imy Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Szia! úgy lett kibontva egy másik kocsiból! Ugyan úgy Siemens siemens 5wk9 606 légtömegmérő! Nem értem akkor! Ott valami nagyon nem ok az SÚLYÓS nálad? :D engem a P1600-as hiba ijesztett meg! Csinálj egy akksi levételt, majd menjél vele. Ha elöjön, akkor ott ott nagyobb gond van, akkor a régi légtömegmérőt kellene visszatenni. P1600 Engine control module (ECM) - program error Vagy az ECU memóriája sérült? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szpeki Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Csinálj egy akksi levételt, majd menjél vele. Ha elöjön, akkor ott ott nagyobb gond van, akkor a régi légtömegmérőt kellene visszatenni. P1600 Engine control module (ECM) - program error Vagy az ECU memóriája sérült? Csináltam le volt véve kb 5 órára... Vissza raktam és a hiba megmaradt a légtömegmérő biztos megy P0170 de tovább nem tudtam olvasni mert sietnem kellet... Holnap kiolvasom végig! A régi légtömegmérőm rossz volt mert egy száll hiányzott belőle.. de úgy közlekedtem vele egy jó ideig... mert mondom majd megy műszakira és akkor ráköltök... (csak egy pillangószelep takarítás után hibám lett) Mentem vele iszonyatosan halk.. egyenletes az alapjárat húz is... jobban mint előtte.. stb..stb.. nem veszek észre hibát! Mert előtte rángatott dadogott a motor alapjáraton mint ha egy henger kihagyott volna! Lehet meg kellene próbálnom a hibát kiütni computerrel, hogy újra elő jön e! Link to comment Megosztás: More sharing options...
harisg Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Sziasztok! Van egy Z14XE motorkódú, 1.4 16 szelepes G Opel Astrám. A visszatérően a következő hibát produkálja: elindítás után egy kis utat megtéve, kb. 1-2 km. után a műszerfalon kigyullad a narancssárga motor diagnosztikai lámpa és gyorsítás során folyamatosan villog, a motornak pedig olyan hangja van mintha egy henger nem menne. A motort leállítva és újra indítva a hiba megszűnik. Az esetek többségében a hiba aznap már nem is jelentkezik újra. A hibakódot kiolvasva gyújtáskimaradást jelez különböző hengerekben. A kompressziómérés után, mivel a 4. hengerben jelentősen csökkent a kompresszió, a motort megbontva kiderült, hogy a 4. hengerben lévő egyik kipufogó szelep elégett. A szelepek cseréje után a motorban lévő összes szelep megtisztításra, felcsiszolásra került és a szelepszár szimeringekek kicseréltük. A hiba sajnos ezzel nem szűnt meg. Egy kis idő után ugyan ezt a hibát produkálta, de a kompresszió teljesen jó volt, három hengerben 14.5, egy hengerben pedig 15. Kicseréltük már a gyújtótrafót, de az sem oldotta meg a problémát. Az autó 2004. decemberi gyártású és ebben a szériában már nincs EGR szelep sem, ami még esetleg hasonló hibát okozhatna. A szerelők csak tippelgetnek, hogy mi okozhatja a gondot, de megnyugtatót nem tudtak mondani. Ha esetleg valaki már találkozott hasonló jelenséggel, ami állítólag az ilyen típusú Opeleknél és az ugyan ilyen motorral szerelt Lacettiknél típushiba, legyen szíves ossza meg velem. Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 A kompressziómérés után, mivel a 4. hengerben jelentősen csökkent a kompresszió, a motort megbontva kiderült, hogy a 4. hengerben lévő egyik kipufogó szelep elégett. Nálad mennyivel volt kisebb a kompresszió a 4-es hengerben? http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&page=1521#entry968661 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Sziasztok! Van egy Z14XE motorkódú, 1.4 16 szelepes G Opel Astrám. A visszatérően a következő hibát produkálja: elindítás után egy kis utat megtéve, kb. 1-2 km. után a műszerfalon kigyullad a narancssárga motor diagnosztikai lámpa és gyorsítás során folyamatosan villog, a motornak pedig olyan hangja van mintha egy henger nem menne. A motort leállítva és újra indítva a hiba megszűnik. Az esetek többségében a hiba aznap már nem is jelentkezik újra. A hibakódot kiolvasva gyújtáskimaradást jelez különböző hengerekben. A kompressziómérés után, mivel a 4. hengerben jelentősen csökkent a kompresszió, a motort megbontva kiderült, hogy a 4. hengerben lévő egyik kipufogó szelep elégett. A szelepek cseréje után a motorban lévő összes szelep megtisztításra, felcsiszolásra került és a szelepszár szimeringekek kicseréltük. A hiba sajnos ezzel nem szűnt meg. Egy kis idő után ugyan ezt a hibát produkálta, de a kompresszió teljesen jó volt, három hengerben 14.5, egy hengerben pedig 15. Kicseréltük már a gyújtótrafót, de az sem oldotta meg a problémát. Az autó 2004. decemberi gyártású és ebben a szériában már nincs EGR szelep sem, ami még esetleg hasonló hibát okozhatna. A szerelők csak tippelgetnek, hogy mi okozhatja a gondot, de megnyugtatót nem tudtak mondani. Ha esetleg valaki már találkozott hasonló jelenséggel, ami állítólag az ilyen típusú Opeleknél és az ugyan ilyen motorral szerelt Lacettiknél típushiba, legyen szíves ossza meg velem. Előre is köszönöm. Esetleg nem lehet hogy üzemanyag ellátási probléma, s azért tiltja le azt a hengert, mert nem megfelelő égést tapasztal? Gondolom gyertya csere megvolt... Ha szelepek jók, zárnak, nyitnak rendesen, akkor nem tudom, hogy mi más lehetne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve December31, 2013 Megoszt Elküldve December31, 2013 Sziasztok. köszi a segítségeket. januárban lesz fékcsere első tengelyen. Bosch tárcsát és betétet vettem. átnézésnél, amikor a kocsit vettem, a szerelő toronycsapágyakat és toronygumi cserét javasolt. a kérdésem, hogy mi lehet esetleg még cserés amikor azok is cserélődnek? gondolom a toronycsapágy cseréhez le kell bontani a felfüggesztést is. milyen alkatrészek szoktak ott elfáradni? mire számíthatok esetleg, hogy még cserélni kell? stab pálca? vagy valami gumiharang? valami szilent? kinek mi a tapasztalata? 2005.12 havi a kocsi és 207000km van benne. Köszi, Balázs Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve December31, 2013 Megoszt Elküldve December31, 2013 Sziasztok. köszi a segítségeket. januárban lesz fékcsere első tengelyen. Bosch tárcsát és betétet vettem. átnézésnél, amikor a kocsit vettem, a szerelő toronycsapágyakat és toronygumi cserét javasolt. a kérdésem, hogy mi lehet esetleg még cserés amikor azok is cserélődnek? gondolom a toronycsapágy cseréhez le kell bontani a felfüggesztést is. milyen alkatrészek szoktak ott elfáradni? mire számíthatok esetleg, hogy még cserélni kell? stab pálca? vagy valami gumiharang? valami szilent? kinek mi a tapasztalata? 2005.12 havi a kocsi és 207000km van benne. Köszi, Balázs Egyszerűbb elvinni egy futóműveshez, mint látatlanban találgatni. ;) Bármi elfáradhat ezeken a sz@r utakon, pl a jobb stabpálcát nekem 20-25000km után cserélnem kell, a bal tovább bírja. A toronycsapágyhoz, -szilenthez le kell húzni a gólyalábakat, a többihez nem, azokat egyszerűen lehet cserélni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
harisg Elküldve December31, 2013 Megoszt Elküldve December31, 2013 Nálad mennyivel volt kisebb a kompresszió a 4-es hengerben? http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&page=1521#entry968661 Abban a hengerben amibe szelepet kellett cserélni, jelentősen kisebb, 1.3 volt a kompresszió. Miután megbontottuk a motort kiderült, hogy az egyik kipufogó szelep ék alakban kiégett, így zárt állapotban is elengedte a nyomást. A kompresszió mérés után feltöltötték a hengert levegővel, de zárt állapotban is a kipufogón keresztül elment a nyomás, ebből már gondoltuk, hogy valami komolyabb gond lehet vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
harisg Elküldve December31, 2013 Megoszt Elküldve December31, 2013 Esetleg nem lehet hogy üzemanyag ellátási probléma, s azért tiltja le azt a hengert, mert nem megfelelő égést tapasztal? Gondolom gyertya csere megvolt... Ha szelepek jók, zárnak, nyitnak rendesen, akkor nem tudom, hogy mi más lehetne. Köszönöm a tippet. Gyertyákat cseréltem, azzal biztosan nincs gond. Az üzemanyag tartályba már két alkalommal töltöttem befecskendező rendszer tisztító folyadékot. A következő lépés, hogy kiszedjük a befecskendező szelepeket, talán egy alaposabb tisztítás után többet tudunk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve December31, 2013 Megoszt Elküldve December31, 2013 Egyszerűbb elvinni egy futóműveshez, mint látatlanban találgatni. ;) Bármi elfáradhat ezeken a sz@r utakon, pl a jobb stabpálcát nekem 20-25000km után cserélnem kell, a bal tovább bírja. A toronycsapágyhoz, -szilenthez le kell húzni a gólyalábakat, a többihez nem, azokat egyszerűen lehet cserélni. Sziasztok. köszi a segítségeket. januárban lesz fékcsere első tengelyen. Bosch tárcsát és betétet vettem. átnézésnél, amikor a kocsit vettem, a szerelő toronycsapágyakat és toronygumi cserét javasolt. a kérdésem, hogy mi lehet esetleg még cserés amikor azok is cserélődnek? gondolom a toronycsapágy cseréhez le kell bontani a felfüggesztést is. milyen alkatrészek szoktak ott elfáradni? mire számíthatok esetleg, hogy még cserélni kell? stab pálca? vagy valami gumiharang? valami szilent? kinek mi a tapasztalata? 2005.12 havi a kocsi és 207000km van benne. Köszi, Balázs Stabpálca és ha gyári a lengéscsillapító, akkor az is lehet fáradt már 130k km környékén is (Magyar utak)... Ha fogy a stabpálca, akkor ott a lengéscsillapító is fáradt, annak a jele. (Télen összébb esik a lengéscsillapítóban a gáz, akkor lehet látni felemelve az autót. Amikor nincs terhelés alatt a futómű.) A gond az, hogy ha ki lesz cserélve a toronyszillent és a csapágy de a lengécsill. és/vagy stabpálca kevés már, akkor megint a torony kap túlzott terhelést rossz úton... Nálam 124k km-nél nyekkent valami. Szerelő mondta, hogy toronyszilent (csapágy ennyi km alatt elvileg nem mehet tönkre). Amikor szétszedte (ott előttem), a lengéscsill. a saját súlyától visszacsúszott. 2db Sachs lengécsill. + 2db Meyle stabpálca + 2db Ruville toronyszilent 60e Ft szereléssel együtt. Dec. elején pont fincsi volt... (Bár ez bármikor szép összeg...) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
killermedve Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 . (Télen összébb esik a lengéscsillapítóban a gáz, akkor lehet látni felemelve az autót. Amikor nincs terhelés alatt a futómű.) szia nem akarok kötekedni ,de az opel gyári lengéscsillapitoja olajos!! pííííííííísssssssssszzzzzzzz :D :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
snec Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 U2108 hibakód mire utalhat? Probléma visszatérő, nem mindig fordul elő, valamikor napokig, akár hetekig nincs. Gyújtás ráad, világit a szervz kulcs, abs, tc. Beindul, elindul, megy a kocsi, nem méri a kilomátert, sem a sebességet se. Ez volt eddig, mad még olyan is volt, hogy a BC több funkcióján F betú volt (nem állandoan). Menet közbe szevizkulcs elaludt, helyette motorvezérlő rendszer, abs, tc még mindig világit. Még egy hiba a légtömegmérő feszültség alacsony, ami van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 szia nem akarok kötekedni ,de az opel gyári lengéscsillapitoja olajos!! pííííííííísssssssssszzzzzzzz :D :icon13: Hm. Én csak abból gondoltam hogy gázos, mivel sem a Cromax sem az Unix nem is ajánlott hozzá olajos variánst. Kértem ajánlatot mindkét helyről Sachs-ra, Kayaba-ra, Monroe-ra de a /14-28ezer Ft/db-ig terjedő/ listában egy olajos sem volt (ill. a szerelő sem említette hogy ne gázos rendeljek mert olajos kell. Felmerült most bennem, hogy esetleg nem is kellett volna cserélni? Eddigi autóim gázosak voltak, ott nem volt olyan hogy a saját súlyától visszacsúszik a lengéscsillapító szára kiszerelt állapotban, hiába volt érezhetően gyengébb téli időszakban).... Hát, remélem attól még a választott Sachs-al nem nyúltam mellé (tartósságban/tudásban sem)... (Vagy nekem már ez nem is gyári volt ami benne volt? Bár 124k km-nél csak nem a második széria kell bele...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 U2108 hibakód mire utalhat? Probléma visszatérő, nem mindig fordul elő, valamikor napokig, akár hetekig nincs. Gyújtás ráad, világit a szervz kulcs, abs, tc. Beindul, elindul, megy a kocsi, nem méri a kilomátert, sem a sebességet se. Ez volt eddig, mad még olyan is volt, hogy a BC több funkcióján F betú volt (nem állandoan). Menet közbe szevizkulcs elaludt, helyette motorvezérlő rendszer, abs, tc még mindig világit. Még egy hiba a légtömegmérő feszültség alacsony, ami van. GM OBD Error Code Details for U2108 CAN Bus Error ABS ABS vezérlő körül lehet a bibi, nem? Amúgy passz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
snec Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 GM OBD Error Code Details for U2108 CAN Bus Error ABS ABS vezérlő körül lehet a bibi, nem? Amúgy passz. találtam egy ilyet pl.: http://www.opelforum.hu/?showtopic=1022&page=202 #4033 Ja és nekem is merül az akssim, nem durván, de másfél hete kb. 40km mentem összesen. Ma mikor ráraktuk az OP-COM-ot írta, hogy 11,7v majd, mikor beindul akkor 12,5 is volt a gépen. Lehetett hallani, hogy nem simán indít, de még azért nem kellett erőltetni. Hazajöttem, kivettem, és most fenn van töltőn. Holnap próba, és akkor rá is mérünk. Igaz kb. 4 éves az akksi, már nem mai darab. Link to comment Megosztás: More sharing options...
killermedve Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 Hm. Én csak abból gondoltam hogy gázos, mivel sem a Cromax sem az Unix nem is ajánlott hozzá olajos variánst. Kértem ajánlatot mindkét helyről Sachs-ra, Kayaba-ra, Monroe-ra de a /14-28ezer Ft/db-ig terjedő/ listában egy olajos sem volt (ill. a szerelő sem említette hogy ne gázos rendeljek mert olajos kell. Felmerült most bennem, hogy esetleg nem is kellett volna cserélni? Eddigi autóim gázosak voltak, ott nem volt olyan hogy a saját súlyától visszacsúszik a lengéscsillapító szára kiszerelt állapotban, hiába volt érezhetően gyengébb téli időszakban).... Hát, remélem attól még a választott Sachs-al nem nyúltam mellé (tartósságban/tudásban sem)... (Vagy nekem már ez nem is gyári volt ami benne volt? Bár 124k km-nél csak nem a második széria kell bele...) szia gyári: https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200048-elso-lengescsillapito/186677-j_e_-lengescsillapito-opel-astra-g-olajos ennyit nem ér!!!!!!! én se vettem az enyémbe gyárit , ebben az árban már jóval többet tudó, kétcsöves gázas csillapitók vannak!jó a sachs!!szerintem annyi a külömbség az olajos és a gázas között, hogy szerintem a gázas keményebb! de csak ez az én véleményem! :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 szia gyári: https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200048-elso-lengescsillapito/186677-j_e_-lengescsillapito-opel-astra-g-olajos ennyit nem ér!!!!!!! én se vettem az enyémbe gyárit , ebben az árban már jóval többet tudó, kétcsöves gázas csillapitók vannak!jó a sachs!!szerintem annyi a külömbség az olajos és a gázas között, hogy szerintem a gázas keményebb! de csak ez az én véleményem! :D Viszonylag hirtelen kellettek anno az alkatrészek, nem nézegettem a már említett alkatrészellátók oldalait. Email-ben kértem részletes ajánlatot (mit és mennyiért ajánlanak a típushoz), abban nem volt "olajos" lehetőség... :icon1: Kora du. írtam nekik, este átfutottam a válaszokat/lehetőségeket, reggel rácsörögtem a szerelőre és mentem a Sachs-ért az Unix-ba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ALULU Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 Sziasztok! Lenne egy "apró" problémám: A vezető oldali szőnyeg alja, a szivacsos rész csurom víz, ma műtöttem ki a kocsiból, itt szárad mellettem. Kitörölgettem alatta, de a pedálok mögött lévő szürke (alján az is szivacsos), gondolom hangszigetelő cucc is vizes, ha megnyomom csepeg belőle... Cseppet bosszantó a dolog. Pont téli időszakban ilyen, sosem fog kiszáradni. Honnan jöhet ez a víz és hogy szüntessem meg? Mit kezdjek a vizes hangszigetelővel? Feküdjek a kocsiba egy hajszárítóval? <_< Szerk.: Csak a vezető oldalon ilyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 Sziasztok! Lenne egy "apró" problémám: A vezető oldali szőnyeg alja, a szivacsos rész csurom víz, ma műtöttem ki a kocsiból, itt szárad mellettem. Kitörölgettem alatta, de a pedálok mögött lévő szürke (alján az is szivacsos), gondolom hangszigetelő cucc is vizes, ha megnyomom csepeg belőle... Cseppet bosszantó a dolog. Pont téli időszakban ilyen, sosem fog kiszáradni. Honnan jöhet ez a víz és hogy szüntessem meg? Mit kezdjek a vizes hangszigetelővel? Feküdjek a kocsiba egy hajszárítóval? <_< Szerk.: Csak a vezető oldalon ilyen. Hűtőből nem fogyott a víz? Ha nem, akkor valahol befolyik, szélvédőt tudom elképzelni még, mert ha a szellőzésből jönne, akkor az utas oldali lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 Sziasztok! Lenne egy "apró" problémám: A vezető oldali szőnyeg alja, a szivacsos rész csurom víz, ma műtöttem ki a kocsiból, itt szárad mellettem. Kitörölgettem alatta, de a pedálok mögött lévő szürke (alján az is szivacsos), gondolom hangszigetelő cucc is vizes, ha megnyomom csepeg belőle... Cseppet bosszantó a dolog. Pont téli időszakban ilyen, sosem fog kiszáradni. Honnan jöhet ez a víz és hogy szüntessem meg? Mit kezdjek a vizes hangszigetelővel? Feküdjek a kocsiba egy hajszárítóval? <_< Szerk.: Csak a vezető oldalon ilyen. Mikori évjárat? Valószínűleg elszállt a fűtéscsapod! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ALULU Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 Hűtőből nem fogyott a víz? Ha nem, akkor valahol befolyik, szélvédőt tudom elképzelni még, mert ha a szellőzésből jönne, akkor az utas oldali lenne. Kb 2-3 hete cseréltem termosztátot, azóta mentem kb 900km-t, szerintem a hűtővíz rendben van, de majd ránézek. Szélvédővel mit lehet kezdeni? Kívülről körbe kell nyomni valami tömítő ragaccsal? Vagy jobb ha elviszem valami üvegeshez? Illetve hogy tudom kideríteni, hogy tényleg ott folyik e? gezoli 2006-os Fűtéscsap? Az mi fán terem? :D Behr fűtés van az autóban, Cromax árakat nézve talán "jól járok" ha tényleg ez a baja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 Kb 2-3 hete cseréltem termosztátot, azóta mentem kb 900km-t, szerintem a hűtővíz rendben van, de majd ránézek. Szélvédővel mit lehet kezdeni? Kívülről körbe kell nyomni valami tömítő ragaccsal? Vagy jobb ha elviszem valami üvegeshez? Illetve hogy tudom kideríteni, hogy tényleg ott folyik e? gezoli 2006-os Fűtéscsap? Az mi fán terem? :D Akkor ez kizárva! 2006-osban már nincs fűtéscsap! Mostad az autót mostanában, vagy esett felétek eső! Ha igen akkor sajnos a szélvédőt ki kell venni! (Én úgy tudom) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ALULU Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 Akkor ez kizárva! 2006-osban már nincs fűtéscsap! Mostad az autót mostanában, vagy esett felétek eső! Ha igen akkor sajnos a szélvédőt ki kell venni! (Én úgy tudom) Régóta nem mostam szegény autót, eső se esett már régóta (miskolci vagyok). Max az ablakokat mostam körbe. Szélvédőt biztosan meg kell bontani? :icon2: Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 (edited) On 2013. 12. 31. at 15:12, snec írta: Módosítva Április5, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január1, 2014 Megoszt Elküldve Január1, 2014 Régóta nem mostam szegény autót, eső se esett már régóta (miskolci vagyok). Max az ablakokat mostam körbe. Szélvédőt biztosan meg kell bontani? :icon2: Ahogy Imy ajánlotta, nézd meg a hűtővized. Ez adni fog egy kis segítséget, hogy merre indulj el! Esetleg szagold meg a szőnyeget, hogy milyen illata van. A fagyállónak édeskés! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts