Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ha szemben állsz a motortérrel, akkor bal oldalt, fent a sarokban. Látni fogod, ahol cső megy oda. Nem téveszted el. Mi a gondod vele? Hangja van? Nem tankoltad nagyon tele?

Szia!

Kb. egy hete néha erősen elkezd felerősödve kopogni valami abból az irányból,csak kis fordulatnál hallom és inkább az utastérből.Ugyanez az ütemes kopogás hallható új kora óta de idáig halk volt.Nekem bal felül a motortér bal felső sarkában, szemben állva az autóval két fekete műa.valszeg üzemanyag cső van a légszűrőház után de azok kimennek a sárvédő alá a kerékjárati dob fölé és ezért belülről nem látható.Az lenne az?Az egyik cső egy idő után kék-színűként folytatódik és középen hátrafelé megy alul,a másik az végig fekete és a motor hátsó-felső részéhez megy. (Tankolni úgy tankoltam ahogy szoktam,nem hiszem hogy azzal kapcsolatos)

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Kb. egy hete néha erősen elkezd felerősödve kopogni valami abból az irányból,csak kis fordulatnál hallom és inkább az utastérből.Ugyanez az ütemes kopogás hallható új kora óta de idáig halk volt.Nekem bal felül a motortér bal felső sarkában, szemben állva az autóval két fekete műa.valszeg üzemanyag cső van a légszűrőház után de azok kimennek a sárvédő alá a kerékjárati dob fölé és ezért belülről nem látható.Az lenne az?Az egyik cső egy idő után kék-színűként folytatódik és középen hátrafelé megy alul,a másik az végig fekete és a motor hátsó-felső részéhez megy. (Tankolni úgy tankoltam ahogy szoktam,nem hiszem hogy azzal kapcsolatos)

Üdv!

Lehet a belső keringetést állítómotort hallod. Az szokott ugye eltörni.

Más:

Ma kiszedtem az első ülléseket egy kis takarítás és huzatolás gyanánt. Kicsavar, jeladó leköt. Na most a gyerekes kiváncsiságom szeretné tudni, hogy a csatlakozó dobozon mi az a piros , mintha tűzjelző kar lenne amit ki lehet húzni belőle? MIlyen csatlakozási pontokat lehet belerakni? GOndolom ülésfűtés, súlyérzékelő.

Ui: Kellemes hiba és balesetmentes ünnepeket!!!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítségedet,de nekem ott nincs ez amit jelöltél,csak ebben a magasságban balra a sarokban 2 cső párhuzamosan megy át balra a sárvédő felé át az oldalsó lemezen de nincs semmi müa..kütyü csak 2 cső.A sárvédő lemez és a motortéri oldallemez közé,a kerékjárati müa.dob fölé.Azaz nem látni hogy mire csatlakozik mert zárt a tér.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Lehet a belső keringetést állítómotort hallod. Az szokott ugye eltörni.

Más:

Ma kiszedtem az első ülléseket egy kis takarítás és huzatolás gyanánt. Kicsavar, jeladó leköt. Na most a gyerekes kiváncsiságom szeretné tudni, hogy a csatlakozó dobozon mi az a piros , mintha tűzjelző kar lenne amit ki lehet húzni belőle? MIlyen csatlakozási pontokat lehet belerakni? GOndolom ülésfűtés, súlyérzékelő.

Ui: Kellemes hiba és balesetmentes ünnepeket!!!

Sajna vagy hála ég nem az,azzal kezdtem hogy kipróbáltam a zsalut és működik rendesen.Régen én olvastam itt erről a szelepről hogy kopog másnak is,Engem csak a helye érdekelt volna mert nem találtam képet róla és ezek szerint nem mindenkié egyforma.

Üdv.!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Boldog karácsonyt!

Van egy 1998 astra g x14xe már egy jó ideje elindulásnál a féltengelyek felől kerregő hang hallatszik,

kivettem a kereket és azt vettem észre hogy a difiben a féltengely lóg egy 3 mm-t!

Valaki találkozott már ilyennel ? Lehet ott cserélni csapágyat?

Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítségedet,de nekem ott nincs ez amit jelöltél,csak ebben a magasságban balra a sarokban 2 cső párhuzamosan megy át balra a sárvédő felé át az oldalsó lemezen de nincs semmi müa..kütyü csak 2 cső.A sárvédő lemez és a motortéri oldallemez közé,a kerékjárati müa.dob fölé.Azaz nem látni hogy mire csatlakozik mert zárt a tér.

Üdv.

Pedig azaz!

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a megnyugtató válaszokat, akkor majd sűrűbben ránézek a hűtővízre.

másik kérdés:

amikor beindítom a motort, olyan 2 másodperc múlva kezd indulni a generátor töltése.

vagyis ilyen a jelenség, indítom és rá 2 másodpercre jóval erősebben világít a belső pilács,

és minden más is. persze még a helyzetjelzőt nem kapcsolom fel.

generátor 14.50v-ot tölt.

Hello.

Szerintem normális a generátor működése mert már én is aggódtam érte és utána jártam és így kell működni.

az enyém x14xe és az anyóséké is és így működik. Szerintem ne törődj vele!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kimentem megnézni helyesbítek,,nekem is van ilyen amit bejelöltél a képen de az szerintem csak egy derékszögű csatlakozó a két különböző cső összekötéséhez felrögzítve egy patenttal a homlokfal felé.Amúgy ügyletes vagyok reggelig azért érek ennyire rá karácsonykor.

Boldog karácsonyt mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Kimentem megnézni helyesbítek,,nekem is van ilyen amit bejelöltél a képen de az szerintem csak egy derékszögű csatlakozó a két különböző cső összekötéséhez felrögzítve egy patenttal a homlokfal felé.Amúgy ügyletes vagyok reggelig azért érek ennyire rá karácsonykor.

Boldog karácsonyt mindenkinek!

Szia!

Sértődés ne essék , de a cartársak zöme félretájékoztat a tankszellőztető témában. :evilgrin:

Mivel én már szereltem ki, azért tudom a helyét a Z14XEP mociban.

A fojtószelep háza mögött, arra rászerelve egy bonyolult műanyag tartó alatt (melyek tartják a kartergáz csöveit is) a tűzfal irányában találod, fémszínű, kb. 10 cm. hosszú, hengeres testű "kütyü".

Ja, a lényeg. Addig örülj, amíg hallod a kopogását, mert ha nem, akkor megszorult és jön a játék az üzemanyag szint mérőjével. Menet közben emelkedik a üa. szintje, stb. (T. Elek a megmondhatója :icon1: ).

Minden jót és Peace! :icon1:

(A fojtószelep ház mögött jelöltem, a másik jelölés nem az én művem :blush: !!!

Z14XEP.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Sértődés ne essék , de a cartársak zöme félretájékoztat a tankszellőztető témában. :evilgrin:

Mivel én már szereltem ki, azért tudom a helyét a Z14XEP mociban.

A fojtószelep háza mögött, arra rászerelve egy bonyolult műanyag tartó alatt (melyek tartják a kartergáz csöveit is) a tűzfal irányában találod, fémszínű, kb. 10 cm. hosszú, hengeres testű "kütyü".

Ja, a lényeg. Addig örülj, amíg hallod a kopogását, mert ha nem, akkor megszorult és jön a játék az üzemanyag szint mérőjével. Menet közben emelkedik a üa. szintje, stb. (T. Elek a megmondhatója :icon1: ).

Minden jót és Peace! :icon1:

(A fojtószelep ház mögött jelöltem, a másik jelölés nem az én művem :blush: !!!

Köszönöm a segítséged!

Tied a tíz pont,találtam egy külföldi oldalon egy leírást.Abban is ott ítrák le ahol te is jelölted,és azt is írták hogy nehezen kiszerelhető mert sz@r helyen van.Én nem akarom cserélni csak szerettem volna megtudni hogy hol van,hogy néz ki,mennyibe fáj stb.

6 év óta kattog halkan és tudom hogy ez a működése de most egy ideje jóval hangosabb lett időnként mint írtam,Ezért kezdtem el érdeklődni itt a szakértőknél,hátha valaki már találkozott vele.

Még egyszer köszönöm és további kellemes ünnepeket!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Estét.

Kéne néznem a szekérbe vezérműszíjjat és társait. Ez kéne az én verdámba, mert nem látom a listában a z14xe motorkódot. Vagy az 1.6-ba pont ugyan az kell? Véleményem szerint igen, de nem szeretnék lesre futni. :)

Illetve szettben érdemes rendelni? S netán valakinek egy jól bevált hely ahonnét érdemes rendelni?

Link to comment
Megosztás:

Estét.

Kéne néznem a szekérbe vezérműszíjjat és társait. Ez kéne az én verdámba, mert nem látom a listában a z14xe motorkódot. Vagy az 1.6-ba pont ugyan az kell? Véleményem szerint igen, de nem szeretnék lesre futni. :)

Illetve szettben érdemes rendelni? S netán valakinek egy jól bevált hely ahonnét érdemes rendelni?

zsu.hu

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Estét.

Kéne néznem a szekérbe vezérműszíjjat és társait. Ez kéne az én verdámba, mert nem látom a listában a z14xe motorkódot. Vagy az 1.6-ba pont ugyan az kell? Véleményem szerint igen, de nem szeretnék lesre futni. :)

Illetve szettben érdemes rendelni? S netán valakinek egy jól bevált hely ahonnét érdemes rendelni?

1.4 és 1.6 ugyanaz....

Gyári 30e.

https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120440000-vezermuszij/120440168-vezermuszij-szett/6769-vezermuszij-szett-opel-benzines

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

No meg vízpumpa, és hosszbordás szíj, kár, hogy a mikulás nem hozott. :)

Javítson ki valaki , ha tévedek, 2003 évjárattól már elvileg 90 ezer kilcsi és 6 év a csereperiódus?

Link to comment
Megosztás:

No meg vízpumpa, és hosszbordás szíj, kár, hogy a mikulás nem hozott. :)

Javítson ki valaki , ha tévedek, 2003 évjárattól már elvileg 90 ezer kilcsi és 6 év a csereperiódus?

Nyáron cseréltettem szakszervizben a vezérlést (+ vízpumpa, hosszbordás,+gyertyák). 60k km vagy 4 év a szerviz szerint (szervizkönyvbe is ezt jegyezték be).

Link to comment
Megosztás:

No meg vízpumpa, és hosszbordás szíj, kár, hogy a mikulás nem hozott. :)

Javítson ki valaki , ha tévedek, 2003 évjárattól már elvileg 90 ezer kilcsi és 6 év a csereperiódus?

2004 augusztusi szervizfüzetben, "G átvizsgálási terv" résznél:

Vezérműszíj és feszítő görgő - csere

Z14XE, Z16XE, Z16YNG, Z18XE: legkésőbb hatévenként, illetve 90e km-enként

Link to comment
Megosztás:

Ezért is írtam, hogy 2003 évjárat után.

gedikart

Elküldve Ma, 09:03

scream24, on 26 Dec 2013 - 8:29 PM, said:snapback.png

2004 augusztusi szervizfüzetben, "G átvizsgálási terv" résznél:

Vezérműszíj és feszítő görgő - csere

Z14XE, Z16XE, Z16YNG, Z18XE: legkésőbb hatévenként, illetve 90e km-enként

Akkor jó, nekem is ez van ennél a résznél. De még igy is össze vissza informácíók keringenek a neten. Persze az ember nem akarja teljesen kihegyezni a dolgot, de azért nem midegy, hogy mennyi az annyi.

Link to comment
Megosztás:

Ezért is írtam, hogy 2003 évjárat után.

Akkor jó, nekem is ez van ennél a résznél. De még igy is össze vissza informácíók keringenek a neten. Persze az ember nem akarja teljesen kihegyezni a dolgot, de azért nem midegy, hogy mennyi az annyi.

Z14XEP-nél 120e km a hosszbordás szíj. ;) Évben talán 9 évre emlékszek. Majd tavasszal lecseréltetem.

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP-nél 120e km a hosszbordás szíj. ;) Évben talán 9 évre emlékszek. Majd tavasszal lecseréltetem.

Na igen, de én a vezérműszíjra voltam kíváncsi. Az neked nem játszik. :)

A hosszbordás szíj csak azért került szóba, mert ha már szét lesz kapva a szekér akkor már kidobom azt is, nem túl nagy költség és tiszta lappal indul a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.