Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Mennyire bonyolult lebontani a szívósort? Gondolom le kell hozzá engedni a hűtővizet. Injektorokhoz még nem volt szerencsém, nem tudom, azok hogy vannak beépítve.

Elküldve
  On 2014. 01. 12. at 20:54, drotpete írta:

Szerintem ha nincs hiba nincs mit villogni. X16XEL így működik.

C12NZ Corsa volt eddig, abban azt csinálta, hogy 12-t villogott háromszor, ez vol annak a jele, hogy megy a hibakiolvasás.

Azután villogta a hibát.

Ezek szerint ebben ha összezárom a csatlakozókat, és nincs hiba, akkor az a normális, hogy folyamatosan világít?

Elküldve

Na ilyet találtam srácok:

kép:

https://cromax.hu/img/P0301091.JPG

2200-2500 Ft körül, és azt írja:

Opel Astra G 1998-2009

alkatrész szivattyú

funkció szélvédőmosó

hátsó ablaktörlő hátsó ablaktörlővel

És nekem hátul se mos, meg elől se. Semmi reakció ha meghúzom (tolom) a kart...

Már csak egyetlen kérdés: hogyan tudom kicserélni? Hol van egyáltalán az ablakmosó szivattyú? ÉS könnyen cserélhető?

Más egyébre kell figyelnem vásárláskor, vagy csak erre hogy hátsó ablaktörlős legyen?

Köszönöm

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 8:34, mihalyvig írta:

Na ilyet találtam srácok:

kép:

https://cromax.hu/img/P0301091.JPG

2200-2500 Ft körül, és azt írja:

Opel Astra G 1998-2009

alkatrész szivattyú

funkció szélvédőmosó

hátsó ablaktörlő hátsó ablaktörlővel

És nekem hátul se mos, meg elől se. Semmi reakció ha meghúzom (tolom) a kart...

Már csak egyetlen kérdés: hogyan tudom kicserélni? Hol van egyáltalán az ablakmosó szivattyú? ÉS könnyen cserélhető?

Más egyébre kell figyelnem vásárláskor, vagy csak erre hogy hátsó ablaktörlős legyen?

Köszönöm

Szia!

Én szedtem már ki. A lökhárító levétele után találtam egy eldugott csavart! :) máshogy nem tudtam kivenni. És ott egyből látni fogod a szívatyút is! :)

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 9:02, szpeki írta:

Szia!

Én szedtem már ki. A lökhárító levétele után találtam egy eldugott csavart! :) máshogy nem tudtam kivenni. És ott egyből látni fogod a szívatyút is! :)

remek, a lökhárítót amit a lélek és pár környezetidegen csavar tart :P

köszönöm szépen

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 9:41, mihalyvig írta:

remek, a lökhárítót amit a lélek és pár környezetidegen csavar tart :P

köszönöm szépen

Szerezz be előtte ilyent vagy ilyent!

Nem tudom melyik kell neked pontosan! Mert alulról ki kell szedni. És nekem eltört!

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 10:29, wasquez írta:

A képen látható piros téglalappal jelölt alkatrész micsoda?

A vákuumcsöve tiszta lyuk volt, ez okozhat nagy fogyasztást?

igen okozhat

a téglalapban lévő alkatrész engedi vissza a felesleges üzemanyagot a tartályba ...

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 5:19, gyalázó írta:

Utólagosan lehet venni?

ha lehetne se oldaná ez meg a gondodat. azért nincs, mert nem kell.

megemelt autónál, megpörgetett kerékkel nézted? csak mert ha a kasztnit emelted, a futómű meg lógott, nem fog egyenletesen, simán járni a tökéletes sem...

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 15:25, Mc-elek írta:

igen okozhat

a téglalapban lévő alkatrész engedi vissza a felesleges üzemanyagot a tartályba ...

Köszi!

Ez akkor az üzemanyag nyomás szabályozó akar lenni.

Lassan, de csak feltérképeződik ez a motor is!:)

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 17:07, rozsav írta:

ha lehetne se oldaná ez meg a gondodat. azért nincs, mert nem kell.

megemelt autónál, megpörgetett kerékkel nézted? csak mert ha a kasztnit emelted, a futómű meg lógott, nem fog egyenletesen, simán járni a tökéletes sem...

Teljesen mindegy hogy nézem emelve járó kerékkel vagy állva kb: 2000 fordulaton érezni a rezonanciát, és a jobb féltengelyre adja ki a legnagyobb rezonanciát. Persze ezt belülről az elektromos gázpedálnál szintén érezni és a váltókaron is! Tartó bakok cserélve!!! :sneaky:

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 18:46, gyalázó írta:

Teljesen mindegy hogy nézem emelve járó kerékkel vagy állva kb: 2000 fordulaton érezni a rezonanciát, és a jobb féltengelyre adja ki a legnagyobb rezonanciát. Persze ezt belülről az elektromos gázpedálnál szintén érezni és a váltókaron is! Tartó bakok cserélve!!! :sneaky:

Én első körben megcserélném a két első kereket, hátha annak a kiegyensúlyozásával van a baj!?

Féltengely nem lehet gyanús, hogy kezdenek már bekopni a golyók, kicsit elforgatott kormánynál is rezonál?

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 18:53, wasquez írta:

Én első körben megcserélném a két első kereket, hátha annak a kiegyensúlyozásával van a baj!?

Féltengely nem lehet gyanús, hogy kezdenek már bekopni a golyók, kicsit elforgatott kormánynál is rezonál?

Elég csak a gázpedálra lépnem és már érezni a rezonanciát! Tökmindegy, hogy gurulok vele vagy nem .

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 19:24, gyalázó írta:

Elég csak a gázpedálra lépnem és már érezni a rezonanciát! Tökmindegy, hogy gurulok vele vagy nem .

Motortartó bakok, stabilizátor gumija?

Láncos a vezérlés, azt írtad, ugye!? Nem ismerem a konstrukciót, de nel lehet, hogy a lánc hullámzik, mert nem elég feszes?

Esetleg a lendkereket alaposan szemügyrevenni.

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 18:46, gyalázó írta:

Teljesen mindegy hogy nézem emelve járó kerékkel vagy állva kb: 2000 fordulaton érezni a rezonanciát, és a jobb féltengelyre adja ki a legnagyobb rezonanciát. Persze ezt belülről az elektromos gázpedálnál szintén érezni és a váltókaron is! Tartó bakok cserélve!!! :sneaky:

ha jól értem álló helyben is csinálja...még annyit próbálj meg, nyomd ki a kuplungot...ha úgy is rezonál, csakis a motor adhatja. váltó, főtengely, kerekek kilőve...írták itt a lendkereket, ami lehet, bár ritka...szóba jöhet még a főtengelyen lévő ékszíjtárcsa, abban van egy rezgéscsillapításra szolgáló gumi (az agyrész és a futógyűrű között), az lehet még sérült talán...a rezonáló fordulaton nézz rá az ékszíjtárcsára, ha az nem "simán" fut, ott keresgélj...

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 21:27, rozsav írta:

ha jól értem álló helyben is csinálja...még annyit próbálj meg, nyomd ki a kuplungot...ha úgy is rezonál, csakis a motor adhatja. váltó, főtengely, kerekek kilőve...írták itt a lendkereket, ami lehet, bár ritka...szóba jöhet még a főtengelyen lévő ékszíjtárcsa, abban van egy rezgéscsillapításra szolgáló gumi (az agyrész és a futógyűrű között), az lehet még sérült talán...a rezonáló fordulaton nézz rá az ékszíjtárcsára, ha az nem "simán" fut, ott keresgélj...

Ok köszi Majd szombaton lessz a nagy teszt :omg:

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 20:47, wasquez írta:

Motortartó bakok, stabilizátor gumija?

Láncos a vezérlés, azt írtad, ugye!? Nem ismerem a konstrukciót, de nel lehet, hogy a lánc hullámzik, mert nem elég feszes?

Esetleg a lendkereket alaposan szemügyrevenni.

Lánc volt cserélve és elötte is volt rezgés!

Elküldve
  On 2014. 01. 14. at 5:28, gyalázó írta:

Lánc volt cserélve és elötte is volt rezgés!

