Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ha AC alatt a benzinszivattyút érted, akkor az az életben nem fog addig kattanni és benzint küldeni előre amíg nem forog a főtengelyed! Az egy többszörösen biztosított visszacsapószelepekkel megcsinált rendszer, azon ha megfelelő a nyomás akkor a csőben lévő mennyiséggel indul el az autó és a főtengely jeladó adja ki a relének a feszt, hogy legyen utánpótlás. Ha nehezen indul akkor meg nyomást kell mérni elől a mérőcsonkon. Illetve, hogy tartja-e. Ha nem akkor meg meg kell nézni hol szelel.

A relécserétől nem fog megjavulni, de az üzemanyagszivattyút a hátsó üléspad alatt már akkor fogod hallani, ha le sem szeded a tetőt. Mondjuk, egyedül csak hosszú karral állj neki :)

Ez az, hogy nem is indul nehezen, ugyanúgy megy, mint eddig, csak ugye a gyújtás ráadásakor megszokott hang nincs, csak egy kattanás. Mintha a relé egy hangosat kattanna. Igen, már hallgatóztam is az üléspad alatt, viszont semmi hangja, de a kocsi ugyanúgy megy. :huh: Találtam egy videót, igaz SAAB-ról van szó benne és nálam csak egyet kattan, de ehhez tudnám leginkább hasonlítani az én problémám, azzal a különbséggel, hogy ugye mint már mondtam, teljesítménycsökkenés sincs és a kocsi pöccre indul. A héten megpróbálom kideríteni mindenképp és megírom, ha meg van a megoldás.

http://youtu.be/lAWmmGWb-E4?t=2m6s (2:05től)

Link to comment
Megosztás:

Hali. Megnéztük és alapjáraton gázfröccsre van némi kékes pamacs. Üzem melegen is és hidegen is.

Ja igen: ha hidegen van füst, akkor szelepszár szimering. <= A olaj hiába sűrűbb hideg állapotában, a szimering is összehúzódik a hidegben és a hajszálrepedések rajta tovább nyílnak. Itt tudja leszívni az olajat az égéstérbe (a szelepszár mellett). Bemelegedéskor ez szűnik némileg, hiszen a hőtágulás miatt a szimering jobban tömít, a hajszálrepedések is záródnak.

Ha melegen füstöl, azt jelenti, hogy a meleg viszkozitásnak megfelelően az olaj hígabb (folyósabb), a kopott gyűrűnél/kopott illesztésnél képes "átfújni". Az ott átjutó (lehúzatlan) olaj elég. Ebből keletkezik a kékesebb/látványosabb füst (ami egyébként nem feltétlenül annyira kékes ha az olaj nem annyira használt még ill. az elégett mennyiségtől is függ a színe).

Link to comment
Megosztás:

kivillogtattam és a 0302 jött ki. ezek után valakinek valami ötlet hogy mi lehet?

Hát ez a 2-es henger égéskimaradását jelenti, ettől világíthat a check engine, de az ESP lámpájának nem kéne kigyulladnia.

Az égéskimaradás (tökéletlen égés) oka meg elég sok minden lehet a gyújtógyertyától elkezdve a megszorult szelepig, de leggyakrabban talán a trafóhíd szokott ilyesmit okozni, bár Z18XE-n nem jellemző.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez a 2-es henger égéskimaradását jelenti, ettől világíthat a check engine, de az ESP lámpájának nem kéne kigyulladnia.

Az égéskimaradás (tökéletlen égés) oka meg elég sok minden lehet a gyújtógyertyától elkezdve a megszorult szelepig, de leggyakrabban talán a trafóhíd szokott ilyesmit okozni, bár Z18XE-n nem jellemző.

x16 xel tipusu trafoval nem lehet kiprobálni hogy az e a gond? van 1 olyan komplett autom törött és nem nagyon akarok venni trafot ha nem biztos hogy az a baj

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 2004es G Astrám azt csinálja kb minden 100-150. indításnál, hogy elég hosszan kell tekertetni ,hogy elinduljon. Utána ha beindul minden rendben. Minden más esetben pöccre indul, csak nagyon ritkán jön ez elő. Olvasgatva itt a fórumot láttam, hogy az AC-t a főtengely jeladó készteti működésre. lehetséges, hogy azokban az esetekben mikor hosszabb tekerés után indul esetleg kihagy a jeladó? A fordulatszám mérő kitér, de gáz nélkül hiába tekertetem nem hiszem hogy elkapná, gázzal is csak lassan kúszik fel a fordulat, nem úgy mint normál esetben, hogy gáz nélkül is "gázfröccsel" indul. Nemtudom mi lehet minden oké az autóval, csak érdekelne, hogy mitől lehet ez nagyritkán. z12XE motor.

Link to comment
Megosztás:

Az én hibámra? Néztem erősen a motorteret de úgy láttam ez EGR nélküli motor. Meg valahol mintha olvastam is volna hogy 2004ben nem kaptak?

A tiédre. Nekem a Z14XE rémlik innen a fórumról, hogy nem volt némelyiken EGR, de lehet, hogy a Z12XE-n sem. Valami tárolt hibakód nincs? Ilyen nehezen indulás után ha leállítod, majd fék és gáz tövig, és gyújtást ráadva kivillogja, ha van valami. Vagy veszel egy ELM327-et ebayről, és androidos telefonnal tudod olvasni a hibakódokat.

Link to comment
Megosztás:

A tiédre. Nekem a Z14XE rémlik innen a fórumról, hogy nem volt némelyiken EGR, de lehet, hogy a Z12XE-n sem. Valami tárolt hibakód nincs? Ilyen nehezen indulás után ha leállítod, majd fék és gáz tövig, és gyújtást ráadva kivillogja, ha van valami. Vagy veszel egy ELM327-et ebayről, és androidos telefonnal tudod olvasni a hibakódokat.

Az Z12XE. Az EGR elvileg a gyujtótrafó csatija alatt kéne legyen nem? Mert ott nincs semmi. Igaz nem az ilyen "hiba" után, de egyszer kivillogtam már a nemlézető hibát. Csak szabályosan folyamatosan villogott a lámpa nem adott hibakódot.

Windows phone telefonom van :(

Link to comment
Megosztás:

Egy éve van bent az első fékbetét.A kérdésem az lenne, hogy szerintetek a belső fékbetéteket kicserélhetem egymással.Tehát ami most jobb oldalon van, azt áttehetem balra?A szerelő felcserélte őket és nyikorognak.

Szia. Én több okból sem tenném. Egyik, hogy egy év alatt azok már összekoptak a tárcsával. Ha megcseréled ismét össze kell kopjon és addig nem lesz tökéletes a fékhatás.

A másik, hogy véleményem szerint nem a betét helyzete miatt csikorog egy fék, hanem van idegen anyag, kosz miatt, vagy eleve túl "kemény" a betét. Vannak "puhább" betétek (pl textar, kamionokba is ezt szereljük) barátomék autójába is hátra ilyet tettem semmi hangja. Előre valami olcsóbb betétet vett sikít is rendesen.

Szóval szerintem a betétek megcserélése nem vezetne a sípolás abbamaradására.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia. Én több okból sem tenném. Egyik, hogy egy év alatt azok már összekoptak a tárcsával. Ha megcseréled ismét össze kell kopjon és addig nem lesz tökéletes a fékhatás.

A másik, hogy véleményem szerint nem a betét helyzete miatt csikorog egy fék, hanem van idegen anyag, kosz miatt, vagy eleve túl "kemény" a betét. Vannak "puhább" betétek (pl textar, kamionokba is ezt szereljük) barátomék autójába is hátra ilyet tettem semmi hangja. Előre valami olcsóbb betétet vett sikít is rendesen.

Szóval szerintem a betétek megcserélése nem vezetne a sípolás abbamaradására.

Lassú menetnél 50 körül és alatt, de inkább alatt nyikorog ezt is okozhatja? Ha fékezek akár egy kicsit akkor elmúlik, csak van egy ilyen nyik-nyik hangja?

Nem mindig jön elő de ha igen akkor eléggé hangos és zavaró. Májusban lett cserélve, pesti forgalom.

Link to comment
Megosztás:

Lassú menetnél 50 körül és alatt, de inkább alatt nyikorog ezt is okozhatja? Ha fékezek akár egy kicsit akkor elmúlik, csak van egy ilyen nyik-nyik hangja?

Nem mindig jön elő de ha igen akkor eléggé hangos és zavaró. Májusban lett cserélve, pesti forgalom.

Akkor mivan? Jóaz... Fog, nem? Nekem a hátó csinálta, de az megállásig. Gariba párszor visszavittem, de nem tudtak vele mit csinálni. Pár év alatt elmúlott. :D

Max. ha zavar, akkor ne fékezz. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát ez a 2-es henger égéskimaradását jelenti, ettől világíthat a check engine, de az ESP lámpájának nem kéne kigyulladnia.

Az égéskimaradás (tökéletlen égés) oka meg elég sok minden lehet a gyújtógyertyától elkezdve a megszorult szelepig, de leggyakrabban talán a trafóhíd szokott ilyesmit okozni, bár Z18XE-n nem jellemző.

Szia!

Nekem P0302-es hibám volt és rángatott az autó bemelegedés után és ESP hiba világított! Z18XE a motorkód.

És trafóhíd csere után megszűnt! De én hála isten kitudtam próbálni!

Ha kell valakinek nekem van egy eladó amivel jó 30 percig lehet menni amíg nem rángat! :D :D

Ha esetleg tudnál nekem segíteni!

Kitakarítottuk a pillangószelepet és azóta kb 2 hete rángat az alapjárat, egyenletlen, ha felpörgetem akkor jól megy! Indításnál felpörgeti 2500-3000 körüli fordulatra 2-3 másodpercig és vissza ejti a fordulatot! Ekkor jön a hiba! (olyan mintha 1 ütem kimaradna)

Menet közbe ha hideg, kuplung lenyomásnál felpörög 1500-ra. próbáltam az aksi levételes dolgot de nem vált be!

Másik:

Ugyan úgy bent maradt a P0302-es hibám. Ezt lehet csak kiüttetni lehet programmal?

Link to comment
Megosztás:

Akkor mivan? Jóaz... Fog, nem? Nekem a hátó csinálta, de az megállásig. Gariba párszor visszavittem, de nem tudtak vele mit csinálni. Pár év alatt elmúlott. :D

Max. ha zavar, akkor ne fékezz. :D

Vagy tekerje fel csutkára a hangot a rádión. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Új vagyok a fórumon, nem is tudom hova kellene írnom, remélem útba igazítotok. Szóval most vettem egy G cabriot, 2.2 benzin, svájcból hozták, olyan kérdésem lenne, hogy a központi kijelző nyelvét át lehet valahogy állítani? Most németül irogat ki mindent, de attól rosszul vagyok, angol, neadjisten magyarra valahogy át lehet rakni. Köszönöm előre is. Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Lassú menetnél 50 körül és alatt, de inkább alatt nyikorog ezt is okozhatja? Ha fékezek akár egy kicsit akkor elmúlik, csak van egy ilyen nyik-nyik hangja?

Nem mindig jön elő de ha igen akkor eléggé hangos és zavaró. Májusban lett cserélve, pesti forgalom.

Szia. Fékezés nélkül csikorog vagy finom fékezésnél? Én mikor megvettem csinálta azt, hogy városi hazsnálatban egy idő után elkezdett balra kanyarnál fékezés nélkül sípolni, ha egy picit is fékeztem elhallgatott. A problema az volt, hogy az egyik betét meg volt szorulva a csúszkán. Szétszedtem, drótkefe összeraktam király :)

A hátsó nekem lassú menetnél ha fékezek olyan hangot ad mint az Ikarusok :D Szétszedtem már, kipucoltam ugyan az.

Ha menet közben fékezésnél sípol kisebb sebességnél az szerintem ugyan úgy a betét keménység vagy a kosz. Én mikor mosom a kocsit a nagynyomással rendesen kiáztatom a fékektől a fékport. Esetleg asszem még olyan tud, hogyha a tárcsának van válla és a betét újabb akkor a váll hamarabb ér hozzá és az sípol. Ez csak elmélet azt hittem nálam is ez a baj, de a szorulás volt a baj.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy a váltó meg kézifék szoknyát cserélek

a váltónál ok minden

de viszont a ti a kéziféknél hogy oldottátok meg!?

mer ott alul kapcsok fogják a szoknyát a műanyagba vagy lehet ilyen kapcsokat kapni valahol

vagy vissza ragasztani??

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy a váltó meg kézifék szoknyát cserélek

a váltónál ok minden

de viszont a ti a kéziféknél hogy oldottátok meg!?

mer ott alul kapcsok fogják a szoknyát a műanyagba vagy lehet ilyen kapcsokat kapni valahol

vagy vissza ragasztani??

köszi

Vagy kárpitos féle tűzőgéppel visszateszed vagy ragasztod. Leginkább a második szokott lenni.

Link to comment
Megosztás:

Szia. Fékezés nélkül csikorog vagy finom fékezésnél? Én mikor megvettem csinálta azt, hogy városi hazsnálatban egy idő után elkezdett balra kanyarnál fékezés nélkül sípolni, ha egy picit is fékeztem elhallgatott. A problema az volt, hogy az egyik betét meg volt szorulva a csúszkán. Szétszedtem, drótkefe összeraktam király :)

A hátsó nekem lassú menetnél ha fékezek olyan hangot ad mint az Ikarusok :D Szétszedtem már, kipucoltam ugyan az.

Ha menet közben fékezésnél sípol kisebb sebességnél az szerintem ugyan úgy a betét keménység vagy a kosz. Én mikor mosom a kocsit a nagynyomással rendesen kiáztatom a fékektől a fékport. Esetleg asszem még olyan tud, hogyha a tárcsának van válla és a betét újabb akkor a váll hamarabb ér hozzá és az sípol. Ez csak elmélet azt hittem nálam is ez a baj, de a szorulás volt a baj.

Fékezés nélkül. A tárcsa le lett szabályozva, nincs perem. Akkor az lesz sztem h nem tud feloldalni rendesen, mert amint rálépek akkor elmúlik.

Csak azért zavar mert ha én hallom akkor más is és egy ilyen Das Auto ne produkáljon ilyet, adjon a megjelenésre. :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Új vagyok a fórumon, nem is tudom hova kellene írnom, remélem útba igazítotok. Szóval most vettem egy G cabriot, 2.2 benzin, svájcból hozták, olyan kérdésem lenne, hogy a központi kijelző nyelvét át lehet valahogy állítani? Most németül irogat ki mindent, de attól rosszul vagyok, angol, neadjisten magyarra valahogy át lehet rakni. Köszönöm előre is. Üdv!

Szerintem nem lehet. Magyarra biztos nem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.