) és a rögzítése mivel történik (bilincs, hegesztés)? Illetve milyen néven kérjem az eladótól? Kipufogó rendszer rajzot találok vhol? Választotokat előre is köszönöm.

Öcsém is most cserélte, a startban vette, motorszám alapján kikeresték neki, 20 cm a flexicsö, 45-ös átmérövel. és hegesztve van. 4-5 eft környékén volt a csö ára! ez z14xe motoroshoz volt.

Link to comment
Megosztás:

Szia. Elmondod az autód típusát motorját, évjáratát esetleg a kaszni fajtáját és 1000%-ra kell tudjanak oda valót adni. Hogy hogy van rögzítve ha agyon ütnének se mondanám meg, pedig épp ma bujkáltam a kocsi alatt, de én mintha hegesztésre emlékeznék.

NA kicsit utána néztem. Komplkettbe van a középbdobba menő csővel egészen a katalizátor aljától

http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/00062/00062033.unk

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Igen G-s lámpát is csináltam, van olyan jó tulajdonságuk, hogy mattulnak. :)

A lököst le kell venni, ha ki akarod szerelni a lámpát, ezt nem úszod meg.

Szerintem meg pont a helyén könnyebb felcsiszolni, polírozni nem kell a rögzitésével pöcsölni, hogy ne mozogjon ide oda stb. Nem tudom, hogy foliáztál e már lámpát, de azt húzni vonni kell, nyújtani melegiteni ect,ect, szerintem a helyén ez is könnyebb. És akkor nem kell molesztáni a lököst, ami amugy sem a leg frappánsabban van rögzítve.

Persze ez csak akkor igaz, ha a megfelelő szerszámok a birtokodban vannak.

Néztem már fóliást, amikor csinálta, és én is gondolkoztam, hogy hogyan kell rögzíteni majd.

A helyén nem tudom, hogy a képeken nyíllal jelölt hejekre hogyan húzod rá a fóliát, hogy ne csak az előlapon legyen, hanem körbe behajoljon a peremek alá is!?

Én még nem csináltam, szerszámok vannak hozz. Hőlégfúvó, gumis simító, sniccer, más kell még?

IMG_0884_www.kepfeltoltes.hu_.jpgIMG_0886_www.kepfeltoltes.hu_.jpgIMG_0888_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

ABS-es? Lehet hogy nem ad sebesség jelez. A TID (középkonzolon a kijelző) mindkét gomb benyomására, ls nyomva tarása kb 3 sec-ig kijelzi a sebességet amennyivel közlekedsz. Ezzel ki tudod próbálni, hogy van-e WEG vagyis sebesség jeled. Ennek a jeladója a bal első kerékagyban van. Lehet hogy valamelyik vezeték, csatlakozó nem érintkezik.

Vízhőfok mérése az ECU dolga. Vagy rossz a termosztátod, vagy a hőmérő szenzorod ami a termosztát után van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Opel Astra G 16v 2000es,133e km. Napokban hoztam el a gépet hengerfej műtét után. Már hónapok óta a következő jelenséget produkálja. Nagy sebességű szakasznal ha benyomom a kuplungot teljesen leesik a fordulatszám és leall a motor. Van amikor uugy lelassulok es elkezd rangatni a motor. Fojto szelep, egr szelep tisztítás is megvolt. Mivel lehet a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Opel Astra G 16v 2000es,133e km. Napokban hoztam el a gépet hengerfej műtét után. Már hónapok óta a következő jelenséget produkálja. Nagy sebességű szakasznal ha benyomom a kuplungot teljesen leesik a fordulatszám és leall a motor. Van amikor uugy lelassulok es elkezd rangatni a motor. Fojto szelep, egr szelep tisztítás is megvolt. Mivel lehet a probléma?

Szelepszorulás? Szelepek állapota, működése rendben?
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!A problémám a következő!Az autó menet közben kinyomta a nívópálcát és mindent beterített olajjal!A leállítást követően ha kihúzom a nícót bugyborékoló hang jön belőle és jön ki az oaj!A szerelő szerint valami gyűrű gondja lesz ha ekkora nyomás van a karterban!Az auto z14xep motoros 420.000km van benne és taxi!Eddig soha semmi gond nem volt vele,10 ezer kilométerenként olajcsere,és mégis !mi lehet a gond!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!A problémám a következő!Az autó menet közben kinyomta a nívópálcát és mindent beterített olajjal!A leállítást követően ha kihúzom a nícót bugyborékoló hang jön belőle és jön ki az oaj!A szerelő szerint valami gyűrű gondja lesz ha ekkora nyomás van a karterban!Az auto z14xep motoros 420.000km van benne és taxi!Eddig soha semmi gond nem volt vele,10 ezer kilométerenként olajcsere,és mégis !mi lehet a gond!

Lehet dugattyúgyűrű, de akkor az nem kopott, hanem tört, ha ilyen drasztikusan történt. Mert ha csak kopott, akkor az előbb elkezdi már enni az olajat, esetleg kéken füstölni is. Vagy pl. a kartergáz elszívó bedugult, nem tudom, ennél azt le lehet-e próbára venni.

Link to comment
Megosztás:

Lehet dugattyúgyűrű, de akkor az nem kopott, hanem tört, ha ilyen drasztikusan történt. Mert ha csak kopott, akkor az előbb elkezdi már enni az olajat, esetleg kéken füstölni is. Vagy pl. a kartergáz elszívó bedugult, nem tudom, ennél azt le lehet-e próbára venni.

pont ez a lényeg hogy nem füstöl,szépen jár jó a hangja és sosem volt olajfogyasztásom!!KIcsit hirteken jött és nem tudom hogy mitől!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z12XE motorkódú G Astrában üzemmeleg motornál menet közben, 1-2 ventillátor fokozatban jó meleg levegőt fúj, de ha megállok pl piros lámpánál, alapjáraton főleg ha esetleg 4 es re kapcsolom a ventillátort, lanyos, majd szinte hideg lesz a befújt levegő. Elindulás után ismét jó meleget fúj akár 4 fokozatban is. Termosztát jó, vízpumpa nemrég cserélve.

A radiátor dugulására, vagy vízkövességére tudok gondolni. A motor hűtése jó (nyáron is jó volt).

Csak a fűtőradiátort a motorról csöveket lekötve mosnám át valamilyen hűtőtisztító+forró vízzel, és utána jól átöblíteném.

A radiátor kiszerelést szeretném megúszni.

Van valakinek tapasztalata a kereskedelemben kapható hűtőrendszer tisztítókról?

Vagy mivel mossam át? Ha jól tudom alu radiátor van benne.

Ha valakinek van ugyanilyen autója, és megpróbálná nála is ugyanez a jelenség azt megköszönném, és betudnám annak hogy esetleg alulméretezett a rendszer.

Válaszokat és javaslatokat előre is megköszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.