Azt próbáltad már, hogy úgy próbálod lokalizálni a problémát, hogy valaki nyomogatja a gázt, te meg a motornál kézrátéttel megpróbálod szűkíteni, hogy egyáltalán a motor melyik része felől indul ki a vibráció!?

A rezgés teljesen lineárisan mozog a fordulattal, vagy van olyan , ahol nem nő már a fordulattal, vagy hirtelen megszűnik?

Ha teljesen lineárisan megy a fordulattal, akkor sanszosabb a forgó alkatrészekkel foglalkozni, és nem a motor felfüggesztés a fő gyanúsított.

Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 10:29, wasquez írta:

A képen látható piros téglalappal jelölt alkatrész micsoda?

A vákuumcsöve tiszta lyuk volt, ez okozhat nagy fogyasztást?

Simán falsot tud szívni a motor, ha lyukas a vákuumcső, okozhat túlfogyasztást. Mellesleg a szabályzó sem tud rendeltetésszerűen működni...

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 01. 13. at 8:34, mihalyvig írta:

Na ilyet találtam srácok:

kép:

https://cromax.hu/img/P0301091.JPG

2200-2500 Ft körül, és azt írja:

Opel Astra G 1998-2009

alkatrész szivattyú

funkció szélvédőmosó

hátsó ablaktörlő hátsó ablaktörlővel

És nekem hátul se mos, meg elől se. Semmi reakció ha meghúzom (tolom) a kart...

Már csak egyetlen kérdés: hogyan tudom kicserélni? Hol van egyáltalán az ablakmosó szivattyú? ÉS könnyen cserélhető?

Más egyébre kell figyelnem vásárláskor, vagy csak erre hogy hátsó ablaktörlős legyen?

Köszönöm

Nem kell a lökhárítót levenni!!!

Leveszed a bal első kereket (de lehet, hogy elég ha kifordítod jobbra). A kerékjárati doblemezt kell kiszedni, de csak félig. Két patent és egy vagy két torx fejű kárpitcsavar fogja. Ekkor már látni fogod a szivattyút!

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 01. 14. at 5:57, wasquez írta:

Azt próbáltad már, hogy úgy próbálod lokalizálni a problémát, hogy valaki nyomogatja a gázt, te meg a motornál kézrátéttel megpróbálod szűkíteni, hogy egyáltalán a motor melyik része felől indul ki a vibráció!?

A rezgés teljesen lineárisan mozog a fordulattal, vagy van olyan , ahol nem nő már a fordulattal, vagy hirtelen megszűnik?

Ha teljesen lineárisan megy a fordulattal, akkor sanszosabb a forgó alkatrészekkel foglalkozni, és nem a motor felfüggesztés a fő gyanúsított.

Pont ezt mondom, hogy a jobb féltengelyen érezni a legjobban a rezonanciát máshol kisebb! de az egész kasznira kimegy.

Elküldve
  On 2014. 01. 15. at 5:28, gyalázó írta:

Pont ezt mondom, hogy a jobb féltengelyen érezni a legjobban a rezonanciát máshol kisebb! de az egész kasznira kimegy.

Az a hozzászólás elkerülte a figyelmemet, elnézést.

És a jobb féltengelyen a felső féltengelycsuklónál nézted, tehát egyértelmű, hogy magából a motroblokkból belülről rázza valami a féltengelyt, vagy kívülről a kerék felől nézted, tehát elképzelhető, hogy mondjuk a generátorból jön, vagy valamelyik szíjkerékből , esetleg a vezérlésből, ami a blokk jobb oldalát rázza, és ezt lehet kívülről a keréknél érzékelni, ahogy a féltengely kivezeti?

Elküldve
  On 2014. 01. 15. at 5:47, wasquez írta:

Az a hozzászólás elkerülte a figyelmemet, elnézést.

És a jobb féltengelyen a felső féltengelycsuklónál nézted, tehát egyértelmű, hogy magából a motroblokkból belülről rázza valami a féltengelyt, vagy kívülről a kerék felől nézted, tehát elképzelhető, hogy mondjuk a generátorból jön, vagy valamelyik szíjkerékből , esetleg a vezérlésből, ami a blokk jobb oldalát rázza, és ezt lehet kívülről a keréknél érzékelni, ahogy a féltengely kivezeti?

mi az a felső féltengelycsukló?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.