gazsko55 Elküldve December11, 2013 Megoszt Elküldve December11, 2013 Sziasztok! Valaki ha segíteni tudna! Olyan problémám van az autómmal,ami astra g 1.4 x14xe! Kicserélték a sebességjeladómat,mert nem mért a kilométerórám! Kevés km után újra kifeküdt 0-ra a mutató,és persze a km számláló sem mért!Vettem egy gyári sebességjeladót bele,amit beszereltek,és 300km után megint nem mér! Még pluszba rájött,hogy nem működik a hátsó ablak fűtésem,az ablaktörlőm mosófokozatban és egyik oldalra sem az indexek! Megnéztem a biztosítékokat,de éppek,semmi nyoma hibának! Mi lehet a baj? Válaszotokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve December11, 2013 Megoszt Elküldve December11, 2013 Testelési hibára hasonlít, valahol a műszerfalnál. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve December11, 2013 Megoszt Elküldve December11, 2013 Z14XE-nél feljebb lehet emelni az alapjárat fordulat értékét tech2-vel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
barthagabor Elküldve December11, 2013 Megoszt Elküldve December11, 2013 No: A hidrotőke a hideg beálltával (pláne csillaggarázs esetén) hangosabbá válhat, ez még nagyjából normális jelenség. Ha gázadásra szűnik a hang illetve melegen is jelen van, akkor lehet hogy más szól. Nem írtad, hogy milyen/melyik motorról van szó, így nehéz megmondani hogy a 10w40 jó-e az esetedben (bár, pl a szakszervizek a twinport-ig bezárólag legtöbbször ezt tették bele). Ami viszont fontos, hogy semmilyen vackot NE tölts bele a motorba. Kiszámíthatatlan folyamatot indítasz el vele. (Egy kis történet: munkatárs a Toyota-ba öntött bele szeleptisztítót. Azóta eszi az olajat -és fűstől- pedig előtte nem ette. Feltételezhetően a sokat látott szelepszár szimeringeknek nem tett jót a mutatvány....) ',2zxe...jártam vele németbe is anno,láncot is nemrég cseréltünk meg vízpumpát,más nem volt vele eddig.(170.000km)de Castrol 10w-40-et zabálta(és zajosabb volt a motor)...a GM olajat nem....most akkor próbáljak Mobil 1-et?vagy estleg 5W-40-et?Esetleg szétszedni a motort és megtakarítani a hydrotőkét?el tud retkelődni??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve December11, 2013 Megoszt Elküldve December11, 2013 ',2zxe...jártam vele németbe is anno,láncot is nemrég cseréltünk meg vízpumpát,más nem volt vele eddig.(170.000km)de Castrol 10w-40-et zabálta(és zajosabb volt a motor)...a GM olajat nem....most akkor próbáljak Mobil 1-et?vagy estleg 5W-40-et?Esetleg szétszedni a motort és megtakarítani a hydrotőkét?el tud retkelődni??? 5W40-est, vagy valami belevaló 5W30-ast rakjál bele. A láncos motornak nem jó a 10W40. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szergely Elküldve December11, 2013 Megoszt Elküldve December11, 2013 Üdv néktek. Ha már felröppent az olaj téma. 2002-es Z16XE(ecotech) 220k km-el, milyen olajat javasoltok ebbe az olajzabáló rettenetbe. Enyém "csak" 1-1.5 lityit nyel be 15k km-en. De haveré néha 4 lityit is be nyel ennyin. De leginkább akkor ha 3500 fölé megy a fordulat. Ezalatt alig-alig csipegeti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December11, 2013 Megoszt Elküldve December11, 2013 Üdv néktek. Ha már felröppent az olaj téma. 2002-es Z16XE(ecotech) 220k km-el, milyen olajat javasoltok ebbe az olajzabáló rettenetbe. Enyém "csak" 1-1.5 lityit nyel be 15k km-en. De haveré néha 4 lityit is be nyel ennyin. De leginkább akkor ha 3500 fölé megy a fordulat. Ezalatt alig-alig csipegeti. Az 1dl/1000Km, az azért nem sok. Igaz a semmihez képest igen. Eddig mit használtál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
barthagabor Elküldve December11, 2013 Megoszt Elküldve December11, 2013 5W40-est, vagy valami belevaló 5W30-ast rakjál bele. A láncos motornak nem jó a 10W40. No ezt sem tudtam eddig....akkor kipróbálom...de Gm-et?azt eszi nekem a legkevésbé..vagy mit??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
barthagabor Elküldve December11, 2013 Megoszt Elküldve December11, 2013 Az 1dl/1000Km, az azért nem sok. Igaz a semmihez képest igen. Eddig mit használtál? AstraG Z14XEP 2007/12 LPG => Ezt jól látom?..nekem most lett beszerelve,de 58 liter gázzal 700km mentem el átlagos használattal...mondjuk majd vinnem kell vissza ellenőrzésre 1000km után,állítólag megy még lejjeb is a fogyasztás.most nekem az 1.2 zxe kb 8-at eszik gázból. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 No ezt sem tudtam eddig....akkor kipróbálom...de Gm-et?azt eszi nekem a legkevésbé..vagy mit??? Próbáltam a GM 5W30-at, nekem zajos volt a motor tőle, nem szerettem. Most Castrol Magnatec C3 5W40 van bent, ettől sokkal csendesebb. Eszegeti ugyan, de nem érdekel. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
barthagabor Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Próbáltam a GM 5W30-at, nekem zajos volt a motor tőle, nem szerettem. Most Castrol Magnatec C3 5W40 van bent, ettől sokkal csendesebb. Eszegeti ugyan, de nem érdekel. Hát ha jó szerinted lehet kipróbálom!Csak a Castrolt hamisítják állítólag.Persze gondolom mindet/mindent...Am engem sem érdekelne,hogy eszi....minden motor eszi valamilyen mértékben!Az lenne a lényeg,hogy ne legyen zaj,vagy kevesebb...:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Továbbra is ezen az olaj témán morfondírozok..... A tegnapi beszélgetéshez kapcsolódóan visszaolvastam - nem először - 2010-ig a "kenőanyag" fórumon, és itt ezen. Teljesen tanácstalan lettem, miután számos elismert hozzászóló az ecsetelgette, hogy nem a megfelelő olajat használom. (10W-40, Z14XEP). Ehhez képest, szinte kivétel nélkül azt olvasom, hogy akik az általuk javasolt 5W-30-at használja (ők is) (merugye az kell hozzá, mer korszerű motor, Dexos2 meg ilyenek) - szenvednek az olajfogyasztással. Na most akkor hogy is van ez? Kérem, hogy valaki magyarázza már el nekem - tudományos alapon alátámasztva, nem azért mert "azt mondják" - miért jó nekem az, ha betartom az előírásokat, és elkezdi enni az olajat az autóm? Most nem eszi, és csendesen jár. Tényleg maximális tiszteletem azoknak a felhasználóknak, akik veszik a fáradságot és hasznos tanácsokkal, ötletekkel látják el a fórumtársakat. Nagyon sokat lehet tanulni csak az olvasásból - én is napi szinten teszem. De ez az olaj téma, még ködös. Szeretem az autómat, és még sokáig szeretném ha szolgálna. Pont azért, mert tudom, hogy bizonyos hozzászólók, jót akarnak, segíteni akarnak elgondolkoztatott az, hogy helyesen cselekszem-e az olaj választás tekintetében. "Gyakorlat vagy elmélet" Tisztelettel várom a segítő hozzászólásokat Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 T flali! "... várom ..." A szükséges információt már megkaptad. A több beszédtől/írástól nem lesz megfelelő a motorolajod, csak a cserétől. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 T flali! "... várom ..." A szükséges információt már megkaptad. A több beszédtől/írástól nem lesz megfelelő a motorolajod, csak a cserétől. T. mantec! Ezt az infót kaptam Tőled: T flali! "... 14XEP..." Z14XEP az. "... hivatalos szerviz ..." Márkaszerviz az. "... alapból 10w-40 ..." Ha így tették, és ők tették, rosszul csinálták. "... fölösleges pénzkidobás ..." Tévedés. "... gk. vezetőtől ..." Tévedés. Bocsánat, Ebben nincs arra válasz, hogy miért nem megfelelő a 10W-40. Megnéztem a szervizfüzetet, és ott is megtalálható a listában - azaz "beixelhető"! (Tehát a gyártó, és a márkaszerviz szerint igen, megfelelő) Akkor a gyártó is hűlye.... érdeklődtem független autószerelő ismerősnél (már látott opelt) - kérdeztem véleményét erről, szerinte a 10W-40 talán jobb is az én esetemben (sűrűbb), azaz "kopott" motornál jogos a kevesebb olajfogyasztás, mint 5W-30 esetében. De ha nem akarsz, ne válaszolj... Ja, és nehogy azt hidd, hogy valami spórolásból ragaszkodok ehhez a típushoz. Sőt, semmit sem sajnálok az autómtól, ha az szükséges, és jobb. Akinek nincs rá pénze, az ne tartson fenn autót, az elvem. Csak szeretném megérteni, hogy miért...., ha igen, akkor a következő szerviznél (2014.03) a "megfelelőt" fogom választani. Köszönettel: flali Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Továbbra is ezen az olaj témán morfondírozok..... Tisztelettel várom a segítő hozzászólásokat Akkor most már leírom a saját tapasztalatomat! Z14XE 2003-as 117.000km-rel. Évente cserélem az olajat. Egy év alatt 9-10E km-t megyek. Új kora óta én hajtom szóval valós a kilométer. Olajfogyasztás nem mérhető! Első két kötelező szerviznél 10w-40 raktak bele. Utána én cseréltem az olajat és 5w-40 rakok bele azóta is. 10w-40-es olajjal már új korában tapasztaltam hidegben (télen)a hidrotőkék csattogását 8-10 másodpercig, nyáron nem volt hallható. 5w-40-es olajjal nem volt gond még télen sem! Csendesebb a motor és mint említettem az olajfogyasztással sincs gond. Mobil-1 olajat használok! Ezek a saját tapasztalataim! 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szpeki Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Sziasztok! Volt egy probléma a Gyújtáshíddámmal kicseréltem és azóta jól működik nem hagy ki 1 henger ha felmelegszik a motor! Viszont a P0352-es hibám az nem törlődött! Ezt csak laptoppal lehet kiütni vagy elkellet volna tűnnie? Másik problémám pedig az lenne, h amióta pillangószelepem ki lett takarítva Olyan mint ha alapjáraton 1 ütem kimaradna... (hideg indításnál felpörög olyan 2500-as fordulatra aztán vissza ejti 750 környékére) Viszont itt lehet hallani, h egy ütem kimarad.. Vélemények? Tippek valakinek? gyújtáshíd csere előtt lett takarítva a pillangószelep és már a réginél is csinálta! Hibakiolvasásnál(fék,gáz) nem jön elő másik hiba! ha felpörgetem akkor teljesen jó reagál, nem hagy ki jól húz, minden jó csak az alapjáratnál csinálja! Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Akkor most már leírom a saját tapasztalatomat! Z14XE 2003-as 117.000km-rel. Évente cserélem az olajat. Egy év alatt 9-10E km-t megyek. Új kora óta én hajtom szóval valós a kilométer. Olajfogyasztás nem mérhető! Első két kötelező szerviznél 10w-40 raktak bele. Utána én cseréltem az olajat és 5w-40 rakok bele azóta is. 10w-40-es olajjal már új korában tapasztaltam hidegben (télen)a hidrotőkék csattogását 8-10 másodpercig, nyáron nem volt hallható. 5w-40-es olajjal nem volt gond még télen sem! Csendesebb a motor és mint említettem az olajfogyasztással sincs gond. Mobil-1 olajat használok! Ezek a saját tapasztalataim! Köszi a választ, ok. Szinte azonos a futásteljesítmény, és nincs olajfogyás nálam sem. Még ezen a télen nem volt gond a hidrotőkék hangjával. Az F Astrámnál volt ilyen, de ha tudja az ember, hogy mitől van - nem rezel be tőle. Ez természetes. Ahogy "megtörik" az olaj, helyre áll a rend. A motorhangról - kifejezetten csendesnek mondható, lánc hang is alig hallható. Nyílván -25 C foknál, lehet hogy rosszabb lesz a helyzet. Majd nem megyek Ukránba. Ha nem muszáj, szibériai hidegben nem használom majd. Márkaszervizbe hordom még mindig (15.000 km/1 év), ott a GM olajokat preferálják. Köszi a tapasztalotok megosztását. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Akkor most már leírom a saját tapasztalatomat! Z14XE 2003-as 117.000km-rel. Évente cserélem az olajat. Egy év alatt 9-10E km-t megyek. Új kora óta én hajtom szóval valós a kilométer. Olajfogyasztás nem mérhető! Első két kötelező szerviznél 10w-40 raktak bele. Utána én cseréltem az olajat és 5w-40 rakok bele azóta is. 10w-40-es olajjal már új korában tapasztaltam hidegben (télen)a hidrotőkék csattogását 8-10 másodpercig, nyáron nem volt hallható. 5w-40-es olajjal nem volt gond még télen sem! Csendesebb a motor és mint említettem az olajfogyasztással sincs gond. Mobil-1 olajat használok! Ezek a saját tapasztalataim! Ezt írtam feljebb pár sorral! Ha az olajat eszi egy motor, akkor régen rossz. Lehet bele rakni "mézet" azt is fogja enni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
peacetrang Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Továbbra is ezen az olaj témán morfondírozok..... Nálam is volt 2-3 évig 10w40 benne, aztán hozzám került az autó (családon belül, most már csak én használom, én intézem az ügyeit). Most viszont bepróbálkoztam 5w40es mobil1-gyel. Amit eddig tapasztaltam: hallhatóan szebben jár a motor, semmi csattogás, egyenletesebb, főleg hidegen. Lehet, hogyha a következő periódusnál 5w30 vagy 5w40-et adsz neki, akkor fel fog tűnni neked is, hogy a mostani motorhangtól is lehet még csendesebb :icon1: Kíváncsian várom, hogy vajon ezzel az olajjal lesz-e olajfogyás. Dinamikusan vezetek, ami nem azt jelenti, hogy hidegen kitaposom a padlólemezt :D Itt egy nagyon egyszerű, lebutított tesztecske: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Nálam is volt 2-3 évig 10w40 benne, aztán hozzám került az autó (családon belül, most már csak én használom, én intézem az ügyeit). Most viszont bepróbálkoztam 5w40es mobil1-gyel. Amit eddig tapasztaltam: hallhatóan szebben jár a motor, semmi csattogás, egyenletesebb, főleg hidegen. Lehet, hogyha a következő periódusnál 5w30 vagy 5w40-et adsz neki, akkor fel fog tűnni neked is, hogy a mostani motorhangtól is lehet még csendesebb :icon1: Kíváncsian várom, hogy vajon ezzel az olajjal lesz-e olajfogyás. Dinamikusan vezetek, ami nem azt jelenti, hogy hidegen kitaposom a padlólemezt :D Itt egy nagyon egyszerű, lebutított tesztecske: Jó a teszt, látszik a lényeg, 5W-30-as -22 fokon is műxik. Kérdés az, hogy évente hány napot kell mennem -22 fokban. (most <=1 nap) Persze ha mégis kell menni, akkor elég gyatra a kenés! Kiváncsian várom én is az olajfogyás értékeket..... Dinamikus vezetés az O.K. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imbuszmester Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Sziasztok. Lenne egy kérdésem, az X14XE motor gyárilag állítható vízpumpával van szerelve és felemás vezető görgők, ez idáig ok de helyére felrakható a fix vízpumpa? Kell görgőket is cserélni vagy nem? Ez visszafelé-is lehetséges, hogy a fix helyére az állítható vízpumpa? Válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szergely Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Az 1dl/1000Km, az azért nem sok. Igaz a semmihez képest igen. Eddig mit használtál? Hali. Castrol magnatec 10w40. Bármilyen tanácsot/javaslatot elfogadok, hogy csökkenjen az olaj fogyasztás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Sziasztok. látom megy az olaj téma. 207000 Km Z14XEP 1.4 motor most konkrétan 5w30 vagy 5w40? 2005.12 havi autó. leginkább rövid távon megyek (10kmX2). reggel 2-3 perc járatás. kicsit öreguras közlekedés, pesti dugó stb... és márka? Köszi, Balázs Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Nekem Z14XEP , 2x cseréltem benne olajat előszőr 5w40 Castrol utána 5w40 SUper3000 (?). Olajfogyás nem mérhető, néha van egy kis kattogás ami sztem mindenkinél. 83000Km. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve December12, 2013 Megoszt Elküldve December12, 2013 Hát ha jó szerinted lehet kipróbálom!Csak a Castrolt hamisítják állítólag.Persze gondolom mindet/mindent...Am engem sem érdekelne,hogy eszi....minden motor eszi valamilyen mértékben!Az lenne a lényeg,hogy ne legyen zaj,vagy kevesebb... :) Nem vagyok Castrol hívő, viszont könnyen be tudom szerezni, és viszonylag jó áron. Boltból vásárolom, matrica mindig van rajta. Neked bármelyik Dexos 2 minősítésű olaj jó lehet, érdemes szerintem kipróbálni több félét. Én a motor hangjáról szoktam megállapítani, hogy szerintem melyik jó neki. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts