Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv.!

Motorcsere után, az egyik hidrotőke "zörög".

Valószinüleg a beépitett motor sokat állhatott.

A szerelő azt javasolta, hogy egyelőre várjunk vele, talán elhagyja a zörgést.

Én gondolkodom a wynn's féle hidrotőke adalékban.

Véleményetek?

Elküldve

Üdv.!

Motorcsere után, az egyik hidrotőke "zörög".

Valószinüleg a beépitett motor sokat állhatott.

A szerelő azt javasolta, hogy egyelőre várjunk vele, talán elhagyja a zörgést.

Én gondolkodom a wynn's féle hidrotőke adalékban.

Véleményetek?

milyen mocit vettél? és mennyibe került?

Elküldve

Az a hozzászólás elkerülte a figyelmemet, elnézést.

És a jobb féltengelyen a felső féltengelycsuklónál nézted, tehát egyértelmű, hogy magából a motroblokkból belülről rázza valami a féltengelyt, vagy kívülről a kerék felől nézted, tehát elképzelhető, hogy mondjuk a generátorból jön, vagy valamelyik szíjkerékből , esetleg a vezérlésből, ami a blokk jobb oldalát rázza, és ezt lehet kívülről a keréknél érzékelni, ahogy a féltengely kivezeti?

A féltengelyre adja ki a legjobban ! de mindenhol érezni ! A motor járása nagyon finom csendes és nem fogyaszt sokat ha odalépsz neki elég rendesen harap!

Elküldve

A féltengelyre adja ki a legjobban ! de mindenhol érezni ! A motor járása nagyon finom csendes és nem fogyaszt sokat ha odalépsz neki elég rendesen harap!

De megnézném ezt a rezgés kérdéskört... Komolyan... A hidegebb idő beálltával nekem is kicsit remegősebb az autóm alapjáraton (ilyenkor ugyebár alap, hogy minden rezgéscsillapító szilent, bak, patent, gumi és műanyag kötőelem, ragasztás, szigetelő ridegebbé-merevebbé válik, kevésbé látja el funkcióját). Emiatt is tud pl a beltér egyes része hidegben egyre inkább zörögni, miközben tavasztól-ősz végéig meg sem nyikkan. Ezek nem hibák, erre mondják hogy "ez ilyen". Talán minden autó azzá válik ahogy hűl az idő (és öregszik/fogy a technika), ez nem feltétlenül hiba. Kíváncsi lennék a rezgés mértékére ha mondjuk az én autóm (vagy egy másik z14xep) állna mellette, lenne mit összehasonlítani érdemben is.

Elküldve

De megnézném ezt a rezgés kérdéskört... Komolyan... A hidegebb idő beálltával nekem is kicsit remegősebb az autóm alapjáraton (ilyenkor ugyebár alap, hogy minden rezgéscsillapító szilent, bak, patent, gumi és műanyag kötőelem, ragasztás, szigetelő ridegebbé-merevebbé válik, kevésbé látja el funkcióját). Emiatt is tud pl a beltér egyes része hidegben egyre inkább zörögni, miközben tavasztól-ősz végéig meg sem nyikkan. Ezek nem hibák, erre mondják hogy "ez ilyen". Talán minden autó azzá válik ahogy hűl az idő (és öregszik/fogy a technika), ez nem feltétlenül hiba. Kíváncsi lennék a rezgés mértékére ha mondjuk az én autóm (vagy egy másik z14xep) állna mellette, lenne mit összehasonlítani érdemben is.

Merre laksz? Megmutatnám szívesen! De egy a bökkenő! nekem minden kivan gyakorlatilag cserélve és még mindig rezeg! Persze 40 fok volt akkor is :o

Elküldve

Merre laksz? Megmutatnám szívesen! De egy a bökkenő! nekem minden kivan gyakorlatilag cserélve és még mindig rezeg! Persze 40 fok volt akkor is :o

Székesfehérvár... Hát, Almádi felé még nyaranta sem nagyon mozgok, télen ez halmozottabban van így (Balcsira csak nyáron, ha már nagyon melegem van :icon1: ). Biztosan mindent ki kellett cserélni? Több szerelő is ezt tanácsolta? Ennyire el voltak használódva ezen egységek? Azért sok minden van egy autón, amit gyárilag tudnak frankón megcsinálni. Utána ha meg kell bontani és cserélni, akkor sokszor a legjobb alkatrésszel sem lehet a gyári minőséget/tulajdonságot elérni... Ha több ilyen részegység/alkatrész cserélve van, lehet hogy pont ebből adódik probléma, pláne ha azok egymást erősítik viselkedésben működés/üzem közben.

Elküldve

milyen mocit vettél? és mennyibe került?

X14XE 1,4 70k

De már megkaptam a magamét, hogy jóval olcsóbban is hozzáférhető.

Hamar-gyorsan örültem, hogy ennyiért is van.

Elküldve

Székesfehérvár... Hát, Almádi felé még nyaranta sem nagyon mozgok, télen ez halmozottabban van így (Balcsira csak nyáron, ha már nagyon melegem van :icon1: ). Biztosan mindent ki kellett cserélni? Több szerelő is ezt tanácsolta? Ennyire el voltak használódva ezen egységek? Azért sok minden van egy autón, amit gyárilag tudnak frankón megcsinálni. Utána ha meg kell bontani és cserélni, akkor sokszor a legjobb alkatrésszel sem lehet a gyári minőséget/tulajdonságot elérni... Ha több ilyen részegység/alkatrész cserélve van, lehet hogy pont ebből adódik probléma, pláne ha azok egymást erősítik viselkedésben működés/üzem közben.

Az nem is lenne probléma anyósomék palotán laknak! Autószerelő vagy? Mármint, hogy ennyire vágod a témát :evilgrin: Tartóbakok lettek cserélve! Lánc és a hidrotőkén kívül semmi Szombaton a forgórészeket lebontom a bordás szíj környékén hátha ott lesz valami gond! Rezgés elég kínos amikor a pedálon van a lábad és mintha masszírozógép lenne ...

Elküldve

Az nem is lenne probléma anyósomék palotán laknak! Autószerelő vagy? Mármint, hogy ennyire vágod a témát :evilgrin: Tartóbakok lettek cserélve! Lánc és a hidrotőkén kívül semmi Szombaton a forgórészeket lebontom a bordás szíj környékén hátha ott lesz valami gond! Rezgés elég kínos amikor a pedálon van a lábad és mintha masszírozógép lenne ...

Nem "vágom" én annyira a témát (bár autóiparban dolgozom de más szakterületen), főként nem gyakorlati szinten és mechanikai kérdésekben. Azonban Fehérváron tudok egy srácot, aki jelenleg műhelyvezető egy szervizben, Ő Opelekben (is) eléggé otthon van. Eddig mindenben tudott segíteni, korrekt a hozzáállásuk. Én max annyit tudnék segíteni, hogy ülj be az én autómba, és hasonlítsd ahhoz a rezgést. Azonban nekem nem láncos az autóm, így alapvetően másmilyen a hangja (rezonanciái?). Keríteni kellene egy ismerőst a közeledben, akinek z14xep-je van. Az már hab lenne a tortán, ha mondjuk kb egy évjárat és azonos futásteljesítmény is összeállna (no, ilyenre jók a márkatalálkozók többek közt). Lehet hogy meglepődnél a tapasztaltakon... Lehet hogy másként látnád onnantól a dolgot...

Elküldve

Nem "vágom" én annyira a témát (bár autóiparban dolgozom de más szakterületen), főként nem gyakorlati szinten és mechanikai kérdésekben. Azonban Fehérváron tudok egy srácot, aki jelenleg műhelyvezető egy szervizben, Ő Opelekben (is) eléggé otthon van. Eddig mindenben tudott segíteni, korrekt a hozzáállásuk. Én max annyit tudnék segíteni, hogy ülj be az én autómba, és hasonlítsd ahhoz a rezgést. Azonban nekem nem láncos az autóm, így alapvetően másmilyen a hangja (rezonanciái?). Keríteni kellene egy ismerőst a közeledben, akinek z14xep-je van. Az már hab lenne a tortán, ha mondjuk kb egy évjárat és azonos futásteljesítmény is összeállna (no, ilyenre jók a márkatalálkozók többek közt). Lehet hogy meglepődnél a tapasztaltakon... Lehet hogy másként látnád onnantól a dolgot...

Sziasztok!

Felajánlom szívesen a segítségemet, Z14XEP motorkódú Astrám van, Várpalota (Pétfürdőn) látható (hallgatható) meg

az autó, munkaidőn kívűl, vagy hétvégén, egyeztessünk.

Fazekas Lajos (706393655)

  • Like 1
Elküldve

Nem kell a lökhárítót levenni!!!

Leveszed a bal első kereket (de lehet, hogy elég ha kifordítod jobbra). A kerékjárati doblemezt kell kiszedni, de csak félig. Két patent és egy vagy két torx fejű kárpitcsavar fogja. Ekkor már látni fogod a szivattyút!

na és magát a szivattyút hogy cserélem? kell szakértelem? agy csak lehúzom amit le kell és fel az újat? könnyen rá lehet jönni?

értem a feladatot de csak egy kis panaszkodás:

nincs kerékjárati doblemez amit ki kellene szedni :D mármint elől az első fele, amióta egyszer leszakítottam a lököst és hazafele jövet szépen ledarálta a kerék :P

de köszi, és midnenkinek a válaszokat!

Elküldve

na és magát a szivattyút hogy cserélem? kell szakértelem? agy csak lehúzom amit le kell és fel az újat? könnyen rá lehet jönni?

értem a feladatot de csak egy kis panaszkodás:

nincs kerékjárati doblemez amit ki kellene szedni :D mármint elől az első fele, amióta egyszer leszakítottam a lököst és hazafele jövet szépen ledarálta a kerék :P

de köszi, és midnenkinek a válaszokat!

Lehúzod az elektromos csatit utána a motort csak ki kell húzni a tartályból fölfelé!

Egy gumi "dugóba" van bedugva. A tartály alá tegyél egy vödröt ha van még benne ablakmosó folyadék.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Felajánlom szívesen a segítségemet, Z14XEP motorkódú Astrám van, Várpalota (Pétfürdőn) látható (hallgatható) meg

az autó, munkaidőn kívűl, vagy hétvégén, egyeztessünk.

Fazekas Lajos (706393655)

Szevasz!

Rendes tőled a felajánlás! Remélhetőleg majd össze tudtok hozni egy "összehasonlító" tesztet...

Elküldve

Nem "vágom" én annyira a témát (bár autóiparban dolgozom de más szakterületen), főként nem gyakorlati szinten és mechanikai kérdésekben. Azonban Fehérváron tudok egy srácot, aki jelenleg műhelyvezető egy szervizben, Ő Opelekben (is) eléggé otthon van. Eddig mindenben tudott segíteni, korrekt a hozzáállásuk. Én max annyit tudnék segíteni, hogy ülj be az én autómba, és hasonlítsd ahhoz a rezgést. Azonban nekem nem láncos az autóm, így alapvetően másmilyen a hangja (rezonanciái?). Keríteni kellene egy ismerőst a közeledben, akinek z14xep-je van. Az már hab lenne a tortán, ha mondjuk kb egy évjárat és azonos futásteljesítmény is összeállna (no, ilyenre jók a márkatalálkozók többek közt). Lehet hogy meglepődnél a tapasztaltakon... Lehet hogy másként látnád onnantól a dolgot...

Én nem hinném, hogy ennek volna értelme, gondolom, hogy nem arról van szó, hogy szerinted is hidegben jobban rezeg,m mert őszintén megmondva én nem érzek hidegen olyan rezgést, ami feltűnne a nyárihoz képest. Ő most arról beszél, hogy ez egy hidegtől függetlenül rendellenes nagy vibráció.

Elküldve

Én nem hinném, hogy ennek volna értelme, gondolom, hogy nem arról van szó, hogy szerinted is hidegben jobban rezeg,m mert őszintén megmondva én nem érzek hidegen olyan rezgést, ami feltűnne a nyárihoz képest. Ő most arról beszél, hogy ez egy hidegtől függetlenül rendellenes nagy vibráció.

Nézd, lehet hogy valóban nem lesz valós/értékelhető eredménye, de ennyi erővel akár lehet is (és még csak egy talicska pénzbe sem fog kerülni). Ha az ember egy számára idegesítő dolog után nyomoz szünet nélkül, akkor hajlamos egy idő után túlértékelni annak mértékét vagy jelentését. Ráadásul miből gondolod, hogy az a rezgés ami most őt zavarja az Téged is zavarna (észrevennéd)? Továbbá szerintem nincs is annál egyszerűbb, mint más ötletének/segítségének/próbálkozásának bírálása. Neked mi is az ötleted/tanácsod a konkrét hibaképpel kapcsolatban?

Elküldve

Nézd, lehet hogy valóban nem lesz valós/értékelhető eredménye, de ennyi erővel akár lehet is (és még csak egy talicska pénzbe sem fog kerülni). Ha az ember egy számára idegesítő dolog után nyomoz szünet nélkül, akkor hajlamos egy idő után túlértékelni annak mértékét vagy jelentését. Ráadásul miből gondolod, hogy az a rezgés ami most őt zavarja az Téged is zavarna (észrevennéd)? Továbbá szerintem nincs is annál egyszerűbb, mint más ötletének/segítségének/próbálkozásának bírálása. Neked mi is az ötleted/tanácsod a konkrét hibaképpel kapcsolatban?

Szerintem mindenkit zavarna mert ha rezeg akkor olyan mintha talpad alatt masszírozógép lenne! Főleg motorféknél.

Elküldve

Helló mindenki !

Van egy 1.4 16v astra g

Olyan problémàm van hogy nem mér a kilométer óra és a vízhöfok mérő

Ez esetleg lehet a műszeregység hibàja vagy màshl keresgéljek ?

Elküldve

Sziasztok. 2 hónap múlva műszakis az autóm. Mikor megvettem akkor is átnéztem meg most 2 hónap múltán is, mert ráértem. Fékbetétek jók, komoly rozsda sehol se csak kis felületi foltok, de tavasszal úgy is át lesz az egész alvázvédővel kenve. Lengéscsillapítók nem lógnak, új rugók szépen figyelnek a helyükön, szóval minden rendben. egyedül a hátsó kipuffdob van elég rossz állapotba. Nem fúj ki sehol, nem lyukas, nincs semmi hangja, csak így vedlik. Megkapja így a műszakit vagy cseréljem le vizsga előtt?

WP_20140118_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140118/WP_20140118_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Sziasztok. 2 hónap múlva műszakis az autóm. Mikor megvettem akkor is átnéztem meg most 2 hónap múltán is, mert ráértem. Fékbetétek jók, komoly rozsda sehol se csak kis felületi foltok, de tavasszal úgy is át lesz az egész alvázvédővel kenve. Lengéscsillapítók nem lógnak, új rugók szépen figyelnek a helyükön, szóval minden rendben. egyedül a hátsó kipuffdob van elég rossz állapotba. Nem fúj ki sehol, nem lyukas, nincs semmi hangja, csak így vedlik. Megkapja így a műszakit vagy cseréljem le vizsga előtt?

WP_20140118_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140118/WP_20140118_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nálam sokkal jobban "vedlett", mégis megkapta a műszakit.

  • Like 1
Elküldve

Astra G lámpáját szeretném lefóliázni, mert megette a nap, és le kellene csizsolni, meg felpolírozni, a fóliázás előtt.

A kérdés az, hogy a két felső csavaron kívül még mit kell kiszedni, hogy ki tudjam venni?

A lökhárítót is le kellene vennem? A helyén nem tudom megcsinálni.

Elküldve

Astra G lámpáját szeretném lefóliázni, mert megette a nap, és le kellene csizsolni, meg felpolírozni, a fóliázás előtt.

A kérdés az, hogy a két felső csavaron kívül még mit kell kiszedni, hogy ki tudjam venni?

A lökhárítót is le kellene vennem? A helyén nem tudom megcsinálni.

Igen a lökhárítót is le kell, alul is fogja egy-egy csavar a lámpákat.

Elküldve

Sziasztok! Kipufogóval kapcsolatban kérnék segítséget. A katalizátornál lévő flexibiliscsövem van szétesve, és azt kell cserélnem. Kérdésem az lenne hogy mekkora kell hozzá (átmérő, hossz, réteg) és a rögzítése mivel történik (bilincs, hegesztés)? Illetve milyen néven kérjem az eladótól? Kipufogó rendszer rajzot találok vhol? Választotokat előre is köszönöm.

Elküldve

Igen a lökhárítót is le kell, alul is fogja egy-egy csavar a lámpákat.

Köszi!

Pontosan merre van az a két csavar, a hűtő felé, vagy kívül?

Teljesen le kell szedni a lökhárítót, vagy csak elég részben meglazítani?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.