BalAstra Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 1.4 XEP gyertyacsere mikor esedékes ? És milyet érdemes belerakni ? Főleg úgy, hogy LPG-üzemű. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 1.4 XEP gyertyacsere mikor esedékes ? És milyet érdemes belerakni ? Főleg úgy, hogy LPG-üzemű. Köszi 60e km vagy 4 év, gyárit, ezt nem tudom :) Van gyárilag felkészített motor lpg-re, csörögj rá Opelékre, adnak infót szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 1-2 napja tapasztalom, hogy hidegen (1-2 km után), állok a lámpánál és érezhetően remeg az autó. Nem rázza, de érezhető a műszerfalon, kormányon, rálépve a fékre. Bemelegedés után minden elmúlik. Sok városi használat (mostanában csak az), 46e km. Segíthet neki egy fagyizás? Vagy inkább pucultassam ki a pillangószelep környélet, gyertyacsere? Merre induljak el? Egy fagyizás holnap este beugrik mindenképp, aztán majd meglátjuk mi lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Hali. Castrol magnatec 10w40. Bármilyen tanácsot/javaslatot elfogadok, hogy csökkenjen az olaj fogyasztás. Hát, az olajfogyasztás nem fog csökkeni, hiába indulsz el "lefelé". Az 5w40, 10w40, 15w40 melegen pont ua sűrűségű. A meleg-oldali viszkozitása pont ua. Nekem talán megszűnt, szakszerviz kellett hozzá (tőlük vettem a nyáron, ők állták a számlát). Melegen (vagy esetéeg hidegen) néni alapjárati ketyegés után hirtelen gázadásra nincs -némi- füst? Sziasztok. látom megy az olaj téma. 207000 Km Z14XEP 1.4 motor most konkrétan 5w30 vagy 5w40? 2005.12 havi autó. leginkább rövid távon megyek (10kmX2). reggel 2-3 perc járatás. kicsit öreguras közlekedés, pesti dugó stb... és márka? Köszi, Balázs Mindegy, hogy 5w30 vagy 5w40. Bármelyik jó bele, ha rendelkezik Dexos 2 jóváhagyással. 1-2 napja tapasztalom, hogy hidegen (1-2 km után), állok a lámpánál és érezhetően remeg az autó. Nem rázza, de érezhető a műszerfalon, kormányon, rálépve a fékre. Bemelegedés után minden elmúlik. Sok városi használat (mostanában csak az), 46e km. Segíthet neki egy fagyizás? Vagy inkább pucultassam ki a pillangószelep környélet, gyertyacsere? Merre induljak el? Egy fagyizás holnap este beugrik mindenképp, aztán majd meglátjuk mi lesz. Szerintem nem akkora tragédia. Sok város, alig melegszik ki, folyamatosan alacsony sebesség/fordulat, generátor meg dolgozik (dolgozna) folyamatosan hogy a fűtést és világítást visszadolgozza. Generátortól is tud remegni. De tud remegni attól is, hogy hidegen a motortartó gumibak is (mint sok más szilent) nagyot veszít a rugalmasságából, nem nyel el annyi rezgést. Továbbá az utastérben is minden ridegebbé válik a hidegtől, szűkebbek lesznek az illesztések, hamarabb szólal meg ez-az. Illetve még lehet pár dolog, de ha a kasznit nem rázza (pl henger leállás miatt), akkor nincs baj. Hidegben remegősebbek az autók, a korral és/vagy a futott km előrehaladtával ez arányosabban rosszabbodik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
barthagabor Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Na jó,akkor zárjuk rövidre az olaj témát!:) A 2003 1.2 zxe 170.000km-er pontosan milyen olajat tegyek bele!? Pontos tipust kérek! Ezt a dexos dolgot honnan tudom?föl van tüntetve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 AstraG Z14XEP 2007/12 LPG => Ezt jól látom?..nekem most lett beszerelve,de 58 liter gázzal 700km mentem el átlagos használattal...mondjuk majd vinnem kell vissza ellenőrzésre 1000km után,állítólag megy még lejjeb is a fogyasztás.most nekem az 1.2 zxe kb 8-at eszik gázból. Persze. De nézd meg, fogy mellé benzin is bőven.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 1.4 XEP gyertyacsere mikor esedékes ? És milyet érdemes belerakni ? Főleg úgy, hogy LPG-üzemű. Köszi Én LPG-nél 40e km-enként cserélem. És ezt teszem bele: Bosch FR7DC+ Link to comment Megosztás: More sharing options...
j_szilard Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Na jó,akkor zárjuk rövidre az olaj témát! :) A 2003 1.2 zxe 170.000km-er pontosan milyen olajat tegyek bele!? Pontos tipust kérek! Ezt a dexos dolgot honnan tudom?föl van tüntetve? Szia Én csak ezt használom és teljesen megvagyok vele elégedve!! Motul 8100 X-Clean 5W40 full szintetikus és DEXOS2-es jóváhagyás http://www.motul.com/hu/hu/products/53?f[range]=25&f[viscosity]=34 Igaz drágább kategória, de ezt meg mindenki eltudja dönteni kinek mennyit ér.....persze azt is lehet mondani hogy felesleges ez az olaj mert nem tud többet mint pl. a GM olaj ami fele ennyibe kerül! Olajfogyás semmi! Nem csörög reggelente pedig csillaggarázs van :) 2003 1.4 z14xe 108e km 80% városi használat! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Sziasztok. Ma levettem a hátsó kerekeket és észrevettem, hogy a jobb oldali rugó sajnos a szokásos helyen el van törve... Semmi kopogást nem hallottam véletlenül vettem észre. Kérdésem: Mennyi ideig lehet így használni? Tönkre tesz valamit? Mert ha igen akkor jövő hétvégén kicserélem. Csak jelenleg a pénztárcába ez nem lett beletervezve... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Sziasztok. Ma levettem a hátsó kerekeket és észrevettem, hogy a jobb oldali rugó sajnos a szokásos helyen el van törve... Semmi kopogást nem hallottam véletlenül vettem észre. Kérdésem: Mennyi ideig lehet így használni? Tönkre tesz valamit? Mert ha igen akkor jövő hétvégén kicserélem. Csak jelenleg a pénztárcába ez nem lett beletervezve... Jövő hétvégén cseréld ki! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Értem, köszönöm a válaszod. Csak a töröttet cseréljem vagy párban illene? Vagy ez megint pénztárca függő? Jövő hétvégén cseréld ki! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Értem, köszönöm a válaszod. Csak a töröttet cseréljem vagy párban illene? Vagy ez megint pénztárca függő? Ez jó kérdés! Belegondoltam, hogy én mit csinálnék. Ha pillanatnyilag nincs rá keret akkor vennék egy bontottat, esetleg egy párat ha tuti, hogy egy autóból való. Ha viszont van rá keret akkor vennék újat és párban cserélném. Előbb-utóbb a másik oldal is elfog fáradni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Ez jó kérdés! Belegondoltam, hogy én mit csinálnék. Ha pillanatnyilag nincs rá keret akkor vennék egy bontottat, esetleg egy párat ha tuti, hogy egy autóból való. Ha viszont van rá keret akkor vennék újat és párban cserélném. Előbb-utóbb a másik oldal is elfog fáradni. Elmentem boltba fél 5re hozzák a japán, új rugót. Jelenleg csak egyet vettem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 aki szedett már le z14xep motorról önindítót, attól megkérdezném mennyire pihenjek rá idegileg a melóra? csak ránéztem, de azt sem tudtam kifigyelni, hogy a váltó, vagy a motor felől van-e a felfogató csavarja, nem hogy azt, milyen kulcs kell hozzá... :confused: Link to comment Megosztás: More sharing options...
barthagabor Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 aki szedett már le z14xep motorról önindítót, attól megkérdezném mennyire pihenjek rá idegileg a melóra? csak ránéztem, de azt sem tudtam kifigyelni, hogy a váltó, vagy a motor felől van-e a felfogató csavarja, nem hogy azt, milyen kulcs kell hozzá... :confused: Mi 1.2xep -ről vettük le kitakarítani....nem egyszerű volt....szóval a legjobb ha rápihensz :D jah és meleg helyen csinálod:D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Sziasztok. Ma levettem a hátsó kerekeket és észrevettem, hogy a jobb oldali rugó sajnos a szokásos helyen el van törve... Semmi kopogást nem hallottam véletlenül vettem észre. Kérdésem: Mennyi ideig lehet így használni? Tönkre tesz valamit? Mert ha igen akkor jövő hétvégén kicserélem. Csak jelenleg a pénztárcába ez nem lett beletervezve... Mit jelent az, hogy a "szokásos helyen"? Nekem kombim van, de még nem néztem rá a rugóra sosem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Ma felemeltük a kocsit. Volt ez a fekvőrendőrón áthajtáskor vagy nagyobb billenésnél a futómű felől jövő nyikorgó hang. Nos ez szilent miatt volt, be kellett csak fújni alaposan és most jónak tűnik (egyelőre)... Elég hülye helyen van az a pár szilent a tűzfal alatt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolo Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Kérdés! Akinek cseréltek már hosszbordás szíjat és feszítőt , annál az egész feszítőt kicserélték vagy csak a görgőt rajt? Mert ma történt egy ilyen beavatkozás és a gyári feszítő lett kicserélve, mert a görgöjének a csapágya kuka lett.Ez műaqnyag görgős volt, amit betettek az fém. De most néztem a neten, hogy a műanyag görgőshöz lehet kapni külön görgőt amiben a csapágy van. Tehát szerintem elvileg elég lett volna egy ilyen görgő csere max 5 ezerért nem egy komplett feszítő egy 20-asért, vagy Én gondolom rosszul? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Mit jelent az, hogy a "szokásos helyen"? Nekem kombim van, de még nem néztem rá a rugóra sosem... Azt Hallottam, hogy az utolsó spirál szokott letorni. Nekem is ez történt. Semmi rendelleneset nem lehetett hallani, nme ropogott zörgött. Csal ma levettem a kereket a nehezen járó kézifék bowden miatt es akkor láttam... meg is van az új japán, KYB 10600 penz. Mindjart megyek es cserélem is ki, holnap meg alvazvedelem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Azt Hallottam, hogy az utolsó spirál szokott letorni. Nekem is ez történt. Semmi rendelleneset nem lehetett hallani, nme ropogott zörgött. Csal ma levettem a kereket a nehezen járó kézifék bowden miatt es akkor láttam... meg is van az új japán, KYB 10600 penz. Mindjart megyek es cserélem is ki, holnap meg alvazvedelem. Készen is van. Lekötöttem a lengéscsillapítót, és simán engedett annyit a híd. Kérés: A régi olyan fajta volt, hogy a 2 vége felé kisebb volt az anyag átmérője. Ennek az elejétől a végéig azonos vastag. Ez jelenthet gondot? Véleményem szerint így talán tovább bírja. Nem szándékosan vettem ilyet, ilyet hoztak. Viszont kicserélem majd a túloldalit is mert én úgylátom most ezzel az új rugóval ez a fele magasabb. Akkor legyen azonos aztán egy darabiog jó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Készen is van. Lekötöttem a lengéscsillapítót, és simán engedett annyit a híd. Kérés: A régi olyan fajta volt, hogy a 2 vége felé kisebb volt az anyag átmérője. Ennek az elejétől a végéig azonos vastag. Ez jelenthet gondot? Véleményem szerint így talán tovább bírja. Nem szándékosan vettem ilyet, ilyet hoztak. Viszont kicserélem majd a túloldalit is mert én úgylátom most ezzel az új rugóval ez a fele magasabb. Akkor legyen azonos aztán egy darabiog jó lesz. Mindenképpen vegyél még egyet, egy használt meg egy új párban, az nem jó. Főleg ha nem is egyforma. Ha bontóban vettél volna gyári használtat, az talán jó lett volna a régi mellé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 aki szedett már le z14xep motorról önindítót, attól megkérdezném mennyire pihenjek rá idegileg a melóra? csak ránéztem, de azt sem tudtam kifigyelni, hogy a váltó, vagy a motor felől van-e a felfogató csavarja, nem hogy azt, milyen kulcs kell hozzá... :confused: Helló Én szedtem már le xep-ről ha rájössz a taktikára kb 15-20 perc a leszedés. 2 csavar fogja a váltóhoz , az alsó könnyen lejön a felsőhöz felűről férni hozzá, baromi nehezen ráadásul rá kell feküdni a mocira a hosszbordás szíj felőlés kell egy közepesen hosszú krova toldó nekem így sikerűlt és most jó! Persze kell egy akna is :D Sok sikert... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tenky89 Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Törnek ezek a rugók rendesen másnál is látom.... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mégegyastrás Elküldve December13, 2013 Megoszt Elküldve December13, 2013 Sziasztok! Egy talányra szeretnék megoldást találni, ezért gondoltam megkérdezem, hátha van valakinek tippje...Z14XEP láncos vezérlés cserélve lett - komplett készlet -, és azóta olyan búgás szerű hang jön a motor felől. Az alkatrész jó, a vezérlés csere is ( több szerelő is nézte ), de egyszerűen nem találják, mi lehet ez az eléggé hangos és idegesítő búgás. Ha valakinek van ötlete, megköszönöm... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve December14, 2013 Megoszt Elküldve December14, 2013 Sziasztok! Egy talányra szeretnék megoldást találni, ezért gondoltam megkérdezem, hátha van valakinek tippje...Z14XEP láncos vezérlés cserélve lett - komplett készlet -, és azóta olyan búgás szerű hang jön a motor felől. Az alkatrész jó, a vezérlés csere is ( több szerelő is nézte ), de egyszerűen nem találják, mi lehet ez az eléggé hangos és idegesítő búgás. Ha valakinek van ötlete, megköszönöm... Elrakták a vezérlést! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts