gezoli Elküldve December27, 2013 Elküldve December27, 2013 Nyáron cseréltettem szakszervizben a vezérlést (+ vízpumpa, hosszbordás,+gyertyák). 60k km vagy 4 év a szerviz szerint (szervizkönyvbe is ezt jegyezték be). Nagyon sokszor volt már téma! 2003-tól kitolták 6 év vagy 90E km-re,( előtte 4 év vagy 60E km) gondolom üzemeltetési tapasztalatból. Semmi nem változott a 2003 előttihez képest. Ezért mindenkire rá van bízva, hogy 4 év (60E km) után cserélteti vagy megvárja a 6 évet (90E km). Én speciel kivárom a 6 évet. Az előző szíjnál sem volt bajom, az újat pedig Uhuhu-ék (Az "idősebb" fórumozók még emlékeznek rá! Nagyon sajnálom, hogy típust és munkahelyet váltott, mert hiányoznak a segítségei!!!) cserélték!
Atala Elküldve December27, 2013 Elküldve December27, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=pRYCc6HejAc videóztam is, akkor megnyugodtam, hogy ez normális. persze ez teljesen normális, mivel az indító motor és a gyújtás ilyenkor nagy áramot vesz fel az aksiról és amig ezek működnek a generátor kiesik míg be nem indul az autó. 1
krisz395 Elküldve December27, 2013 Elküldve December27, 2013 Üdv mindenkinek. Sikerült szerezek egy opcom-nevü hiba olvasot,és rá olvastam olyat találtam benne hogy ETC(elektronikus fojtoszelep-vezérlés)vészüzemi üzemmód csökkentett teljesitmény. Ez normális dolog? Vagy esetleg valami nem stimel a fojtoszelppel,amugy z16xep a motorom.
barthagabor Elküldve December27, 2013 Elküldve December27, 2013 A műszerfal alóli kattogás okozója az a terelőlap(külső vagy belső levegő) vagy mi,fölül eltört a tengely ahol a motor rácsatlakozik.Mi ennek a neve?lehet külön venni olyat?Delphi tiusú a rendszer elvileg de töltök föl fotót ha kell...most ezt a lapot rögzítettem külső levegő beáramlás állásban,így ugye nincs belső keringetés...
scream24 Elküldve December27, 2013 Elküldve December27, 2013 A műszerfal alóli kattogás okozója az a terelőlap(külső vagy belső levegő) vagy mi,fölül eltört a tengely ahol a motor rácsatlakozik.Mi ennek a neve?lehet külön venni olyat?Delphi tiusú a rendszer elvileg de töltök föl fotót ha kell...most ezt a lapot rögzítettem külső levegő beáramlás állásban,így ugye nincs belső keringetés... Én is úgy rögzítettem. Szerintem már majdnem mindenki járt igy. Engem nem zavar, a belső keringetést ugysem használtam. Ha valami müdös járgány megy elöttem, csak lekapcsolom a ventit, míg meg nem előzöm, s a szenes pollenszűrő amúgy is jól teszi a dolgát. 1
gezoli Elküldve December28, 2013 Elküldve December28, 2013 A műszerfal alóli kattogás okozója az a terelőlap(külső vagy belső levegő) vagy mi,fölül eltört a tengely ahol a motor rácsatlakozik.Mi ennek a neve?lehet külön venni olyat?Delphi tiusú a rendszer elvileg de töltök föl fotót ha kell...most ezt a lapot rögzítettem külső levegő beáramlás állásban,így ugye nincs belső keringetés... https://cromax.hu/300000000-futorendszer/300860000-futesrenszer-alkatreszei/300860385-futomotor-haz-alkatreszei/145258-belso-keringtetohaz-opel-astra-g-1998-2009 Ez Delphi rendszerhez van, de lehet kapni Behr-hez is. 1
rozsav Elküldve December28, 2013 Elküldve December28, 2013 Helló! Nem átmenő csavar! Csak a felső csavart tudod felülről leszedni, a generátor nem lesz útba persze nagyon figyelni kell hova teszed a krovát és a kezed jobb ha alulról megvilágítod valahogy. Azt is írtam , hogy rá kell feküdni a mocira és a váltó felől felől kell nagyon figyelni a csavart. Ha ügyes vagy menni fog! Alulról pedig kel a hely! Akku felől nem tudod mert minden útba lesz! Nekem kb 1 ó volt mert rá kellett jönnöm a trükkre :evilgrin: Jó munkát... :icon1: nem felülről szedtem a felsőt sem...alulról tettem, csak a megfelelő szerszámot kellett megtalálnom, s jött terv szerint... kipucoltuk, bronzkeféket, meg az egyik forgórészperselyt cseréltük...remélem jó lesz
nemeth_laca Elküldve December28, 2013 Elküldve December28, 2013 Üdv Urak! Ma szomorúan észrevételeztem, hogy csöpög kicsit a hűtőm. Ha szemben állok a verdával a bal alsó sarka nedves szegénykémnek. Négy napja most áll a gép és körülbelül, egy 1,5 centis "tócsa" volt alatta. Túlzott fogyást a tartályban nem vettem észre, max 1-2 mm hiányzik a közepétől. Le is fotóztam :http://kepfeltoltes.hu/view/131228/2013-12-28_13.24.03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Mi lehet a bibi? Vagy inkább ne bántsam amíg nem kezd rá jobban a csöpögésre?
drotpete Elküldve December28, 2013 Elküldve December28, 2013 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. A probléma, hogy a '99-es X16XEL astrám kellemetlen, fejfájdító szagot fúj be. Olyan, mintha kipufogó vagy karter gáz szag lenne, de nem találtam sehol problémát. Belső keringtetésen mintha jobban érezném. Találkozott már valaki hasonló problémával? Hol keressem? Pollen szűrő OK, ma ki is klímatisztítóztam a rendszert ami némi javulást hozott. Előre is köszönöm.
grofbandi Elküldve December28, 2013 Elküldve December28, 2013 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. A probléma, hogy a '99-es X16XEL astrám kellemetlen, fejfájdító szagot fúj be. Olyan, mintha kipufogó vagy karter gáz szag lenne, de nem találtam sehol problémát. Belső keringtetésen mintha jobban érezném. Találkozott már valaki hasonló problémával? Hol keressem? Pollen szűrő OK, ma ki is klímatisztítóztam a rendszert ami némi javulást hozott. Előre is köszönöm. A kipufogócsonkot ellenőrizted? Nem fúj ki, nincs elrepedve?
drotpete Elküldve December28, 2013 Elküldve December28, 2013 A kipufogócsonkot ellenőrizted? Nem fúj ki, nincs elrepedve? Megnéztem és nem volt hangja. Érdekes egyébként, hogy a motornál nem nagyon érezni....
egyhapsi Elküldve December28, 2013 Elküldve December28, 2013 Megnéztem és nem volt hangja. Érdekes egyébként, hogy a motornál nem nagyon érezni.... És menet közben ?? Ha a menetszél ki viszi a kipuffogó alól ?
Menyus Elküldve December28, 2013 Elküldve December28, 2013 Üdv! Segítséget kérnék távirányítós központi zár ügyben. 2002-es G Astra 1.6. Egyik napról a másikra nem működött a nyitás-zárás. Cseréltem elemet, gondoltam lemerült. Be is állítottam a kulcsot(gyújtás ráad, zárás megnyom). Így működött újra. Pár nap múlva újra elromlott. Újra aktiváltam a kulcsot, és jó lett. Most viszont már egyáltalán nem jó. Aktiválni sem tudom. Közben egyszer-egyszer működik, de max egy bezárás erejéig. Volt vkinek hasonló probléma? Előre is köszi.
ampervadasz Elküldve December28, 2013 Elküldve December28, 2013 Üdv! Segítséget kérnék távirányítós központi zár ügyben. 2002-es G Astra 1.6. Egyik napról a másikra nem működött a nyitás-zárás. Cseréltem elemet, gondoltam lemerült. Be is állítottam a kulcsot(gyújtás ráad, zárás megnyom). Így működött újra. Pár nap múlva újra elromlott. Újra aktiváltam a kulcsot, és jó lett. Most viszont már egyáltalán nem jó. Aktiválni sem tudom. Közben egyszer-egyszer működik, de max egy bezárás erejéig. Volt vkinek hasonló probléma? Előre is köszi. Szia! Jellemzően eltörik az elemfoglalat forrasztása. Elég vaószínű, hogy nálad is ez a probléma. Újra kell forrasztani. 1
Menyus Elküldve December28, 2013 Elküldve December28, 2013 Köszi a gyors választ. Meg fogom nézni. Meg keresnem kell vkit, aki meg tudja csinálni..
Menyus Elküldve December28, 2013 Elküldve December28, 2013 Szia! Jellemzően eltörik az elemfoglalat forrasztása. Elég vaószínű, hogy nálad is ez a probléma. Újra kell forrasztani. Szia! Szétkaptam a kulcsot. Az elemfoglalat gyakorlatilag simán kivehető a kulcsból. Két ponton kapcsolódik, ha jól gondolom ott kell visszaforrasztani. 1
gezoli Elküldve December29, 2013 Elküldve December29, 2013 Szia! Szétkaptam a kulcsot. Az elemfoglalat gyakorlatilag simán kivehető a kulcsból. Két ponton kapcsolódik, ha jól gondolom ott kell visszaforrasztani. Óvatosan! Könnyen tönkre vághatod a nyákot (saját tapasztalat!). Inkább keress egy szakembert akinek van szabályozható hőfokos forrasztó állomása.
drotpete Elküldve December29, 2013 Elküldve December29, 2013 És menet közben ?? Ha a menetszél ki viszi a kipuffogó alól ? Menet közben a "szag" durva, de amint átkapcsolom belső keringtetésre még rosszabb lesz. A menet szélnek nem ki kellene húzni a szagot a kocsiból úgy, hogy én ne érezzem? (mondjuk ha elöl repedt a csonk akkor pont az arcomba fújja...)
imy Elküldve December29, 2013 Elküldve December29, 2013 Óvatosan! Könnyen tönkre vághatod a nyákot (saját tapasztalat!). Inkább keress egy szakembert akinek van szabályozható hőfokos forrasztó állomása. Én már forrasztottam vissza, igaz elég sokat forrasztok, de a lényeg, hogy nagyon nehezen lehet a belső lábhoz hozzáférni. És nem árt egy kis folyató szer sem mert lehet így tartósabb lesz.
szpeki Elküldve December29, 2013 Elküldve December29, 2013 Sziasztok! Szerelőkhöz lenne kérdésem! :D :D Pillangószelep belsejében lehet olyan apró kicsi furat amit takarításkor el tömíthettem? Lehetséges, hogy légtömegmérő hiba miatt az alapjárat rángat? (autószerelő szóban való beszélgetés alapján azt mondta, h nem tudja jól beállítani a keveréket) Az a baj, hogy takarítás után kezte el csinálni) meg hidegen indításnál felviszi az alap járatott 3000-re majd visszaejti! Köszönöm
gezoli Elküldve December29, 2013 Elküldve December29, 2013 Sziasztok! Szerelőkhöz lenne kérdésem! :D :D Pillangószelep belsejében lehet olyan apró kicsi furat amit takarításkor el tömíthettem? Lehetséges, hogy légtömegmérő hiba miatt az alapjárat rángat? (autószerelő szóban való beszélgetés alapján azt mondta, h nem tudja jól beállítani a keveréket) Az a baj, hogy takarítás után kezte el csinálni) meg hidegen indításnál felviszi az alap járatott 3000-re majd visszaejti! Köszönöm Z14xe-nél van! Ha szembe állsz az autóval akkor a szelep jobb oldalán van. Arról ismered meg, hogy kívülről egy vákuumcső csatlakozik!
szpeki Elküldve December29, 2013 Elküldve December29, 2013 Z14xe-nél van! Ha szembe állsz az autóval akkor a szelep jobb oldalán van. Arról ismered meg, hogy kívülről egy vákuumcső csatlakozik! Ahogy nézem a képeket hasonló.. Megpróbálom kiszerelem (kiszereljem szerinted? mert így sz@r helyen van), sőt lehet az egyik vákúmcső úgymond "gumiból készült könyök részt kicserélem mert nekem nem tetszik! Meg az a bajom, hogy nagyon olajos a pillangószelep házam.. mindenhol szinte! Meló után lefényképezem felteszem ide.. mert szerintem az sem normális!
fattila Elküldve December29, 2013 Elküldve December29, 2013 Sziasztok Nemrég cseréltem termostátot az astrámon Y17DT, és valószínűleg levegős maradt a rendszer mert néha egy erősebb gyorsításkor hallom hogy bugyborékol a víz. Nem tudom hol lehet a levegő, de mivel bent hallom az utastérben feltételezem hogy a fűtéskörben ragadhatott meg. A vizem rendesen melegszik és a fűtéssel sincs problémám, tehát minden rendben működik ettől függetlenül. Fűtés rendszerem Behr. Vajon hogy tudom légteleníteni? Köszönöm
scream24 Elküldve December29, 2013 Elküldve December29, 2013 Sziasztok Nemrég cseréltem termostátot az astrámon Y17DT, és valószínűleg levegős maradt a rendszer mert néha egy erősebb gyorsításkor hallom hogy bugyborékol a víz. Nem tudom hol lehet a levegő, de mivel bent hallom az utastérben feltételezem hogy a fűtéskörben ragadhatott meg. A vizem rendesen melegszik és a fűtéssel sincs problémám, tehát minden rendben működik ettől függetlenül. Fűtés rendszerem Behr. Vajon hogy tudom légteleníteni? Köszönöm Én úgy tudom, hogy nem kell légteleníteni, legalábbis én nem tettem. Járó motornál valamelyik vastag csövet jól megnyomkodtam párszor oszt ennyi. Persze csak üzemmeleg motornál, mikor már kinyitott a termosztát. 1
gezoli Elküldve December29, 2013 Elküldve December29, 2013 Ahogy nézem a képeket hasonló.. Megpróbálom kiszerelem (kiszereljem szerinted? mert így sz@r helyen van), sőt lehet az egyik vákúmcső úgymond "gumiból készült könyök részt kicserélem mert nekem nem tetszik! Meg az a bajom, hogy nagyon olajos a pillangószelep házam.. mindenhol szinte! Meló után lefényképezem felteszem ide.. mert szerintem az sem normális! Szerintem fölösleges ezért kiszedni! Simán hozzá lehet férni! Ha jól emlékszem akkor a pillangószelepet ki kell nyitni mert a síkja alatt van a furat. Ezután tegyél oda egy darab rongyot azért, hogy a kosz ne a torokba essen bele. Olajsártól szokott eldugulni ami a karter felől kerül bele, vagy akkor amikor a szelepházat takarítottad. Nem nehéz eltömíteni az átmérője miatt! Ez a furat kb. 1,0-1,2mm átmérőjű. Én itthon 0,8mm-es dróttal szoktam kitakarítani. De szerintem megfelelő rá injekciós tű vagy valami hasonló. 1
Recommended Posts