Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdvözlet!

Új vagyok a fórumon, nem is tudom hova kellene írnom, remélem útba igazítotok. Szóval most vettem egy G cabriot, 2.2 benzin, svájcból hozták, olyan kérdésem lenne, hogy a központi kijelző nyelvét át lehet valahogy állítani? Most németül irogat ki mindent, de attól rosszul vagyok, angol, neadjisten magyarra valahogy át lehet rakni. Köszönöm előre is. Üdv!

Angolra lehet. Magyarul nem tud. Tech2 kell.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy G astrát (Z16XE),és azt tapasztalom hogy a mostani hőmérsékleti viszonyok mellett (0 fok körül)a hűtővíz nem melegszik csak 82-83 fok környékére.A thermostat most lett cserélve rajta tehát az szerintem jó.Olvastam korábbi hozzászólásokat ahol leírják hogy ezen autók üzemi hőmérséklete 80-100 fok között mozog, de ha most csak ennyire melegszik akkor mi lessz ha kemény minuszok lesznek?Valakinek hasonló észrevétele volt már?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy G astrát (Z16XE),és azt tapasztalom hogy a mostani hőmérsékleti viszonyok mellett (0 fok körül)a hűtővíz nem melegszik csak 82-83 fok környékére.A thermostat most lett cserélve rajta tehát az szerintem jó.Olvastam korábbi hozzászólásokat ahol leírják hogy ezen autók üzemi hőmérséklete 80-100 fok között mozog, de ha most csak ennyire melegszik akkor mi lessz ha kemény minuszok lesznek?Valakinek hasonló észrevétele volt már?

Meg kellene nézni egy diagnosztikai adapterrel is, akár egy egyszerű ELM327+Torque segítségével, hogy mennyinek látja a motorvezérlő a hőmérsékletet. Az a műszer csak tájékoztató jellegű, arra való, hogy lásd, mikor melegedett be a motor, és hogy észrevedd, ha a szokásostól eltér a hőmérséklet bármelyik irányba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Olyan problèmàm van,hogy alapjàraton ràngat dadog a motor! Ha tolom neki akkor minden ok ! Tegnap volt gyertya csere ! De semmi ! Még a benzinszűrőt próbàlom ki ma ! Motor: 1.4 z14xe

Valakinek vmi okosàg? ;)

Nem valószínű, hogy a szűrőcsere segít, mert ha koszos lenne, akkor terhelésnél fogyna el a benzin, nem alapjáraton.

Inkább főtengely helyzet jeladó, vagy esetleg hőmérsékletjeladó szerintem. De persze ezek csak tippek.

Link to comment
Megosztás:

Meg kellene nézni egy diagnosztikai adapterrel is, akár egy egyszerű ELM327+Torque segítségével, hogy mennyinek látja a motorvezérlő a hőmérsékletet. Az a műszer csak tájékoztató jellegű, arra való, hogy lásd, mikor melegedett be a motor, és hogy észrevedd, ha a szokásostól eltér a hőmérséklet bármelyik irányba.

Köszi a tippett,megpróbálok valakit keríteni akinek van ilyen szerkezete.Lehet hogy minden OK a vassal, csak amit használltam régebben céges g astrát (Z14XE) annál nem emékszem hasonlóra "gondokra"

Link to comment
Megosztás:

Fékezés nélkül. A tárcsa le lett szabályozva, nincs perem. Akkor az lesz sztem h nem tud feloldalni rendesen, mert amint rálépek akkor elmúlik.

Csak azért zavar mert ha én hallom akkor más is és egy ilyen Das Auto ne produkáljon ilyet, adjon a megjelenésre. :D :D :D

Ahogy egy híres, történelmi német személy mondta: "NEIN, NEIN, NEIN!!!!!"

A Das Auto más márka!

Itt a Wir Leben Autos van érvényben! :icon13:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy G astrát (Z16XE),és azt tapasztalom hogy a mostani hőmérsékleti viszonyok mellett (0 fok körül)a hűtővíz nem melegszik csak 82-83 fok környékére.A thermostat most lett cserélve rajta tehát az szerintem jó.Olvastam korábbi hozzászólásokat ahol leírják hogy ezen autók üzemi hőmérséklete 80-100 fok között mozog, de ha most csak ennyire melegszik akkor mi lessz ha kemény minuszok lesznek?Valakinek hasonló észrevétele volt már?

Hello,

Nekem (Z16XE szintén) lehet a termosztát kezd behalni azaz nem zár tökéletesen és olyankor nekem se megy fel 80 fok fölé. Ilyenkor megkocogtatom a termosztátot valamilyen fém szerszámmal és utána hónapokig jó.

Szóval inkább olyan mintha lerakódás vagy egyéb szennyeződés akadályozná a termosztátot hogy bezárjon rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Neked kb. hol szokott megállni a mutató 90 fok körül?Azért nem értem a működését az enyémnek mert vadi uj a thermostat?

Hello,

Nekem (Z16XE szintén) lehet a termosztát kezd behalni azaz nem zár tökéletesen és olyankor nekem se megy fel 80 fok fölé. Ilyenkor megkocogtatom a termosztátot valamilyen fém szerszámmal és utána hónapokig jó.

Szóval inkább olyan mintha lerakódás vagy egyéb szennyeződés akadályozná a termosztátot hogy bezárjon rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Neked kb. hol szokott megállni a mutató 90 fok körül?Azért nem értem a működését az enyémnek mert vadi uj a thermostat?

Télen 89, nyáron 92-93 a mutató szerint, de kimértem OBD2-vel is.

OBD2: télen 90 fok, nyáron 93-94, dugóban max 99.

Ha viszont a termosztát "átereszt" akkor látványosan nem megy 80-fok fölé a mutató, odb2-vel meg 75-80 között ingázik.

Link to comment
Megosztás:

Fékezés nélkül. A tárcsa le lett szabályozva, nincs perem. Akkor az lesz sztem h nem tud feloldalni rendesen, mert amint rálépek akkor elmúlik.

Csak azért zavar mert ha én hallom akkor más is és egy ilyen Das Auto ne produkáljon ilyet, adjon a megjelenésre. :D :D :D

Ugyan ez volt nekem is. Városi hasnnálatban ha bemelegedett a fék minimális balra kanyarnál is sípolt. Ha éppen hogy hozáértem a pedálhoz elhallgatott. A bal keréknél a belső betét volt megszorulva. szerintem nézd meg Te is. Nem nagy dolog imbuszkészlet meg szerintem van otthon :) Jaa én mikor összeraktam a csavar menetre tettem egy csepp menetrögzítőt biztos ami biztos. A csap felülete meg meg lett pucolva és szilikon zsírral finoman bekenve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy G astrát (Z16XE),és azt tapasztalom hogy a mostani hőmérsékleti viszonyok mellett (0 fok körül)a hűtővíz nem melegszik csak 82-83 fok környékére.A thermostat most lett cserélve rajta tehát az szerintem jó.Olvastam korábbi hozzászólásokat ahol leírják hogy ezen autók üzemi hőmérséklete 80-100 fok között mozog, de ha most csak ennyire melegszik akkor mi lessz ha kemény minuszok lesznek?Valakinek hasonló észrevétele volt már?

Heló. Igaz nekem Z12Xe motorral van. Városban 85 körül a mutató, ha megállok és a menetszél nem hűti a hűtőt akkor megy fel 90ig, ha elindulok egyből vissza 85re.

Egyik barátom mondta, hogy állítólag direkt kevesebbet mutat és csak tájékoztat a műszer, mert hogy átlag ember abban van hogy a víz 100C forr és ha meglátja hogy 95C akkor rosszul lesz. Csak ugye a hűtő rendszerben meg nyomás van így magasabb a forráspont. Nemtudom ez igaz- e nekem is csak úgy mesélték.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy G astrát (Z16XE),és azt tapasztalom hogy a mostani hőmérsékleti viszonyok mellett (0 fok körül)a hűtővíz nem melegszik csak 82-83 fok környékére.A thermostat most lett cserélve rajta tehát az szerintem jó.Olvastam korábbi hozzászólásokat ahol leírják hogy ezen autók üzemi hőmérséklete 80-100 fok között mozog, de ha most csak ennyire melegszik akkor mi lessz ha kemény minuszok lesznek?Valakinek hasonló észrevétele volt már?

Akkor is ennyire melegszik fel,csak lassabban(ha termosztát ok)

Link to comment
Megosztás:

üdvözlet mindenkinek! 1.7cdti G astrám van és az érdekelne hogy találkozott-e már valaki olyan jelenséggel hogy hidegen az önindító kicsit langyosan teker,de ha pl a motor járt kb 5 percet vagy ha üzemmeleg akkor hallani hogy sokkal gyorsabban teker.akku 70 ah os és fél éves de egy másik jó akkuval is ugyanez a jelenség.töltés rendben mértem stabil 14.3volt.ezért egy kicsit nehezebben is indul a kocsi ha hidegebb van.0fok alatt már észreveszem. ha a kocsi nem megy 3 napig rámérek az akura és 12.7volt van benne.tavaly télen nemvolt semmi ilyesmi -20 ban is ugyanolyan fürgén tekert az indítómotor.esetleg elképzelhető hogy az önindító haldoklik és hidegen ezt produkálja?üdv.

Link to comment
Megosztás:

üdvözlet mindenkinek! 1.7cdti G astrám van és az érdekelne hogy találkozott-e már valaki olyan jelenséggel hogy hidegen az önindító kicsit langyosan teker,de ha pl a motor járt kb 5 percet vagy ha üzemmeleg akkor hallani hogy sokkal gyorsabban teker.akku 70 ah os és fél éves de egy másik jó akkuval is ugyanez a jelenség.töltés rendben mértem stabil 14.3volt.ezért egy kicsit nehezebben is indul a kocsi ha hidegebb van.0fok alatt már észreveszem. ha a kocsi nem megy 3 napig rámérek az akura és 12.7volt van benne.tavaly télen nemvolt semmi ilyesmi -20 ban is ugyanolyan fürgén tekert az indítómotor.esetleg elképzelhető hogy az önindító haldoklik és hidegen ezt produkálja?üdv.

Szia. Volt tavaly tél óta olajcsere? Én más dízelnél tapasztaltam olyat, hogy hosszabb állás után első indítás nehezen teker, ha már járt akkor könnyedén. Én olyanra tudok tippelni, hogy az állás és a hideg következtében minden olaj visszafolyik a karterba. Az indítás után már át van olajjal járatva a motor így kisebb a belső ellenállása.

A 14,3V teljesen jó, a terheletlen 12,7V is.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy egy híres, történelmi német személy mondta: "NEIN, NEIN, NEIN!!!!!"

A Das Auto más márka!

Itt a Wir Leben Autos van érvényben! :icon13:

Igaz igaz. :D

Csak a lényegre akartam hogy az autó. :D De jogos a javítás. (rég láttam reklámot, tv nélkül nehéz is. :D )

Ugyan ez volt nekem is. Városi hasnnálatban ha bemelegedett a fék minimális balra kanyarnál is sípolt. Ha éppen hogy hozáértem a pedálhoz elhallgatott. A bal keréknél a belső betét volt megszorulva. szerintem nézd meg Te is. Nem nagy dolog imbuszkészlet meg szerintem van otthon :) Jaa én mikor összeraktam a csavar menetre tettem egy csepp menetrögzítőt biztos ami biztos. A csap felülete meg meg lett pucolva és szilikon zsírral finoman bekenve.

Megvan minden mert annó "mi" cseréltük. (Mi = egy autó szerelő ismi). Megvettük ami kell. leszedtem azóta mert nyáron zavart a dolog, a csavarokat gépzsírral toltam meg egy kicsit, de sztem akkor majd vmikor megint leugrasztom h most már megint mi van. sztem csak amit előttem írtak, hogy egy kis drótkefe és heló.

Link to comment
Megosztás:

Nem valószínű, hogy a szűrőcsere segít, mert ha koszos lenne, akkor terhelésnél fogyna el a benzin, nem alapjáraton.

Inkább főtengely helyzet jeladó, vagy esetleg hőmérsékletjeladó szerintem. De persze ezek csak tippek.

Üdv!

Kicseréltem a szűrőt , (még a gyári szűrő volt fent xd) az autó könyebben ,lendületesebben megy ! De a hiba megmaradt....Alapjáraton rángat ! Elöbb elfelejtettem írni ,hogy gyertyacserénél az egyes gyertya nagyon fekete volt a többi az szép szürkés !

Hőmérséklet jeladó az miben befolyásolja?

Főtengely jeladó meg ha nemjó akkor tudtomal elsem indul !?

de holnap megnézem !!

Ha valami tipp van akkor nagyon szívesen hallom !!! Nemszeretném megbontani meg persze felesleges pénzem sincs most sajnos !!:S

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kicseréltem a szűrőt , (még a gyári szűrő volt fent xd) az autó könyebben ,lendületesebben megy ! De a hiba megmaradt....Alapjáraton rángat ! Elöbb elfelejtettem írni ,hogy gyertyacserénél az egyes gyertya nagyon fekete volt a többi az szép szürkés !

Hőmérséklet jeladó az miben befolyásolja?

Főtengely jeladó meg ha nemjó akkor tudtomal elsem indul !?

de holnap megnézem !!

Ha valami tipp van akkor nagyon szívesen hallom !!! Nemszeretném megbontani meg persze felesleges pénzem sincs most sajnos !!:S

Hát akkor vagy olajos volt, vagy égéskimaradás. De az utóbbit elvileg jelzi....

lehet egy kompresszió mérést én megejtenék a helyedben. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az összes és a napi km számláló kijelzőm elsötétedett, de a középső-felső órakijelző működik. Van ötletetek, mi lehet a baj? A szervizfüzetben a biztosíték-listát átolvastam a dugóban állva, de nem találtam megfelelő biztit, és persze lehet, hogy teljesen más a baj.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az összes és a napi km számláló kijelzőm elsötétedett, de a középső-felső órakijelző működik. Van ötletetek, mi lehet a baj? A szervizfüzetben a biztosíték-listát átolvastam a dugóban állva, de nem találtam megfelelő biztit, és persze lehet, hogy teljesen más a baj.

Köszi!

Vagy az izzója ment ki, vagy a km óra csatlakozónál van kontakt hiba, vagy tényleg valami biztosíték. A többi műszernél van világítás?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia. Volt tavaly tél óta olajcsere? Én más dízelnél tapasztaltam olyat, hogy hosszabb állás után első indítás nehezen teker, ha már járt akkor könnyedén. Én olyanra tudok tippelni, hogy az állás és a hideg következtében minden olaj visszafolyik a karterba. Az indítás után már át van olajjal járatva a motor így kisebb a belső ellenállása.

A 14,3V teljesen jó, a terheletlen 12,7V is.

szia.igen volt olajcsere ősszel de ilyen olajat még sosem használtam...mindig castrol magnetec 5w-s ment bele de most meg shell helix ultra 5w-40 ben.lehet hogy ebben van a baj?ennyire megdermedne az olaj annak ellenére hogy full szintetikus én nemtom de kezd zavarni főleg ha -10 van....-20 ban besefog indulni lehet..:)

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Fiúk!A kopogó hydrotőkével kapcsolatban hívtam a szerelőmet,és azt mondta,hogy le kell szedni előbb az olajteknőt és az olajszivattyú szűrőt kitakarítani!(mert gázadásra elmúlik a kopogás,tehát alapjáraton vagy kis fordulaton nincs elég olajnyomás).Az 5W 40-es olajat nem merem beletenni...170.000km nél nem javasolják.Azt mondta ne cseréljük ki a hydrotőkéket azonnal....mit gondoltok?Jah és csinált már valaki ilyen szűrő tisztítást????Én pl minimális hozzáértéssel meg tudom csinálni?Itt a videó,az utolsó 20 sec a lényeg.

https://www.youtube.com/watch?v=s-QZHlnGJPU

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.