szpeki Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Szerintem fölösleges ezért kiszedni! Simán hozzá lehet férni! Ha jól emlékszem akkor a pillangószelepet ki kell nyitni mert a síkja alatt van a furat. Ezután tegyél oda egy darab rongyot azért, hogy a kosz ne a torokba essen bele. Olajsártól szokott eldugulni ami a karter felől kerül bele, vagy akkor amikor a szelepházat takarítottad. Nem nehéz eltömíteni az átmérője miatt! Ez a furat kb. 1,0-1,2mm átmérőjű. Én itthon 0,8mm-es dróttal szoktam kitakarítani. De szerintem megfelelő rá injekciós tű vagy valami hasonló. És véleményed szerint ez okozhat valami alapjárati problémát!? Mert azóta csinálja és már annyira idegesít! http://media2.mister-auto.com/pierburg/fojtoszelep-haz/624x390/0057-14319-09-0-1.jpg A tiéd is ilyen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz111 Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Sziasztok! 1,2 Z12XE motorkódú astrám van. Gyengének tartom a fűtését. Volt valakinek hasonló problémája? A fűtőradiátorra vezető cső forró, a kijövő éppen langyos. Mindenhol termosztát cserét mondtak, ezt megtettem a hiba fennáll továbbra is. Amikor le volt eresztve a hűtővíz, a radiátoron könnyedén át lehetett (szájjal) fújni a levegőt, tehát eldugulva nem lehet. 1-2 ventllátor állásnál még úgyahogy meleget fúj, de ha 4 re kapcsolom üzemmeleg motornál is pár másodperc múlva éppen langyos. Elképzelhető hogy vízpumpa??? Annak más jele nincs? Ha valaki tud okosat mondani azt megköszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Menyus Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Köszi az infókat. Nekem nincs hozzá eszközöm, így mindenképpen szakit keresek. Mondjuk tényleg nem tudom mivel lehet oda beférni..Nagyon kicsi a hely. Én már forrasztottam vissza, igaz elég sokat forrasztok, de a lényeg, hogy nagyon nehezen lehet a belső lábhoz hozzáférni. És nem árt egy kis folyató szer sem mert lehet így tartósabb lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
immi Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Sziasztok! Kellene egy kis segítség! Astra G diesel minden visszajelzője és világítása "pulzál". Mindha egy fényerőszabályozós lámpát le-föl tekergetnék fél másodperces ütemben. A töltés 14 volt körüli, tehát jó. Még alapjáraton is. Az eddigi tipp az volt, hogy ha csak hidegen csinálja, akkor az indulás utáni izzítási rásegítések rángatják az elektromos rendszert. Mondjuk egy rossz kontakt miatt. Sajna, melegen is csinálja, ezért új ötletet kaptam: generátorcsere. (: Ezt kihagynám, ha lehetne. Én laikusként még gondolok arra, hogy a generátor gerjesztőfeszültsége egyenletlen valami miatt. Például fesz szab hiba. Ha egyáltalán onnan kapja. Mert ha a gerjesztés egyeletlen, akkor a megtermelt áram is az lesz. Mi a véleményetek? Üdv. Imi Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Sziasztok! 1,2 Z12XE motorkódú astrám van. Gyengének tartom a fűtését. Volt valakinek hasonló problémája? A fűtőradiátorra vezető cső forró, a kijövő éppen langyos. Mindenhol termosztát cserét mondtak, ezt megtettem a hiba fennáll továbbra is. Amikor le volt eresztve a hűtővíz, a radiátoron könnyedén át lehetett (szájjal) fújni a levegőt, tehát eldugulva nem lehet. 1-2 ventllátor állásnál még úgyahogy meleget fúj, de ha 4 re kapcsolom üzemmeleg motornál is pár másodperc múlva éppen langyos. Elképzelhető hogy vízpumpa??? Annak más jele nincs? Ha valaki tud okosat mondani azt megköszönöm! Meg kellene nézni, ha hideg a kocsi: beindítod, meg 4-5 percet. Majd a hűtőre vezető csövet (a termosztáttól) megfogod, és mész a hűtő felé. Elvileg a hűtő sarka már nem lehet langyos sem, azaz a termosztátnak le kell zárnia. Amúgy az hőfokmérőd mennyit mutat? Ha nem termosztát, akkor a fűtőradiátorodban is lehet dugulás, és az okozza azt, hogy gyorsan lehűl. Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Sziasztok! 1,2 Z12XE motorkódú astrám van. Gyengének tartom a fűtését. Volt valakinek hasonló problémája? A fűtőradiátorra vezető cső forró, a kijövő éppen langyos. Mindenhol termosztát cserét mondtak, ezt megtettem a hiba fennáll továbbra is. Amikor le volt eresztve a hűtővíz, a radiátoron könnyedén át lehetett (szájjal) fújni a levegőt, tehát eldugulva nem lehet. 1-2 ventllátor állásnál még úgyahogy meleget fúj, de ha 4 re kapcsolom üzemmeleg motornál is pár másodperc múlva éppen langyos. Elképzelhető hogy vízpumpa??? Annak más jele nincs? Ha valaki tud okosat mondani azt megköszönöm! Szerintem, ha a vízpumpa rosszalkodna akkor pikk pakk megfortyanna a víz. Nézd meg amit imy is javasolt. Illetve, hogy amikor már langyosat fúj visszaesik e a vízhőmérséklet. Attól, hogy szájjal át tudtál trombitálni még lehet dugulás a radiátorban, vagy esetleg a csap bedöglött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Sziasztok. Először is kellemes ünnepeket mindenkinek. Volna egy kis észrevételem aki kezd bosszantani, egy kicsit aggasztani, nem-e valami komolyabb gond előjele. Szóval. 2004es G Astra Z12XE motorral. EGR nincs. Az észrevétele, probléma az, hogy néha nagyon nehezen indul. Ez változó van mikor alig meleg motornál van mikor üzemmelegnél. Véleményem szerint nem gyújtás hiba, ilyenkor indításnál semmi rángatás stb nincs, nem hiszem, hogy henger hagyna ki. A diagnózis az, üresben kuplung kinyomva gyujtás ráad, kicsit várok, majd tekertetésre csak teker, majd el kezd köhögni (ilyenkor már gázt adok, arra egyből beindul és felmegy a fordulat) és így köhögve indulna, vagy el se indulna, ha nem nyomok gázt. HA adok egy kis gázt egyből elkapja. Namost javítsatok ki ha tévedek, de az ilyen elektromos fojtószeleppel, gázpedállal ellátott szerkezeteknél úgy tudom az alapjárat úgy van megoldva, hogy van egy plussz levegő csatorna amit egy szelep szabályoz, így alakul ki az emelt alapjárati fordulat is hidegen és az alapjárat is. Ez mind csak az én agyam szüleménye, de nem lehet, hogy ez a szelep, rosszalkodik? Hibakódot nem tárol a számítógép. Ezt a nehéz indulást eljátsza, utána ismét több száz indítás hibátlan. Mi lehet a gondja? Ki szeretném deríteni, nehogy egyszer úgy járjak, hogy nem fogja már elkapni. Nemtudom összefügg-e de üzemmeleg motornál alapjáraton a fordulatszám mutató minimálisat 1-2mm-t leng. indítózásnál mikor nem akar indulni kitér a mutató így szerintem a főtengely jeladó nem lehet ludas. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Sziasztok. az normális, hogy ha a szélvédőre irányítom a fűtést, akkor szembe is jön egy kicsit. bárhova tekerem a efúvást akor is jön szembe érezhetően. Köszi, Balázs Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Sziasztok. az normális, hogy ha a szélvédőre irányítom a fűtést, akkor szembe is jön egy kicsit. bárhova tekerem a efúvást akor is jön szembe érezhetően. Köszi, Balázs Szia. Valahol azt olvastam, hogy ez normális. Egyébként nekem is ilyen bárhova van tekerve szembe akkor is fújja. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz111 Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Meg kellene nézni, ha hideg a kocsi: beindítod, meg 4-5 percet. Majd a hűtőre vezető csövet (a termosztáttól) megfogod, és mész a hűtő felé. Elvileg a hűtő sarka már nem lehet langyos sem, azaz a termosztátnak le kell zárnia. Amúgy az hőfokmérőd mennyit mutat? Ha nem termosztát, akkor a fűtőradiátorodban is lehet dugulás, és az okozza azt, hogy gyorsan lehűl. A termosztátot cseréltem, mert mindenki azt mondta, mindkettővel ugyanaz a jelenség, valóban a termosztát után még kicsit langyos, de a hűtő már hideg. Üzemmeleg motornál kb 85 fokon áll az óra. Nekem úgy tűnik mintha a fűtőradiátoron nem forgatja át a vizet a vízpumpa. Leszedtem a motortérben a radiátorra vezető csöveket, könnyedén átfújtam, illetve a víz is szépen átfolyt rajta mikor az egyikbe elkezdtem tölteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Sziasztok! Kellene egy kis segítség! Astra G diesel minden visszajelzője és világítása "pulzál". Mindha egy fényerőszabályozós lámpát le-föl tekergetnék fél másodperces ütemben. A töltés 14 volt körüli, tehát jó. Még alapjáraton is. Az eddigi tipp az volt, hogy ha csak hidegen csinálja, akkor az indulás utáni izzítási rásegítések rángatják az elektromos rendszert. Mondjuk egy rossz kontakt miatt. Sajna, melegen is csinálja, ezért új ötletet kaptam: generátorcsere. (: Ezt kihagynám, ha lehetne. Én laikusként még gondolok arra, hogy a generátor gerjesztőfeszültsége egyenletlen valami miatt. Például fesz szab hiba. Ha egyáltalán onnan kapja. Mert ha a gerjesztés egyeletlen, akkor a megtermelt áram is az lesz. Mi a véleményetek? Üdv. Imi nálam is ez volt a bibi, csere után megjavult probálj meg bontottat venni bele garival, / Sörös opel bontó/ pestimrén. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz111 Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Szerintem, ha a vízpumpa rosszalkodna akkor pikk pakk megfortyanna a víz. Nézd meg amit imy is javasolt. Illetve, hogy amikor már langyosat fúj visszaesik e a vízhőmérséklet. Attól, hogy szájjal át tudtál trombitálni még lehet dugulás a radiátorban, vagy esetleg a csap bedöglött. Fűtéscsap nincs ebben a tipusban. A hőmérsékletet csak terelővel szabályozza és az működik. Nem csak átfújtam, hanem a motortérben lekötöttem a radiátor csöveit, és a vizet is átfolyattam rajta, az is szépen átfolyt. Igen amikor már lanyosat fúj és rákapcsolom a fűtőventillátort kicsit visszábbesik a hőmérséklet vagy csak megáll az emelkedése a hőfokmérőn. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Szia! Szétkaptam a kulcsot. Az elemfoglalat gyakorlatilag simán kivehető a kulcsból. Két ponton kapcsolódik, ha jól gondolom ott kell visszaforrasztani. Én egy órással cseréltettem az elemet, ő szólt hogy elvan repedve a forrasztás, s az elemcsere árában még meg is forrasztotta. Rendese volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve December29, 2013 Megoszt Elküldve December29, 2013 Sziasztok. az normális, hogy ha a szélvédőre irányítom a fűtést, akkor szembe is jön egy kicsit. bárhova tekerem a efúvást akor is jön szembe érezhetően. Köszi, Balázs Szia , gyárilag ilyen, sőt a két középső fúvókán mindig hidegebb levegő jön mint a többin. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kacsa7 Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Sziasztok! Az autó kb. 1 hetet állt itt az ünnepek miatt, most mentem vele és a következő hibát produkálja. Beindítom, ég a műszerfal világítás, a középkonzol és a fejegység standby ledjei, ahogy elfordítom a világítás kapcsolót akár helyzetjelző akár fényszóró állásba, elsötétül a műszerfal és a középkonzol, valamint villog a fejegység. Minden más lámpa tökéletesen működik, az autó megy, az óracsoport mutatói működnek. Ha bekapcsolom a fejegységet, az is tökéletesen megy. Ez mitől lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Sziasztok! Az autó kb. 1 hetet állt itt az ünnepek miatt, most mentem vele és a következő hibát produkálja. Beindítom, ég a műszerfal világítás, a középkonzol és a fejegység standby ledjei, ahogy elfordítom a világítás kapcsolót akár helyzetjelző akár fényszóró állásba, elsötétül a műszerfal és a középkonzol, valamint villog a fejegység. Minden más lámpa tökéletesen működik, az autó megy, az óracsoport mutatói működnek. Ha bekapcsolom a fejegységet, az is tökéletesen megy. Ez mitől lehet? helló! a világítás kapcsoló alatt lévő bal oldali potméterszerűséget tekerd fel! :icon1: ha nem jártam volna ugyanígy, simán kicsúfolnálak :D (nemis) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szili0709 Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Sziastok! astra g 1.4 16v kombim van és az lenne a probléma hogy mikor levettem a kereket és megrángattam a féltengelyt, hosszanti irányban normális a mozgás de a difiben fel és le is mozog! Ez mennyire normális? Olaj még nem folyik de aggódok egy kicsit hogy csapágy csere lesz a vége! Nem a csapágy a drága hanem szét kell szedni vagy mit tudom én. Remélem valaki találkozott e-féle problémával és tud nekem tanácsot adni!!!!!!! Köszönet!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Sziastok! astra g 1.4 16v kombim van és az lenne a probléma hogy mikor levettem a kereket és megrángattam a féltengelyt, hosszanti irányban normális a mozgás de a difiben fel és le is mozog! Ez mennyire normális? Olaj még nem folyik de aggódok egy kicsit hogy csapágy csere lesz a vége! Nem a csapágy a drága hanem szét kell szedni vagy mit tudom én. Remélem valaki találkozott e-féle problémával és tud nekem tanácsot adni!!!!!!! Köszönet!!!! bizonyos mértékig normális. a féltengely a diffibe bordás aggyal csatlakozik, a bordákat nem illesztik szorosan, ezért "lóg". majd ha sorra veri ki a szimmeringet...na az lesz az igazi lógás... :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
szili0709 Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 bizonyos mértékig normális. a féltengely a diffibe bordás aggyal csatlakozik, a bordákat nem illesztik szorosan, ezért "lóg". majd ha sorra veri ki a szimmeringet...na az lesz az igazi lógás... :icon1: Igazad lehet! :icon1: köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szpeki Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Megjavult a szekér! Kiszedtem a pillangószelepet és kitakarítottam. Mert máshogy azt a kis fúratott ami a kartergazát szívja egy tényleg aránylag kicsi fúratón! Máshogy sajnos nem lehet! Elég durván elvolt tömődve! Közben én kicseréltem a légtömegmérőm mert pont megérkezett egy próba darab.. indítás után olyan szépen jár a motor mint még soha! Gyönyörű egyenletes, nincs alapjárat ingadozás, nem dadog, nem rángat! TÖKÉLETES Sajnos annyi eszem lehetett volna, h nem egyszerre cserélem ki és takarítom ki de szerintem a légtömegmérő volt a ludas. Ám most előjött annyi hibám összesen 6 de lehúztam az aksit majd este 10 körül megyek vele akkor majd vissza rakom a sarút! Ha nem törlődnek akkor kiüttetem. Hibáim: P0100 Légtömegmérő rendellenesség (ez volt is a réginél) Nem mindig villant ki P0110 szívólevegöhömérséklel rendellenesség P0130 Lambdaszonda funkció rendellenesség (ez sem volt soha) P0135 Lambdaszonda fűtő áramkör (nem volt eddig baja, nem is volt soha hibám) P1555 Pillangószelep jeladó hiba (ez sem volt) P1600 Elvileg az ECU hiba (ÁÁÁÁ na neeee) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szpeki Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Mi lehet ez az 1600-as hiba pontosan.. lehet attól, h lehúztam az aksit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Sziastok! astra g 1.4 16v kombim van és az lenne a probléma hogy mikor levettem a kereket és megrángattam a féltengelyt, hosszanti irányban normális a mozgás de a difiben fel és le is mozog! Ez mennyire normális? Olaj még nem folyik de aggódok egy kicsit hogy csapágy csere lesz a vége! Nem a csapágy a drága hanem szét kell szedni vagy mit tudom én. Remélem valaki találkozott e-féle problémával és tud nekem tanácsot adni!!!!!!! Köszönet!!!! A csapágyas difinek nagyon csúnya hangja van, egyből észrevennéd. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szpeki Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Mi lehet ez az 1600-as hiba pontosan.. lehet attól, h lehúztam az aksit? Az baj lehet ha nem a pozitív húztam le az aksiról hanem a negatívat? :) Lehet ez a sok hiba attól, hogy "új légtömegmérő" lett beszerelve! Hibáim 2vel feljebb! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Az baj lehet ha nem a pozitív húztam le az aksiról hanem a negatívat? :) Lehet ez a sok hiba attól, hogy "új légtömegmérő" lett beszerelve! Hibáim 2vel feljebb! Mindegy melyiket veszed le először! ;) 2 vezetékes DC rendszer. Ha légtömeg mérőt raktál be, akkor amit betettél az jó? Mert a légtömegmérős hibák lehetnem attól. De a lambda hibáknak semmi köze hozzá. Biztos hogy abba való az a légtömeg mérő? Mert ott valami nagyon nem ok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szpeki Elküldve December30, 2013 Megoszt Elküldve December30, 2013 Mindegy melyiket veszed le először! ;) 2 vezetékes DC rendszer. Ha légtömeg mérőt raktál be, akkor amit betettél az jó? Mert a légtömegmérős hibák lehetnem attól. De a lambda hibáknak semmi köze hozzá. Biztos hogy abba való az a légtömeg mérő? Mert ott valami nagyon nem ok! Szia! úgy lett kibontva egy másik kocsiból! Ugyan úgy Siemens siemens 5wk9 606 légtömegmérő! Nem értem akkor! Ott valami nagyon nem ok az SÚLYÓS nálad? :D engem a P1600-as hiba ijesztett meg! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts